weer terug van de 20wk echo en gelukkig zag alles er heel goed uit en is het helemaal gezond!we hadden het geluk dat er een gyn.leerling meeliep toen de echo klaar was mocht zij nog even kijken....en wij dus iets langer naar ons babytje. we weten niet wat het gaat worden, verrassing! gelijk maar even langst de bakker gereden voor lekkere gebakjes. @bulldog en misty, fijn dat de echo's bij jullie ook helemaal goed waren, wat leuk een jongen en een meid. @julia of hoe je heet...haha ik heet ook geen meid hoor, maar dat snapte je vast wel!zal me even voorstellen, karin. ik had je misschien moeten waarschuwen voordat je de auto kocht, de brandstof is idd ook heel duur enne de wegenbelasting....daar al aan gedacht...zucht... wij rijden een diesel,net geen 300euro per kwartaal... wil je niet ontmoedigen hoor....auto heeft ook heeel veeel voordelen, zal ik die dan ook nog even noemen [om het leed wat te verzachten]; je zit lekker droog en geen last van de wind, je bent overal zo [sneller als op het fietsje inelkgeval], kan lekker veel winkelen want alles past in de auto [ook niet geheel onbelangrijk natuurlijk voor ons als vrouwen] nou fijne dag allemaal! ons kleintje, succes weer met de injectie morgen!
wij hebben ook de Xsara picasso station, daar kun je een partij spullen in kwijt, heel fijn. En ik rijd er elke dag naar mijn werk in en vind 'm super rijden,. Mezelf even tussen het lijstje gefrot! 2e 20-weken echo was goed, toch weer lekker lang kunnen kijken, heerlijk! Geslacht blijft voor ons ook een verrassing. Ik wilde het weten maar mijn man niet, dus dan maar unaniem niet. Bij de eerste wisten we het ook niet, op zich ook wel fijn dat er nog iets een verrassing was bij de geplande keizersnede (ivm onvolkomen stuit). Uitgerekende data: 3 juli 2011 - Sucre (31) - 2e kindje - thuis - bv 6 juli 2011 - droppie123 - 2e kindje - ziekenhuis - bv 7 juli 2011- Ons Kleintje- 2e & 3e kindje - ziekenhuis,hopelijk bv 7 juli 2011 - Flash - 2e kindje - ziekenhuis - flesje 8 juli 2011 - ientje (28 ) - 1e kindje - thuis - bv 9 juli 2011 - meid [28]- 2e kindje- ziekenhuis-flesje 10 juli 2011 - SupernovA (29) - 1e kindje - ziekenhuis - bv 11 juli 2011 - pina (32) - 1e kindje - thuis?? - bv 11 juli 2011- lovekees (23)- 1e kindje -??- bv 13 juli 2011 - Misty1984 (26) - 1e kindje - thuis - bv 15 juli 2011 - Marrie28 (31) - 2e kindje - ziekenhuis - bv 14 juli 2011 - the cat (27) - 1e kindje - ziekenhuis - bv 17 juli 2011 - julia6 (32) - 3e kindje - thuis - bv 22 juli 2011 - Bulldog (28) - 2e kindje - ziekenhuis - bv/fles onbekend 23 juli 2011 - bd81 (29) - 2e kindje - ziekenhuis - bv 25 juli 2011 - Vive la Fête - 3e kindje - ziekenhuis - bv 30 juli 2011 - elionorah (29) -2e kindje - ziekenhuis - bv 31 juli 2011 - annneliesje (29) -1ekindje - ziekenhuis - bv afspraken: 24 feb - meid - 20wk echo 25 feb - Ons Kleintje - ziekenhuis, wekelijkse Progestron-injectie 28 feb - supernova - 20 weken echo (ziekenhuis) 28 feb - ientje - 20 weken echo 28 feb - Flash - Controle vk 01 mrt - Pina - controle vk 02 mrt - SupernovA - controle gyn 03 mrt - ientje - controle vk 04 mrt - Ons Kleintje, ziekenhuis - wekelijkse Progestron-injectie en afspraak bij de gyn+ 2 wekelijkse echo 04 mrt - droppie- controle vk 04 mrt - Vive la Fête - controle gynaecoloog 07 mrt - meid - controle vk 07 mrt - Bulldog - 20 weken echo 09 mrt - Vive la Fête - 20 weken echo 09 mrt - Julia6 - 20 weken echo 09 mrt - BD81 - 20 weken echo 10 mrt - Elionorah - 20 weken echo - geslachtsbepaling 11 mrt - Ons Kleintje - ziekenhuis, wekelijkse Progestron-injectie 15 mrt - Anneliesje - 20 weken echo 16 mrt - Elionorah - controle vk 22 mrt - Bulldog - controle vk 23 mrt - Anneliesje - controle vk 23 mrt - Misty1984 - controle vk 24 mrt - Julia6 - controle vk 31 mrt - droppie - 3d/4d echo
