Juli 2011 Mama's

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door nina1982, 20 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ons Kleintje

Ons Kleintje Niet meer actief

foto van de inloopkast
    sorry weet niet hoe ik ze moet roteren..

2. Ons Kleintje

de tot nu toe gekregen nieuwe kleertjes, in de inloopkast

3. Ons Kleintje

*slik* dit is (nog geen eens de hele) de babyuitzet die mijn moeder gisteren achter het schut heeft weggehaald en moet er allemaal nog in :D

4. annneliesje

annneliesje Fanatiek lid

16 jan 2011
    3.569
    0
    0
    Administratief medewerkster
    Noord Nederland
    Dat ziet er echt heel erg mooi uit en wat heb je al een boel babyspulletjes. Succes met het inruimen :D

5. ientje

ientje Fanatiek lid

7 jun 2010
    2.999
    0
    36
    Niet op de rommel letten hoor! Hmm misschien had ik beter eerst ff op kunnen ruimen voor ik foto's ging maken... :D maarja, nu geen zin meer in hoor! Jullie doen het er maar mee :p
    Deze foto is vanuit de deuropening gemaakt.
    Bekijk bijlage 141605

6. ientje

ientje Fanatiek lid

7 jun 2010
    2.999
    0
    36
    Ik zie dat het best wel donker oogt, maar eigenlijk is het juist een hele lichte kamer! Foto's zijn met telefoon gemaakt, dat kan ook schelen natuurlijk..

Gelijk ff een vraagje, je moet nieuwe meubels altijd een tijdje laten luchten toch, hoe lang moet dat?

@ kleintje: mooi geworden zeg!!! Wat heerlijk, zo'n inloopkast, daar kun je een hoop in kwijt zeg!
    Lekker toch, dat je zoveel spulletjes hebt!
    Ik zie idd dat je veel dingetjes dubbel hebt gekregen. Ach niemand die jou verplicht om het ze tegelijk aan te trekken toch? ;)

7. annneliesje

annneliesje Fanatiek lid

16 jan 2011
    3.569
    0
    0
    Administratief medewerkster
    Noord Nederland
    Owww dat ziet er ook leuk uit, erg leuk met dat behang en die lichte gordijnen. Volgens mij heb jij uit dezelfde serie als wij de kast en de commode (serie kos van de babydump ?) Wij hebben ook het ledikantje en de plank er nog bij.

8. ientje

ientje Fanatiek lid

7 jun 2010
    2.999
    0
    36
    Oja, de gordijnen worden nog veranderd, die vind ik toch niet zo leuk staan. Zijn oude gordijnen hoor ;) niet dat ik eerst van alles koop en dan pas ga kijken wat ik leuk vind haha!

En ja, is idd serie Kos. Grappig dat jullie dezelfde hebben! Wij hebben ook het ledikantje, maar beeb gaat eerst in het wiegje dus ledikant staat nog onuitgepakt op zolder. Manlief heeft wiegje wel in de goeie kleuren geverfd :)
    De plank hebben we niet genomen, wil gewoon een normale (wel smalle) plank boven de commode.

9. ientje

ientje Fanatiek lid

7 jun 2010
    2.999
    0
    36
    O kijk es, wat leuk! Heeft hubje net opgehangen! Met oud en nieuw in Londen gekocht :) Hij hangt links van de kledingkast.
    Bekijk bijlage 141626

10. Sucre

Sucre Fanatiek lid

1 feb 2008
    4.877
    0
    0
    Verpleegkundige
    Gelderland
    Ons Kleintje, ja, ik beken schuld. Ook wij hebben alles nieuw gekocht. Ik hou er gewoon niet van om spullen van MP te halen, waarvan ik de herkomst niet ken. Ik had graag veel spulletjes gekregen of geleend van vrienden of familie, maar al deze mensen zitten zelf in de kleintjes en konden dus niks uitlenen of weggeven. Ja, dan is voor ons de keus snel gemaakt, alles nieuw...

Mola is een woekering van cellen, zoals bij een tumor. Dan is de celdeling naar een embryo niet normaal en heb je chemo nodig en mag je een jaar niet zwanger worden. Je kan ook een gedeeltelijke mola hebben, waarbij er wel een embryo groeit, maar ook verkeerde cellen. Bij ons was er dus een kindje gegroeid, maar zagen ze veel vruchtzakken. Ook was mijn hcg heel hoog, wat kan duiden op mola. Gelukkig was het dat niet.. het was "gewoon" een meerlingenzwangerschap die niet goed is afgelopen...

