Juli 2011 Mama's!

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door ProudMum, 20 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. belliebel

belliebel VIP lid

11 jun 2009
    14.226
    648
    113
    Vrouw
    Buschauffeur
    Ik zat eraan te denken om beschuit met roze en blauwe muisjes bij de thee te doen. Of een kerstkaart versturen met de echofoto erop. Mja er zijn zoveel leuke dingen te bedenken!

2. Juud74

Juud74 Fanatiek lid

15 jul 2010
    1.264
    0
    0
    Utrecht
    @klachten: ik ben zo moe.... de milkshakes doen ook echt zeer en ben bij vlagen missleijk, maar ach daar kan ik wel mee leven, maar die vermoeidheid, jeemig zeg. Had het al eerder gezegd volgens mij, maar met mijn eerste zwangerschap fietste ik zo door die eerste 12 weken heen, en nu kan ik voor m'n gevoel overal zo in slaap vallen. Vind het lastig met werken enzo.

@kinderwagens: ik bouw straks de bugaboo weer gewoon om met de wagenbak en koop voor Noor een meerijdplankje op marktplaats.

@kamertje: hier hetzelfde, Noor gaat naar een meidenkamer en de nieuwe baby gaat dan naar haar kamertje.

3. Miffy77

Miffy77 Fanatiek lid

9 jan 2009
    2.725
    3
    38
    Maastricht
    Wij gaan het rond sinterklaas vertellen, dan hebben we de eerste echo gehad en ben ik rond de 10 weken zwanger. Ik vond het idee met de chocoladeletters wel erg leuk (4 letters geven die samen B-A-B-Y maken). Maar ik vind het ook wel leuk om Julie een shirtje aan te geven met een tekst erop. En dan kijken hoe snel ze het door hebben :) (waarschijnlijk snel, want Julie heeft normaal nooit van die bedrukte shirtjes aan)

4. Lukatwo

Lukatwo Niet meer actief

@ Frummel, hoe lang zijn je cyclussen normaal??Ik had 29 sept. 1e dag laatste menstruatie, en op 23 okt. een knal test ( ook net zo donker als het controle streepje) het enige wat ik kan bedenken dat ik een korte cyclus heb. (was 1e ronde, en eerlijk gezegd nooit de duur van mijn cyclussen bij gehouden, was van mijn zoontje ook gelijk zwanger)Maar toch twijfel ik soms ook of ik niet verder ben, het zou bij ons nl wel kunnen...
    Maar bij jou zou het wel een heel korte cyclus worden??Een meerling??volgens mij heb ik ergens gelezen dat je dan meer HCG aanmaakt?
    @ corrientjuh een shirt laten maken voor je dochtertje met de tekst dat ze grote zus wordt??( gaan wij voor ons zoontje doen :) )

5. corrientjuh

23 jun 2010
    93
    0
    0
    Justitie
    Zuid Holland- Westland
    Hopelijk 'hoeven' we nog niets te vertellen voor sinterklaas. We willen het proberen vol te houden om neits te zeggen, tot aan sinterklaas. Als het goed is hebben we dan ook onze eerste echo gehad (2 dec) en misschien doen we daar dan wat mee.
    T-shirt met daarop een tekst had mijn broer al gedaan en mijn schoonzusje ook...
    Maar ach, eerst hopen dat alles goed blijft gaan!

6. Rosado

Rosado Niet meer actief

@ Leuke manier om te vertellen: Ik wilde het ook op een leuke manier vertellen, maw....iets "doen" dus, maar Arco wilde het gelijk vertellen en ja, toen had ik natuurlijk geen tijd meer om wat leuks te bedenken en regelen ;). Mijn vriendin had haar dochter een t-shirt met "grote zus" erop aangetrokken toen ze naar ons kwamen. Was ook echt leuk!

7. Jannegie

Jannegie Fanatiek lid

14 apr 2007
    2.702
    0
    0
    commercieel
    Mecklenburg-Vorpommern, Duitsland
    Wat een leuk idee, van de sinterklaasletters! Maar denk dat wij er iets mee gaan doen dat ons meisje zus wordt. Dus idd ook het bedrukte t-shirt of met haar oefenen: Wat wordt Linde? Zus!