Meid: gelukkig was alles goed en leuk dat je even wat langer kon kijken naar het kleintje. Dat je trouwens je nieuwschierigheid kan bedwingen, wow! En kapster.. Toch niet bij eh.. Dat wat wel wat weg heeft van mijn naam heh...? Ik fietste daar langs laatst, wist niet wat ik zag joh! Juul; bruine kroeg. Maar niet op de wallen, daar zijn we een keertje geweest en ik vond dat maar een nare plek. Ik dacht allemaal gezellige prostituees te zien met verenboa's en overige Moulin Rouge accesoires. Nou niet dus. Stelletje sjagrijnige (en terecht hoor, daar niet van, t zal je baan maar zijn) wichten met van die opgefokte kereltjes overal.. Tot overmaat van ramp werd ik aangezien door een zwerver voor Carice van Houten en die vent die begon het luidkeels uit te schreeuwen, dus toen hebben we gezworen om nóóit meer naar de wallen te gaan. We zitten in de Pijp, lekker gezellig en erg shoppeable Vanmorgen heel veel kleertjes en de oude Quinny weggedaan naar de voedselbank. Voelt wel goed, dat dan anderen die het niet zo best hebben toch ook leuke spulletjes en kleertjes kunnen krijgen voor hun kinderen. En het naar de kringloop brengen doe ik niet meer. Die vragen hier rustig een tientje voor een afgeragd colbertje of 50 euro voor een halfgare bureaustoel. Vind ik zo flauw. Het is voor degenen die even minder te besteden hebben, dan snap ik niet waarom er winst gemaakt moet worden door zo'n kringlooporganisatie hoor...
Oo Flash: welkom! Leuk dat je meedoet Wij hebben een Kia Rio. En ik noem 'm -niet lachen- Brakke Barend. Nergens voor nodig met zo'n oerdegelijke bak waaraan nooit wat mankeert, maar toch...
Wauw wat gaat het weer hard hier. Heeft iemand hier ervaring met zwangerschapsmassage? Ik heb hier vlakbij twee salons die het aanbieden en ik vind het helemaal niet vervelend om mezelf even te laten vertroetelen. Ik heb me ook opgegeven voor zwangerschapsyoga en ben benieuwd hoe dat gaat bevallen, lijkt me toch wel prettig om mijn spieren een beetje in conditie te houden. Normaal deed ik altijd nog wel wat buikspieroefeningen etc, maar durf dat nu niet echt meer. @ Flash: welkom hier! @ Meid, Bulldog en Misty: gefeliciteerd met de goede echo's! Beseffen jullie al helemaal dat we dus al op de helft zitten? Ik vind het zo hard gaan!!! We hebben nu onze vakantie geboekt voor eind april, zo'n beetje de laatste week die ze aanraden om nog te vliegen, maar vraag me nu wel af hoe het er dan voor zal staan lichamelijk. Ik merk dat ik echt wel wat trager word nu. Groetjes Pina ( ook niet mijn echte naam )
@ vivelafete: De keer dat ik naar de wallen was geweest (ondertussen ook al weer jaaaaren terug) hing er nog best een leuk sfeertje, maar dat zou best nog wel een van een heleboel dingen af kunnen hangen natuurlijk. En dat van die zwerver, sorry, moest stiekem een beetje lachen, maar wat een rare situatie! De pijp is erg leuk! Oh ja, kringloop winkels. Het wordt echt steeds belachelijker met de prijs en het is echt niet grappig meer om rond te struinen (samen met vriendinnetje van mij). Gelukkig weet ik zo her en der nog wat adresjes waar kringloop winkels wel weten hoe het hoort @ Pina: zwangerschapsmassage heb ik geen ervaring mee. Ben ook wel benieuwd wat het inhoud! Vriend masseert me regelmatig, erg fijn! Ik moet bij jouw naam, Pina, altijd denken aan een ananas (Pìna = ananas in het Spaans )
Hi dames, ik schiet even in de stress. Had vorige zws zo hinderlijk veel harde buiken dat ik met 16 weken al thuis zat en in een rolstoel eindigde. Nu besef ik ineens dat ik deze week toch dagelijks en meerdere malen op een dag harde buiken had. Hebben jullie dit ook??? Is dit nog normaal??? Wat moet ik doen om te te stoppen? (ik weet, rustig in en uit bed zal al veel schelen... Ik wil echt niet weer zo'n zware 5 maanden!!
