Juli 2011 Mama's

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door nina1982, 20 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. annneliesje

annneliesje Fanatiek lid

16 jan 2011
    3.569
    0
    0
    Administratief medewerkster
    Noord Nederland
    Jeps ben een van de gelukkigen die het heeft (wheeee of zoiets). Gelukkig niet in zeer ernstige mate nu, hoewel het wel iets erger begint te worden. Ik ben enorm blij met mijn goede fysiotherapeute, maar ze geeft aan dat het waarschijnlijk niet over zal gaan tijdens de zwangerschap en dat is wel balen :(

2. meid

meid Fanatiek lid

14 okt 2010
    1.259
    0
    0
    @anneliesje, gelukkig dat het meeviel, tis ook beter zo voor je dat je zelf aan kan kijken hoe het gaat en of je kan werken of niet.enne goed luisteren naar die man he, rustig aan doen!

@misty, balen dat je spulletjes er nog niet zijn, hihi ja net sinterklaas...straks lekker de boel beetje inrichten, leuk hoor.
    welke boom heb jij nu dan? die sticker of die van karwei? laat je die wit of ga je hem verven?

was net even opzoek naar geboortegedichtje voor op het geboorte kaartje, moeilijk zeg!ik had bij ons zoontje iets wat kort was, wil ik nu weer...
    hebben jullie al een idee?
    hebben jullie ook al kaartjes bekeken ofzo? ik zal van de week denk ik even langst de drukker voor wat boeken.

3. annneliesje

annneliesje Fanatiek lid

16 jan 2011
    3.569
    0
    0
    Noord Nederland
    Pfff ik moet nodig hier iets doen, maar kom niet achter de laptop vandaan.

Wij hebben al leuke kaartjes gezien op het internet en ookal een leuk tekstje gezien. Morgen gaan we ook even wat boeken ophalen, omdat we dan (hopelijk) weten wat het is.

Ennuh de babydump belde. De meubeltjes (en de joolz) worden geleverd op 31 maart. Owww ik ben helemaal happy.

*trapt zichzelf nu achter de laptop vandaan om de katten te gaan borstelen en het huis aan kant te gaan maken"

4. SupernovA

SupernovA Fanatiek lid

27 nov 2010
    1.419
    0
    0
    Zuid Holland
    Nannycare: de enige reden dat ik 'm heb besteld is dat het in mijn verzekering zit. Ik hoef 'm niet zelf aan te schaffen. Ik heb nog even getwijfeld tussen wel of niet doen, maar toch wel besteld. Tja, ik hoef er niet voor te betalen, dus dan is de keuze wel snel gemaakt eigenlijk.

Ons Kleintje: over het opnemen na de bevalling, waarschijnlijk wel. 1 of 2 dagen, meer ter observatie dan dat er daadwerkelijk problemen worden verwacht. Er is ook een kans dat ik geen borstvoeding zou kunnen geven. Ergens anders las ik weer dat het wel wordt aangeraden (medicatie wordt ook in de moedermelk opgenomen). Dus als ik borstvoeding zou geven, komt er nog wat van mijn medicatie bij mijn kindje. Aan de andere kant is dit wel een mogelijkheid om de mdicatie voor mijn kindje gelijdelijk af te bouwen, ipv abrupt. Tja, nog veel te overleggen met gyn dus. Ik zou het echt heel jammer vinden als ik geen borstvoeding zou kunnen geven.

Misty: ook helemaal aan het inrichten! Ik baal nu een beetje dat de boel hier grotendeels staat, ik wil ook weer in gaan richten! :D

Meid: dat klinkt super, moeder en kind zwemmen. Dat wil ik ook graag doen. Weet jij vanaf hoeveel weken dat kan met zo'n kleintje?
    En gefeliciteerd met het 31 jarig huwelijk van je ouders. Dat hoor je inderdaad niet vaak meer!

Anneliesje: fijn dat de UWV arts zo achter je staat! Viel dus alles mee die afspraak.

