Juli 2011 Mama's

Discussion in 'Zwangerschap clubs' started by nina1982, Oct 20, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Pina

Pina Actief lid

Nov 22, 2006
    467
    0
    0
    zelfstandig ondernemer
    Zuid-Holland
    @ Sucre: wat een mooie foto's! Wij mogen over twee weken ook weer voor een 3-d echo. Mijn vriend vond het opeens allemaal te lang duren afgelopen week en wou direct voor tussendoor nog een foto-sessie plannen, maar ze namen de telefoon niet op en toen heeft hij er maar vanaf gezien. Haha, geduld is een schone zaak.

@ Meid: we gaan naar Tenerife, Costa Adeje. Helaas staat er op internet dat het er nu 14 graden max is en kans op regen... grrr!

Vandaag een controle bij de verloskundige gehad en mijn suikergehalte bleek te hoog te zijn en mijn ijzer te laag, zou dus kunnen dat het niet alleen door een verkoudheid komt dat ik me zo slap en vervelend voel. Ik moet nu goed op mijn eten letten, maar dat is nog best lastig. Voor ijzer is appelstroop erg goed en voor suiker juist helemaal niet heb ik net gelezen... weinig fruit tegen suiker, veel citrusfruit bij het eten helpt ijzer beter op te nemen :(:(:(. Iemand nog tips?

Groetjes Pina

2. Elionorah

Elionorah Bekend lid

Jun 14, 2010
    761
    0
    0
    Nurse
    Amsterdam
    Goedemorgen meiden.
    Wat een heerlijk weer he!!
    Heb vanmorgen al lekker met m'n kop buiten het raam in de zon gehangen :)

@ientje, verplichte bedrust is niet haalbaar ;) ik kan alleen maar in bed blijven als ik vastgeketend zou worden. En gelukkig hoeft dat ook niet.
    Ik kan wel af en toe wat rond lopen. Gister m'n dochter naar bed gebracht, ze loopt zelf, kruipt zelf in haar half hoogslaper, dus qua lichamelijke inspanning was het minimaal. Toch had ik wel daarna die nare spanning op m'n buik.
    Het gaat de afgelopen dagen wel elke dag iets beter. Ik hoop dat dat doorzet, en dat ik mezelf kan blijven remmen.
    Er is niemand anders die voor mij kan bepalen waar de grens ligt van inspanning, en dat is lastig.

Hubby heeft m'n dochter net naar de kdv gebracht. En we zitten nu heerlijk in ons elektrische bedje online te zijn haha.
    Dochter is weer beter.

@ien, oei je man is heel ad hoc, hopelijk komt er een mooie toilet voor terug.

@Annelies, goed dat de token nu wel werkt. Is het wat, thuiswerken. Ik wordt er ook nog over gebeld deze week. Lijkt me wel leuk, maar ik weet niet hoeveel meerwaarde het heeft...
    Die ukjes van jou... Ah de kittens Hihi. Ik. Dacht al dat ik wat gemist had :)

@geboorte kaartjes, nog niets aan gedaan. Maar we weten al wat we willen. Een foto van onze handen in elkaar (lekker duidelijk he) en dan inclusief de hand v m'n dochter. Dus bij de m'n dochter 3 handjes, en nu 4 handjes. Wordt erg mooi!

@sucre, m'n bedje slaapt heerlijk, alleen slaap ik wel slechter door die irritante alertheid! Ik heb vannacht weer om 1.00 uur gedoucht, en toen nog Sudoku gedaan tot 2 uur :( daarna wel heeeerlijk tot 8 uur geslapen, in een stuk door. Toen kwam mn dochter binnen hobbelen en kroop bij ons in bed Hmmm schatje!

@pina, wat grappig dat je man plotseling de enorme drang kreeg om jullie kindje weer te zien :) mooi!
    Wat balen dat je waardes niet goed zijn! Je kan ook ijzer tabletten nemen/krijgen. Ferrofumaraat. (daar kan je wel weer harde ontlasting van krijgen) :(
    Sterkte met je eetpatroon puzzel! Evt een diëtist inschakelen via de huisarts he.

