@Anneliesje: Wat fijn dat alles goed was met de echo en leuk dat jullie ook een meisje krijgen Succes met de bevalling van de poes, ben benieuwd hoeveel ze er krijgt! en natuurlijk veel succes met het gasouderbureau. @Julia: Alleen het badje wordt nog nabezorgd. Verder was alles netjes compleet. Ik heb de 21e gesprek met mijn leidinggevende. Ben benieuwd of het wat opleverd. en zo niet, dan ga ik toch tekenen voor geen ort diensten meer (dan hoef je helemaal geen avonddiensten en weekenden meer, klinkt ook wel erg aantrekklijk moet ik zeggen ) Sterkte met werken vandaag, niet fijn als je zo'n barstende hoofdpijn hebt. Maar als het niet gaat moet je jezelf gewoon ziek melden hoor! Dat mag echt wel als je een voorhoofdholtonsteking hebt en zeker als je daarbij ook nog eens 22 weken zwanger bent! Goed voor jezelf zorgen. @Supernova: Jeetje 3 uur ziekenhuis op een houten stoel, bah! Gelukkig zit het er weer op en hopelijk is de uitslag ook oké. Hier het beddengoed /dekentje van het ledikantje gelijk maar in de wasmachine en dan straks nog even de overtrekjes voor het dekentje. Dan kunnen we vanavond het bedje gelijk opmaken Leek me er wat gezelliger uit zien haha. Niet dat het al zin heeft om dat nu te doen en eigenlijk ook puur overbodig op dit moment, maar wel leuk om met dat babyspul bezig te zijn haha. Liefs, Misty
Nog geen kitties Ze is superonrustig en mijn gevoel is even op de hobbel. Het is af en toe lastig te vergelijken of het nu goed gaat of dat het toch niet zo lekker loopt. Hmm, nog maar even afwachten. Gelukkig is R. ook thuis vandaag, dus als ik straks naar de tandarts moet dan kan hij het overnemen. Verder ging het gesprek met het gastouderbureau echt super. Ben ik heel erg blij mee dat het zo is gegaan Ik heb er een goed gevoel bij en heb een informatiemapje gekregen met daarin veel informatie en ook waaraan bemiddelingskosten besteed worden (dat is ook wel belangrijk). @ supernova bah vervelend dat het niet zo lekker ging in het ziekenhuis
Schrijven: als de interesse er is en een kind het wil, dan kun je er zeker mee aan de slag gaan. Pas wel op dat er genoeg ruimte overblijft voor andere leuke dingen zoals cijfers, vormen, kleuren etc en zijn "energie" slechts in alleen het schrijven wordt gestopt. Ik zou niet gelijk met hem gaan schrijven, dat is motorisch lastig en de lol gaat er dan snel vanaf. Samen woorden lezen: BOOM, BOM, BOL, LOS, SOM bijvoorbeeld. Een kind leert een paar goed te herkennen letters waarop het verder kan borduren. Bij de Hema zijn altijd leuke boekjes en als je echt een aantal boekjes met een "lesmethode" wilt dan zou ik voor de Borre-reeks kiezen. Dat zijn leuke boekjes waarin je kind samen met jou per pagina één woord leest en leert. Moct dat lekker gaan, zou ik met letterstempels, letterstickers en lettermagneetjes aan de slag gaan. Maar weet wel: thuis is thuis en thuis doe je dingen voor de lol. Beperk het echt tot twee keer per week een kwartiertje met een kopje thee en een koekje erbij hoor! Je zou ook aan de juf kunnen vragen of hij zo nu en dan met de letterbak mag of wat mag stempelen?
