Juli 2011 Mama's

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door nina1982, 20 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ons Kleintje

Ons Kleintje Niet meer actief

misschien een te laag ijzergehalte?
    Bloedarmoede tijdens de zwangerschap - Medic Info

2. ientje

ientje Fanatiek lid

7 jun 2010
    2.999
    0
    36
    @ Borstvoeding: nou Juul, jij laat het wel héél aanlokkelijk overkomen om bv te gaan geven! :D

Wát een dom wijf zeg, die doktersassistente. Is echt veel moeite idd, ff een faxje sturen. Pff. Zeker zelf nooit vh-holte ontsteking gehad!
    Maar dan krijg je 't morgen dus denk ik? En dan zeker nog na 3en ook? Of dat niet?

@ Kleintje: heb 't ff gelezen en dat zou best nog weleens kunnen! Zal het volgende keer ff aangeven bij vk, over 2 weekjes. Tot die tijd red ik het vast nog wel ;) Zolang ik niet flauwval, zal 't wel loslopen toch? Dan maar flink wat appelstroop eten!

Zo, nog 2 uurtjes te gaan op t werk, lekker rustig aan. Valt tot nu toe mee, dus die 2 uurtjes ga ik nog wel redden.
    Hub is heel gezellig weer eens niet thuis, maarja, dan kan ik lekker vroeg mn nest in! :)
    Morgenochtend fysio, daarna... tsja, wat zal ik daarna es gaan doen? Geen plannen! :D
    Sorry meiden, ik lul dom, ik ga weer ff wat nuttigs doen................... bye!

3. meid

meid Fanatiek lid

14 okt 2010
    1.259
    0
    0
    @elio, je mag me altijd pb en hoor! leuk! ik kan ook nog wel wat inspiratie gebruiken....nu hou ik wel van een beetje niet alledaagse namen.... doe jij jou lijstje doe ik die van mij naar jou, hihi!
    @ohh ientje, bah maagzuur..heb het alleen als ik lang iets gebukt sta, verder niet gelukkig, hopelijk blijft dat zo.
    @bd81, fijn dat alles weer goed was. hoe is het trouwens met je misselijkheid, je hebt in het begin toch paar keer in ziekenhuis gelegen? heb je daar nu geen last meer van?

ientje, werken jij!! ga eens wat doen!!!!

ik ga me mentaal maar eens even weer voorbereiden, heb staks weer yogaaaaa..... adem in adem uit.....

zit vanaf morgen het hele weekend alleen, vriendje zit in de organisatie van de rally en die word hier het weekend gehouden. mannen en hobby's!

dus zal veel te vinden zijn hier denk ik

4. SupernovA

SupernovA Fanatiek lid

27 nov 2010
    1.419
    0
    0
    Zuid Holland
    Elionorah: Je mag me pb-en hoor voor feedback. Ik weet niet wat voor soort namen je zoekt, zelf houd ik van aparte namen.
    Ik snap ook precies wat je bedoelt met dat het lastig is om ergens een goed gevoel bij te hebben. Ik had een mooie naam, maar nu toch weer twijfel *zucht*

Ientje: Maagzuur is echt een ramp, maar momenteel heb ik er niet zo'n last van *even afkloppen*. Hier aan de rennies.

Julia: zo gaat dat blijkbaar tegenwoordig bij huisartsen. Nou ja, morgen dus je kuurtje, hopelijk gaat het dan beter. :)

Even een vraagje over borstvoeding. Of eigenlijk geen borstvoeding geven. Hoe gaat dat dan? Je lichaam maakt wel melk aan, lijkt me, waar moet dat heen? :( Loop je dan dagen rond met lekborsten?
    Of vraag ik nu echt iets doms? :D

5. SupernovA

SupernovA Fanatiek lid

27 nov 2010
    1.419
    0
    0
    Zuid Holland
    Oh ja, vergeten te vragen, maar zijn hier mensen die die zegels sparen van de AH, voor de Mary Poppins musical. Ik heb er een stuk of 5, maar ken niemand die ze spaart. Misschien kan ik hier iemand blij ermee maken. :D

6. ientje

ientje Fanatiek lid

7 jun 2010
    2.999
    0
    36
    @ Supernova: geen tips over bv, maar ik ben wel op zoek naar de Mary zegels!!! Had nog zitten twijfelen of ik het hier zou vragen!! Ik pb je wel ff ok? :D

Werkdag overleefd, nu ff op de bank, maar niet lang... duik zo lekker met een filmpje mn bed in!

