oh oke, ik heb dat zelf niet gedaan bij mn zoontje.. behalve gisteren met sint intocht een thermo-legging. we zijn allemaal in de maand juli uitgerekend toch? moeten we onze kindjes dan warm aankleden? ik weet het eigenlijk niet.. Mijn zoontje had ik in de maand juli (geboren in januari) alleen in rompertjes. Ik kan me de dag nog goed herinneren dat ik mijn zoontje die zomer te warm aangekleed had en hij zeiknat was van het zweet, zo zielig. Leuk om het met een taart te vertellen! @ientje Oh vandaar... dan kijk je daar vast erg naar uit! op welke datum is dat? lekkerbekje en kibbeling is volgens mij hetzelfde. Vis & Zwangerschap Kibbeling - Wikipedia Lekkerbekje - Wikipedia
hallo, zo zeg begin april 3000euro voor egypte..erg duur ja!nu weet ik ook niet of ik graag naar egypte zou willen, ben wel zwanger dus stel dat er wat gebeurt, hoe zit het daar kwa hygiene ,ziekenhuis enz. zelf zat ik aan iets wel in europa te denken, misschien canarische eilanden, of portugal idd goed idee! 23graden is heerlijk toch! @julia, hahaha wat lachen zeg! zal idd niet meevallen je gezicht in de plooi houden... ze moeten eens weten,hihih! ach leugentje om bestwil....heel soms moet je... @pina ben erg benieuwd naar de reacties! wij hebben vanmorgen net via de hema zo'n fotoboekje laten maken, foto's van ons zoontje met leuke achtergronden en dan de laatste pagina leeg gelaten en doen we daar straks een foto van de echo op en tijdens sinterklaas leggen we die bij de rest van de kado's! voor degene die morgen te intake en echo hebben, heel veel plezier!!! groetjes
@ Ons Kleintje: datum is nog niet zeker, maar wel zo snel mogelijk @ meid: ik denk dat je mij bedoelde ipv julia Leuk idee van dat fotoboekje! Ik heb net toevallig 3 slabbetjes besteld, daar komt aan de achterkant 8 juli 2011 op te staan en aan de voorkant bij mn schoonouders: voor de allerliefste OPA&OMA, bij mn zwager: voor de allerliefste oom, en mn schoonzusje: soms zijn dromen geen bedrog! Vond ik wel geinig, ben benieuwd hoe ze eruit gaan zien! Zal wel fotootje maken als ik ze binnen heb.
ik denk niet dat we de kleintjes warm moeten aankleden maar als het een bagger zomer wordt miss wel ik heb geen idee
Goedemiddag dames, alles goed met iedereen? Hier wel, ik heb niet meer zo veel krampen en heb ook nog geen last van misselijkheid. Hebben jullie al babyspullen gekocht? Zal in het foldertje van de Wibra schattige cookiemonster slabbetjes en rompertjes, maar durf eigenlijk nog niets te kopen... Lastig hoor... @ OnsKleintje jullie hebben leuke meubeltjes gekocht zeg! Slaapt jullie zoontje nu al in het 'grote'bed? @ Poemelke ik ben ook erg emotioneel ja, kan soms om elke scheet wel huilen! @ Miron hoe is het met je blaasontsteking? @ Pina inderdaad lastig met het verven... Misschien gewoon aangeven dat je niet kan/ geen tijd hebt? Als je ook al geholpen met verhuizen hebt en het niet eens echt een vriendin is. Lekker voor jezelf kiezen hoor. @ Mamatien jullie moeten zelf beslissen wanneer je het wilt vertellen toch? Die 12 weken regel houdt bijna niemand meer aan volgens mij. Mijn man wil het helaas wel pas na de 12 weken echto gaan vertellen,maar dat duurt nog zo lang voor mijn gevoel. Onze ouders weten het trouwens al wel hoor. @ Meid gefeliciteerd met jullie mooie echo en kloppende hartje!! lijkt me zo bijzonder. @ Yotsuba welkom en gefeliciteerd @ Julia6 hoe was het bij de sinterklaasintocht? @ Pina hoe reageerde je schoonouders? Leuk om te vertellen he? @ Vakantie, hmmm nee daar hebben we nog niet over nagedacht. Lijkt met wel lekken om inderdaad in mei ofzo nog lekker even met z'n 2tjes weg te gaan. @ Sporten, ik sport nog steeds 2 x in de week. Denk niet dat dit nog gaat lukken als ons kleintje er eenmaal is, maar dat zien we dan wel weer. Vind het wel belangrijk om te blijven sporten, dan heb ik namelijk veel meer energie. @ The Cat heb je lekker gewinkeld? De meegroei BH echt al nodig of alvast maar gehaald? @ Ientje hier worden altijd al regelmatig grapjes gemaakt over een zwangerschap, ben benieuwd of ik nu mijn gezicht nog in de plooi kan houden. Gelukkig hadden ze bij je niks door, is toch geen echt leuke manier om het dan te vertellen toch? Die slabbetjes klinker erg leuk, ben benieuwd naar de foto's. @ Julia6 hahaha lijkt me ook raar voor zijn familie om ineens met een baby aan te komen. @ Jem hoe is het gelukt met je taarten, zijn ze mooi geworden? Kun je eens een foto laten zien?