Borre wordt ook wel op mp aangeboden btw! Twee talen gaan goed hand in hand zolang je er wel bovenop blijft zitten dat hij geen sterke voorkeur voor één van de twee gaat ontwikkelen of "allebei een beetje, als het maar volstaat" gaat doen. Moch hij toch gaan verwarren zou ik heel simpel twee kleuren pennen geven; eentje voor Bulgaars en eentje voor Nederlands. Het wordt hem met de paplepel ingegoten dus dat gaat heel vaak zonder problemen. Tot een jaar of 6 pikken kinderen heel gemakkelijk talen op en zou ik me echt niet druk maken. Krijgt hij wel problemen, zou ik niet te lang wachten en er wel werk van maken. Maar eerst lekker laten aanrommelen en fijn zelf het wiel laten uitvinden!
@Vive, thxxx! Het is ook echt voor de leuk zeg maar. Omdat hij het nu graag wil. Neem aan dat in die boekjes/methodes die je voorstelt de letters zo worden geschreven zoals hij ze op school ook later gaat leren? Ik was ook niet van plan om er uren per dag/week in te stoppen hoor, maar als hij mij vraagt 'hoe schrijf je de letter k' zit ik te twijfelen hoe ik hem op zal schrijven, hoe hij het op school gaat leren, of niet. En sinds ik dus echt niet meer precies weet hoe je als kleuter leert schrijven, bedacht ik mij het jou eens te vragen. Dank je wel! Namen, moet wel lachen, lijkt wel of jullie allemaal bulgaars spreken. Nova betekent nieuw en Mila betekent lief! @Annn, succes met poezebeest! @Misty, ziekmelden... arghh... heb wel een paar collega's gebeld om te vragen of ze een deel van mijn dienst willen overnemen, maar gaat niet lukken. Om me dan ziek te melden, nee.. dat kan ik echt niet zo kort dag. Rustig aan maar... vragen of de jongeren af en toe een koppie thee voor me inschenken Goed dat je een gesprek gepland hebt! Zonder ORT zal je salaris wel wat omlaag gaan vrees ik, of? Maar zoals je over mij ook zegt, luister naar je lijf, dus dan is het het zeker waard! Zo. Ga nog een uurtje bankhangen en dan sleeeeeeep ik mij naar mijn werk..... bhehhh... Laat het snel morgen 11.00u zijn please! Doeiii!!
Antw is aangepast! Schrijfwijze letters: Soms verschilt de letter T in de schrijfwijze en het hangt erg af van blok- en hoofdletters, maar het echte schrijven is pas voor later. Het kan ook per juf verschillen hoe de T of de Q wordt geschreven. Dat gaat, net als bij tweetaligheid, vrijwel vanzelf. Voor nu is de basis aanleggen door te lezen het eerste. Het schrijven volgt vaak vanzelf. Wil hij echt wel schrijven, dan laat je hem lekker overtrekken of natekenen, da's leuk! Je kan even in groep 3 kijken op de letterkaarten of ze blok- of aan-elkaar-handschrift hanteren trouwens! Arme Ien; wordt de ganse dag geconfronteerd met andermans' sexdrive... Succes daar
Ik heb niet alles gelezen - ben immers druk, druk, druk (!) aan het werk - maar móest even reageren. Leuk, leuk, al die goede echo's! Borstvoedingscursus: niet nodig. Goed laten aanhappen en regelmatig aanbieden, dan komt de melk vanzelf (na een dag of wat weet je hoe het voelt om de meisjes van Pamela Anderson te hebben ). Houdingen zijn te vinden op borstvoeding.com en voor de rest weet de kraamhulp als het goed is genoeg. Zonde van je centen (jaja, niet voor niks een Zeeuws meisje). Zwangerschapsyoga: zennnn! Moet je echt het type voor zijn. Ben wel sterrenbeeld vissen, maar toch te nuchter! Vanmiddag gaan we op kraamvisitie bij mijn vriendinnetje. Héérlijk om weer zo'n versgeboren kindje vast te kunnen houden. Nog 4 maanden en dan hebben we er ook weer één. Klussen & schilderen: moeten we nog aan beginnen. De kleine man moet naar zolder, maar daar staat nog het één en ander om uit te zoeken & weg te gooien (een paar kasten bijvoorbeeld). Ben dan wel "maar" zwanger en niet gehandicapt, maar voel me ongeschikt om dat te gaan sjouwen. Hubbie heeft vooralsnog geen zin (ben nog niet zo ver dat ik naar hem gil: "dan MAAK je maar zin!!!") dus dat zal wel weer op het laatste moment worden (babykamer was de vorige keer klaar bij 39 weken...) Toedeloe!