7. Ons Kleintje

Quote Ientje: @ Kleintje: heb 't ff gelezen en dat zou best nog weleens kunnen! Zal het volgende keer ff aangeven bij vk, over 2 weekjes. Tot die tijd red ik het vast nog wel ;) Zolang ik niet flauwval, zal 't wel loslopen toch? Dan maar flink wat appelstroop eten!

Nah ik zou morgen even bellen, daar zijn ze voor. te laag ijzer= te laag vitamine b gehalte en kan voor een vroeggeboorte zorgen en ook voor een laag geboortegewicht van de kleine(please, nou niet denken heb je haar weer:cool:)

Quote Julia @Bd, hier ook nooit die vitamine op olie basis, krijg je bijna niet van het lepeltje gewassen zo vettig ;) Hier gewoon de aqua variant. En ik koop het ookal wel eens van etosmerk, scheelt aanzienlijk qua prijs en vinden ze hier ook errug lekker van smaak!

Oh dat is wel een handige tip, ik dacht dat die druppels er alleen van davitamon waren. enne beterschap!! mocht je verhoging krijgen, dan moet je paracetamol slikken. Koorts kan weeën opwekken.

Quote Supernova:
    Even een vraagje over borstvoeding. Of eigenlijk geen borstvoeding geven. Hoe gaat dat dan? Je lichaam maakt wel melk aan, lijkt me, waar moet dat heen? :( Loop je dan dagen rond met lekborsten?
    Of vraag ik nu echt iets doms? :D

Dan doet het enorm veel pijn, omdat je wel stuwing hebt.
    en je kunt lekborsten krijgen, maar dat begint meestal zo rond de 25-30 weken zwanger zijn al. dan wordt je wakker met lekkende boobies.
    Maar je mag dan niet kolven als je het niet wilt geven, omdat door afname juist de aanmaak van borstvoeding stimuleert.
    Je kunt ook borstontsteking krijgen (net als wanneer je wel bv geeft), dus je moet goed in de gaten houden of je koorts krijgt.

@elionorah ik wil wel meedenken met de namen:)

Ben net naar de Cezartherapeute geweest omdat ik veel last van mijn rug heb, en die heeft weer via mij wat vragen aan de gynaecoloog.
    Ze vroeg zich onder andere af hoeveel ik mag aankomen en eerlijk gezegd vraag ik me dat ook af. Laatste dagen heb ik toch best wel veel eetlust, en ben al 10 kilo aangekomen. Gelukkig alles op mijn buik, maar toch.
    Hebben jullie ook last van eetbuien op het moment?

8. ientje

ientje Fanatiek lid

7 jun 2010
    2.999
    0
    36
    Hebbie háááár weer.... pffff! :p:):D;):p:):D;) hihi nee hoor gekkie, ik vind het juist lief dat je meedenkt en leeft!
    Ik zal morgen ff bellen!

Eetbuien? Neeee joh, nooooit van gehoord :D:p whaha ik heb vanaf het begin al dat ik Alles eet wat los en vast zit! Brood, koek, snoep, fruit, komkommer, uhhh ja zo'n beetje alles dus! Het komt alleen niet in buien, maar heel de dag door dus.
    Vandaar ook die euhh 5+ kg ben ik bang.
    Ja ik weet dat het niet goed is, maar ik heb gewoon telkens trek!

9. julia6

julia6 Fanatiek lid

6 feb 2008
    3.639
    0
    0
    Gelderland
    Tsss, stelletje vreetberen.... :)

*junk gaat weer aan de spuit*

10. ientje

ientje Fanatiek lid

7 jun 2010
    2.999
    0
    36
    Zo, weer ff bijgewerkt, en hij stond alweer een hele hoop pagina's terug! Zal proberen 'm iets vaker mee te nemen :)

