Juli 2011 Mama's

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door nina1982, 20 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. meid

meid Fanatiek lid

14 okt 2010
    1.259
    0
    0
    @supernova, gef. met de baan van je vriend, goed zeg, hele zorg minder idd!

hahahahahahah nou vive, dat ik ook een hele mooie puf! een keer wat anders als deze wee komt nooit meer terug of altijd is kortjakje ziek hahahahhahaahhahah!!!!:p

ik heb hier vanavond een kleding party bij mij thuis, is echt helemaal niks voor mij maar ja als schoonzus[die consulente is] je vraagt..... kan ik ook weer moeilijk nee zeggen.:)
    een scandinavich merk voor kinderkleding...ben benieuwd....

nou gister heeft schoonmoeders de hele kamer afgekregen, behang zit er nu helemaal op. vanmorgen heb ik nieuwe plinten afgezaagd en op het laminaat geplakt en de jaloezieën maar even opgehangen...we hebben helemaal geen mannen meer nodig....nee hoor, die is nu de lamp aan het ophangen.

2. Bd81

Bd81 Fanatiek lid

5 jun 2007
    2.754
    1
    0
    Meid; dus het begint echt al wat te lijken nu.

Vive: I know what you mean. Puffen is leuk, maar aan het einde zucht, blaas en inhaleer je gewoon wat op dat moment het fijnste is hoor hihi.

Net terug van de prenatal. Ik had maar 3 broekjes en 2 shirtjes nodig...... Het is iets meer geworden (schaam schaam).
    Kreeg zo'n big shopper mee naar huis. Zegt al genoeg denk ik he. Heb het nog maar even in de bijkeuken gezet tot vriend lief thuis komt. Hoi schatje, hoe was je dag? wat zie je er weer lekker uit vandaag ... Zou dat helpen?? :)

3. lovekees

lovekees Bekend lid

8 okt 2010
    814
    0
    16
    NULL
    NULL
    vandaag met beide beppe's naar stad geweest
    bij prenatal geweest ook met grote tas weer terug
    heb leuk nijntje setje en jasje het jasje moet alleen weeer terug deed knoopje open direct stuk balen dus maar effe ruilen..
    lakentjes verschoningskussen+hoes nog paar dingen..

bd81 ze hebben ook zoveel leuk spul.....zeer verleidelijk

op lijstje van kraamzorg stond 3 lakentjes heb er nu 2 is ook genoeg toch??

meid lekker bijna klaar heb je de meubeltjes al??
    gezellig kledingparty leuk dat je schoonzus het doet..

4. ientje

ientje Fanatiek lid

7 jun 2010
    2.999
    0
    36
    Hihi, hier nog één die 't bij de prenatal niet bij 1 ding kan houden :p
    Vervelend van dat vestje, maar helaas, kan gebeuren..

Mn ouders willen ons graag mee uit eten nemen vanavond, nog voor de verjaardag van manlief. Gezellig hoor!

Vandaag is er een bommetje ontploft bij ons op t werk. Tja supermarkt he... irritaties over en weer, waren bij de versafdelingen nogal hoog opgelopen.
    Geloof dat er nog nooit zo hard is gewerkt als vandaag, niemand zei meer iets... ach van onweer klaart de lucht op toch?
    Was wel blij dat ik er verder zelf niks mee te maken heb/had, ik kon dus gewoon normaal doen tegen iedereen.
    Maar ben wel blij dat het nu weekend is!

Morgen zouden een ex-collega en zn vrouw + kids langskomen, maar hij belde gisteren af. Zn vrouw ligt in het ziekenhuis, ze is 11 wk zwanger en haar lichaam kan dat niet goed hebben, uitdrogingsverschijnselen. Ze heeft dat bij haar vorige 2 zwangerschappen ook gehad, 9 maanden hel! Heb wel met ze te doen eigenlijk. Zou het ze zo gunnen om een klein beetje van de relaxtheid die ik meemaak, te hebben!