Zo ik ga weer een dagje hangen.
    Nog 14 weken en 3 dagen aftellen.... Oei

3. Marrie28

Marrie28 Fanatiek lid

Jun 27, 2007
    1,711
    0
    36
    Nog geen vlekje/blaasje/pokje te zien! Gisteravond had Pepijn koorts en vanochtend niet meer. Hij wil alleen nog steeds niet normaal eten (ja, liga's en potjes fruit...) dus vanochtend is opa hem komen halen. Kan ik nog een dagje werken voor de vakantie. Het is trouwens helemaal mislukt met mijn korte broek... H&M heeft hier wel positiekleding, maar geen korte broeken :( Online wel, maar dan wordt het pas bezorgd als we in Frankrijk zitten. Misschien morgen nog kijken bij C&A en Prenatal. Ik heb wel echt een te hippe zwemshort voor Pepijn gekocht en een geruite korte broek met een Smurfen-shirtje! Fijn dat als het shoppen voor jezelf niet lukt, je altijd nog kan slagen voor je koter :D

4. julia6

julia6 Fanatiek lid

Feb 6, 2008
    3,639
    0
    0
    Gelderland
    @Sucre, dat wordt een fotomodel, wat een knapperd!

@Eli, gefeli met nieuw eletrische lattenbodem, die wil ik ook wel! Relaxed! Al is de reden waarom natuurlijk wat minder. Wel goed dat het iedere dag wat beter gaat! Houden zo!

@Ien, hub heeft gelijk, als je dan toch begint, dan kan je het maar beter goed aanpakken. Komt er ook nog een dakkapel? :)

@Marrie, hoe'st met pepijn? Bij de jongste hier begon de waterpokken ook met afgrijselijk gehang, gezucht, gekreun en koorts. En hij kreeg ze dus een paar weken nadat zijn broer er van genezen was. Dus who knows :) Havermout in een dichtgeknoopt washandje in bad, ziet er ranzig uit maar schijnt te helpen tegen de jeuk.... Ik zou eigenlijk een foto moeten zoeken van de jongste hier met pokken, mijn hemel wat zag dat jong eruit! Tis dat ik nu echt geen tijd heb, maar als je wil, na mijn vakantie :)

@Pina, hier 25 graden en morgen in Sevilla 23 met kans op regen. Ik herken je *mok* wat betreft jullie vakantie. Maar wie weet.... Gelukkig hou ik niet van erg heet, en de vooruitzichten in zuid spanje, de plekken waar wij heen gaan zijn iets van 19-25 graden met bewolking, gelukkig ook zon en de eerste paar dagen kans op regen. Ach. Die regen mag achterwege gelaten worden, maar ik ben toch er blij dat we hem nokken morgen. Heb er zo'n zin in!

@Euh... ik vergeet vast de helft, gooi het op zw.schapsdementie en het feit dat ik op 1/4 ben van de dingen die ik vandaag nog allemaal moet doen. Tijd gaat te snel, dus zwaai jullie even gedag vanuit Nijmegen. In ons eerste appartementje hebben we wifi, en laat ik nou mijn ipod meenemen met vreselijke kindermuziek voor de jongens in het vliegtuig. Dus who knows.. als het lukt en kan de drang niet weerstaan kom ik eens vanuit Sevilla hier rondneuzen om te kijken hoe het er voor staat. Aan de andere kant... stelletje kletskousen hier, zal ik het zeker weten niet bij kunnen houden!

Ik ga tassen pakken, poes naar pension brengen, zoon van kdv halen, buggy bij vriendin lenen, slaapbankje via Marktplaats voor op zolder kopen, moeder ophalen die mee op vakantie gaat enz enz enz. Hoe prop ik al die dingen in de aankomende 3/4 uur? I dont know! Hasta la vista! Oh nee, tot later was Hasta luego! :)

5. Bd81

Bd81 Fanatiek lid

Jun 5, 2007
    2,754
    1
    0
    Julia veel plezier!!!!!!!!!!

