Juli 2011 Mama's

Discussion in 'Zwangerschap clubs' started by nina1982, Oct 20, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Bd81

Bd81 Fanatiek lid

Jun 5, 2007
    2,754
    1
    0
    PFFFFFF mannen!!!!!!!!!!!!!! Gister anderhalf uur lang bezig geweest een kaartje te ontwerpen, zegt meneer "mwah ben er niet weg van" aaaagggghhhhh!!!!!!!!!!!!!!
    Toch maar een proefdruk aan gevraagd. Misschien als hij het in het echt ziet dat hij het wel leuk vind.

Vandaag belde vriendin op. Is met 33 weken bevallen pfffff. Gelukkig met beide alles goed maar is wel even schrikken. Ze was nog niet eens met verlof!

2. misty1984

misty1984 Fanatiek lid

Mar 17, 2009
    1,550
    1
    0
    Noord Brabant
    Goedemorgen allemaal,

Pff, ben helemaal gaar. Gister weer 9 uur gewerkt en vanmorgen weer vroeg wakker en niet meer kunnen slapen.

@BD: Jeetje 33 weken. MOet er niet aan denken om dan al te bevallen. Ik heb pas met 36 weken verlof haha.

@alle controles: Fijn dat alles weer goed was bij iedereen. En leuk dat jullie ook al te horen krijgen hoe groot het kindje is en hoe zwaar. Ik dacht dat ze dat niet echt konden zeggen. Hoorde bij de pretecho wel doormiddel van berekeningen dat ons kleintje ook iets van 1250 gram weegt, maar over de lengte zij ze niets. Ze vertelde wel dat ze tegenwoordig als het kindje geboren is niet mee altijd meten hoe lang het is, omdat ze dan de beentjes uit de kom trekken door ze plat te drukken! Klinkt niet echt lekker, dus wat mij betreft dan maar geen lengte op de kaart haha.

@namen: Wij hebben een roepnaam en vernoemen haar daarnaast nog naar de beide oma's. Alleen hebben we hun namen wat gemoderniseerd.

Nou ik ga snel douchen want zo komt vriendinnetje en dan gaan we samen naar de bruiloft van een andere vriendin en vanavond nog op feest.

Liefs,
    Misty

3. Sucre

Sucre Fanatiek lid

Feb 1, 2008
    4,877
    0
    0
    Verpleegkundige
    Gelderland
    Zo, ik reageer weer ff uitgebreid!

Pina, balen dat je suiker te hoog is en je ijzer te laag. Misschien kun je Floradix nemen, die werken heel goed om je ijzer te verhogen. Of veel groentes met ijzer eten. Ten aanzien van je suiker, niet te veel fruitsappen drinken. Ik zou zeker een dietiste vragen om je te helpen met het uitzoeken van je eten.

Elio, zo'n foto met handen willen wij ook maken, maar onze kleine man werkt niet zo mee, haha. Fijn dat je dochter je de dagen door zingt!! Die zien we over ene paar jaar in The Voice. ;)
    Wat een mooie buikfoto, zo romantisch!
    Ennh, harde buiken na lopen? Heb ik ook, al vind ik die 50 meter nog best veel van je. Ik kan max 10 meter lopen. Ik slik al wel je calcium en magnesiumpillen, maar merk nog geen verschil...

Marrie, korte broeken shoppen is lastig. Heb laatst bij de prenatal nog wel een leuk zwart rokje gekocht en een witte 3kwart broek. Gelukkig wel geslaagd voor je zoontje!

Julia, hoe was het in Spanje? Lekker kunnen genieten? Jammer van de regen, maar gelukkig is het beter geworden.
    Wij zijn in de achterhoek wezen kamperen. Beetje anders he. :D
    Maar wel geweldig weer en een supergezellige vakantie gehad!

Ientje, ik drink coca cola, die aktiedingen zijn me nooit opgevallen. Ik zal eens kijken...
    Bevallen niet relaxed??? Ach joh, niet zo piepen he, het valt best mee. Pijn is best fijn, toch?! :p
    Hoe was je familieweekend? Ahhh, erg geslaagd gelukkig. Beetje bijgekomen weer?

Meid, ik ben gewoon liggend op bed bevallen, al leek zo'n baarkruk me juist wel prettig ivm de zwaartekracht..
    Ik moet ook rechtop zitten, baby wordt echt groot nu en zit soms in weg, haha.
    Denk jij ook een beetje aan jezelf??? Wel doen hoor!