Jeetje Marrie dat zou ik niet kunnen hoor met 39 weken pas de kamer af. Pfff ik denk dat ik compleet in de stress zou schieten. @ julia, doe je rustig aan. Vreemd dat je je niet kunt ziekmelden ? Als het niet gaat dan gaat het toch niet lijkt me. Hopelijk gaat het vanavond een beetje goed. @ situatie hier. Stand is gebleven bij 2 kittens, een supergelukkige moederpoes en een kapotte mensenmoeder in wording. Het was geen gemakkelijke bevalling en het katertje (eerstgeborene) had in het vruchtwater gepoept en heb ik op gang moeten helpen (met moeite). Dus daarvoor is het nog even duimen. Morgen zal ik wel een fototje maken, maar nu duik ik op de bank en doe ik helemaal niets meer. Ik zit er echt doorheen :x
@ Marrie: oef, dat zou ik geloof ik ook niet kunnen, haha! Gelukkig voor mij kan manlief dat ook niet, die heeft iets in zn hoofd en gaat het zo nodig vanavond nog doen zeg maar. @ Annn: ik denk dat julia niet bedoelt dat het onmogelijk is om zich ziek te melden, maar dat ze vindt dat ze dat op zo'n korte termijn niet kan maken. (sorry Juul if I'm completely wrong!) Wow, best heftig lijkt mij met die katjes, hopelijk gaat de eerste het redden! Maar jij mag in elk geval trots zijn op jezelf, jij hebt alles gegeven. Hopelijk kun je lekker slapen vannacht! Pff, ik ben echt gesloopt na vandaag! Een paar zieken, zodat ik het een stuk drukker had dan normaal en nog langer bleef ook. Toen ik ff meldde dat ik dan morgen wel wat later zou komen (baas heeft liever geen overuren dus ik dacht ik regel t ff zo), kreeg ik als reactie: 'want???' (op zo'n toontje, jeweetwel) Ik gelijk beledigd, hallo ik blijf langer omdat het hier niet goed loopt en je krijgt zo'n opmerking? Dus ik zeg: 'nou misschíen ben ik wel wat langer gebleven vandaag'. Heb niet eens meer op reactie gewacht, ik was zo moe en zo versleten, ik had het helemaal gehad. Hij zoekt het maar uit. Ik slaap morgen in elk geval lekker uit. Net ff heel stiekem een klein tukkie gedaan (kwartiertje ofzo?) op de bank, ik ga zo naar koor dus ik 'moet' nog even. Eigenlijk beetje spijt dat ik heb afgesproken om te gaan, maar straks gaat t wel goed denk ik. En zo niet... dan kan ik in elk geval morgen uitslapen
@julia, ooh balen zeg dat de doc niks heeft voor je hoofd!hopelijk is de ziekenboeg snel over bij jullie!!! @misty, ja balen he als ze net voor 4e komen tewijl je er de hele tijd al kaar voor zit... kaartjes, wij zijn nu wat aan het kijken of we iets leuks vinden,a zien we wat bestellen we ze met de tekst die we willen en als de kleine eris doet je man een telefoontje met naam en eventueel andere gegevens en de andere dag heb je ze in huis, ach dan hebben we dat alvast geregeld, toch?! @anneliesje, gef met de goede echo, gaaf een meid! succes met de kittens, en slaap lekker vannacht, je bent nu al een oppermoeder, hihi! ha, leuk dat we allemaal een beetje 2 talig zijn... en nog wel meer denk ik, denk aan toillet, paraplu jaja het word nog wat met ons.