Bij de eerste zwangerschap had ik fotolijstjes gekocht met daarin het gedichtje:
    Ik ben nog erg klein,
    je kunt me nog niet zien.
    In december word ik geboren,
    mag ik dan in dit lijstje misschien?

De lijstjes hebben tot de geboorte trots op de schoorsteenmantel gestaan, haha!

@kamertje: de baby krijgt de logeerkamer. We wachten met echt inrichten tot de kleine er is. We hoeven alleen te behangen en in het begin hebben we het wiegje bij ons op de kamer.
    We willen niet weten wat het geslacht wordt, maar op die manier kun je de kamer toch meisjesachtig of jongensachtig maken.

8. Konijn87

Konijn87 Actief lid

@ Mumm84: Dat vind ik nu ook! Ik heb het boekje van Pauline Oud maar de papa komt in dat boekje helemaal niet aan het woord, dat missen we ook erg!

@ Sucre: Wat een heerlijk positieve testen! :D En wat was je prachtig stralend zwanger van Lucas!

@ Konijn - Esther: haha, ik dacht "wat, nóg een konijn?" maar toen zag ik jouw naam. Je nieuwe prentje is trouwens ook super leuk! Goed trouwens dat je toch de moed gevonden hebt om te bellen, typisch dat je dan net een bandje krijgt. :)

@ Buik: Ik heb ook net een foto'tje van mijn buik in mjin album geplaatst. Spijtig genoeg heeft het buikje nog niets te maken met de zwangerschap maar eerder met opgezette darmen ;). 'k Moest wel lachen met de uitspraak van Konijn-Esther "Mijn buik is de vorige keer met 36 (!) weken volledig aan gort gescheurd". Klinkt al lekker hoopvol! Ik heb al wel sinds mijn tienerjaren straie op mijn heupen, al ben ik nog steeds maatje 38... Alle geluk zijn die wel al wat vervaagd en gewoon wit geworden.

@ KellyAernoudt: Proficiat met je positieve test en welkom! Ik zie net dat je al twee mk gehad hebt, hopelijk blijft het beebje deze keer goed plakken!

@ ikkin08: Veel moed met wachten!

@ Ryanne: Begrijpelijk hoor, hier wordt ook zoveel afgekletst! Ik heb zelfs speciaal een dag verlof moeten nemen om te kunnen bijlezen, hahaha ;)

@ Wupje : Hoe gaat het ondertussen met Kyano?

@ MamaMo: Wat vervelend voor je! Hoe komt het dat hij zo geschrokken was van het nieuws? Waren jullie niet actief aan het proberen? En is het jullie eerste kindje?

@ annoesjka: Knap dat je het zo gelaten opneemt! Hopelijk zijn je HCG waardes toch nog gewoon mooi hoog en had de bloeding niets te betekenen!

@ Jannegie: haha, hier is het ook zo moeilijk om geheim te houden. Mijn moeder vroeg op een bepaald moment zelfs of mijn 'griepje' misschien geen andere oorzaak had. Maar ik heb niets verklapt ;)

@ jem1979: Welkom en proficiat! Leuk dat jullie eerste behandeling al meteen resultaat heeft! En die krampjes heb ik ook gehad de eerste week! Ik had het gevoel dat ik ieder moment ongi kon worden. En nu heb ik ook af en toe nog even zo'n ongi-krampjes

@ Vertellen: We hebben een eerste echo op 7,5 week. Ik las ergens dat de kans op een MK bij een goede echo met mooi kloppend hartje, nog maar 2% is. We even later - als ik 8 weken ben - een etentje met de twee families. 't Zou natuurlijk een leuk idee zijn om het dan te vertellen. Of lijkt het jullie toch nog wat vroeg?

9. jem1979

jem1979 Niet meer actief

Wat leuk om iedereen zo druk te zien met hoe het nieuws te vertellen. Hier denk ik niet dat het heel spannend wordt omdat iedereen in onze omgevind afwist van de iCSI dus we krijgen nu al vragen of we al wat weten haha...

Ik ga de kleine meid er maar uithalen.. Postbode kwam net een pakket ophalen en drukte keihard op de bel dus ze is nu wakker..

