Juli 2011 Mama's

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door nina1982, 20 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. meid

meid Fanatiek lid

14 okt 2010
    1.259
    0
    0
    bd, wat is er aan de hand?????heb je weeen???
    sterkte!

2. misty1984

misty1984 Fanatiek lid

17 mrt 2009
    1.550
    1
    0
    Noord Brabant
    @BD: Sterkte meid! Hopelijk valt het mee. Ga voor je duimen.

@Sucre: Jij ook veel succes zo meteen! MIjn duimen draaien als de beste. Hopelijk kom je straks terug met goed nieuws.

xx

3. julia6

julia6 Fanatiek lid

6 feb 2008
    3.639
    0
    0
    Gelderland
    @Bd, oh jee, klinkt serieus, duimen draaien ook voor jou, hopelijk blijft uk zitten waar die zit.

@Sucre, nog een kwartiertje meid, hou je taai en veel sterkte zo!

@Nova, hoe was jouw echo? Alles goed en goedgekeurd?

4. ientje

ientje Fanatiek lid

7 jun 2010
    2.999
    0
    36
    @ BD: o nee he.. ik duim voor je dat beeb nog ff blijft zitten hoor!
    En voor Sucre ook hard aan het duimen, tis maar goed dat ik vrij ben vandaag, kan ik me daarop focussen.

Ik zie trouwens dat er tijdens mijn typen van gisteravond gewoon een hele hoop reacties bij zijn gekomen die ik nog niet had gezien! :$
    Ik zal vanmiddag uitgebreid reageren op de rest, ga nu -al duimendraaiend- ff met mn moeder weg.

5. annneliesje

annneliesje Fanatiek lid

16 jan 2011
    3.569
    0
    0
    Administratief medewerkster
    Noord Nederland
    Oei BD klinkt echt heel erg eng :( Ik ga duimen voor je.

Ik reageer straks nog even op de lading reacties die ik voorbij zag komen :D

6. MiRowsu

MiRowsu Actief lid

1 feb 2010
    411
    0
    0
    bd sterkte meid ik weet niet wat er is.. maar hopelijk komt alles goed..

7. SupernovA

SupernovA Fanatiek lid

27 nov 2010
    1.419
    0
    0
    Zuid Holland
    @ Sucre: Wat kan ik zeggen, het is gewoon ronduit klote dat de kleine in stuit ligt. Vandaag had/heb je toch de draaipoging? Ik hoop dat het lukt!
    Gelukkig gaat het met je kleine man weer goed, toch weer een zorg minder.
    Fijn dat de VK je wat heeft kunnen geruststellen omtrent de draaipoging.

@ Elionorah: Mooi buikje hoor! En volgens mij is die tattoo ook erg mooi (kan het niet zo heel goed zien op de foto, maar wel gaaf)

@ Annneliesje: Klote van die afgebroken kies. Waarom wachten tot 14 juli? Gaat de tandarts de kies opnieuw opbouwen of een kroon erop of...?

@ Consultatiebureau: Had al veel verhalen van schoonzus gehoord over het CB, dus ik was al enigzins voorbereid. Waar het volgens mij op neerkomt (wat ik heb begrepen) is dat mensen die jouw kindje eens in de zoveel tijd zien, dneken dat ze jouw kindje beter kennen dan jijzelf. En die gemiddelden he, daar gaan mijn tenen nu al van krommen!

@ Julia: als ik het goed begrijp is jouw verlof gestart? Joehoe!

@ Ientje: Mooie trouwring! Leuk dat de inscriptie in jouw man's handschrift is gegraveeerd. Is veel persoonlijker dan de standaard letters!
    Volgens mij ben jij vandaag aan je laatste dagje werken toe. Geniet er nog even van.
    Badkamer schiet ook lekker op begrijp ik! Dit weekend weer lekker thuis douchen?
    En yay, Cooper weer thuis! Gelukkig heb ik een echte binnenkat, het balkon vind ze al een uitdaging! Ik zou me alleen maar zorgen maken als ze de straat op zou gaan.

@ Marrie: Moest lachen om je CB verhaal, dat soort verhalen wist mijn schoonzus dus ook al te vertellen. Ben benieuwd om het real life mee te gaan maken.

