Juli 2011 Mama's

Discussion in 'Zwangerschap clubs' started by nina1982, Oct 20, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. julia6

julia6 Fanatiek lid

Feb 6, 2008
    3,639
    0
    0
    Gelderland
    Bij de tweede ging het bij inderdaad ook sneller! Ik ben nu nog niks aangekomen trouwens, let wel erg op wat ik eet en probeer zo min mogelijk te snoepen. Dat gaat prima overigens. Vooral ook omdat ik tijdens mijn tweede zwschap veel gesnoept had en daardoor veel langer duurde voordat ik de kilo's eraf had dan bij de eerste. Een mooie buik is welkom, en dat het even duurt voordat ie na een bevalling weer verdwijnt ook prima, niet meer dan normaal. Maar de kilo's die ik eraan had gesnoept, die waren echt eigenwijs en kreeg ik er pas na een jaar weer af. Daar pas ik voor deze keer. Vandaar dus geen gesnoep

Maar om even op je berichtej te reageren, ik weet niet meer precies wanneer ik met zw.schaps kleding begon. Bij de eerste zo rond de 14 weken denk ik, bij de tweede had ik rond de 10 weken een klein buikje. Inderdaad, heupmodel spijkerbroeken gaan prima, hopelijk kan ik daar nog even mee door. :) Heb nog geen zin om in zw.schapskleding te lopen :p

Ientje, netjes dat je iig een nieuwe krijgt opgestuurd, kan je die mooi gebruiken voor een volgende zwangerschap :p

2. ientje

ientje Fanatiek lid

Jun 7, 2010
    2,999
    0
    36
    Hihi, nou ik weet nog niet of ik die zelf wil gebruiken hoor, die is nl tot januari 2012 houdbaar ;) en dan moet ik wel heel snel gaan opschieten! ;)

3. Mama SenH

Mama SenH Fanatiek lid

Jun 14, 2010
    2,817
    0
    0
    Spijkenisse
    je kan hem ook hier verkopen ik ga dat doen met de ovu testen die ik nieuw heb gekocht

4. ientje

ientje Fanatiek lid

Jun 7, 2010
    2,999
    0
    36
    O das ook wel een goed idee!

5. Bibo

Bibo Actief lid

Oct 10, 2010
    223
    0
    16
    NULL
    NULL
    Goedemiddag, alles goed met iedereen? Hier wel hoor! Heb net even alles bijgelezen, het is hier al gezellig druk zeg.
    @ Pina, gefeliciteerd met je aanzoek!! Al een datum geprikt?
    @ mamatien welkom! en gefelicteerd met je zwangerschap.
    @ onsKleintje, jullie gingen vandaag naar de Ikea om naar kamertjs te kijken toch, iets moois gevonden?
    @ Poemelke, welkom. Die onzekerheid heb ik ook hoor. ZOu het liefst elke dag een test doen om te kijken of het wel echt is.
    @ werk ik wil ook minder dagen gaan werken en mijn man ook. We moeten gewoon even gaan rekenen wat financieel haalbaar is.
    @lievebeeb mijn schoonouders vonden het erg leuk, ze hadden het echt nog niet verwacht. Het is echt leuk om het te vertellen. Kan niet wachten tot iedereen het mag weten. Jullie komend weekend ook veel plezier met verellen he!
    @ namen wij hebben al zo´n 2 jaar een meisjes en een jongens naam. Gaan nog wel verder zoeken, maar denk dat dit ze toch gaan worden.
    @ Mariloo en Miron ook wekom en natuurlijk gefelicteerd.
    @ the Cat mooie test zeg!!
    @ OnsKleintje, je hoort inderdaad steeds vaker dat aspartaam slecht is, maar ik wist niet dat het in zoveel producten zag zeg. Zla ik voortaan eens beter op letten, want ik neem altijd light producten met alles.
    @ meid, heb je morgen al echo? Spannend zeg.
    @ kleding, ik merk nog geen verschil. Alleen een strakke spijkerbroek zit ´s avonds niet meer zo prettig.
    @ Tuttie, dat was een mooie duidelijke test dan!
    @ Ientje, jij ook gefeliciteerd met je knaltest.
    Ik twijfel zelf nog steeds of ik mee ga doen met MvM. Ben zo bang dat iedereen gelijk weet dat ik zwanger ben als e die flessen/ krat zien staan...
    @ Lievebeeb, ik ben nog aan het het aankomen. Merk wel dat ik meer honger heb en dus meer eet, probeer wel redelijk gezond te eten.