Uitgerekende data:
    3 juli 2011 - Sucre (31) - 2e kindje - thuis - bv
    6 juli 2011 - droppie123 - 2e kindje - ziekenhuis - bv
    7 juli 2011- Ons Kleintje- 2e & 3e kindje - ziekenhuis - hopelijk bv
    7 juli 2011 - Flash - 2e kindje - ziekenhuis - flesje
    8 juli 2011 - ientje (28 ) - 1e kindje - thuis - bv
    9 juli 2011- meid [28]- 2e kindje- ziekenhuis
    10 juli 2011 - SupernovA (29) - 1e kindje - ziekenhuis - bv
    11 juli 2011 - pina (32) - 1e kindje - thuis? - bv
    11 juli 2011- lovekees (23)- 1e kindje -?- bv
    13 juli 2011 - Misty1984 (26) - 1e kindje - thuis - bv
    15 juli 2011 - Marrie28 (31) - 2e kindje - ziekenhuis - bv
    17 juli 2011 - julia6 (32) - 3e kindje - thuis - bv
    22 juli 2011 - Bulldog (28) - 2e kindje - ziekenhuis - bv/fles?
    23 juli 2011 - bd81 (29) - 2e kindje - ziekenhuis - bv
    25 juli 2011 - Vive la Fête - 3e kindje - ziekenhuis - bv
    30 juli 2011 - elionorah (29) -2e kindje - ziekenhuis - bv
    31 juli 2011 - annneliesje (29) -1ekindje - ziekenhuis - bv

afspraken:
    22 mrt - Bulldog - controle vk
    23 mrt - Anneliesje - controle vk
    23 mrt - Misty1984 - controle vk
    24 mrt - Julia6 - controle vk
    31 mrt - droppie - 3d/4d echo
    31 mrt - ientje - controle vk
    07 apr - meid - controle vk
    11 apr - Sucre - 3/4d echo
    15 apr - SupernovA - controle gyn

Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ Vlindertjes Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ
    Inger1979
    Blike1987
    MMM

Buddies:
    Ons kleintje-Julia-Ientje
    BD81 - Vivelafete
    Sucre - Elionorah
    Anneliesje - SupernovA

11. Elionorah

Elionorah Bekend lid

14 jun 2010
    761
    0
    0
    Nurse
    Amsterdam
    @ientje, voor brandend maagzuur gebruik ik antagel drank. Dat werkt heel goed! En ook als ik niet direct brandend gevoel voel, maar een zeurderige misselijkheid hoog in m'n maag, dan gebruik ik het nu ook, want dat werkt ook. Heel prettig.

@juul, over de namen, ik ben ergens toch bang dat iemand me 'vind' of kent hier haha en dan komen ze misschien achter de naam... Ah t zal wel los lopen.
    Crap die arts ass! Dus je hebt de kuur niet gekregen :(

@namen. We willen een niet alledaagse naam, die krachtig klinkt.... Lief dat jullie mee willen denken. En eigenlijk zijn jullie natuurlijk bloed nieuwsgierig he!!
    Nolan
    Jerijah
    Danail
    Jephtah
    Joel
    Avalon
    Mateo
    Nephta

Maar ik voel me nog nergens zeker over. Het idee alleen al dat het een jongetje is vind ik zo wennen! Wat vinden jullie van de namen? Hebben jullie nog wat mogelijkheden? We vinden een bijbelse naam dus wel mooi, zoals je kan zien ;) (maar dan niet alledaags)...
    Oh ja, en dan vind ik het nog mooier om 1 roepnaam te geven en een dubbele geboorte naam :)
    Dat heeft m'n dochter ook.

@meid, ik ben zeker benieuwd naar jou lijstje! Fijn een weekendje alleen, toch. Slaapt wel lekker rustig in ieder geval :)

@ons kleintje, eetbuien... Hm ik denk nu vaker 'Ohh dat kan ik wel eten, ik ben zwanger heb vast meer nodig' terwijl ik normaal een heel duidelijke en natuurlijke rem heb. Ik snoep normaal niet, lust t niet en nu hou ik wel van zoet. Maarrr ik heb wel geleerd van m'n vorige zwangerschap en ga zekerrrr niet weer zoveel aankomen ;)

Nou ik ga lekker slapen. Weer vroeg m'n bed in.
    X

12. Bd81

Bd81 Fanatiek lid

5 jun 2007
    2.754
    1
    0
    Meid: sinds week 18 ben ik gelukki gniet meer misselijk. Heeft me een hoop energie gekost maar gaat nu gelukkig goed.

