Juli 2011 Mama's

Discussion in 'Zwangerschap clubs' started by nina1982, Oct 20, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. ientje

ientje Fanatiek lid

Jun 7, 2010
    2,999
    0
    36
    Kan me voorstellen dat je zwaar in shock was! Maar je hebt het denk ik daarna wel als dubbel kado ervaren!
    Zo ben ik een jaar au pair geweest bij een gezin dat al 3 oudere kinderen had (jongste 8) en toen bleek ze ineens zwanger van een tweeling!
    Was achteraf hartstikke fijn, die vermaakten elkaar wel ;)

2. Ani

Ani Actief lid

Oct 27, 2008
    271
    0
    0
    Hallo aanstaande moeders!

Ik wil me ook graag melden hier...;)
    Durf voorzichtig te zeggen dat ik zwanger ben van de tweede!
    Gisteren een positieve test gedaan.
    Toch altijd weer :$ maar ontzettend leuk!

3. jem1979

jem1979 Niet meer actief

Ani welkom hier en gefeliciteerd met je zwangerschap! Hoe oud is je eerste kindje?

4. Ons Kleintje

Ons Kleintje Niet meer actief

Gisteravond was mijn zoontje ziek daarom kon ik niet meer reageren.

@Jipper, vanaf wanneer kun je zien dat je in verwachting bent van een tweeling? of had ik dat nu dan al wel geweten?
    ergens lijkt het me namelijk wel erg leuk:)
    Goed van je dat er mee bezig bent de jongens meer zelf te laten doen!

@konijn dank je voor je reactie

@tillen deed ik al vanaf de test zo min mogelijk, er zijn onderzoeken dat je vanaf t begin al niet meer dan 10 kilo mag tillen. Ons Kleintje mag ik ook niet zomaar meer optillen, deed ik wel vaak: draai-molentje of kietelen, knuffelen/troosten. Zo min mogelijk is prima zegt de gyn. Ons Kleintje weegt ook al 14 kilo dus vandaar. We gaan volgende week een 1 persoons bed kopen voor hem, dan leggen we een matras ernaast voor het geval hij eruit valt.
    Ik vind hem uit het ledikant tillen best wel zwaar namelijk. we moeten er hier thuis allemaal aan geloven, met een goed doel!

gyn vroeg ons nu alvast uit te kijken naar oppas voor ons zoontje, mocht het zover komen dat ik plat moet rond de 25 weken. gelukkig hebben we die oppas wel, maar ik hoop niet dat het hoeft. misschien heb ik dit keer wel een gewone zwangerschap..hoop het zo!

Ik heb kans op herhaling van 20%, ik heb een preconceptioneel-adviesgesprek gehad in het UMCG waar ik destijds ben bevallen. Zij hebben dit onderzocht hoeveel procent kans ik heb. Er is namelijk geen oorzaak gevonden dat mijn zoontje te vroeg is geboren. Er is van die 20% dan 5% kans dat dit kindje opnieuw zo vroeg geboren wordt of eerder. Er is 15% kans dat het kindje te vroeg geboren wordt, maar niet zo vroeg als mijn zoontje.

5. meid

meid Fanatiek lid

Oct 14, 2010
    1,259
    0
    0
    @ons kleintje, wat een goed nieuws dat je een goede echo had!gefeliciteerd!!!
    en een hartactie super!
    fijn dat de kans 20procent is op nog een vroeggeboorte maar ik kan me heel goed voorstellen dat die 'angst' er in blijft zitten.
    alleen jammer van dat tillen en sex, maar dat is even niet anders...kan je daarna alle schade weer inhalen, hihih!

welkom alle nieuwe meiden, gefeliciteerd!

het word hier ook al lekker druk, kost ook al steeds meer tijd om bij te lezen, het klopt idd wel dat er altijd een aantal afvallen om wat voor reden dan ook, nou we zien wel!

ik ga zo naar mijn werk, hihi dus denk dat ik vanavond weer een boel te lezen heb!

ik begin nu ook al wel een klein beetje de zenuwen voor vrijdag te krijgen, intake + echo.
    deze zwangerschap voelt zo ander als bij mijn zoontje, minder misselijk maar borsten gevoeliger.nog meer meiden die van de 2e wat andere verschijnselen hebben???

fijne dag allemaal!
    en werkse voor de gene die ook werken vandaag!

liefs meid

6. lievebeeb

lievebeeb Actief lid

Mar 17, 2010
    382
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wat een reacties!
    Ik was gister te moe om ff mee te forummen, hebben jullie ook zo'n last van vermoeidheid?

