Juli 2011 Mama's

Discussion in 'Zwangerschap clubs' started by nina1982, Oct 20, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. julia6

julia6 Fanatiek lid

Feb 6, 2008
    3,639
    0
    0
    Gelderland
    @Marrie, och ja... krijg je dat dadelijk weer, die lektieten... Haha. Wat een gedoe toch aan je lijf he, en dat allemaal voor een kind! Wij bikkels! :cool:

@Annelies, ja hoor, is goed, stuur maar op die keukenkastjes, dan zal ik de fles Cif weer tevoorschijn halen :)

@Flash, fijn dat alles goed was vandaag. Hier ook. Ik sta wel te kijken dat jullie gup aan de kleine kant wordt geschat nav de metingen, je bent natuurlijk ruim een week verder dan ik, maar toch.

Hier lag beeb dus ook goed, ingedaald al zelfs (duidelijk dat mijn kereltjes eerder het voorwerk hebben gedaan, want ik heb dus echt geen indalingspijntjes gevoeld, of harde buiken/voorweeen of whatever *klopt hard op houten tafel*)

Metingen komen precies overeen met zw.schapsduur, kindje ligt precies op de gemiddelde lijn qua gewicht etc en weegt nu ongeveer 2200 gram. Ik had eigenlijk een ander scenario verwacht, een beetje meer zoals bij Sucre, dus dit was een grote verrassing na zoveel weken horizontaal, op tijd zelf gedraaid. *voelde me bijna beetje schuldig toen ik jouw ervaringen van vandaag las Sucre, vandaar ook niet meteen over mijzelf verteld...*:)

@Kleintje, hoe gaat het met jou en je mannen? Leuk dat je even komt spieken! :)

@Annelies, ik ga je ook even stalken op FB, dan kom ik vanzelf ook bij Vive uit en kunnen jullie in mijn FB lijstje gaan zoeken naar Sucre en Ien :)

@Nova, wat balen van die zeilboot!!! En inderdaad geen fijne manier van zaken doen zo.. Sip! :(

2. vive2

vive2 Fanatiek lid

Super: Ojaa, háát aan vervelende verkopers. Kom gewoon lekker terzake! Maar kopers kunnen er soms ook wat van. Ik handel me suf op marktplaats. zowel koop als verkoop, maar wat een gemekker soms. Om een euro ofzo. Ik houd daar ook niet van en ik heb het dan over lullige bedragjes van een tientje ofzo. Maar 'n zeilboot is wel even van andere orde. Ik vind dat een verkoper daar niet op zo'n lage manier mee om moet gaan hoor en ik snap wel dat je er moe van wordt.
    Als je 'n facebook aanmaakt moet je t ff zeggen he ;)

Maar wat ik nou vergeten ben: ik heb besloten toch voor BV te gaan. Schijt aan de kilo's. Ik kan over een jaar gaan afvallen, maar ik kan niet eerst afvallen en daarna alsnog gaan BV'en. Morgen een paar behaatjes aanschaffen, en zo'n kolfding! Gaan met die banaan.

Sucre: rust maar goed uit, ik snap wel dat dit je wat teveel lijkt te worden.

3. vive2

vive2 Fanatiek lid

Juul: Das goed nieuws! Dat de kleine van jou goed is gaan liggen. En 2200 is toch ook heel goed?

4. julia6

julia6 Fanatiek lid

Feb 6, 2008
    3,639
    0
    0
    Gelderland
    Ik ben een beetje anti schematjes en grafiekjes zoals bijv die eeuwige consultatiebureau grafieken en hell als je kind niet tussen de lijntjes zit. Dit keer bij ongeboren gup dus ook weer een grafiek en hij zit dus zo mooi gemiddeld dat ik mij niet eens hoefde te verdedigen....dikke meevaller en inderdaad is het een prima gewicht. Sta er alleen van te kijken dat ruim 200 gram meer voor de ruim een week oudere baby van flash aan de lage kant zou zijn?! Daar krijg ik dan weer de kriebels van, stomme grafiekjes ook altijd...

5. julia6

julia6 Fanatiek lid

Feb 6, 2008
    3,639
    0
    0
    Gelderland
    ....aan de andere kant begrijp ik natuurlijk de reden van het gebruik van grafieken etc in deze situaties en ben ik gewoon een moeder die ergens over moet kunnen zeiken hè.... :)

6. annneliesje

annneliesje Fanatiek lid

Jan 16, 2011
    3,569
    0
    0
    Administratief medewerkster
    Noord Nederland
    @ supernova, bah wat een gedoe met die boot. Van dit soort situaties krijg zou ik dus wel de kriebels krijgen.