Misty, wouw, petanque is dus een vethippe sport. Moet je er ook sportief voor zijn? Ik ken echt niemand die het doet...
    Al een mooi kaartje gevonden voor jullie beeb?
    Ahhh, geen fijne situatie op je werk. Misschien toch ook wat rustiger aan gaan doen?
    Show je ook nog ff fotos van je kleine meid?
    Veel plezier vandaag!

Supernova, ik smeer factor 25. Nog geen masker hier, wel een hoop sproeten. Maar dat heb ik altijd. En ik doe een petje op.
    Hopelijk ben je gauw weer een beetje in evenwicht.
    Birckenstocks? Lelijk zijn ze he, maar ze lopen zoooo fijn!
    Gaaf een zeilboot!!

Ons Kleintje, super dat je nog steeds BV geeft.
    Wat een heftige tijd hebben jullie meegemaakt. Van NEC worden kleintjes zo ziek. Doodeng! Maar gelukkig gaat het nu weer wat beter. En krijgt hij medicijnen om zijn ductus te sluiten? Of willen ze hem gaan opereren? Fijn dat je met de oudste al zo lekker kan buidelen. Genieten is dat he.

Anneliesje, lekker he, een beetje kleur opdoen.

BD, super dat de spullen voor de baby er zijn!
    Geboortekaartje van zoonlief komt bij Hipdesign vandaan. Goede ervaring! Nu waarschijnlijk weer 1 van hun.
    Wat schrikken van je vriendin! Hopelijk gaat alles goed.

Kelly, fijn dat jullie weer zijn goedgekeurd!

4. Sucre

Sucre Fanatiek lid

Feb 1, 2008
    4,877
    0
    0
    Verpleegkundige
    Gelderland
    Bevallingslijst:
    11 april 2011 - Ons Kleintje - 2 zoontjes - zkh - 27+4 Borstvoeding via de voedingssonde en hopelijk over een paar weken aan de borst oefenen.

Uitgerekende data:
    3 juli 2011 - Sucre (31) - 2e kindje - thuis - bv
    7 juli 2011- Ons Kleintje- 2e & 3e kindje - ziekenhuis - hopelijk bv
    7 juli 2011 - Flash - 2e kindje - ziekenhuis - flesje
    8 juli 2011 - ientje (28) - 1e kindje - thuis - bv
    9 juli 2011- meid (28)- 2e kindje- ziekenhuis
    10 juli 2011 - SupernovA (29) - 1e kindje - ziekenhuis - bv
    11 juli 2011 - pina (32) - 1e kindje - thuis? - bv
    11 juli 2011- lovekees (23)- 1e kindje -ziekenhuis- bv
    13 juli 2011 - Misty1984 (27) - 1e kindje - thuis - bv
    14 juli 2011 - KellyAernoudt (22) - 2e kindje - ziekenhuis - bv
    15 juli 2011 - Marrie28 (31) - 2e kindje - ziekenhuis - bv
    17 juli 2011 - julia6 (32) - 3e kindje - thuis - bv
    23 juli 2011 - bd81 (29) - 2e kindje - ziekenhuis - bv
    25 juli 2011 - Vive la Fête - 3e kindje - ziekenhuis - bv
    26 juli 2011 - Ier (32) - 1e kindje - ziekenhuis - bv

30 juli 2011 - elionorah (29) -2e kindje - ziekenhuis - bv
    31 juli 2011 - annneliesje (29) -1e kindje - ziekenhuis - bv

afspraken:

29 apr - Sucre - intake kraamzorg
    2 mei - Sucre - controle vk
    2 mei - BD81 - suikertest
    3 mei - Misty - controle vk
    4 mei - BD81 - controle vk
    11 mei - Elionorah - controle vk
    11 mei - Annelies - controle vk
    12 mei - ientje - controle vk
    16 mei- meid- controle vk
    19 mei - KellyAernoudt - controle gyn
    6 juni - KellyAernoudt - controle gyn

Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ Vlindertjes Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ
    Inger1979
    Blike1987
    MMM

Buddies:
    Julia-Ientje
    BD81 - Vive la Fête
    Sucre - Elionorah
    Anneliesje - SupernovA

5. Sucre

Sucre Fanatiek lid

Feb 1, 2008
    4,877
    0
    0
    Verpleegkundige
    Gelderland
    Zojuist intake kraamzorg gehad. Ik krijg 64 uur!! Woooooooooow... hopelijk dan wel een beetje een leuk iemand, anders wordt het een lange zit, haha.