Maar goed, morgen dus geen plannen meer. Das op zich ook niet erg! ;)

5. Sucre

Sucre Fanatiek lid

1 feb 2008
    4.877
    0
    0
    Verpleegkundige
    Gelderland
    Supernova, leuk, volgende week al zwangerschapsgym. Ben benieuwd wanneer ik mag...
    Duimen draaien voor je mannetje! Jaaaaa, het is gelukt, super!! En lekker af en toe, wat tijd voor jezelf.

Ons kleintje, ja mooie villa he ;)
    Het gaat al beter met de kramp, doe nu elke avond oefeningen.
    Ik zou ook verschillende kleertjes kopen, zijn idd 2 aparte individuutjes. Wordt ook altijd aangeraden.
    Handig jullie stoomsterilisator!
    Jeej, weer een mijlpaal!
    Ja, 7 keer puffen is echt nodig als je midden in je persweeën zit, maar er nog geen vk is...

Ientje, fijn dat de meubels al zo mooi op tijd werden gebracht. Was de levertijd lang? Wel jammer dat de dag dan al zo vroeg begint. Ik hou nogal van slapen.
    Wouw, goed geslaagd bij de prenatal!! Die stoel hebben wij ook, is echt perfect voor kindjes! Handig toch om hem nu al te hebben. En ook nog in de reclame, is juist slim! Fijn dat je kon ruilen!
    Fijn dat jullie zijn goedgekeurd door de vk. En die voeten op je blaas, lekker he. Een hoofdje is ook zalig! :D
    En mensen hebben altijd commentaar... zucht, afgunst?

Over mijn verloren kindje. Mijn 1 zwangerschap ben ik dus flink ziek geweest. Ik naar de huisarts, dat ik graag een echo wilde, maar deze vond het niet nodig. Uiteindelijk bleek het toch te veel voor ons kleine mopje. Niet alleen leefde hij niet meer, ik werd ook nog eens verdacht van een mola. Heftige periode, maar superblij dat ik een gezond mannetje heb.

Vive, ik voel me ook altijd meteen schuldig als ik boos ben op zoonlief. Zon moeder wil ik dan niet zijn, maar goed, dat gedrag is soms ook echt onuitstaanbaar! En soms kan je gewoon wat minder hebben..

Julia, is je koffer groot genoeg?? ;)
    Tante doet het met alle liefde voor jullie, gewoon gebruik van maken!

Pina, fijne vakantie!! Heerlijk zo'n massage. Wie deed dat? Ik wil ook haha!!

Anneliesje, hoe oud zijn de kitties nu?
    Kamertje naar wens? Welke wagen hebben jullie ook alweer? Mooi he, zo'n nieuwe kinderwagen!

Misty, fijne vakantie, jij ook lekker genieten he.

Meid, de weeen dans, klinkt erg leuk. Ga je hem ons leren?
    Fijn dat je schoonmoeder zo goed meehelpt. Kan ik niet zeggen hier, haha.

Elio, dikke knuf voor jou meis! Klinkt als een heftige periode die je nu door moet. Gelukkig heb je wel afleiding, is altijd erg belangrijk. En wij lopen niet weg, je weet ons te vinden! Hopelijk komen er gauw betere en rustigere tijden voor je.
    Fijn dat het met buik en beeb zo goed gaat! over de pillen, ik zit al zowat aan mn max in mijn multivitaminepreparaat. En een overdosis? Ik weet niet of dat slecht is.. Dus.. ik ga nog ff door bikkelen en mogelijk binnenkort minder werken.

Lovekees, wat een vreselijke situatie met je werk. En wat een eikel van een baas! Niet normaal dat hij dan begint te dreigen... Ben benieuwd hoe het afloopt. Sterkte meis!

BD, hoe was je eerste lesje? Fijn dat het meeviel. En ook de Prenatal leeggekocht? ;)

Babykamer, gaan jullie die ook ff showen hier? Vind dat altijd zo leuk om te zien!

Ramen zemen, doet manlief. Net als strijken. Jaja, goed voor elkaar he! :p

Zooooooooo, klaar!!