Vreetbuien: verschrikkelijk. Scheelt dat ik in het begin wat afgevallen ben en daarom nog niet zo veel ben aangekomen, maar moet het echt rustig aan gaan doen anders moet ik straks 30 kilo er af krijgen na de bevalling!
    Hoeveel zijn jullie tijdens eerdere zwangerschappen aangekomen? Ik 18 maar was voornamelijk buik. Helaas kreeg ik de laatste 5 kilo's er niet meer af.

Eli: ik vind Joel of Nolan wel mooi, maar goed smaken verschillen natuurlijk.

13. SupernovA

SupernovA Fanatiek lid

27 nov 2010
    1.419
    0
    0
    Zuid Holland
    Ons kleintje: bedankt voor je antwoord over geen borstvoeding geven. Wordt even doorbijten dan. Stiekem heb ik nog een beetje hoop dat ik (ook al is het voor korte tijd) toch borstvoeding mag geven.
    Maar als ik het goed begrijp geld dit voor iedereen, ook als jee stopt met borstvoedinng geven? Of is het alleen als je helemaal geen borstvoeding geeft?

Eetbuien: valt wel mee momenteel. Ik probeer gezond te snacken. Worteltjes en bleekselderij gekocht voor deze week. Lijkt me toch wel schelen of het een zak chips is of wat worteltjes wat je weg werkt.
    Ook merk ik wel dat ik meer trek heb. Ik probeer er echt op te letten dat ik niet teveel aankom en gezonde dingen te kiezen, brood, komkommer, rauwkost enz enz. Maarja, soms lukt me dat ook weer niet ;).
    Ik weet eigenlijk niet hoeveel ik nu ben aangekomen, zal me de volgende keer bij de gyn weer eens wegen, want ben toch wel een beetje nieuwsgierig nu.

Elionorah: Haha, oke ook wel wat nieuwsgierigheid van mij naar de namen, maar ook oprechte interesse hoor. Ik zal morgen een kijken of ik nog wat suggesties voor je heb. Ben nu echt een beetje te duf.
    De namen die ik mooi vind uit jouw lijstje zijn:
    Nolan
    Joel
    Mateo

14. SupernovA

SupernovA Fanatiek lid

27 nov 2010
    1.419
    0
    0
    Zuid Holland
    Ik had neergezet dat ik 15 april naar de gyn moest voor controle, maar dat is 25 maart. Lijkt ook nogal op elkaar ;) ;)

Uitgerekende data:

afspraken:
    25 mrt - SupernovA - controle gyn + echo

Inger1979
    Blike1987
    MMM

Buddies:
    BD81 - Vivelafete
    Sucre - Elionorah
    Anneliesje - SupernovA

15. Ons Kleintje

Uitgerekende data:

afspraken:

18 mrt - Ons Kleintje- controle gyn: echo, bmh meting + injectie

25 mrt- Ons Kleintje- controle gyn:
    echo, bmh meting + injectie
    01 apr - Ons Kleintje
    - controle gyn: echo, bmh meting + injectie
    08 apr - Ons Kleintje - controle gyn: echo, bmh meting + injectie
    15 apr - SupernovA - controle gyn
    15 apr - Ons Kleintje - controle gyn: echo, bmh meting + injectie

Inger1979
    Blike1987
    MMM

Buddies:
    BD81 - Vivelafete
    Sucre - Elionorah
    Anneliesje - SupernovA

Zo ik zal even de hele afsprakenlijst in beslag nemen:)

Joepie vandaag ben ik 24 weken! dat betekent dat ik over 1 week in een veiligere zone zit voor mijn kinderen. vanaf 25 weken zijn zij officieel levensvatbaar. Toch vind ik deze tijd wel heel spannend. Mijn zoontje was gisteren over 4 weken geboren, gek idee he.

@Supernova: bedoel je dat iedereen die (wat ik gehoord heb!) pijnlijke stuwing zal ervaren wanneer je gaat stoppen met bv geven?
    Het verschil is dat wanneer je borstvoeding geeft en dan gaat stoppen, je geleidelijk kunt stoppen, bijvoorbeeld dat je per week 1 a 2 voeding(en) per dag gaat afbouwen. Dan heb je er niet zoveel last van.
    Of bedoelde je de lekkende boobies? dat geldt niet voor iedereen denk ik, maar de meesten hebben dat wel.