@ julia, super dat alles goed was. De beeb al ingedaald is en netjes op gewicht is :) Volgens mij had je me al gevonden op facebook. Ik heb nogal wat vriendjes (voornamelijk buitenlandse fokkers) dus ik zou zeggen zoek lekker :p naar vive

@ vive, ik zou wachten met de aanschaf van een kolf. Straks gaat het niet goed met het geven van BV en kolven en dan zit je met zo'n duur ding opgescheept (ze zijn niet echt goedkoop zeg maar). Aan de andere kant je kunt het maar beter in huis hebben :D

@ julia, grafiekjes loslaten. Ik ben benieuwd of onze gup de verhoudingen van partnerlief zal krijgen. Zou voor haar wel ideaal zijn, want hij kan eten wat hij wil zonder een grammetje aan te komen (en dr gaat niet weinig in lol). Hij heeft altijd qua gewicht onder de onderste lijn gezeten, maar is supergezond. Nu nog steeds 1,86 en slechts 66 kilo ;)

Edit: op naar de tandarts (brrrr)

7. Flash

Flash Lid

Feb 23, 2011
    82
    0
    0
    @ Grafiekjes, helemaal eens hoor, overboord er mee. Vooral als ze al geboren zijn, dan kun je zelf wel zien hoe het met ze gaat. En dat mijn 2e gup aan de kleine kant is geeft niet, ze verwachten dat 'ie bij 40 weken circa 6 pond weegt en dat is prima. Ik vond onze eerste alleen zo klein.
    @ anneliesje, succes bij de tandarts!
    @ Sucre, houd je taai! Soms is het even teveel en dan gewoon even hier droppen hoor.

8. vive2

vive2 Fanatiek lid

Juul: Tja, grafiekjes.. ook niet mijn ding. We moesten een keer met speod naar het ziekenhuis na een bezoekje aan het CB omdat mijn jongte zijn groei gestagneerd was. Niks aan het handje verder hoor, t kind id kerngezond. Maar dat gemekker over gemiddelden en eisen waaraan je kind moet voldoen om mee te mogen draaien in de maatschappij is wel vrij kansloos ja. Maar holle bolle Preitje woog met 31 weken 2100 gram. Ja, niet dat je er wat aan kunt doen natuurlijk, maar ik vind het wel prettig om te weten. Neem ik maar een rolletje extra Dextro mee naar het ziekenhuis :D

Kolf: ik doe het toch maar wel, oom de boel een beetje op gang te krijgen en om op dag 2, 3 de stuwing door te komen. Ik ken mijn voorgevel onder invloed van postnatale hormonen, dat is geen lachertje..

Flash: hoe gaat het ermee?

Sucre: ben je de nacht een beetje doorgekomen?

Ik ben weg! Druk dagje voor de boeg, werken, naar de peimeldokter met mijn oudste, koffieafspraakje en wat verjaardagsdingetjes voor mijn oudste doen.

Daaag!

9. Bd81

Bd81 Fanatiek lid

Jun 5, 2007
    2,754
    1
    0
    Viv; Goed bezig. Drukke dag voor de boeg.

Borstvoeding ; ik ga ook bv geven maar als het niet lukt leg ik me er ook bij eer hoor. Vorige keer bv gegeven in combi met kolven na twee weken en dat was voor mij iets rustiger. Zal die kolf weer eens op gaan zoeken. Makkelijk om die bij de hand te hebben.

10. Elionorah

Elionorah Bekend lid

Jun 14, 2010
    761
    0
    0
    Nurse
    Amsterdam
    Even dan eindelijk een foto van mun buikje.
    Op de foto valt het wel mee vind ik, maar het voelt wel veulll dikker haha

11. Elionorah

Elionorah Bekend lid

Jun 14, 2010
    761
    0
    0
    Nurse
    Amsterdam
    En de andere kant (want dat verschilt nogal ;) )

Ik moet het kort houden, mn dochter 'begeleiden in haar spel'

12. Elionorah

Elionorah Bekend lid

Jun 14, 2010
    761
    0
    0
    Nurse
    Amsterdam
    en mn tuinhuis feest, net voordat de gasten kwamen :)

13. annneliesje

annneliesje Fanatiek lid

Jan 16, 2011
    3,569
    0
    0
    Administratief medewerkster
    Noord Nederland
    Wat heb jij een mooi buikje eli, ennuh de foto van het tuinfeestje ziet er goed uit.

@ vive doe rustig aan op dit drukke dagje ;)

@ tandarts, een woord en dat is AU :x Mijn kies bleek dus afgebroken te zijn. Niet eens helemaal, maar voor de helft. Dus verdoving erin en de helft eruit gepeuterd. Nu zit ik met een gat aan die kant (tot 14 juli). Bah wat een pijn nu de verdoving eruit gaat, stomme tandarts.