Verder weinig nieuws gehoord...
    Zo, nu ff mn mannetje uit bed vissen!

6. Bd81

Bd81 Fanatiek lid

Jun 5, 2007
    2,754
    1
    0
    64 uur? Dat is inderdaad een hoop. Mag ik om de reden vragen?

7. SupernovA

SupernovA Fanatiek lid

Nov 27, 2010
    1,419
    0
    0
    Zuid Holland
    64 uur is inderdaad niet mis! Maar ze zullen het niet voor niets indiceren, denk ik dan.
    Ik ben benieuwd wanneer ik mijn intake met de kraamzorg heb, daarvoor hoef ik zelf niet niet te bellen oid? (ik sta ingeschreven vanaf wk15, dus dat is allemaal geregeld)

Morgen koninginnedag, zijn er nog dames met grote plannen? Vriend is vrij van werk, dus wij gaan saampjes een beetje de activiteiten hier in het dorp langs. Lekker burgerlijk :p

8. vive2

vive2 Fanatiek lid

Ha mamaaz!

Koninginnedag: wij slenteren even het centrum door, even bij wat kraampjes kijken en de rest van de burgelijke riedel. Best leuk hoor!

Kraamzorg: nog niks over gehoord ook. Maar het is wel goed denk ik hoor. Heb de formulieren optijd opgestuurd!

Hier is alles goed en ik ben blij dat het met jullie allemaal ook redelijk goed is!

9. ientje

ientje Fanatiek lid

Jun 7, 2010
    2,999
    0
    36
    Hoi meiden,

Ff kort hoor, ben zoo moe! Drukke dag gehad en de harde buiken hebben ook bij mij de inslag gedaan. Au! Was echt geen leuke dag vandaag daardoor.
    MAAARRRRR.... nu een hele week VAKANTIE!!!! :D :D :D :D helemaal zin in! Heb net de vlag klaargezet voor morgen. Vind ik er wel bijhoren hoor! :) Ik heb vorig jaar met t wk zo'n bavaria jurkje gescoord, ik ga echt ff kijken of ik die pens van me daarin weet te wurmen hoor, zou wel leuk zijn! :)

Kraamzorg: ik kreeg een week of 2 geleden een brief in de bus om een afspraak te maken voor intake. Dus Supernova, ik denk dat t nog wel komt hoor, als het je te lang duurt kun je er zelf natuurlijk ook even een telefoontje aan wagen.

Ik zag van de week foto's van het familieweekend, en ik zag op die foto's dat ik met warm weer echt vreselijk veel vocht vasthoud, oef, was wel even confronterend haha! Een koe was er niks bij :D:p

Heb de stof voor de wiegbekleding gewassen, die ga ik zo ff strijken en er morgen mee naar mn moeder, gaan we er bekleding van maken, jeeeej!! :D
    Verder geen wilde plannen voor morgen, misschien ff over de rommelmarkt hier, hubbie is lekker met de wc bezig :)

Fijne dag morgen meiden! :)

10. Sucre

Sucre Fanatiek lid

Feb 1, 2008
    4,877
    0
    0
    Verpleegkundige
    Gelderland
    Kraamzorg, ja ik vind het ook enorm veel, maar de reden is erg simpel. Ik ben bij de Unive verzekerd en heb het gezinspakket, waar je 15 uur extra zorg krijgt. En normaal krijg je 49 uur als je BV wilt geven, vandaar... Maar idd enorm veel. Maar goed, wel lekker!

Koninginnedag, wij vertrekken morgen naar het hoge noorden, mijn mama is jarig. Gaan daar nog wel ff de stad in, geselli.

Ientje, geniet lekker van je vakantie. Succes met het jurkje, ben benieuwd hoe die nu staat, haha.

Nou meiden, heel veel plezier morgen!! Cu after het weekend weer..

11. Bd81

Bd81 Fanatiek lid

Jun 5, 2007
    2,754
    1
    0
    Ientje we willen natuurlijk wel een foto zien van jou in het na aria jurkje :)

Sucre; ah nu snap ik het met de uren. Lekker toch, altijd makkelijk hoor.

