Vlak voor ik mijn test ging doen, was ik in de minimexx voor mijn dochter en was ik vol overgave allemaal babykleertjes aan het uitzoeken. Moest me bedwingen om niet iets te kopen (ik wist toch allang al dat ik zwanger was natuurlijk ). Allemaal jurkjes. Ineens bedacht ik me dat het ook gewoon een jongetje kan zijn...
Jouw beschrijving ook! Meiden zijn gewoon super... daar horen zulke kamers bij! (We hadden expres een lichtblauwe baby-kamer, in de verwachting dat we wel een stoere meid zouden krijgen. Dat is het ook... maar ook helemaal weg van roze, frutsels, dansjurken en andere meidendingen. Ik ben maar gezwicht bij het maken van haar 'grote' kamer...)
hoe oud is je dochter? Bij de eerste 'wist' ik dat t een meisje werd. had vanaf mn posi test dat gevoel en nu weer. ben benieuwd...
voor een echte meiden kamer vind ik een prinsesen kamer mooi (walt disney, sneeuwwitje, assepoester, belle en het beest hebben ze heel veel dingen van) en voor een jongenskamer een formule 1 kamer met autobed toen mijn kinderen werden geboren had ik ook nog geen naam hahaha mijn dochter noemde ik altijd donald duck toen ze in mijn buik zat omdat ze grote voeten had hahaha pas bij de geboorte wist ik of het een jongen of meisje was en toen kwam pas de naam want ik moet eerst de baby zien en dan komt de naam bij mijn zoontje het zelfde verhaal zijn naam kom ook pas naar boven toen ik hem zag en ze heten beverly en don en de volgende gaat heten ????? weer pas bij de bevalling als ik het heb gezien eerder niet
Ze is in juni 2 geworden (bijna 2,5 dus). Hoe oud is die van jou dan? Ik heb er toen inderdaad geen moment aan getwijfeld. Was ook wel heel blij toen we het met 20 weken bevestigd kregen. Ik probeer nu wel heek bewust open te staan voor het idee van een jongetje. Ik wil niet dat dat een teleurstelling zou zijn, want jongens zijn natuurlijk ook gewoon heel leuk! Maar ook nu heb ik wel echt een meisjesgevoel. We zullen het zien...
@ konijn dat gevoel heb ik dus ook. Als t een jongen wordt zal ik echt even moeten slikken. (niet dat jongens niet leuk zijn, dat absoluut niet maar zie me (nog) niet als een jongensmama) Mijn dochter is bijna 16 mnd. Ben uitgerekend op de dag na haar verjaardag
Hi meiden! Ik zie dat ik 20 pagina's bij moet lezen ....! Net bezoek gehad van MvM. Leuk cadeautje uit mogen zoeken! En een mega dikke 2e streep! Wij hebben ook de namen al..en dat voor onze eerste uk! Ik sta niet meer zo achter de meisjesnaam. Mijn vriend wel...die vind m helemaal geweldig...maar ik begin ineens te wijfelen. De jongensnaam waren we zo uit. Nu maar hopen dat niemand in onze omgeving die heeft. Hij is mega stoer en komt al jaren niet in de top 20 voor gelukkig. Fijne avond ladies, ik ga m'n warme bedje opzoeken!
Goedeavond allemaal! Meeen wat beppen jullie veel zeg. Ga niet alles bij lezen hoor! @ alle nieuwe: welkom en gefeliciteerd @ alle onzekere: Hopelijk stopt het bloeden snel en blijft de beep lekker plakken. @ hier: Echt een druk dagje gehad. Nog 2 dagen werken en dan gelukkig weer weekend. 1 van mijn collega's weet het. Die zag het aan me. We stonden even te beppen, ze deed de deur dicht, en zei: jij bent zwanger he? Naja ik werd al rood toen ze het zei, dus er viel niets te verbergen. Maargoed, ze vind het erg leuk! Heb ook wel een minder leuke reactie gekregen van een directe collega van me: Die vind het zielig voor Dinand, dattie me straks al moet delen, snappen jullie hem. Mja misschien komt het omdat zei een alleen staande moeder is. Ach maak verder niet uit hoor, had me er al op ingesteld dat er ook niet zulke positieve reacties bij zouden zitten!