Vandaag weer heerlijk geshopt voor de baby, voor zoonlief, voor manlief en nee, niet voor mezelf. Klopt niet helemaal he.
    Morgenochtend de stad in en 's middags lekker de tuin in. Onze beste vrienden komen. Geselli!!!
    Heb 5 dagen vrij, was ik echt ff aan toe.

6. Ons Kleintje

Ons Kleintje Niet meer actief

#2926 Ons Kleintje, 1 apr 2011
    Laatst bewerkt door een moderator: 1 apr 2011
    Ik moet het even van me af lullen:p
    Hebben jullie toevallig ook de rekenkamer gezien? ging over wat een kind kost, vanaf de zwangerschap. Heel interessant. Alleen jammer van de laatste zin, `maar hopen dat je geen tweeling krijgt:$`, echt een domper voor de KRO.
    Ik ben eigenlijk bijna niets extra`s kwijt aan mijn tweeling, alleen 1 extra maxicosi die ik leen van iemand, en een duowagen die ik gekregen heb van mn schoonouders. 1 extra ledikantje, en wat extra kleertjes, vindt het best wel meevallen.
    Ik zat echt met open mond te kijken wat er allemaal nieuw gekocht werd. Toen vroeg ik me af, kopen jullie alles nieuw? ik heb (ook bij de eerste) veel tweedehands, gekregen van familie of vriendinnen. Het is ook niet zo dat we maar raak kunnen uitgeven, maar zo belachelijk als in het programma.. 4000 euro!
    een hele nieuwe kinderkamer, nieuwe maxicosi, nieuwe wagen, alleen maar nieuwe kleertjes... Ben ik nou de enige die het wat simpel houdt? Nou snap ik wel dat niet iedereen iemand kent die zijn spullen kwijt wil/ moet, zoals ik met mijn (schoon)zussen en vriendinnen van mij die me gewoon dingen geven, tassen met kleren en (bij de eerste) een bijna nieuwe wandelwagen, en een (familie)ledikantje en (familie)commode beiden door mijn opa gemaakt.
    Sommige dingen wilde ik wel echt nieuw, een nieuw matrasje bijvoorbeeld.
    Nou ja ik ben helemaal verbaasd.

Enne morgen gaan we hier lekker klussen, tenminste, ZE;) Mijn ouders en mijn man gaan een inloopkast maken.Ik heb er erg veel zin in! Dan gaat mijn schoonmoeder me volgende week helpen de kleertjes uitwassen en uitsorteren (jaja nieuw&gebruikt gekregen en de kleertjes van mijn zoontje, en zeer waarschijnlijk nog zelf wat dingetjes kopen bij de babywinkel of h&m online (zou zo even niet weten wat ik nog nodig heb, haha tis toch erg!)
    Vandaag even een prikje gehaald en bloeddruk was ook nogsteeds goed gelukkig.

@vive O moet je zo puffen, ik dacht al.
    @sucre zie dat je ook gereageerd hebt, Oh werken de oefeningen wel echt? Mooi! jemig en een man die strijkt haha, fijn zeg!
    Wat heftig/ vreselijk van je verloren kindje. :(
    Een mola is een niet levensvatbaar embryo?(google) ik kende het niet.

7. annneliesje

annneliesje Fanatiek lid

16 jan 2011
    3.569
    0
    0
    Administratief medewerkster
    Noord Nederland
    @ ons kleintje, wij hebben alles nieuw (schaam, schaam), maar nu is het ook het eerste kleinkind van beide kanten. Verder hebben vrienden van ons wel baby's maar die zijn net een paar maand oud (of net bevallen). Dus weinig tweedehands, niet dat ik er op tegen ben, absoluut niet. Wij krijgen de maxi cosi van mams en het matrasje en aerosleep van paps. Waarom zou tweedehands minder zijn dan ? Ik heb ook dingen van marktplaats hoor ;)

@ kinderwagen, wij hebben de rode joolz. Zal morgen eens een fototje maken. De wagen is al goedgekeurd door de katten :)

@ kitties. Het gaat enorm goed, de oogjes zijn open, zal morgen wat nieuwe fototjes maken.