Eli: Plas laten checken op blaasontsteking, bl.onts. veroorzaakt harde buiken. In de warmte blijven, niet te snel opstaan. Om eerlijk te zijn; ik heb met ongeveer dezelfde zwangerschapsduur als jij nauwelijks harde buiken, dus ik denk wel dat je er verstandig aan doet om je VK/Gyn te raadplegen als je na de hele riedel van (goedbedoelde hoor!) adviezen nog steeds last houdt. Vergeet niet dat stress, en dus ook stresss om de harde buiken, harde buiken kan geven. Heb je een bad? Ga in bad zitten of lekker warm douchen en daarna lekker liggen met een charmant huispakje aan.
Hoi meiden, even een leuk berichtje! we hebben vanmiddag het grote kamertje van mijn zoontje `omgeruild` voor een kleiner kamertje. hij mocht meekijken hoe we zijn bed gingen verplaatsen en vond het mooi om te zien. We hebben samen de foam-stickers opgehangen, boerderijfiguurtjes, en dat vond hij mooi. ik heb hem daarna een paar keer zijn kamertje laten bekijken en ook de lege kamer waar hij eerst sliep (daar komt de tweeling namelijk te slapen) Toen hij net op bedje ging, liep hij gewoon naar de nieuwe kamer en keek op zich heen en zei: `waaauw! `en wees naar dieren, heel blij. Daarna is hij gaan slapen, werd even wakker toen het grote licht op de gang uitging, maar gauw weer aangedaan. Daarna is hij weer gaan slapen. YES! ben blij dat hij het zo goed accepteert! @elionorah, ja ik heb ze ook. Ik vind het ook wel eng, maar ik krijg er injecties voor om mijn baarmoeder rustig te houden. harde buiken horen er ook gewoon bij, het is goed voor de ontwikkeling van je kind(eren). Maar meer dan 8 per uur is niet goed. Dan kan het zijn dat je teveel hebt gedaan (fysiek) maar ook dat je stress hebt (geestelijk). Het valt me op dat ik meer last krijg van harde buiken als ik schoonmaak bijvoorbeeld, of snel moet lopen, op een eind moet lopen. Of bijvoorbeeld als ik een niet leuk bericht krijg, en me ergens druk om maak. Ik heb over de hele dag regelmatig harde buiken, het ene uur bijvoorbeeld 8, en dan het uur erna bijvoorbeeld maar 2. Ik moet dan echt even rust nemen, op de bank liggen ofzo, dan nemen ze af. Ook als ik ga douchen of ga slapen dan nemen ze af. Overigens wordt mijn plas niet gecontroleerd. Als je je zorgen maakt dan moet je contact zoeken met je vk, want zorgen maken is ook niet goed. Sterkte!