6. Ons Kleintje

Ons Kleintje Niet meer actief

@aspartaam, ben blij jullie te kunnen waarschuwen, heeft mijn ervaring toch nog enig nut.
    @aankomen/afvallen Ben tot nu toe alleen nog afgevallen, ik weeg nu 70,1 en eerst 71,5 (ik was aan nog het lijnen tot ik de test deed, en nu val ik automatisch af). Vorige zwangerschap kwamen er direct kilos bij. met 23 weken zwangerschap had ik al 13 kilo erbij. daarna heb ik niet meer gewogen maar kwam erg aan.
    @ikea/Bibo! Leuk dat je dat hebt onthouden! Ja we hebben een peuterbedje gekocht deze:
    IKEA | Kinderen | Kinderbedden | KRITTER | Bedframe met lattenbodem
    en dekbedovertrek
    IKEA | Kindertextiel | Bedtextiel | BARNSLIG RAND | Dekbedovertrek met 1 sloop
    en een speelmat
    IKEA | Babytextiel | Vloerkleden voor kinderen | LILLABO | Speelmat
    en wat `saaie spullen`die we toch moesten hebben: matras, alvast een dekbed, kussen, opbergdozen.:)
    Maar we zijn nu alweer terug, had vantevoren op internet alles al uitgekozen. Ons Kleintje vond het erg leuk om in de winkel te lopen en in het restaurant te spelen met andere kindjes (daar was een speelcentre, ik doe hem nog niet naar Smalland hoor!)

7. meid

meid Fanatiek lid

Oct 14, 2010
    1,259
    0
    0
    @ons kleintje, ohh leuk zeg!ik ben van het weekend bij de ikea geweest ook even rondneuzen want ja ons mannetje past ook al bijna niet meer in zijn ledikant en als de 2e er straks is kan die mooi in dat ledikant.
    ik zit alleen erg te denken aan een 1pers bed.
    heb het idee dat die peuter bedden niet heel veel langer zijn als zijn ledikant.
    hij is zelf namelijk al 98 cm.
    ik vind zo'n boomhut bed[laag]ook wel super stoer!
    leuk leuk leuk....kan niet wachten om leuk met de kamertjes bezig te gaan....!!!!
    heb al allemaal ideeen!

getver ik ben sucadelappen aan het maken, wat vind ik dat nu stinken...behh!

@ientje, mooi dat je een nieuwe krijgt, alleen idd je moet wel opschieten dan, haha.

@julia jij bent nu dus zwanger van de 3e?gaaf!
    hoe oud zijn je andere kids?
    heb je het ze al verteld of wachten jullie daar nog even mee.

8. mamatien

mamatien Niet meer actief

Hoi meiden!
    Nou gister MVM dus... Bij mij was de streep niet zo knallend als bij Cat, maar was ook heel duidelijk zichtbaar :) Ik mag dinsdag beginnen ermee. Ik heb de ketting uitgekozen, want heb al tig van zulk soort armbandjes.

@ Buik: Ik heb veel last van ongipijn en heb ook erg opgezette buik. Lukt me ook moeilijk om hem in te houden...

9. Poemelke

Poemelke Fanatiek lid

Aug 31, 2009
    1,341
    0
    0
    Goedenavond dames!!
    Hoe voelt iedereen zich?
    Ik heb een vraagje, zijn jullie ook allemaal zo emotioneel?
    Ik bedoel ik ben nog zo pril zwanger maar zou dat nu al kunnen? echt ik kan het aantal keren dat ik vandaag gehuild heb niet meer op 2 handen tellen!! krijg er nog hoofdpijn van ook...
    Komt het jullie bekend voor?

xxx

10. Mama SenH

Mama SenH Fanatiek lid

Jun 14, 2010
    2,817
    0
    0
    Spijkenisse
    @ Mamatien miss omdat ik al iets verder ben geen idee roze is roze toch

11. Miron

Miron Fanatiek lid

Feb 6, 2009
    2,349
    106
    63
    Ja ik ben wel wat emotioneler dan normaal.

maar ik heb nu last van een blaasontsteking morgenvroeg dus maar even naar de huisarts

12. mamatien

mamatien Niet meer actief

@ poemelke: kan volgens mij wel hoor.. ik had t dinsdag ook, toen ik mn vriendinnetje vertelde dat ik zwanger ben moest ik ook gelijk janken haha!