@ buikje, ehm hier dan maar een foto (drama maar alla). Vind het wel lastig dat ik me zo "dik" voel, maar wil graag voor de baby het bijhouden in een fotoboek.

@puffen, bedankt voor de cursus, scheelt weer geld ;) Moet me nodig eens opgeven. Ben daar wel enorm laks in.

@sucre wat enorm erg van het verlies van je kindje :( Geniet van de komende dagen en shop ook even wat voor jezelf.

@ IEntje, bommetjes zijn af en toe nodig. Hoewel de sfeer dan inderdaad tijdelijk wat minder kan zijn ;)

@ shoppen,foei dat is zielig voor jullie portemonnees. Je kunt toch niet met een lege portemonnee gaan rondlopen ?? Niet teveel kopen hoor (of juist nog meer aangezien je toch al veel hebt uitgegeven :D)

Als straks de babykamer klaar is plaats ik wel een fototje

8. lovekees

lovekees Bekend lid

8 okt 2010
    814
    0
    16
    NULL
    NULL
    wij hebben ook niet alles nieuw meubeltjes kinderwagen van kennissen overgekocht is ook netjes om alles nieuw vind ik best duur je gebruikt het toch maar paar jaar..
    wel dekentjes en lakentjes enzo nieuw gekocht

9. ientje

ientje Fanatiek lid

7 jun 2010
    2.999
    0
    36
    Nieuw/tweedehands: wij hebben het grootste deel nieuw. Schaam ik me overigens niet voor :p maar ik zou me ook absoluut niet schamen als ik alles tweedehands zou hebben. Er is idd niks mis met tweedehands, maar wij hebben wel zoiets van: het is de eerste, misschien (hopelijk) komen er nog meer hierna en die krijgen dan alles van de eerste. Wil dan alles zo nieuw mogelijk hebben, zodat het zo lang mogelijk mee kan.
    Kinderwagen hebben we wel tweedehands, maar dat was zo'n goeie koop, konden we echt niet laten staan. Was nog geen jaar gebruikt, en dat scheelde echt wel een hele hoop geld.
    Tassen met kleding van anderen heb ik hier nog niet gezien ;) zou wel leuk zijn! Maar de meeste mensen in mn omgeving hebben geen hele piepjonge kindjes meer, dus dat is ook niet zo gek. Daarvan is het meeste al richting Roemenië ofzo vertrokken, en dat vind ik ook wel een hele goeie bestemming. Koop ik het wel nieuw, en dan krijgen ze dat straks ook weer van mij :D

O meiden wat een verschríkkelijk lekker weer!!!! Snap niet dat ik nog binnen zit! Zo ff gauw boodschappen doen, en dan toch echt ff gauw naar de h&m fietsen, en dan... de zon in! :) Oja eerst ff zonnebrand kopen, geen zin in zw.masker! Iemand ervaring mee trouwens?

Fijne zonnige zaterdag!

10. meid

meid Fanatiek lid

14 okt 2010
    1.259
    0
    0
    ohhh wat een heerlijk weer! jammer dat ik vandaaag tot 4uur moest werken.
    snel uit het werk omgekleed en een heerlijk italiaans ijsje gehaald, jammie jammie....

en nu.....vakantie, yeh!

ik heb bij de 1e alles wel nieuw gekocht, eigenlijk ben ik niet zo van 2e hands en vind het veel te leuk om geld uit te geven, hihi!
    maar we hebben van mijn ouders de kinderwagen toen gekregen en dat scheelt natuurlijk wel heel veel geld. de baby kamer was een model wat eruit zou gaan, dus met korting gekocht.

maargoed nu voor de 2e hoeven we weinig nog te kopen, ik ga echt geen nieuwe kinderwagen, baby kamer enz. kopen, is net allemaal 2jaar oud. en je gebruikt het meeste maar zo kort dat het geen tijd heeft om oud te worden of te slijten.

babytje is vandaag lekker druk aan het schoppen, af en toe word het al een beetje gevoelig, net zo'n por onder mijn ribben.

wouw wat een mooi buikje zag ik weer voorbij komen! leuk hoor.

