@Anneliesje, geen ervaring met wasbare luiers, maar ken iemand die het jaren heeft gebruikt, en was tevreden. Overweeg je het uit beter-voor-milieu opzicht? Of andere redenen? Ziggo - geen ervaring mee, haha. Wat voor werk doe je er?
Beter voor het mileu, beter voor de billetjes, vind ze cute en het schijnt over het geheel genomen goedkoper te zijn. Dan hebben we het maar niet over de eerste aanschaf, want dat is enorm edit (kat liep over het toetsenbord heen en plaatste het bericht al hihi). Ik werk op de adminstratie en facturenafdeling. Verwerk wijzigingen, maar leg ook facturen aan klanten uit (en breng bedragen in mindering als dat nodig is).
Anneliesje, ik heb me er nooit in verdiept, maar als je die dingen allemaal zelf moet uitwassen, reken op 8 per dag in het begin, is het dan nog steeds beter voor het milieu (denkt aan wasmiddel, waterverbruik, hoge temp wasmachine ivm gele poepvlekken, eventueel droger)? Ben er wel benieuwd naar. Ik ben/was altijd blij die ranzigheid direct in de prullebak te gooien, dus zou niet zo snel omschakelen denk ik. En ik heb al zo'n berg was zonder enige luier ertussen.....
Hi meiden, Goed nieuws hier!! Nadat we wel heel lang moesten wachten, hebben we een hele goeie 20 weken echo gehad! Geen rare dingen gevonden, joepie!! Alleen lag de kleine ondersteboven en de verkeerde kant op, dus we konden het gezichtje niet zien. Het enige wat hij niet kon zien was of het een hazelipje heeft of niet. Maar verder was het allemaal gewoon helemaal goed! En tja nu komt de vraag: weten we het??? We hebben zo lang getwijfeld en ik heb uiteindelijk de beslissing aan hubbie overgelaten. En hij wilde het toch wel heeel graag weten. We zeggen tegen iedereen dat we het niet weten, omdat we anders iedere keer van die tricky vragen zullen krijgen en dat iedereen tot aan het eind toe zal blijven gissen. Helaas voor jullie geldt dus ook dat ik het niet open en bloot hier ga neerzetten (ivm evt meelezers)! Maar als je heel erg nieuwsgierig bent wil ik het echt wel delen in een pbtje hoor! @ Julia: tsss.. niet eens bewaard?? Ook niet aardig! Wasbare luiers, geen ervaring mee, en ook geen zin in eigenlijk.. Annelies, alle respect voor jou dat je het wilt gaan doen! Lijkt me behoorlijk wat werk maar je argumenten zijn absoluut goed. Ziggo, slechte ervaring mee, maar daar zal ik je niet mee lastigvallen hoor Bang om hubbie er niet bij te hebben tijdens bevallen: tja beetje wel. Maar eerlijk gezegd heb ik het toch wel een klein beetje ingecalculeerd dat de mogelijkheid erin zit. Zou absoluut niet weten wie ik er anders bij zou willen, moeder absoluut niet (met alle respect, ben gek op haar hoor, maar nee die hoef ik er niet bij haha!), vriendinnen, nah.. dus doe mij maar gewoon hubbie als 't ff ken! Zo nu ff tv kijken, als ik hub van de ps3 af weet te schoppen tenminste......
Hahaha ben er ook nog niet helemaal uit hoor, maar je moet toch iets. Wegwerp lijkt me ook wel handig, maar tja effe afwachten nog maar. Heb tijd genoeg om me het nog af te vragen/me erin te verdiepen etc. Super dat de echo goed was en ik wil wel een pb-tje hoor Wel jammer dat het gezichtje niet zichtbaar was, maar ook dat is vast goed. Ervaringen met Ziggo zijn vast net zoals ervaringen met andere grote bedrijven
@Anneliesje, respect ook van mij als je ervoor gaat! Ik dacht stiekem dat het niet goedkoper zou zijn, ik ga er ook niet aan beginnen. En dan is mijn voornaamste argument die overvolle wasmand en emmers met poepluiers in water die god weet hoe vaak door broertjes kan worden omgegooid. Brrrrr... Maar nogmaals, petje af als je eraan begint! @Ien, super van goede echo! En je bent een stiekemerd dat je het weet en het niet hier neerkrabbelt. Ik nieuwsgierig? Nee, echt niet. Je krijgt een jongen toch? Fijn dat alles er goed uitzag, opluchting zeker? Heb je mooie plaatjes meegekregen? Of niet omdat ie ondersteboven de verkeerde kant op lag? Met ondersteboven bedoel je al met koppie naar beneden? Niet dat dat zekerheid geeft en dat hij ook zo blijft liggen natuurlijk, maar ben gewoon nieuwsgierig. Phewww, gelukkig dat het er allemaal goed uitzag. En dat geldt voor iedereen, tot nu toe zien alle echo's bij iedereen er goed uit en daar ben ik blij om!!