Ik koop ook nog niets voordat ik de eerste echo heb gehad. En dan koop ik een knuffeltje heb ik voor mijn dochtertje ook gedaan. Tja ik had inderdaad een blaasontsteking en heb nu een kuurtje en gelukkig nu al nergens last meer van. Maar dan meteen weer onzeker.
Bibo, ik wilde vandaag alleen maar de cake bakken dus daar is niet zoveel van te zien. Zal wel even een ander taartje laten zien wat ik heb gemaakt...
Miron ik kan me idd de onzekerheid voorstellen. Gelukkig heb je nu nergens meer last van! Zo Jem, die taart ziet er mooi uit zeg!! En lekker natuurlijk. Pfff begin honger te krijgen en mn man is nog niet thuis. Heb zin om lekker te kast in te duiken en te gaan snaaien, maar wil echt niet te veel aankomen. Zal hem eens bellen wat de planning is
@Bibo, is ie al thuis? Haha... ik begrijp je niet willen snaaien momenten. Ik heb dat savonds. Weet maar al te goed dat die snoep kilo's er echt niet snel afgaan en ben nu normaal op gewicht zoals ik woog voor mijn eerste zw.schap. Zwangerschapskilo's zijn natuurlijk prima. Maar ipv snoepen, eet ik bijna elke avond een halve of hele komkommer! Daar zit geen drol in, op een hoop water na en het smaakt me goed! Je vroeg naar de Sinterklaasintocht, hij vond het ontzettend leuk en spannend. Helemaal toen hij pepernoten van verschillende zwarte pieten kreeg, toen waren ze ineens wel heel dichtbij. Ook Sint op paard kwamen echt op 1 meter van ons vandaan langslopen, wat een mazzel! Ja, het heeft indruk gemaakt. Nu kijken we standaard elke avond Sinterklaasjournaal. Kleine jongens worden groot. @Jem, jee, die taart! Weet je zeker dat je die zelf hebt gemaakt? Super mooi joh!!! Heb je een taartensite? @The cat, waarom heb je eigenlijk die meegroei bh gekocht? Ivm nu al groeiende borsten of ivm pijn? Ik heb echt best veel pijn, herken dat helemaal niet zo van de vorige keren, vraag me af of zo'n meegroei ding wat verlossing zou bieden. Heb wel een berg voedingsbh's liggen hier, maar die ga ik echt nog niet aan doen!
@meid, wat betreft vakantie. Ik zit nu ook te kijken naar Italie, in de buurt van Rome vind ik best leuke campings die vanaf april al open zijn, daar een stacaravan huren met 2 slaapkamers, douche wc etc. Lijkt me ook best leuk voor een weekje. Paar uitstapjes naar Rome e.d., niet verkeerd. Als je iets leuks op het oog hebt, let me know! Zo'n week zo'n stacaravan huren valt erg mee qua prijs, maar dan komt er eventueel de vlucht nog bij (wij zijn op het moment autoloos) en/of auto huren. Maar het zal wel goedkoper zijn dan de 3000 waar jij - Jem, het over had. Dat vinden we echt te duur, net zoals jij denk ik.
