Juli 2011 Mama's

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door nina1982, 20 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. SupernovA

SupernovA Fanatiek lid

27 nov 2010
    1.419
    0
    0
    Zuid Holland
    Hahahaha! Nou, goed om te lezen dat ik niet de enige eigenwijze vent aan de haak heb geslagen! En je hebt gelijk, eentje die bij elk wissewasje naar de dokter rent zou ik ook wel moe van worden *denkt aan ex-vriend* ;)

2. Bd81

Bd81 Fanatiek lid

5 jun 2007
    2.754
    1
    0
    Ik heb ook zo'n mannetje ja: Paar jaar geleden had hij een ongeluk gehad terwijl ik meeting op mijn werk had. Als ik naar huis rij bel ik altijd even. Hij heel droog; oh ja dan zie ik je zo wel, maar ben nog niet thuis hoor. Ik: oh waar ben je dan. hij: nou heb een klein ongelukje gehad, dus ben ff op de eerste hulp, maar kom zo naar huis hoor. Ik: waarom heb je dan niet gebeld? Hij: oh nou had geen haast hoor, zo erg is het niet....
    Uiteindelijk heb ik hem daar half verdoofd opgehaald en moesten ze hem 2x opereren.
    Maar als hij dan last van zijn nek heeft zegt hij: wil je even masseren? Oh ik denk dat ik echt de fysio moet bellen, heb zoooooooo'n last pfffff. Hahaha mannen!!

Woensdag de 20 weken echo, vind het wel spannend. Hoop zo dat alles goed is.

3. Elionorah

Elionorah Bekend lid

14 jun 2010
    761
    0
    0
    Nurse
    Amsterdam
    @vive, foto's als je het kamertje hebt staan?? Ik ben benieuwd!
    Prachtige foto!!

@ientje, oei vervelend zo'n 'niet pluis' gevoel. Dat heb ik ook wel eens bij marktplaats. Hopelijk is alles goed gegaan.

@lovekees, lekker bezig zo shoppen!

@grefo... Hier nog een :) en nee, nu ook niet meer. Meer de evangelische/huiskerk richting op gegaan. Voel me daar wel beter bij. Ach ja...

@bd, Hmm nee mijn hubby is net andersom. Die is eens na het stappen op de brommer onderuit gegaan. Belt ie me om 03.00 uur wakker: E, ik... Ik heb een ongeluk gehad... Ehh... Ik lig in het zand... Volgens mij is de brommer stuk...ehhh.
    Zoiets haha, en nee ik raak niet overstuur. Dit is zoals het is, ik moet er wel om lachen.

Maar vaak moet ik voor serieuze klachten wel heeeel erg stimuleren om actie te ondernemen :) c'est ca.

Oh ja, jij ook 20 weken echo deze week!! Me to!

4. ientje

ientje Fanatiek lid

7 jun 2010
    2.999
    0
    36
    "Dat ik met lichaam en ziel, eigendom ben, niet van mijzelf maar van mijn heiland JC" zoiets was het toch? Jaja zondag 1, wie kent 'm niet :$;) Maar vind het wel grappig dat jij daar ook vandaan komt!

Ik zat te denken, jouw avatar, heb je die ook zelf gemaakt die foto? Die is ook zo leuk!
    Maar jij hebt dus fotograferen als hobby (of als werk ook?), leuk hoor! Hubbie heeft laatst een nikon d90 gekocht. Heeft voor zn werk 't een en ander geleerd erover en vindt t reuze interessant!