Thanks voor de tip van de vogelhuisjes! (iedereen aan de vogelhuisjes :D)

5. julia6

julia6 Fanatiek lid

6 feb 2008
    3.639
    0
    0
    Gelderland
    @Super, klinkt als een heerlijk weekend! Welke verzerkeringsmaatsch. heb jij dat die nannycare wordt vergoed? Niet verkeerd!

Best een heftige diagnose trouwens, al kwam het waarschijnlijk voor jou/jullie niet als donderslag bij heldere hemel, het lijkt me toch moeilijk. *denkt aan psychisch niet in orde broer zeg maar...*. Wat knap van je dat je kiest om ervoor te gaan, eraan te werken, ondanks dat dat betekent dat je tevens aan de medicatie moet. Knap van je en ik wens je heel veel sterkte toe! Hopelijk ga je je snel wat beter voelen!

Oh, ik lees net dat Anneliesje zegt dat het risico voor het kindje bij dat soort medicatiegebruik meevalt. Gelukkig maar!

@Anneliesje, jij werkte toch (voorheen?) op neonatologie, of haal ik je nu in de war met iemand anders van de dames hier? Ben je verpleegster?

@Misty, kamertje al in ontvangst genomen? En en en?

@Meid, sex op een wat lager pitje? Neuhhh, hoe kom je erbij?!?!

Goed geregeld zeg, met dat zwemmen dadelijk! Heerlijk!

31 jaar getrouwd?! Wow! Gefeli! Nee, dat hoor je idd niet vaak niet zo vaak meer. Die van mij zullen het ook niet meer na kunnen doen..;)

@Anneliesje, fijn dat je een goed gesprek hebt gehad met de UWV arts en dat het een begripvolle man was. Scheelt een hoop in een toch al spannend gesprek!

Rustig aan idd, en goed naar je lijf luisteren.

- leest verder, 1 minuut later-

Lees dat je nu het huis aan kant gaat maken, doe 's rustig aan joh! Gek mens! :p:)

Hoe is het met zwangere poes? Zijn de jonkies eral, ik heb nog geen foto voorbij zien komen, dus denk van niet? Wanneer verwacht je ze?

Zo. Ik heb om 16u een afspr bij de huisarts. Ben benieuwd. Voel me redelijk waardeloos na een halve nacht draaien in bed, verstopte neus en verstopte kop. Begin er nu echt genoeg van te krijgen....

Wie zocht er nog een meidennaam? Er viel hier net een geboortekaartje van een vriendinnetje op de mat. Meisje geboren en ze heet Lou. Kort maar krachtig.

6. SupernovA

SupernovA Fanatiek lid

27 nov 2010
    1.419
    0
    0
    Zuid Holland
    Julia: he bah, nog steeds ziekjes dus, irritant! Ik hoop voor je dat je huisarts je er snel vanaf kan helpen!
    Ik ben verzekerd bij Zilveren Kruis, dus voor alle anderen hier..... bestellen maar! :)

Ik had ook ergens geschreven dat ik eens voor de Nexcare kruik ging kijken. Zo'n kruik zonder water. Maar die moet je dus warmen in een magnetron, laat ik die nou niet hebben! Jaja, ik ben erg 'old school' :D
    Dus dan maar ook old school waterkruiken.

7. Bd81

Bd81 Fanatiek lid

5 jun 2007
    2.754
    1
    0
    Anneliesje; viel dus mee bij UWV. Had ook eigenlijk niet anders verwacht. Met zwangerschap zijn ze erg voorzichtig.
    Jij hebt toch ook vandaag je echo???? Hoe was het?????

Sex; het is dat ik nog weet hoe je het schrijft ;)

Zo meiden nog een paar dagen dan gaan we heerlijk op vakantie :) neem wel mijn laptop mee hoor kan jullie niet missen.