Who wat is er gezellig gekletst hier zeg. Ben even een weekje weg geweest en er zijn haast 20 bladzijden bij geschreven. Als ik morgen tijd heb ga ik bij lezen maar zag even snel dat er weer veel nieuwe mama's bij zijn. Allemaal welkom en lekker mee zwangeren met zijn alleen. Hier nog even een paar dagen spannend. Woensdag half 2 een echo en dan weten we of het er 0, 1 of 2 gaan worden.
ik heb een sportbeha gekocht in een maatje groter, en vind het echt heel lekker zitten! En heb je niet gelijk het idee dat je er heel onflatteus bij loopt hahaha! Heb ook een meegroei gekocht, maar die vond ik echt niet mooi!
@ droppie: spannend zeg!! Waarom zouden het er 0 of 2 zijn?? Echt zoo schattig. Mn zusje heeft een abonnement van 6 nrs op mn naam besteld van Viva Mama. Lief van dr he! En mn ma kwam net met het truitje wat ze als eerst gekocht had toen ze van mij in verwachting was. Ze zijn zoo blij met deze familie-uitbreiding
Morning ladies! Hoe gaat t met iedereen? Met mij uitstekend ik kan me niet herrineren wanneer ik voor het laatst zo blij ben geweest Over een paar daagjes ben ik de 6,5 week gepasseerd en dat is een overwinning ik kan niet wachten tot volgende week dinsdag en ik hopelijk een mooi hartje zie kloppen..
Hoi meiden, mag ik meekletsen? Eigenlijk durf ik me niet te mengen bij een topic voor zwangeren want ik besef het nog helemaal niet en ben als de dood dat het nog fout gaat.. maar misschien kunnen jullie mij steunen.. Ben 29 (bijna 30) en na 2 jaar waarvan 1 jaar ziekenhuis ben ik van onze eerste ICSI zwanger geworden. Ik geloof het nog steeds niet, de kans dat het meteen lukt is heel erg klein en de kans op een doorgaande zwangerschap is nog kleiner! Maar goed, de test liet het duidelijk zien! Ik hoop dat ik over een tijdje kan genieten en ook heel enthousiast kan zijn! Liefs,
@123: Welkom en gefeliciteerd! Ik heb er zelf ook bijna twee jaar over gedaan om zwanger te raken, waarvan bijna een jaar regelmatig controles e.d. gehad in het ziekenhuis. Gelukkig zijn wij nu spontaan zwanger geraakt, maar het blijft heel spannend. Ik dacht dat die onzekerheid kwam doordat het zolang geduurd had, maar ik zie ook bij veel meiden waarbij het heel snel raak was dat ze moeite hebben om te geloven in een goede zwangerschap. Ik probeer er nu steeds meer vooral van te genieten, ik hoop dat jou dat ook lukt! @all: Mijn schoonmoeder was helemaal emotioneel en blij toen we het vertelden afgelopen zaterdag. Mijn schoonvader was er vooral heel stil van. Ik denk dat hij het wel leuk vind, maar hij bleek ook heel snel te kunnen rekenen.... binnen een minuut vroeg hij hoe het dan zit met de vakantie! Hij vond het wel erg jammer dat we dan dus niet meekunnen. Gisteren hebben we het ook tegen mijn broer en schoonzus verteld. Die waren superenthousiast! En beide keren zag ik mijn vriend een traantje wegpinken toen we het vertelden.... zo lief!!!! Groetjes Pina
@Pina, misschien dat je schoonvader, ondanks het feit dat hij nu toch ook echt blij is, even wennen aan het idee dat jullie niet mee gaan op vakantie. Ik denk dat als hij zich realiseert dat hij opa wordt, de vakantie-issue steeds kleiner zal worden. @123, welkom hier! Ook hier door de MMM zwanger geraakt en ik ben niet de enige. Jem is ook dankzij haar eerste ICSI zwanger geraakt en zij kletst ook hier mee - Jem waar ben je?! @Yotsuba, spannend zeg. Je hebt 2 miskramen gehad zie ik? en allebei dus voor de 6.5 week? Is er onderzoek gedaan naar een eventuele oorzaak? Wat fijn dat je je zo goed voelt - houden zo! Dit is hopelijk een plakbeeb!!!! @Ientje, ik ga ook maar eens voor een sport bh, klinkt me nog niet zo verkeerd in de oren. @All, vanmiddag echo. Toch wel spannend, al ben ik (nog!) niet zenuwachtig ofzo. Dat komt vanzelf als ik in die "fijne" stoel bij de gyn lig gedurende de eerste seconde dat er gezocht wordt naar het vruchtzakje. Hopelijk deze keer geen zwart scherm zoals de vorige keer.....