Vannacht zo slecht geslapen. Warm, geen houding kunnen vinden en zoontje twee keer wakker van het dromen. Kom dus al bijna in het ritme als de baby straks geboren wordt....

Gaan zo het dorp even in. Lekker Burgelijk hè :)

12. SupernovA

SupernovA Fanatiek lid

Nov 27, 2010
    1,419
    0
    0
    Zuid Holland
    Ientje: jaaaah, we willen wel een foto zien van jou in bavaria jurkje! :p

Sucre: Da's wel lekker dan, dat je die extra uren krijgt.

Bd: Balen dat je slecht geslapen hebt. Ik heb zelf regelmatig wc-tripjes midden in de nacht en dan maar weer zien om in slaap te vallen ;)

Vandaag lekker wat door het dorp hier gestruind. Met ouders en zus+zwager en vriend nog een terrasje gepakt. Was wel gezellig.
    Ik was wel bekaf toen we eind van de middag thuis kwamen, dus we hebben er verder een relax dagje van gemaakt!

13. annneliesje

annneliesje Fanatiek lid

Jan 16, 2011
    3,569
    0
    0
    Administratief medewerkster
    Noord Nederland
    @ Sucre, 64 uur kraamzorg. Jeetje zeg dat is echt enorm veel. Ik krijg de standaard 49, maar er werd wel bijgezegd dat er kans bestond op meer uren ivm mijn bekkenklachten. Ik hoop stiekem dat die dan spontaan zijn verdwenen :)

@ koninginnedag, ik zie wel weer dat die een beetje uit dezelfde bezigheden bestaan :) Hier was er weinig te beleven en ik moest ook rustig aan doen.

Gisteren de VK gebeld, had pijnlijke harde buiken die me iets te vaak kwamen en ook last van rugpijn die doortrok. Ik was behoorlijk bang, moest rust houden (en dat doe ik al ;) ).

14. vive2

vive2 Fanatiek lid

Ha mamaas!!

Supernova en Bd: Slecht slapen, plassen en rare dromen, hier ook!! Ik voel me echt een zeekoe die in een zwembad met watten ligt. Omdraaien wil bijna niet meer. Mijn man houdt slapend en wel zijn arm gestrekt om mij wat houvast te geven. Moet je nagaan. Een slapende kerel.. Vaak word ik wakker en dan ga ik maar plassen omdat ik anders over een uurtje er alsnog uit zou moeten. Je wordt wel een beetje een mafkees hé, als je zwanger bent!!

Ien: vakantie!! Jeuh! Lekker uitrusten, dan kun je het laatste sprintje tot aan je verlof makkelijk aan!

Hier alles goed. Even de vrijmarkt over geweest, viel tegen. Al die gehaaide koopjesjagers met hun antiekkoorts.. Niet mijn ding. Plus tig bekende gezichten die beginnen te kletsen over hún zwangerschappen. Boeiêh. Dus lekker oranjetompoucen gehaald, thuis koffiegezet en lekker in de tuin aan de koffie gezeten. De kinderen hebben wel wat autootjes en speelgoed gekocht dus die hebben de hele middag met hun aanwinsten gespeeld.

Ik merk dat mijn drang om alleen te zijn en uit de drukte weg te gaan groter wordt. Ik heb niet zoveel zin in socializen. Laat mij maar lekker mijn gangetje gaan. Herkenbaar?

15. vive2

vive2 Fanatiek lid

Anneliesje: Griebels, ik lees het nu pas. Schrikken zeg! Echt rustig aandoen hé.

16. meid

meid Fanatiek lid

Oct 14, 2010
    1,259
    0
    0
    hallooo!!

zooo wij zijn ook weer thuis, zijn van het weekend in duitsland geweest..... rally....hihi alles voor hobby van vriendlief he?!!!??? hihi nee hoor, was hartstikke gezellig, mijn oom en neef rijden mee in de rally's en dit weekend was het in duitsland. en aangezien ik een keertje zaterdag vrij was [Koninginnedag] kon ik nu ook eens mee. er was het hele weekend een hotel afgehuurd en daar zaten wij dus met hun en de vrouwen en iedereen die in het team zit. heerlijk weertje gehad daar. beetje bij de proeven gekeken, gewinkeld en sorbets gegeten...:D

vanmiddag nog even naar verjaardag van mijn opa en dan is het weekend al weer voorbij....gaat zo snel he!

