Juli 2011 Mama's

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door nina1982, 20 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Elionorah

Elionorah Bekend lid

14 jun 2010
    761
    0
    0
    Nurse
    Amsterdam
    Begin van de babykamer.... (uitziend naar het eindresultaat)

2. Elionorah

Elionorah Bekend lid

14 jun 2010
    761
    0
    0
    Nurse
    Amsterdam
    mooie porselijnen knoppen, passend bij het wit, groen en blauw als basis van de kamer :D

3. Sucre

Sucre Fanatiek lid

1 feb 2008
    4.877
    0
    0
    Verpleegkundige
    Gelderland
    Yo mama's!!!

Buikpijn is weer zo goed als weg, voelt nu alleen nog erg beurs aan. Was echt bang dat het weeën waren, vooral omdat de krampen zo om de 8 minuten kwamen. Bah. Na een uur was het weer voorbij gelukkig. Even in de gaten houden en anders de vk maar aan de jas trekken. Een extra controle is natuurlijk nooit verkeerd. Alleen ben ik bang dat ik altijd extra zorgen heb door mijn beroepsdeformatie. Maar daardoor trek ik juist misschien ook wel weer te laat aan de bel.... Ja ik weet het, niet echt handig.
    Krijg vandaag ook uitslag van mijn urine, mogelijk dat het toch daarmee iets te maken heeft? :(

Ientje, goede smaak namen heb jij! Ik wilde mijn kind ook altijd Mark noemen. Maar nu heb ik een man die Mark heet. ;) Wij willen dus ook niet 2 dezelfde voorletters, wij zijn zelf al M&M. Dus de kids krijgen andere voorletters.
    Fijn dat het hoofdje niet te groot is! Al zal je die tijdens het persen nog steeds te groot vinden. :p Wel jammer dat ze maar zo kort gingen kijken.
    Jammer dat de tegels niet de juiste kleur hebben.
    Ja, het eten was wel heerlijk. Ben met een volle buik vertrokken.
    Leuk thema voor de verjaardag! Al zou ik natuurlijk wel een kokosnootbikini aandoen als ik jou was. En dan ook zeker even een fotootje showen hier! :D

Flash, volgens mij vragen ze altijd of je mantelzorg hebt, met name in de zomer. Dan zijn gewoon veel kraamhulpen zelf ook met vakantie, waardoor het kan voorkomen dat ze minder lang kunnen komen. En idd, altijd eerlijk blijven, heb je een heks, gewoon de deur uitgooien. Al zou ik wel om een nieuwe/andere vragen dan.
    Nog veel te doen dus wat betreft namen uitkiezen en een geboortekaartje.
    Jouw nesteldrang is herkenbaar, niet om te poetsen, maar de kinderkamers gewoon op orde hebben.

Julia, het was toch wel een heeeeeeel leuk vriendje he, uit mien durp. Het restaurant was Mona's in Oosterhout. Ken je dat?
    Ga je in het Radoud bevallen? Als ik naar het zkh moet, wil ik daar wel heen, gewoon omdat ik daar zo lang heb gewerkt en het vertrouwt voelt.

Meid, wat een bijzondere namen staan er op jullie lijst. Leuk om die ook eens voorbij te zien komen.
    Goddelijk, ik wil ook filer americain of broodje zalm na de bevalling! :D
    Ik ben degene die naar Sanadome gaat, Julia woont er vlakbij en gaat naar me zwaaien, lol. ;)

Supernova, goh, wat flauw dat je de naam niet even zegt. :p
    Wat een leuke slinger heb je gemaakt! Waar kan ik mijn bestelling doorgeven?

Elio, super dat het huis al zo snel is verkocht!! En een nieuwe auto, fijn!
    Wouw, wat een bijzonder naam! De naam die wij nu hebben heeft ook een betekenis, maar daar hechten wij weer wat minder waarde aan.
    Balen van de harde buiken, maar idd, jij gaat gewoon met 40 wkn bevallen. Ik niet hoor, ik al eerder.
    Mooie details van het kamertje, erg leuke kleuren ook! Heeft zoonlief ook op zijn kamer, staat geweldig!