14. meid

meid Fanatiek lid

Oct 14, 2010
    1,259
    0
    0
    consultatie buro, blleeehhhhh! wat een bagger daar! ik ga er heen voor de prikjes en verder niks!
    zo is ons zoontje dus ver boven de gemiddelde lijn kwa lengte, hij word eind juli 3 en is nu 1m5. hun reactie, ohh hij is wel erg groot he, ik:nou moet ik maar stoppen met eten geven aan hem dan???!!!???
    en als baby was ie overdag veel wakker, maar al vanaf 4wk slapen van 19;00uur tot 7;00uur smorgens...hun, tja hij slaapt wel wat weinig, misschien meer rust en regelmaat....donder op..... hij slaapt tenminste snachts, ook lekker voor papa en mama!en rust en regelmaat...een baby heeft niks anders!

zo even mijn gal gepuwt over het consultatieburo, ik had er nog niet aan gedacht maar zie er nu al weer tegenop om heen te gaan met de beeb!

@julia, mooi dat jullie hummeltje vanzelf goed is gaan liggen!
    @supernova, raar verhaal van die boot, weet je er zijn meer boten die jullie kunnen kopen hoor! lekker verder kijken zou ik zeggen!
    @anneliesje, succes bij de tandarts, das ook niks he, heb je er al zo'n angst voor moet je 2keer vlak achter elkaar! ik ga duimen voor je!

@facebook, ik heb ook maar moet eerlijk zeggen snap er nog niet zoveel van...hier geen computer nerd, das duidelijk, he! ik heb het toen aangemaakt voor een spelletje farmville [lol]
    ik heb wel hyves, stuk makkelijker!

@vive, zo dus toch bv! ach en die kilo's die komen wel, toch!

@elio, wat een mooi bescheiden buikje heb jij! mooi hoor!

ik lees net anneliesje dat je terug bent van de tandart...mmm niet zo fijn!maar je hebt nu nog een helft staan en de andere helft is weg?????? bizar... maar waarom heeft ie hem er niet helemaal uitgehaald? en moet je nog zolang wachten???

ik ga verder in mijn keukenkastjes soppen....even aan mezelf denken dus zat nu even op de bank, met kop thee en lekker stuk chocola, jammie!

ga snel verder, doeiiiiii

15. julia6

julia6 Fanatiek lid

Feb 6, 2008
    3,639
    0
    0
    Gelderland
    @Annelies, auw! Die kies! Paracetamol in huis hoop ik? Succes!!
    En ja, heb je inderdaad gevonden op FB, Vive trouwens ook, die spammed meteen je site vol trouwens :p

Haaai Vive!!!!!!!!!!!!!! :D

Jee, zelfs met spoed naar het zk na een bezoekje aan het consultatiebureau?! Mamamia.

Ach, weet je... ik denk voor een onzekere ouder of voor (en dit klinkt lomp, niet zo bedoeld) de iets minder begaafde medemens is het een uitkomst. Tis alleen jammer dat je toch met regelmaat allemaal zo behandeld wordt. Die eeuwige testjes ook. Mijn oudste rotzakkie die kon met 3 jaar echt wel 5 blokjes op elkaar zetten, maar weigerde dat (en al het andere dat hij op commando moest doen ook) pertinent. Hij had er gewoon geen zin in. Punt uit. Dat ze zoiets dan direct rapporteren en het de volgende keer weer proberen ergert me echt enorm. Heb dat ook aangegeven destijds, gewoon vriendelijk en polite maar kreeg de indruk dat dat niet echt gerespecteerd werd. Ah well....;)

@Eli, mooie buik zeg!!!!!!!!!!!! Ik moet er ook weer eens aan, een fototje maken, hoe moeilijk kan het zijn? Waarom komt het er dan nooit van?!! :( :)

Maar je ziet er prachtig uit - trots op zijn!!!!

Zo. Kga zo werken, mijn een-na-laatste slaapdienst. Plus nog 1 dagdienst en 1 begeleidersgesprek en finito..... Ik tel net zo hard af als mijn zoon zijn "wanneer - komt - de - baby -afstreepkalender" :D

16. ientje

ientje Fanatiek lid

Jun 7, 2010
    2,999
    0
    36
    Mensen, denk nou eens aan de mensen die nog wel moeten werken! Die kunnen al dit geouwehoer toch niet bijhouden?!? :$
    :p

@ BD: jeetje, dat is me snel! Maar fijn dat t allemaal goed gaat (neem aan dat t nog steeds goed gaat tenminste)

@ Supernova: haha lachen met die vriendin ;) Fijn dat je matras lekker ligt!