8. annneliesje

annneliesje Fanatiek lid

16 jan 2011
    3.569
    0
    0
    Noord Nederland
    Morgen de echo ;) lol

Ga je echt met je laptop op vakantie :D:D R. zou not amused zijn, want hij en computers gaan echt niet samen (hij weet nog niet eens hoe hij een attachtment bij een email moet plaatsen:$)

@ julia hoe is het gegaan bij de huisarts ?

9. ientje

ientje Fanatiek lid

7 jun 2010
    2.999
    0
    36
    @ Supernova: Oef, heavy meid. Das niet niks, zo’n diagnose. Ik lees dat medicatie niet schadelijk is, dan zou ik dat ook doen. Wens je veel succes hiermee meid! En wat mij betreft hoef je er niet je mond over te houden hoor, voel je niet verplicht tot wel of niet praten erover.

@ Misty: leuk dat je kamertje vandaag is gekomen (neem aan dat t al binnen is?) Leuk, de echo gepland. Ik zit er nog steeds over te dubben.
    Oeh, dat zijn idd mooie, hangwiegen!! Hub is niet echt enthousiast over gaten in ’t plafond, dus dat was gelijk geen optie hier.
    Thx voor de link, er waren er meer die het erover hadden :D haha, volgens mij heeft straks zo’n beetje iedereen iets boom-achtigs in de babykamer!

Vogelhuisje: volgens mij zag ik iets in het aldi of lidl krantje staan, die vond ik wel erg leuk! Heb bij de big bazaar ook iets meegenomen om nog zelf in elkaar te knutselen (a 0,99) dus weet niet of dat wat is, haha!

@ meid: leuk, zwemmen! Vindt je moeder het niet leuk om zelf ook mee te zwemmen? Kun je gezellig met zn 4tjes tegelijk :)
    Gefeliciteerd met de trouwdag van je ouders! Hoor je idd steeds minder vaak :( gelukkig behoren mijn ouders en schoonouders ook nog tot de zeldzame categorie, de mijne inmiddels al 38 (als ik het goed heb) en mn schoonouders 30!

@ Annn: fijn dat de arts zo goed reageerde! Zal vast wel een opluchting zijn denk ik. Wel vet irritant dat het nodig is, maar tis helaas niet anders.
    Oja ben ook benieuwd of je kat al jonkies heeft! Kan ook niet lang meer duren denk ik?

Geboortekaartje: wij zijn weer net van het ‘iets anders dan normaal’. Hadden als trouwkaart al iets aparts en kunnen dan met geboortekaartje niet achterblijven he :p Heb wel iets op ’t oog, maar weet nog niet zeker. ’t Is vaak zo duur he!
    Iemand nog tips voor aparte kaartjes?

@BD: haha goed zo, zo hoort het: laptop mee! Haha ik ben ook zo’n nerd die daar niet zonder kan op vakantie, en hub (gelukkig) ook :D

@ Juul: en? Wat zei dok? Hopelijk slaap je vannacht eens wat beter, zwaar irritant als je je al rot voelt en ook nog es niet kan slapen! :(

Heb vanmiddag de fysio gebeld en ik kan donderdag terecht! Hopelijk kan ie iets met mn been.

O, de oven piept, lekker witlof met ham en kaas :) lekkerrrr smulleee!!

10. meid

meid Fanatiek lid

14 okt 2010
    1.259
    0
    0
    heee!

hoe is het afgelopen julia bij de ha? heb je iets gekregen? schiet niet op he alles verstopt!

@anneliesje, mag ik vragen op welke site je een leuk kaartje hebt gezien, kan ik ook eens kijken daar.
    heb vanmiddag ook even 2 boeken bij de drukker vandaan gehaald, maar niks leuks [ ben ook niet kritisch of zo hoor..]

@supernova, ohh ik ben ook bij zilverekruis. maar hoeveel sterren ben je dan, volledig?
    @bd81, ohh lekker zeg, waar gaat de reis naar toe?? geniet ervan he!

