@ Mielenl: Gefeliciteerd en welkom! @ Esje: wat een rare s.o. heb jij! Hopen dat ze nu wel leuk reageren. Gelukkig is je vader er iig wel heel blij mee. Lief!
Hihi, ik had maar 1 pakje maat 50, die heel groot uitviel. Gelukkig kwam mijn schoonzus daarna met een pakje maat 50 die erg klein viel en kon hij dat de eerste dag aan.
Mielenl Gefeliciteerd! Esje Nou ja zeg! Wat een rare mensen.... Ben benieuwd wat ze er nu van vinden. Je weet in ieder geval wat voor reactie je kunt verwachten.
goedemorgen! @ marleen welkom @ truus ow lekker naar Spanje. Zult ze wel gaan missen denk ik? wat een schattig pakje! @ positiekleren heb ik ook nog. Ben weer in juli uitgerekend dus dat komt mooi uit. Al moet ik zeggen dat mn buik nu al harder groeit. Benieuwd of dat zo blijft @ mvm ik heb me gister aangemeld en ze gaan me bellen voor een afspraak. Heb de eerste keer ook meegedaan. @ vertellen hier aan drie vriendinnen en verder aan niemand. Met de ene vriendin was ik van de eerste op dezelfde dag uitgerekend en bij deze zwangerschap is zij iets verder (15 weken al) @ miffy heeft julie nog zulke kleine voetjes? Hier al maatje 21 @mielenl Welkom @ esje wat lief! wat een souders zeg ow ja leuk nieuws: vanaf vandaag heeft ZARA een webshop. Met zulke schattige babykleertjes!! zo en nu ga ik aan t werk
Aaaah wat lief van je vader zeg! Tranen sprongen hier in mijn ogen bij het lezen. Hoe begaan ze soms zijn he, zo lief! En waarom zouden de ouders van vriendlief niet enthousiast zijn dan? Was hier ook wel bang voor mijn schoonouders, maar die reageerde verbaasd en erg leuk! (tot mijn opluchting hoor)
@Esje: bij jou zijn het in ieder geval je schoonouders, toch de kouwe kant zeg maar... bij mij zijn het mijn eigen ouders die zo leip reageren. Mijn vaders eerste reactie was Oh nee toch.... en mijn moeders reactie was dat het niet handig was dat de nieuwe baby rond haar verjaardag komt. Ze zijn echt wel lief hoor, maar echt hele rare mensen, misschien worden ze wel gewoon oud en dement ofzo en heel erg alleen maar bezig met zichzelf en hun eigen kleine wereldje. En voelen we ons vandaag? Ik ben ook zo moeoeoe... lig er al de hele week rond 21.30 uur uiterlijk in, nix voor mij. En gisteren de hele dag misselijk geweest, valt vandaag wel mee gelukkig. Oh, en waar ik heel erg van baal, ik was een beetje afgevallen en vanochtend ging ik op de weegschaal staan en was opeen 2,5 kilo aangekomen!!! Kan toch niet!! Voel me ook echt heel dik en opgeblazen, en hoop heel erg dat het alleen wat tijdelijk vocht is ofzo en geen vet..... hmm.
@ Juud: wat balen dat jouw ouders ook zo vreemd reageren. Snap ik echt niet hoor. Heel veel mooier nieuws dan dit kun je toch niet hebben? En ook die rare opmerking dat het rond een verjaardag is. Wat maakt dat nou uit. Net of je daar zeggenschap over hebt. Ik hoop wel dat onze uk niet op mijn verjaardag komt, maar als het wel zo is: BOEIEN! Voor mijn vriend vind ik het wel sneu hoor. Die zit bij mijn ouders altijd helemaal te stralen en bij die van hem niet. Ik heb me er bij neergelegd. Misschien valt het deze keer mee. Hoop voor je dat de jouwe ook bijdraaien en het alsnog heel erg leuk gaan vinden. Krijg net ook een sms van m'n moeder. Die zou misschien morgen gaan werken, maar doet ze niet. Rede: wil ook graag de echofoto zsm zien. Wat een schatten zijn het toch ook.
Frummel je bent nu al mijn favoriet!! Geef je hier ook cursussen in? Wil me graag opgeven Wij hebben er eindelijk rustig over kunnen praten en ik durf nu ook wel een beetje blij te zijn. We konden het zelfs eens worden over opvang enzo en op 30 november heb ik mijn eerste afspraak bij de verloskundige en maken we een afspraak voor de eerste echo. Wat duurt het toch lang allemaal he? En dat terwijl we op 18 november een afspraak hebben op de basisschool om de oudste (hey wat leuk we hebben een "oudste" haha) in te schrijven met een rondleidinkje erbij. Zijn jullie ook zo verschrikkelijk moe?? Kan me ook totaal niet concentreren! Voel me bijna verplicht om het aan m'n manager te vertellen om mezelf te kunnen verklaren
Hmmm, ouders, soms.... Ik kan ze ook wel eens achter het behang plakken hoor! Ze weten altijd alles beter en ik heb het altijd bij het verkeerde eind. Alles wat ik heb en voel, heeft mijn moeder ook gehad! Kan er echt verschrikkelijk moe van worden! MAargoed, verder zijn het wel hele lieve mensen hoor. Willen met alles helpen, dus wat dat betreft mag ik niet klagen. Mijn schoonouders kan ik het (gelukkig) ook erg goed mee vinden! Was bang voor hun reactie. Dinand kwam al zo onverwachts, en ik had gedacht dat hun zouden zeggen: Kennen jullie geen anticonceptie, gaan jullie dat wel redden, moeten jullie geen ander huis enz. Dat laatste hebben ze dan wel gezegd. Manlief en ik hebben altijd gezegd. 2 kinderen in dit huis waar me nu wonen (we wonen in een gallerijwoning) (voor degene die niet weten dat dat is: foto's staan op me hyves! Marielle Brauns - Hogenelst Profiel - hyves.nl ) Zou niet praktisch zijn, maar er valt wel een oplossing voor te verzinnen. Zeker het eerste jaar zou het geen probleem moeten vormen. We hebben boven 3 slaapkamers waarvan er 1 studeerkamer is. Die moeten we nu zo gaan verkleinen dat Dinand daar tegen die tijd kan slapen! Maargoed, das nog ver weg! De eerste paar weken slaapt die kleine toch bij ons op de kamer! We gaan dus nu gewoon zachtjes om ons heen kijken voor een normale eensgezinswoning. Wil er gewoon geen haast van maken omdat ik dan bang ben dat we de verkeerde beslissing zullen nemen.