10. belliebel

belliebel VIP lid

11 jun 2009
    14.226
    648
    113
    Vrouw
    Buschauffeur
    Die eerste weken zijn hoe dan ook spannend. Vorige week dacht ik dat ik heel anders in deze zwangerschap stond, maar elke dag die in langer zwanger ben, begin ik toch ook steeds meer me te voelen hoe ik me vorig jaar ook voelde. Waarom duurt het eerste trimester 12 weken, en geen 6 ofzo:p.

11. mvthijs

mvthijs Fanatiek lid

10 feb 2010
    2.232
    0
    0
    Student
    Provincie Utrecht
    Heb het erop gezet Kelly! Mooie test meid!

Frummel, lekker dat dex de hele nacht door geslapen heeft! Ik denk dat je of snel hcg aanmaakt, of je draagt een tweeling :D Ik had bij m’n vorige zw.schap ook snel een rete posi test! Op 29 juni 1e dag laatste ongi, en op 30 juli was de test streep net zo donker als de controle streep.

Ik wil wel 2 namen. Weet ook welke bij een meisje. Bij een jongen weet ik het allebei nog niet. De 2e naam van een evt dochter zou de 2e naam van mijn zus worden. Alleen voor Arjan hoeft een 2e naam niet. Als ik het écht perse zou willen, dan mijn eigen 2e naam. Die vind ie mooi. Maar dat wil ik niet… Begrijpen jullie hem nog??

Annoesjka, ik hoop dat de uitslag goed is!

Jem, mooie test. Welkom en gefeliciteerd!! Ik heb je op de lijst gezet!

Hier gelukkig bijna nooit moeder en s.moeders die binnen komen, dus dat scheelt al weer :D Wel een moeder die wist wanneer ik mijn nod had, dus moest liegen dat ik ongi geworden was.

Wij gaan het gewoon vertellen. Geen poespas. Hebben we de vorige keer al gedaan. Misschien dat ik m’n moeder uitnodig of dat we bij haar langs gaan, met beschuit met muisjes ofzo. Maar meer niet.

Jeetje. Weer zo veel gekletst. Maar goed, ik ben weer bij.

PFf… ik voel me nog steeds niet lekker… last van mijn banden, en mijn rug. Als ik ’s ochtends wakker wordt, tolt mijn hoofd helemaal.

12. mvthijs

mvthijs Fanatiek lid

10 feb 2010
    2.232
    0
    0
    Student
    Provincie Utrecht
    Wow. Ik zie nu pas dat ik morgen alweer 7 weken ben. Ik heb al een mijlpaal achter de rug. Ik begon de vorige keer met ong 6 weken wat te vloeien, en nu niet gehad.
    Over 8 dagen gewoon al echo :D:D:D

13. Miffy77

Miffy77 Fanatiek lid

9 jan 2009
    2.725
    3
    38
    Maastricht
    Ohh fijn Angela, dat is echt al aftellen naar je echo!

14. Wupje

Wupje VIP lid

24 jan 2008
    6.406
    1
    0
    Managementassistente
    Reuver
    Hai kletstantes :D

Vanochtend met Kyano bij de ha geweest en hij dacht toch aan buikgriep die niet zo goed weg lijkt te gaan. Nu dus wat ontlasting in een potje doen :p en afgeven bij het ziekenhuis.
    Kyano begint trouwens wel goed op het potje te plassen en poepen, ik ben helemaal blij :)!

Konijn hey dat is nog eens handig dan om in het onderwijs te werken wat betreft bevallingen. En 2x goed gemikt dus qua periode :D
    Ik vind 10 weken ook erg kort hoor, bij mij is de bv daarom ten einde gelopen omdat het niet goed ging, kolven op mijn werk en productie liep dus terug helaas :(

Mumm84 fijn goedgekeurd voor MvM!!

MamaMo vervelend jullie situatie nu. Hoop dat jij en hubbie weer goed tot elkaar komen.