@baby zwemmen, bij ons kan het vanaf 3 mnd, ik ben met ons zoontje met 4mnd begonnen. ze vinden het zo leuk, die kleintjes ook, helemaal ontspannen, en ze slapen heerlijk na het zwemmen [fijn voor ons].
    tis wel een heel karwij vind ik hoor, half uur zwemmen en half uur nodig om jezelf en de kleine om te kleden, douchen enz. maar zeker de moeite waard!! aanrader!!!
    @namen, die van dat kaartje van julia is leuk idd! ik hou van aparte namen die je niet alle dag hoort. dus als er nog meer van jullie leuke namen weten, jongens, meiden kom maar op!

11. ientje

ientje Fanatiek lid

7 jun 2010
    2.999
    0
    36
    @ Meid: ik zit toevallig ff geboortekaartjes te zoeken, kwam dit gedichtje tegen:
    zo klein,
    zo lief,
    zo welkom,
    zo van ons.

Die vond ik wel leuk! Heb hem vaker gezien, dus niet super origineel, maar hij blijft wel leuk!

12. annneliesje

annneliesje Fanatiek lid

16 jan 2011
    3.569
    0
    0
    Noord Nederland
    Hmm zal eens kijken waar ik de link heb gelaten van die website. Ik zag zo langzamerhand door de bomen het bos niet meer. Ik vond deze twee gedichtjes wel grappig :D

Papa kon niet slapen,
    mama was niet moe,
    pas vele uurtjes later
    vielen hun oogjes toe,
    nu 9 maanden later ben ik gekomen,
    als antwoord op hun dromen

Mama fier (soms lees je ook trots),
    Papa blij,
    Buikje weg,
    Ik erbij

13. julia6

julia6 Fanatiek lid

6 feb 2008
    3.639
    0
    0
    Gelderland
    @Super; he jammer, zit bij VGZ...
    Ik hou altijd wel van leuke/praktische gratis dingen :)

@Bd, waar ga je ookal weer naartoe? Was het niet Tenerife, of vergis me?
    Jij laptop mee, compu verslaafd.... net als Ien, ach en ik behoor ook een ietstie pietsie tot die categorie hoor. Neem mijn latop niet mee, maar mijn Ipod wel en was aangenaam verrast toen ik zag dat in het eerste appartement dat wij in Sevilla hebben gehuurd eind april, wifi mogelijkheden zijn. Joepie!

@Annn, jouw hubby loopt dus achter qua computers. Die van mij is software engineer, en nee, geen nerd want daar val ik niet op, maar achterblijven op ICT gebied zit er hier niet in. (al snap ik nog steeds vaak echt niet waar hij nou in hemelsnaam mee bezig is als hij achter de pc zit, maar da's een ander verhaal!)

@Misty, kamertje binnen? En?

@Geboortekaartje, wij hebben eigenlijk beide keren een foto gedaan. Woonden destijds ook nog in Bulgarije, waren 3 maanden hier ivm bevallen en bijkomen, spaarpot in Bulgarije was niet erg groot, dus geen drukker e.d.

Foto van een wat groter formaat gedaan en weinig tekst erop. Gewicht en geboortetijd vonden/vinden wij onnodig bijv. Dus. Veel advies kan ik niet geven, ookal waren die van ons 'simpel', vond ik ze stiekem toch wel erg mooi geworden. Kan wel pb'en voor degene die ook iets met een foto van plan is, maar weet wel dat wij het dus op zijn amateurs hebben gedaan, dus niet teveel verwachten. ;)
    Kweet alleen niet of je attach kan sturen in een pb, maar dat vogel ik dan wel uit.

@Ien, fijn dat je donderdag al terecht kan bij de fysio. Hij kan er vast wel iets mee, en zo niet heb je altijd nog de been eraf hakken - optie. :D

He, waar is Vive gebleven? Wilde haar iets vragen, dus (even met grote letters zodat het opvalt) VIVEEEEEE, als je dit leest, kom eens online!