Anneliesje: een meid, leuk!! Nou ik heb toch een blunder begaan. Vitamine D was op voor mijn zoontje dus ik van de week nieuwe gehaald. Maar mijn zoontje tufte het uit... Ik denk hoe kan dat nou, normaal vond hij het zo lekker. Nou ja misschien niet goed geschud. Dus gister weer, maar zelfde verhaal. Hij wilde het lepeltje niet eens zien.... Kom ik net thuis zegt mijn vriend kijk eens op het flesje. Dus ik denk, shit over de datum ofzo (vreemd want net gekocht, maar goed). Wat blijkt: is het olie!!!!!! Dus geen vitaminedruppels, maar olie om over je voeding heen te doen. Flesjes zien er exact hetzelfde uit! Oh wat een slechte moeder he. Niet gek dat mijn zoontje het vies vond.....
@marrie, borstvoedingscursus niet nodig?, ik zou het echt niet hebben begrepen zonder al die hulp in het ziekenhuis. best wel moeilijk als het niet vanzelf gaat. thuis heb je natuurlijk wel kraamhulp, maar heb ook wel eens gelezen dat ze niet altijd meteen kunnen komen nadat je bevallen bent, dus raadt het juist wel aan. tzt haal ik ook wat tepelhoedjes in huis. Medela Contact tepelhoedjes maat M - De echte 24-uurs drogist Ik ben zelf al ervaren in de borstvoeding , al is het nooit gelukt omdat mijn zoontje te weinig ml per voeding dronk. Lijkt me een uitdaging om straks 2 tegelijk te voeden (als het wel lukt natuurlijk!) @olie, ik heb altijd de vitamine d oliedruppels van davitamon, zijn er andere dan? * edit* ik heb t even opgezocht en er zijn inderdaad tabletjes, olie en aquosum. Die van mij vindt de olie wel lekker geloof ik, maar ik heb het vanaf het begin af aan nooit vermengd omdat ik wel eens had gehoord dat de olie van in de fles melk tegen de wand aan ging kleven. Davitamon Vitamine AD/D/K - Davitamon @anneliesje wat leuk een meisje! fijn dat de echo goed was. succes met het verzorgen van moederpoes.
Oeff meiden, na 2 dagen werken, harde buiken en iets rustiger aan doen, ben ik toch wel helemaal op nu. Ik heb wel bijgelezen, maar de puf niet om uitgebreid te reageren, sorrry De komende 2 dagen weer heerlijk vrij! Zie ik zo naar uit, mede door het lente weer van vandaag Slaap lekker. X
Mogge meiden! Eli, lekker weer bijkomen hoor deze dagen! En rustig aan doen he!!! Don't forget Ann: en, heeft katertje de nacht gehaald? Hoop het! En heb jij nog een beetje kunnen slapen? Kan me voorstellen dat je -vooral met zo'n gevalletje erbij- niet echt relaxed slaapt. Ik ga zo richting werk, het is weer hell wednesday, ben nu al moe. Je hartslag gaat omhoog toch als je zwanger bent? Pff ik voel 'm best vaak zo hard kloppen, word ik niet echt rustig van ofzo. Beeb is ook wakker, doet een dansje in mn buik Fijne dag ladies!
Hoi! ja het klopt dat je het hoort kloppen. je hebt nu meer bloed dat moet worden rondgepompt. Ik merk het ook als ik bijv trapgelopen heb en dan in bed ga liggen, hoor ik een hele tijd de hartslag in mijn hoofd bonken.