@ Pina: ik zie die advertentie al helemaal voor me'Gevraagd: Zwangere met nesteldrang, voor het schoonmaken van alles-wat-op-kast eindigt'
    Momenteel heb ik veel fantasie, maar weinig nesteldrang. Er mag van mij ook wel weer een vlaagje langs komen.

@ Bd: balen dat vriend je 'laat zitten', daar zit je dan net even niet op te wachten.

@ Vive: Voor jou ook even baal moment met man. Op dat soort momenten merk je gewoon dat mannen heel anders ingesteld zijn, en hele andere prioriteiten ztellen Wel erg frustrerend natuurlijk.

@ Juul; Jij ook al hubby frustraties. Wel begrijpelijk hoor, je zit gewoon niet op dat gedoe te wachten. Zou fijn zijn geweest als hij het met jou had overlegt. Vriend hier zet trouwens ook de wekker, laat 'm ik weet niet hoe vaak afgaan, en ronkt zelf lekker door....en ik lig wakker *zucht*.

@ BD: wat is er aan de hand? Niets heel ernstigs hoop ik. Beeb moet nog even blijven zitten!

Over mezelf: Vandaag volop frustraties en irritaties. Kom ik aan bij de balie van poli verloskunde, vraagt mevrouw-achter-balie of dokter x mijn behandelend arts is. Geen idee, nog nooit van gehoord, maar vandaag zou ik een afspraak met VK Godelieve hebben én een echo. Ben ik blijkbaar bij iemand anders ingepland en zijn de de echo helemaal vergeten in te plannen. Uiteindelijk heeft men geregeld dat ik toch bij VK Godelieve terecht kon. Tegen haar ook verteld van echo, die niet ingepland stond maar wel afgesproken was.
    Ze is gelijk in actie gekomen, echo geregeld en daar de tijd voor genomen, en een echoscopiste alles nog een keer na laten meten. Wat dat betreft wel fijn dat VK er dan wel alles aan doet om alles recht te trekken. Wel jammer van de hele situatie, want ik krijg steeds minder vertrouwen in het maken van afspraken op deze manier.
    Bij het maken van een nieuwe afspraak had ik de neiging om mevrouw-achter-balie, aan haar haren over de balie te trekken. De truthola wilde over 3 weken een afspraak in plannen. Ik ben nu 35,5 weken zwanger, reken zelf maar uit. Dus VK erbij, afspraak moest dus over 1 week zijn, niet drie!

Oke, maar tot zover die frustraties.
    Over de controle zelf: Beeb ligt netjes upside down, en is langzaam aan het indalen. Wat betreft de groei, die gaat flink door en is boven gemiddeld. Voor zover ze alles met de echo kunnen inschatten, is het een lange, flinke baby. Het gewicht schat ze NU tussen de 3300 en 3500 gram *slik*. En beeb groeit dus gestaag door. Volgende week donderdag weer een afspraak. (gelukkig zo snel al, want door al het gedoe, hebben we niet eens mijn vragenlijstje kunnen bespreken)
    Een keizersnee komt dichtbij op deze manier. :(

Dee babykamer is gelukkig klaar. Nu nog tas klaarmaken en de nodige dingetjes klaarmaken en klaar zetten. Ik heb een voorgevoel.... dat het niet lang meer zal gaan duren. Een voorgevoel wil misschien niet veel zeggen, maar vaak zat mijn voorgevoel er weinig naast.

Sorry voor de lap ego-tekst. Van je afschrijven is best even lekker!

Ik hoop dat ik zo een beetje op iedereen heb kunnen antwoorden, als ik je overgeslagen heb, sorry was niet express!
    Yay voor alle goede controles en positieve voortgang van de zwangerschappen, en voor degenen waar het even wat minder mee gaat *knuffel*.

Juul en Vive: Wat is dat geheim nou??? *stelletje pestkoppen*

Wie raad Facebook aan, en wie Hyves? En waarom? Allebei wil ik niet (been there, done that), maar lijkt me wel leuk om over beeb te schrijven en foto's te plaatsen. Dus welke zal ik doen?

8. julia6

julia6 Fanatiek lid

6 feb 2008
    3.639
    0
    0
    Gelderland
    Zo. Een half uurtje rust, dan met ukken richting ziekenhuis, foto armpie en hopelijk gips eraf, zijn we daar ook weer klaar mee.

