Juli 2011 Mama's

Discussion in 'Zwangerschap clubs' started by nina1982, Oct 20, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Pina

Pina Actief lid

Nov 22, 2006
    467
    0
    0
    zelfstandig ondernemer
    Zuid-Holland
    Hier nog steeds geen echte kwaaltjes! Af en toe een beetje steekjes in mijn buik en een beetje lage rugpijn. Verder heb ik het idee dat ik zeker niet minder energie dan normaal heb, lijkt haast wel meer eigenlijk.

Vanavond gaan we het tegen mijn schoonouders vertellen. We zouden met ze op vakantie gaan in juni, maar dat kan nu niet doorgaan. Ik hoop maar dat de blijdschap het wint van de teleurstelling ( ze zijn het al een jaar aan het voorbereiden).

Groetjes Pina

2. julia6

julia6 Fanatiek lid

Feb 6, 2008
    3,639
    0
    0
    Gelderland
    @Pina, leuk dat jullie het aan de schoonouders gaan vertellen! Wordt het hun eerste kleinkind? Al een jaar een vakantie aan het voorbereiden?! Da's lang! Waar zouden jullie heen gaan? Misschien kunnen jullie eerder wel gaan misschien?

Ik zit zelf te bedenken om eventueel in mei nog op vakantie te gaan, als alles goed gaat. Heb 2 ontzettend makkelijke zwangerschappen achter de rug, dus als alles goed blijft gaan, gok ik erop dat dat nu ook zo is. In dat geval zie ik ons in mei nog wel ergens heen gaan..... Hebben jullie daar al over nagedacht trouwens?

3. Pina

Pina Actief lid

Nov 22, 2006
    467
    0
    0
    zelfstandig ondernemer
    Zuid-Holland
    Het zou een rondreis moeten worden met een boot langs de kust van Florida etc. Een vrij lange reis en ook erg ver van huis!

We willen zeker nog wel samen een keer op vakantie, maar dan veel minder ver weg en ook ver voor de uitgerekende datum.

Maar ik weet dat vooral mijn schoonvader zich heel erg zit te verheugen op die reis, dus ik hoop dat hij zijn teleurstelling een beetje kan verbergen! En het wordt i.d.d. hun eerste kleinkind, dus dat zou ook een hoop goed kunnen maken. Maar nu zit ik 'm toch een beetje te knijpen, zou het zo erg vinden als ze niet heel enthousiast zijn.

Groetjes Pina

4. julia6

julia6 Fanatiek lid

Feb 6, 2008
    3,639
    0
    0
    Gelderland
    @Pina, dat is inderdaad een reis die wel wat voorbereidingen nodig heeft. Maar een eerste kleinkind heeft denk ik toch een veel grotere impact hoor. Is het nu zo dat zij dan ook niet gaan, denk je? Of dat ze zonder jullie gaan? En weten ze dat jullie probeerden zwanger te raken?

Ach, ik denk dat de vreugde om een kleinkind zal overheersen hoor, en geheid zullen ze (als jullie misschien weg zijn) hun teleurstelling aan elkaar laten weten betreft de vakantie, maar ik kan me niet voorstellen dat dit geweldige babynieuws minder enthousiast zijn ivm die reis.

Veel sterkte, ik ben benieuwd naar hun reacties!

5. meid

meid Fanatiek lid

Oct 14, 2010
    1,259
    0
    0
    hallo allemaal
    @pina oooh wat jammer dat die reis niet door gaat...klinkt echt super gaaf!maar goed te begrijpen.
    zij zullen het vast ook wel goed begrijpen!
    wij zitten er aan te denken om ook vroeg in het voorjaar nog weg te gaan, iemand ideen, wel lekker weer!!!
    normaal gaan we altijd naar de griekse eilanden in juni maar dat gaat dus nu dus niet.
    zitten te denken aan maart of begin april, zit je lichaam je ook nog niet zo in de weg!haha

groetjes en goed weekend

6. Ons Kleintje

Ons Kleintje Niet meer actief

#326 Ons Kleintje, Nov 13, 2010
    Last edited by a moderator: Nov 13, 2010
    @pina sneu voor jullie allemaal dat de reis nu niet door kan gaan!
    mijn moeder was ook al druk dr vakantie aan het verzetten...Ze wil het niet missen natuurlijk;)
    Veel plezier met het vertellen vanavond!!

