Juli 2011 Mama's

Discussion in 'Zwangerschap clubs' started by nina1982, Oct 20, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. ientje

ientje Fanatiek lid

Jun 7, 2010
    2,999
    0
    36
    @ Sucre: fijn dat je echo goed was!
    Had al het vermoeden dat het niet kon hoor, dat luisteren. Maar vond het wel grappig :)

@ Annneliesje: leuk zeg zwangere buik op zwangere buik! Gezellig! En idd: fotooooo’s als ze zijn geboren!! Zo bijzonder, een nestje!! Ook eens gehad, kon wel janken van geluk toen ze waren geboren haha! (kun je nagaan hoe hard ik zal brullen als mn eigen kind ter wereld is gekomen :D)

@ Juul: whahaha het is toch weer niet te geloven he.. haha! Jeetje, het rechterpootje zeg, ja natuurlijk voel je dat als moeder, duh!
    Slim dat je je buik tactisch in de strijd gooit! Ghahahaha zie het helemaal voor me die knuistjes tussen je borsten haha! Maar uuuuuuuuhhhhhhhhh… (ik zal ook ff fluisteren) mn nichtje dacht dat mn borst het koppie was!
    Weet je, het zal me niet verbazen als we dalijk nog tegelijk bevallen haha!

Mannetje moest eigenlijk op oefening in Duitsland deze week, maar dat ging ineens niet door. Vandaar dat ie er dus gewoon is deze week!

@ Auto kopen: leuuuuk!! Foto he!!!!

@ Beeb voelen: gezellige boel hier, dat we met zn allen of met onze mannetjes beeb gevoeld hebben!

@ OK: aha, weer wat geleerd! Maar er stond in elk geval wel spanning op mn buik. Wat het dan wel was weet ik niet, maar heel fijn voelde het in elk geval niet! Heel vroeg naar bed gegaan en lekker lang geslapen, voelde me vanmorgen stukken beter!

@ Meid: jaaaa ik wil ik wil ik wil in bad!!!! Neem zelf mn olie, zout en parels wel mee goed? :D

@ Bulldog: hahahaha lachen zeg je zoontje die door je navel praat!

@ Juul: aaaah gefeliciteerd met je nieuwe auto!!! Nu wil ik helemaal fotofotofoto!!!!

@ Pina: fijn!!!! Dat de echo goed was! En tis niet vervelend dat je nog een keer ‘moet’ toch? ;)

2. Bd81

Bd81 Fanatiek lid

Jun 5, 2007
    2,754
    1
    0
    Ons kleintje: snachts wakker worden is inderdaad "teken" van moeder natuur. Tip; je moet vanaf week 32 maar eens opletten hoe laat je steeds wakker wordt. Dat is namelijk de eerste weken na de geboorte de tijd dat ze wakker zijn. (was bij mijn eerste 6u en na geboorte ook).

Ientje; ik was ook mega emo tijdens eerste zwangerschap maar toen kleine geboren was heb ik niet eens gehuild (vermoedelijk door de dope die ze ingespoten hadden haha)

3. Bd81

Bd81 Fanatiek lid

Jun 5, 2007
    2,754
    1
    0
    Net kleine bij oma opgehaald. Bleek dat hij overgegeven had vandaag. Hij is nu 2,5 maar heeft hij in die tijd nog maar 1x eerder gedaan. Zo zielig!! Kom ik daar binnen staat hij gewoon te springen en te spelen. Mams helemaal voor niets zielige gevoelens gekweekt :)
    Hij is hartstikke verkouden dus vermoedelijk misselijk geworden door slijm.

4. Ons Kleintje

Ons Kleintje Niet meer actief

Oh wat leuk,
    ik hoop dat ik dat ga halen!
    Sneu voor je zoontje dat hij moest spugen, maar gelukkig had hij er niet echt last van achteraf.
    Zoontje spuugt hier vrij vaak door het slijm, dan zijn ze er maar vanaf!:) Maar ziek is hij dan niet echt.
    (best wel vies vooral als je zwanger bent en al een beetje misselijk:p)

Ik heb ook niet gehuild na de geboorte van mijn zoon, ik was juist heel erg hyper en blij!