Dag meiden, mag ik mij hier ook aanmelden? Ik wilde er eigenlijk nog eventjes mee wachten omdat ik nog maar net 4,3 weken zwanger ben en heel erg bang ben dat het nog mis gaat, maar heb besloten toch wat steun te zoeken van dames in hetzelfde schuitje en als het mis gaat dan gebeurt dat toch wel, en als het goed zit dan zit het goed Zal me eerst even netjes voorstellen: Ik ben Luca, word op 22 december 22 jaar oud en ben zwanger van ons eerste kindje. Ik ben nog niet zo lang met mijn vriend samen, nog geen jaar, maar we wilden allebei niet meer wachten en zijn in september met de pil gestopt. Nu in november al zwanger, en hartstikke gelukkig! Ik ben uitgerekend op 22 Juli 2011 Ik ben naar Corsica verhuisd, mijn vriend is Frans. We gaan samenwonen in het huis van zijn grootouders, een heel groot huis op het platteland bestaande uit 2 verdiepingen met elk een eigen appartement. Opa is helaas 2 maanden geleden overleden, oma gaat op de bovenste verdieping wonen en wij beneden Als mijn vriend het aandurft me ten huwelijk te vragen, willen we heel graag in het voorjaar gaan trouwen (met zijn drietjes! ). Ik ben twee keer eerder zwanger geweest, de ene keer toen ik nog heel jong was, en ik heb toen min of meer gedwongen abortus laten plegen. De tweede keer was twee jaar geleden, dit is een vroege miskraam geworden met 4 weken zwangerschap. Mijn verhaal staat onder het topic Jonge Moeders mocht je geïnteresseerd zijn, het is nogal wat om uit te leggen! Verder werk ik als secretaresse voor het bedrijf van mijn vriend, ben ik op dit moment nog aan het werk als Au Pair maar stop hier in december mee. Ik ga in december ook via internet mijn master Psychologie beginnen in het Frans (3 jaar), en in februari begin ik daarnaast aan een fulltime cursus van 6 maanden voor het bedrijf van mijn vriend. Ik heb nog niet alles rond sinds ik hier woon, en kan dus officieel niet naar de dokter zonder vergoed te worden. Echter gaan mijn vriend en ik in december naar nederland en zou graag voor die tijd al een echo willen krijgen, ivm de vmk. Op die manier kan ik het dan ook aan mijn familie vertellen, anders kan dat in februari pas als ik al 18 weken zwanger ben. Ik ga het nu toch proberen te regelen dus Verder ben ik, zoals ik al zei, als de dood dat ik weer een miskraam krijg vooral nu het nog zo pril is. Ik ben wel veel misselijk in de ochtend, en heb al een hele dikke positieve zwangerschapstest wat ik bij de andere zwangerschap nooit heb gehad die een vmk werd, maar blijf me toch zorgen maken. Gisteren durfde ik zelfs bijna niet met mijn vriend te vrijen! Ik ga nu weer even stoppen want dit is wel weer genoeg leesvoer voor een berichtje
Hi! Ja klopt, met 4,5 en met 6,5 dus ik vind t super spannend. Er is geen onderzoek gedaan naar hoe het komt. Ben wel bij de gyn geweest om de boel na te kijken daar binnen en dat leek tot nu in orde Jij voor jullie 3e kindje? leuk hoor hoop dat de echo perfect mooi is! @luca & 123, welkom hier meiden!
@Luca, welkom hier! @Yotsuba, dan is het inderdaad een mijlpaal als je de 6,5 week voorbij bent! Spannend, spannend! 3x scheepsrecht toch?! Wat ik gehoord en gelezen heb is dat er tijdens onderzoek na een mk vaak ook niet echt een aantoonbare oorzaak te vinden is.... Nou, hopelijk heb je dat mk hoofdstuk gesloten en blijft het nu gewoon goed gaan!!!! Ik denk dat iedereen, ook degene die geen mk hebben gehad er bang voor zijn. Is ook wel realistisch natuurlijk. Ikzelf met een verhoogde kans op een BBZ vind het ook erg spannend allemaal en durf nog het nog niet van de daken te schreeuwen. Eerst maar eens een goede echo zien. En dan zul je zien, ALS, er op de goede plek een vruchtzakje te zien is, dat ik verder ga zenuwen voor een volgende echo over 2 weken en of we dan het hartje zullen zien!