Ien: Vervelend hé, zonder vent zitten met eten. Ik vind het ook niet wat. Tis dan wel leuk dat de kinders er zijn, maar een gesprek op niveau -ja die voer ik bij tijd en wijle écht wel eens- moet je uitstellen. Not leuk. Juul: oh, je hebt het niet gelijk bij de koffie geserveerd bij aankomst?! Dat valt me weer mee... Maar leuk! Is het niet wat veel trouwens? En een joint én spacekace? Nederwiet is zo allemachtig sterk, je kan er echt nokkie van gaan als je het niet gewend bent! Een dwarsliggertje.. Vast een meisje, mijne ligt ook als een verticale banaan! Meid: hoe ist??
Ien: hier ging ze alleen een checklist bij langs. Verbaal wel te verstaan. Ik laat geen wildvreemden in het Heilige der Heiligen (de babykamer) en als ik zeg dat er 20 hydro's in die kast liggen dan is dat gewoon zo. Ze willen weten of je 2 emmers hebt, een stofzuiger etc. Of je BV gaat geven, of je met een nat doekje of een droge doek afstoft (echt waar) hoeveel strijk er is, etc. Geen zorgen hoor!
WHYYYY?????????? Lekker belangrijk, zou je toch denken? En is daar een correct antwoord op? Hihi, of je een stofzuiger hebt. Euhh.. volgens mij zijn er maar weinig huishoudens waar ze er geeneen hebben lijkt me? Oeef, ik ga eens even mn kind tot de orde roepen/duwen ofzo, die danst de macarena hierbinnen zo te voelen!
@ Marrie: die strikjes, het is meer een soort bezigheids-therapie om ze zelf te maken, dus ik zie wel wat er van komt. Echt kopen zou ik niet zo snel doen. @ Julia: Wat grappig van je bezoek, een joint en een plakje spacecake! Heb je een snaai-voorraad in huis? voor het geval ze een eetkick krijgen? Jammer dat ze niet zo goed konden meten, maar een echo om de kleine even te zien (en hopelijk een mooie foto te scoren) is ook niet zo heel erg toch? @ Meid: jouw controle was dus ook goed, mooi om te horen! @ Ientje: Ik heb de kraamzorg vorige week op bezoek gehad. Het was eigenlijk heel gezellig, en tussendoor stelde ze wat vragen. Mijn bed staat niet op blokken/kratjes, kan ook niet, dus dat heb ik ook verteld, was geen probleem en ze stelde zelf andere mogelijkheden voor om toch wat hoogte te krijgen. Ze heeft niet staan tellen, we hebben de uitzetlijst grofweg even doorgenomen, en de belangrijkste dingen heeft ze even benoemd. Bij mij mocht ze wel de kinderkamer zien, ze was gewoon benieuwd Ik stond niet op de lijst, maar had vanochtend een groei echo en een controle bij de VK in het ziekenhuis. Uit de echo bleek dat onze kleine aan de lange kant is, waardoor de beeb iets buiten de standaard groeicurve komt. Geen reden tot paniek, over 3/4 weekjes weer een echo.
