Haha Ien; paniek slaat ineens toe? Bij mij nog niet, maar loop ook 2 weken achter bij jou. Dus als ik over 2 weken ineens in de stress raak weet ik waar het aan ligt Hier alles weer redelijk rustig in de buik. Probeer niet te veel te doen en geregeld rust te nemen. Lijkt te helpen.
hahaha ientje!!!! kijk dan ook niet dat enge programma!!!! adem in, adem uit, adem in, adem uit, adem in, adem uit...enz enz... gaat het al wat beter met je?? hihi ik denk dat je toch maar op yoga moet zoals mij.....erg ontspannend [en goed voor je boodschappenlijstje en to do lijst te maken in je hoofd] zennnnnn..... @vive, je mag hier ook klagen he! kom maar op!
hihi, heb net op joeptjoep een yoga filmpje opgeslagen bij mn favorieten, binnenkort eens (met de gordijnen dicht natuurlijk ) kijken of ik daar wat mee kan...
Het programma "bevallingsverhalen" is werkelijk waar zooooooo in strijd met de realiteit hier in Nederland. Die smoezelige kamertjes, klinische bevallingen met hysterische mensen eromheen is zó niet NL. Gelukkig. Ien: maak je maar geen zorgen daarover hoor! Het gaat hier heel wat relaxter en minder klinisch. Meid: hoe was je B'day? Bd81: fijn dat he tweer wat beter gaat. Blijf lekker je rust pakken nu het nog even kan! Noujaduzz, ik ben het zat. Gewoon alles even al een paar dagen. Heb ook besloten BV te laten en gelijk Nutrilon te serveren om gewoon weer wat rust te kweken hier in huis, want ik begin mezelf een beetje te verliezen in deze hormoonmisére. Dat geeft wel rust. Ik ben inmiddels 24 kilo rijker, en met nog 10 weken te gaan ziet het er dus naar uit dat ik wéér uitdij naar formaat kamerolifantje en ik vind dat niet zo'n geweldige gedachte. De vermoeidheid slaat toe, de nachten zijn onrustig en mijn man lijkt in een dip geschoten waar hij niet zo 1,2,3 uit lijkt te komen, dus ze zorg voor kinderen en baby'tje doe ik nu alleen. Niet erg, wel jammer. Ik had het me allemaal anders voorgesteld.
Vive: even een dip in huis dus. Denk ook aan je eigen rust hè. Is er misschien iemand in je omgeving die je kan helpen met wat zaken? Sterkte !
@Vive, he bah . Klinkt niet leuk allemaal terwijl je er waarschijnlijk hogere verwachtingen van had. Hopelijk voelt man zich toch binnenkort wat positiever en heeft dat positieve impact op jou. Wat betreft het kamerolifantenidee, that sucks. Ja uiteraard moet je aaaaalles over hebben voor een klein wonder *kotsbakje please* maar je hebt maar 1 lijf en het is toch wel zo fijn als je je daar een beetje prettig in voelt. Als ik stiekem in jouw fotoalbum hier online kijk zie ik wel een mooie foto van jou met super figuur en je kroost. Kijk daar een paar keer naar en vergeet het zweet bloed en de tranen die het gekost heeft om dat weer te bereiken na de bevalling. Sterkte meid. @Ien, ja het gaat inderdaad rap. Ik vind het wel zo fijn eigenlijk. Ben 's avonds die buik soms goed zat. Wat een verwend gedoe I know, maar zo is het nou eenmaal. En dat slaapgezeik met omdraaien, niet op buik, restless legs en kuitkrampen met vermoeidheid als resultaat kan ik ook missen als kiespijn. Zo einde klaagzang. Goeie, je hebt de test dus doorstaan. Nog geen nachtmerries over het gebrek aan hydrofiel luiers? @Flash, moet wel lachen om wat je schreef over alleen lichamelijk aanwezig zijn op je werk. Enigszins herkenbaar hier. Gewoon geen zin meer om mij in te spannen.... @Meid, jee, daar heeft mijn hub dus nooit last van gehad tijdens mijn zwangerschappen. Het ging zelfs zo dat toen de vk mijn vliezen brak de vorige keer en naar beneden liep om vast een kruik te vullen voor beeb, ze tegen hub zei dat het wel eens heel snel zou kunnen gaan. Hub had net zijn prakkie van de avond ervoor opgewarmd om als lunch naar binnen te werken en keek naar zijn bord met een blik van: oh?! dan ga ik maar snel eten. 20 min. later knipte hij de navelstreng door. @Bd, hoe'st met de harde buiken? Wat minder al hoop ik? @Nova, bedankt voor draagdoektip. Ik ga hem eens bekijken. Lees dat je je er veeeeeel mee bezig hebt gehouden, dus dat vind ik wel een goeie stiekem. Dan pik ik die info van jou mooi mee Zo. Ik ben vast de helft vergeten, maar even tot zover. Hier alles goed verder. Hou frummel met gebroken pootje maar thuis vandaag. Even gebruik van maken van het feit dat hij nog 4jr is en bovendien wilde ik hem echt niet wakker maken vanmorgen. Gisteren stond hij erop dat hij naar school ging om zijn gips te showen. Wat zijn kleuters onder elkaar dan toch leuk. Iedereen wil hem met alles helpen - zo lief. Zo maar even wandeling door het bos ipv speeltuin. Hub wilt echt graag naar een vrienden van ons in Antwerpen dit weekend, daar heb ik dus echt geen puf in, om over zin nog maar niet te spreken. Maar eens even kijken wat het weekend ons brengt....