Hee, je hebt de lijst helemaal onderstreept. Mag ik hem weer normaal maken?? :p (hormonsters)

Ja, Alzheimer is echt een rotziekte. En mijn ouders wonen ook zo ver weg, dat is echt klote. Zou er vaker voor hen willen zijn, maar dat gaat niet. We proberen ze nu 1 weekend per maand te zien, zodat mijn vader hopelijk blijft herinneren wie zijn kleinkinderen zijn.
    Mijn vader woont nog wel thuis, 1 dag per week gaat hij naar dagbesteding op een zorgboerderij. Hij krijgt medicijnen om de ziekte te remmen, maar elke keer als ik hem zie, lijkt het wat achteruit te zijn gegaan. En dat is zo erg. Je herinnert je je vader toch als een sterke, stoere man. :(

6 juni wordt idd een dag van de grote checkups. Spannend!!

En nu ophouden met al die schijtverhalen hoor!!!! :x:$;):p:):D
    Kon ik tijdens mijn zwangerschap steeds moeilijk, kreeg zelfs aambeien. Maar sinds ik die ijzerbruistabletten neem, schijt ik als een tierelier!! Wilden jullie vast nog even weten, haha. (TOPIC CLOSED?) ;)

4. ientje

ientje Fanatiek lid

7 jun 2010
    2.999
    0
    36
    @ Eli: o wat fijn dat de kopers al eerder willen! Scheelt weer een hoop centjes! :) Hihi, die xsara picasso is volgens mij populair hier om te kopen, toch Juul? :D
    Wauw, cool dat je het 'ik ga slapen' hebt geborduurd! Foto? :D
    Wow, coole knalkleur voor de babykamer, superleuk! En die knoppen zijn ook echt tof!!

@ Sucre: fijn dat de buikpijn weer zga weg is! Wel eng hoor zoiets, brr.
    Ja goeie smaak heb ik he :p al hebben we nu echt helemáál niet zo'n soort naam uitgekozen.
    Mn collega's hebben een lijstje gemaakt met wat zij denken dat het wordt, én een naam erbij. En ééntje van hun heeft 1 vd namen geraden! Dat heb ik natuurlijk niet verteld, vond het eigenlijk wel grappig!

Tegels: inmiddels andere besteld, die komen maandag! :)
    Kokosnootbikini: euhhh tja weet je, ik denk dat ik mn boobies er niet in krijg :D

Ijzerbruistabletten, kun je me daar meer over vertellen? Ik heb namelijk ijzertekort, en euh ik kan ook best lastig zeg maar. Komt volgens mij door de rode ijzertabletjes die ik slik. Gaan die bruisdingen op recept? Heb je naampie? Dan kan ik ff vk bellen voor receptje en kan ik weer lekker poepen :D;):p en dan beloof ik dat ik niet meer over van die ranzige onderwerpen zal praten. Naja, voorlopig dan :p

Sucre, ik kan het me niet eens voorstellen hoe het is om je vader zo achteruit te zien gaan. Afschuwelijk lijkt me dat. En idd rot dat je niet om de hoek woont, maar wel fijn dat je elke maand probeert te gaan.
    Maar moeilijk hoor, bah. Knuffel!

Oh hellep, ze gaan morgen met de badkamer beginnen. Waar ben ik aan begonnen...... Ff doorbijten maar he, dan kan ik straks lekker badderen :)
    Hub kwam net nog met een verjaardagskado! Ik wilde toch de tefal actifry? Nou, die niet dus. Hij had de philips airfryer gekocht! Hij had ze vergeleken op internet en dacht dat deze beter/handiger was.
    Voel me echt een stommerd, maar ik wilde toch net iets liever die andere (die gelukkig een stuk goedkoper is, scheelt weer).... O en ik schaam me dan zo! Heb het wel gezegd tegen hem. 't Is toch een flinke aankoop, en ben toch wel van plan er veel gebruik van te gaan maken. En zou toch altijd een klein beetje blijven balen als ik deze zou houden.
    Maargoed, ik ga deze dus morgen omruilen voor de tefal...
    Gelijk ff kadootje voor mn zus kopen, samen met mn moeder. Dus we gaan lekker shoppen morgen! :D O doet me eraan denken dat we nog even zouden bellen vanavond, dat ga ik dan gelijk maar even doen... :)

Doei!

5. vive2

vive2 Fanatiek lid

Ha!

Hehe, ok; ik heb kilometers tekst gelezen en ik hoop op alles een beetje knap te kunnen reageren ;)

Elio: Nice!! Die deurknoppen ook! Retecool! Waar komen ze vandaan als ik vragen mag? Kijk wel uit hé, ook dat geklus en gepieker 'op welke hoogte dat plankje nou toch moet komen' over de kamer zijn best stressy. En met je harde buiken erbij..