@huisarts. Schiet niet op. Voorhoofdholteontsteking, zoals ik al dacht, maar dat is dus een virusinfectie en er zijn wel antibiotica die je als zwangere mag slikken, maar normaal slik je dat tegen bacteriele infectie. Domper. De kans dat het met antibiotica over zou gaan is echt niet te garanderen, dus we gaan op de oude voet verder....Als het over een week nou nog niet beter gaat, hang ik weer aan de bel, dan misschien toch maar wel antibiotica proberen.

Hub kwam vanmiddag al eerder uit zijn werk, voelt zich ook niet lekker, dus die heb ik al aangestoken vrees ik.
    Ach ja, het is niet het einde van de wereld, maar wel vervelend.

Heb vandaag met zoontje een zitzak gescoord bij leenbakker. Voor op hun nieuwe kamer, ze zijn er helemaal heppie mee, vette aanloop nemen vanaf het einde van de gang, rennen zo hard je kan en er dan in jumpen! Waar je als kind wel niet blij mee kan zijn!:) Nu kan ik zelf ook met de kleinste prulletjes lopen stuiteren, daar niet van, maar dit was toch wel vertederend :). Stiekem het huis in gesneakt en op een plannetje gebroed dat 'papa' zou denken dat we niets hadden gekocht. Zoontje bleef dus vol overtuiging tegen zijn vader herhalen dat we echt niets hadden gekocht! Hub wist allang hoever het was, maar wist niet waar het precies over ging :) En zo'n geheim is voor een 4 jarige echt helemaal spannend! Leuk!

Nou, ga even stomen.. wie weet slaap ik dan wat beter dadelijk. Afgelopen nacht zat ik om 01.30 maar even beneden met half dichtgeknepen ogen voor de tv, kon toch niet slapen... Morgenmiddag moet ik echter werken, dus een beetje uitgerust zijn kan geen kwaad. ;)

14. Bd81

Bd81 Fanatiek lid

5 jun 2007
    2.754
    1
    0
    Ja ik heb echt computer nodig ook op vakantie :) kan ik lekker beetje internetten en mijn mail in de gaten houden.

We gaan op vakantie naar Mallorca. Niet heel warm maar wel lekker en we zijn er even tussen uit.

Geboortekaartjes; wij hebben vorige keer kaartjes besteld bij geboortedorp.com erg tevreden over. Zij versturen de kaartjes ook rechtstreeks naar je doorgegeven adressen. Wij hadden sochtends gebeld en de volgende dag had iedereen zijn kaartje al binnen.
    Tips voor originele kaartjes (website) zijnaltijd nog welkom.

15. ientje

ientje Fanatiek lid

7 jun 2010
    2.999
    0
    36
    Mogge ladies!

Hihi, dat zitzakgeheim, zie het helemaal voor me, heel (overdreven) hard en met grote ogen roepen dat ze echt niks hebben gekocht! Hihi, spannend hoor van dat soort geheimen :D

Balen zeg, dat je geen antibiotica hebt. Veel blijven sproeien en spoelen met zout water he! Hopelijk heb je vannacht beter geslapen.

Been afhakken: ach, ik kan goed hinkelen dus dat is best een optie. Lijkt me wel raar om met 1 been te bevallen, lijkt me dat je dan steeds uit evenwicht raakt. Haha, waar een mens aan denkt he..

Werd alweer te vroeg wakker door manlief, ik mag nog even blijven liggen. En tegen de tijd dat ik eruit moet.. val ik altijd net weer in slaap. Irri!

Kaartjes: elkaartje.nl had o.a. wel leuke ideeën!

Ik ga nog even doen alsof ik slaap! Werkse en/of fijne dag vandaag!

