Juli 2011 Mama's

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door nina1982, 20 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. annneliesje

annneliesje Fanatiek lid

16 jan 2011
    3.569
    0
    0
    Administratief medewerkster
    Noord Nederland
    Als zwangere vrouwen onderling, had ik toch wel gedacht dat jullie begrepen hoe belangrijk het is dat het op een bepaalde manier gestreken wordt :D:D Zonder gekheid, ik was echt stomverbaasd dat dit me irriteerde. Zo ben ik nooit (en partnerlief is hier normaalgesproken de opruimer/schoonmaker).

@ julia, hoe gaat het nu met je uk ? Hopelijk is de temp gedurende de dag niet verder gestegen.

@ misty, klinkt alsof je een heerlijk relaxed weekendje hebt gehad. Het wakker worden in de nacht is herkenbaar ;)

@ Ientje, jakkiebah wat een gedoe zeg. Als je ergens niet op te wachten zit dan is het wel lekkage. Hopelijk kunnen ze vinden waar het vandaan komt (het zal wel moeten) en is het gemakkelijk op te lossen. Ik hoop dat de schade meevalt.
    Je had trouwens niet van mij het stokkie voor de tandarts hoeven over te nemen hoor. Voor mijn angst is het heel erg goed dat ik inmiddels bijna wekelijks naar de tandarts moet. Ik vind het wel lief van je kies dat hij speciaal nu is afgebroken :x Wat moet je trouwens verschrikkelijk lang wachten. Als het echt mega-veel pijn gaat doen aan de bel trekken hoor. Je wilt er geen onsteking bij hebben terwijl je hoogzwanger bent (is ook niet goed).

@ julia, sleep well.

@ vive, verstandig dat je je hebt ziekgemeld. Kan me het wel voorstellen dat het enorm tegen staat, maar op dit moment heb je andere prioriteiten. Je kids hebben er ook niets aan als jij jezelf niet volledig kunt inzetten (waarom hebben we hier eigenlijk geen knuffel-emoticon ??)

@ meid, jeetje wat zit de VK snel vol. Gelukkig dat je morgen nog even terecht kon. Ik kan me voorstellen dat je niet te lang wilt wachten. Hopelijk vind je nog iets leuks in de stad.

@ tandarts. Ik kwam binnen en ze herkende me al (dat is echt niet goed). Ik ben trots op mezelf, heb voor het eerst iets zonder verdoving gedaan. Het viel me honderd procent mee en ik heb haar gevraagd of ze het flink goed vast kon maken, omdat ik echt geen zin had om nog eens terug te komen voor 14 juli. Ze zou haar best doen :cool:
    Nu maar weer aan het werk :)

2. Sucre

Sucre Fanatiek lid

1 feb 2008
    4.877
    0
    0
    Verpleegkundige
    Gelderland
    Hee meiden, ben ik ook weer eens. Nog even en dan zijn jullie van me af. ;) Want als de kleine er is, zal ik vast niet zo uitgebreid reageren *hiephoi* :p

Julia, na de HBO-V heb ik eerst mijn diploma voor kinderverpleegkundige gehaald en daarna mijn diploma voor IC-Neonatologieverpleegkundige. Alweer aardig wat papiertjes op zak dus. Daar heb ik zo'n 6 jaar gewerkt, ben nu kinderdiabetesverpleegkundige, waar ik nog een opleiding voor ga volgen. Maar ik mis die kleintjes stiekem toch wel. Niet dat ik terug wil, ben niet voor niets weggegaan, maar het is zo bijzonder om een kindje van 500 gram in je handen te houden, erovor te vechten en die dan mnd later het zkh zien verlaten in de mc.

Gelukkig blijft je hubby thuis vandaag! Kan hij ook even bijkomen he. Sterkte met alle mannetjes en werkze dit laatste dagje!

Anneliesje, pas maar op, straks ga je de tandarts nog echt leuk vinden! :D
    Bij jullie staat de box dus ook, erg handig!!! Kunnen de katten vast afleren er in te springen. Zoonlief loopt er hier ook steeds naar toe en roept dan Baby!! Zo lief. :)

BD, goed jezelf in de gaten houden hoor. Ook al moet je nog maar 4 dgn, als jij merkt dat zelfs dat te veel is, niet meer gaan. Knuffie!!
    Super dat je nog contact hebt met veel kittenkopers.

Ientje, ik zie dat ik in jou een goede opvolger heb gevonden. Ik kan straks met een gerust hart gaan puffen en genieten van de kleine. :p
    Zo'n uitstekende kont is idd ook niet alles. Zeker weten dat het geen hoofd is?? ;) Vond dat nog vervelender dan het kontje nu.
    Wij printen ook etiketten uit, moet nog gebeuren. Zal meteen hubby aan het werk zetten vanavond.
    Oh neeeeeeeeeeeeeee :$ lekkage. Wat vervelend zeg!!! :x
    Oh neeeeeeeeeeeeeee :$ ook nog een afgebroken kies. Wat een klotedag voor jou zeg. :x