Easy base: nah, tis 'm helaas niet geworden. Lag niet aan de verkoper overigens, die viel me echt voor 500% mee. Ik had het verkeerd gevoeld geloof ik. Maar toen we 'm in de auto gingen testen, kregen we de MC er gewoon niet op vast! Hij ook nog even geholpen, maar kreeg het ook niet voor elkaar.
    Hoe wantrouwig ik ook was toen we erheen gingen, ik geloof niet dat hij erover loog dat ie goed was. Ik denk dat het een oud model easy base was en dat de Pebble er niet op past ofzo. Andere verklaring heb ik er niet voor.
    Maar dat was dus wel even heel jammer! Maar goed, gelukkig zijn we op tijd begonnen met zoeken ;)

Lekker geslaagd dus Lovekees! Lieve schoonmoeder heb je zeg :)

@ Supernova: nee niet alleen gegaan hoor! Dat zou ik niet durven, haha ben aardige schijterd op dat gebied.
    Gelukkig viel het mee met je vent!
    Eigenwijs: bestaan er niet-eigenwijze mannen dan??? :(:( Echt hoor, ik heb hier de overtreffende trap zitten. Die begint er nu over dat ie waarsch iets aan zn meniscus heeft. Wat ie ergens in november heeft opgelopen tijdens voetbal. En ja, dat hoor ik dus nú pas! Nu ie overmorgen naar het zkh moet voor foto's. :x Die toen te eigenwijs was om het ff na te laten kijken.
    Ja hij had wel verteld dat ie toen met voetbal door zn enkel was gegaan, maar niet dat ie later ook nog last van zn knie had gekregen!
    Dus nee, je bent echt niet de enige met een eigenwijsje!

Whaha, dokters snappen er ook niks van he viv!

Zo nu ff bakkie koffie en een lekker koekje, en weer verder speuren op mp naar een goeie easybase!

5. ientje

ientje Fanatiek lid

7 jun 2010
    2.999
    0
    36
    Eli, nog een ex-grefo! Het moet niet gekker worden hier! Ook vrijgemaakt geweest??

6. vive2

vive2 Fanatiek lid

Dat ik er ook vandaan kom, whaaha! Maar goed heur, zondag 1. Pff, weet nog wel dat ik als brugsmurf bedolven werd onder huiswerk, ik een veel te grote tas met alle boeken moest meezeulen en tot overmaat van ramp ook nog eens wekelijks overhoord werd of ik de catechismus wel geleerd had.. Niet te geloven...
    Fotooz; ik doe het vooral voor de leuk nu, maar over een tijdje hoop ik wat beter te zijn in portretten en kinderfotografie en kan ik misschien zo nu en dan een shoot of reportage maken. Het is erg fijn dat ik een paar (echt goede en profs) ken en die willen mij wel een eindje opweg helpen. Dus we zien wel!

Jammer van het autostoeltjesysteem! Ik wist niet dat het al zo lang bestond, ik wist ook niet beter dan dat je een MC vastzet met een gordel.. Succes met zoeken, je hebt inderdaad nog ff de tijd gelukkig!

Eli: Er staat nu een commode op onze slaapkamer en de kast en bedje etc. staan in de schuur want de zolder is niet af nog (ik denk niet te lang erover na, want ik word woest als ik eraan denk, het had een maand geleden "met 3 vingers in zijn neus" af moeten zijn en nu zitten we nog steeds in de bende omdat meneer zichzelf te goed vindt om hulp in te schaken, grrrrrrrrrr) maar hopelijk is het iig voor de bevalling klaar. Dus ik kan nog niet zoveel op de babykamer doen.

7. vive2

vive2 Fanatiek lid

Nóg een ex grefo? WAAR?!

8. ientje

ientje Fanatiek lid

7 jun 2010
    2.999
    0
    36
    In Amsterdam, als ik het goed heb!

9. Pina

Pina Actief lid

22 nov 2006
    467
    0
    0
    zelfstandig ondernemer
    Zuid-Holland
    En? Hoe is Rhoon op zondag bevallen?

Wat een heerlijk weer vandaag, we hebben een hele tijd beschut in het zonnetje gezeten... voor het eerst dit jaar. Krijg nu helemaal zin in de lente en onze vakantie! Eind van de maand gaan we een weekje naar Spanje en twee weken daarna nog een keertje! Heerlijk, tenminste, als ik me zo blijf voelen als nu.
    Hebben jullie nog tips om mee te nemen op vakantie als je zwanger bent? Ik kiep altijd net voor vertrek wat spullen in een koffer en ga ( ben dan ook al een keer mijn schoenen vergeten en een keer mijn telefoonoplader), maar nu is het misschien toch wel handig er iets langer van tevoren over na te denken.