Ien; maak je geen zorgen ze gaan je huis echt niet doorzoeken hoor. Nemen meestal lijst met je door wat je moet hebben en dan kijken ze of je het hebt. Zo pfff slechte dag vandaag. Harde buik en kramp. Net gedoucht en nu in bed. Hopen dat het morgen beter gaat. 30 weken is echt nog te vroeg hoor. Nog ff blijven zitten beeb
Proest! Intake kraamzorg! Ien, ik denk dat ze je huis echt NIET goedkeuren hoor, helemaal niet nadat er gespeeld is door een 2 jarig manneke. Hahahaha. Don't worry. Komt helemaal goed. Dat van dat droge of natte doekie is nieuw voor mij. Sjemig, wat een idiote vraag trouwens. Ze willen wel weten of je huisdieren hebt trouwens.... denkt aan Coop..... Oh ja Vive, die emmers - dat klopt ja. En leg er gewoon tegen de tijd dat de bevalling nadert een rol vuilniszakken bij. Voor alle troep tijdens bevalling. Weet trouwens niet of die ook op die uitzetlijst staat, maar kweet van de vorige keren dat het best handig was. Al die doordrenkte onderleggers, of hoe heten die matjes die altijd onder je kont verschuiven. Nah ja, die ongein dus. goed, ik ga offtopic geloof ik, maar maak je geen zorgen. Niks aan het handje. Zouden ze hier moeilijk doen dat ik bijna alleen maar winteroutfits in maat 50/56 heb en nog flink moet gaan inslaan? Ben blij dat de intake telefonisch plaats gaat vinden Spacecake en joint. Weet ook niet of ze het nog van plan zijn vanavond, ik duik zo mijn bed in, ze weten de voorraadkast te vinden. Ik had nog voorgesteld om een spacecake voor ze te bakken zelfs! Maar goed, hub en man van vriendin zitten al een uur 4 op een rij te spelen. Hoe hou je het vol?! Het is dat ik de hele avond al bij ze aan tafel zit anders zou ik toch zwaar gaan twijfelen of ze niet toevallig al iets op hebben.... Een uur 4 op een rij.... mamamia. Oh, nu hoor ik dat Set op de planning staat. Ik denk dat de wiedewiedewiet verschoven wordt naar morgen. By the way (nog meer offtopic), hub kan niet roken. Echt erg grappig om te zien. Hij moest natuurlijk jaaaaaren geleden toen hij voor het eerst in NL was ook proberen een joint te roken tijdens de 4daagse feesten. Ik heb hem nog nooit zo hard horen proesten en hoesten. Stoere vent die geen bier lust maar wel wodka, maar roken over je longen? Ho maar! Dat lukt hem niet @Nova, jij dus een echo gehad vandaag? Beter iets aan de grote dan aan de kleine kant toch, lijkt mij? Of niet? Goed dat ze het in de gaten blijven houden met een volgende echo. Ik vind het inderdaad niet erg, zo'n extra echo! Alleen in het begin met ogen dicht, stel ze zet dat apparaat op mijn buik en ik zie ineens een piemeltje of zo, dat moeten we natuurlijk niet hebben! Truste!!! ps. Laatste keer dat ik mijn bericht aanpas. Niet dat het nou zo van belang is, maar dan zijn jullie op de hoogte. Het wordt spelletje Set in combi met cake. De rest voor morgen. Ze volgen mijn advies op, inderdaad beter niet samen zo voor de eerste keer. Ach, ik hoor het morgen wel, ik ga namelijk zo slapen.
Zo, en we gaan weer ontopic. Wie was het die de tip Mei tai als draagdoek/sling gaf, heeuuul lang geleden? Vive, was jij dat? Heb je hem inmiddels besteld? Wie gaat er nog meer aan een draagdoek/sling? Wie heeft ervaring? Het lijkt mij namelijk toch wel handig met 2 koters in huis en dadelijk dus beeb erbij. Handjes vrij om andere dingen te doen. Nu sjeejst oudste sinds een paar weken ineens zonder zijwielen, dus dat hoeft niet meer geoefend te worden, ookal zou dat natuurlijk papa's taak zijn, er komen juli/augustus vast andere dingen waar ik mijn beide handen voor nodig ga hebben. Dus... wederom zijn tips meer dan welkom!
Goeiemorgen! Waar ZIJN jullie allemaal?! Na een brakke nacht met zoon die vanuit zijn zolderkamertje een boom ziet en er allerlei enge beesten in ziet nu met spoed op zoek naar een rolgordijn voor zo'n schuin velux raam. Wie weet hoe wat waar, want ik heb nog nooit zo'n rolgordijn gekocht. Neem aan dat je een soort systeempie moet hebben onderaan om het mee vast te klikken zodat het niet maar verticaal hangt zeg maar. Ik ga maar eens even op jacht. Moet vanmiddag pas werken, dus heb nog even. Hopelijk heeft hub vannacht dan een iets normalere nacht zonder dikke olifanten tranen door haaien, vossen en wolven in een boom.......