Fijn dat je schoonmoeder gaat helpen met het uitzoeken van de kleertjes. Heb je een goede band met haar? Die inloopkast ziet er geweldig uit! Wat een ruimte.
    Super dat je bloeddruk nog steeds goed is, lekker gevoel he. En een rustige dag vandaag? Geen bloedverlies gehad? Weer een mijlpaal he!

Anneliesje, gave wagen hebben jullie!!!
    Ik vind je buikje heel mooi, heel beschaafd!
    Ik ben verliefd!!! Wat een prachtige kittens!! En wat een heerlijk eigenwijs snoetje heeft het meisje al.

Ientje, bij zoonlief was ik dezelfde periode zwanger. Toen was het een prachtige zomer. Heb veel buiten gezeten, goed gesmeerd en petje op. Geen zwangerschapsmasker gekregen.
    1 dag zon is heerlijk, maar logisch toch dat we meer willen. Ik zeur net zo hard mee, haha. :p
    Wat een leuk kamertje, gaaf behang ook! En supergave klok! Wij hebben Lucas kamer ook zo ingedeeld, is zelfde van vorm. Wat betreft het luchten, gewoon het raam regelmatig open zetten en dan lucht het genoeg.

Meid, lekker vakantie!!! Heerlijk dat geschop, al is dat gepor wel wat minder haha. ;)

BD, huphup, foto's maken!!

Vive, die cursus aan zee doen?? Lijkt me wel wat!! Er even lekker tussen uit samen!

Plank boven de commode, zoonlief heeft die naar beneden getrokken, toen hij kon staan. In de volgende babykamer dus geen plankje. :D

Baby in wiegje, wij zetten de baby de eerste dagen/weken/maanden bij ons op de kamer. Gezellig en lekker makkelijk met de borstvoeding. Zoonlief was een enorme kreunert, die hebben we na 2 weken in zijn eigen kamer gezet. Hopelijk kan deze baby heel zacht slapen, haha. ;)

11. julia6

julia6 Fanatiek lid

6 feb 2008
    3.639
    0
    0
    Gelderland
    Hello! Ik kom weer even langs, tussen alle werkzaamheden door...

Hoe'st hier?

@Vive, cursus bevallen aan zee? Ook nooit van gehoord! Heb je een linkje? Ben wel benieuwd!

@2dehands/nieuw: tijdens de 1ste, nog woonachtig in Bulgarije, dus geen vetpot, VEUL van mijn zus gekregen en op het dak van onze krakkemikkige auto zelfs een box van NL naar BG versleept. :D Dit ook omdat ze toen nog geen boxen verkochten daar...

En nu... ach... ik heb nog steeds niks gekocht. En dat is echt geen zuinigheid, maar het komt er gewoon niet van. Ik heb nog - net als ik bij Kleintje voorbij zag komen - veel plastic bakken vol kleding staan die ik wil uitzoeken. Wel nieuwe commode gekocht en de oude eruit gegooid, maar echt veel verder zijn we nog niet. Als ik dan jullie kamertje zie Ien, word ik lichtelijk jaloers! Ahhhhh, ik wil ook al zover zijn! Die rommel zie ik niet eens. Enne, dat super schattige wiegje, komt die dus ook bij de babydump vandaan? Echt te lief gewoon!

@Annn, mooi buikje en die poezebeesten zijn om op te vreten. Ik wil het mannetje, met die grijze snoet *smelt!*

@Sucre, heftig verhaal zeg, die zwangerschap. Is dat trouwens bij zo'n mola zwangerschap MTX wat ze (chemisch) toepassen om de boel schoon te krijgen? Ik had voor deze zw.schap een buitenbaarmoederlijke waar dat werd toegepast. Eigenlijk soort van mini chemokuur, hoeveelheid is afhankelijk van hoe snel je HCG daalt. Jij had dus geen Mola, maar misschien weet je dat wel.

Kan me voorstellen dat je rijk voelt met een gezond mannetje in huis! Trots op zijn!

Euhmm.. wie was er ookal weer op vakantie nu? Vergeten, maar fijne vakantie!

@Bd, hoe is het nou afgelopen na je vakantie qua slijm/eventuele infectie? Of heb ik erover heen gelezen?

@All. Hier moe. Ik roep altijd het hardst hoe je als zwangere en/of als moeder je rust moet pakken en de boel soms de boel moet laten om een uurtje bank te hangen of mee te snurken tijdens een middagslaap. Nou. Ik kan er zelf nog het meest van leren merk ik.
    Pfffff..... ben zo druk met werk (3 weekenden achter elkaar werken, de eerste net voorbij...) en in huis heb ik een mega lijst met klussen die gedaan moeten worden voor juli. Ik ga te laat naar bed en zat vanmorgen op een kinderstoeltje te huilen omdat mijn zoon zat te mekkeren. Mijn oudste kwam me over mijn hoofd aaien.... En mijn hub, die dus nog fulltime werkt die doet echt veel, maar ziet niet zoveel als ik in huis. Logisch. Het is een man. Ik heb mij vandaag stellig voorgenomen om ipv veel zelf te doen (afwasmachine, stofzuigen, gesleep van weet ik veel wat van zolder naar beneden etc etc), vaker hem maar te vragen iets te doen, want dit is niet goed zo. Mijn buik geeft niet aan dat ik teveel doe, maar zodra ik zit te janken, zegt mijn lijf genoeg. Ik ben niet iemand die snel in huilen uitbarst namelijk.