@Nova, jee wat een gedoe met afspraken in het ziekenhuis zeg, daar zit je niet op te wachten. Balen dat je nu je vragenlijstje niet hebt kunnen afwerken, maar gelukkig ben je volgende week weer daar. En als dat gewicht inderdaad klopt, dan is dat een flinkerd zeg! Is er besproken of je, stel dat beeb zo doorgroeit, eerder ingeleid zou worden? Ik neem aan dat dat toch ook een optie zou zijn, of zie ik dat verkeerd?

Ikke verlof? Was't maar waar! Nog 3x werken, volgende week donderdag laatste uurtje. Nog eventjes dus.

Pff, zit me hier toch een beetje zorgen te maken over Sucre en Bd, hoop zo dat alles goed met jullie gaat! Duimen draaien nog even door....

Ien, worden de meubels nu al geplaatst, of heb je geen klusser in huis vandaag? Ik zei gisteren dat je lekker kon uitslapen, maar als sjaak, henk of theo voor de deur staat in zijn klussersoutfit, dan moest je er vast vroeg uit!

9. Ons Kleintje

Ons Kleintje Niet meer actief

#3989 Ons Kleintje, 9 jun 2011
    Laatst bewerkt door een moderator: 9 jun 2011
    @bd ik wens je veel sterkte!
    en @ vive bloedverlies? ook sterkte,
    @ sucre, las ook dat er iets met sucre is, maar ik weet niet wat zij heeft, ook sterkte!

@elionorah wat een mooie tatoo en leuk tuinfeest heb je, hou ik wel van!
    @all sorry geen tijd om alles bij te lezen en te reageren maar zag af en toe de vraag voorbij komen hoe het gaat.
    Een van de mannetjes ligt op de mediumcare en de ander nog op de intensive care. Hij is in afwachting op de operatie, er wordt nu van week tot week gekeken of het mogelijk is/ hoognodig is.
    ze passen nu een iets andere techniek toe en daardoor groeit hij beter en heeft hij minder verzorging nodig en dat is heel positief want hij werd ontzettend moe van die verzorging.
    hopelijk krijgt hij gauw een minder intensieve beademing want dan mag hij bij zijn broer liggen op de mediumcare. We blijven nog wel in dit ziekenhuis vanwege de chirurgen die hem in de gaten moeten houden, en waar hij bij in de buurt moet blijven voor t geval van spoed.
    het is echt een emotionele achtbaan en we hebben het erg druk.
    Oja ik geef nogsteeds borstvoeding, ik kolf 1 liter op een dag, veel he. ik heb al een nieuwe vriezer gekocht en die zit al helemaal vol:) dus als ik ga stoppen hebben de mannetjes nog zeker 3 weken borstvoeding (afhankelijk van wanneer ik stop en hoeveel ze dan drinken, het zou ook best 2 maanden kunnen zijn hihi)
    Ik leg beiden elke dag tenminste 1 keer aan (klinkt weinig maar het is heel intensief voor hun en ik mag ze maar 1 keer per dag buidelen dus dan doe ik het) en soms zuigen ze ook al. Maar ook vaak dat ze alleen maar een beetje sabbelen of proeven. Het zou best kunnen dat ze over 2 weken gaan drinken, ik hoop het. (kolven=echt niets aan, maar ik hou vol) Ze drinken nu elk 350 ml per dag, dus in totaal 700 ml.

Ik las iets over iemand die wilde afvallen en daarom fles wilde geven? met bv val je juist af. nog 4 kilo en dan weer op mijn oude gewicht. Liefst nog 2,5 kilo eraf, dan weeg ik 68 (nu dus 74,5) Moet lukken.
    x

10. vive2

vive2 Fanatiek lid

Ik heb BD gesmst namens ons allemaal, dat we aan haar denken en hopen dat de situatie niet te zorgelijk is.

Over zorgelijke situaties: Preitje ligt in stuit, mijn bloeddruk bleek van 65/90 naar 85/144 te zijn gegaan en i.c.m vocht en misselijkheid 's nachts moest ik bloed laten prikken op Zw.Vergiftiging. Aan de ctg bleek om de 6 minuten een HB had dus ook hier is de situatie een beetje labiel. Hopelijk vanmiddag na 16.00 de uitslag van mijn bloed...