@elionorah Ik vind ook Nolah en Joel de mooiste namen. Mateo vind ik ook wel mooi. Nolah de mooiste.

groetjes vreetbeer:p

16. julia6

julia6 Fanatiek lid

6 feb 2008
    3.639
    0
    0
    Gelderland
    Een schouderklopje voor degene die wel tot 18 weken misselijk zijn geweest; ziekenhuis in en uit ivm uitdroging; wekelijke injecties ondergaan; vervelende uitslag in gezicht, striae; gevoelloos been; pijnlijke BI; eeuwige moeheid; teveel en te vroeg harde buiken hebben.

Een schouderklopje voor degene die in spanning zaten over contractverlenging; veel alleen zijn omdat hub op locatie werkt; de moed hebben om mbv prof. hulp aan zichzelf te werken; klacht indienen tegen collega; gesprekken ondergaan met leidinggevende over lange werktijden; in 3 dagen verhuizen en nieuwe huis opknappen; vreselijk nieuws uit A'dam doorstaan; en voor degene die in spanning zitten over kennissen in Japan.

En voor iedereen anders die ik ben vergeten door een vergevorderd stadium van zwangerschapsdementie. :)

Jullie zijn toppertjes!

17. meid

meid Fanatiek lid

14 okt 2010
    1.259
    0
    0
    @supernova, hier nog 1 die geen borstvoeding gaat geven.
    heb het bij mijn zoontje ook niet gedaan. ik ben in zh bevallen en kreeg gelijk na bevalling 1pilletje, en heb dus nooit en helemaal geen last van mijn borsten gehad! maargoed lekkende borsten van te voren heb ik ook niet gehad dus misschien zoiezo niet veel voeding gehad, dat weet ik niet.
    @zegels, nee sorry doe mijn boodschappen bij de c1000 , ik ben aan het sparen voor de lounge set die ze daar hebben dus als iemand van jullie daar zegels van hebben en niet gebruikt...graag!
    @elio, zo dat zijn idd wel aparte namen, leuk hoor!
    ik vind nolan erg leuk! maar avalon ook wel.
    ik zal hier is mijn lijstje jongens en meiden namen neerzetten:

meiden:norah-armelle-malu-zaine-farrah-faya
    jongen:ferencz-manu-livio-ilan-luca-ardin-senn

onze namen waar we waarschijnlijk voor gaan zitten hier ook tussen.
    dus feedback kom maar op of natuurlijk andere leuke namen!

@ons kleintje, fijn he dat die grens alweer bijna bereikt is!
    hihi wat een vreetzakken zijn we toch met z'n alle! heb zelf ook de hele dag trek!
    dropjes [slecht...maar zo lekker] komkommer, tomaten. brie, plakjes vleeswaren, winegums enz enz. jammie lekker allemaal!mmmm

@julia, jij ook schouderklopje terug! voor je verf werk, enz en natuurlijk het gezellig meekletsen hier!!!

18. julia6

julia6 Fanatiek lid

6 feb 2008
    3.639
    0
    0
    Gelderland
    @Eli, ik vind Nolan uit je lijstje springen, die zou uit dat lijstje mijn nummer 1 zijn. Wel grappig om de naam Danail terug te zien. Ik heb een bulgaars vriendinnetje die een maand voor mij beviel van haar eerste zoon. Hij heet Danail. Die van mij Daniël, maar door de bulgaarse invloed de klemtoon op die 'ie', ipv op de 'a'. Danail ook zeker een aparte, wat meer bijzondere naam, al vind ik het persoonlijk bij Daniël wel handig dat je bij hem als roepnaam Dani kan noemen. Aan de andere kant zijn er ook genoeg mensen die juist voor een naam kiezen die je niet kan afkorten.

@Super, hier dus beide keren bv gegeven en geen ervaring met niet voeden of abrupt stoppen. Normaal gesproken als je idd voeding voor voeding eraf haalt, gaat dat geleidelijk en meestal zonder problemen (borstontsteking bijv). Zo'n pilletje waar Meid het over heeft ken ik niet, maar lijkt mij een oplossing mocht je helemaal geen bv willen geven.