5. ientje

ientje Fanatiek lid

Jun 7, 2010
    2,999
    0
    36
    Hihi!
    Ik was niet zwanger toen mn kat beviel, maar dat ontroerde mij toen al zo erg! Kreeg beetje het gevoel dat ik oma was geworden, haha! Nee ik ben niet zo enorm emo, en zelfs spookverhalen over drama bevallingen enzo, kan ik best aan momenteel. Ben ik niet zo heel erg vatbaar voor zeg maar. (klinkt enorm harteloos als ik dat zo teruglees, maar bedoel het niet zo hoor! Maar het is dus niet zo dat ik compleet in paniek schiet als er een naar verhaal wordt verteld)

6. SupernovA

SupernovA Fanatiek lid

Nov 27, 2010
    1,419
    0
    0
    Zuid Holland
    @ Vivelafete: Jeetje, ik moest zo hard lachen! Ik zie het zo voor me!
    Middernacht koelkast tripjes, die ken ik ook. Heb een keer midden in de nacht augurk in staan rollen in boterham worst. :D

@ Pina: Mooi dat je ervan hebt kunnen genieten! Enne, een extra echo is best leuk, toch?

@ Ons kleintje: dat had ik ook ergens gelezen/ gehoord. Wakker liggen is een soort voorbereiding op wat komen gaat o.i.d. Zou het echt zo zijn, of een baker praatje?
    @ BD 81: jeetje, dat is wel apart, diezelfde tijd voor en na de bevalling. Ik ga er op letten. :)

@ anneliesje: Kijk, dat is nog een shoppen! Dus jullie zijn ook al aan de slag met het kamertje.
    En wat doe je me aan met die foto, ik smelt hier gewoon helemaal. Wat een schatje! *wil ik ook*

Even een vraagje aan de ervaring mamma's hier over kinderwagens. Is het wel of niet een pre om het wandelwagenzitje twee kanten op te kunnen doen. Dus dat je je kindje aan kan kijken, of omdraaien, zodat je kindje dezelfde kant op kijkt als dat jij kijkt. Ik zit een beetje in dubio, of ik dat wel of geen vereiste vind en of ik dat flink moet laten mee wegen voor een kinderwagen.

7. Droppie123

Droppie123 Bekend lid

Jun 12, 2007
    903
    0
    0
    kapster
    @ wakker worden 's nachts: Bij mijn zoontje was ik altijd om 4 uur wakker en inderdaad hij sliep altijd van 's avonds 7 tot 4 uur in de nacht. Dan kwam hij voor een voeding en sliep weer tot 9 uur.
    Nu komt hij nog steeds haast elke nacht om 4 uur even voor een flesje pap of gewoon omdat hij zijn speentje kwijt is.
    Dit is echt toevallig inderdaad.

8. bulldog

bulldog Fanatiek lid

Oct 2, 2007
    4,378
    0
    0
    NB
    @anneliesje ja dat willen we weten het is ook een gelsachtsbepaling echo ..

9. Bd81

Bd81 Fanatiek lid

Jun 5, 2007
    2,754
    1
    0
    Supernova: wij hebben een wandelwagen waar hij gewoon in de rijrichting kijkt. Vond het de eerste keer reuze spannend. Als je het aanschaft gebruik je het misschien alleen de eerste keren om kleine te laten wennen, maar zoals gezegd heb ik er geen ervaring mee. Onze kinderwagen is gewoon prima bevallen.

10. annneliesje

annneliesje Fanatiek lid

Jan 16, 2011
    3,569
    0
    0
    Administratief medewerkster
    Noord Nederland
    Wij hebben er eentje die twee kanten op kan. Was voor ons geen must, de enige must was dat hij hoog genoeg kon ivm de lengte van mijn partner en moeder (en ik ook een beetje lol) en dat hij erg klein moest inklappen.