We willen deze week naar het gemeentehuis om vast de erkenning door mijn vriend te regelen, alleen hoorde ik iemand zeggen dat dat pas kan na 26 weken! Weten jullie daar iets vanaf? Ik dacht hier nl ook al iemand voorbij te hebben zien komen die het vast had geregeld.

Zo, en nu even wat chocolade naar binnen werken..... heb er toch trek in!!!!

Groetjes Pina

10. Elionorah

Elionorah Bekend lid

14 jun 2010
    761
    0
    0
    Nurse
    Amsterdam
    Vive, hier nog 1. Ook alle zondagen eens gekend.
    Lees maar terug... Me tired, me ssssssleep zzzzz

11. vive2

vive2 Fanatiek lid

Ah, Eli (Eli, hehehe) ik kon het maar niet vinden. Maar jij was het dus. Nou, eh, join the club! Slaap lekker, geen nachtmerries over sacramenten enzo hé ;)
    Ik ga ook slapen zo, bis morgen!

12. SupernovA

SupernovA Fanatiek lid

27 nov 2010
    1.419
    0
    0
    Zuid Holland
    Ientje: jammer, dat het niets is geworden! Enne, ik ben ook zo'n schijterd hoor met dat soort dingen, ik sleur vriend altijd mee! Vind ie gelukkig niet erg :)

Pina: erkenning kan je gewoon regelen hoor, heb ik met 18 weken gedaan ofzo. Maar in eerste instantie zouuden we het met zo'n 12 weken regelen (vriend was zo ziek als een hond, dus heb de afspraak toen moeten verzetten)
    Dus het is niet zo dat het pas na een bepaald aantal weken kan. Ik zou even een telefoontje plegen naar het gemeentehuis, wij moesten er een aparte afspraak voor maken, zodat je het niet aan de balie hoeft te regelen. En er zijn hier nog een stuk of twee die de erkenning ook al hebben geregeld (weet alleen even niet zo snel meer wie dat waren).

Vive: fotografie! Leuk! Mijn broer is hier een lange tijd mee bezig geweest, heeft ook wat mooie dingen gemaakt, had ook een eigen doka (ja ja, het fotorolletjes tijdperk!). Jammer dat je nog niet aan de slag kan met het kamertje, dan nog maar even shoppen in de tussentijd! En ik las eerder dat je zo'n rompertje met spaghetti bandjes had gekocht, lief!!!

13. vive2

vive2 Fanatiek lid

Een doka, ja dat is geweldig! Leuk een aardig, digitaal bewerken en printen, maar de foto's die door de fotograaf zelf ontwikkeld zijn en waaraan niet gesleuteld is blijven de mooisten! Doet je broer het nog steeds?
    Dat rompertje: ja, zo snoezig! Zo Vive-achtig ook :p

14. SupernovA

SupernovA Fanatiek lid

27 nov 2010
    1.419
    0
    0
    Zuid Holland
    Nee, broer doet er niets meer mee... Ik mag zo alles voor de doka van hem hebben. Inclusief camera en alles. Misschien in de toekomst dat ik toch dat aanbod aan ga nemen.
    Ben het helemaal met je eens hoor, digitaal bewerken is leuk. Maar niets gaat boven het echte werk :D

15. Bd81

Bd81 Fanatiek lid

5 jun 2007
    2.754
    1
    0
    Pina; wij hebben erkenning vorige week geregeld. Bij ons hoef je er geen afspraak voor te maken. Tien minuutjes dan is het geregeld. Wel van beide een id bewijs meenemen.

Vandaag wordt het weer lekker weer, jippie!