Ik heb een kennis die dat ook wilde, maar ipv een pil om de bv te stoppen, kreeg ze iets voorgeschreven om het op gang te krijgen. Ze heeft dus echt daaaagen lang enorm veel melk gehad.... Moest er stiekem wel om lachen, maar dat was een beetje vals van mij. :$ Haar reden (en die had ik misschien beter moeten respecteren) om geen bv te geven was omdat ze bang was dat haar borsten een ander formaat zouden aannemen....

Anyway. Ik heb tijdens zw.schap nooit geen lekken ontdekt in die van mij trouwens! Dus dat geldt niet voor elke zwangere vrouw.

@Zegels, ik die veel boodschappen bij de Lidl, en vul aan bij de AH, maar blijkbaar nooit genoeg voor een zegel, heb er nog geen 1 ontvangen. Kan wel eens kijken op mijn werk, daar doen we wekelijks zo ontzettend veel boodschappen bij de AH, en weet niet of iemand van de clienten naar marry p. wil.

Zo, ga even verder hier. Antibiotica binnen. Die doos van een assistente heeft het blijkbaar toch gisteren naar de apo gefaxt maar is mij vergeten te bellen. Dus ik hing vanochtend aan de telefoon met de vraag het recept TODAY te faxen, kreeg ik te horen dat ze dat gisteren al had gedaan. Fijn, heel fijn! Arhhhgggg! Maar goed, eerste pil zit erin, en er staat duidelijk aangegeven dat het geen kwaad kan voor de beeb.

19. SupernovA

SupernovA Fanatiek lid

27 nov 2010
    1.419
    0
    0
    Zuid Holland
    Ons kleintje: Ik bedoelde het eerste. Maar inderdaad, als je stopt met borstvoeding geven bouw je af, dus dan zal het anders zijn. Geen lekkende borsten nog hier, maar wat niet is kan nog komen, heb ik begrepen.

Julia: een knuffel van mij voor je verf en kluswerk, leuke samenvattingen en grappige conversaties hier!

Meid: Senn en Ardin vind ik mooie namen uit jouw lijstje. Is Luca geen meisjes naam? (sorry als ik het fout heb, maar ik moet denken aan een liedje daarin zingt een vrouw 'My naam is Luca, I llive on the second floor (weet niet meer de titel). Meidennamen vind ik ook mooi van jouw lijstje. Zoek je nog meidennamen erbij, dan kan ik mijn lijstje meidennamen er even bij pakken als je wilt

Namen: De namen die wij op het lijstje hebben staan zijn tot heden: Morten, Matias/ Mathias, Damon, Kjeld, Rowen, Rune, Quin, Owen, Dex, Aiden, Colin, Seth, Steven, Vigo, Dexter.

ook nog een ander vraagje. De tweede naam van mijn vriend is Steven. Ik vind dit een erg mooie naam (al voor ik wist dat dit de tweede naam van mijn vriend is) en zou het een mooie tweede naam vinden voor ons kindje.
    Dus het zou een soort vernoemen zijn, maar is dat raar? Ik weet dat het niet raar is om opa of oma te vernoemen, maar dat wil ik niet (en mijn broer heeft zijn kindjes al vernoemd). Dus mijn vraag in het kort, zou het raar zijn om ons kindje dezelfde tweede naam als mijn vriend te geven?

20. julia6

julia6 Fanatiek lid

6 feb 2008
    3.639
    0
    0
    Gelderland
    @Super, ik vind er niks raars aan als je Steven als tweede naam aan je kind zou geven. Hij zal hem met trots dragen denk ik. (misschien excl een paar puberjaren :) ).

Maar goed, nu kom ik weer met mijn gedoe en mijn bulgaarse hubby. In Bulgarije is het standaard dat je de voornaam van de vader geeft als 2de naam van de eigen kind, met 'ov' voor mannelijk of 'ova' voor vrouwelijk erachter. Wij hebben dit niet gedaan, omdat ik het voor geen meter vond klinken en ik niet zo hou van tradities die je bijna opgelegd worden. Maar dit is natuurlijk een heel ander verhaal!

Uit nieuwsgierigheid, spreek je Steven dan uit als Steven op zijn NL, of Engels?

Deel Deze Pagina