Juli 2011 Mama's!

Discussion in 'Bevallingslijst forum' started by ProudMum, Oct 20, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Miffy77

Miffy77 Fanatiek lid

Jan 9, 2009
    2,725
    3
    38
    Maastricht
    Goeiemorgen dames! Ik zit nog heerlijk in m'n pyjama, heb lekker uitgeslapen :D! Eigenlijk zou ik vandaag naar Nijmegen moeten voor onderwijs, maar dat hoefde niet omdat ik dit programma al gehad heb :). Julie is vanochtend door m'n vriend naar het KDV gebracht (half dagje, normaal passen so donderdagsmiddags op). en ik heb lekker even me-time!

Esje, wat lief van je ouders dat ze zo reageren! Krijg je het helemaal warm van... Wel weer jammer van je so, en ook van Juudje haar ouders. Snappen die mensen niet wat voor impact het heeft als ze zo lauw reageren..? Een paar jaar geleden heb ik ongeveer 1,5 jaar geen contact meer gehad met mijn ouders, om allerlei redenen. Het contact was net weer wat hersteld toen ik zwanger raakte van Julie. Ik was echt zenuwachtig om het hun te vertellen, omdat vooral mijn moeder altijd en eeuwig commentaar op me had. Maar gelukkig reageerden ze heel enthousiast en is het contact in de zwangerschap nog verder verbeterd, nu is het weer helemaal goed. Ik denk dat ze dit keer weer heel blij zullen zijn, maar dat ze ook wel zullen beginnen over onze tijdsplanning omdat we komend voorjaar nog een verbouwing op het programma hebben staan, en omdat ik in juni eigenlijk klaar zou zijn met m'n spec. opleiding, wat nu waarschijnlijk over m'n verlof heengetild wordt.

Julie heeft idd nog hele kleine voetjes, maar is helemaal een klein meisje dus dat past er wel bij ;)

2. Miffy77

Miffy77 Fanatiek lid

Jan 9, 2009
    2,725
    3
    38
    Maastricht
    Marleen en Mariska, welkom en gefeliciteerd!

3. Konijn87

Konijn87 Actief lid

Aug 27, 2010
    339
    0
    0
    Vlaams-brabant (België)
    Wat een fantastisch nieuws mariska! Hopelijk blijft alles goed gaan! Ik kan me moeilijk voorstellen hoe lang die drie jaar geduurd moeten hebben, en voel me zo bevoorrecht dat we niet lang hebben moeten wachten. Ik wens je een mooie en zorgeloze zwangerschap toe!

4. belliebel

belliebel VIP lid

Jun 11, 2009
    14,226
    648
    113
    Female
    Buschauffeur
    Mariska gefeliciteerd en welkom! Wat geweldig zeg dat jullie na zo'n lange tijd eindelijk zwanger zijn van jullie 1e kindje!

5. mariska165

mariska165 Fanatiek lid

Jan 4, 2009
    4,106
    624
    113
    groningen
    Wat lief jullie reacties.
    Ik wil me nog een beetje afzijdig houden. Wil nog even de echo van 17 november afwachten. Ben heel voorzichtig blij.
    Maar ben al wel heel blij dat we eindelijk zover zijn gekomen. Het kan dus wel bij ons. Ben zo bang geweest dat we misschien niet een kindje van ons beiden zouden kunnen krijgen.
    Probeer er nu wel voorzichtig wat van te genieten en er niet te veel bij stil te staan dat het mis kan gaan.

6. Dreamy

Dreamy Actief lid

May 9, 2006
    489
    0
    0
    Zuid Holland
    Ik kom me ook bij jullie melden! Gisteren positief getest!! Precies een jaar na mijn miskraam en cyclus na hsg ZWANGER! :D
    Ik heb vanmorgen het zkh gebeld en mag 17 nov komen voor de eerste echo! Alle anderen ook van harte gefeli met jullie zwangerschap!

7. MamaMo

MamaMo Lid

Jun 14, 2008
    76
    0
    0
    Mariska en Dreamy allebei van harte! Wat grappig ook dat jullie allebei op 17 november voor de echo mogen :)

8. Juud74

Juud74 Fanatiek lid

Jul 15, 2010
    1,264
    0
    0
    Utrecht
    @Mariska, je moet inderdaad proberen te genieten meisje! Je kan namelijk geen voorschot nemen op verdriet. Waarmee ik bedoel te zeggen, als je je nu vreselijk zorgen maakt en het gaat ook inderdaad mis, dan doet het niet minder pijn dan wanneer je er nu lekker van geniet.

Maar ik snap het wel hoor, dat je nog voorzichtig bent. het vertrouwen komt vanzelf.

9. Esje78

Esje78 Fanatiek lid

Aug 9, 2010
    1,124
    0
    36
    Noord Brabant
    @Mariska: welkom en gefeliciteerd. Wat geweldig dat het na zo'n lange tijd toch geluk is. Duim heel hard voor je dat je 17/11 een mooie echo hebt. Geniet er van.

@ Dreamy: jij ook welkom en gefeliciteerd. Voor jou hoop ik uiteraard ook op een mooie echo de 17e.

10. Konijn87

Konijn87 Actief lid

Aug 27, 2010
    339
    0
    0
    Vlaams-brabant (België)
    Nou dames, ik heb eens een genant vraagje :). Ik heb heel waterige afscheiding en 't lijkt alsof ik af en toe wat voel druppen daaronder. Ik was al even ongerust dat het bloed was, maar toen ik daarnet ging kijken, lijkt het urine te zijn. Ik heb nooit problemen gehad en ik voel ook niets aan mijn blaas als het drupt. Maar het is wel érg vervelend! Heeft nog iemand dat meegemaakt? Kan dat al een gevolg zijn van de zwangerschap?