Vive, ik zal jou ook vertellen waarom ik wel voor de draaipoging ben gegaan. Een hele belangrijke reden was voor mij de volgende, de draaipoging zelf heeft minder risico's voor moeder/baby dan een keizersnede of een vaginale stuitbevalling. Dat opende mijn ogen toch wel. Ja, het kan erg pijnlijk zijn, daar was ik bang voor en de baby gaat het echt niet leuk vinden, maar ze gaan de baby niet koste wat kost draaien. De baby moet zelf aangeven dat hij/zij het wil en kan. Verder worden zowel jij als de baby heel goed in de gaten gehouden! Voor je gemoedsrust zou ik het wel in een zkh laten doen. En, start met alternatieve manieren om de baby te laten draaien. Moxa-therapie schijnt goed te werken, net als voetreflextherapie. Hopelijk is het draaien biij jou ook niet nodig, net als hier. Maar snap als geen ander hoeveel zorgen je je daarover kan maken. Vooral in combi met je andere dingen. Knuf!!

Over mijn krampen en harde buiken, ik denk ook wel dat mijn bmm aan het verstrijken is. Maar dat mag nu ook! Nee, nog geen slijmprop verloren, vorige keer ook pas tijdens de bevalling, toen de vk ging voelen hoeveel ontsluiting ik had.

Kleine geitjes, ja, ik zou ze eigenlijk best willen hebben. Schattig!! Maar echt geen ruimte voor hier hoor. Heb maar een stads tuintje.

Misty, fijn dat de schutting staat. Tuin gaat vast heel mooi worden!!
    Balen als je nog zo veel wil doen, maar je lichaam niet meewerkt he.

Supernova, leuk om dat gesprekje "af te luisteren" tussen hubby en zijn mama. Is toch fijn om te weten dat zij net zo gespannen zijn als wij.
    Leuk dagje gehad dus op de boot, JULLIE BOOT!!!!! Lijkt me geweldig om te kijken wat er allemaal door de jaren heen aan rotzooi en waardevolle spullen is verzameld. Jammer dat je het nu even moet bekopen. Rustig aan doen dan maar!

Aanvaring met mijn mama. Sinds mijn vaders ziekte komt er een hoop op haar dak. Ze heeft het zwaar en dat weet ik als geen ander. We waren altijd 2 handen op 1 buik. Maar het lijkt alsof ze steeds eigenwijzer wordt. Ze vraagt om advies, die geef je en vervolgens doet ze er niets mee. Klaagt dat ze alles alleen moet doen, terwijl wij altijd voor ze klaar staan en met alles willen helpen. Ik denk dat ze ook depressief begint te raken, zegt regelmatig dat ze zo geen zin meer heeft om te leven. Dat doet mij enorm pijn, maar ze wil er tegelijkertijd niks aan doen. Zegt vervolgens, ach, het valt wel een beetje mee... Wat moet je er dan mee?? :( En nu is ze idd alleen nog met zichzelf bezig, zij is zielig, wij hebben alles goed voor elkaar etc. De avond voor de draaipoging wenste ze me geen succes. Maar vertelde ze hoe vreselijk het was toen het bij haar gebeurde. Dat wil je toch niet horen?? Je wil toch alleen horen dat ze aan je denkt en dat ze alle vertrouwen heeft dat het goed gaat komen. Ach, ik weet het ook niet, ik probeer me erbij neer te leggen, maar dat is verdomd moeilijk. Sorry voor het lange verhaal..

Strijkende man, joehoeeeeeeeee, ik heb een geweldige man. Hij strijkt zelfs en beter dan ik. Vindt hij zelf dan. :p Dus ik laat hem graag strijken, al is dat bijna niet nodig. Dat scheelt dan ook wel weer.

3. Sucre

Sucre Fanatiek lid

1 feb 2008
    4.877
    0
    0
    Verpleegkundige
    Gelderland
    Oeps, er kwam nog een pagina. Nog even verder gaan dus, bijna klaar! Zal nl niet op mezelf reageren. :p

Vive, he meis, wat is het ook moeilijk allemaal he. Natuurlijk voel je je schuldig, maar heel goed dat je nu aan jezelf en Preitje denkt. Je hikt er al zo lang tegen aan, ze mogen blij zijn dat je er nog zo lang voor hen was. Heb juist veel respect voor je! Wees maar even lief vor jezelf, heb je wel verdiend. Knuf!

Meid, klinkt wel als de 5e of 6e ziekte! Gelukkig is je mannetje weer de oude. Leuk idee voor de traktatie op het kdv!

Anneliesje, ik ben zo erg, ik heb deze keer helemaal niets gestreken voor de baby!! Whahahaha... :D
    Wouw, geen verdoving, jij bent echt stoer!!! Hopelijk blijft alles nu goed zitten.

Zo, ik ga onder de douche stappen. Heb vanochtend uitgeslapen, na een slechte nacht. Zoonlief had nu voor het eerst echt last van die pokkepokjes. Heb tot 3 uur beneden gezeten met hem. Hij had wel hele verhalen, zo schattig, zon momentje mett zijn tweetjes, in het holst van de nacht. Maar poeh, dat breekt wel op.

Eens kijken wat ik vandaag verder nog ga doen. Ik denk niet veel...