Dus. Zo staat het er hier voor. Ik heb een slaap en een dagdienst gedraaid sinds vrijdag. Ben nu dus klaar (morgen hele dag teamdag *mok*, maar misschien wel rustiger dan met een peuter en een kleuter thuis) en hub en kids zijn nu in Delft naar een familiefeestje/verjaardag. Ik heb tot 19-20u het rijk alleen en ga daar nu dus even heel erg hard van genieten. :)

12. meid

meid Fanatiek lid

14 okt 2010
    1.259
    0
    0
    @ anneliesje, ohhhh wat een snoetjes zeg, helemaal verliefd.....
    @kleintje, mooi hoor zo'n inloop kast en ook erg handig!
    dat speelkleed wat je daar hebt liggen is leuk he, die hebben wij hier ook!
    @ientje, leuk leuk leuk!!! en super gave lamp zeg! maarre moest dat nou die bende, kon je niet eens even opruimen...minpunten, hihi!

@vive, je gaat toch ons puf clubje beetje opfleuren, niet aan zee toch???!!!????
    @julia, doe jij ook een beetje rustig aan! en denk aan je eigen goed bedoelde adviezen.... zo te horen [lezen] zit jij er een beetje door heen.
    anders gaan vive en jij samen naar de zee, lekker relaxen en beetje puffen of de cursus!!!!

wij zijn vandaag naar de trouwlokatie geweest, alles nog even doorbesproken en vastgelegd......24 mei 2012 is de dag!

ah daar is manlief met chinees! goed weekend nog en tot snel!

13. ientje

ientje Fanatiek lid

7 jun 2010
    2.999
    0
    36
    @ Sucre: jeetje zeg, klinkt behoorlijk heftig die mola.
    Wat ik me trouwens elke keer al afvraag, waar jouw naam vandaan komt! Houd je gewoon van zoetigheid of is het naar Sucre uit Prison break? Haha, wat een mens bezighoudt he.. ;)
    Thx voor de tip van het luchten, had alle deurtjes en lades al opengezet, maar nu staan boven lekker heel de middag alle ramen open. En waaien dat het er doet joh, haha! Maar juist lekker ff een frisse wind erdoorheen. Onze slaapkamer kon ook wel wat extra frisse lucht gebruiken, haha!
    O, beter geen plank dus.. daar gaan we dus nog maar even over nadenken. Het muurtje waar de commode tegenaan staat is al niet zo sterk, dus als er ook nog eens een plank vanaf getrokken wordt… geen goed idee!

@ Julia: hihi zie het helemaal voor me, box bovenop de auto, met allerlei touwen lukraak vastgeknoopt, onderweg een paar spijlen verliezen etc etc kortom, mijn fantasie gaat weer met me aan de haal!
    Je hebt dan nog wel niks gekocht voor beeb, maar je bent al wel goed bezig geweest hoor! Hier was manlief een hele tijd vrij van zn werk, dus vandaar dat er al zo’n hoop gedaan is. Komt allemaal goed hoor, don’t worry!
    Dat superschattige wiegje, ziet die er zo hip uit dan? Die komt namelijk nog bij mijn ouders vandaan en is denk ik bijna 40 jaar oud! :D Heb er zelf dus ook ingelegen. Hij is inmiddels al van rood naar wit naar creme naar wit/zilver gegaan en wie weet wat voor kleuren ‘ie in de tussentijd nog meer heeft gehad! Maar hij is vrij tijdloos dus.

Aach kom es hier, krijg je ff een hele dikke knuffel. Die kun je af en toe als zwangere vrouw weleens gebruiken. Goed van je dat je zelf inziet dat je niet (genoeg) naar jezelf hebt geluisterd. Ga je dat vanaf nu wel doen? (m’n moeder zou zeggen ‘hand erop?’ :D ) doen hoor, anders ben je straks helemaal kapot en das niet alleen slecht voor jouzelf, maar ook voor beebje, en ook niet leuk voor je ventjes. Dus. En idd, vraag je ventje iets vaker wat voor je te doen! Vindt ie heus niet erg hoor!!
    Nu nog ff lekker een uurtje genieten van je rust, en straks als je ventjes naar bed zijn, lekker op de bank hangen, óf… lekker met een koppie thee naar je bed!