Gisteravond ook weer erg veel steken gehad, waarvan 2 echt enorm pijnlijk! Dus maar met een kruik op mijn buik.. en ondertussen best overstuur! Gelukkig heeft vriendlief toen een stukje op internet gezocht waarin staat dat het juist goed is omdat je baarmoeder zich dan ontwikkeld, dus daar ga ik nu maar even vanuit.

Vanochtend weer een test gedaan.. wat een knaller zeg!
    Echt een dikke streep!

@onskleintje, top dat je echo goed was!!
    Fijne dag to all!

Liefs, LB

7. Bibo

Bibo Actief lid

Oct 10, 2010
    223
    0
    16
    NULL
    NULL
    Goedemorgen dames,
    Zo er is flink gekletst zeg! Heb niet zo veel tijd om alles te lezen, ben gewoon op mijn werk namelijk, hihihi.
    Hier even een paar reacties:

@ vertellen Wij vertellen het deze week aan onze ouders via een gedichtje. Verder willen we het geheim (proberen te) houden tot na de 12 weken echo.
    @ ons kleintje: leuk dat je zo´n fijne gynacoloog hebt! En nog mooier dat je al wat moois op de echo heb gezien zeg! Pfff, niet meer tillen en geen seks, dat zal minder makkelijk zijn zeg.
    @ Julia: leuk dat je op je moeder verjaardag uitgerekend bent zeg
    @ ani: welkom en natuurlijke gefeliciteerd. Is het bij jou ook nog zo´n onwerkelijk gevoel?
    @ lievbeeb, nee ik heb nog niet zoveel last van vermoeidheid, maar jij bent natuurlijk al weer een stukkie verder dan mij.
    Behalve de krampen merk k eigenlijk nog erg weinig..

Hoeveel zwangerschapstesten hebben jullie eigenlijk gedaan voordat jullie het echt ´geloofde´. Ik heb er 3 gedaan, maar besef ht nog steeds niet echt.

Liefs, Bibo

8. Mama SenH

Mama SenH Fanatiek lid

Jun 14, 2010
    2,817
    0
    0
    Spijkenisse
    droppie, tweede kindje, uitgerekend 1 juli 2011
    lievebeeb, eerste kindje, uitgerekend 3 juli 2011
    Sproettie, eerste kindje, uitgerekend 5 juli 2011
    Jipper, derde kindje, uitgerekend 6 juli 2011
    MMM, derde kindje, uitgerekend 6 juli 2011
    MelanieL29, tweede kindje, uitgerekend 6 juli 2011
    Ons Kleintje, tweede kindje, uitgerekend 7 juli 2011
    Ientje, eerste kindje, uitgerekend 8 juli 2011
    Meid, tweede kindje, uitgerekend 8 juli 2011
    mamavanevi, tweede kindje, uitgerekend 9 juli 2011
    Tuttie, eerste kindje, uitgerekend 12 juli 2011
    Jem1979, tweede kindje,uitgerekend 12 juli 2011
    Pina, eerste kindje, uitgerekend 13 juli 2011
    Bibo, eerste kindje, uitgerekend 13 juli 2011
    Girl1982, eerste kindje, uitgerekend 14 juli 2011
    The Cat, eerste kindje, uitgerekend 16 juli 2011
    Inger1979, tweede kindje, uitgerekend 16 juli 2011
    Julia6, derde kindje, uitgerekend 17 juli 2011

Afspraken
    MelanieL29: 15 nov. echo
    Julia6, 15 nov. echo
    droppie: 17 nov. echo
    droppie: 22 nov. vk
    meid: 12 nov. intake +echo
    Ons Kleintje: 17 nov uitslag kweek
    Ientje: 24 nov. echo gyn
    Jem1979: 30 nov vk + echo, 7 dec echo umc
    Jipper: 1 dec. afspraak gyn.
    Bibo: 2 dec. intake vk + echo
    MMM: 2 dec. intake vk + echo
    Pina: 6 dec. intake vk
    Sproettie: 7 dec. intake vk + echo
    Ons Kleintje: 7 dec. echo bij de gynaecoloog
    The Cat: 8 dec intake vk + echo

9. Mama SenH

Mama SenH Fanatiek lid

Jun 14, 2010
    2,817
    0
    0
    Spijkenisse
    ik mag 8 dec voor een eerste echo

10. julia6

julia6 Fanatiek lid

Feb 6, 2008
    3,639
    0
    0
    Gelderland
    @Lievebeeb, ja hier ook last van vermoeidheid. Poeh! En dan 2 ukken om je heen..... Vandaag moet ik ook werken, slaapdienst, dus begin pas om 15u tm morgen uurtje of 11.00. Woensdag is tevens de laatste officiele dag dat mijn grote uk naar het kdv gaat. A.s. vrijdag vieren we daar nog wel zijn 4de verjaardag, maar gaat hij er verder niet spelen, neem ik hem lekker mee naar huis. Dan is hij dus echt peuter-af.... slik!