Hier een leuke sint intocht gehad vanmiddag!
    Manlief is nu naar de winkel om vette vis te halen, 1 tot 2 keer per week vette vis zorgt voor minder kans op een vroeggeboorte, en tja ik kom er niet onder uit: mijn zwangerschap staat toch in het teken van Als het maar GEEN vroeggeboorte wordt..

daarom zou ik dus ook absoluut niet 3 maanden voor de uitgerekende datum op vakantie gaan in het buitenland. mocht je daar bevallen..drama! ben je verplicht daar nog 2 maanden tot een half jaar te blijven.

eigenlijk zou ik ook wat meer moeten sporten maar daar kom ik niet aan toe, ik werk en heb 1 kind, weet niet waar ik de tijd en energie vandaan moet halen. Daarom doe ik zoveel mogelijk lopend of met de fiets, ipv sporten. ik heb wel een heel duur sport abonnement waar ik spijt van heb.

7. Mama SenH

Mama SenH Fanatiek lid

Jun 14, 2010
    2,817
    0
    0
    Spijkenisse
    zo ben kapot even wezen shoppen vandaag en zo moe nu en af en toe steken en was me misselijk in de metro bah

8. julia6

julia6 Fanatiek lid

Feb 6, 2008
    3,639
    0
    0
    Gelderland
    @The cat, leuke dingen gekocht?

@Ons kleintje, hier weinig visgerechten op het repertoir. Wat voor vis koop je dan zoal? Ik ben echt een kluns in vis kopen en koken, zero ervaring, maar wil er graag ook eens aan!

@Meid, wij zijn vorig jaar half april tm begin mei naar Portugal geweest. Een doorreis gemaakt vanaf Lissabon naar Porto, met een gehuurde auto. Veel gezien, op veel plekken "gewoond" in huur appartementjes/huisjes. Erg leuk! Maar we hadden dan ook 3 weken. Voor een toch al vorderende zwangerschap zou ik dit niet doen. Maar het land daarintegen vond ik echt geweldig en het volk super aardig. Dus misschien een wat minder actieve vakantie in Portugal? Het weer was lekker, graadje of 23. Ik hou niet zo van hitte, dus voor mij was het prima zo.

Ik kreeg zo'n vakantiefolder binnen met aanbiedingen in Italie, Istrie etc. Van Vrij uit. Staan best leuke aanbiedingen in voor bungalows etc in april/mei/juni. Ook rent-a-tent heeft van die leuke aanbiedingen. Maar ik weet natuurlijk niet wat voor vakantie je zoekt. Camperen/bungalow/hotel? Strand/stad/cultuur?

Ik ga ook eens rondsnuffelen en denk dat als we goede echo's hebben, ik snel iets zal reserveren..

9. Mama SenH

Mama SenH Fanatiek lid

Jun 14, 2010
    2,817
    0
    0
    Spijkenisse
    heb een meegroei bh gehaald en een baby mallot (ga dat in de zomer maar vinden zelfde geld wordt het een slechte zomer en kom er dan maar aan)

10. mamatien

mamatien Niet meer actief

Haai meiden,

Ik heb vanmiddag mn zusje via skype verteld dat we zwanger zijn. Mn zusje is op wereldreis, komt maart terug. Ze was helemaal van dr aprepo en is super blij.
    Daarna ben ik samen met mn vriend naar mn moeder gegaan en heb mn moeder het boek van Carry Slee 'mam, je wordt moeder' gegeven. Ze werd helemaal gek van blijdschap. Echt super leuk die reacties :):)

Ik wil ook nog met de meivakantie met vakantie.. maar eigenlijk eerst even overleggen met de vk wat zij ervan vindt.. want vind dat toch ook wel spannend!

11. ientje

ientje Fanatiek lid

Jun 7, 2010
    2,999
    0
    36
    @ Pina: jammer dat die reis niet door kan gaan (voor jullie ieg) maar ik denk ook (weet bijna wel zeker) dat de babyvreugde zeker wel zal overheersen!

Ik had gisteren toch zoiets geks! Mn schoonouders weten het nog niet, die vertellen we het pas als mn man weer terug is (nog week of 2 weg).
    Ik at bij hun, en mn zwager en schoonzusje waren er ook.
    Zegt mn schoonzusje ineens tegen me: ik heb van de week gedroomd dat je me vertelde dat je zwanger was!
    Nooouuuuu houd je gezicht dan maar eens in de plooi! Hahahaha! Mn zwager zei er als geintje achteraan: nou ien, vertel het nou maar gewoon! Dus ik zeg als grap: nou okeeee... ;)
    Dus dat was wel hilarisch, maar vond het zoo moeilijk om mn kop te houden! Dat wordt helemaal lachen straks als ze erachter komen dat het waar bleek te zijn!
    Ik ben dus wel een goeie leugenaar.. hmm is dat een goeie eigenschap?? :( ;) :D maar ik weet echt wel zeker dat ze het niet in de gaten hadden.