16. annneliesje

annneliesje Fanatiek lid

16 jan 2011
    3.569
    0
    0
    Administratief medewerkster
    Noord Nederland
    Ik heb de erkenning al rond de 12 weken geregeld, heb nog overgegeven in het gemeentehuis :D Errug charmant haha. Wij hoefden er geen afspraak voor te maken.

Wanneer R. iets heeft dan kan ik dr ook op rekenen dat het serieus is. Hij heeft gemountainbiked en dat heeft wel een aantal kwetsuurtjes veroorzaakt. Verder loopt hij veels te lang door met dingen, waardoor we dus vaak in het ziekenhuis belanden wanneer meneer eindelijk eens naar de dokter gaat.

@ Ientje, wat jammer dat het niets is geworden met de easybase :( Op naar de volgende die wel goed gaat zijn.

@ fotografie. Heb hier een leuke spiegelreflex en ben daar mee aan het spelen. Moet wel zeggen dat ik de volledige mogelijkheden van de camera nog niet heb benut. Ik vind het een geweldig ding

17. misty1984

misty1984 Fanatiek lid

17 mrt 2009
    1.550
    1
    0
    Noord Brabant
    Goedemorgen allemaal,

@Vive: Dat rompertje van de Hema met spaghetti bandjes heb ik ook gekocht, zo snoezig!

@Meid: hmm, ik ben ook niet muzikaal haha. Wel geregeld lekker creatief bezig, maar muziek, daar luister ik liever naar haha.

@Ientje: Jammer van de easybase. Op de site van Maxicosi kun je kijken welk systeem bij welke maxicosi en welke auto past. Ik ga binnenkort ook maar eens serieus zoeken, want het lijkt me echt een super uitvinding!

@Plopnavel: Hopelijk krijgen we die niet, maar mijn navel lijkt al wel een beetje uitgerekt haha.

@Donshaar: Helaas en ik ook gezegend met een laagje dons op mijn buik, maar goed, het zijn lichte haartjes, dus geen ramp.

@Elionorah en Sucre: Wauw, wat zijn jullie al in veel verre landen geweest. Geweldig! Ik wou dat ik zo'n avonturier was, lijkt me geweldig!

@Sucre: Ik kan de maxicosi niet op de bijrijdstoel zetten in de auto ivm de airbag die niet uitgeschakeld kan worden.

@Flash: Herkenbaar hoor, ik kan het hier soms ook echt niet bijhouden. Er wordt zoveel geschreven haha. Jij ook een hele goede zwangerschap verder!

@Lovekees: OOk lekker wezen shoppen. Als ik volgende maand weer centjes heb gebeurd, dan ga ik ook lekker voor de accesoires koekeloeren!

@Supernova: Gelukkig dat het mee viel met manlief. Eigenwijs?! Die van mij kan er ook wat van haha.

@BD81: Spannend, de 20 weken echo woensdag! Ga voor je duimen dat alles goed is.

@Pina: Lekker hoor 2x op vakantie. Wij gaan dit jaar helemaal niet, maar krijg nu toch wel de kriebels. Misschien toch eens kijken voor het naarjaar ofzo ;)

@Fotografie: Mijn paps maakt erg veel mooie foto's en heel hun huis hangt er dan ook mee vol! Wel handig, want bij mijn bruiloft heeft hij ook de mooiste foto's gemaakt. De foto's van de fotograaf waren ook mooi, maar die van mijn paps vond ik stiekem toch nog mooier en natuurlijker, haha.

HIer zijn ineens super veel meiden die ik ken zwanger, bijna allemaal in september uitgerekend. Dat wordt dus een drukke maand voor ons qua kraamvisites aflopen haha. Wel erg leuk om ervaringen te kunnen delen met al die meiden, want toen wij net zwanger waren kende ik nog niemand die ook zwanger was en nu zijn ze bijna niet meer bij te houden hihi.

NOu ik ga even douchen en dan weer werken tot vanavond. Daarna ben ik heerlijk 3 dagen vrij :D

Liefs,
    Misty

18. ientje

ientje Fanatiek lid

7 jun 2010
    2.999
    0
    36
    @ Misty: wat grappig dat er ineens zoveel meiden in je omgeving zwanger zijn! Leuk!