Zowwww en nu weer richting mijn werk.

11. Elionorah

Elionorah Bekend lid

Jun 14, 2010
    761
    0
    0
    Nurse
    Amsterdam
    Goodmorning!! Zo zeg dat was een rustig nachtje :)
    Gisternacht was Therees zo benauwd en hoesterig dat ze wel 30x uit bed is gekomen :(
    Dus dat wilden we vannacht niet meer. Ik was gaar op werk gister Pff not so funny.
    Wat we gisteren dus geïntroduceerd hebben is de tijdstekker! (ding..)
    In de tijdstekker doen we haar nachtlampje, en van 19.30-07.30 uur gaat ie aan. Overige tijd gaat ie uit.
    Lampje aan = slapen
    Lampje uit = van de glijbaan (uit bed dus).
    Nou ze is geen een keer geweest vannacht!
    Ik weet natuurlijk niet zeker of dat komt omdat ze zo moe was,
    Maar ze snapt het wel echt!

Vandaag is weer m'n chilldag :D
    Ik lig na een heerlijk ontbijt weer even onder de wol. Wat een rust!

@julia, die citroen. Xsara Picasso heeft hubby ook compleet op het oog :) heerlijk lijkt t me hoor! Eerst ff wat geld bij elkaar leggen, en dan schaffen wij em ook aan denk ik. Gefeliciteerd met je aankoop!! Hoeveel was ie als ik vragen mag?

@harde buiken, tell me About it! Die had ik bij vorige zwangerschap al vanaf 16 weken... Heftig was dat, elke dag weer. Nu heb ik het vaak in bed, als ik languit op m'n rug lig. Lijkt wel of er dan meer spanning op staat. Dus lig ik maar op m'n zij of buik. Ben soms bang dat ik weer in de rolstoel terecht kom door de harde buiken, maar die angst druk ik weg. Ik wil dat gewoon echt niet weer! Dit keer wil ik heel vitaal en mobiel blijven! Daar ga ik voor :)

@bulldog, gefeliciteerd met je verjaardag nog! Heel spannend, echo echo echo!!! Laat je weten wat het is ...

@pina, wat fijn dat alles goed is! Nu hopen dat de placenta niet voor de uitgang ligt he. Geniet maar op je roze wolkje!

@ons kleintje, jij bent dus ook volop geïnteresseerd in de Picasso :D ik lees aandachtig mee haha
    @wakker worden snachts. Ik ben heel blij dat ik nu gewend ben aan onderbroken na nachten. Ik wordt 2x per nacht wakker voor een piesje. En dan ook nog door snurkjes van hubby en bezoekjes van m'n dochter. Toch slaap ik prima. Die nacht voedingen moet helemaal goed komen :D

@anneliesje, wat een schat van een kat!! Zo een zou ik ook wel wille. (helaas is hubby bang voor katten ) :(

@supernova, over de kinderwagen. Ik wil absoluut graag de buggy beide kanten op hebben kunne. (lekkere zin). De joolz is een prachtige Amsterdamse wagen die dat kan. Die heb ik nu helemaal op het oog:) alleen beetje prijzig als je alles compleet wilt kopen :(
    Als je kindje ziek is, is het prettiger om het naar je toe te kunnen draaien.

Nou ik ga er weer mee stoppen. Lekker verder Chillen vandaag. Groetjes!

12. vive2

vive2 Fanatiek lid

Supernova: Is erg handig en leuk hoor! Heb mijn jongste er heel lang zo ingehad en ik vond het zo gezellig om te kletsen met hem en naar 'm te koekeloeren! Ik heb 'm tot anderhalf naar mij toegedraaid gehad. Ik heb nu een Quinny Speedi gekocht, maar ik heb wel gecheckt of dat onderdeel van Quinny Fashion Dreami erop kon. En met de juiste adapters past het ook op deze en ga ik 'm zeker weer gebruiken!

