Aha! Pffff net ff 5 miljoen voetbalplaatjes op volgorde lopen te zitten te liggen te leggen. Lijk wel gek! Maar ja.. maak ik weer vriendjes mee he, mn schoonpa, schoonzus en neefje sparen ze (is van de lokale voetbalclub, dus ze staan er zelf op). Dus mijn goeie daad van de dag is ook weer gedaan En nu als de wiedeweerga mn nest in! Ben dr weer klaar mee voor vandaag!
O, Kleintje, ik zie dat we zo'n beetje tegelijk aan het posten waren! Logisch, wat zeg ik, méér dan logisch dat je ff helemaal emo was! Het is ook allemaal donders eng! Probeer zoveel als mogelijk is in deze situatie, te ontspannen. Hopelijk helpt dat om je kleintjes binnen te houden. Hopelijk blijft het goed gaan en kan je donderdag je kleintje weer zien! Lijkt me ook heftig. Heeft ie het goed naar zn zin bij opa en oma? Dat scheelt natuurlijk ook. Meid ik denk aan je hoor!! Als Groningen niet aan de ganse andere kant van NL voor me lag, kwam ik even een koppie thee bij je doen. Ligt het trouwens een beetje in de buurt van je eigen woonplaats? Zat ik me ook ineens af te vragen. Omdat je van ziekenhuis was veranderd? Hopelijk is het niet uuuuuren van huis vandaan, dan is het voor je vent ook redelijk makkelijk aan te rijden. Meid sterkte!!!!
Ons kleintje; goed weer wat van je te horen. Kan me heel goed voorstellen dat je emo was. Hoef je je ook echt niet voor te schamen hoor. Ik zou ook mega bezorgd zijn. Laat je goed verzorgen daar. Fijn dat je je kleintje donderdag weer kan zien. Is toch ook raar om elkaar ineens niet te zien terwijl je elkaar normaal gewoon iedere dag ziet.
Lief! vanavond komt een vriendin van me op bezoek. het is wel 1,5 bij ons huis vandaan dus een behoorlijk heen en weer gereis. En veel files hier bij groningen. vannacht had ik wat krampjes maar ik kon niet goed naar de wc dus waarschijnlijk daardoor. ik had ook wat steken in mijn lies, maar dat was niet zo lang. Ze hebben vanochtend een ctg gedaan en die was goed. Kleintjes doen het helemaal super! baarmoeder had wel of en toe een beetje contractie maar waarschijnlijk door de kindjes, maar dat vind ik wel een beetje eng. wou dat ik niet had mee gekeken. Morgen gaan ze de boel weer opmeten, baarmoederhals (en ontsluiting misschien ook? ze willen ook niet teveel stimuleren). groei van de kindjes en de tts in de gaten houden. Heb mijn zoontje al sinds maandagochtend niet gezien, heb hem nog nooit zo lang niet gezien. Maar hij heeft het meer dan leuk bij opas en omas gehad. Oja klotenieuws is: mochten de kindjes hier worden geboren dan komen ze op 2 verschillende afdelingen en mogen we ze niet samen buidelen. Des te meer een reden om ze nog een hele tijd binnen te houden! x
vanwege dat ze dan meer zorg kunnen bieden, en vanwege infectiegevaar mag ik ze dan niet samen vasthouden. het is ook afhankelijk van de drukte op dat moment, maar zij hebben voorkeur voor beiden apart.
Dan zit er dus maar een ding op: gewoon binnen houden die mannetjes! Jee ook anderhalf uur rijden. Pffff, niet heel praktisch dus.
fijn dat je ons zo op de hoogt houd kleintje! 1,5uur dat is niet niks zeg. vervelend, maar je bent nu wel in goede handen, mochten de boys toch komen zitten jullie daar wel goed! een fijne gedachte! maar natuurlijk blijven ze nog even lekker zitten waar ze zitten, ze hebben het goed daarbinnen!!! niks aan dat je je zoontje al zo lang niet hebt gezien zeg, maar morgen zou ie toch meekomen op visite, gezellig, lekker van hem genieten. heel veel sterkte!
heb de vk net gebeld zijn ze in gesprek pfffff (heb zo een buikpijn al vanaf vannacht bij mijn navel daar)
nou vk gebeld ze vermoed dat mijn navel naar buiten aan het drukken is maar moet dit in d egate houden omdat het ook voorweeen kunnen zijn zodra ik water of bloed verlies moet ik direct bellen. Hoop zo dat het die stomme navel is (was geen bandenpijn zei ze)
Zo. @Sucre, dat kan niet hoor! Zo'n lap tekst schrijven en maar 3 woorden over jezelf! Maar super dat jullie mannetje ook zijn eerste piesje op het potje heeft geplast! Keep up the good work! Jij komt dus uit LWD?! Hoe erg is het gesteld met mijn topografisch intelligentie? geen idee waar dat ligt of waar het voor staat... LWD.... @Pina, lekker daar in de zon? Wij hier ook zon, maar vast iets minder warm! Zorg dat de zon blijft schijnen, wij komen over 2,5 week die kant op. Hoewel.... euhm... waar zat je ookal weer precies? @Ons Kleintje, blijft dus spannend. Ik kan me voorstellen dat je die contracties liever niet had gezien tijdens de CTG. Krijg je er nu dagelijks eentje standaard? Hopelijk verloopt het onderzoek morgen ook goed. Is het mogelijk dat je van 2 cm naar 0 cm gaat? @Ien, volle of lege kratjes? Capelles tuig zeg, en ga je daar je kind tussen opvoeden? @Meid, goed aan de plint jij! @Esmeralda, welcome back. Hier alles knor. Vandaag uit slaapdienst zo'n grote mooie nieuwe speeltuin ingedoken en een paar uur op een bankje in de zon zitten genieten. H-e-e-r-l-i-j-k!!!! Nu net thuis, even kokkerellen, kindjes naar bed en relaxen. Later meer vanuit Nijmegen front. Doeiii!