4. SupernovA

SupernovA Fanatiek lid

27 nov 2010
    1.419
    0
    0
    Zuid Holland
    @ Anneliesje: Gelukkig viel de tandarts mee. En ja, als ze je herkennen, dan kom je er echt te vaak! :D

@ Juul: Vaak verkopen mensen hun boot leeg, omdat ze een grotere/andere boot kopen. In dit geval is dat niet zo. Ze wilden wel de boot leeghalen voor ons, maar dan zouden zij alles zowieso weggegooid hebben. En dan konden wij geen schatzoeken. En veel dingen kunnen we best goed gebruiken, maar die 4 theepotten liggen nu toch echt wel in de afvalcontainer. Dat hoeft dan voor mij niet.

@ Misty: grote plannen voor de tuin lees ik zo. Leuk!

@ Ientje: Dat is klote! Ik hoop voor je dat loodgieter het zonder al teveel gedoe/ gesloop het kan fixen.
    Aaww, en dan ook nog kiesproblemen, klinkt inderdaad als zo'n dag dat van alles mis gaat!

@ Vive: Begrijpelijk dat je baalt, maar wel goed dat je even aan jezelf denkt. Dat is ook even belangrijk!

@ Meid: hahahaha, geen lekke boot hoor! Daarvoor waren die teiltjes niet. Maar die werden gebruikt om spullen in op te bergen. Teiltje voor keukenrol en wc papier, teiltje voor handdoeken en theeedoeken, teiltje voor.... en zo door. Ook nog zoiets, ben ongeveer 7 rollen diepvries zakjes tegen gekomen, hahaha!

@ Sucre: Zo te horen speelt er heel wat bij je moeder, maar daar kan jij nu gewoon weinig mee, je hebt gewoon zelf genoeg aan je hoofd met beeb-op-komst. Jammer dat ze je niet die steun kan geven die jij net even nodig hebt. Je kan je er ook niet zomaar bij neerleggen, het is toch je moeder, dus wees wat dat betreft ook niet te streng voor jezelf. Maar geen irritaties opkroppen hoor!
    Handig zo'n strijkende man!

Vanochtend zijn mijn ouders hier wezen schoonmaken (op mijn verzoek), ik wil wel, maar kan echt niet meer! Mijn vader heeft het hele fornuis staan te boenen tot glimmens aan toe, en mijn moeder heeft de kastjes aangepakt. Toch wel even fijn, ouders die mijn nesteldrang een beetje over willen nemen.

Ik ben ook niet zo lekker vandaag, misselijk, naar gevoel in buik, moe, pijntjes nog van gister. En tja, dan zal je zien dat er allerlei afspraken nog verder staan voor vandaag, dus bed induiken zit er ook even niet in. Ik ga even languit op de bank. Om 15:00 afspraak, dus kan nog net even.

5. ientje

ientje Fanatiek lid

7 jun 2010
    2.999
    0
    36
    Zooo, daar ben ik weer, humeurtje is een stukje opgeknapt dus ik durfde het weer aan ;)

Het lek is gevonden, de afvoer van de overloop van het bad was niet goed, dus die gaan ze zo fixen.
    De schade valt erg mee, behalve een tegeltje uit het bad is er eigenlijk vrij weinig aan de hand. Tegeltje gaan ze netjes terugzetten (en er dan gelijk een luikje van maken, voor het geval er nog eens zoiets gebeurt) en mochten we vieze vlekken krijgen op 't plafond beneden, dan komt vriendje schilder het wel even sauzen zei'die. Hopelijk is de lamp boven de eettafel niet kaduuk, die stond namelijk ook vol water.. Zien we dan wel weer. Mocht dat zo zijn dan gaat dat wat mij betreft van de kosten af die we aan ze betalen, maar weet nog niet of hub daar ook zo over denkt. Zien we ook wel weer ;)

Tandarts heeft nog niet gebeld, maar ik heb er eigenlijk ook geen last van nu. Als het zeerder gaat doen, trek ik zeker weten aan de bel!

Vanmorgen+middag met zus, moeder en nichtje naar makro en ikea geweest, hub was toch bezig boven dus ik kon mn gang even gaan. Heb een paar leuke nachthemden/bevalhemden :D gescoord en een harembroek, handig om die matrassen in te verstoppen straks :D:p
    Bij ikea een paar van die anti-doorlek moltons gekocht en een nieuw wasrekje, en een ijsje, die hadden we wel verdiend!

Zo. En nu kan ik weer op jullie reageren :)

@ Supernova: ooh wat heerlijk he, je eigen nieuwe boot! En nog een hele schat aan rijkdommen erin ook! Het kan niet op! :) Ajoh, 4 theepotten, is toch handig als je een heeeeeeeeeeuleboel visite krijgt?! :D En dan zijn 5 theezeefjes wel heel karig hoor ;)
    En waar blijft de foto? :D

@ Juul: ah, weer een overeenkomst. Strijken! Doe ik dus ook max 3x per jaar. En het bloesje dat gestreken moet worden, ligt ongeveer de rest van de tijd onderin de
    wasmand :D
    Hoe is het nu met kotertje?

@ Misty, fijn dat de schutting af is en mooi! Foto? :) Daar zijn we dol op hier he :)
    Leuke dag gehad met oud klasgenootje?