6. meid

meid Fanatiek lid

Oct 14, 2010
    1,259
    0
    0
    fijne vakantie julia, geniet hoor!

enne pina, komt vast helemaal goed met het weer hoor als je daar bent!!!

@marrie, mmmm vervelend dat je nog niet echt weet wat er met je knulletje is. hopelijk knap ie snel op, of krijgt ie toch nog de waterpokken [hoe vervelend het ook is maar dan is er er maar wel mooi van af!]
    @kleren kopen, jaaa vervelend he als je iets zoek maar dat je het niet kan vinden, maar lang leven de kids....hihi die van mij krijgt ook vaak wat nieuws!
    @pina, balen van je bezoekje van de vk, kon zei je niet wat tips geven, als je ijzer veel te laag is krijg je waarschijnlijk staalpillen. maar wat ook veel ijzer bevat is vlees.
    die van mij is juist erg hoog; 9. maar dat is prima, gelukkig!

nou ik moet snel want mijn yoga begint over 10 min.... rennennnnnnn...

7. ientje

ientje Fanatiek lid

Jun 7, 2010
    2,999
    0
    36
    @ Julia: haha NEE niet beginnen over dakkapel hoor, gaat ie daar vast ook gelijk mee aan de gang! Da's weer een volgend project hoor! ;)
    WC is nog niks aan gedaan gelukkig, hij kreeg wat last van zn knie vandaag dus heeft zo'n beetje de hele dag op de bank gezeten.

Hoe gaat het met alle taken die je moest doen? Kat opgehaald? Schoonmoeder naar pension gebracht? :D
    Geniet van de vakantie!!

@ Marrie: jammer zeg, dat kortebroek missie niet geslaagd was bij h&m. Hopelijk bij 1 van de andere winkels wel!

@ eli: leuk idee zo met die handen in elkaar, vooral omdat je dat met de eerste ook hebt gedaan! :)

@ Meid: hihi, haasten voor de yoga, klinkt echt als een goeie combi ;)

Morgen ff naar vk, hopelijk weer een kort bezoekje!
    Dan nog even een uurtje naar t werk, moet baas nog ff helpen wat dingen klaarzetten (hij heeft een kadootje/verrassing voor personeel, ik zit in 't complot maar ben er niet bij als hij het gaat geven, jammerrrr!), maar voor de rest ben ik al lekker helemaal VRIJ t/m dinsdagochtend 9 uur!!! :D

En nog ff een vraagie, zijn er coca cola drinkers onder jullie? De 1,5 liter flessen hebben actiecodes waarmee je dingen kunt sparen. Ik hou me zeer aanbevolen als jullie ze niet gebruiken!! *kijktheellief*

8. Sucre

Sucre Fanatiek lid

Feb 1, 2008
    4,877
    0
    0
    Verpleegkundige
    Gelderland
    Zo, ik meld me ook ff af. Ik ga morgen op vakantie.
    Fijne dagen allemaal!!

9. julia6

julia6 Fanatiek lid

Feb 6, 2008
    3,639
    0
    0
    Gelderland
    Sucre, jij ook morgen op vakantie, na-aper! Wij ook! Vliegen? Toevallig ook vanaf Eindhoven? :)

Dank allemaal voor vakantiewensen! Ik ben geloof helemaal klaar. Ja Ien, moeder in pension, kat opgehaald, *proest* hahahahaha! Kzie het helemaal voor me! Ze paste net niet in dat kattenkooitje waar jij Cooper nooit in krijgt, you know, maar tis gelukt!

Zelfs cool slaapbankje gescoord via MP en vanavond nog opgehaald!

Cola flessen. Toevallig heb ik 1 lege in de kast staan in de gang. Moet je die code nu nog hebben, of opgestuurd krijgen? Pff, je vraagt wel veel hoor, om 23u savonds. Oh, ik zie het al, de code in de dop? Ik pb hem wel effe. Hub heeft gisteren 2 flessen weggebracht, sollie! Zouden de spaanse doppen ook een code hebben? Cola in het buitenland, zolang het echte cola is, smaakt altijd veul lekkerder... dat belooft wat! Yummie :)

@Meid, rennend naar de yoga, das een goeie! Kan je daarna uitpuffen, denkt iedereen dat je bevalling begonnen is :)

Zo. Nu echt doei, ik ga naar bed, morgen vroeg op!