Bellie die opmerking slaat echt nergens op :x

Frummel oh heerlijk toch weer eens een nachtje bij kunnen tanken!
    Hmm raar als je 1 oktober eerste menstruatiedag hebt zou je waarschijnlijk pas rond 20 oktober je eisprong hebben. Kan best wel een dag of 4 eerder maar kan me niet voorstellen dat je op die datum dan al zo positief kunt testen. Zwanger ben je in elk geval maar misschien toch al langer?

Annoesjka meid ik duim voor je!!

Kelly super die zijn duidelijk!

Jannegie ha ha ik ben benieuwd of je moeder het doorheeft :D

Jem welkom en ik had de eerste paar dagen na de test ook nog een ongi gevoel. Nu is dat inmiddels weg

Shirtjes laten maken is een erg leuk idee!
    Eigenlijk vind ik alles wel stoer

Angela wow gaaf al bijna 7 weken! En super al gauw de echo!

15. mvthijs

mvthijs Fanatiek lid

10 feb 2010
    2.232
    0
    0
    Student
    Provincie Utrecht
    YESSSSSSSSSSSSS uwv heeft me eindelijk gelijk gegeven. Ik heb me centjes binnen :D:D:D:D
    Hé... wie zegt dat geld niet gelukkig maakt? Geld heeft mij nu heeeeel gelukkig gemaakt!!!

16. MamaMo

MamaMo Lid

14 jun 2008
    76
    0
    0
    @Mermaid: Das wel leuk idee ja een shirt met tekst erop. Kan ik met de kerst ook wel doen voor die kleine van ons.

@Konijn87: Ja net een maandje maar de week voordat we erachter kwamen hadden we weer heibel. Hij is erg "begaan" met zijn playstation en dat irriteert nog wel eens. En als ik daar wat van zeg krijgen we de grootste ruzies met alle oude koeien erbij die hij in de sloot kan vinden. Z'n ouders zijn bijvoorbeeld zo'n flinke oude koe. Z'n moeder is geestesziek en alcoholist en bij m'n zoontje is dat uitgelopen op een drama waarbij ze dronken op mijn zoontje van 4 maanden wilde passen en wat ik ook zei, ze maakte mijn man wijs dat ze nuchter was en ik gek. Lang verhaal, maar was allemaal erg vervelend. Over het algemeen gaat het goed tussen ons, maar hij is duidelijk een kind wat bij ouders is opgegroeid die liever uit elkaar hadden moeten gaan. Maar we komen er wel ;)

Heeft iedereen al een verloskundige gebeld? Of moet ik nou eerst een dokter bellen? Het is maar 3 jaar geleden dat die kleine was geboren maar ik weet het gewoon niet meer haha!

17. Frummel

Frummel Niet meer actief

dames nog niet alles bijgelezen hoor!

ophouden over tweelingen! ik word nu al bang haha. tweeling is heel leuk maar met een uk van net 1 jaar erbij.. druk, druk, mega druk!

Langer zwanger kan niet veel zijn.. mannetje was van 11 september tot 29 september op zakenreis en ik ben niet zo van de buiten echtelijke avontuurtjes;)

18. Rosado

Rosado Niet meer actief

@MamaMo: Je hoeft niet eerst contact op te nemen met de ha en kan gewoon gelijk de vk contacten.

19. Frummel

Frummel Niet meer actief

@ mamamo: vriendlief had dat hier met zijn pc(tact is niet mijn ding laat dat duidelijk zijn) na de zoveelste ruzie over de pc en zijn tijd op dat ding was ik het helemaal zat. heb hem losgekoppeld en boven uit het raam gegooid toen hij aan het werk was.. toen hij thuis kwam heb ik hem 2 opties gegeven:

1: ik blijf en die pc blijft in de vijver
    2: ik koop een nieuwe pc en mij zie je niet meer

dat was overigens jaren geleden hoor maar het werkte wel.. kan me ook goed voorstellen dat niet iedere vent je dit in dank zou afnemen:D

20. Konijn

Konijn Niet meer actief

Hé!

Even snel vanuit bed (en daarna gaan we echt even slapen)

Hoi! Voor alle nieuwen! ;)

En meteen weer doeg en weltrusten...

O ja, iemand nog een lekker idee voor de stoofpeertjes voor straks?

Deel Deze Pagina