11. Miffy77

Miffy77 Fanatiek lid

Jan 9, 2009
    2,725
    3
    38
    Maastricht
    Dreamy, jij ook welkom en gefeliciteerd!!

Konijn, dat komt allemaal door die leuke hormoontjes... Je urinebuis wordt minder goed afgesloten, waardoor er makkelijk een beetje urine vanuit je blaas je urinebuis inloopt. Daardoor kun je vaak aandrang hebben om te plassen, maar kun je ook beetjes urine verliezen. Ik heb zelf een "wateriger" gevoel daar beneden omdat mijn afscheiding meer en wateriger is. Daardoor ook al meerdere keren naar de wc gerend omdat ik dacht dat ik aan het bloeden was...

Enige oplossing is hier inlegkruisjes, ook al zou dat wat betreft afscheiding weer niet goed zijn. Maar ik ga echt niet met een natte onderbroek lopen ;)

12. @ nieuwe mama's welkom!

@ konijn nee nog nooit last van gehad gelukkig. Kan een zwangerschapskwaaltje zijn.
    Ik heb sinds mn ei ontzettend veel last van afscheiding. Steeds denk ik dat het bloed is maar dan is t gelukkig wit als ik kijk.

13. belliebel

belliebel VIP lid

Jun 11, 2009
    14,226
    648
    113
    Female
    Buschauffeur
    Die waterige afscheiding heb ik ook zo nu en dan. HErken het van Dinand zijn zwangerschap, en hoe rot ik het ook vond, hoe verder ik kwam, hoe erger het werd. Liep vanaf 28 weken met inlegkruisjes.

Denk niet dat het urine is hoor, maar echt afscheiding! Je kunt het er inderdaad uit voelen lopen. Niet fijn, maar het hoort erbij. Niet eens alle vrouwen hebben hier trouwens last van hoor!

14. belliebel

belliebel VIP lid

Jun 11, 2009
    14,226
    648
    113
    Female
    Buschauffeur
    Moet opeens denken aan vorigjaar. Toen hadden we op een gegeven moment wc papier met roze figuurtjes erop! Toen was ik wezen plassen en dacht ik dat ik wat rozige afscheiding verloor. Toen keek ik goed en was het dus het wc papier dat de rosige gloed veroorzaakte. Heb meteen ander wc papier gekocht whahaha.

En quess what, nu hebben we weer dezelfde wc papier als vorigjaar met de roze figuurtje whahaha:p. Gelukkig weet ik nu wel beter en ben ik een stukje minder onzeker:p

15. Miffy77

Miffy77 Fanatiek lid

Jan 9, 2009
    2,725
    3
    38
    Maastricht
    Wahahahaa dat heb ik ook een keer gehad met dat roze wc papier :D. Nu komen er dus alleen nog blauwe Page puppies in!

16. Konijn87

Konijn87 Actief lid

Aug 27, 2010
    339
    0
    0
    Vlaams-brabant (België)
    hahaha, belliebel! :D

Misschien heb je gelijk en is het gewoon afscheiding. Alhoewel ik vrees dat het toch urine zou kunnen zijn. Ik loop inderdaad gewoon met inlegkruisjes rond, dat geeft meteen een droger gevoel. En ik zal druk beginnen met het trainen van mijn bekkenbodemspieren ;)

17. marleen4683

marleen4683 Fanatiek lid

Apr 7, 2008
    2,727
    0
    0
    Groepsleidster Knderopvang
    Friesland
    Bellie Haha, moet even lachen om je wc-papier-verhaal!
    Maar kan me wel voorstellen dat je je op dat moment rot schrok!

En voor de nieuwe meiden: Gefeliciteerd!!

Ik heb vanmorgen met de vk gebeld, heb een afspraak staan voor 16 november. Spannend!!

18. belliebel

belliebel VIP lid

Jun 11, 2009
    14,226
    648
    113
    Female
    Buschauffeur
    Spannend de 16de:D. Krijg je dan ook meteen een echo? Zou wel leuk zijn:D, er krijgen er hier meerdere meiden 16 november hun 1e echo:p (waaronder ik zelf!)

19. Rosado

Rosado Niet meer actief

@ Mariska: Gefeliciteerd en welkom!

@ Miffy: Inmiddels al aangekleed?

@ Dreamy: Ook gefeliciteerd en welkom!

@ Belliebel: Hahah, ja, wij hebben ook van dat wcpapier met roze figuurtjes er op. Ik ben me ook al een paar keer lam geschrokken. Sowieso ben ik nog heel erg aan het broekloeren.

Hm, ik moet zo nog even naar de stad. Ik mag wel denken aan een stormproof kapsel, want het waait hier zo hard.

20. marleen4683

marleen4683 Fanatiek lid

Apr 7, 2008
    2,727
    0
    0
    Groepsleidster Knderopvang
    Friesland
    Bellie Nee, heb dan nog geen echo. Dat doet iemand anders. Bovendien ben ik dan bijna 7 weken zwanger.... Toen ik zwanger was van Jara heb ik met bijna 11 weken een echo gehad, dat was toen heel normaal. Ik heb begrepen dat dat tegenwoordig al bij 8 weken is?!

Ben net ook gebeld door MvM, volgende week woensdagavond komt ze :)

Zo gek het gister voelde, zo voelt het vandaag al een stuk vertrouwder! Net als in de eerste week bij Jara heb ik nu rommelende darmen. En de felicitaties van de vk, MvM en de homeopaat(ivm migraine) maken het wel weer wat 'echt'.

Share This Page