@ Viv: knuffelllll!!!! Wat goed van je, dat je ondanks dat je je schuldig voelt, toch aan jezelf en je kleine preitje hebt gedacht! Heel logisch dat je je zo lullig voelt, maar ik denk/weet dat iedereen wel zal snappen dat t dan gewoon echt niet meer ging.

@ Annelies: hopelijk hebben ze het nou eindelijk eens goed vastgezet bij je! Prutsers. Volgende keer flink schelden! (maar nu eerst hopen dat een volgende keer niet nodig is!)

@ Sucre: pfff, alwééééér zo'n lange 2delige megareactie van jou! We blijven lezen zeg, kan het niet wat minder??? :p:D:);)

Oja je brengt me op een idee. Moet Viv nog even pb-en over die stuitligging. *probeerttnueensteonthouden*

Lastig, dat met je moeder. Zij heeft het ook niet makkelijk. Maar jij ook niet! Het gaat ook om jouw vader, en nu om jouw kindje. Heel lastig, hoe daarmee om te gaan. Denk dat zij daar misschien ook wel heel veel moeite mee heeft, om niet gelijk alles negatief te zien. Misschien zit ze idd wel tegen een depressie aan, maar als ze zelf geen hulp wil/nodig vindt, kun je weinig. Moeilijkmoeilijk. :(

@ Supernova: ooh lekker zeg van die opruimende en poetsende ouders! :D

Hier, tegenslagje nummer zoveel :x de spiegel voor in de badkamer mist een hoekje. Is afgebroken, grrrrr!
    Net de winkel gebeld, moet ik mailtje sturen met foto, dus ook gelijk maar even gedaan. Hopelijk zorgen ze gauw voor een nieuwe, anders kom ik even een hele lange zwangere-vrouw-huilbui in de showroom opvoeren! Als ze me dán niet gelijk een nieuwe spiegel toestoppen weet ik het ook niet meer! ;)

Ik ga eens bij mn actifry'tje kijken, of mn eerpeltjes al een beetje bruin willen worden. Slaatje erbij maken met gerookte kip en een hoop andere meuk, en we eten weer lekker makkelijk vandaag! :)

6. vive2

vive2 Fanatiek lid

Wow, wat een lappen tekst! Wordt een sport om bij te houden!

Ien: jaahoorrjj, een stukje van de spiegel af. Wat een gedoe om de boel een beetje op orde te krijgen zo hé. Ben blij dat de schade wel meevalt van het water, maar hou het heel goe din de gaten. Gevolgschade kan pas na maanden zichtbaar worden!

Sucre: lastig allemaal. Klinkt verre van een gezonde moeder/dochterrelatie. Hoewel de situatie voor haar heel vervelend en naar is, en ze is belast met grote zorgen, heeft ze niet het recht jou niet als dochter te zien en zulke uitspraken over haar levenskwaliteit te doen. Daarnaast ben je ook nog eens zo zwanger als maar kan, dus ik vind het echt een kwalijke zaak. Maargoed, daar heb je helemaal niets aan, je zit er nu maar mee. Dikke knuff voor jou, ik hoop dat ze bijdraait en je in elk geval weer het gevoel kan geven haar dochter te zijn en niet andersom.

Supernova: Damn right dat je hulptroepen inzet! Mag ik wel een voorbeeld aan nemen geloof ik aangezien ik nog in het peuterstadium "ikku seluf" verkeer. Blij met het reslutaat? Niet een foto van het schip vergeten hé. 4 theepotten, jaa da's wél Libelle/Margrietachtig hoor. Mijn hemel. Wat deden ze ermee? Hm, niet te lang over nadenken. Gewoon theeleuten...:cool:

Ik heb een dagje relativeren erop zitten en intussen is Prei heel erg onrustig geweest. Bijna eng gewoon.
    Draaipoging: ik twijfel erg, want ik heb de placenta voor zitten en ik stuitte tijdens een rondje internet op verhalen over loslatende placenta's tussen de zelfverheerlijking van ziekenhuizen met hun ge-wel-dige gyneacologen die nog nóóit een foutje gemaakt hebben. Het is nogal ongenuanceerd, wat ik lee sop internet. Misschien had ik mijn opmerking over het niet zoeken op internet naar ervaringen ook beter op mezelf kunnen toepassen. Morgen naar de gyn, hopen dat ze gedraaid is en mijn bloeddruk wat gezakt is.

Ik heb héél veel harde buiken. Wat moet ik nou daarvan denken? Ik merk ze pas op als ik ga zitten en volgens mij gaat het tussen de bedrijven door gewoon ook door.

Vraag 1: moet je ook zoogcompressen en kraamverband meenemen naar het ziekenhuis?

Vraag 2: als hier wat gebeurt en mijn man zit op zijn werk -uur rijden- en ik moet dus naar het ziekenhuis na contact met de verloskamer/gyn, komt er dan een ambulance? Of moet ik eerst allemaal telefoontjes plegen wie mij wil brengen?

Vraag 3: Hmz, vergeten. volgt nog...:(

7. Bd81

Bd81 Fanatiek lid

5 jun 2007
    2.754
    1
    0
    Ien jee wat klote zeg. Zit je niet mee!!!