@vive, wat een verschrikkelijke gedachte formaat kamerolifant.... een tip van mij...ga nooit maar dan ook nooit meer op een weegschaal staan, afschaffen dat ding!!! ga samen met je man dat ding met een hamer kapot slaan, meteen therapie voor je man zijn dip! ik heb in me vorige zwangerschap die fout gemaakt om op vakantie [waar dus een weegschaal stond] mezelf eens te wegen....17kilo zwaarder en moest ik nog 2,5 maand.... dat doe ik dus mooi niet meer! het zal ook allemaal niet meevallen 2kids en hoogzwanger [zo mogen we ons wel noemen ondertussen, toch??] ik ben met 1 aan het einde van de dag al uitgeblust en kom savonds niet meer van de bank af. @julia, wat een heerlijk nuchtere vent heb jij zeg, lachen, eerst nog even eten....hihi! ik herken die van mij op dit moment ook niet echt maar goed.. gister maar even de verz. gebeld om te vragen hoe duur een poli bev. is. en belangrijke nr. van bv vk op papier gezet. op papier gezet wat ie meemoet voor aangifte kindje en al wat dingen in een 'vluchtkoffertje'gedaan.... kon van mij nog prima 6wk wachten maar goed met een vriendlief waarbij de hormonen op hol slaan.......
Goedemorgen allemaal, @Meid: Heel herkenbaar zo'n man haha. Die van mij is ook een beetje zwanger geloof ik. Die maakt zich ook allemaal druk om de telefoonnummers en wat hij allemaal moet doen als het begint, hihi. Heb hier ook een lijstje met belangrijke telefoonnummers opgehangen. @Ientje: hihi, hier ook af en toe een beetje de kriebels dat het nu toch wel heel snel gaat. Eerst was je nog maar een paar weken zwanger en nu hoef je nog maar een paar weken. @Vive: Hopelijk komt er snel een positieve wind langs waaien en zit je weer wat beter in je vel en je mannetje ook. @Julia: Heb je voor de kuitkrampen al magnesium tabletjes geprobeerd? Ik kreeg dat advies van de verloskundige bij mijn vorige controle en heb sindsdien geen krampt meer gehad Hier een onrustige nacht gehad. Veel eruit om te plassen en om 4.00 uur had ik ineens super honger. Dus maar eens naar beneden geslopen en een schaaltje fruityoghurt op. Daarna weer terug naar bedje en geslapen tot 6.00 en vervolgens gelukkig weer tot 9.00. xx
@vive: blèh, hoogzwanger zijn is ook gewoon niet zo goed voor ons humeur. Ik herken het helemaal (op die 24 kilo na dan, ik ben gezegend met een kapotte weegschaal die als je er 4x op gaat staan 4x iets anders zegt: de minste kilo's gelden natuurlijk ). Voor nu schijt aan de kilo's, wat er nog bij komt is echt alleen maar beeb + vocht! Fijn dat de beslissing de fles te geven je rust geeft. Het lijkt me eerlijk gezegd ook niet te doen met een stel koters waar je haast in je eentje voor moet zorgen. Weet nog dat ik me op een gegeven moment letterlijk helemaal leeggezogen voelde (en dan had ik alleen maar een baby'tje om voor te zorgen, Marrie-man regelde eigenlijk alles voor de rest). Dus, al met al, samengevat, sowieso: RESPECT!