Goedemorgen! @Anneliesje: FIjn dat het gesprek met het gastouderbureau goed ging. Nu dus nog een fijne gastouder vinden? 2 kittens, joehoe! Leuk en fijn dat moeders het goed maakt. Hopelijk gaat het met de kleintjes ook goed en voel jij je na een nachtje slapen ook weer wat fitter. @Julia: haha, tja, blijkbaar houdt ik van Bulgaars, qua namen Maar goed, dit zijn niet de namen die we gaan kiezen. Mila vond manlief wel super mooi, maar ik heb op het moment een meisje op mijn werk die zo heet en waar ik mentor van ben en vind het dan een beetje vreemd om ons kleintje straks zo te noemen. Net alsof ik het naar haar heb vernoemt haha. We hebben nu een andere mooie naam gevonden. ROt dat je jezelf niet ziek kunt melden als je jezelf zo rot voelt. Ziek zijn komt altijd onverwacht lijkt me, toch? Bij ons zijn er dan altijd nog reservemedewerkers die ingezet kunnen worden en anders brengen we kinderen onder op een andere woning, zodat je met minder personeel de dienst kunt draaien. Niet ideaal, maar wel een oplossing. Hopelijk viel je dienst een beetje mee Als ik geen avonddiensten/weekenden meer zou werken heb ik inderdaad geen ORT en dus minder salaris, maar ja, dat is dan jammer. Ik ga eerst even kijken wat mogelijk is. Wil bijvoorbeeld best nog weekenden werken en ook best avonddiensten, maar dan maar tot 20.30 ofzo. Zodat ik ook weer op tijd mijn bedje in kan. @Marrie: hier is zo'n borstvoedingscursus gewoon gratis. Dus heb me maar aangemeld, zeker bij een eerste leek het mij juist wel zinvol. Gewoon om eens te horen/zien wat het hele borstvoedingsgebeuren nou precies inhoudt en wie weet krijg ik nog wel wat praktische tips/trucs waar ik later nog wat aan heb. Was de kraamvisite leuk? Mooi kindje? Inderdaad nog maar 4 maanden en dan hebben wij ook allemaal zo'n kleine hummel @Eli: Geniet van je vrije daagjes. Helaas is de zon hier vandaag nog niet aanwezig. Gister heb ik ook heerlijk een boekje gelezen in het zonnetje Dat is echt genieten als je een dagje vrij bent met zo'n weer. Hier vandaag ook weer aan het werk. MOet om 12.00 uur beginnen en dan tot 20.00 uur. Morgen een ochtenddienst, dus weer vroeg op. Ik ben dan dus ook even off topic tot vrijdag denk ik. Werk ze allemaal en degene die vrij hebben geniet! Liefs, Misty
Goedemiddag meiden! Hier ben ik weer, vrolijk, gelukkig en bijgetankt Dochter zit op de kdv, hubby is op werk, en ik heb net weer 3 prachtige tuniek/jurkjes geshopt Ne zit ik met gebakken broodjes in de zon... Ahhh kan het nog beter? Ja, het vk bezoek van net was ook positief, alles is goed met de beeb (voor zover je dat kan zien) Ik heb heel rustig aan gedaan afgelopen 4 dagen, en merk nu de winst ervan. De harde buiken zijn er wel (gaan ook niet meer weg) maar ze doen minder vaak pijn. Ook heb ik kunnen accepteren dat het gewoon zo is. Mijn zwangerschappen zijn geen romantische aangelegenheid... *even een hap nemen v m'n lunch* @ien, dus ja ik heb rustig aan gedaan, op vanmorgen na dan. Je hartslag kan omhoog gaan, je hebt meer bloed en meer energie nodig, ik zou er niet direct ongerust over zijn. Je sneller uitgeput/ kortademig zijn bij inspanning, is ook niet vreemd. Je sjouwt meer gewicht en meer bloed mee. @Annelies, wat leuk 2 kittens! Ik hoop dat ze t beide redden. En gefeliciteerd met je meisje is zooooo leuk een meid Ik heb een lijstje met namen, maar vind het heel moeilijk om echt al een goed gevoel ergens bij te voelen. Wie kan ik pb'en voor feedback en meer opties?... Zo ik ga ff klein huishoudelijk werk doen. X
thx voor de geruststellingen wb hartslag! Had wel het idee dat het erbij hoorde, maar vind t wel vervelend! 't Is nou weer niet zo erg dat ik er naar van word, maar het hangt er wel een beetje tegenaan zeg maar. Beetje gevoel dat je ziek aan t worden bent, ofzo. Trekt ook zo weer weg hoor. Had het toch gisteren over maagzuur door ham/kaas croissant? Nou, ik ben bang dat mijn maagzuur-periode is aangebroken. Heb er al heel de dag een beetje last van, echt niet leuk! Dus ik ga me eens verdiepen in de rennies en gaviscon enzo. Hopelijk helpt t! @ Elio: goed van je dat je lekker rustig aan hebt gedaan. Ooo lekker geshopt meid! Je mag me altijd pb-en, maar ik ben niet zo goed in adviseren qua namen enzo, dus wat dat betreft heb je niet zoveel aan me. Dus hopelijk is er iemand anders die je daar heel goed mee kan helpen! Zo, ik ga weer terug naar mn werk, lekker ff uurtje thuis gegeten. Breekt de dag weer een beetje!