Uitgerekende data: 3 juli 2011 - Sucre (31) - 2e kindje - thuis - bv 6 juli 2011 - droppie123 - 2e kindje - ziekenhuis - bv 7 juli 2011- Ons Kleintje- 2e & 3e kindje - ziekenhuis,hopelijk bv 7 juli 2011 - Flash - 2e kindje - ziekenhuis - flesje 8 juli 2011 - ientje (28 ) - 1e kindje - thuis - bv 9 juli 2011 - meid [28]- 2e kindje- ziekenhuis-flesje 10 juli 2011 - SupernovA (29) - 1e kindje - ziekenhuis - bv 11 juli 2011 - pina (32) - 1e kindje - thuis?? - bv 11 juli 2011- lovekees (23)- 1e kindje -??- bv 13 juli 2011 - Misty1984 (26) - 1e kindje - thuis - bv 15 juli 2011 - Marrie28 (31) - 2e kindje - ziekenhuis - bv 14 juli 2011 - the cat (27) - 1e kindje - ziekenhuis - bv 17 juli 2011 - julia6 (32) - 3e kindje - thuis - bv 22 juli 2011 - Bulldog (28) - 2e kindje - ziekenhuis - bv/fles onbekend 23 juli 2011 - bd81 (29) - 2e kindje - ziekenhuis - bv 25 juli 2011 - Vive la Fête - 3e kindje - ziekenhuis - bv 30 juli 2011 - elionorah (29) -2e kindje - ziekenhuis - bv 31 juli 2011 - annneliesje (29) -1ekindje - ziekenhuis - bv afspraken: 01 mrt - Pina - controle vk 02 mrt - SupernovA - controle gyn 03 mrt - ientje - controle vk 04 mrt - Ons Kleintje, ziekenhuis - wekelijkse Progestron-injectie en afspraak bij de gyn+ 2 wekelijkse echo 04 mrt - droppie- controle vk 04 mrt - Vive la Fête - controle gynaecoloog 07 mrt - meid - controle vk 07 mrt - Bulldog - 20 weken echo 09 mrt - Vive la Fête - 20 weken echo 09 mrt - Julia6 - 20 weken echo 09 mrt - BD81 - 20 weken echo 10 mrt - Elionorah - 20 weken echo - geslachtsbepaling 11 mrt - Ons Kleintje - ziekenhuis, wekelijkse Progestron-injectie 15 mrt - Anneliesje - 20 weken echo 16 mrt - Elionorah - controle vk 22 mrt - Bulldog - controle vk 23 mrt - Anneliesje - controle vk 23 mrt - Misty1984 - controle vk 24 mrt - Julia6 - controle vk 31 mrt - droppie - 3d/4d echo Zo even lijstje erbij gezocht. Flash had ook afspr bij vk gehad vandaag, alles goed gegaan? Heb de dag van vandaag eraf gehaald. Pina, veel plezier morgen bij vk!
