Juli 2011 Mama's!

Discussion in 'Bevallingslijst forum' started by ProudMum, Oct 20, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. mvthijs

mvthijs Fanatiek lid

Feb 10, 2010
    2,232
    0
    0
    Student
    Provincie Utrecht
    Jeetje marleen, bij jou ook al schrikken met dochterlief!

2. ikkin08

ikkin08 Bekend lid

Oct 17, 2009
    622
    0
    0
    Heb nog wel iets bruinverlies, dus heb het idee dat ik toch ongi ben geweest. Maar dan snap ik de positieve testen zegmaar niet... dus helaas maar afwachten... en anders gaan we al snel weer aan de alag voor een aug beebje!

3. Tesske

Tesske VIP lid

Mar 24, 2009
    6,799
    0
    0
    Meiden sorry dat ik zo rigoureus in kwam breken in dit topic.
    Ik zat het topic te lezen omdat ik me ook aan wou melden en toen las ik de aanmelding van Kimm1988 en daar moest ik echt even op reageren.
    Ik hoop dat ik me ondanks mijn inbraak alsnog bij jullie mag voegen?

Ik ben al mama van dochtertje Tess , geboren op 30/08/2008 na een zwangerschap met heel veel complicaties waardoor zij een ernstige longaandoening heeft.
    Mijn man en ik hebben lang getwijfeld of we wel voor een 2e zouden gaan en uiteindelijk een half jaar geleden toch de knoop doorgehakt.
    Inmiddels ben ik dus ong. 6 weken zwanger van baby 2.
    Ik zag dat jullie een vragen lijstje hebben dus zal proberen op zoveel mogelijk vragen antwoord te geven.
    Leeftijd : 24 jaar.
    Relatie : bijna 3,5 jaar getrouwd.
    Werk: als afd. hoofd op een verpleegafdeling.
    Hoeveelste kindje : 2e.
    Waar bevallen : Ziekenhuis.
    Hoe bevallen : zoals het er nu uit ziet wordt het een geplande ks bij 34 weken.
    MvM : nee, ik heb niet de discipline om al mijn plasjes op te vangen.
    Voeding : ligt aan het kindje, bij mijn dochter heb ik ruim 3 maand bv gegeven middels sonde en vinger voeden maar dat zal ik nooit weer doen.
    Wat wordt het: ik neig nu heel erg naar een jongetje omdat ik bij mijn dochter last had van ochtendmisselijkheid en nu in de namiddag en avond.

4. mvthijs

mvthijs Fanatiek lid

Feb 10, 2010
    2,232
    0
    0
    Student
    Provincie Utrecht
    Tesske, als het aan mij ligt mag je je natuurlijk hier komen aanmelden :D Gezellig!!
    Ik ga het ff op de site zetten voor je!

Oh, en natuurlijk gefeliciteerd en welkom!

5. Tesske

Tesske VIP lid

Mar 24, 2009
    6,799
    0
    0
    Ikkin08, wat vervelend dat het allemaal zo onzeker is!
    Misschien heb je het al geschreven hoor maar heb je ook verschillende merken testen gebruikt of telkens dezelfde?

6. ikkin08

ikkin08 Bekend lid

Oct 17, 2009
    622
    0
    0
    Heb ik inderdaad gebruikt zal ze ff opsommen:

. Maar heb hier nu sinds zaterdag 6 licht pos testen gehad, cb, en kv midstream. Allemaal heel licht maar ze stonden er binnen de tijd... woensdag nog is getest (5,6) woensdag had ik kv 2 voor 5 was negtief, en kruitvat Midstream licht streepje.

Sanp er dus neits meer van

7. mvthijs

mvthijs Fanatiek lid

Feb 10, 2010
    2,232
    0
    0
    Student
    Provincie Utrecht
    Wat raar ikkin!

8. Tesske

Tesske VIP lid

Mar 24, 2009
    6,799
    0
    0
    Vreemd zeg..en die van cb was die digitaal?
    Want dan moet het toch heel duidelijk zijn?

9. jem1979

jem1979 Niet meer actief

Tesske welkom hier bij de juli mama's. Ik lees ook mee bij de augustus mama's. Schrijf er alleen niet mee omdat daar zoveel gekletst wordt haha.. Is niet erg hoor maar kom er dan zo moeilijk tussen en hier dus nu vanaf het begin dus dan begin je ook gelijk met een groepje en wil daarom hier wel echt mee blijven schrijven. Wij hebben een dochter van 11 augustus.

Marleen als je kijkt op mooiemarsepeintaart.hyves.nl kun je kijken wat ik tot nu toe gemaakt heb. Ik gebruik altijd de bakmix van de leukste taarten, gaan erg makkelijk en smaken ook goed. Ik smeer ze af met botercreme en vul ze met vanalles eigenlijk.

Groetjes,
    Jolanda

10. ikkin08

ikkin08 Bekend lid

Oct 17, 2009
    622
    0
    0
    had cb plus gebruikt... Maar ja we wachten toch maar ff af.... tis lastig maar is niet anders...

11. marleen4683

marleen4683 Fanatiek lid

Apr 7, 2008
    2,727
    0
    0
    Groepsleidster Knderopvang
    Friesland
    Tesske Welkom! En gefeliciteerd!