Een intens weekje dus, a.s. donderdag nog een laatste keer wennen op school.

Werken jullie parttime of fulltime?

@The cat, leuk dat je 8 dec je eerste echo zal hebben! Spannend!

@Jipper; ik kan me de schrik wel voorstellen hoor, na zo'n eerste echo! Helemaal als het een toevalstreffer was en je er dus helemaal geen rekening mee had gehouden. Was het erg heftig, de eerste maanden en dan voornamelijk de nacht? Of kwamen ze tegelijkertijd?

11. Bibo

Bibo Actief lid

Oct 10, 2010
    223
    0
    16
    NULL
    NULL
    @ the cat, fijn dat de eerste echo al gepland staat. Zo heb je iets om naar uit te kijken he!
    @ Julia6, ik heb nog geen kinderen , maar werk wel parttime, 4 dagen in de week.

12. Pina

Pina Actief lid

Nov 22, 2006
    467
    0
    0
    zelfstandig ondernemer
    Zuid-Holland
    Wauw wat gaan jullie snel, kan het bijna niet bijlezen.

Ik werk trouwens 1,5x full-time, ik heb een eigen zaak en maak erg lange dagen. Vaak moet ik ook behoorlijk zwaar tillen, dus ik moet nog even een smoesje bedenken t.o. mijn personeel om daar een beetje onderuit te komen.

Gelukkig nog steeds geen last van misselijkheid, maar mijn buik doet soms behoorlijk zeer! Blijft een eng gevoel....

Groetjes Pina

13. Mama SenH

Mama SenH Fanatiek lid

Jun 14, 2010
    2,817
    0
    0
    Spijkenisse
    @Pina wat voor een bedrijf heb je (als je dat wilt zeggen)

14. ientje

ientje Fanatiek lid

Jun 7, 2010
    2,999
    0
    36
    Volgens mij is 4 dagen ook fulltime toch? Dacht vanaf 32 uur,zeg ik tenminste altijd :D

15. Bibo

Bibo Actief lid

Oct 10, 2010
    223
    0
    16
    NULL
    NULL
    @ Pina pfff 1,5x full time, das flink aanpoten zeg! Wil je na de bevalling ook zo veel blijven werken of niet?
    @ Ientje hahahaha, dan werk ik ook full time ;) Maar zelf vind ik het pas fulltime bij > 40u.

Iedereen een goede dag gehad vandaag? Ik weer wat krampen aan het eind van de middag, maar verder niets speciaals eigenlijk.
    Vanavond gaan we het aan mijn schoonouders vertellen, spannend!

16. Ons Kleintje

@pina wow 1,5 keer filltime..:$ ik ben ook snel moe hoor! lig elke middag tijdens mijn zoontje zijn slaapje in bed, en savonds om 21.00-22.00 uur er weer in.

@Bibo ik heb dit keer 2 testen gedaan. Een zodat ik zeker wist dat ik zwanger was, en een van clear blue zodat ik wist hoever ik zwanger was. Vorige keer had ik meer bevestiging nodig dan nu, ik geloof het nu gewoon omdat ik het voel.

17. ientje

ientje Fanatiek lid

Jun 7, 2010
    2,999
    0
    36
    @ Pina: ik ben ook wel benieuwd hoe je het straks gaat doen als je bevallen bent!

@ Bibo: veel plezier vanavond, spannend he :) wij kunnen het pas over een paar weken aan mn schoonouders vertellen, mn man is een paar weken het land uit..

18. Ons Kleintje

o dat is wel vervelend dat je man het land uit is, lijkt me.. Is dat straks ook zo als de kleine is geboren of rondom de bevalling?

@bibo veel plezier vanavond!!

19. ientje

ientje Fanatiek lid

Jun 7, 2010
    2,999
    0
    36
    Daar is nog niks over te zeggen helaas. Hij zit in het leger en zit dan vaak met oefeningen enzo. Die zijn niet altijd in het buitenland gelukkig. En ik mag niet klagen, want hij hoeft echt niet zo vaak weeeken weg. Liever nu dan in juni ;)

@ all: hebben jullie ook dat je al van alles wilt kopen? Veel van jullie hebben al kinderen, dus dan heb je natuurlijk al een hoop, maar voor ons is het de eerste dus we hebben nog helemaal niks!
    Vind het eigenlijk een beetje voorbarig om nu al van alles te gaan kopen want er kan nog zoveel mis gaan...
    Maar het kriebelt wel! Herkennen jullie dit of spoor ik gewoon niet? :D

20. Ons Kleintje

ik heb het juist nu meer als bij de eerste:)
    we gaan al bezig met de kamer verbouwen.

Share This Page