@Annn, idd zoals Ien ookal aangaf, het is mijn verantwoordelijkheidsgevoel dat in de weg zit bij ziekmelden zo op het laatste moment. Niet zozeer dat het niet mogelijk is... @Ien, lekker uitgeslapen vanmorgen? Gelijk heb je meid! Ik bedoel, werk is er altijd en stopt nooit, maar als je al langer door bent gegaan en je hebt al een lange dag voor de boeg vandaag... @Bd, hier ook nooit die vitamine op olie basis, krijg je bijna niet van het lepeltje gewassen zo vettig Hier gewoon de aqua variant. En ik koop het ookal wel eens van etosmerk, scheelt aanzienlijk qua prijs en vinden ze hier ook errug lekker van smaak! @Borstvoedingscursus. Ik heb het nooit gedaan en heb de ene keer 11 en de andere keer 9 maanden zelf gevoed. Vind over het algemeen kraamverzorgende ook heel kundig en je krijgt extra uren als je voor bv gaat. Uiteraard kan een cursus nooit kwaad, al zou ik er denk ik niet met mijn man heen gaan... ik bedoel... volgens mij zit die daar niet helemaal op zijn plek met zijn platte tietjes. Maar anyway... baat het niet zo'n cursus, schaadt het ook niet toch? En idd, wat Marrie ookal zei, zorgen dat beeb goed aanhapt, kan een hoop pijn schelen. En als de boel niet op gang komt, heel charmant als een koe aan de kolf. En ookal hapt ie goed en heb je cup F++++ tijdens fijne stuwingsdagen, dan nog kan het giga pijn doen in het begin, flink doorbikkelen en af en toe binnensmonds schelden helpt altijd Als je lijf (lees: tepels) gewend is na een dikke week, dan is het errug handig, altijd bij de hand en op de juiste temp. @Eli, rustig aan jij! Oh, ik lees dat je vandaag een relax day hebt, heerlijk! Mij mag je ook pb'en qua namen, maar ik ben ook een rampenplan. Doe anders even in het topic, haha, gaan we met zijn allen brainstormen over de naam van jullie prul @Annn, hoe'st met de poezen? @All. Pff, werk overleefd, belde vanmorgen de ha omdat ik toch maar die antibiotica kuur wil, hoorde van collega's met zelfde voorhoofdholte ontst. dat dat echt wel helpt. Kreeg ik van de assistente te horen dat dat voor vandaag wss niet meer zou lukken. Pardon?! Het is nog geen 12u, hoe moeilijk is het een receptje door te faxen naar de apo. Pfffff.... Nah ja. Even doorbikkelen maar. Nu met zoon naar fysio. Doeiiiii
Zo net terug van de vk. Alles was goed. Nu 4 kilo gegroeid sinds begin (maar ja in het begin natuurlijk wel afgevallen). Viel dus wel mee. Wel gezegd dat ik nogal last had van mijn ribben. Leek me zelf nogal vroeg omdat de beeb nog niet zo hoog zit, maar komt omdat als ik zit mijn organen een beetje geplet worden. Klinkt weer lekker. Moest maar gewoon lekker gemakkelijk gaan zitten / liggen van d'r