Die onderleggers kun je gewoon kopen bij de drogist of apotheek (of dierenarts lol). Heb even een plaatje voor je opgezocht. Je hebt ze in verschillende maten. Wat super dat je nog fulltime aan het werk bent, echt respect hoor. Bedoel je gewoon ledikantlakentjes ? Ik ben lui geweest en heb ze gewoon besteld bij de babydump. Ik heb even voor je gekeken en die zijn 1 meter bij 1,50. Vind ik zelf wel handig, want dan kun je ze lekker aan de zijkant erin stoppen.
nee er zat niet echt veel verschil tussen, het hoofdje en de beentje liepen gewoon met mijn zwangerschapsweek mee 31,5 alleen het buikje stond rond de 28 wk. en dat is tog wel 3 weken verschil.. lees op internet dat meerdere dit hebben gehad en dathet daarna weer bij trekt met de groeispurt.. dus hoop ook dat dat mij overkomt.. en anders denk ik maar dat het een lange dunne baby wordt hehe.. zoals je zegt beterhet buikje dan het hoofdje..
Meid / Sucre: mijn zoontje wordt 23 juli 3 en ik ben uitgerekend op .... 23 juli Mijn vriend zei al "we doen het maar 1x per jaar en je ziet wat er van komt" Sucre: mijn zoon heeft een looptfiets en vind het helemaal geweldig. Daarnaast ook Duplo fan. Eigenlijk wel schandalig hoor. Liepen we vandaag in de speelgoedwinkel flink te shoppen voor de kleine man, en we hadden nog wel gezegd "wij gaan echt nooit zoveel speelgoed voor ons kind kopen hoor, nergens voor nodig" Yeah Right... Onderleggers: tip voor degene die van de eerste in verwachting zijn: op tijd je matrasbeschermer op je bed leggen, MAAR.... leg er een badlaken overheen!! Zorgt er voor dat je niet ligt te zweten op dat ding (is namelijk van een soort plastic) en kraakt anders als een gek. Zoals ik het heb opgedekt (vorige keer dan, ligt nu nog niets op hoor): matras, molton, matrasbeschermer / kraammatras / onderlegger of hoe ze dat ding ook noemen, groot badlaken en dan het hoeslaken. Morgen weer op controle bij de vk. Gaat eigenlijk best goed nu. Niet te veel hooi op vork nemen dan lukt het prima. Heb wel last van mijn ribben, denk dat de kleine er flink tegenaan loopt de porren. Morgen maar eens vragen.
Oef, moe, pijn pijn in m'n buik. Te drukke dag, teveel gekletst hier. Ik meld me af voor vandaag. Morgen nieuwe kansen
Ik zit al de hele nacht ergens mee, en bedacht me net dat ik jullie mening er eigenlijk wel over wil horen. Een goede vriendin van me die al sinds ik haar vertelde dat ik in verwachting ben allerlei redenen had om me niet te bellen of iets af te spreken, heeft me afgelopen week een mail gestuurd. Ze is zelf zeer gewenst kinderloos ( zegt ze, maar ze heeft wel overwogen te adopteren) en wil eigenlijk niets horen over baby's en alles wat er bij komt kijken. Met andere woorden, ze wil echt wel ooit de baby zien, maar vriendschap is de eerstvolgende jaren in haar ogen zo goed als onmogelijk. Ik heb natuurlijk geen idee hoe ik zal zijn als ze eenmaal is geboren, maar het zou me wel heel erg tegenvallen van mezelf als het het enige op deze wereld zal zijn wat me nog kan interesseren de komende jaren. Het enige gespreksonderwerp: de vorderingen van mijn kind..... Ben eigenlijk diep beledigd dat ze me zo inschat, heb verdorie al die tijd mijn best gedaan om contact met haar te onderhouden en het in sms-jes, mailtjes e.d. nooit gehad over mijn zwangerschap, en nu dit! Ik heb de hele nacht in mijn hoofd allerlei antwoorden op haar mail gegeven, geens van allen erg vriendelijk, maar nu het ochtend is weet ik eigenlijk niet wat wijsheid is. Als ik nu echt vertel wat ik er ervan vind, komt het denk ik zeker niet meer goed.... en misschien is het wat mijn vriend denkt en wil ze ze toch wel heel graag zelf hebben, maar durft ze er niet voor uit te komen omdat ze al zo lang roept dat ze ze echt niet wil! Nou ja, lange ego mail, maar misschien hebben jullie nog advies? groetjes Pina
Oef dat is inderdaad moeilijk. Ik zal wel altijd eerlijk zijn hoe hard het ook is. Je anders voordien dan je bent hou je ook niet vol. Probeer het wel tactisch te brengen maar zal niet meevallen. Mailtjes kunnen ook verkeerd overkomen dus even bellen / langs gaan is misschien slimmer. Succes, zal niet makkelijk zijn
Ik ga inderdaad niet alles bijlezen haha en dus ook niet overal op reageren, want kan mijn vrije tijd heel goed besteden aan andere leuke en minder leuke dingen @Steppa: Welkom! @Sucre: Wat een geweldig mooie foto van jou met je zoontje en nieuwe aanwinst in je buik! Echt lief. Nou ik ga snel douchen, want zo op verjaardag bij mijn nichtje. Fijne dag allemaal!