He, wacht eens even. Zw.schapsverlof is toch altijd 16 weken in NL? Als alles goed gaat 4 tot 6 weken ervoor en 10 tot 12 weken erna? Ik ontving vandaag een brief van P&O waarin ze bevestigen dat ik 4 weken voor de uitgerekende datum met verlof ga (dit heb ik zelf ook aangegeven) en dat ik na de bevalling nog 10 weken verlof heb. Dit zou bij elkaar dus 14 weken zijn en niet de 16 die ik had verwacht?! Wie weet meer voordat ik van alles ga uitzoeken?
http://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/verlof-voor-ouders/zwangerschapsverlof-en-bevallingsverlof?ns_campaign=Thema-Werk_en_loopbaan&ro_adgrp=Verlof_voor_ouders_zwangerschapsverlof&ns_mchannel=sea&ns_source=google&ns_linkname=duur%20zwangerschapsverlof&ns_fee=0.00 Ook hier onder kopje: "Duur en aanvragen van het zwangerschaps- en bevallingsverlof" staat duidelijk dat het zwangerschapsverlof van 6 weken door kan lopen na de bevalling. Snap ik het niet of is hier sprake van een fout van P&O?
Ons Kleintje, succes in het ziekenhuis!! Lijkt me toch erg confronterend allemaal, vooral dat gesprek met de neonatoloog. Je wilt je kindjes nog zo lang beschermen tegen de buitenwereld. En jij doet alles wat je kan, daar zal het niet aan liggen! Probeer tussen de angst en onzekerheid nog wel te genieten, al is dat soms moeilijk. Belachelijk trouwens dat ze niet op dezelfde afdeling zouden komen. Zou ik echt niet mee akkoord gaan. Voor een tweeling moet gewoon een plekje naast elkaar gecreëerd worden. Dat is goed voor hen, maar helemaal ook voor jullie! Hebben je kleintjes trouwens tts?? Of houden ze het alleen in de gaten? Gelukkig heb je nu wel wat afleiding met je pc. Hopelijk mag je na het weekend naar huis! En heerlijk dat je morgen je zoontje weer ziet, zal je zeker goed doen. Nou, ik duim nog even door voor jullie. Knuf! Ientje, dubbel feest ja, maar weinig zin. Zondag wordt het zeker errug gezellig als manlief jarig is! Taartje mooi geworden? Sensatie hoor, op je werk, spannend!! Meid, ik heb ff aan mijn broer gevraagd en ze waren heel erg tevreden over hun fotograaf. Ik ken zelf nog Jeroen Horsthuis als fotograaf, oud klasgenoot, maar weet niet of hij bruidsfoto's doet. Goed werk met al dat geklus van jullie. Nee hoor, ik dacht niet aan wat anders, echt waar niet!! Nou ja, tot jij je uitleg gaf dan, haha. Mama Esmeralda, rustig aan dan maar! En als je het niet vertrouwt, gewoon weer bellen hoor! Julia, tssssssssssssssssssssssss, weet jij niet eens waar LWD ligt??????????? Dat is de mooiste hoofdstad van Nederland, Leeuwarden, je weet wel, dat prachtige stadje in het Friese land, hahaha. Daar ben ik groot geworden, voordat ik bij jou in de buurt ben gaan wonen. Lekker he die zon, ik heb uit het werk ook nog even de zon opgezocht. Het is echt een foutje van P&O hoor, je hebt altijd 16 weken verlofrecht. Stop je 4 wkn vantevoren, dan heb je 12 weken erna, etc.
Meid, de naam van hun fotograaf is Tjerk de Jong fotografie, huwelijksfotografie en portretfotografie in Leeuwarden, Friesland Hier alles redelijk, ben moe, heb harde buiken en pffff... jak. Ken je dat? Tot gauw meiden!