Wat een stomme opmerking zeg. Sowieso stom om te zeggen tegen iemand die net zwanger is en het is ook nog eens onzin. Wat als je een tweeling krijgt? Dat is dan toch ook niet zielig dat ze je moeten delen. Ik voel me schuldig naar mijn dochter toe, dat ze me straks moet delen. Maar die is ruim twee en als ze zes was zou ik het ook hebben. Ook dat is een een beetje 'uiig' (want ze is er meer dan groot zat voor en een beetje loslaten hoort er juist bij), maar dan in ieder geval nog van mezelf. Bovendien. Als je kindje geboren wordt, is Dinand bijna 1,5. Dan kun je heel goed leren om je moeder te delen hoor! Mensen weten soms niet zo goed hoe ze op dit soort dingen moeten reageren. Het zal wel onhandigheid zijn. Maar het is niet leuk. Edit: sorry, ik heb altijd wat veel woorden nodig om iets kleins te zeggen... namelijk: 'nou ja, wat stom zeg'.
@Truus: Ik zat hier vroeger als 'frostieke' geloof ik, was toen zwanger van mijn eerste en ben erna weg gegaan omdat ik me niet thuis voelde als jonge Belg (toen 19 ofzo) @Iedereen: Bedankt voor de felicitaties! @Namen: Een meisjesnaam heb ik al, jongensnaam vind ik zooo moeilijk!
@namen: wow wat zijn jullie snel zeg ik moet nog bevatten dat r iets in m'n buik groeit! Bij ons is het allemaal even moeilijk. Eerst was mijn man geschrokken van het nieuws omdat het even wat minder gaat tussen ons, vervolgens zegt hij dat hij er vrede mee heeft en nu lult hij r niet over. Ik weet het even niet meer en kan r nog niet echt blij mee zijn. Nou ik kan het wel maar durf het niet. Lastig he?
Ah wat vervelend. Wat rot dat het wat minder gaat tussen jullie. Maar vergeet niet dat het een man is. Toen ik vorig jaar onverwachts die positieve test in handen had wisten we beide niet wat we moesten zeggen. Ja ik was laaiend enthousiast, maar manlief had zoiets van: hmmm waar komen we nu weer in terecht? De man heeft echt de 9 maanden nodig om eraan te wennen. Komt allemaal wel goed meid. Blijf vertrouwen hebben in je lichaam, jezelf en vooral in je relatie. Als je wat dwars zit kun je beter gewoon lekker met hem praten als dat je het verzwijgt! Misschien lucht het juist op om er over te praten! Dikke knuff!
@MamaMo: Lijkt me heel moeilijk, maar blijf wel goed met elkaar praten en help elkaar door de moeilijke periode heen. Je man zal er nu misschien niet over willen praten, maar dat komt vast wel weer. Heel veel sterkte ermee! @Ryanne: Wat fijn dat je dochter weer thuis is. @Frummel: Hopelijk heeft dex wel een goede nacht ondanks de moeizame start ervan. @Esther: Heerlijk hoor, in het onderwijs werken (qua verlofregeling!). Wil je weer een heel jaar thuisblijven als de kleine er is? Bijzondere tijd lijkt me dat samen met je kindje! Een meisjesnaam hebben wij al een hele tijd. Een jongensnaam hebben we een tijdje terug ook iets voor bedacht, maar daar zijn we lang niet zo enthousiast over als over de meisjesnaam, dus als we nog een betere optie tegenkomen... Meisjesnamen vind ik veeeeeeeeeel makkelijker trouwens. Daar heb ik namelijk zelfs al een tweede van in m'n hoofd zitten.