Goede morgen, wow juul, jij bent lekker online geweest! Wat een berichten allemaal Zo'n gordijn kan je volgens mij gewoon bij de gamma kopen hoor. M'n ouders hebben er 4 op zolder, Easy dingen, niks bijzonders. Wel handig om te hebben met zoveel monsters in de boom Oef ik heb weer een nacht gehad. Niet dat ik slecht slaap, ik kan niet inslapen Was gisteren zo brak, lag om half 9 al op bed. Nog gelezen enzo, kon toch pas om 00.00 u in slaap komen!! En dus red ik het in de ochtenden niet om 07.45 u Dan komt dochterlief ons wekken En nu laat hubby me al een week doorslapen tot 09.15 u ofzo. Maar dat is voor hem ook niet zo cool. Hebben jullie tips om in slaap te komen?... Ik wordt hier crazy van, dat wachten op de slaap. Nou verder heb ik niet zoveel te melden. Hubby is naar peuterzwemmen met dochter. En ik lig op bed te rusten... Wat een 9 maanden
Draagdoekding: ik zit MP in de gaten te houden voor een beetje een kekke MeiTai. De eerste maanden gaat Prei in zo'n draagzak waar ze in kan liggen. Want zo'n klein babietje met bungelende armpjes, beentjes en zo'n bouncend nekje vind ik er niet uitzien... Maar ze zal ook veel in de kinderwagen liggen aangezien ik op loopafstand van alle faciliteiten woon. Ien: ze houden rekening met je wensen. Als je droog stoft, gaan zij dat ook doen. er wordt echt niet gekeken of jij wel bekwaam bent in je huishouden hoor Elio: ja, herkenbaar hoor. Ik zie eruit als een Grudge met van die zwarte kringen rondom mijn ogen.. Nog 10 weekjes!!
Julia; leuk hè dromen en fantaseren. Die kleine van mij heeft het steeds over een krab in zijn bed. Hoe die daar nu weer aan komt.... Eli; denk dat het voorbereiding is van moeder natuur; een alvast maar aan weinig slaap hier het zelfde. Meiden gaat niet zo lekker hier. Gister harde buiken en krampen. Erg moe. Vandaag urine laten checken maar geen blaasontsteking. Vind toch wel beetje vreemd. Heb gister ook weinig gedaan dus daar kan het ook niet aan liggen. Ben maar even gaan werken maar ging ook niet lekker. Nu maar in bed met hoop dat het minder word. Wil nog wel paar weken wachten hoor voordat kleine geboren word
@ Juul; Ik ga aan de draagdoek. Geen ringsling maar echt zo'n lange die je om je heen moet vouwen en knopen (Amazonas Carry Sling Berry -http://www.amazonas-online.de/images/produkte/kinder_baby/Tragesysteme/carry%20sling/CS_berry_detail.jpg> ) Op de 9 maanden beurs heb ik 'les' gehad mbt het knopen en het valt alles mee qua moeilijkheid. Ik heb gekozen voor een geweven draagdoek. Daar kan je kindje vanaf dag 1 al in, tot ongeveer 3 jaar (dat is mogelijk, maar ik denk dat ik dat met mijn rug niet echt trek). Bij aanschaf van de doek zit er een hele beschrijving bij met allerlei knoop technieken, maar op internet (youtube) vind je ook nog veel. Zelf heb ik gekozen voor een draagdoek omdat dat voor mijzelf ergonisch het beste is. Ik heb een zwakke rug en deze manier van dragen is heel goed te doen, ook voor langer tijd. Je kindje zal ook in een heel prettige en natuurlijke