@Esje, ja inderdaad BOEIEN. Tis allemaal een beetje veel om alle nuances uit te leggen, laten we het er maar op houden dat ze het echt wel gaaf vinden om weer een kleinkind te krigjen (nummero 7 alweer), maar het zijn mensen die ALTIJD overal moeilijk over doen, zich altijd zorgen maken, alleen maar beren op de weg zien en alles altijd te veel moeite vinden. Hele vermoeiende mensen zijn het. Wel lief dus, maar heel vermoeiend om mee om te gaan. Af en toe denk ik wel eens dat ze echt niet goed in hun hoofd zijn, lichte mate van korsakov ofzo (ja, ze houden wel van een wijntje). Maar goed, genoeg geklaagd. Moest ook maar eens aan het werk! Liefs Juud oh ja, alle nieuwe zwangeren, WELKOM!
Ja hier ook verschrikkelijk moe. Dit had ik bij Dinand z'n zwangerschap helemaal niet. Althans niet in deze mate. Mja, aan de andere kant ook wel een beetje logisch! Heb nu nog een kleine die aandacht van me vraagt. Geniet dus nu maar van de momenten dat hij op bed ligt te tukken (zoals nu hihi). Oh, en hier heb ik het gister aan mijn chef verteld! Het kan echt een pokkewijf zijn, maar ze kan ook echt een goed mens wezen. Ze reageerde heel erg enthousiast en vroeg daarna twijfelend of ze me wel mocht feliciteren? Ja natuurlijk mag je me feliciteren! Was toch ook wel een beetje bang om het aan haar te vertellen! De reden dat ik het haar verteld heb, is omdat ik de 16de de 1e echo heb. Mocht het zo zijn dat het negatief uitvalt, dan ga ik echt niet meer werken daarna. Kan natuurlijk moeilijk zeggen dat ik naar de dokter moet en daarna bij wijze van spreke opbellen om te zeggen dat ik niet meer kom werken. VRij nemen lukte niet. Heb ten eerste geen dagen meer staan, en ten 2e is het heel erg druk bij ons! Ach, we zullen zien, komt allemaal vast wel goed!
@ MamaMo: wat een goed nieuws! Ik hoop dat jullie deze zwangerschap samen mogen beleven en samen genieten, al zijn er natuurlijk altijd wel eens moeilijkere momenten. @ MvM: ik vraag me eigenlijk af of moeders voor moeders nog inzamelt in België. Ik dacht dat ze dat vroeger wel deden, maar kan er nu niets meer van terugvinden. @ Moe: ja, hier ook nog steeds zo verschrikkelijk moe! 'k Heb ook al getwijfeld of ik het toch niet aan mijn baas zou vertellen, zodat die zou weten waarom ik heel de dag loop te gapen @ bloed: bedankt voor jullie bemoedigende berichtjes! Ik heb nog steeds wat oud bloed, maar echt heel weinig (alleen heel af en toe eens met vegen, 't maakt geen vlekken op mijn inlegkruisje). 'k Zal toch blij zijn als we binnen 2 weken een mooie echo met kloppend hartje hebben!
Juist daarom heb ik het haar ook verteld. Mocht er nou iets zijn waardoor je even niet meer kan werken (super misselijk, te moe enz.) dan weet hij/zij dat het zwangerschap gerelateerd is en kunnen ze dat gewoon doorgeven aan het UWV en kost het hun verder geen geld! Vind ik ook wel zo fair tegen over hun!
Ja dat is waar kan het beter vertellen inderdaad. Alleen jammer dat ie af en toe een niet zo sociaal lichtelijk autistisch mannetje is. Zo ook nu. Zo is hij als hij het druk heeft. Krijg bijna de neiging om hem te mailen met het nieuws Het is hem wel opgevallen dat ik de laatste tijd erg laat ben, maar dat komt mede omdat ik af en toe die kleine weg moet brengen. Als dat niet hoeft ben ik normaal op tijd alleen de laatste weken dus niet (een van de hoofdredenen waardoor ik wist dat ik weer eens met z'n 2en was )
Hoi allemaal, kom even heel voorzichtig om het hoekje gluren. Weet sinds gister dat ik zwanger ben. Kan het haast niet geloven. Hoop dat alles goed zal gaan,we zijn al zo lang bezig. Over 2 weken hebben we onze eerste echo om te kijken of het kleintje lekker in de baarmoeder is ingenesteld. Hoop dat alles goed is. Mocht alles goed verlopen dan hoop ik ons wondertje in Juli in mijn armen te kunnen sluiten.
Welkom mariska, wat onwijs spannend! Na al die tijd wachten en hopen gaan we er gewoon gezellig van uit dat jij in Juli je druifje in je armen hebt hoor!