Eli: Wat goed, dat lampje! Kinderen hebben het sneller door dan je denkt hoor. Nou geniet van de goede nachtrust, dat zal je wel nodig hebben ;)

Hier alles goed. Volgende week met vriendje naar Amsterdam, even een nachtje eruit. Heb ik wel zin in hoor!

13. Bd81

Bd81 Fanatiek lid

Jun 5, 2007
    2,754
    1
    0
    Zo wat een baggernacht zeg: Mannetje had problemen op het werk en was dus later.... om 4u snachts kwam hij dus thuis!!! ieder uur wakker geweest want ja je slaapt er toch op. En toen hij eenmaal thuis was, was ik pierwakker (en de kleine in mijn buik ook)
    Daarnaast was onze kleine man ook snipverkouden en lag dus heel de nacht te hoesten en te proesten.
    Jammer dat hij geen middagslaapje meer doet anders was ik echt even mee in bed gedoken.
    Vanavond maar vroeg naar bed pffff.

14. SupernovA

SupernovA Fanatiek lid

Nov 27, 2010
    1,419
    0
    0
    Zuid Holland
    @ Bd811: jeetje, dat is zeker een brakke nacht dan! Misschien alsnog proberen om met de kleine in bed te duiken vanmiddag. Of werkt dat niet?

@ Kinderwagen, dank jullie voor de reacties!
    Hier zit het nu zo. We mogen in feite de kinderwagen van de buurvrouw overnemen voor niets. Is net aan 2 jaar gebruikt. Maar een 3 wieler (vind ik zelf helemaal niets en zou graag 4 wieltjes willen hebben), en de zitting kan maar 1 kant op. En nu heb ik ook een mooie Koelstra op marktplaats gevonden. Hooguit alles bij elkaar anderhalf jaar gebruikt, omdat kindje gehandicapt is en niet in de wandelwagen zit kon, daarna hebben ze een duo wagen voor de kindjes erna gekocht. Een 4 wieler, ziet er mooi en goed uit, maar ook hiervan is de zit gewoon 1 kant op. Helemaal compleet, en ze vragen 65 euro.
    Zaterdag mogen we even komen kijken, maar ik vind het zo lastig. Want het lijkt mij inderdaad prettig om het zitje twee kanten op te kunnen doen. Maar aan de andere kant is deze kinderwagen ook wel weer een mooie kans. Nog maar even verder peinzen dus!

Later reageer ik even op de rest hoor, moet nu even rennen! :D

15. julia6

julia6 Fanatiek lid

Feb 6, 2008
    3,639
    0
    0
    Gelderland
    @Viv, nee, autotje heeft nog geen naam, mag hubby bedenken. Onze vorige bulgaarse krakkebak (audi uit 1989 die we nog steeds in bulgarije gebruiken) heet Julia. Hoe afgezaagd! En nee, ik heet dus GEEN julia! Maar goed, heeft hubby destijds bedacht, dus nu weer zijn taak. Hoe heet ie van jullie? :)

Licht slapen... pff tell me about it. Rampenplan. Ben blij dat ik 1 of soms 2x in de week een slaapdienst draai, slaapt stukken beter dan thuis. Weet niet waarom. Maar nu moet ik er ook eerlijk bijzeggen dat sinds manlief met kleine mannen een paar nachten op zolder 'campeert' ik ook lekkerder in mijn eigen bed slaap. Dusse... man eruit misschien een optie? :p

@Supernova, ja, wie woont er dan ook in Zuid Holland?! En nu moet ik oppassen, dadelijk heb ik Ien en de rest uit Zuid Holland over me heen liggen! :$ Nou dan kom je tijdens de 4daagse feesten, lekker handige timing, rond de 40 bij jou en 39 weken bij mij. Feesten en badderen. Of durven we dat tegen die tijd niet meer aan met dikke pens?

@Pina gefeli met goede echo! Fijn!