houding zitten. In sommige dragers hangt het kindje op hun kruis, want best wat druk op het ruggegraatje kan geven, dat is hierbij niet het geval. Nou, ik kan nog wel even zo doorgaan... Uiteindelijk is het heel persoonlijk wat jou prettig lijkt. Ik heb alle vormen van draagdoeken en zakken voorbij zien komen en ben bij deze uitgekomen. Al zou ik ook nog graag een ringsling en een mei tei willen hebben. Echo: met mijn bouw (en die van mijn vriend) had ik me meer zorgen gemaakt als de baby wat kleiner zou zijn. Er is absoluut geen reden voor stress of wat dan ook. @ Vive: als een draagdoek goed geknoopt is zal er weinig bungelen en bouncen hoor. Voetjes gaan langs je buik, armpjes tegen je borst, en hoofdje zal ook rusten op je borst en de draagdoek knoop je dusdanig dat het ook het hoofdje ondersteuning bied. Bij redelijk wat van die draagzakken (zo'n soort rugzak voor op je buik) wordt het kindje inderdaad niet goed ondersteunt. Oooh, ik hoop dat ik niet al te betweterig over kom nu. Ik ben hier gewoon serieus maanden mee bezig geweest, veel gelezen, gezien en geprobeerd. Dus vandaar. uiteindelijk is het een persoonlijke keuze.
Oke, ik geloof dat ik me niet zoveel zorgen hoef te maken dus. Ach, ze zullen niet gauw zeggen: zoek maar een ander kraambureau toch? Hihi, dat je man niet kan roken Juul, tja tis eigenlijk alleen maar een goeie eigenschap dat ie dat niet kan, maar zie het wel ff helemaal voor me, dat gestik in een joint 4 op een rij, hihi, weet je echt zeker dat ze nog geen stukje cake ophadden? En hebben ze de boel nog op stelten gezet na de cake, of hebben ze alleen maar wat dieren in de boom gehangen? En waar ik was vanmorgen? Aan het werk natuurlijk, grrr! Maarrrrr.... ik heb nu wel lekker een hele middag vrij!!! Echt zo lekker!! Nog geslaagd voor je velux gordijn? @ Eli: o das rot zeg dat je slecht kan inslapen. Helaas niet zoveel ervaring mee, al helemaal geen tips eigenlijk. Draagdoek: nog niet van plan, wie weet komt die behoefte ineens, maar denk het niet eerlijk gezegd. @Bd: he dat is naar zeg, ja je kleintje mag nog wel even binnen blijven ja! Misschien vk even contacten? Supernova, je bent wel heel goed op de hoogte ja! Alleen maar superhandig toch? Ik ga nog even een lekker toetje eten dat ik net in de koelkast vond, en voor de rest van de middag heb ik nog geen plannen. Heerlijk!
Heb morgen een afspraak staan bij de vk (die stond al gepland) dus als het niet erger word probeer ik het maar even vol te houden
@ Bd: rustig aan doen hoor. Hopelijk weet je morgen wat meer! Hier is vandaag de proefdruk van het kaartje in de bus gevallen.. He-le-maal geweldig! Ben er super happy mee, dus dit kaartje gaat 't worden! Whoohoo, weer een knoop doorgehakt en iets om van mijn lijstje af te strepen. De naam staat nu ook zo goed als vast (ik zou eigenlijk geen reden kunnen bedenken waarom we een andere naam zouden kiezen). Het liefst zou ik het kaartje hier in de woonkamer willen zetten, maar dat lijkt me nu nog niet zo handig.....