Jem Thanx voor de tip!! Zal het eens even proberen, als het niet lukt kan ik op zaterdagochtend alsnog wel een taart bij de Hema halen :)

12. Tesske

Tesske VIP lid

Mar 24, 2009
    6,799
    0
    0
    Jij bent 's ochtends vaak een 'stille lezer' toch?
    zie je naam idd regelmatig staan onderaan het topic :D

@ Angela & Arjan, ik heb de site ook even bekeken en complimenten dat je er zoveel energie in steekt hoor! echt super!

Misschien is het voor de voorstelling op de site nog wel leuk dat ik wat aanvullende informatie geef.
    Ik woon in Enschede (twente) , ben 10 jaar samen met manlief (waarvan 5 samenwonend en dus 3,5 getrouwd), heb 2 honden, ben dol op shoppen en werk gemiddeld 28 uur per week.
    (wat trouwens vaak neerkomt op 24 uur in de week en 1 keer in de 5 weken een weekend waarmee ik de 4 uur compenseer die ik in de andere weken te kort kom)

13. Tesske

Tesske VIP lid

Mar 24, 2009
    6,799
    0
    0
    Wil je iig heel veel sterkte wensen op het wachtbankje..

14. Konijn

Konijn Niet meer actief

En weer verder...

Inmiddels is zich hier een soap aan het afspelen geloof ik. Niet zo gezellig, wel spannend ;). Rare verhalen horen er nu eenmaal ook bij op een forum als dit, maar het wekt uiteraard wel nieuwsgierigheid. Zeker bij hoog-emotionele zwangere vrouwen.

@ Anoesjka: joh... wat jammer! Je klinkt supersterk en realistisch. Maar evengoed sterkte natuurlijk en ook succes bij een nieuwe poging!

@ Eten: ik heb juist helemaal geen trek in 'lekkere dingen' (terwijl ik normaal juist van de vreetbuien ben). Wel in verse jus.

@ Kotsen & grote borsten: beiden niet aan de orde hier. Bij Judith destijds ook niet. Gelukkig! ;)

@ Kleertjes: ik heb al een keer of vijf in de stad gelopen met het plan toch echt iets te kopen, om de zwangerschap 'echt' te maken, maar ik durf niet zo goed. Toch eerst even de echo afwachten en dan gewoon onbegrens echt gelukkig zijn met ons aanstaande baby'tje. Heb het trouwens wel al aan veel meer mensen verteld dan de eerste keer. Toen kon ik het makkelijk voor me houden, nu zou ik het het liefst van de daken schreeuwen.

@ Libido: was vooral iets wat 'schijnt'. Hier ook niet helemaal aan de orde. Mijn lijf is in 'moederstand' en het kost wat moeite om die te veranderen.

@ Taarten: gaaf zeg! Ik heb onlangs een workshop taartdecoreren gedaan en hoewel ik toch nog best trots was op ons resultaat, leek het eigenlijk nergens op. Ik heb hier ergens op het forum in een taart-hoekje laatst meer dan een uur me vergaapt aan schitterende taart-foto's. Echt respect voor vrouwen die dat zo mooi kunnen!

@ sporten en zwanger zijn: gisteren voor het eerst naar de sportschool geweest en nu heel veel spierpijn.

Morgen lange dag voor de klas, dus ik ga nu snel slapen! Heel fijne avond en sterkte met alle bijkomende ongemakkelijkheden en de onzekerheid die er nog even bij hoort.

Groetjes!

Esther

15. Vinora

Vinora Niet meer actief

Pfff ik moet mezelf constant gerust stellen,
    vind het al zonde dat ze hier het bloed testen en HcG waarde meedelen want zo ga je op zoek natuurlijk + ik weet mijn cyclus niet omdat die onregelmatig is dus nu zit ik bij elk klein krampje te panikeren en bang te wezen :(
    Volgende week woensdag terug bloedtest om te zien of het HcG goed gestegen is.

Sorry voor de onzekerheid, maar sinds de uitslag van het bloed kan ik aan niks anders denken terwijl de testen echt zo knallen.

16. Konijn

Konijn Niet meer actief

Joh, wat vervelend dat je nog zo lang moet wachten! Dagen kruipen voorbij nu natuurlijk. Sterkte!

17. mvthijs

mvthijs Fanatiek lid

Feb 10, 2010
    2,232
    0
    0
    Student
    Provincie Utrecht
    Kelly, meid, het zit echt wel goed!! Maar ik begrijp je onzekerheid meis!

18. Vinora

Vinora Niet meer actief

Dankjewel meiden,
    het is altijd fijn om toch ergens een plekje te hebben om je hart te luchten.
    Heb vandaag de normaalwaardes van HcG opgezocht en je weet niet meer wat te denken, ik denk dat ze dat bloed prikken ook minder snel doen in Nederland als hier niet?

19. ProudMum

ProudMum Niet meer actief

Kelly, het zit echt goed meid!!!

20. Miffy77

Miffy77 Fanatiek lid

Jan 9, 2009
    2,725
    3
    38
    Maastricht
    Tesske, welkom en gefeliciteerd! Heftif zeg, als ik het zo lees van je vorige zwangerschap. Moet je daardoor nu ook een ks met 34 weken? Werk je in een ziekenhuis trouwens, of in een verpleeghuis?

Hier lekker op de bank gehangen, Bonje met de Buren gekeken, altijd leuk. Kreeg alleen kokhalsneigingen van dat vieze huis van die vrouw, kan er ineens niet meer tegen :(. terwijl ik afg zomer voor mijn werk in soortgelijke huizen ben geweest, toen deed het me weinig. Hormoontjes...;)

Share This Page