Vive; meid doe je rustig!!!!
    Wat betreft je vragen.
    1; hebben ze in ziekenhuis dus je hoeft niets mee te nemen.
    2;Goeie vraag. Ik heb dus zelfde probleem. Wat als het gaat gebeuren en manlief is er nu niet. Rijd vk dan of moet je ambulance bellen?
    3; kom maar op :)

8. vive2

vive2 Fanatiek lid

Jaa, vraag 3: zijn er meer die zo'n last van schouderbladen hebben? Komt volgens mij door mijn borsten die elk een paar kilo wegen, maar ik krijg er steeds meer last van sinds een weekje. Veranderen van houding helpt niet zo. Iemand tips?

9. Sucre

Sucre Fanatiek lid

1 feb 2008
    4.877
    0
    0
    Verpleegkundige
    Gelderland
    Supernova, na opnieuw een niet zo fijn telefoongesprek met mijn mama, heb ik besloten even afstand te nemen. Het doet me pijn en verdriet, maar ik moet nu om mezelf denken. Want deze tijd is bijzonder en krijg ik nooit meer terug.

25 juni vieren we de verjaardag van Lucas, hij wordt 2. Alleen familie uitgenodigd. Zegt ze dat ze niet komt, omdat ze naar de open dag van het werk naar mijn broer gaat. Daar hebben ze zich voor opgegeven en ze vindt het sneu als ze daar allemaal hapjes en drankjes hebben en zij niet komen. Zucht.......

Heerlijk dat je ouders de boel hebben gepoetst. Hier is het nu ook erg schoon en opgeruimd, dankzij goede delegaties van mijn zijde. ;)
    Ben je de dag nog een beetje doorgekomen? Lekker rustig aan doen hoor!

Ientje, fijn dat de schade toch lijkt mee te vallen. Maar wat balen dan weer van die spiegel. Hopelijk is alles gauw weer gefixt.
    Lekker geshopt dus vandaag!! Super! En lekker gegeten?
    Jajajaja, ik zal me voortaan inhouden. Noem ik alleen de naam en zet ik er super bij of mooi of geweldig of knuffel. Is dat een idee?? Hihi. :D

Vive, bedankt voor je knufs! Altijd fijn.
    Ik snap al je twijfels over de draaipoging. Ik heb precies met dezelfde gedachten rondgelopen als jij. Ook ik heb de placenta aan de voorkant zitten. Maar dat is geen contra-indicatie en levert geen extra gevaar op. Die placentaloslating en placentascheuring bij een zwakke plek, bvb curretage, die spookten mij ook door het hoofd. Maar die komen echt nog minder voor dan een vallende komeet die op jouw hoofd valt. Maar toch blijven de twijfels he. En alleen jij kunt de beslissing maken. Het moet goed voelen. Je moet er achter staan. En je moet je over kunnen geven. Dit alles zal ook niet bevorderlijk zijn voor je bloeddruk. Hopelijk heb je morgen toch een goede afspraak bij de gyn.
    Over je harde buiken, zit er regelmaat in? Heb je ze ook in bad of in rust? Harde buiken op zich zijn niet erg, maar kunnen overgaan in weeën en dat wil je nu nog niet. Sterkte meis, het is ook wel veel ff allemaal.

Wat betreft je vragen

1. nee hebben ze in het zkh.
    2. hangt ervan af waarom je naar het zkh moet, als er spoed achter zit, moet de ambu komen, als het even kan wachten, moet je iemand bellen.

En tot slot

10. Sucre

Sucre Fanatiek lid

1 feb 2008
    4.877
    0
    0
    Verpleegkundige
    Gelderland
    Het kan idd komen doordat je houding verandert, zware buik, zware borsten. Klinkt heel logisch.

Maar het kan ook te maken hebben met je hoge bloeddruk. En ik wil je niet meteen bang maken hoor, maar meld dit morgen wel even aan de gyn.

11. vive2

vive2 Fanatiek lid

Nou, nou, nou. Ik begrijp wel dat je je nu een poosje op jezelf focust. Dit klopt niet hoor, Sucre! Helemaal niet leuk voor je, ik kan de reactie ook niet plaatsen bij een oma. Als het nou een vage kennis was, oké, maar voor een oma ligt het wel anders...

Tenks voor je antwoorden! Dan pak ik de compressen niet in, scheelt ook weer, want ik het tasje zit best vol. En ik zal het zeggen morgen hoor tegen de gyn. Ik ga zo pitten ook, het is eindelijk rustig boven. De kinderen stuiteren nog wat na van het drukke weekend ;)

12. AnkeM

AnkeM Fanatiek lid

21 mei 2011
    2.278
    1
    0
    @sucre: vreemde redenatie van die hapjes, je kan toch weer afbellen? Maar ik snap goed dat je ervoor kiest even afstand te nemen, misschien heeft je moeder het er moeilijk mee om jou nu happy en zwanger te zien terwijl zij met zorgen zit. Wie weet heeft ze je nu harder nodig dan jij kan bieden op dit moment en reageert ze daarom op deze manier. Misschien iets om later nog eens over te praten, nu eerst even de emoties laten betijen

@vive: ik heb jaren geleden een borstverkleining laten doen en daarvoor had ik dus hele zware borsten. Gevolg was altijd strak gespannen spieren in mijn nek en bovenin mijn rug, dat kan best die pijn bij je schouderbladen veroorzaken. Wie weet helpt een massage van de fysio? Dat voelt op dat moment echt niet fijn maar het helpt wel.