Sucre: Hmmmmm, lastig lijkt me ja. Wanneer trek je aan de bel terwijl je beroepsmatig zelf de witte jas aanhebt.. Ik zou zeker wel bellen hoor jezelf als patiënt van jezelf gaan beschouwen lijkt me niet wat. Blij dat je buikje wat tot rust is gekomen, hoe was je urinecheck?
    Ik zie waarom ik geduimd heb; dat is beslist de moeite waard geweest! Super zeg!

Gordijnschijteritis: Dat was mijn jongste koter ja. Die had op zijn kamertje mooie op maatgemaakte gordijnen tot aan de grond. Wit ook. Net w.c-papier, zal -ie gedacht hebben. Dus meneer had zijn luier volgedraaid en zijn billetjes staan whipen aan de gordijnen. Handjes waren wat vies geworden, dus hup, ook even afvegen aan het gordijn. Zo ist gegaan.

Namen:

Olivier
    Jonas
    Floris
    Ingmar

Livia
    Feetje
    Fiene
    Madelief
    Livijne
    Brechje

Nee, DE naam voor Prei staat er niet tussen ;) We geven haar een voornaam waar makkelijk een -tje van te maken is, en totdat ze het niet meer fijn vindt om verkleind door het leven te gaan laten we dat zo. Als tweede naam krijgt ze mijn moeders naam.

Flash: ooooh, nestjesdrang!! Je pakt het wél goed aan door je kerel het te laten doen ;) Ik heb het net zo trouwens: ik zit maar in dat kastje te wroeten en dat kamertje te poetsen, maar de vaatwasser even uitpakken of het fornuis even boenen, neh...

Supernova: Gaaf, zo'n slinger! Jij bent echt heel creatief hé! Jeetje, jij hebt in je pinknagel al meer creativiteit dan ik in heel mijn lijf :D Ziet er heel mooi uit iig!

Hier alles ok hoor! Van de schrik bekomen na de zondvloed. We laten de vloer liggen en we verwisselen een paar planken met het gedeelte onder een kast en achter de bank. Het is niet zo mooi meer natuurlijk, maar ik zie het niet zitten nu de boel eruit te halen en opnieuw te laten leggen. Plus dat we dan door het spaargeld zijn, dat zie ik niet zitten. Zo'n hollander ben ik dan ook wel weer. Straks laat de wasmachine het zitten ofzo... We gaan wel de banken vervangen en de box ook. Ik ben een beetje bang voor schimmel in de bank, dus die wil ik zsm weg hebben. En ach, dan krijg ik TOCH een hoekbank-met-hocker :cool:

We zijn met de kamer van Prei aan de gang geweest:

6. vive2

vive2 Fanatiek lid

en nog eentje

7. vive2

vive2 Fanatiek lid

nog eeeeeeeeeentje dan

8. vive2

vive2 Fanatiek lid

En we zijn bij de gyn geweest. Ze is DIK, niet normaal meer en gaat uitkomen op 9 pond... maja.. wat wil je met zo'n zeekoe als moeder ;)

Hier "Neerlands hoop in bange dagen" Preitje met haar bolle snoetje:

9. meid

meid Fanatiek lid

14 okt 2010
    1.259
    0
    0
    wauw vive, wat een superleuke kamer voor prei [tje].
    zal je de naam prei niet gewoon maar houden, kan je ook makkelijk verkorten toch??hihi!

die deurknopjes zijn echt leuk....ik heb ze zelf ook....maar wij hebben ze aan de mdf boom van karwei hangen en dan kan je er wat kleertjes ofzo aanhangen. volgens mij komen die van ons bij de praxis vandaan.

ik ga gtst kijken, met een kop thee erbij, kersenflappen en met de beentjes omhoog!

adios en tot snel!

*weg ben ik weer*

10. SupernovA

SupernovA Fanatiek lid

27 nov 2010
    1.419
    0
    0
    Zuid Holland
    Iedereen bedankt voor de leuke complimentjes op mijn freubelwerkjes, ik zit hier gewoon te blozen! :)

Schijtverhalen: jullie zijn lekker op dreef, hahaha! Ach kan ik alvast wennen aan alle poeppraat, zal vast vaker gebeuren als de kleine er is. ;)

Elio: super dat de overdracht een maand eerder is. En helemaal leuk dat jullie een nieuwe auto kopen!
    Borduren lijkt me ook leuk, nog nooit echt gedaan. Maar ik heb nu wel even mijn handen vol. Ben benieuwd naar je kamertje! Met de kleur zit het wel goed zie ik, groen! :D

Sucre: gelukkig is je buikpijn weggetrokken. Rustig aan doen, hoor!
    Je kan altijd een bestelling doen bij mij voor een namenslinger, maar of ie op tijd af zal zijn......? :p
    Oh wacht heb nog een verzoek voor 'welke-boob-moet-beeb-nu-melk-van-drinken-strikjes'. Was ik niet vergeten hoor... heb nog wat kleurtjes lint besteld, leek me leuke dan alleen zwart.