11. Bd81

Bd81 Fanatiek lid

5 jun 2007
    2.754
    1
    0
    Wij hadden bij de eerste ook alles nieuw, maar volgens mij kwamen we toch echt niet aan de 4000 euro hoor! Hebben de kinderwagen toen ook gehad bij mijn ouders. Nu gebruiken we alles van de eerste, moesten alleen nieuwe maxi cosi kopen (hadden we verkocht aan vrienden) en een badje. En uiteraard gister de prenatal leeg gekocht voor kleertjes :)
    Maar goed, ik koop net zo makkelijk bij de zeeman hoor. Zeker voor die ukkies is dat goed zat, zo lang zitten ze er toch niet in en scheelt een hoop.

Vandaag gewerkt. Blij dat ik thuis ben. Niet echt van het weer kunnen genieten.

Heb nog steeds geen buikfoto's gemaakt (echt erg!!). Van de week toch echt maar eens gaan doen!

12. vive2

vive2 Fanatiek lid

Ha mamaaz!

Wat was het zalig weer hé vandaag. Niemand een zwangerschapmasker opgelopen hoop ik? Heb heerlijk in mijn tuintje met een Nicci Frenchje geluierd en de kinderen speelden wat. Moet een idyllisch plaatje geweest zijn. Twee van die blonde halflangharige bandieten op Birckenstocks die lieveheersbeestjes aan het zoeken waren...

Nieuw/hergebruikt/marktplaats/tweedehands: Wij hebben vanalles wat. Veel via marktplaats gekocht, hier en daar wat nieuw, en op een paar rompertjes na, niets hergebruikt. T ziet er allemaal puik uit, kan niet wachten om de boel te behangen met het lichtroze ruitjesbehang!!

Meid: lekker vakantie!! En goed begonnen bij de italiaan. O heb zin in een banaan/bloedsinaasappel/meloenijsje! Hmz, net de kinders op bed... Hopelijk wordt het toch nog goed weer morgen, al zeggen de weerberichten van niet.

BD: ja, ga es een foto plaatsen zeg. Dit kun je niet maken hoor! :p

Hier alles goed, mijn man stelt voor om ergens aan zee een cursus "samen bevallen" te gaan doen in een weekend. Iemand ervaring ermee? En ja, ik heb stampij staan maken over dathijwelmagoefenenenikhierdanmaarthuiszitterwijlikookgraagZenwilzijn. Wat ben ik toch een verwend kreng.

13. Ons Kleintje

@ientje, ikzelf niet, maar een vriendin van ons wel,
    ze heeft het zelfs laten weglaseren bij een therapeut.
    het schijnt er echt niet uit te zien en ze plamuurde het altijd weg maar was er wel een uur mee bezig om het mooi te krijgen. Omdat zij dat dus heeft gehad, smeer ik met factor 30.
    Wat een superweer vandaag inderdaad, heerlijk!
    @anneliesje mooie buik hoor!
    @hier vandaag zijn manlief en mijn ouders de hele dag druk aan het klussen geweest en een inloopkast gemaakt! wauwie, echt cool. Nu staat alle zooi die uit de kast kwam overal en nergens. dus alles moet uitgezocht worden en weggegooid of bewaard.
    morgen een gekke dag, met 26 weken en 3 dagen kreeg ik namelijk bloedverlies bij de eerste. waarna toen een ziekenhuis opname volgde die duurde tot aan de bevalling. Het zal heel raar en bovenal ontzettend fijn natuurlijk zijn, dat ik morgen gewoon thuis kan blijven en er niets gaat gebeuren en dat er aankomende weken er niets gaat gebeuren.