Bellie, wat een achterlijke opmerking zeg van je collega! Kelly, Ja dan ken ik je onder die naam! MamaMo, mijn man is ook niet echt een prater. Maar vergeet niet: het gebeurd allemaal in jou lijf, jij voelt je anders/krijgt andere gevoelens enz. Een man moet echt wachten op een echo voor hij het buiten de test om, bevestigd krijgt. Voor hem is het ook een mijlpaal in zijn leven en misschien had hij het nog niet verwacht? Geef hem de tijd meid!
Goedemorgen! Zometeen weer aan het werk, tot 18.00 en daarna nog een balans in een ander filiaal. Maar ik denk dat de kans groot is dat ik die afzeg! Fijne dag en klets niet teveel!
@nieuwe zwangere dames welkom! @degene die bloed verliezen: hoop dat het snel stopt en dat jullie beebje blijft zitten!! @All: zo alweer een paar pagina's vol geschreven zie ik. Is moeilijk om jullie bij te houden!, dus sorry als ik iemand vergeet..heb niet echt alles gelezen heb weer een lange dag vandaag. Eerst vergadering en daarna weer gesprekken met clienten. Gisterenavond lag ik vroeg in mijn bedje. Had zo'n opgeblazen gevoel in mijn buik en was zo moe...ging al om 22.30 uur slapen..dat doe ik noooit..wordt meestal 00.30 uur voordat ik slaap hihi @Truus: zo dat zijn lange dagen wat doe je voor werk meid? @MamaMo: ruzie hebben we allemaal wel eens, maar jullie waren toch niet van plan om uit elkaar te gaan voordat het goede nieuws kwam? Sterkte en blijf vooral praten met elkaar idd! @Belliebel: is idd een stomme opmerking? Misschien heb je er wel zelf voor gekozen om een 2e zo snel te nemen en het is toch leuk, dan hebben je kindjes tenminste iets aan elkaar. Ik scheel zelf ruim 10 jaar met mijn broertje en zusje. Is leuk om hun te hebben zien opgroeien alleen kan ik niet zeggen dat ik er nu nog iets aan heb..zijn flink aan het puberen 8) @Namen: nog niet over nagedacht, wel een keer gesproken erover met vriend..meisjesnaam is makkelijker als een jongensnaam
Goeiemorgen! @ vgg: ja, dat is wel weer mijn streven. Destijds heb ik ontslag genomen bij de school waar ik werkte, maar ik wil proberen om het nu met onbetaald verlof te regelen. Ik vond het echt heerlijk om dat eerste jaar volledig voor mijn dochter te kunnen zorgen (en van haar te genieten) en dat wil ik nu wel weer. Besef wel dat ik in een luxe positie ziet dat het ook kan (hoewel het nu wat lastiger zal worden dan de vorige keer). @ mannen en zwangerschap: die van mij moest er bij mijn eerste zwangerschap ook enorm aan wennen (ook al was het wel echt gepland toen) en had het er ook bijna niet over. Hij wilde ook niet meer naar de verloskundige enzo. Nu is hij juist heel enthousiast (terwijl het ons nu min of meer is overvallen) en betrokken (en wil hij wel mee). Mannen moeten er meestal een beetje ingroeien (hoewel sommige wel in één keer om zijn... volgens mij was het die van het andere konijn die zo lief reageerde?). @ Mammamo: het is een moeilijk moment als je relatie niet helemaal goed loopt (wij zijn net een flinke crisis voorbij gelukkig), maar samen een kindje krijgen kan je ook wel weer dichter bij elkaar brengen soms. Maar ik snap wel goed dat je dan niet zo goed heel blij kan zijn. Ik hoop dat het snel verandert. Sterkte! Het is natuurlijk het fijnst als je er samen van kunt genieten. Groetjes! Esther