Ientje: ik hop dat de badkamer-verbouwing snel achter de rug is voor je, ik moet er zelf niet aan denken om eerlijk te zijn. Maar.... daar tegenover staat dan wel dat je straks een prachtige nieuwe badkamer hebt!

Vive: Mooi kamertje voor preitje zeg! Doet heerlijk rustig aan!

Meid: kersenflappen, jammie!

Ik ben vandaag nog een beetje aan het freubelen geweest, heb bedacht om een boxzak te maken (kan je aan de box hangen en speeltjes, knuffels enz enz in kan opbergen) (ik heb echt tijd teveel ;)).

De kleine gup hier is druk, echt tot vervelends aan toe soms. Voetjes porren en vuistjes die stompen, het wordt echt te klein daarbinnen, volgens mij.
    Nog een vraagje ook, kan je zelf voelen of de beeb is ingedaald?

11. vive2

vive2 Fanatiek lid

Supernova: indalen... Ja, het schijnt dat je felle steken door je vagina kunt voelen als je kleintje aan het indalen is en dat je weer wat dieper adem kunt halen omdat je beeb een paar centimeter lager zit. Maar of je het kunt voelen van buitenaf weet ik niet. Maar aan mij heb je ook niet zoveel, ik heb nooit geen idee welk ledemaatje nou waar zet, terwijl veel andere vrouwen tot op de milimeter voelen waar het grote teentje zit... *schaam* Ik echt niet! Vanmorgen zei ik tegen mijn man; volgens mij ligt Prei overdwars... Hehehhehehe, not! Met d'r kontje in de lucht en hoofdje naar beneden!

Meid: i forgot: je hebt verlof! Whaaaaaa! Voelt goed of niet?! Preitje... ja, ik ben het naampje wel heel erg gaan waarderen hoor. Iedereen noemt haar ook zo in het gezin.

12. ientje

ientje Fanatiek lid

7 jun 2010
    2.999
    0
    36
    Viv, jij NIET creatief???? Hoe kom je daar nou bij?!?! Vind jou juist super crea door hoe je het kamertje hebt ingericht en gedecoreerd! Echt superleuk!
    Hee en je had het ergens toch erover dat je een lakentje met een preitje erop had gekocht? Daar ben ik wel heel benieuwd naar :D of heb ik niet goed genoeg gekeken?

Wij zijn net nog ff gauw naar de ikea gesjeesd, ik had nl op mijn taartenzolder een wasbak, maar op die plek moeten nu èn de wasbak, èn de wasmachine komen. Dus op naar een smaller exemplaar. Die hebben we net gevonden gelukkig! Een echt keukenkastje, in zn up, met een lekker diepe wasbak waar alle vaat mooi inkan :D
    Alleen beetje jammer dat de spoelbak die we hadden gekocht, beschadigd bleek te zijn (kwamen ze in de winkel achter gelukkig) en er was geen ander exemplaar. Dus ik ga morgen nog 'ff' naar de andere ikea (jaja wij zitten tussen 2 ikea's in!).
    Normaal had dat wel kunnen wachten, maar aangezien we straks ook zonder badkamer zitten, is het wel handig om een extra wasbak ter beschikking te hebben :D

En nu ga ik echt naar bed, ben compleet gesloopt! En morgen om 8 uur komen de klussers al, dus uitslapen is er ook niet bij.
    Nog gauw ff een wasje in de wasmasjien gooien, nu het nog kan... ;)

Fijn weekend allemaal!

13. ientje

ientje Fanatiek lid

7 jun 2010
    2.999
    0
    36
    Ohja, over die 9 ponder van je gesproken, dat verklaart gelijk waarom je (volgens jou) formaatje zeekoe bent! Je ziet het gewoon verkeerd!
    Prei is niet dik omdat jij 'zeekoe' bent, jij bent zeekoe door haar! :p

En wie hangt er nou witte gordijnen op?!? Logisch toch dat ze dat dan als pleepapier gaan gebruiken, snap dat dan! Zou ik ook doen :p:D;)

14. vive2

vive2 Fanatiek lid

Ja, klopt van het preitje! Maar die heb ik in het mandje dat op onze slaapkamer staat. Die zet ik morgen op de foto!!
    Jij met je IKEA's.. T verschil mot d'r benne... Nou.. wij hebben hier een vreetschuur. Hé MEID!! ;) :p

15. vive2

vive2 Fanatiek lid

Mohahahaha, "de levensloop van de zeekoe." Moederzeekoe werpt zeekoejong!