10. ientje

ientje Fanatiek lid

Jun 7, 2010
    2,999
    0
    36
    Sucre, jij ook hele fijne vakantie he!!! :)

11. meid

meid Fanatiek lid

Oct 14, 2010
    1,259
    0
    0
    lekker in het zonnetje in de tuin achter de laptop....alleen moeten ze toch eens iets gaan bedenken dat je het beeld wat beter kan zien in de zon....

ik was gister nog optijd voor de yoga, hihi. kon ik daar even uitpuffen...
    we hebben gister iets gehad over bevallen op een baarkruk. iemand ervaring??? ik vond het niet heel fijn, die positie, oei oei ooeii mijn beenspieren.

mmm word toch alweer een beetje jaloers hoor, dat jullie nu lekker met vakantie gaan en ik net weer terug ben. maar meiden, genieten hoor het is zomaar weer om [en ik weet het, 'snik'.]

@cola, sorry er word hier erg weinig cola gedronken!

12. Elionorah

Elionorah Bekend lid

Jun 14, 2010
    761
    0
    0
    Nurse
    Amsterdam
    Weinig te melden hier.
    Rust, verplichte 'vakantie'...
    Ik geniet zo van m'n dochter, ze is zo lief
    Ze helpt me echt door de weken heen zo.
    De hele dag door zingt ze liedjes,
    Ze verzint zelfs liedjes op bestaande wijsjes :)

@vakantie dames, geniet er maar van!

13. ientje

ientje Fanatiek lid

Jun 7, 2010
    2,999
    0
    36
    @ Meid: baarkruk, geen ervaring mee (duh haha) maar mn collega was erg positief. Ik heb er zelf niet zoveel mee eigenlijk, lijkt me inderdaad niet heel relaxed (maar ja, ik heb zo'n donkerbruin vermoeden dat heel die bevalling niet relaxed is :p;):D)

@ Eli, heerlijk, genieten jij!

Net terug van vk, heb ijzertabletjes, want dat was wat te laag (6,1). Verder was alles goed. Gelijk even een zwangerschapsverklaring gevraagd, baas had er nog niet om gevraagd maar je kan 'm maar vast hebben he!
    En gelijk een overzicht dat ik mee moet nemen als we nog met vakantie gaan en ik daar nog ineens naar een vk moet ofzo.

Zo ff weekendtas halen, hebben alleen maar hele ouwe vieze kapotte liggen, wordt tijd dat we eens een degelijke in huis halen!

Vk liet trouwens voelen waar het hoofdje zat, kon je goed voelen joh! Echt leuk! Tot een half uur erna voelde ik dat t hoofdje nog steeds daar zat, maar inmiddels ben ik die weer kwijt. Die draaikont ook he :p

Nou, ik ga lekker van het zonnetje genieten! Doeiii! :)

14. misty1984

misty1984 Fanatiek lid

Mar 17, 2009
    1,550
    1
    0
    Noord Brabant
    Hallo allemaal,

Wat is het toch weer een heerlijk zonnig weertje. Lekker met de laptop in de tuin :D

Moet weer veel bijlezen zie ik, dus dat ga ik maar eens op mijn gemakje doen.

Nog bedankt allemaal voor de felicitaties. Ik heb een heerlijke zonnige verjaarda gehad.

@Pina: en nog steeds zo verkouden? Hopelijk is het op tijd over en kun je lekker genieten van jullie vakantie op de Canarische eilanden. Hopelijk is het daar dan net zo zonnig als hier in Nederland.
    Zie dat jij ook aan de lekborsten bent hihi. Ik heb hier ook last van, helaas al sinds week 23, maar goed het went. Oh jeetje, gezonder eten voor ijzer en juist geen suiker?! Lastig lijkt me.