Goedemiddag allemaal, Vanmorgen weer heerlijk gewerkt en vanmiddag nog even lekker een tukkie gedaan om weer een beetje bij te komen. Nu wachten op mijn lasagnette en dan weer op naar de pufcursus. Benieuwd wat we vandaag gaan leren @BD: Rustig aan en hopelijk kan de VK je morgen gerust stellen. Hier ook geregeld last van harde buiken en krampen, maar geen beeb. Gelukkig maar Het kunnen oefenweeën zijn of misschien dat je kleintje even een groeispurt heeft of iets dergelijks. Maar goed in de gaten houden lijkt me altijd het beste. @Juul: haha, moest wel lachen om je gasten die toch echt een Joint en spacecake moeten proberen. Altijd leuk om te zien wat voor resultaat dat oplevert Nog gelukt met het rolgordijn? @controles VK: fijn dat alle controles weer oké waren. En nog een paar echo's op komst dus, dat is altijd fijn om te zien hoe het kleintje gaat. Hopelijk liggen alle kleintjes tegen bevallingstijd op de juiste manier in onze buiken. Tot wanneer kunnen ze eigenlijk draaien? Hmm, even een andere vraag. Ik krijg hier van heel veel mensen de vraag wat ik straks wil hebben als de kleine geboren is, want iedereen wil iets moois/persoonlijks/bijzonders etc geven. Maar ik heb echt geen idee wat ik nog nodig zou hebben of graag zo willen hebben. Iemand nog tips? Alle grote dingen hebben we geloof ik al en ik heb van mijn schoonzus onwijs veel kleertjes gehad in verschillende maten, dus die heb ik ook niet veel meer nodig. Verder ook al heel veel andere handige dingen gekregen van mijn schoonzus (van mijn nichtjes geweest), dus het bedenken van kadootjes is erg lastig moet ik zeggen. Fijne avond allemaal! Liefs, Misty
Misty; cadeautjes: wij vragen om cadeaubonnen (kruidvat, Hema, prenatal, etc) kan je zelf halen wat je nog nodig hebt en ook wat je zelf leuk vind. Is onze tweede dus scheelt natuurlijk ook dat we al veel hebben
@ Bd: fijn dat je morgen naar vk gaat. Hopelijk niets ernstigs! Wat fijn dat het kaartje zo goed in de smaak is gevallen Supernova! Leuk he, ook weer geregeld! @ Misty: lastig, wat je dan zou kiezen. Ik zou dan idd ook zeggen dat je blij wordt van kadobon, of anders misschien kleetjes in een grotere maat? Vind het zelf heel lastig, vind eigenlijk dat ik niks 'mag vragen', ik krijg geen kind om kadootjes te krijgen. Hmm hoe leg ik dat uit? Nja hopelijk snappen jullie wat ik bedoel. Maar aan de andere kant horen kraamkadootjes nou eenmaal bij een geboorte. Lastiglastig! Al heb ik dat probleem niet, want ik heb gewoon geen mensen in mn omgeving die van stapels babykleertjes af 'moesten'. Ik vraag dus helemaal niks, mensen kijken maar wat ze denken dat wij leuk vinden En als ze met iets lelijks aankomen is het ook gauw opgelost, gewoon aan de waslijn hangen als ze langskomen: "ook toevallig, heeft ie/ze nèt gisteren aangehad!" Ik heb mn vrije middag echt goed besteed, ahum. Werd om 5 uur weer wakker... shame on me! Maar khad het blijkbaar nodig Hopelijk slaap ik vannacht ook nog! Eten staat in de oven, ga ff kijken hoe het ermee staat. Laterrrr!
Ik zwaai ff snel gedag. Nog 2 dagen werken en dan verlof!!! Kan ik elke dag deze hele lijst vervuilen, whahaha!!! Tot laterssssss!!
Kraamkadootjes: ik heb een lijst gemaakt! Lodger Bunker (krijg ik van 2 zusjes) Lodger Wrapper Zo'n "fout" armbandje (die dan in zo'n vetrolletje op het polsje verdwijnt) met haar naam Zilveren rammelaar Zilveren bestekje met naam Mooi dekentje zoiets?