16. vive2

vive2 Fanatiek lid

Juul: jij hier!

17. meid

meid Fanatiek lid

14 okt 2010
    1.259
    0
    0
    jaaahhhaaa wij hebben lekker een vreetschuur, na nana nana lekker pu uhh!!!

maarre wij zitten ook midden tussen de ikea's in hoor....*vive niet verklappen dat alle een uur rijden zijn he...*

18. vive2

vive2 Fanatiek lid

Oh man, de vreetschuur! Blijft leuk daar.
    Inderdaad, een uurtje voor beide. Was afgelopen weekend in Amsterdam, ze hebben daar GEEN leuk personeel in de ballenbak rondlopen zeg. Wat een aso's!

19. SupernovA

SupernovA Fanatiek lid

27 nov 2010
    1.419
    0
    0
    Zuid Holland
    Hier ook tussen 2 Ikea's in, beiden minimaal 3 kwartier rijden :(. Ik heb gehoord dat er plannen zijn/ waren om een hele hele grote hier in de buurt te bouwen *blijft duimen dat het doorgaat*

Waait het bij jullie ook zo hard? Hier wel en het maakt me erg chaotisch, ik was daarnet in de supermarkt, en ben naar buiten gekomen met van alles wat ik niet nodig heb, en wat ik zocht kon ik niet vinden :$. Gaat hier lekker dus. Zometeen even gezellig met schoonmoeder shoppen. En mijn ouders even bellen, die zijn onderweg naar Spanje *jaloers*

20. julia6

julia6 Fanatiek lid

6 feb 2008
    3.639
    0
    0
    Gelderland
    @Eli, wat een mooi kamertje! Gaat de goede kant op!

@Sucre, ja dat was een heulll speciaal vriendje, haha. Dat zijn ze meestal toch, de eerste echte grote verliefdheden? :)

Nee, was niet van plan in het Radboud te gaan bevallen, maar zei het meer omdat ik er gisteren was ivm gipsen pootje zoon. Bevallen 'gewoon' thuis, als gup zich tenminste van horizontaal eens gaat draaien richting verticaal.

Jij dus lang gewerkt in het radboud? En waar werk je nu?

Nee, ik ken dat restaurant niet in Oosterhout. Ken er eigenlijk niets, behalve de dependance van het Canisius en een collegatje woont er. Thats all.

@Ien, zit jij inmiddels al in je hutje op de hei, verweg van al het badkamer gesodemieter en kabaal aan je kop?

@Vive, kan me voorstellen dat je niet al je spaarcenten gaat besteden aan inkopen, lijkt mij ook niet echt een relaxed gevoel. Een nieuwe bank is natuurlijk nooit verkeerd. Wat voor kleurtje gaat het worden, of nog geen idee?

Kamer van Prei: cool! En groot, of lijkt dat maar zo! En toch weer aan de witte gordijnen, niet bang voor toekomstige schijterijen? Of zijn dat dezelfde gordijnen waar zoonlief zijn bips mee heeft afgeveegd, heb je alleen dat bruine stukje niet op de foto gezet? :p

@Nova, volgens mij kan je serieus waar een webwinkel beginnen met al dat crea bea spul. Je bent er gewoon goed in!

@Ikea, hier ook stukkie rijden, half uurtje ongeveer. Is op zich wel goed voor mijn bankrekening. :cool:

Zo. Even een uurtje ontgekken thuis en zo weer terug naar de nederlandse kampioenschappen judo waar mijn nichtje van 8 aan meedeed. Ze zijn 3de geworden van NL in haar gewichts/leeftijdsklasse (heb er weinig verstand van) en ze zullen zo de beker in ontvangst nemen.

Halve dag judo gekeken in zo'n lawaaierige zaal.... kom ik thuis, blijkt er een kilometer verderop aan een grote plas/strand een housefeest te zijn. Als ik ergens niet van hou is het van dat soort muziek. ;) Ik ben echt een ouwe lul aan het worden, sjemig wat een herrie en dat duurt nog tenminste tot middernacht....

Nah ja. 1x per jaar overleven we wel weer.... :)

Tot later!!!

Deel Deze Pagina