Heb gelijk mn man een mailtje gestuurd, die vond het ook erg grappig!
    Maar ik baal steeds meer dat ie weg is nu :(

12. julia6

julia6 Fanatiek lid

Feb 6, 2008
    3,639
    0
    0
    Gelderland
    @Pina, hoe is het gegaan?

@Ientje, wat een verhaal zeg! Super!!! Ja, vind dat wel een goede eigenschap, zolang je hem maar niet te vaak gebruikt 8) Is jouw man voor werk 2 weken weg? Wat doet hij, als ik vragen mag? Dan zit hij nu in het buitenland neem ik aan? Wat zal jij blij zijn als die terug is zeg! Hopelijk vliegt de tijd! :)

13. julia6

julia6 Fanatiek lid

Feb 6, 2008
    3,639
    0
    0
    Gelderland
    Leuk he, die reacties? Lijkt me ook leuk voor je zusje. Komt ze terug, sta jij met een big belly haar op te wachten op schiphol!
    Doet me denken aan het volgende: mijn hubby heeft een idee ... Hij is geen nederlander en bedacht zich dat we het ook wel zouden kunnen verzwijgen voor zijn familie en vrienden aan de andere kant van Europa. En dan, als alles goed blijft gaan, in juli een fototje sturen met nieuwe beeb, of bellen om te zeggen dat hij net weer vader is geworden. Hmm... :( Ik denk dat mijn schoonzusje gek zou worden en ik weet ook echt niet of ik het zolang zou kunnen verzwijgen voor mijn vrienden en familie daar. Het is een maf idee... en gelukkig staat hij er niet op ofzo, maar hoe komt hij er in hemelsnaam bij??!?!?! ;)

14. jem1979

jem1979 Niet meer actief

Goedemorgen allemaal,

Ientje wat een super leuk gesprek was dat geweest en wat zullen ze inderdaad lachen als ze er over een paar weken achterkomen. Wel hier vertellen he!!

Pina hoe reageerde je schoonouders?

Julia, waarom wil je man het achterhouden dan voor zijn familie en vrienden? het is toch juis super leuk om te vertellen. Nog gefeliciteerd trouwens met jullie zoon!! Leuke verjaardag gehad??

Ons kleintje kan het me voorstellen dat je er alles aan probeert te doen om niet weer te vroeg te bevallen.

The cat, leuk he om vast wat dingetjes te kopen. Inderdaad zul je een maillot in de zomer niet snel vinden. Ik heb voor een meisje boven 5 kratten met kleding staan dus moet vast goed komen haha...

Wij zijn ook al aan het kijken voor de vakantie, we zouden in juni naar Italie gaan met de auto maar dan ben ik dus 34 weken zwanger en dat lijkt me toch net iets te lang zwanger om nog zolang in de auto te gaan zitten... Gisteren dus gekeken voor 2 weken Egypte begin april kost gewoon 3000 euro!! Nog even verder kijken dus.

Vandaag heerlijk een dagje thuis rommelen, heb voor over 2 weken 2 taartopdrachten dus ga maar vast de taarten bakken denk ik om ze in de vriezer te doen. Anders wordt het over 2 weken avondwerk!

Groetjes,
    Jolanda

15. Ons Kleintje

Ons Kleintje Niet meer actief

#335 Ons Kleintje, Nov 14, 2010
    Last edited by a moderator: Nov 14, 2010
    @julia gisteren hebben we lekkerbekje gegeten, daar kunnen verschillende soorten vis inzitten. deze vis bevat meestal 6% vet. Dat is een matig vette vis. Als zwangere moet je 1 a 2 keer per week vette vis eten. Je mag ook niet alle soorten hebben.
    je mag bijvoorbeeld 2 keer per week tonijn uit blik, vers echter mag weer niet.
    zalm mag je wel hebben (20%vet dus heel goed), het schijnt dat je gerookte zalm ook mag hebben, maar dat lijkt mij nog wat te rauw dus ik eet het daarom alleen gebakken.
    Sardines zijn ook goed, wij eten vanavond zelfgemaakte pizza met oa tonijn uit blik en sadines:) lekker!!
    ik ben het zelf ook nog wat aan het uitzoeken via google..
    vorige keer heb ik heel weinig vis gegeten tijdens mijn zwangerschap.
    vreemd idee van je hubbie...het niet te vertellen.. zou ik niet doen. ze zullen zich vast erg gepasseerd voelen.
    @the cat, een babymaillot?? wordt het een meisje dan?:)
    @ientje Whaa wat grappig! waarom heb je het nog niet vertelt dan?
    zo gek.. mijn zus had dus precies hetzelfde, ze had gedroomd dat ik zwanger was en dat was een paar uur voor de test..bizar he?
    @jem leuk dat je taarten maakt! lijkt mij ook wel heel leuk om te doen, maar het kost wel heel veel tijd he? hoe lang duur je over 1 taart bijvoorbeeld? Maak je alles zelf of moet je dingen bestellen via internet?