Ik ben een beetje van slag, dus ik ga later ook op O.K en de anderen reageren!

11. ientje

ientje Fanatiek lid

7 jun 2010
    2.999
    0
    36
    O hellep, wat een dag jongens vandaag! Viv, jij ook sterkte vandaag, klinkt ook weer niet echt helemaal superdepuper.
    Mocht het nodig zijn wil ik wel reservebuddy zijn voor wiedanook, geef maar een brul of pb.
    En mn duimen draaien overuren hier.

Begin nu ook wel even erg benieuwd te worden naar de status van Sucre nu, 11 uur moest je in t zkh zijn toch?
    Ook naar bd erg benieuwd, spannend/eng allemaal meiden!!!!

12. vive2

vive2 Fanatiek lid

BUDDY UPDATE: BD81 is flink aan de rommel en wordt vanavond weer gecheckt!

13. vive2

vive2 Fanatiek lid

Ien: jij hep FLOF!!!!!!!!! Jeuh! Hoe was je laatste daggie?

14. Flash

Flash Lid

23 feb 2011
    82
    0
    0
    @ BD, Hopelijk blijkt het toch allemaal goed te gaan!
    @ Sucre, ik hoop dat de draaipoging goed is gelukt en dat je met je vluchtkoffertje weer thuis bent straks.
    @ Supernova, tjeeee, sommige mensen moet je echt over de tafel halen, grrrr. hopelijk kun je volgende week al je vragen bespreken!
    @ Vive, Phoe, dat is ineens een veranderde situatie, houd je taai he!
    @ OK, Fijn dat je twee jongsten bij elkaar in het ziekenhuis zijn en dat de allerjongste nu beter groeit.

Meiden ik duim voor jullie allemaal en bij deze ook een heleboel knuffels *knufknufknufknufknuf*.
    (Ook knuffels voor degenen die ik hierboven niet heb genoemd, hebben we allemaal wel eens nodig!)

15. Sucre

Sucre Fanatiek lid

1 feb 2008
    4.877
    0
    0
    Verpleegkundige
    Gelderland
    Heeeeeeeeee meiden, het duimen heeft geholpen!!!! Ben zo blij, de baby heeft zich (waarschijnlijk gisteren????) uit zichzelf gedraaid. Ik heb bijna 1,5 uur aan het CTG gelegen en daarna bleek met de echo dat het kindje weer met het hoofd naar beneden ligt. Wat een opluchting!

BD, succes meis, hopelijk is het gauw weer rustig bij je en blijft de baby nog even in je buik.

Vive, oh nee, jij ook al. Wat balen meis. Ga heel hard duimen dat je geen zw.vergiftiging hebt. Dikke knuffel!!

16. annneliesje

annneliesje Fanatiek lid

16 jan 2011
    3.569
    0
    0
    Administratief medewerkster
    Noord Nederland
    Wheeee sucre dat is echt goed nieuws. Haha mijn positiviteit heeft dus toch geholpen, wat een dondersteen is die kleine van je.

Voor de rest voor iedereen succes gewenst, lijkt een beetje een ***dag of zo

17. Pina

Pina Actief lid

22 nov 2006
    467
    0
    0
    zelfstandig ondernemer
    Zuid-Holland
    @ Sucre: Wat fijn dat je kindje zich uit zichzelf heeft bedacht!!!! Had zeker ook niet zo'n zin in dat gesjor.;)

@ Vive en Bd: Duimen voor Sucre ga ik nu voortzetten, maar dan voor jullie, hoop op een zelfde soort resultaat!

@ Ons Kleintje: Goed weer wat van je te horen en vooral dat de lijn stijgend blijft! Ik denk vaak aan je jongens, jij bent inmiddels alweer een tijdje bevallen terwijl de meesten van ons nu pas een beetje in de buurt komen van de 37 weken. Had het jou ook zo gegund, maar gelukkig zijn de jongens supersterk zo te lezen!