14. vive2

vive2 Fanatiek lid

OK: Morgen is een gedenkwaardige dag voor je. Maar vanaf morgen (en een paar daagjes tot aan de bevalling destijds) worden die kleine piepmuizen van jou elke dag sterker, elke dag krachtiger, elke dag groter en elke dag een dagje ouder!! Vertrouwen houden hoor! Ik lees je berichten soms en het lijkt me zo confronterend en eng soms. Maar laat je er niet door leiden, dit keer gaat het anders. Dit keer gaat het gewoooooon volgens het boekje!!

15. Ons Kleintje

Lief, dank je wel vive!

16. annneliesje

annneliesje Fanatiek lid

16 jan 2011
    3.569
    0
    0
    Noord Nederland
    @ zwangerschapsmasker, gisteren de hele dag in de zon gezeten. Ik ben erg bleek dus ik heb goed gesmeerd met factor 40. Het zekere voor het onzekere maar genomen.

@ ons kleintje wat gaaf een inloopkast. Ga je nog een fototje showen ? Hopelijk gaat vandaag de dag lekker rustig voorbij en komen er nog een flink aantal van die normale rustige dagen.

@ hier, snippieverkouden, brrr daar had ik nu net geen zin in. Gisteren fototjes gemaakt van de kitties dus die zal ik eens even posten. Het worden al echte katjes. Dit is het seal mitted katertje. Hij gaat een heel donker masker krijgen met een wit streepje over zijn neusje. Zijn oogjes zijn net open ;)

17. annneliesje

annneliesje Fanatiek lid

16 jan 2011
    3.569
    0
    0
    Noord Nederland
    Het seal bicolor meiske. Ze is wat sneller in haar ontwikkeling als het mannetje (maar dat zijn vrouwen toch altijd :D). Ow mams heeft ze lekker in de bench gelegd dus dat zijn de streepjes die je erachter ziet.

18. ientje

ientje Fanatiek lid

7 jun 2010
    2.999
    0
    36
    O Annelies, ik smelt echt compleet hier! Ik vind echt vooral dat meisje superschattig, met dat pootje! Ahhhh!!!!!!

@ kleintje: Een hele bijzondere dag vandaag. Kan me zo voorstellen dat het heel gek voelt. Maar tis wel een feestje waard als je deze dag gewoon normaal doorkomt zonder ziekenhuisbezoeken he!!
    Inloopkast: cool, fotooo!!

@ Viv: samen aan zee bevallen? Never heard of! Ga je 't doen?
    Ik vind het stiekem wel goed van je dat je ff stampij hebt staan schoppen. Voor jou kan het tenslotte maar even, tis niet zo dat je 't een jaartje op kan schuiven ofzo. En ik neem aan dat het voor hem iets standaards is? Ik zou toch proberen tot een compromis te komen hoor!

We hebben de bebiekamer ff anders ingedeeld, moeilijk zeg om alles zo praktisch en leuk mogelijk neer te zetten in een niet al te grote kamer! Was ff puzzelen, maar volgens mij is het gelukt. Heb een paar foto's gemaakt, die zal ik straks ff plaatsen. Eerst ff ontbijten hoor! Helaas niet buiten, stel je voor dat we twéé heerlijke dagen zouden krijgen... ;)

19. ientje

ientje Fanatiek lid

7 jun 2010
    2.999
    0
    36
    Ooooohhh wat ben ík een zeikstraal zeg. Krijgen we een heerlijke dag begin april en dan loop ik te zaniken dat ik er 2 wil! Schaaaaaam! :)

20. Ons Kleintje

#2940 Ons Kleintje, 3 apr 2011
    Laatst bewerkt door een moderator: 3 apr 2011
    @foto inloopkast, hier komen de fotos, maar hij is dus nog helemaal leeg! ik moet m eerst nog even een sopje geven voordat ik de spullen erin doe.
    Het was `vroeger` een berging met vlizotrap vanuit het bijhok beneden, maar de vloer is dichtgemaakt en de muur uitgebroken en nu is het dus een inloopkast vanuit de tweelingslaapkamer. :D
    @poesjes Ah lief zeg!
    @ientje ben wel benieuwd naar jouw babykamer! ontbijtze!

Deel Deze Pagina