@ sacramentennachtmerries: hier niet gehad gelukkig :D jullie? ;)
    Ook al ben ik geen grefo meer, mijn (zo ongeveer) hele familie nog wel en mn baas ook! En ik werk met een hoop Refo's, hartstikke gezellig hoor :)

Easybase: ik had gisteravond nog ff een mailtje gestuurd naar Maxi Cosi. Ik wilde nu wel het naadje van de kous weten!
    Kreeg vandaag bericht terug, het blijkt dat je easy base en easy base 2 hebt. Je ziet aan de buitenkant geen verschil, behalve dat het bij de 2 er groot op staat. En het grote verschil.... is dat de maxi cosi pebble NIET op de easy base (1) past! :( beetje jammer, maar goed nu weet ik tenminste dat ik echt naar de 2 moet zoeken.

Zo, ik drink nog ff mn koppie thee op, en dan ga ik gauw weer terug naar mn werk! Hubbie is vrij vandaag, dus ik dacht ik ga ff gezellig bij hem thuis eten. Gezellig he, met laptoppie op schoot :p

19. meid

meid Fanatiek lid

14 okt 2010
    1.259
    0
    0
    heb nu even tijd om met het laptopje op schoot te zitten, zoontje wil nu geloof ik echt niet meer naar bed tussen de middag....helaas!

oh lekker weer he! krijg echt de zomer/ vakantie kriebels...
    nog een paar weekjes en dan lekker naar cran canaria!
    @pina, wat je mee kan nemen op vakantie als je zwanger bent, ben nog nooit zwanger op vakantie geweest, maar wel hoogzwanger in de zomer.
    wat ik heerlijk vind zijn slippers, pas met een beetje warm weer als snel me schoenen niet meer! nice van die dikke vocht voeten..hihi!
    enne lekker veel boeken/tijdschriften!!!!
    @misty, leuk dat je vader foto's heeft gemaakt met het trouwen, natuurlijk zijn die veel mooier!!!
    wij gaan volgend jaar mei trouwen, maar willen een hele kleine reportage van ons en de kids en verder niks, vind het zo zonde als zo'n duur album op zolder beland...zitten te denken om een mooie collage op canvas te laten maken ipv een album.mijn schoonzus heeft tijd op de fotovakschool gezeten en die maakt foto's van de rest v/d dag.
    @ iedereen die binnenkort de 20wk echo heeft, veel plezier en geniet!

ik stap zo maar eens op mijn fietsje, kunnen de belasting papieren ophalen, en ben natuurlijk erg benieuwd of we nog 'rijk'worden, hahah!!!
    daarna even langst de bakker en de verloskundige!

tot snel!

20. Marrie28

Marrie28 Fanatiek lid

27 jun 2007
    1.711
    0
    36
    Ik dacht: "laat ik ff snel de mama's bijlezen" ben ik zó een dik uur verder! En ik word nog wel geacht zeer gedreven en uiterst zorgvuldig mijn werk te doen (haha!)
    Ik weet niet meer wie het vroeg, maar ook ik ben oud (zaterdag word ik 32 :$) en word heel dik (in het meest gunstige geval dat wil zeggen 's ochtends, vóór het ontbijt en nà de grote boodschap :D + 4,5 kilo ). De vorige keer was ik rond deze tijd ook zoiets aangekomen en ben ik uitgekomen op +14 kilo bij 41wk3dg. Dus het kan nog meevallen!
    Tot mijn grote schrik zag ik bij de vorige controle bij de vlos dat er grote haren om mijn uitgerekte (niet geplopte!) navel groeien. Brrr, en dan snapt mijn man niet dat ik me niet aantrekkelijk voel? Hmmm, zit eerder een steekje bij hem los dat hij dat wel vindt...

Ik heb net in de pauze bij de bloemist een grote bos roze bloemetjes gekocht: zo schattig! Ben helemaal in de lente-mood. :p

Deel Deze Pagina