@vive, haha nee ik werk niet bij je naamgenoot...toen je op dit forum bij ons kwam en ik las je naam was dat wel het eerste waar ik aan dacht....die kapsalon. @kringloopwinkels, brrr krijg er de bibbers van, toevallig vanmiddag met me moeder er nog even geweest, mijn ouders hebben binnenkort een 70[seventies] party en was dus opzoek naar een hip pakje daarvoor.... wat een mottenballen lucht daar zeg, brrr niks voor mij zo'n winkel, gatver tussen die kleren graaien, brrr. we hebben ook niks gevonden trouwens mijn moeder zag het toch niet zo zitten 2ehands kleding. ben idd ook paar keer geschrokken van de prijsjes je brengt het daar gratis heen krijgt er niks voor maar wel geld van de klant vragen. met alle respect hoor voor de mensen die er wel regelmatig heen gaan maar tis nie mijn ding. alleen die lucht al... @eli, rustig aan doen idd, scheelt wel veel. als ik bv te weinig ga zitten of even uurtje de stad in merk ik het ook wel. maar met jou geschiedenis kan het geen kwaad om even de vk te bellen. @pina, jaaa gaat echt snel he, de helft al weer! kweet nog dat we [of ik] hier aangemeld waren toen we net wisten dat we zwanger waren. zou leuk zijn als we hier gezellig blijven kletsen tot de babytjes allemaal geboren zijn! oja vive, je had het over de voetselbank, waar moet je je spullentjes brengen dan? wel hier in emmeloord??
@ zwangerschapsmassage: geen ervaring mee, maar ik zou het best wel willen proberen! Lijkt me heerlijk! En wat pufclubjes betreft, wat kunnen de ervaren mama's adviseren? Heb echt geen idee waar ik het beste aan doe! @ Eli: oei das niet fijn! Ik zou idd ook zeker ff de gyn of vk contacten. Daar zijn ze voor hoor, voor dat soort klachten/problemen. @ Kringloop: ik kom er niet zo vaak, haast nooit eigenlijk. Maar ik neus altijd graag tussen de boeken enzo, dat is wel leuk! Maar kleding enzo, neuh liever niet. Vind het goed hoor dat er kringloopwinkels bestaan, maar als ze er idd weer winst op willen maken, is de hele bedoeling weg toch?? Aan de andere kant zijn er met kringloopwinkels en bazars enzo, altijd mensen die spullen voor nog minder willen kopen dan waar het ervoor ligt. Dat vind ik dan ook weer niet leuk! @ Vive: ik vind het wel weer een supergoeie van je om spullen naar de voedselbank te brengen! Dan weet je tenminste zeker dat het naar mensen gaat die het écht niet breed genoeg hebben. @ OK: wat goed dat je zoontje zo blij is met zn nieuwe kamer!! Hopelijk slaapt ie lekker heel de nacht door! Zometeen wie is de mol kijken zin in! En weer vroeg naar bed. Zou vanavond een vriendin op visite krijgen maar ze belde af. Moet zeggen dat ik het niet heeeel erg vind, kan ik tenminste op tijd naar bed haha!
Pfff vandaag een erg slechte dag Ik baal er zo van. Komt ook van de situatie op mijn werk moet ik bekennen. Onzekerheid levert stress op, ookal kunnen ze mijn contract niet weigeren ivm het ziek zijn door mijn zwangerschap, mijn gevoel is dat ze het wel gaan doen en op iets anders gooien. Misschien stomme vraag, maar wat moet ik me precies bij harde buiken voorstellen ? Wellicht dat iemand kan uitleggen/beschrijven hoe het precies voelt. Ik heb sinds een paar dagen van die enorme "steken"/pijnscheuten in mijn onderste buikstreek, weet niet of dat ermee wordt bedoeld? Moet trouwens ook mijn urine nog laten testen ivm blaasontsteking, dus wellicht dat dat het is? Verder supergoed nieuws mbt de 20-weken echo's dus Leuk om te lezen.
Wat vervelend voor je, dat je contract misschien niet wordt verlengd en je er een naar gevoel bij hebt! die steken die je voelt is bandenpijn, dat komt doordat je baarmoeder oprekt. Deze steken kun je ook in de vagina voelen bijvoorbeeld als je van de fiets afstapt, maar ook gewoon als je stilzit in je liezen, meestal onderaan in je buik. Harde buiken is als je baarmoeder samentrekt, dit heeft elke zwangere vrouw, maar ik heb ze bijvoorbeeld in mijn vorige zwangerschap nooit gevoeld maar ik had ze toen wel. Nu valt het me wel op, en herken is ze. Ze duren 1 tot 2 minuten, en het is een soort golf beweging in je buik. Ik dacht dat de 2 babietjes omdraaiden/ langs elkaar heen schoven in mijn buik, zo`n gevoel heeft het. Maar het zijn dus harde buiken bij mij.