@ Cat: Ohhh maar ik vind mijn test ook erg mooi hoor, en idd komt waarsch omdat jij net paar dagen verder bent :)

Wat een weer he.. Hier regent en onweert het echt keihard.. Gelukkig hoef ik vanavond niet meer weg :)

13. Mama SenH

Mama SenH Fanatiek lid

Jun 14, 2010
    2,817
    0
    0
    Spijkenisse
    daarom en het is roze hahahaha daar zijn we al heel blij mee ik loop al in pyama was zeik nat geregend dus ging lekker douchen en pyama aan ook eens lekker

14. Mmm

Mmm Actief lid

Oct 21, 2006
    374
    0
    0
    Hee meiden,

Welkom voor de nieuwe dames en Pina, gefeliciteerd met het huwelijksaanzoek. Wat een extra bijzondere tijd zo!

Wat een weer he, vandaag... Bah! En zo gaat het nog wel een tijdje blijven ook. Arme sinterklaas ;).

OnsKleintje, wat een leuk bed, daar zal je ukkie erg blij mee zijn! En Meid, wij zijn hier ook gelijk op een 1-persoonsbed overgegaan. En dat gaat vanaf het eerste moment helemaal prima, dus het is zeker het overwegen waard hoor.

En leuk trouwens, ik lag gisteren in bed even met m'n hand op m'n buik te 'praten' met de kleine (jaja, ik weet, er zitten nog niet eens oortjes aan, maar toch...) en kreeg ineens heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel sterk het idee dat er een jongetje in m'n buik zit. Zo sterk, dat ik niet eens meer twijfel. Heel raar natuurlijk, want ik heb 'maar' 50% kans dat ik het goed heb. Alhoewel de kans een stuk hoger schijnt te zijn als je al jongens hebt... We zullen zien! Voelde heel lekker in ieder geval!

15. Pina

Pina Actief lid

Nov 22, 2006
    467
    0
    0
    zelfstandig ondernemer
    Zuid-Holland
    Hoi allemaal,

Bedankt voor de "aanzoek-felicitaties", ik denk alleen dat we het uit gaan stellen tot na de bevalling als alles goed blijft gaan. Ik heb een beetje het idee dat het toch niet helemaal het feest gaat worden zoals we zouden willen, als ik nog zwanger ben.

Zou het best jammer vinden als ik niet de hele avond/ nacht kan dansen en wat kan drinken op ons eigen feestje. Aan de andere kant ook wel weer heel praktisch om alles zo officieel te regelen, doen we dat feestje later nog eens goed over!

Het zou trouwens mijn tweede huwelijk worden en het eerste voor mijn vriend, dus vooral voor hem wil ik ook dat het een heel bijzondere dag wordt.

Vandaag kreeg ik het verzoek om te komen helpen met verven bij iemand die ik redelijk goed ken. Ik had haar verteld dat ze me mocht vragen als ze zou verhuizen, maar nu wil ik eigenlijk helemaal niet een dag in de verflucht gaan staan. Hoe kan ik daar nou onderuit komen zonder de reden te geven? Ik wil ook niet de indruk geven dat ik loze beloften doe...

Groetjes Pina

16. julia6

julia6 Fanatiek lid

Feb 6, 2008
    3,639
    0
    0
    Gelderland
    @Onskleintje; leuk bed! Ik had afgelopen bijna dezelfde alleen de witte variant met schapen gekocht, maar uiteindelijk toch voor deze: http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/S39887442 gekozen. Vond hem wel knus, met de ene kant dicht en vond hem ook beter bij een 4 jarige passen....

@Meid, jep, van de derde! Joehoee! De jongste is in oktober 2 geworden en mijn grote vent wordt morgen 4!!!! 1 appeltaart in de oven staan nu en 1 monchou taart in de koelkast! Iemand stukkie taart? :p

@Poemelke: emotioneel? Niet dat ik moet huilen, maar de hormonen gieren door mijn lijf en kan echt op de gekste momenten uitbarsten en zeiken. :$ Hahahaha, een seconde erna moet ik er zelf om lachen en hubby gelukkig ook. Die herkent het geloof ik. Dus eigenlijk wel grappig allemaal. Vooral omdat ik het zo goed in de gaten heb maar er gewoon niks aan kan doen. Het is niet zo dat ik loop te schelden ofzo hoor, dat niet, maar kan gewoon minder hebben en reageer wat heftiger. Zal er wel bij horen.. en gaat vast ook weer voorbij. :)

