@Vive, ik ga die zee-link zo eens bestuderen. Who knows Vanavond een stapel smerige kinderkleding op de badkamervloer laten liggen. 'Euhm hub, breng jij die eens even naar het washok op zolder'. Nee, dat voelt inderdaad niet fijn om te zeggen, maar ik probeer er maar even lak aan te hebben. Heb een dikke pluis stof onder de bank geveegd met mijn voet toen ik vanmiddag thuiskwam - stofzuiger blijft dus mooi in pauze-modes staan. Niet dat ik een schoonmaakfreak ben hoor - verre van, maar vond het wel een goede actie. Toen ik jouw stukje erover las, dacht ik ook nog even aan mijn zus, moeder van 3, die laatst tegen me zei dat zo'n pufcursus of gewoon een keertje zw.schapszwemmen je ook weer even bewust maakt van het feit dat je zwanger bent, gewoon even alleen tijd voor jou&buik&beeb. Het lijkt dus wel herkenbaar voor zo'n derde zw.schap. @Ien, ahaaa, moderne pa met Ipad (was dat niet die van jou?!) en een moeder die het verschil tussen sms/msn/mms en al die shit niet kent. Goeie combi! Morgen wisselen we elkaar inderdaad mooi af, en Vive, nummers uitwisselen altijd prima, kan altijd eens van pas komen! @Flash, leuk weer van je te horen. Jij klinkt ook errug druk! Helemaal dat fulltime werken! Respect hoor! @Nog vergeten tijdens vorig berichtje: Meid, super van trouwlocatie. Als we plechtig beloven niet als 'juli mama's 2011 verrassingscomité' op de stoep staan 24 mei 2012, ga je dan een linkje met ons delen?
Euhmmmm Vive.... leuk linkje dat samen bevallen, vooral deze mededeling: 'De kosten van het gehele weekend arrangement zijn 570,- per stel.' Hmmm......hoe rijk ben jij? Voor dat geld een ticket naar Thailand! Ik zie er vanaf. Oh ja, ik zou er ook een heuuuleboel babykleren van kunnen kopen @Ik heb Ons Kleintje net nog even namens ons allen een 2de smsje gestuurd om haar/hun te steunen. Neem aan dat jullie daar achter staan, en anders is het pech, heb hem al verstuurd
ohhh nee kleintje.........dit meen je niet!!! hou ze nog even bij je meid!!! ik zal kaarsjes voor je branden en heel hard duimen!!!! knuffel van mij!!! he get, hier word je niet vrolijk van van dit soort berichten! ik hoop dat 24 mei een mooie datum gaat worden met veel zonneschijn! we houden alles op 1 locatie, lekker makkelijk en ouders en broers en zussen blijven ook slapen, dan de andere ochtend gezellig nog met elkaar ontbijten. we trouwen niet echt in de buurt van waar we wonen maar locatie is zeker de moeite waard, dus voor de nieuwsgierige: landgoed de klinze in oudkerk, ligt 15 kilometer voorbij leeuwarden. @vive, ziet er goed uit, haha bevallen aan zee, anders gaan we met z'n alle, gezellie!!!! hier ook geen tips wat betreft frankrijk, nooit geweest, nouja parijs dan maar niet verder. vrijdag wel lekker op vakantie naar cran canaria! bd81, en ben je nog een beetje bruin geworden???