@ Juul: aach schattig hoor van je kotertje dat ie zo lief was voor die kleine!

Oef, 1x in de anderhalve week.. mijn vent zou er een moord voor doen :D

Trouwring, nou vooruit, ik heb even een paar fotootjes gemaakt. Wel weer heel kansloos met de mega flaptop op schoot op de achtergrond, maar je doet t er maar mee :p Kan ik ook niks aan doen hoor dat mn vent mijn schattige lieve mini flapje mee heeft genomen... *snik*

@ meid, om nog even op die 3000 euro terug te komen, dat vind ik ook een hele hoop geld hoor. Zo duur waren die van ons nou ook weer niet ;)

Kraamfeest: niet echt. Voor het praktische misschien wel handig, heb je de hele bubs maar gelijk gehad. Maar denk niet dat we daarvoor gaan. We laten ons kleintje trouwens wel dopen, en dan willen we nog wel gezellig koffiedrinken na de dienst, zo voorkom je ook weer een hoop vage-kraamvisite-waar-je-toch-niet-op-zit-te-wachten.
    Vind het een mooie tussenweg.
    Maar als je al een kind hebt, is het misschien niet zo'n gek idee.

@ Sucre: heb op hyves al gereageerd, meid wat kut dat je kindje verkeerdom ligt :( knuffff!!

Maalox vs Rennies, dan vind ik maalox echt veel minder pepperminty dan rennies.
    Oeh, lekker idee die Marisken, 't beessie heeft nog een naam ook. Zie het wel gebeuren dat ik ook van die flappen krijg, voorlopig zitten ze nog lekker met z'n 2en mij te irriteren. En echt hoor: AUUU!! Gisteren zowat geen last gehad maar vandaag.... oioioi.
    Morgen naar vk, dan zal ik om losferron vragen en misschien dat zij nog een gouwe tip heeft voor de familie Abei.

Over kaartjes gesproken, wij versturen er ook een hele hoop. Hebben allebei best wel een hoop ooms, tantes en-andere-bekenden. Maar net als Pina verwacht ik niet iedereen aan mn kraambed hoor. Asjeblieft niet!
    Hihi, hier ook al zo'n schoonzus die gelijk op de hoogte wil zijn zodra het is begonnen. Heb haar gauw uit de droom geholpen. No way José that's gonna happen. Zul je net zien dat het een 48-urige bevalling gaat worden. Dan denk ik dat ze tegen die tijd al zover is met nagelbijten dat ze bij het 3de vingerkootje is.

Whaaa, heel zp aan de cornetto's dus! Hier nog één! :D En dan vooral die aller-goedkoopste. Van kwini ofzo. Kosten geen reet voor een hele doos, en zijn echt de bom!

O shit, moet opschieten. Over 10 min alweer terug zijn op t werk.

@ Annn: whaa die kat, grappig!

Kleintje: hee, jij hier! Hoe is het met jou en de boys?

Nova, he wat een gedoe met die boot. Volg je gevoel!

@ Viv: jee, toch bv! Poep aan kilo's! :D

Eli, mooie buik! En rest vd foto's ook mooi!

@ Ann: oei, au, sterkte met kies! :(

Ga nog ff gauw kijken of 't me nog op tijd lukt de foto's te plaatsen, anders vanavond. Moet bijna gaan rennen voor t werk.. (net alsof dat nog lukt :D)
    Laterrr!

17. ientje

ientje Fanatiek lid

Jun 7, 2010
    2,999
    0
    36
    Ach, kak. Kan mij het schelen dat ik te laat ben, hij kan me toch niet ontslaan :D (lekkere instelling weer ien!)
    View attachment 157316

18. ientje

ientje Fanatiek lid

Jun 7, 2010
    2,999
    0
    36
    En nog even stiekem spieken aan de binnenkant, leuk detail, dit is mijn hubbies handschrift :)

View attachment 157317

En nu ga ik waggelen als een malle! :D:);)

19. julia6

julia6 Fanatiek lid

Feb 6, 2008
    3,639
    0
    0
    Gelderland
    Ren ze Ien, maar die foto is het helemaal waard! COOOLLLLLLLLLLLLLLLLLLLL!!!!!!!!!!!!

20. julia6

julia6 Fanatiek lid

Feb 6, 2008
    3,639
    0
    0
    Gelderland
    @Sucre meid, zie je onderin beeld 'hangen', hoe gaat het met je? De nacht een beetje doorgekomen? Al besloten hoe of wat?

Share This Page