13. misty1984

misty1984 Fanatiek lid

17 mrt 2009
    1.550
    1
    0
    Noord Brabant
    Goedemorgen,

@Ientje: Oh jeetje, jij had gister echt een baaldag, bah! Knuffel voor jou! Ik ben niet zo goed in foto's op de laptop krijgen haha. MOcht het nog lukken, dan zal ik een foto spammen van de schutting ;)

@Juul: Hoe is het met je zoontje? Hopelijk snel weer beter.

@Vive: Balen dat je eerder moet stoppen met werken dan dat je eigenlijk gepland had, maar schaam je er niet voor hoor! Werken met kids is behoorlijk zwaar en je bent al een heel eind zwanger, dus aan jezelf denken is op dit moment toch echt het belangrijkste. Ik ben zelf ook 2 weken eerder gestopt met werken dan dat ik eigenlijk wilde, maar ben er nu heel blij mee moet ik zeggen.

@Meid: Klinkt als een leuke traktatie voor het KDV. Succes met het maken ervan! De verloskundige zit hier ook nogal snel vol. Moet eigenlijk deze week op controle en een liggingsecho, maar er was gewoon geen plek meer. Nu kan ik pas maandag terecht (2 dagen voordat ik 37 weken ben, dus sla volgens mij 1 controle over ofzo).

@Anneliesje: Hopelijk blijft je tand deze keer beter zitten!

@Sucre: Zo jij hebt flink gestudeerd zo te lezen! Kan me voorstellen dat je wat minder komt reageren als je kleintje er is haha. Geloof dat ik er dan ook niet meer veel zal zijn. Er komt dan volgens mij zoveel op je af.
    Oei, klinkt inderdaad alsof je moeder in een depressie zit. NIet fijn! Sterkte nog met de pokjes van kleine man!

@Supernova: Wauw, wat een lieve ouders. Stuur ze hier ook even langs, hahah. Fijn dat alles nu weer lekker fris is. De keuken wil ik hier ook nog helemaal soppen. Van de week eens een gaatje zoeken om het ook daadwerkelijk te gaan doen ;)

Nou ik ga even snel tanden poetsen en dan naar het werk. Nee, niet om te werken, maar om even bij te kletsen en een bakkie koffie te doen. Daarna even bij paps en mams een boterhammetje eten en dan hopelijk nog even tijd en puf om te stofzuigen, want het is echt weer nodig.

Fijne dag allemaal!

KNuffel

14. julia6

julia6 Fanatiek lid

6 feb 2008
    3.639
    0
    0
    Gelderland
    @Viefke: petje af! Op een gegeven moment is het gewoon genoeg geweest, en 'jouw' kinders krijgen vast een leuke invaljuf of meester, vast langgggg niet zo leuk als jij natuurlijk... Is degene die je nu vervangt ook degene die gedurende je hele verlof voor de klas blijft staan?

Wat betreft doorslapen van jongste menneke hier, laten we inderdaad hopen dat die fase inderdaad voorbij is wanneer baby zich aankondigt. Duurt me nu al veels te lang, een paar maanden ofzo, terwijl hij voorheen gewoon normaal sliep. Als je daar eenmaal mee 'verwend' bent is aanpassen aan zijn 3/4/5x wakker worden 's nachts echt geen makkie.

@Meid, haha, je zag me staan, maar ik begon pas om 13.00 met werken! Gna! Ik was dus nog legaal online! ;)

@Lekker thuis aangerommeld terwijl jullie uk zich op het kdv vermaakte? Lekker hoor! Ik ga daar dadelijk ook van genieten!

@Annelies: zit ie nog vast? Kies? :cool:

@Sucre, hoop interessante papiertjes heb jij op zak zeg! Waarom ben je gestopt met je werk op Neonatologie als ik mag vragen?
    Nu dus kinderdiabetesverpleegkundige. Ha, ik skip op het moment een insuline prikpeninstructie! Vanuit het kinderdiabetescentrum Nijmegen is er nu iemand bij ons op het werk op er e.e.a. over uit te leggen en ons te autoriseren :) (1 client met diabetes met pomp op de groep wonen, die setjes prikken we allemaal, maar met deze insuline pen voor noodsituaties nog geen ervaring. Jij waarschijnlijk al heul veel).

Anyway, ik zit thuis bij ziek manneke en moet deze snelcursus dus binnenkort nog volgen. Kan wel even langs jou komen, haha :p

Denk trouwens dat even afstand nemen van je moeder een moeilijke maar misschien wel juiste beslissing is voor het moment. Hopelijk ziet zij dan ook de reden hiervoor in.... Wel moeilijk hoor, bah bah :(

@Ien, durf het bijna niet te vragen, maareh... hangt de plee nog aan de muur en is het bad niet doorgezakt? Sjemig, wat een pech gisteren zeg! :(

Zo. Ik heb officieel verlof! Toch een beetje sneaky, dat ik op mijn laatste ochtend die eigenlijk tot 11.30 zou duren ik om 09.00 in mijn auto stapte en dus eerder naar huis ben gegaan ;) Ach, wat kan mij het schelen. ;)
    Morgen nog dat begeleidersgesprek....