Tjee Flash, misschien ook eens tijd om aan jezelf te denken? Word al moe als ik je actieve leven lees! Of ben ik nu gewoon lui? Nee hoor echt knap dat je 't allemaal doet/kan! Of bedoelde Viv dat ze ons daarop ging trakteren? in dat geval.... hihi ik was net nieuwsgierig aan het worden, maar denk dat ik het nu gewoon maar laat, om te kijken. Ja Juul, das idd mijn pa, de iPadpa. Tja ik schilder mn moeder nou wel af als a-computer/mobiel maar eigenlijk valt dat best wel mee. Ze is best hip voor dr leeftijd Maar soms krijg je lege smsjes, smsjes metzonder leestekens of spaties ofzo, you know. tis ook niet makkelijk hoor om met de tijd mee te blijven gaan Hihi moet je mn vader zien als er iets niet goed is met de internetverbinding. Dikke paniek en ongeduldig en snauwen en er vooral heel weinig van snappen! En dan eigenlijk een beetje beledigd zijn als jongste-dochter-lief het even voor hem heeft gefixt. Kan 'ie eigenlijk niet zo goed hebben zeg maar. Dus dan geef ik hem mijn allerliefste glimlach en een 'graag gedaan' en dan krijg ik weer een boermetkiespijnglimlach en dan is ie toch heel stiekem wel een beetje trots maardazullewenooittoegevenhe! Hubje is weer lekker bezig, nu in de schuur de karweiboom aan het verven! Leuuuk! Boom wordt felgroen, aapje chocoladebruin en vogel zilvergrijs. Ben errug benieuwd! Wil eigenlijk onderaan een echte (halve) bloempot ertegenaan zetten. Iemand tips om een bloempot netjes door te zagen zonder hem te breken??
Oh, iemand trouwens nog een stuk zeep over? Ik had me van 't weekend toch een partij kramp in mn kuit! Ik heb er gewoon nog spierpijn van! En dat was NOT funny!
Ons Kleintje: NEEEEEEEEE. Jee zeg. Laat je maar goed onderzoeken in het ziekenhuis en hopelijk blijft het hierbij. Ook al moet je tot einde in het ziekenhuis blijven. liever dat dan dat je kleine mannetjes te vroeg geboren worden. Hou ze nog even vast meid. Sterkte!!!
Wilde dit berichtje niet in berichtje voor ons kleintje zetten, vandaar een nieuwe. We hebben net een pretecho gehad. Kleine lag constant met handjes voor gezicht. Na 3x gelopen te hebben gingen de handjes iets opzij, maar het had toch wel een voorkeur voor de handjes op het gezicht. Wel weer even kunnen spieken. Oh ja het geslacht is nog steeds hetzelfde. Toch ook wel fijn om te weten Vond het wel een beetje tegen vallen eerlijk gezegd. We hebben het bij onze eerste ook laten doen en daar was het veel mooier en duidelijker.
@Bd: jammer zeg dat de echo niet zo heel leuk was. Is idd altijd een beetje tricky of ukje even leuk wil poseren.. Dat doet mij ook twijfelen of we wel voor een pretecho moeten gaan... Maar ik ben wel heel nieuwsgierig, ik heb heel het gezichtje nog niet gezien!
Even een berichtje van mij. Het is allemaal weer even meh en bleh hier, maar ik lees en leef met jullie mee hoor. @ Ons Kleintje: ik denk aan je! Ik hoop zo voor je dat de jongens nog een blijven zitten waar ze zitten, elke dag is er een! Ik gun het je zo enorm! @ Julia: tja ik heb weinig meer toe te voegen aan wat Viev zei, denk aan jezelf! Knuff! @ Bevallen aan zee: Jeetje, voor veel minder mogen jullie ook hier op het logeerbed. Ik woon zo goed als aan zee, dus bijna hetzelfde. @ Ien: Ik heb ook veel kramp in mijn benen. Nu heb ik me laten inlichten dat dat te maken heeft met een tekort aan magnesium in het lichaam (magnesium helpt voor de ontspanning van de spieren, te weinig magnesium, veel kans op kramp). Ik slik nu magnesium-lactaat tabletten om het magnesium te kort aan te vullen. Magnesium is niet schadelijk voor zwangere vrouwen, mocht je teveel magnesium slikken wordt het overbodig via natuurlijke wijze uit het lichaam afgevoerd. Het gaat nu een beetje op een verkoop praatje lijken, maar ik heb er echt zelf geen aandelen in. Misschien kan je er wat mee, lijkt me beter dan een stuk zeep . @ iedereen: sorry, ik kan even niet op iedereen reageren, even geen puf voor. Knuffel voor iedereen!