woow ik zie dat jullie allemaal ook rond de 30 weken zitten.. en somige zie ik echt dat ze veel aangekomen zijn ik ben intotaal 13 kilo tot nu toe aangekomen.. kom je veel aan in de laatste 10 weken? hihi kan ik er op rekenen :S
Ik vond laatst iets over de gemiddelde gewichtstoename. Het meeste heb je al gehad (of het wordt héél warm en houdt ineens heel veel vocht vast...) • 0 tot 12 weken – 0 procent gewichtstoename • 13 tot 20 weken – 25 procent gewichtstoename • 21 tot 30 weken – 50 procent gewichtstoename • 30 tot 36 weken – 25 procent gewichtstoename • 37 tot 40 weken – 0 procent gewichtstoename
@ Ientje: geen tips voor dingen die je in huis zou moeten halen. Ik heb me voorgenomen dat als er iets nodig blijkt te zijn om vriend/ moeder/schoonmoeder er op uit te sturen. @ Vive: goed van je dat je zelf een beetje rust creeert door te kiezen voor FV! Lijkt me inderdaad lastig als je het je anders hebt voorgesteld, misschien eens samen met je man eruit, even wat tijd voor jullie saampjes? Als dat mogellijk is.... @ Juul: als je meer draagdoek info wil moet je het maar zeggen hoor. Ik deel de info met liefde. Zo'n kleintje met een gebroken armpje is zo aandoenlijk! En showen, tja dat hoort erbij he! @ meid: goeie tip van die weegschaal! Ik heb er zelfs nog nooit een in huis gehad en weeg me momenteel af en toe in het ziekenhuis (meer omdat ik nieuwsgierig). Maar inderdaad weegschaal de deur uit en als je je goed voelt, is het goed genoeg toch? Ik sluit me aan bij jouw advies! Gisteren hebben vriend en schoonvader de berging opgeruimt, iets wat al zoooo lang op mijn 'to do' lijstje staat. Ik mocht zelf niets doen van schoonvader, alleen aanwijzen wat waar moest komen . En het meest frappante, ik stond met de zweetdruppels op mijn voorhoofd ipv de heren! Maar de berging is netjes opgeruimd! Gisteravond nog spontaan naar de film geweest, Pirates of the Carribean. 2 uur en 20 minuten, zonder pauze maar met een enorme bak zoute popcorn en meer dan een halve liter drinken. Was op den duur lastig om mijn draai te vinden in die stoelen (ook al zijn het lekkere stoelen), ik moest na afloop best snel doorlopen naar de wc, en door de zoute popcorn heb ik nu toch wat opgeblazen vingers van het vocht wat ik vast houd. Maar ik heb het heel erg naar m'n zin gehad, boven verwachting zelfs. Door de depressie waren spontane acties eigenlijk 'not done' en teveel stress. En dat ik er nu zo van genoten heb, geeft me een goed gevoel, ik ga de goede kant!
Waarschijnlijk niet verkeerd bedoeld, maar helemaal na berichtje van Vive op de vorige pagina misschien in het vervolg iets genuanceerder...
Ow, kijk, die tabel geeft toch weer hoop. Ik ben bij mijn oudsten 35 kilo aangekomen, dus dat lot zal mij wel beschoren zijn ofzo. Jullie lieve reacties doen me wel goed. Maar ik baal er zo van dat het nu op deze manier gaat. Mijn man mag natuurlijk zijn eigen strijdje met zichzelf voeren en ik steun hem daarin graag, maar het komt gewoon even ongelukkig qua tijd. Ik hoop dat de beeb gewoon wat eerder komt en ik weer wat aan mijn herstel kan werken. Ik kan heel veel hebben, maar in combinatie met hormonen word ik gewoon een totaal ander mens. En dat krakkemikkige ook... Een stukje lopen en jaaaaaa hoor, Prei zakt lekker verder naar beneden.. auw, steken! En weer veel harde buiken die zo doortrekken naar onderrug. Misschien zijn dat wel voorweeën? Ik heb nooit eerder voorweeën gehad, dus kweenie wat ik me daarbij moet voorstellen. Noujaa, ik moet maar bij de gyn aankaarten dat ik niet tot in lengte van dagen zo doorkan en dan maar kijken wat hij ervan vindt. Mirosu: het is bij iedereen weer anders, maar ik dacht dat 14 kilo gemiddeld is. Dus wat dat betreft zit je heel netjes volgens mij hoor! Juul: d'r zat geen boete op ofzo toch? Ik weet niet meer hoeveel postzegels ik erop geplakt had. hehe. Is de blouse al binnen inmiddels? Ik heb 'm di-dag gepost. Gips? Ach wat naar! Onze oudste had zijn pootje gebroken toen hij 4 was, niet leuk hoor! Heeft hij nog veel pijn ervan? Meid: jaa, niet op de weegschaal. I whish! Ik moet op zo'n digitale bij de gyn. En de gyn maakt er ook nog wel eens geintjes over, dus ik hoor het tegen wil en dank toch wel. Ook lullig; ga je op de weegschaal staan word je ineens helemaal gedesillusioneerd met 17 kilo op de teller. Misty: Als je echt heel vaak moet, dan kun je mss even je plas laten checken. Blaasontsteking gaat anders als je zwanger bent. Schijnt. Nou, ik ga boodschappen doen met de jongens. De Chupa-Chups zijn bij de C-1000 zijn in de aanbieding en ach, wat kan mij het ook schelen, ik zal ze in huis halen ook. Ik ga lekkere dingetjes halen en vanavond lekker met mijn nageltjes aan de slag. Heb van die stamps gekocht en ik moet nog echt even oefenen. Nootlief is werken tot vannacht, dus ik heb zat tijd. Nou lieverds, ik hoop echt gauw weer wat gezelliger te kunnen meeposten hoor!