Vanmiddag even gesprekje met de juf van groep 1, van zoonlief. Ik weet eigenlijk helemaal niet waarover?! Ben weer lekker up to date :), maar vond de uitnodiging voor een 15 min. durend gesprek tussen broodtrommel en verzameling tekeningen in de schooltas van mijn oudste welp.
    Vive, zal vast gaan over overgang naar groep 2 neem ik aan???

Zo. Ga eens even wat doen hier behalve gapen na een te korte nacht.

15. Bd81

Bd81 Fanatiek lid

5 jun 2007
    2.754
    1
    0
    Julia; ook jij verlof, lekkerrrrrrrrrrrrrrrr!

Ik ga vanmiddag nog ff naar de beeb spieken. Groei echo.
    Vriendlief is vanochtend vertrokken. Zoon stond heel vrolijk te zwaaien; dag papa!! en mama...... die moest haar tranen wegslikken. Hoe bedoel je hormonen :)
    Moet het nu tot zondagavond dus alleen af met die kleine man.

Kom straks even vertellen hoe de echo was.

16. ientje

ientje Fanatiek lid

7 jun 2010
    2.999
    0
    36
    Goeiemorgen!

@ Sucre: denk dat het goed is dat je even afstand neemt. Ik vind dit niet gedrag wat je van een moeder verwacht, het lijkt wel alsof ze absoluut niet in staat is om de juiste beslissingen te nemen, en elke keer de verkeerde kant kiest. Heel naar, hopelijk komt ze snel tot de conclusie dat ze helemaal de verkeerde kant kiest. Knuffel!

Nee hoor, je mag lekker uitgebreid reageren hoor, wij worstelen ons gewoon door jouw lappen tekst heen. Nu heeft toch zo'n beetje iedereen verlof, op z'n minst bijna, dus dat kunnen we wel aan ;)

@ Misty: Geeft niet hoor van die foto's, al ben ik gewoon nieuwsgierig! ;)
    Rustig an he vandaag, als t niet meer lukt om te stofzuigen, gewoon niet doen. Gaat niemand dood van als je 't morgen doet.

@ Juul: he gatsie zeg, zit je ook niet op te wachten dat je jongste steeds wakker is 's nachts. Wisselen jij en je hub wel een beetje af met naar hem toe gaan? Of ben jij steeds de sjaak? Hopelijk is ie deze fase gauw voorbij, en gaat ie gewoon weer lekker tukken 's nachts, zoals het hoort.

Goed zo, dat je lekker vroeg naar huis bent gegaan! Mooie compensatie ook voor dat gesprek van morgen toch?
    En nu lekker VERLOF!!! Jeeej!! :D
    En hopelijk een gewoon gesprekje met de juf, zonder bijzonderheden, zat nog te denken: misschien heeft ie wel iemand voor zn kop gemept met zn gipsen arm, maar dat gips is er natuurlijk al af :D:p

Aach BD, knuffie hoor voor jou, niet leuk dat je kerel weg is! Wat is dat toch, met die juli papa's?! Lijkt wel hip, om 'm te smeren als vrouwlief hoogzwanger is!
    Succes bij vk, horen 't wel hoe het was!

Zo, en nu de status hier. Behalve het weer, gaat het een stuk beter hier! De lekkage is verholpen, plee hangt nog, bad zit nog (met 1 tegel minder weliswaar, maar je moet toch wat he :p), de wastafel is zelfs aangesloten dus ik kan weer boven tandjespoetsen ipv beneden, èn.... ik ben al naar de tandarts geweest!! :)
    Ze belden om half 10, of ik toevallig om 10 uur al kon? Ik was echt letterlijk net uit bed gestapt, dus ik moest me wel ff heel erg haasten. Gauw kop onder de kraan gestoken, in wat kleren gesprongen, auto van collega geleend en die kant op gesjeesd. Was om 1 over 10 binnen, vond ik best netjes!
    En het ging om een dooie kies waar ik een tijdje terug een wortelkanaalbehandeling in had gehad. Voelde dus niks van het gerepareer, gelukkig maar! Na een kwartiertje stond ik alweer buiten :D
    Nu verwacht ik alleen nog dat ze nog even bellen dat ik een nieuwe spiegel kan komen halen, en dan is mijn dag weer helemaal goed :)

Alleen vannacht echt vaak wakker geweest! Geloof om de 2 uur moeten plassen, pffff! Was vanmorgen dus echt niet lekker uitgeslapen. Hopelijk gaat t vannacht weer wat beter! 1 of 2 keer plassen prima hoor, maar zo vaak vind ik ook weer een beetje overdreven.
    Nu ga ik maar even een bakje koffie drinken, en daarna lekker douchen! Want daar was ik nog niet aan toe gekomen door alle haast van vanmorgen ;)