Haha, Ien - heb wel een stukkie zeep over hoor, en Sucre heeft er allerlei vieze ideeen bij. Dus vraag haar even na. Ik ben net van de spierpijn af trouwens, mijn rechterkuit - echt killing als je een halve nacht kramp hebt. Vraag me toch af wat er in hemelsnaam in een lijf van een zwangere vrouw gebeurt waardoor ze met regelmaat kramp in haar kuit kan krijgen?!?!? Moet erg lachen om je stukje over je ouwelui. Herkenbaar zo'n vader. Mijn vader is een oudje. 70 lentes 'jong' en stront eigewijs. Altijd hoogleraar geschiedenis geweest aan de uni, nu nog veel onderzoek/schrijven etc, dus naast zijn pc boven, wilde hij wel een laptop voor beneden. Toen wij die uitgezocht hadden en hij hem gekocht had, heeft hub alles aangesloten en uitgelegd dat de batterij prima werkt en wanneer rechts onderin de batterij zou gaan knipperen voor elektriciteit moest zorgen. Huh? zegt mijn vader, batterij?! Zit er een batterij in zo'n ding dan? Hallo, wij leven in de 21ste eeuw ouwe professor! En hij wilde er niks van weten hoor. Die laptop staat 24/7 met de stekker in het stopcontact want hij vindt het echt de grootste onzin om dat niet te doen..... Ach. Ik ben inmiddels oud en wijs genoeg er niks meer tegenin te brengen, heeft toch geen zin.
Even een berichtje vanaf vakantie-adres: Ons Kleintje, ik duim heel hard hier dat ze nog een hele tijd mogen blijven zitten!!! Even nog iets ego: iemand een tip bij opgezwollen enkels/ voeten? Ik herken sinds vanochtend mijn eigen voeten opeens niet meer. Waarschijnlijk ook doordat het hier ruim 25 graden is, maar echt charmant staat het niet! Groetjes Pina
even inbreken: Jezus kleintje! En je was zo blij als juist vandaag voorbij zou zijn! Nou deze 2 blijven langer zitten dan je zoontje hoor.. t moet gewoon!
He, bd en supernova ik zag jullie berichtjes net helemaal niet! Bd, jammer dat de baby zijn gezicht verstopt hield! Hebben jullie zo'n pretecho pakket en er dus nog 1 in het verschiet? Supernova, balen van bleh... niet makkelijk meid. Wanneer verwacht je arts dat de medicatie aan gaat slaan? Hou je taai meid! Ok, dus daar ligt dat aan die kramp, nou als het hier zo doorgaat ga ik ook maar eens achter wat extra magnesium aan! Pina, euhm... Dat is een luxe probleem omdat je lekker in de zon zit! nooit opgezwollen lichaamsdelen gehad tijdens zw.schap, ja behalve die pens dan.. Dus geen adviezen, sorry! Toch fijne vakantie, met of zonder dikke enkels
Jaa, die 570,- is dan weer een beetje jammer ja. Ik kon ook niet zoveel over het hotel vinden maar het komt over als een congres-hotel waar het ontbijt slecht te nassen valt.. Van het weekend maar wat meer napluizen. Super: Hé shit, balen dat het even kommer en kwel is. Ik hoop dat het snel beter gaat met je! Je woont bijna aan zee? Dat is wel heel erg zalig te noemen. Huisjesruil doen volgende zomervakantie? Ik heb een weiland!! Pien: jaa ikke!! Vanmorgen iig, toen zat ik in het zwembad voor zoontjes zijn zwemles. Kenonne, wat knelde mijn trouwring ineens terwijl ie normaalgesproken vrij los zit. Nu, bij de kamertemperatuur, is alles weer gewoon. Dat wordt lachen, aankomede juli
Meid: klinkt goeddd, die trouwerij van jou!! Wij zijn op o.a Orchideeënhoeve en Schokland getrouwd, was héél romantisch! Maar ik snap wel dat je ervoor kiest om alles op één locatie te doen, wij waren veel tijd kwijt aan reizen van en naar locatie. We hadden stadhuis, orchideeeenhoeve, Schokland, eten, feestlocatie en tussendoor ook de foto's. Druk hoor!!