@Mmm, wat bijzonder! Ik had, zonder geklets tegen buik, vandaag ineens, zomaar uit het niets, zo'n sterk gevoel dat het een meisje is! Bizar, want ik heb altijd geroepen dat mijn man geen meisjes kan "schieten" en zoals je al zegt, minder grote kans met al 2 jongens. Tevens heeft hubby alleen 1 broer en 2 neven. Het eerste meisje is het kindje van zijn neef en zijn tante. Verder allemaal mannen. Ach. We'll see. Maar wel raar zo'n sterk gevoel ineens. Jullie willen het deze keer wel weten toch? Dus nog een 11 weken wachten ofzo en dan weet je meer! ;)

@Pina, ik begrijp je overwegingen om na de bevalling te trouwen, en ookal is het jouw tweede huwelijk, moet het voor jou natuurlijk ook helemaal DE dag worden. (hoewel de dag van de bevalling vast meer indruk zal maken;)).
    Wat betreft vriendin en verven... moeilijk! Je wilt het haar nog niet vertellen begrijp ik, woont ze in de buurt en zou je er zo langs kunnen wippen, of ver weg? Poeh, moeilijk zeg. Ik zou zo 1,2,3 geen oplossing weten, behalve het haar vast te vertellen...;)

17. Pina

Pina Actief lid

Nov 22, 2006
    467
    0
    0
    zelfstandig ondernemer
    Zuid-Holland
    Nee, het is geen vriendin, het is iemand die ik ken uit de buurt die behoorlijk in de problemen zit ( nare scheiding etc.).
    Ik mag haar wel graag, maar het is zeker niet iemand die ik het wil vertellen in dit stadium.

Ik heb al geholpen met verhuizen, maar nu zoekt ze dus vrijwilligers om te verven. Ik geloof dat er verder ook weinig mensen zijn waar ze op terug kan vallen, dus voel me wel lullig als ik nu afhaak.

Nou ja, ik ga er nog een nachtje over slapen!

Groetjes

18. meid

meid Fanatiek lid

Oct 14, 2010
    1,259
    0
    0
    @julia,gefeliciteerd met je zoon!mmm lekker stukje monchou taart, hihi!
    hele fijne dag vandaag!
    4jaar ohhh echt weer zo'n fase, gaat ie naar school, kleine kinderen worden groot....
    wij kregen voor mijn zoontje 2 werd volder van het rijk over schoolkeuzen ed. nou heb hem maar even diep in de kast gedaan, moet ik nog niet aan denken hoor...misschien tegen die tijd dat ie 4 word wel,hihi hahah!

@pina, ja dat is idd moeilijk, word denk ik leugentje om bestwil.
    @mmm ja bijzonder....had ook bij mijn zoontje een sterk gevoel voor een jongetje en dat klopte...
    en hoe oud was jou zoon/dochter dat ie in 1pers. bed ging?
    ik probeer het nog even uittestellen, ben bang dat ie anders elke keer uit zijn bed loopt!

straks echo....spannend!

groetjes meid

19. Pina

Pina Actief lid

Nov 22, 2006
    467
    0
    0
    zelfstandig ondernemer
    Zuid-Holland
    @meid: bij ons in de buurt moet je kinderen echt met hun tweede jaar al inschrijven, anders heb je of pech of helemaal geen keus meer tegen hun vierde jaar. Misschien toch maar eens informeren welke termijn scholen die je aantrekken bij jou in de buurt aanhouden?!
    Succes met de echo dalijk!!

Groetjes Pina

20. ientje

ientje Fanatiek lid

Jun 7, 2010
    2,999
    0
    36
    @ Julia: gefeliciteerd met je zoon!

Emoties: pfff ze gieren hier door mn lijf! Ben zo chagrijnig! Haha, stom he!
    Heb straks een begrafenis, dus denk dat het dan helemaal tranen met tuiten wordt. En dat terwijl het niet echt iemand is die superdichtbij me staat, maar door de hormonen ben ik wel extra vatbaar nu voor verdriet.

Daarna denk ik maar ff tukkie doen, zou ik nu al wel kunnen! Ben zo moe! Maar heb vannacht ook veel te kort geslapen, eigen schuld.. en versliep me vanmorgen al voor mn werk, begon goed vandaag!

Iedereen een fijne dag vandaag!

Share This Page