Pina: Ik snap wel dat je er teleurgesteld en pissig over bent ja. Vriendschap komt van twee kanten en soms in perioden van één kant, om welke reden dan ook, om vervolgens weer op te bloeien. Blijkbaar zit jullie allebei iets dwars. Zij kan misschien de confrontatie niet aan en jij voelt je weggestigmatiseerd naar het hoekje moederkloekje. Wat echt niet eerlijk is hoor, je zult pas weten hoe je erin staat als je eenmaal mama bent en dan nog kan het alle kanten opgaan. En al zou je het komende jaren wel veel over je kind hebben, dan is dat onderdeel van jou en hoort dat bij je. Zoals je ook rekening zal houden met haar contra's en anti's ten opzichte van kinderen, is het niet meer dan normaal dat ze jou respecteert en dan af en toe zwitsaltalk zal moeten aanhoren. En jij haar over een concert van één of andere bekende artiest terwijl je je bedenkt dat je van de kinderbijslag nog mooi een voorraadje luiers kan inslaan... Ik zou het opengooien en een bak leut gaan doen op neutraal terrein. Dan kun je jouw zegje doen, zij het hare en de kans is aanwezig dat je er nog uitkomt ook. Het is niet leuk hoor, daar weet ik alles van. Je zwangerschap is je heilig en zo bijzonder. Als daar dan zo tegenstrijdig op gereageerd wordt, dan is dat heel naar. Mirowsu: als alles goed groeit en het buikje achter blijft, dan kan dit wijzen op een licht kindje. Ik weet niet of je rookt en of je voldoende vitamines, mineralen, ijzer en calcium binnenkrijgt? Dat heeft invloed op het geboortegewicht! Flash: leuk is dat hé! Geboortekaartjes uitzoeken! Dat doe je heel netjes, 80 kaartjes voor nog geen 90 euro. Wij hebben aan 55 kaartjes wel genoeg en we komen dan op 185,- uit. We hebben een voorkant bedrukking en ook aan de binnenzijde staat tekst in het roze. Sucre: wat een leuke foto! Je beschermengel grijnst er ook leuk bij. Of is het een orb? Of een bellenblaasbel? Nee, tis je aureooltje!? Hehehe, ik vind het een mooie foto nogmaals en wat een snoes van een zoon heb je al zeg! Meid: de sale is beginnen bij de Toff. Ja, ik ga d'r niet heen, maar ik wist niet zeker of jij ook principieel tegen Toff was? Ien: je kunt je ook ziekmelden hoor. Dit is toch niet leuk zo man? Je huis op z'n kop en dan óók nog (staand, toch?) werk verrichten lijkt me persoonlijk wat teveel van het goede. Maar hoe gaat het met je thuis-spa? Wordt het al wat? Ow, ik lees dat je met 6 dagen op verlof gaat. Hm, ook lullig als je de kaart met succes-wensjes niet persoonlijk overhandigd krijgt.. Hou vol hoor! En gezond eten!! Juul: slaapjes... Feest der herkenning. Hier ook zo'n overgangsperiode waarvan ik had gehoopt dat ie een halfjaar later zou komen. Ik leg 'm af en toe gewoon op bed hoor en als hij dan anderhalf uur gaat spelen, dan vind ik dat ook wel prima. Pakt hij toch wat rust en ik ook. Ik denk dat het in de toekomst allemaal wel op zijn pootjes terecht komt. Ik zag er ook zo tegenop met de komst van de tweede en wat je vaak hoort is dat de derde vrij natuurlijk aanschuift... Dat hoop ik dus ook maar. Ik word er wel moe van hoor, twee rondspringende koters.. Het avondritueel doe ik veel alleen omdat mijn noot vaak tot laat werkt en dan ben ik ook ech op. Hier alles goed. De bebie is erg actief laatste dagen en dat vind ik wel fijn. En gezellig ook. De dip lijkt nu voorbij en daar ben ik blij mee. Telt toch iets relaxter af als je gezin happy is! Fijne dag allemaal!