@ locatie pufcursus dat is een erg mooi en goed hotel. Vriendlief en ik hebben er eens gelogeerd (oke dan wel goedkoper via weekendje weg) en het was erg luxe en het ontbijt was verukkelijk (en veel). Het ligt praktisch aan het strand. @ vocht, schijnt vaker voor te komen en al helemaal als het warmer is. Dus vermoed dat de meesten van ons er nog wel last van gaan krijgen deze zomer @Bd wat jammer dat de echo tegenviel @ouwelui, die van mij is net zo. Zo enorm koppig (zucht) @Hier, ben weer strontmisselijk en voortdurend aan het overgeven. Dus maar weer aan de emesafane en maar hopen dat het snel wat minder wordt. Zometeen richting de fysio
@ Supernova: he jak. Niet leuk. Bedankt voor de magnesium tip. Kan ik dat gewoon bij apo/drogist halen? Ik vind het ook een heel raar fenomeen hoor, dat kramp in je kuit bij een zwangere vrouw hoort. Hihi ik heb niet eens een stuk zeep in huis, ik gebruik zeeppompjes, en denk dat dat een kliederboel gaat worden (graag gedaan Sucre, kan je weer even verder vies denken haha) @ Julia: hihi bij mijn vader idd precies zo met laptops hoor, ze hebben er 2 en die staan altijd en eeuwig op dezelfde plek. 't Enige dat idd weleens verplaatst is die iPad van 'm. @ Pina: oef, denk idd dat dat door de warmte komt, geen tips helaas! Goed koel houden misschien? In badjes met koud water, benen omhoog, dat soort dingen? Maarja, dat doe je ook niet 24/7. Maar ben bang dat je dr maar mee moet leren leven... ach tis maar voor even he! @julia: opgezwollen pens? wat raar, zou 't ff navragen bij vk hoor! Volgens mij hoort dat niet als je zwanger bent! Bij mij is alleen mn kont wat dikker, maar verder zie ik er nog als vanouds uit hoor! Hihi, zie het al helemaal voor me, wij allemaal als michelinvrouwtjes. Typfouten te over, omdat onze vingers zo opgezwollen zijn dat we minstens 3 toetsen tegelijk indrukken.. hihi! @ Annn: o nee he.. wat onwijs vervelend dat je er nog steeds zoveel last van hebt! Hopelijk slaat de emesafane gauw aan. Nou meiden ik ga er maar eens uit, lig heel aso in bed te flaptoppen. Maar het is weer uit met de pret, zometeen weer werken. En ik ben echt zielig, want mn baas zit met zn poot in het gips dus ik loop heel de dag voor hem te rennen. Tss, zou eigenlijk andersom moeten zijn!
@Annn, oh nee, balen van kots! Bah! Hopelijk snel wat minder!! @Ien, baas met poot in gips? Ik collega met pols in gips en dus meer diensten draaien samen met andere collega's. Herkenbaar dus! Werkse vandaag! Even een berichtje van Kleintje, ik quote hem even: 'Hoi, het is nu rustig, maar ben hier nu voor de longrijpingsprikjes in te laten werken, had gister overdag steken in vagina en dacht bandenpijn. Had voor de zekerheid even gebeld met gyn en meteen opgenomen. Balen! Maar ik hoop nog lang de kindjes te mogen dragen. Ze wegen nu 860 en 900 gram, dus dat is moo! Groetjes aan iedereen!' Dus zo staat het er bij Kleintje voor. Ik weet niet of ze nu nog aan de weeenremmers ligt. Zal het zo eens vragen. Nog maar even doorduimen. Hopelijk blijven ukkies zitten waar ze zitten. @Opgezwollen lichaamsdelen... hmmm.... ben inderdaad ook benieuwd hoe we er in de zomer uitzien.... Ben natuurlijk al eerder in de zomer zwanger geweest, maar toen uitgerekend in nov. en okt. dus weet niet of dat veel verschil maakt. Destijds in ieder geval geen varkenspootjes enzo. Ik hoop dus op herhaling! Ga even verder kleren uitzoeken voor mijn jongste knaap die alweer een maat grotere kleren nodig heeft, zucht wat gaat dat toch snel! Hij is heel stoer aangezien hij sinds een week op de wc plast. (potje slaat hij over, joepie, scheelt weer gesleep met piesjes ) Als hij op de wc zit maar niet hoeft, kijkt hij naar beneden en zegt: 'mijn piemel doet het niet!'.