16. Yotsuba

Yotsuba Fanatiek lid

Jul 22, 2009
    1,980
    0
    0
    Dispuutbehandelaar
    Omgeving Utrecht
    Hahaha ik zou me zou erg niet kunnen inhouden he als mij dat zou overkomen ientje!
    En wat leuk dat sommige van jullie het al vertellen :)
    Bij mij weten enkel mijn ouders het, en wat internet vrienden waarvan ik weet dat ze mijn andere vrienden niet kennen.
    Mijn lief wil het stil houden tot de kerst.. omdat het al een paar keer mis is gegaan. Ik weet niet of ik het zo lang vol hou bij mijn beste vriendinnetje enzo :)

17. Mama SenH

Mama SenH Fanatiek lid

Jun 14, 2010
    2,817
    0
    0
    Spijkenisse
    een jongetje kan ook een maillot aan onder kleertjes mijn neefje had dat altijd

18. julia6

julia6 Fanatiek lid

Feb 6, 2008
    3,639
    0
    0
    Gelderland
    @The cat, die van mij ook hoor. Toen hij 1 was, in de winter, heerlijk warm! En thuis ook wel eens gewoon, zit lekker soepel, hij vond het erg fijn. Gewoon wit, of grijs.

@Jolanda, ik denk dat hij het gewoon als grote verrassing ziet en het daarom op die manier leuk zou vinden om te doen. Helemaal geen 'must' ofzo. Het is meer dat hij het leuk vindt om op deze manier zijn familie te verrassen. Ik denk dat hij er op die manier meer lol in heeft, dan vertellen dat ik zwanger ben. Ach, tis een beetje een mafkees, dat zal ook wel meespelen. Maar of we het doen?!?! Geen idee!

@Ons kleintje, thx voor de vis ideeen, ik ga er ook eens mee aan de slag.

@Pina, ben nu wel erg nieuwsgierig hoor!

Zo. Ik heb het dan toch maar even gedaan, nog een keer getest. En. Een KNALtest. Ben helemaal happy. Nu weet ik dat dit niet garandeerd dat het vruchtje ook echt op de goede plek zit, maar na het zien van deze test heb ik er gewoon 10x meer vertrouwen in en dat voelt goed!!!! Kom maar op morgen, en for crying out loud - laat het op de juiste plek zit en het juiste formaat hebben. Bij mij, maar natuurlijk ook bij jullie allemaal! Wie had ookal weer nog meer morgen de eerste echo?

Nu even de testen in mijn album gooien, ikke=trots.

19. ientje

ientje Fanatiek lid

Jun 7, 2010
    2,999
    0
    36
    @ Julia: hij is voor 3 weken weg, maar is nu al een week weg dus nog 2 te gaan. Tuurlijk komt het verhaal straks hier! Haha, zal echt supergrappig zijn dan!

@ Ons Kleintje: heb het nog niet verteld omdat mn man naar het buitenland vertrok 2 dagen na de 1e positieve test. Hebben toen besloten om dan die 3 weken nog onze koppen te houden en het daarna gelijk vertellen.
    Geldt kibbeling ook voor die vis? Ben niet zo'n fan van vis, maar kibbeling en lekkerbekjes vind ik wel errrrg lekker!

@ Jem: volgens mij hebben we dan hier al 3 taartenbakkers! :D The Cat ook, en ik dus ook :) ik heb dus nog 2 weken om een leuk plaatje te maken voor verrassingstaartje om het te vertellen :)

Heb gisteren ook 2 nieuwe beha's gekocht, een meegroei (bleh) en een sportbeha in een grotere maat. Die zit erg lekker! Die meegroei moet ik nog erg aan wennen, getsie wat zijn die krengen lelijk zeg! Haha!

@ all: fijne dag vandaag!

20. Mama SenH

Mama SenH Fanatiek lid

Jun 14, 2010
    2,817
    0
    0
    Spijkenisse
    ik wilde het ook met een taart vertellen maar toch maar niet gedaan had wel een geboorte taarte gemaakt voor een vriendin 3 weken geleden en nu vroeg ze of ze voor mij de mijne mag maken zo lief

Share This Page