@Kelly: Okey, nu begrijp ik dat je daarom thuis zit ;) Wat studeer je? en ge ja na de bevalling weer verder met je studie? of haha, zie dat je studeert voor vroedvrouw. Leuk! Je zit dus al geregeld tussen de baby's ;) Hmm, lees ook dat je een heftige periode achter de rug hebt met het eerste kleintje en alles erom heen. Hopelijk verloopt deze hele zwangerschap en straks de kraamperiode rooskleuriger.
    @Eli: Wat een lieve man om elektrisch verstelbare lattenbodems te kopen voor je bed. Dat ligt toch een stuk handiger als je ook nog wilt internetten hihi.
    @Sucre: Yep, de naam weten we al, tenminste als bij de pretecho nog steeds blijkt dat we een meisje krijgen ;) Ik ben helemaal niet sportief haha. En Petanque is niet ouderwets, maar veel mensen denken wel dat het een oude mannen sport is haha. Echter speelt mijn broer op zeer hoog niveau en gaat zowat de hele wereld over voor wedstrijden, zoals de wereldkampioenschappen. Er wordt alleen niet zoveel aandacht aan gegeven zoals bijvoorbeeld voetbal of tennis etc.
    Jullie veel plezier met kamperen :D Altijd lekker, zeker met dit mooie weer. En wat een dotje, jullie kleintje! Ik kan niet wachten, volgende week donderdag mogen wij ons kleintje weer bewonderen :D
    @Ientje: Oh jeetje, jij ook aan de grijze haren haha. Hier nog 1. Ik moet ook hoognodig naar de kapper voor een knip en verfbeurt ;) Veel plezier met het familieweekendje! en succes met het opnieuw zoeken van het hoofdje van jullie draaikont. Leuk dat je nu weet waar die zit/zat haha.
    @Vive: Oh jeetje, hopelijk blijft alles goed gaan ondanks de iets te grote preitje.
    @Anneliesje: haha, voorzichtig dat je niet op de kleine poezelbeestjes stapt.
    @geboortekaartjes: Wel wat gekeken op internet, maar verder nog niets. Moet toch maar eens langs een drukker ofzo denk ik.

Nou ik heb alles weer bijgelezen en ga nu nog even relaxen en genieten van het prachtige weer.

Fijne avond allemaal!

15. Bd81

Bd81 Fanatiek lid

Jun 5, 2007
    2,754
    1
    0
    Meid: geen ervaring met baarkruk. Vorige keer gewoon liggend op bed. Had ook niet moeten bedenken dat ik daar nog van af moest :)

Geboortekaartje: Hmmm heb nog steeds niet echt gevonden wat ik geweldig vind. Bij eerste hadden we zo een kaartje en daar waren (en zijn!) we nog steeds weg van. Moet dus maar eens haast gaan maken.

Ik ga zo weer naar yoga. En nee ik ben op tijd dus hoef niet te haasten ;)

Heb het weekend lekker vrij. Moet pas dinsdag weer werken. Heerlijk vooruitzicht met dit weer.

16. SupernovA

SupernovA Fanatiek lid

Nov 27, 2010
    1,419
    0
    0
    Zuid Holland
    Hey hallo iedereen!

Ik heb even niet zoveel gereageerd de laatste tijd, wel meegelezen.

Vakantiegangers: Veel plezier, goede reis en genieten he! Beetje laat, ik weet het.

Cola: drink ik niet, dus helaas pindakaas.

Elionorah: wat lief van je dochter! Maakt de verplichte vakantie dan toch een stukje leuker, lijkt me

Ientje: wat cool dat je het hoofdje kon voelen!
    Grijs? Hier ook hoor, althans zo lijkt het als de uitgroei meer en meer wordt. Vorige week kwam de thuiskapster bij mijn moeder maar ik had even geen zin in gefriemel aan mijn hoofd, dus heb over geslagen. Nu een beetje spijt van. Over 5 weken dan maar.
    Familieweekend: veel plezier hoor! Wordt mooi weer, dus daar kan het niet aan liggen

Vive: iets te groot preitje? Ik hoop dat je suiker verder goed is, weet je al wat? Hier ook een iets te groot guppie en mijn suiker is goed.

Misty: je bent jarig geweest? Van harte gefeliciteerd nog!