@ Meid: o wat een leuk vooruitzicht zeg! Heerlijk, kun je lekker naartoe leven!
    Eet smakelijk, lekker chinees!

Hubje is ff een hamburgertje voor zn lieve vrouw aan het maken :) wat word ik toch verwend zeg!

14. julia6

julia6 Fanatiek lid

6 feb 2008
    3.639
    0
    0
    Gelderland
    @Meid, misschien wel een goed idee ja, wanneer gaan we Vive? :)

@Ien, thx voor hug! Kwam precies op tijd!
    Enne, oh ja, wat luchten betreft, ik zag eens bij een Ned. 1 programma, dus geen sensatie dat matrassen uit China behoorlijk wat giftige stoffen kunnen bevatten. Dus kijk het matrasje in ledikant nog even na voor de zekerheid.

Zo. Ik zit al heerlijk 1,5 op de bank. Ze zullen elk moment wel hier zijn en ben ook blij mijn mannetjes weer te zien :) Duik er vanavond vroeg in. Mijn moeder slaapt bij ons omdat ze morgen hier de hele dag oppast, gezellig avondje met een koppie thee en verder niks. Oh ja, ukken naar bed brengen zo, komt goed! :)

15. julia6

julia6 Fanatiek lid

6 feb 2008
    3.639
    0
    0
    Gelderland
    Oh ja, klopt, dat had je al eens verteld, dat familiewiegje. Hmmm. Mooi jammer dan, anders was eindelijk ook eens naar de babydump gegaan om eens in te slaan! :)

16. vive2

vive2 Fanatiek lid

Ha lieverds!

Meid: leuk!! De trouwlocatie gereserveerd. Nou, dan heb je dat maar mooi gedaan. Leuk hoor! Ben wel benieuwd waar je het gaat doen?

Samen Bevallen - Weekend cursus dit is het samen-bevallen aan de zee.

Ien: ik vind de kamer reteleuk en de klok ook!

Juul: ik snap jou. Het is bagger om jezelf terug te vinden in een tranendal omdat je jezelf weer eens voorbij hebt gelopen en je de trots van "ik doe het verdomme altijd alleen, dus nu ook" over je hebt. En nee, het komt niet allemaal wel goed, schatje. Bel af en toe even een dinnetje/moeder/nichtje/buurvrouwtje wat dan ook om de kinderen even mee te nemen (je kan ook vragen of ze willen schoonmaken, hehehe, maar ik heb zo'n vermoeden dat je er haat aan hebt als iemand anders in jouw huis loopt te poetsen.. just a guess...) en ga op je gemakje dweilen. Of gewoon slapen.
    Ik kan het niet altijd hebben dat ik dan aan mijn man moet vragen of ie even een wasje wil wegvouwen en ik voel me dan ook lullig. Hij werkt ook very fulltime op de meest achterlijke tijden. Maar pissed ook dat ik af en toe ben dat ie niet gewoon eventjes wat doet uit zichzelf.. Horrormonen. Echt. Pff.
    Anyway: dit is je derde zwangerschap. Je weet al genoeg en je heb het hele arsenaal van oo wat nu, ik voel de baby niet, ik ben onzeker, ojee wat is dit nu, vér achter je gelaten. Het lijkt me zaak dat je zo nu en dan even wat leuks doet. Even naar de Prenatal, bij de supermarkt een speentje meenemen etc. om deze zwangerschap ook "leuk" te meken. voor zover dat kan inderdaad bij een derde ;)
    Kom op kippie!!!

Ik moet plassen, en ik hoor een woeste peuter boven. Meld me later wel weer

17. vive2

vive2 Fanatiek lid

Ien: dat wilde ik dus ook weten ja: Sucre, isda va prizzonbreek?!
    Dus Sucre: heb jij jezelf vernoemd naar die er bepaald-niet-slecht-uitziende-mexicaan uit die om-je-vingers-bij-af-te-likken-serie?
    Zonde trouwens dat er geen Prison-Break meer op is. Maar de herhalingen staan op de planning hier. We hebben net de dvdboxen van Gooische vrouwen gekeken, tijd voor de volgende!

18. ientje

ientje Fanatiek lid

7 jun 2010
    2.999
    0
    36
    Oja Juul, tante/oma inmiddels weer vertrokken dus? Vergat ik nog te vragen. Wat gaat dat snel voorbij he, zo'n bezoekje :(
    Viv, succes met kwaaie peuter!

@ All: thx voor leuke reacties op kamertje :)

Deel Deze Pagina