17. Flash

Flash Lid

23 feb 2011
    82
    0
    0
    Even mega-ego (ik lees tussendoor wel bij, maar uitgebreid reageren lukt even niet ivm dat stomme verslag wat voor geen meter opschiet)
    Net snel een boodschap gedaan voor avondeten. Manlief kan waarschijnlijk geen grote boodschappen doen vandaag / morgen, dus alleen het hoogstnoodzakelijke in huis gehaald. Kom ik in de supermarkt mijn schoonouders tegen met mijn dochtertje. Zij passen altijd op op woensdag, hardstikke fijn. Maar ik vond het toch klote om mijn dochtertje daar te zien en weer met hun te zien vertrekken. Ik stond met tranen in de supermarkt, onwijs lopen terugdringen en snel naar huis gerend met mijn halve boodschappen en thuis uitgebreid janken. Ik wilde haar meteen het liefste bij me houden. Echt erg, het zijn zulke schatten mijn schoonouders. Maar gelukkig hebben ze mijn traantjes niet gezien, want dan willen ze meteen helpen en dat hoeven ze niet telkens te doen. En nu nog steeds thuis typen met tranen in de ogen. Truthormonen!
    Zo, ik ga mezelf even bij elkaar rapen, even in bed rusten met mijn hobbitvoeten omhoog en dan weer verder met het verslag, dan gaat het vast beter.
    Einde mega ego bericht

18. vive2

vive2 Fanatiek lid

Preitje is gedraaid! En heeft gelijk maar besloten in te dalen dus het moet wel heul gek lopen wil ze zich toch weer omdraaien! Alle geklets van papa op blaashoogte heeft toch zin gehad!
    Daarnaast is mijn bloeddruk gezakt naar 61 onderdruk 144 bovendruk, weeg ik 97.5 kilo (maar daar heb ik schijt aan :cool:) maar moet ik wel rust nemen. Jahoorja, ik ben nu agestopt met werk, ik blijf geen offers brengen.

Nou, ik ga tompoezen halen! Ik kom later op jullie reageren, wij vieren een klein feestje hier!!

*SMAK*

O juul: gratuliere met je FLOF!!

19. meid

meid Fanatiek lid

14 okt 2010
    1.259
    0
    0
    he sucre, wat erg zeg...de verhouden tussen jou en je moeder op dit moment! maar kan goed begrijpen dat je even afstand neemt! je bent hoogzwanger en je kan dit er nu gewoon even niet bijhebben, jammer want dit is een belangrijke tijd die idd niet meer terug komt en zou het ook voor je moeder kunnen zijn.. loopt het contact tussen je moeder en je anders evt. broers en zussen ook zo lastig momenteel?
    nou in ieder geval een dikke knuffel van mij!

@misty, nou was het nog gezellig op je werk? lekker geklets en koffie geleut! ik ben sinds mijn verlof nog niet weer terug geweest, en ik vind het heerlijk! zag gister mijn werkgever door de winkelstraat lopen, maar ben ff snel een andere winkel ingelopen...je zal wel denken, slechte verhouding op d'r werk, maar helemaal niet. heb er gewoon echt geen behoefte aan nu in mijn verlof maar iets met mijn werk te maken te hebben, gek he!

@nee oke julia, dan is het goed, denk zal je even goed in de gaten houden, illegaal internetten tijdens je laatste werkdag, foei!
    maar jij nu ook officieel verlof! welkom bij de club...hihi
    hoe staat het eigenlijk met je man zijn missie....[zoonlief zonder luier snachts]

@bd, de kurk aan in geplugd? ach onthou, kan ook best lekker zijn paar dagen zonder je hub, lekker allemaal vrouwen dingen kijken op tv, eten wat jij lekker vind. de hele dag je nagels lakken zonder gezeur van een man die het vind stinken,ongegeneerd met een masker op je gezicht het hele huis doorlopen...
    veel plezier bij de echo!

@ientje, ahhh kijk eens aan, je kies ook al gemaakt! fijn fijn!en geen lekkages enz. meer.
    jeetje wat moet jij veel plassen zeg,irrie!!! ik heb nu eigenlijk sinds de laatste week dat ik gelukkig weer door kan slapen snachts, hoorde de vorige keer van de gyn dat de baby ingedaald is dus misschien
    daarom...???

@flach, oh jou schoonouders passen op woensdag op, leuk! mijn ouders passen op woensdag op, heerlijk!
    ik heb het ook lekker doorlaten gaan, even wat tijd voormezelf...
    maar kan me voorstellen als je zo je dochter ziet, dat je d'r mee wil nemen... nou tranen drogen en lekker genieten van een kind vrij dagje!
    succes met je verslag!

@vive, en en en hoe was het bij de gyn?is prei echt zo eigenwijs of hield ze de boel voor de gek.
    en je bloeddruk????????

ik moet vanmiddag om 4uur weer naar de vk, ben benieuwd!

mensen waar is het zonnetje??? stuur hem even deze kant op aub!

zijn jullie er trouwens al overuit hoe jullie het straks gaan doen met oppas en werken enz.??
    hier verandert er niet zoveel,di gaat zoontje naar kdv en woe naar mijn ouders, straks de baby ook, had gister telefoon gehad dat er plekje was op de baby groep.yehh!
    ik blijf di en woei werken en 2keer per maand de zat.

20. meid

meid Fanatiek lid

14 okt 2010
    1.259
    0
    0
    ah vive, zie net dat je terug bent! yeeehhhhh! wat goed zeg! fijn! en nu lekker tompoezen eten!

Deel Deze Pagina