Geboortekaartje: Ik heb een site gevonden waar we ze willen gaan bestellen. Nu nog een naam voor op het kaartje :D

Ben vast iemand vergeten, sorry! Was niet express!

Hier: Rare tijd achter de rug. Medicatie lijkt nu aan te slaan en in plaats van een dip heb ik een gigantische up. Dus ik moet me nu gaan focussen om dat een beetje te balanceren.
    Eerste en tweede paasdag is vriend vrij en gaan we op pad met zijn boot! Ben nu al de hele week in de weer om van alles te regelen, wat basis boodschappen, beddengoed wassen, alles weer inruimen in de boot. En tussen alle bedrijvigheid in merkte ik iets, wat ik al heel lang niet meer gevoeld had: ik heb ZIN in ons weekendje/ overnachting op de boot!

Even een vraagje over zonnen, of in de zon zijn. Ik heb zelf zonnebrand gehaald, omdat zo'n zwangerschaps masker mij niets lijkt :p. Maarre, smeren jullie ook? en welke factor? Ik heb 30 gehaald, 50 leek me weer zo......hoog.

17. ientje

ientje Fanatiek lid

Jun 7, 2010
    2,999
    0
    36
    Zonnebrand: ik heb voor mn gezicht factor 50 voor kids gehaald, zo'n tubetje. Wil daar absoluut voorkomen dat ik masker krijg! Verder smeer ik met wat minder;

18. annneliesje

annneliesje Fanatiek lid

Jan 16, 2011
    3,569
    0
    0
    Administratief medewerkster
    Noord Nederland
    Ik heb factor 30, maar zit in de schaduw. Maakt bij mij niet uit, omdat ik melkwit ben en blijf haha.

Vakantiegangers, geniet ze van dit prachtige weer.

Bd hopelijk zweef je lekker weg tijdens je yogales :)

misty, lekker hoor laptoppie en dan in de tuin. Ik zit een beetje met die weerspiegeling die ik niet echt prettig vind. Verder wil ik graag een zonnescherm, omdat ik bang ben dat beeb dezelfde wittint huid heeft als ik.

19. ientje

ientje Fanatiek lid

Jun 7, 2010
    2,999
    0
    36
    Mogge dames!

Zo, waarschijnlijk het laatste berichtje tot maandag van mij, tenzij ze op de familieweekendlocatie ook wifi hebben :D

Laptop in de zon: het schijnt te schelen als je je beeldscherm donkerder zet. Bij de meeste laptops zitten er onder een paar knopjes extra functies zoals page up, down en het geluid enzo. Bij mij zit bijv. onder de f5 een zonnetje met - en onder de f6 een zonnetje met +.
    Als je dan de Fn knop indrukt en daarbij die f5 knop, dan maak je je beeldscherm donkerder, zodat je er in de zon beter op kunt kijken.
    Heb het zelf niet geprobeerd, maar heb er goeie verhalen over gehoord ;) dus succes! :)

BD lekker geyoga'd? :)

Supernova: fijn om weer eens een upje te hebben of heb je eigenlijk zoiets van: kan het wat minder? Hopelijk vindt je lijf gauw de goeie balans. Maar het positieve is in elk geval dat de medicijnen dus wel aanslaan! :) Geniet van het varen, heerlijk met dit weer!!

Ik was gister bij vk geweest, dus ijzertekort, maar was nog vergeten te melden dat mn suiker gelukkig wel goed was! :)

Ik ga 't lijstje er weer eens bijzoeken en aanpassen en dan wens ik jullie een goede vrijdag :D en fijne pasen!!

20. ientje

ientje Fanatiek lid

Jun 7, 2010
    2,999
    0
    36
    Bevallingslijst:
    11 april 2011 - Ons Kleintje - 2 zoontjes - zkh - 27+4

Uitgerekende data:
    3 juli 2011 - Sucre (31) - 2e kindje - thuis - bv
    7 juli 2011- Ons Kleintje- 2e & 3e kindje - ziekenhuis - hopelijk bv
    7 juli 2011 - Flash - 2e kindje - ziekenhuis - flesje