@Ien, wat je in huis moet halen? Haha, moest lachen om je stofzuigerzakken. Die heb ik een paar liggen, maar het verkeerde formaat. Ik heb dan ook een merkloze stofzuiger en weet echt niet welke zakken erin moeten. Die van Appie H. die passen, als je ze maar een beetje bijknipt hier en daar. Haha. Dus laat ik dat maar even zelf doen half juli voor ik op mijn donder krijg van kraamzorg Andere tips? Euhmm... kzal er eens over nadenken. @Nova, ik heb de site nog steeds niet bestudeerd. Ga dat vandaag eens doen en dan vuur ik mijn vragen wel op je af, mochten die er zijn natuurlijk, thx @Vive, kom je de dag een beetje door? Zon schijnt gelukkig, kroost in de achtertuin, jij met glaasje cola op een luie stoel. Mogelijk? Heb 2de pakketje ook ontvangen, dank je wel!!! Mooooooiiiiiii!
Ja, ik kom de dag deur heur! Beetje aankloten en aftellen tot verlof per 1 juli... Supernova: wat gaaf dat het goed gaat en je lekker naar de film bent geweest. Heerlijk, dat het boven verwachtig zo goed ging. Was de film trouwens nog wat? Zit ook op een avondje weg te broeden en druk met de oppas te sms'en wanneer ze kan, en ik hoorde mijn man al over Pirates!
Hee meiden, ik kom ook weer eens aanwaaien. Ik ben zo blij, ik heb verlof!!!!! Tjeempie, wat was ik daar aan toe, echt zo fijn! IK heb hier niet veel gelezen de laatste tijd, was gewoon erg druk en zit met een bijnapeuter thuis die niet meer wil slapen. Dus we waren blij als we konde zitten en bijkomen. Maar vanaf nu kan ik de boel hier weer volzetten met berichtjes. Ik ga nu eerst ff nog lekker in de tuin zitten en later kom ik reageren. Maar dan weten jullie iig dat ik nog alive and kicking ben. Voor Vive vast een hele dikke knuffel.
@Nova, ik krijg ook helemaal zin in een avondje weg als ik jouw stukkie lees. Ga 'oma' zo maar eens bellen of ze aaaalssssjeblieft een avondje kan komen oppassen binnenkort, voor de goede groei van haar 6de kleinkind moet ik natuurlijk soms een leuk en rustig avondje hebben toch? Beetje chanteren mag he?
Dat doe je dan nog netjes Vive! Ik tel hier regelmatig de uren af, vervolgens de halve uren en de minuten tot hub thuis komt en dan ben ik dus echt klaar he?! En heb ik er gewoon geen zin meer in. Dit uiteraard op van die dagen zonder kdv en halve dagen kleuterschool..... @Sucre, heeeeerlijkkk!!!!!!!!!!!!! Genieten nu! Oh, wat een vrijheid! Zelfs met bijna peuter die niet wil slapen Mag mijn helemaal peuter bij jou komen dit weekend? Die heeft last van hetzelfde syndroom namelijk. Edit: zon? Welke zon? Hebben jullie hem gejat?! Hier 15 km verderop is het een en al grijs, zon is foetsie!!!
@ Vive: ik vond de film goed/ leuk (maarja, Johnny Depp he, dan is het snel goed voor mij ). Wij hebben 'm in 3D gekeken, maar is voor mij persoonlijk geen 'must'. (ik weet niet of ie er gewoon in 2D is, maar dat scheelt weer zo'n brilletje op je neus). @ Juul: lekker doen! Enne, beetje subtiel chanteren moet wel kunnen lijkt me . Even serieus, ik heb nu echt gemerkt hoe fijn het is om er even uit te gaan, saampjes. Naast de depressie werkte ook de zwangerschap even tegen om dit soort dingen te doen en dan raak je toch een beetje in een sleur. En verwen jezelf een beetje! Ik wilde dat mijn vriend popcorn voor me haalde, cherry coke (ik drink dat eigenlijk nooit), m&m's en het liefste ook Ben&Jerry's (maar dat vond ik uiteindelijk te duur ). En de schat heeft het ook allemaal gehaald voor me. Nou ja, jullie lezen het wel, ik heb het goed naar m'n zin gehad en raad het iedereen aan.