Meid: ik wist het ook niet, maar het zit hier inderdaad. En ze komen het ophalen. De bank zelf zit in de buurt van Greidanus, daar kon je het ook heenbrengen. Maar ze nemen heel veel in; kleertjes, maar ook kleding, schoenen, tassen, goed meubilair, witgoed dat het nog doet (heb een Miele wasmachine staan, halen ze ook op. Ja, liever naar een tienermoedertje 4hoog die er wat aan heeft en écht uit de brand ermee is, dan een gierige boer die lekker goedkoop bij de kringloop zit te neuzen. Als ze hem al niet zelf houden bij de kringloop. Zulke stinkerds lijken me het ook wel weer) Als je googelt op voedselbank NOP dan kom je op een 06-nummer van Ingrid en die regelt alles met inzameling enzo. Maar niet bij Vive dus.. hehehehehe. Ze hebben die naam van míj gejat hoor! Maar als je een beetje verstand van haartjes hebt heh.. ik was blond -zie fotoalbum- en toen heb ik een spoeling eringezet die veeeeel te donker was en er nu redelijk uit is, kan ik het nu wel weer zelf blonderen? Bij de kapper laten doen btw, tis nu licht kastanje/blondmaardananders. Wat denk jij? Anneliesje: Bah, niet leuk! Stress op wrk is zo vervelend, je neemt het toch mee naar huis vaak hé! En erover praten met je wergkever? Harde buik voelt als iets (je baarmoeder) die een beetje krimpt. Als je je hand op je buik legt dat voelt je buik hard, of je voelt een bobbel. Het doet geen pijn, je bent je gewoon even bewust van het feit dat je een baarmoeder hebt.. Zoiets. Naarmate je zw.sch vordert voelt het anders en duidelijker omdat de omvang van je baarmoeder is toegenomen en dan voel je veel duidelijker hoe hard hij wordt.
@ Annneliesje: jeetje meid wat rot dat je zo'n rotgevoel hebt bij je werk. Ik denk idd ook dat je bandenpijn hebt, ik heb er ook wel last van, idd als ik van de fiets afstap en als ik raar uit bed of van de bank stap. Dus ik moet gewoon normaal doen Nah zo'n harde buik als jij omschrijft OK heb ik nog niet gevoeld. Wel dat ik van de week heel de avond een gespannen gevoel had. Ik krijg nu al last van maagzuur. Niet dat het echt omhoogkomt, maar ik voel het onderin mn keel zeg maar. Blegh! Dat wordt vanillevla inslaan ben ik bang...
Ientje: maagzuur.. Da's ook erg niet leuk! Rennies helpen vaak wel. Ik heb er nog geen last van gehad, maar bij de vorige nam ik er altijd voor het slapengaan eentje en dan hoopte in gauw in te slapen. Succes ermee hoor
Hee meiden, kom morgen weer reageren. Heb gewoon de puf niet om te reageren als ik heb gewerkt. Sorry. Maar morgen weer vrij, dus hopelijk gunt mijn zoontje mij wat tijd voor jullie. We hebben trouwens vanavond zulke schattige babykleertjes geshopt! Wat is dat kleine dan weer gaaf!!!
Dames! Ik wilde even laten weten dat we veilig en wel uit New York zijn thuisgekomen. Ik heb een week bij moeten komen en ik heb nog helemaal geen tijd gemaakt om alles van iedereen te lezen, maar het was geweldig. Heel veel gelopen, heel veel gezien en weinig geshopt (jaaa, voor man & kiddo's, maar dikke-buiken mode heb ik weinig gezien!). Zeker aan te raden eens te gaan, maar dan iets langer (week ofzo). Nu lekker slapen en morgen wieder an die Arbeit! Truste
als het dus wel pijn doet, is er iets mis. dus dan moet je aan de bel trekken. Over dat hard worden, tsja dat heb ik 24 uur per dag al vanaf week 14 ofzo. Maar dat schijnt niets te zeggen (zegt de gynaecoloog ) waarschijnlijk omdat er nu best wel veel spanning opstaat omdat het er 2 zijn, zal ik ook wel sneller een harde buik krijgen. Trouwens....al 21 weken zwanger!!!!!!!!!!!!!!(en 1 dag) welkom terug Marrie!!