@Ons kleintje, hij is dus uit 2005, hebben er 6.650,00 voor betaald (incl APK tm oktober 2012). Marktplaats.nl > Citroen Xsara 1.8 I 16V Picasso 2005 86 dkm AIRCO - Auto's - Citron dit is hem, hij heeft hem nog niet van marktplaats afgehaald, dus als je snel bent, kan je nog even gluren.
    Ziet er van de buitenkant dus niet als een bakbeest uit, maar doordat hij ietsje hoger is toch echt best ruim, en kinderwagen/tent etc past er makkelijk in. Helemaal als je goed bent in stouwen! :)

@Anneliesje, ohhhhhhhhhhh wat lief!!!!!!!!!!! Ik wil ook! Maar heb hier al een eigenaardige bulgaarse straatpoes rondlopen, leuk en maf beest maar zij zou volgens mij uit haar dak gaan als er nog een poes bijkomt! Ben benieuwd dadelijk naar het nestje. Enig idee hoeveel het er zijn?

@Ien, haha borst=hoofd, da's ook een goeie! :) Enne zelfde dag bevallen, zullen we dat dan nu heel nederlands vast even inplannen? Wanneer komt het je het beste uit?

@Bd, die kleintjes die spugen sowieso makkelijker dan de meeste volwassenen. Helemaal als ze een keer hard hoesten bij bijv. verkoudheid, met een beetje ongeluk heb je dan de hele lunch over de vloer liggen waar ze dan verbaasd naar staan te kijken. 'Goh, heb IK dat geproduceerd?!?!' *Getver* ;)

@Supernova, wij hebben een kinderwagen waar hij gewoon vooruit kijkt. Ach, tegen de tijd dat die daarin ligt/zit kent hij jou gezicht inmiddels wel en is het misschien interessanter om maar vooruit te kijken en andere dingen te ontdekken. Maar misschien ben ik wel heel emotieloos in dat soort dingen hoor :cool::D

Zo, pak zo met oudste zoontje de trein naar Elst om de auto op te halen. Net maar even zo'n kleine zitverhoger aangeschaft, dan hebben we die vast extra in de auto voor vriendjes enzo. En kan hij er dadelijk even in terug naar huis.
    Als ik niet meer terugkom hier, gaat iemand mij in mijn nieuwe 2de handse citroentje dan even zoeken op de A73? Misschien een boom geraakt, of in de sloot gereden ofzo. Dank is groot! Doei! :p

16. julia6

julia6 Fanatiek lid

Feb 6, 2008
    3,639
    0
    0
    Gelderland
    Ons kleintje, klein detail: er zit geen cruise control in, en ipv 4 nieuwe banden zijn het er 2. Dus wees voorzichtig, ze schrijven een hoop moois op in die advertenties en zo zie je maar weer dat het niet verkeerd is dat soort dingen ook echt na te lopen. Je wordt genaaid waar je bij staat. Misschien overbodig dat ik het zeg, en je hebt geheid meer ervaring met auto's kopen dan ik, maar toch :)

17. Elionorah

Elionorah Bekend lid

Jun 14, 2010
    761
    0
    0
    Nurse
    Amsterdam
    @julia, gezellig een dagje/nachtje amsterdam :) heb je een leuk hotelletje gevonden?
    Anders kom je maar bij mij logeren hoor. de babykamer is nog niet bezet.
    Moooie auto!! Ik heb even op mp gekeken. Wel balen dat de advertentie niet klopte.
    Dan wordt ik altijd gelijk achterdochtig over de rest, waarom zou dat wel kloppen?...
    Maar ja, die teller staat nog maar op 86 dkm en das wel mooi!

@bd, wat irritant he, brakke nachten zijn zo heavy! Dat had ik gisteren dus ook. niet cool.
    Sterkte met bijkomen, en inderdaad lekker vroeg je nest weer in vandaag.