@ sucre: wat lief! Je brengt me op een idee... Heb trouwens inmiddels weer een zelfde soort buikfoto van nu gemaakt, maar had niet bedacht dat ik hem niet kan uploaden (staat nog op m'n kaartje). Dan maar vanmiddag. Vanavond naar de pufclub. Ben benieuwd hoe druk het wordt, want de mannen moeten mee
@Sucre, Groene heuvels heet dat daar in Beuningen, best mooi, al ben ik er al een paar jaar niet meer geweest. Balen van zoon en slaapgedoe zeg. En al helemaal als het net een week goed is gegaan, dan begin je er net in te geloven dat die periode over is wat dus niet zo blijkt te zijn. Enig idee waar het door komt dat hij zo moeilijk in slaap valt? @Anneliesje, bij de dierenarts?! *lol*, ik zie mijzelf al in de wachtkamer zitten zonder huisdier maar met een boodschappenlijstje waar 'onderleggers' opstaat. Hij ziet me aankomen @Loopfiets? Cool, hier staat er ook 1, ooit via ING rentepunten, met Ernie erop, zo'n houten ding. @Sucre, wow, mooie foto! @Vive, wanneer komt je eerste boek uit? Mijn complimenten voor je schrijfstijl! Zelf elke avond het avondritueel, petje af, hoe hou je het vol. Als dat avondritueel verzet zou worden naar 's ochtends oke... maar ik ben 's avonds echt bijna niks meer waard, dus sjok soms pas naar boven als ik er enigszins van overtuigd ben dat ukken inmiddels onder de douche uit zijn en pyjama aan hebben. Al voel ik me toch ook vaak schuldig waardoor ik regelmatig eerder naar boven ga om nog maar een kat en muis spel te spelen met jongste boef om hem in zijn pyjama te krijgen, wat uiteraard resulteert in: 'dit is echt de laatste keer dat ik je vraag te komen, anders doe je hem zelf maar aan, of slaap je in blote kont' Hij rent dan nog verder weg, en als ik mijn dikke pens weer ophijs en opsta komt meneer gezellig naast me zitten om met een dikke grijs op zijn smoeltje te vertellen dat hij in zijn blote piemeltje gaat slapen.... *proest*. Sjemig, die piemeltjes he? Wat is dat toch bij die (kleine) mannen onder ons. Heilig! En dat al op 2 jarige leeftijd. Anyway, moeders gaat dan overstag, wurmt hem in zijn pyjama en laat vervolgens hubje voorlezen terwijl ik stiekempjes naar beneden sluip.... Dus.... respect voor jullie avonden zonder (grootste) vent, tis dat kindervoeten/benen/armen en handen er in deze tijd van het jaar te ranzig voor woorden uitzien na een dag buiten spelen, anders zou ik mooi overgaan naar om de dag douchen zoals in de winter @Eli, nog pijn in buik? Of heeft nachtje slapen geholpen? Hope so! @Pina.. jeetje moeilijk, frustrerend ook lijkt mij. Maar zou inderdaad eens onder het genot van een pot thee in een cafetje om de tafel gaan zitten en open boek spelen. Hopelijk wordt e.e.a. dan toch, voor beide partijen, wat duidelijker. Veel succes met je beslissing, ik kan me voorstellen dat allerlei scenario's door je hoofd vliegen op het moment. Balen dat het zo moet gaan, juist als jij je best doet om babypraat voor je te houden What else? Niet veel te melden hier. Heb er weer een dienstje opzitten. Nog 4 te gaan. Zoon wil een afstreepkalender tot aan geboorte baby, hij kijkt er zo naar uit! Pff, wordt wel een lange lijst, maar ja. Zet er voor de zekerheid maar +10 dagen na uitgerekende datum bij, anders wordt het helemaal moeilijk uitleggen als door de laatste dag een kruis staat maar er nog geen baby is.... Ga dat zo maar eens maken terwijl hij een BSO uitje naar het Afrika museum maakt vandaag, hoe leuk! Leerling op werk heeft nog een leerling-studieloopbaanbegeleider en praktijkbegeleider (ik dus) gesprek/meeting op de agenda staan. Stond gepland voor 16 juni. Ik werk 15 juni voor het laatst en had haar gevraagd die afspr. te verzetten. Is blijkbaar niet mogelijk volgens studieloopbaanbegeleider van school &^E&#@YE*@)#E_*@ Ik pissed. Baal er echt van, ik had haar bijna voorgesteld een curus assertief zijn te volgen, nu ben ik dus de pineut en kom hier voor geen meter onderuit.... Dus nog 4x werken plus op mijn 1e HEILIGE verlofdag een saai work-related gesprek met haar en docent van school. Oh, ik zie dat ik niet de enige ben die er de pee in heeft, Steppa, jij ook iets soortgelijks zie ik..... Ga even aan de slag hier, lang genoeg gel*ld, lijk Sucre wel
@ Pina: Laf hoor, dat ze dan maar gewoon geen contact opneemt. Ik zou haar er wel op aanspreken, desnoods in een e-mail of brief: ze gaat er maar vanuit dat je alleen nog maar over kinderen kan praten, maar ze heeft je niet eens de kans gegund om het tegendeel te bewijzen. Bovendien: vrienden interesseren zich over het algemeen in jou en wat je bezighoudt. Ik neem aan dat jij ook geïnteresseerd bent naar haar en haar gevoelswereld. Jammer dat dat kennelijk voor haar niet het geval is...