16. ientje

ientje Fanatiek lid

7 jun 2010
    2.999
    0
    36
    O, dr is gisteren een nieuwe folder vd wibra ingegaan met een hoop babyspul! :) Aanbiedingen

Annelies, succes vandaag en hopelijk heel goed nieuws! Hoe laat moet je?

17. vive2

vive2 Fanatiek lid

Haaai!

Ik lees wel, maar ik heb niet zoveel te melden hehe.

Geboortegedichtjes: weet ik nog niet. Ik hou niet zo van "grappige" gedichtjes. Zou eerder voor een catchy oneliner gaan. Kaartjes zelf vind ik ook nogal een opgave, er zijn zoveel leukerds! Voor de jongens hadden we kaartjes uit dezelfde lijn, maar voor Preitje wordt het vast iets geruit's of gepolkadot's :)

Ien: als je gekleurde kleertjes koopt bij wibra, dan kan het wel heel erg verkleuren! Maar de witte katoenen badstof rompertjes schijnen heull goed te zijn!

Juul; ja kind, vraag het maar. Ik bén er voor je. Je kunt me álles vragen wat je maar wil. Biechten? Aflaatje kopen? Praktisch issue? Zeg het maar! :cool:

Sex: wasda? O het is te erg hier. Ik heb echt de sexdrive van een krop sla.. Eergisteren maar even gedaan (ja hey, straks komt ie echt tekort heh en gaat "per ongeluk" een collega op 'm zitten) en de rest van de dag zo'n zeurderig gevoel en harde buiken gehad. Nodigt ook niet echt uit tot herhaling...

Anneliesje heeft vandaag de echo toch? Superleuk, ik hoop dat alles goed is, dan zijn we qua echo's allemaal binnen!!

Supernova: Ik heb heel veel respect voor je besluit. Je kiest overduidelijk voor het welzijn van je gezin! Ik kan me zo voorstellen dat je misschien ook graag je eigen boontjes dopt en het veel liever zonder hulp zou doen. Moederschap gaat heel vaak gepaard met een rare trots dat je alles zelf wel aankunt en je het vooral héél goed doet alleen. Daarachter gaat zovaak verdriet schuil, en jij kiest ervoor om dat niet te doen. Echt heel goed.

Juul: beterschap, ik hoop dat die antibiotica zijn werk doet en je weer wat weerstand kunt opbouwen.

Nou daaaaaaaaaag

18. misty1984

misty1984 Fanatiek lid

17 mrt 2009
    1.550
    1
    0
    Noord Brabant
    Goedemorgen allemaal,

Nou de Babydump stond gister rond half 4 voor de deur (ze zouden tussen 12.00 en 16.00 komen), dus moest even geduld hebben ;) Ben reuze blij met alle spulletjes. Nu kan ik echt gaan inrichten :D Binnenkort nog even een rolgordijntje en lamp halen en de muursticker bestellen die ik graag wil.

@Anneliesje: Hmm, dat is wel balen dat je BI hebt. Goed luisteren naar je lichaam dus.

@Meid: Ik heb nog geen boom, maar wil een muursticker (zie link, paar pagina's terug geloof ik). MOet even wachten op mijn salaris, voordat ik het kan bestellen. Ben helaas door mijn loon heen met al die mooie nieuwe spulletjes ;)

@Geboortekaartjes: Ik heb laast op internet wat gezocht naar kaartjes en gedichtjes voor erop. Maar nog niet heel serieus. Wanneer moet je die eigenlijk gaan bestellen? Als de baby geboren is of van te voren al en geef je dan later nog de gegevens door?

@Julia: Balen voorhoofdholteonsteking is heel irritant en pijnlijk. Heb het zelf ook wel eens gehad en voelde toen zo'n enorme druk op mijn voorhoofd en onder de ogen auw! Beterschap meid!

@namen: Ik vind Nova en Liv ook erg mooi, maar mijn man vond dit weer niets en Lou had ik ook ook op mijn lijstje en Mila. Inmiddels hebben we voor ons kleintje een naam die we alle twee leuk vinden, dus denk dat het deze gaat worden.