@vive, nou zo te horen heb ik dus niks gemist in onze city met Koninginnedag. zag dat er ook kermis stond.
    nee, ik herken het eigenlijk niet dat ik niet zo'n zin heb in mensen ofzo.
    ik voel me tot nu toe eigenlijk net zo als dat ik niet zwanger ben, gelukkig!
    maarre ga je nu helemaal niet meer yoga- en??

@anneliesje, vervelend he die harde buiken, hoort er denk ik ook wel een beetje bij, tis toch ook jou 2e kindje, ik hoorde wel dat je dan toch wat snhttps://webmail2.ziggo.nl/eller last hebt van harde buiken en bandenpijn. de vk zei tegen mij, zolang het maar niet zittend of liggend elke keer aanspant en ontspant en dan heel snel achterelkaar.

@kraamzorg, daar heb ik nog niks over gehoord, ik wacht nog deze week af anders bel ik zelf wel even weer. ben nu 30 wk al....:)
    64uur pffffff, ik moet er niet aan denken, ik had bij ons zoontje maar weinig kraamzorg omdat ik fv gaf en in zh heb gelegen. maar ik vond het eigenlijk maar heel vervelend zo'n vrouw in mijn huis die wel even tegen mij zei waar en wanneer ik moest rusten dacht het dus ff niet!!!:x:x:x
    maargoed ze deed ook geen klap in huis dus denk dat ik niet zo'n goede getroffen heb toen. wat ze wel goed kon was beppen...ohh wat was ik blij dat ze wegwas!:)
    ik heb nu ook bij een ander buro aangevraagd.

@ientje, heeeerlijk zeg vakantie, gaan jullie nog wat leuks doen? haha en dan idd een sprintje trekken naar je verlof,hihi!
    enne gewoon de komende tijd geen foto's van jezelf meer bekijken...
    nee verschrikkelijk he, zo had ik laatst leuk jurkje gekocht, strak van boven en onder de borsten uitlopend, had gekocht en thuis gepast, schrok me ook echt dood, leek wel een roze kamerolifant...ieeehhhh:(:)

17. SupernovA

SupernovA Fanatiek lid

Nov 27, 2010
    1,419
    0
    0
    Zuid Holland
    Vive: 'zeekoe in een zwembad met watten' -> Super verwoord, zou het niet beter kunnen verzinnen. Vooral omdraaien, wat een ramp! :$

Enne drukte ontwijken is zeker herkenbaar. Alhoewel wij wel het dorp zijn door gestruind op koninginnedag, en eerder deze week ben ik naar een voorstelling geweest, maar wat gaat het energiepijl dan snel naar nul zeg. Mensen massa's verslinden energie!

Meid: Weekendje in hotel, winkelen, sorbets....Mijn vriend mag ook wel rally gaan rijden van mij! :D Klinkt super!

Vandaag ben ik officieel 30 weken zwanger!
    (Dit houd het ziekenhuis aan, banner klopt niet helemaal)

18. vive2

vive2 Fanatiek lid

Ja, nou ik ben erachter gekomen dat, als ik tussen de twee matrassen (we hebben 2 pocketveer/fair/fear/feer/feyr/whateverdespellingookis matrassen naast elkaar) in ga liggen ik in een kuiltje lig en dan slaap ik goed. Dus wie weet helpt het bij jullie ook :D

Meid: Relaxed!! Heerlijk toch? Nee, je hebt echt niks gemist hoor. D'r racede ook nog es een leger scootmobielen met benidorms erin tussen de menigte door, dus het was echt in alle opzichten k*t. Mijn zoon heeft een enorme blauwe plek op zijn enkel vanwege zo'n ouwe sok die vol op hem inreed. Grr.

Super: 30 weken! Gaat snel hé!! Nog 10 weekjes!!

19. Bd81

Bd81 Fanatiek lid

Jun 5, 2007
    2,754
    1
    0
    Vive; de oudjes van tegenwoordig ;)

Nova: 30 weken al weer. Schiet op hè!

Vandaag op kraamvisite geweest bij vriendin die te vroeg bevallen was. Wat een klein kindje zeg! Gelukkig wel alles goed.

20. Bd81

Bd81 Fanatiek lid

Jun 5, 2007
    2,754
    1
    0
    Ships morgen suikertest zie ik in agenda. Als ik ergens hekel aan heb is het wel bloed prikken; getsie!

Share This Page