Ik probeer even wat buikfoto's van mezelf te spammen.
    Dit zijn de eerste foto's die ik van mn buik gemaakt heb!
    Das een stuk minder dan bij de vorige beeb.
    Mn buikje is echt nog klein volgens mij...
    Maar ja, let op mijn woorden, bij 40wk knap ik er bijna uit :D

18. Elionorah

Elionorah Bekend lid

Jun 14, 2010
    761
    0
    0
    Nurse
    Amsterdam
    hm... je ziet nog niet echt iets he.
    hier nog een poging met andere kleding :D

19. Elionorah

Elionorah Bekend lid

Jun 14, 2010
    761
    0
    0
    Nurse
    Amsterdam
    Uitgerekende data:
    3 juli 2011 - Sucre (31) - 2e kindje - thuis - bv
    6 juli 2011 - droppie123 - 2e kindje - ziekenhuis - bv
    7 juli 2011- Ons Kleintje- 2e & 3e kindje - ziekenhuis,hopelijk bv
    8 juli 2011 - ientje (28 ) - 1e kindje - thuis - bv
    9 juli 2011 - meid [28]- 2e kindje- ziekenhuis-flesje
    10 juli 2011 - SupernovA (29) - 1e kindje - ziekenhuis - bv
    11 juli 2011 - pina (32) - 1e kindje - thuis?? - bv
    11 juli 2011- lovekees (23)- 1e kindje -??- bv
    13 juli 2011 - Misty1984 (26) - 1e kindje - thuis - bv
    15 juli 2011 - Marrie28 (31) - 2e kindje - ziekenhuis - bv
    14 juli 2011 - the cat (27) - 1e kindje - ziekenhuis - bv
    17 juli 2011 - julia6 (32) - 3e kindje - thuis - bv
    22 juli 2011 - Bulldog (28) - 2e kindje - ziekenhuis - bv/fles onbekend
    23 juli 2011 - bd81 (29) - 2e kindje - ziekenhuis - bv
    25 juli 2011 - Vive la Fête - 3e kindje - ziekenhuis - bv
    30 juli 2011 - elionorah (29) -2e kindje - ziekenhuis - bv
    31 juli 2011 - annneliesje (29) -1ekindje - ziekenhuis - bv

afspraken:
    22 feb - Pina - 20 weken echo
    23 feb - Misty - controle VK + 20 weken echo
    23 feb - droppie- bloedprikken voor suiker bij vk
    24 feb - meid - 20wk echo
    25 feb - Ons Kleintje - ziekenhuis, wekelijkse Progestron-injectie
    28 feb - supernova - 20 weken echo (ziekenhuis)
    28 feb - ientje - 20 weken echo
    01 mrt - Pina - controle vk
    02 mrt - SupernovA - controle gyn
    03 mrt - ientje - controle vk
    04 mrt - Ons Kleintje, ziekenhuis - wekelijkse Progestron-injectie en afspraak bij de gyn+ 2 wekelijkse echo
    04 mrt - droppie- controle vk
    04 mrt - Vive la Fête - controle gynaecoloog
    07 mrt - meid - controle vk
    07 mrt - Bulldog - 20 weken echo
    09 mrt - Vive la Fête - 20 weken echo
    09 mrt - Julia6 - 20 weken echo
    09 mrt - BD81 - 20 weken echo
    10 mrt - Elionorah - 20 weken echo - geslachtsbepaling
    11 mrt - Ons Kleintje - ziekenhuis, wekelijkse Progestron-injectie
    15 mrt - Anneliesje - 20 weken echo
    16 mrt - Elionorah - controle vk
    22 mrt - Bulldog - controle vk
    23 mrt - Anneliesje - controle vk
    24 mrt - Julia6 - controle vk
    31 mrt - droppie - 3d/4d echo

20. lovekees

lovekees Bekend lid

Oct 8, 2010
    814
    0
    16
    NULL
    NULL
    vanochtend hebben we de 20 weken echo gehad alles was goed met de kleine was super om weer even te kijken en wat is het al gegroeit zeg je kunt alles zien hartje longen enzo.. hebben heel veel foto mee gekregen en dvd hellemaal toppie
    hebben vanochtend ook de kleine erkend is dat maar alvast geregeld.

straks naar verjaardag mijn mem is jarig..

Share This Page