Nou ik ga even douchen en dan lekker rommelen in het kamertje :D Even de meubeltjes een keertje afsoppen en misschien vast het een en ander uitwassen, zodat het in de kast mag! Joehoe, heb er zin in.

Liefs,
    Misty

19. annneliesje

annneliesje Fanatiek lid

16 jan 2011
    3.569
    0
    0
    Noord Nederland
    Even snel, want poes vertoond tekenen van de bevalling (en de vrouw van het gastouderbureau komt zo langs, lekker getimed lol). Alles was goed, wheeee ennuh mijn voorgevoel was juist. We krijgen een meisje.

Na de echo even snel de wibra ingedoken en wat leuke dingetjes gekocht :cool:

20. julia6

julia6 Fanatiek lid

6 feb 2008
    3.639
    0
    0
    Gelderland
    @Anneliesje, yeahhhhhhhhhhhhh!!!! Wat fijn dat alles er goed uitzag! Gefeliiii!!!!!

Succes met poes, laat even weten als ze geboren zijn, met fototje, ben zo benieuwd!

@Misty, fijn dat alles bezorgd is, alles ook compleet? Geen gedoe met nabezorgen dus? Lekker!

He, wanneer heb jij gesprek met leidinggevende over late diensten zonder pauzes? Of heb je dat al aangekaart?

En Ien, jij zou hetzelfde doen toch, over die lange woensdagdiensten? Heb je er morgen weer 1? Standaard elke woensdag? Dan hoop ik dat het een beetje te doen is morgen...

@Vive, ha! Daar ben je! Dit gaat even lekker offtopic worden, dus voor degene die hier geen interesse in hebben, nu kan je nog skippen. :)
    Luister. Ik heb advies van een kleuterjuf nodig en daarvoor moet ik bij jou wezen.
    Hummeltje is 4jr en 4 maanden en heeft sinds kort grote interesse in alles wat met schrijven te maken heeft. Letters, cijfers, woorden etc. Hij produceert zelf een paar letters/cijfers en vraagt constant wat ergens staat, hoe je iets schrijft, of hetgene dat hij op zijn papiertje heeft gezet een letter is etc etc etc. Plan van aanpak graag. :)
    Aangezien hij nu die interesse heeft, ben ik er altijd wel voor om dat wat te stimuleren. Kan je mij adviseren in oefenboekjes of iets dergelijks? Online? Ik had me ookal bedacht op school een oefenschriftje te vragen? Ik weet namelijk echt niet meer op welke manier ik leerde schrijven als kleuter en wil dat het overeenkomt met hetgene dat hij in de klas voorbij ziet komen aan taal/letters. Of?

Mijn wens is echt niet dat hij over een jaar het alfabet uit zijn koppie kent, maar wil wel graag zijn vragen kunnen beantwoorden en wat met hem oefenen aangezien hij het gewoon bere interessant vindt.

En dan meer uit nieuwsgierigheid: Ukken worden hier consequent 2talig opgevoed. Gaat prima. Hij praat met zijn vader alleen maar Bulgaars, met mij alleen maar NL's. Nu heeft Bulgaars een ander schrift - cyrillisch. Zoals hij bij mij komt met 'letter vragen' komt hij ook bij zijn vader, die hem dus nu al (consequent) het cyrillische schrift laat zien. Lijkt mij alleen maar goed, en stel hij gaat het in het begin door elkaar gebruiken, lijkt mij nog niet erg, meer normaal. (net zoals praten vaak in het begin een chaos is van 2 verschillende talen, bij hem echter nooit het geval geweest) Your opinion?

Zo. Dat was die.

- Einde offtopic -

Ik ga over een paar uurtjes werken, ben benieuwd hoe het gaat, heb echt zo'n mega pijn in mijn kop, gelukkig wel redelijk geslapen afgelopen nacht, dus dat is een meevaller....

Deel Deze Pagina