Groetjes Pina

18. misty1984

misty1984 Fanatiek lid

17 mrt 2009
    1.550
    1
    0
    Noord Brabant
    @Sucre: Joehoe, wat fijn dat jullie kindje zichzelf heeft omgedraaid! Hopelijk blijft het nu ook zo zitten. Heeft het duimen toch gewerkt ;)

@Supernova: Jeetje wat een gedoe met die VK en echo! Kan me voorstellen dat je vertrouwen dat een beetje wegzakt. En wat een grote beeb heb je al! Die van mij wordt bij 40 weken geschat op 3000 gram, benieuwd of dat een beetje gaat kloppen. Hopelijk blijft voor jou een keizersnede achterwege en beval je gewoon zelf van een niet al te grote baby.

@OK: Fijn om te lezen dat het goed gaat met je mannetjes. Wel heftig allemaal en kan me voorstellen dat zowel je kleintjes als jullie zelf helemaal gesloopt zijn. Wel super knap dat je nog steeds kolft en dat ze af en toe lekker kunnen sabbelen als je ze mag buidelen. Lijkt me heel bijzonder, zeker in jullie situatie. Ik wens jullie weer heel veel sterkte en succes en hopelijk zijn de beide mannen binnenkort even sterk en gaat het steeds een beetje beter.

@Vive: Jeetje, het lijkt bij velen ineens bergafwaarts te gaan. Hopelijk heb je geen zwangerschapsvergiftiging, maar goed dat ze je gelijk helemaal checken! Zal ook voor jou duimen. Sterkte meid!

@Ientje: Verlof vandaag? Lekker hoor! Ga maar genieten :D

@BD: Duimen draaien als de beste. Hopelijk werkt het net zo goed als voor Sucre. Sterkte!

Knuffel voor iedereen die het nodig heeft!

xx

19. julia6

julia6 Fanatiek lid

6 feb 2008
    3.639
    0
    0
    Gelderland
    Jeetje, wat is er met 9 juni?!

@Bd, rommelen? Meid, succes! Benieuwd naar volgende update via Vive en ik hoop dat beeb toch nog even blijft zitten waar die zit! *duim duim duim*

@Vive, oh sjaizu! Hopelijk geen zw.schapsvergift. Na 16u misschien uitslag? Da's nu. Hoop ik. En ik hoop op een goede uitslag en een bloeddruk die als een tierelier weer gaat dalen zo. Nog meer *duim duim duim*

@Sucre, yess, goed nieuws! Wat super! Druk nu beeb zijn billen naar beneden dat hij blijft zitten hoe hij zit aub! Niet nog een keer zo'n trucje, da's niet goed voor de gezondheid van zijn moeder!

@Ien, verlof? Neuhhhhh, morgen moet je nog werken!!!! Alleen vandaag daggie vrij en morgen laatste 'werkdag', toch?

@Kleintje, goed van je te horen en fijn dat het goed gaat met jullie mannen. Wat voor een operatie staat er nog op de planning?

Fijn dat je al bijna je oude lijf weer terug hebt! Goed zeg! Dat wat bv betreft, gaat jammergenoeg niet altijd op. Als je fv zou geven zou je natuurlijk vet aan een dieet kunnen en eventueel sneller af kunnen vallen terwijl je bij bv toch voldoende moet eten om die voeding op pijl te houden. Ik heb beide keren bv gegeven, 11 en 9 maanden lang maar viel er geen gram extra door af.

Zo. Hier net terug uit ziekenhuis met kotertje, gips eraf en meneer raced nu buiten op zijn fiets - helemaal heppie! Niet dat hij de afgelopen weken heeft stil gezeten. Ik bedoel, waarom zou je niet kunnen steppen, skelteren en stiekem fietsen met een arm in het gips... maar zoals hij zelf aangeeft: Fietsen zonder gips gaat veeeeeel sneller! Dus. Da's mooi.

Vanavond met collega's naar een of ander cabaret, zouden ze wifi hebben... *grijns* kan ik een beetje up to date blijven... *kijkt Ien lief aan......ik zal mijn gsm niet vergeten* :):p:D

20. vive2

vive2 Fanatiek lid

Ik heb voor nu GEEN zwangerschapsvergiftiging! Mijn bloedwaardes waren binnen de curve maar ik moet vanaf nu wel vaker terug op controle. Ben weer ff weg, tis druk hier!

Deel Deze Pagina