@supernova, wat fijn dat alles goed was en jullie een jongetje krijgen, leuk hoor!ik kan me goed voorstellen dat dat binnenste buiten keren ontzettend veel energie vraagt, maar knap dat je het doet hoor! hopelijk zit je straks daardoor stukken beter in je vel als de kleine komt en kun je er dan van genieten. rustig aan he!! @ons kleintje, ohh dat is ook erg voor je man net 10min te laat...zou hem nu zodra je ook maar iets voelt niet weg laten gaan... zou mooi zijn een natuurlijke bevalling gaat je vast lukken! beterschap!!! @ientje, en en en hoe was je echo?? toch geen slaande ruzie gehad om het willen weten van geslacht toch?!hihi!moeilijk he, wij wisten tot op het moment ook niet. @anneliesje, suc6, ik zal voor je duimen oke! enne ziggo, wij hebben het ook en eigenlijk nooit geen problemen mee dus, prima hoor @julia, kunnen die bevallingen nog snellerrrrr???? zou telefoon maar chronisch bij de hand houden voor het geval je iets voelt. kan je meteen je mannetje bellen! ikzelf zie er ook niet tegen op, duurde bij mij vanaf eerste wee 6uurtjes. poeh af en toe hoor je van die horror verhalen van 42uur... iekkss. alleenne die hechtingen........ liever deze keer niet als het kan.....
@ientje, toen ik mijn berichtje aan het typen was, was die van jou al geplaatst....oeps, super dat alles er goed uitzag! hihi nu al een eigenwijs kindje...word nog wat... bij ons lag de baby ook met hoofd naar beneden en zodra dat echo apperaat er was keek ie er na, heel grappig!
@Meid, ik had bij de eerste ook een reeks hechtingen, vond die erger dan de hele bevalling bij elkaar. En idd, die 42 uur die je soms hoort. Al is een bevalling van een eerste die bijv. 15 uur duurt ook heel normaal. Ja, ik hou de telefoon bij de hand, haha! Maar een 3de schijnt vaak qua tijd tussen de 1e en 2e bevalling in te zitten, dus dat is mooi. Bij de 2de ging het ook allemaal wel erg snel, heb nog lang naweeen gehad hierdoor, uiteraard elke keer met aanleggen *auw!* Vond dat ook echt niet fijn, ik bedoel: bevalling voorbij, kind eruit, ik weeen. Dat klopt niet hoor! En venijnig dat ze waren! Heb zonder enige twijfel paracetamol genomen om de pijnlijke randjes eraf te krijgen. Kind aan tiet en een wee wegpuffen, echt niet charmant ofzo...... Maar goed. We zullen zien hoe het deze keer gaat. Eerst maar eens die 37e week voorbij zijn, dan ga ik daar over nadenken, want dan kan het lekker thuis.
Toen ik van mijn vorige zwanger was en ook op dit forum te vinden was hadden we aan het einde (rond 7e maand) een buddy systeem ingezet. Iedereen werd toen aan iemand gekoppeld die niet in zelfde periode uitgerekend was (dus iemand begin juli werd gekoppeld aan iemand die eind juli was uitgerekend). Zo konden we van sommige bijna live de bevalling meemaken. De buddy had namelijk per sms contact met bevallende dame en meldde dat hier op het forum. Een paar weken later was het andersom. Lijkt me ook straks plan om hier te doen. (pas over een maand of 2 - 3 hoor) Wat vinden jullie hiervan?
*tisvoorhetgoeiedoeltisvoorhetgoeiedoeltisvoorhetgoeiedoeltisvoorhetgoeiedoeltisvoorhetgoeiedoeltisvoorhetgoeiedoeltisvoorhetgoeiedoeltisvoorhetgoeiedoeltisvoorhetgoeiedoeltoch??* boodschappenlijstje: -zoogcompressen voor in mijn enige nu nog lekker zittende bh, lelijke non-sexy voedingsbra! Die niet gewatteerd is! Bah! *hihi*
Hahahahaha Bd, idd, wat een apparaten Buddy systeem, lijkt me leuk! @Anneliesje, haha, even een vooroordeel na gesprekje van net, heb je naast wasbare luiers en wasbare zoogcompressen, ook wasbare maandverbanden dadelijk? Sorry! Moest even! Maare, die wasbare die floepen naar de zijkant, tenminste was bij mij het geval, zit natuurlijk geen plakrandje achter dus verschuiven en krijg je echt zo'n koe-melk-gevoel met natte plek in ubercharmante bh en shirt. Ientje, wat is dat nou voor een flut boodschappenlijstje. Snapte jij de hints niet? MAANDVERBAND! Dat ene pakkie in het kraampakket, daar ben je zo doorheen. Die gebruik je al als je vruchtwater eruit stroomt en je nog 'gewoon' rondloopt!