Euhmm.. niet echt Capels tuig, ze komen niet eens uit NL zeg maar. Maar ik dacht, laat ik maar niet over "buitenlanders" beginnen, voordat ik bepaalde mensen hier voor de schenen schop En het ging om van die groentekratjes, die waar wij de groente etc in geleverd krijgen. Dus geen bierkratten gelukkig, al had ik graag wat flesjes bier naar hun koppen gesmeten :x Rotlui, blijf met je tengels van onze spullen af! @ Ons Kleintje: he dat is niet fijn, dat je zover van huis ligt. Maar wel in een supergoed zkh voor wat ik heb begrepen. Vreemd dat ze ze uit elkaar halen als ze zo vroeg worden geboren. Ergens wel beetje te begrijpen, maar zou zo zonde zijn! Er is dus maar 1 oplossing, binnenhouden die kerels! @ Sucre: taartje alleen nog maar gebakken, moet hem morgen nog afmaken. Heb alleen een inspiratie van 0,0 dus nog ff over verzinnen. Morgenochtend om 9 uur en morgenmiddag om 14 uur bloedprikken op suiker. Bleh vroeg opstaan! En dat op mn vrije dag! Ik duik dus nu gauw mn nestje in, alleen, want hub is weer eens niet thuis. Tss. Ik neem mn voedingskussen wel weer mee (sucre, nee ik neem geen zeep mee, dus geen rare glijpartijen e.d. hoor, ik ga gewoon slapen!)
Glijpartijen met zeep... hebbie een leuke nacht gehad? Wel balen op je vrije dag dat je dan om 09.00 moet bloedprikken, onmenselijke tijd, maar dan kan je vast wennen he? Want die beeb houdt dadelijk ook echt geen rekening met jouw vrije dagen, gna! Oh, oeps, heet dat Capels tuig? Klinkt idd wel wat 'beter' dan Capelles tuig.... Maareh... je wilt dus eigenlijk zeggen dat het gewoon bulgaren waren he? Potje vechten? @Kleintje, hoe gaat het met jou? Vandaag ook weer aan de ctg? Inderdaad zoals Ien ookal zei, balen dat het toch zo'n 1,5 u rijden is. Alles voor de jongens natuurlijk maar praktisch is het wat minder. Hopelijk voel je je een beetje goed en kan je veilig, na het weekend naar huis. @Sucre, ahaaaaa Leeuwarden! Zeg dat dan!!! En jij praat zomaar ook ABN, of alleen schrijven? Zonder gein, vind het een super stad! Al te lang niet meer geweest maar een aantal jaren terug met het boekengeschenk een dagje met hub getreind door NL toen wij nog in Bulgarije woonden en hier op vakantie waren. Hij vond het ook helemaal mooi daar! ga je er nog regelmatig naar toe, bezoekje aan ouders, of weekendje zeilen? @P&O, ik heb de dame in kwestie even een mailtje gestuurd. Ben benieuwd. Misschien wel gewoon een typefoutje hoor, maar wil het wel graag in orde hebben. Zo, duik zo eens onder de douche, ik heb de luxe dat hub altijd zoonlief naar school brengt sochtends. De zon schijnt al, zal wel weer een dagje speeltuin worden. En daar heb ik natuurlijk niks op tegen
Hallo ladies, Even snel een berichtje van mij. Ons weekendje Port Zélande was echt geweldig. Heerlijk weertje gehad en genoten van alles. Nu helaas stront verkouden. Wat slaapt dat rot als je steeds wakker wordt van je verstopte neus of kriebelhoest, bah! Ik moet zo weer werken tot vanavond, dus probeer morgen alles een beetje bij te lezen (al zal ik niet meer overal op reageren, want moet volgens mij echt heel ver terug lezen ) Hopelijk gaat alles goed met iedereen, al lees ik op deze pagina dat Ons Kleintje in het ZH ligt?! Hopelijk blijven de kleintjes nog lekker lang bij je. Sterkte! xx
hoera ik ben vandaag 27 weken zwanger! dat betekend dat de overlevingskansen van de kleintjes van 60-70% naar 90 % is gegaan. Maar goed ik wil natuurlijk nog niet gaan bevallen, no way, ik ben er nog lang niet klaar voor en de kleintjes ook niet. ik heb vanaf 5 uur geen remmers meer, en mijn buik is gelukkig nogsteeds rustig. er is gewaarschuwd dat het sowieso nog zou kunnen gaan rommelen vandaag, dat gebeurd meestal. en dan gaan ze kijken wat ze dan gaan doen. Maar zover is het nog niet en misschien gaat dit wel helemaal niet gebeuren. Vanochtend ctg gehad en alles ziet er goed uit met de kindjes en ook de baarmoeder was rustig, hij moet wel overnieuw vanmiddag want een van de babies wil niet stil blijven liggen dus hebben ze niet 1 lijn kunnen meten. nou ja, geeft ook niet. Ik dacht dat ze vanmorgen nog een echo zouden maken maar dit is verschoven naar vanmiddag. als ze maar een beetje optijd klaar zijn, want man en zoontje komen vanmiddag en daar kijk ik heel erg naar uit! (gelukkig gaan ze er rekening mee houden) @misty ja dat klopt helaas. Dank je wel! @ientje succes met het bloedprikken vandaag, hoop dat alles goed is. @julia, ja het is echt zo, zwangerschapsverlof is ALTIJD 16 weken. komt vast wel goed meid, maar ik zou er zelf ook achteraan gaan hoor