@pina, wat lastig zeg....jij accepteert haar, dus zij zou jou ook moeten accepteren!!! het is geven en nemen toch, zij zal ook dingen vertellen wat jij geen bal aan vind, dus kan zij eventueel babypraat ook moeten aan horen toch?![zolang je er niet in doorslaat, natuurlijk, hihi] maar ik snap het probleem eigenlijk niet zo goed, zij is toch zeer bewust kinderloos! of misschien stiekem toch niet... idd zoals vele al opperen, spreek een keer met z'n 2tjes af. en anders zou ik zeggen, niet te veel tijd er aan verspillen, vriendschap komt van 2 kanten en anders maar niet! je hebt wel wat beters te doen denk ik toch... @julia, ohhh geweldig een afstreep kalender, wel slim hoor wat extra dagen erbij te zetten,hihi! nou jij nog 4 diensten dus, zet hem op!!! @bd, wij zeggen ook idd dat oktober [was het geloof ik] een hele vruchtbare maand was! @sucre, een loopfiets, helemaal leuk, ons zoontje heeft hem al vanaf zijn 2e verjaardag en nog steeds is ie elke dag op zijn 'motor' zoals ie hem noemt aan het rijden! wij gaan nu voor lego, hij word ook 3 maar is erg bezig met bouwen en dingen maken enzo en de duplo die we hebben is ie zeg maar mee uitgespeeld, niet genoeg voldoening meer. ga zoontje bij mijn moeder ophalen! lekker dagje rustig aan gedaan vanavond met mijn collega's uiteten!
Nog een laatste spam-bericht: YIEHAAA! Dit was mijn allerlaatste werkdag! Nu ga ik lekker in de zon zitten met een lekker (alcoholvrij) witbiertje, heerlijk!
Hoi meiden, ff gauw een haai en een zwaai, ik ben echt weer helemaal gesloopt. Zeer drukke dag gehad (wat is dat toch, de winkels zijn 1 dag dicht en mensen doen gelijk alsof de wereld vergaat en er nooit meer winkels open zullen zijn), thuis het gevoel alsof ik aan het kamperen ben -maar dan de niet-leuke versie - en heb nergens het gevoel dat ik een beetje kan uitrusten. I know, zelf voor gekozen deze verbouwing. Maar nu echt flink de balen ervan. En vrijdag vertrekt hubbie ook nog eens voor 10 dagen naar Curacao, wat ik hem natuurlijk van harte gun, maar de timing is zo fijn he Kortom, lekker sjago ikke. Vroeg naar bed dan maar, want morgenochtend vroeg komt sjakie de tegelzettert weer hier, dus dan moeten wij natuurlijk weer fris en fruitig klaarstaan. ZUCHT. Einde gezeik, trusten en hopelijk ga ik morgen gewoon even gezellig reageren op wat iedereen heeft meegemaakt!
En nu die van jou nog! Kop op meidje, duik je bed in, slaap zolang mogelijk en hopelijk morgen geen gedoe. Je bent gelukkig vrij, of moet je in een gesloten winkel aan de administratie werken? Nee toch Is hubje morgen vrij, dat je nog even een dagje samen hebt... oke.... met gezelschap van sjakie een verdieping hoger... Hou je taai!
@Marrie, volgens mij is je buik te vergelijken met die vorige foto, toen was je alleen iets verder, toch? Maar hij is mooi - dat is het belangrijkste! En die gup krijgt een mooi eerste pakje aan, leuk joh! Geniet lekker van je verlof!!