Juli 2011 Mama's

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door nina1982, 20 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sucre

Sucre Fanatiek lid

1 feb 2008
    4.877
    0
    0
    Verpleegkundige
    Gelderland
    Heb al weer 2 uur lang flink last van voorwerk. Ga ff flink wat trappen lopen, ananashart eten, bitter lemon drinken, chinees eten en hubby verleiden. Misschien zet het dan wel door, haha.

2. Pina

Pina Actief lid

22 nov 2006
    467
    0
    0
    zelfstandig ondernemer
    Zuid-Holland
    @ Ientje: inspiratie qua eten is hier ook zeer welkom, vanavond maiskolf, vissticks en :) .... aanmaak-aardappelpuree.
    Niet precies wat ik bedoel met een gezonde, gevarieerde, voedzame maaltijd.

Maar ook hier staat de kast vol met Chicken Tonight ( het enige wat mijn vriend klaar kan/ wil maken) en allerlei pakken met minimale aanwijzingen.
    Gelukkig wel een bio-groenten-abonnement, dus dat voelt nog een beetje alsof ik goed bezig ben.

@ Bd: Knuffelze!!!

3. SupernovA

SupernovA Fanatiek lid

27 nov 2010
    1.419
    0
    0
    Zuid Holland
    @ Vive: Thankies voor de knuff! En bedankt voor de sale tip. Ben alleen niet geslaagd. In geen enkele webshop eigenlijk, tja soms zit het tegen.....

@ Knipjes: wat een horror verhalen weer. Gisteraaf op verjaardag ook, een vriendin van mijn zus had bij haar eerste een totaal ruptuur en vertelde daarover. I don't wanna know!!! :$

@ Milkshake's: Ik haal echt geen milkshake of ijs meer bij de Mac, ben een keer zo ongelooflijk naar geweest van een milkshake van daar. Ik dur het gewoon niet meer aan. Al snak ik soms naar een McFlurry rolo!

@ Ientje: staat je goed zo'n rieten rokje. Hier ook weinig inspiratie voor avondeten. Ik eet ook 5 van de 7 dagen alleen, echt niet gezellig ofzo.
    Vanavond toch maar gezond en makkelijk gedaan en een wrap met tonijn gemaakt. Blikje tonijn met een beetje mayo aanmaken in een schaaltje, wat klein gesneden augurk, mais, komkommer (en wat je nog meer lekker vind) er doorheen. Wat ijsberg sla in reepjes snijden. Wrap even in de over, dan rolt ie makkelijker op. Beetje sla op de wrap, tonijnmengsel erbij en oprollen. Binnen 10 minuten klaar! Het is niet echt een warme maaltijd, maar soms staat mijn hoofd niet naar warm eten. Het vult wel lekker.

Wat ik ook lekker vind als makkelijke maaltijd, is pasta salade. Als je een recept wilt dan hoor ik het wel. ;)

@ Geboorteplan: Hier wel, en afgelopen donderdag besproken met VK in het ziekenhuis. Op zich staat er veel in wat logisch of standaard is. In mijn geval wilde ik wel goed benadrukken dat ik medicatie slik, dat de psych op de hoogte wordt gehouden en dat er ook op psychisch vlak goed op me gelet word.

@ An: herkenbaar van schijtende kat. Hier maar eentje, maar die kan er ook wat van! ;)

@ Vaderdag: Tja, vriend is officieel nog geen pappa dus geen kado voor hem. Ik heb mijn vader een emmertje rolmopsen gegeven, vind ie lekker. :D

Zo, even vanuit bed naar de bank verkast, zo mezelf even verwennen met een cornetto! En we gaan gewoon verder met shoppen. :)

4. meid

meid Fanatiek lid

14 okt 2010
    1.259
    0
    0
    @sucre, jeeeee zeeggg wat hou jij ons in spanning!!!!!
    maar zie dat je je man nog niet aan het verleiden bent of doe je dat achter zsp....kom op actieeee!!!
    wij willen baby nieuws!

5. Ons Kleintje

Ons Kleintje Niet meer actief

succes sucre! ik zou niet teveel forceren,
    baby komt echt wel als hij of zij er klaar voor is.

6. ientje

ientje Fanatiek lid

7 jun 2010
    2.999
    0
    36
    Jaa Sucre, hopelijk zet t nu door! Maar dan moet je idd wel ff opzouten van ZP, tenzij je nog steeds 2 dingen tegelijk kunt: je hub verleiden en computeren :D:p

Pina, biogroentenabo, klinkt interesting, hoe zit dat?
    Ooooohw mais, lang niet op! Maar LEKKER!!!

@ Supernova: hm.. jammer dat je niet geslaagd bent, aan de andere kant wel weer goed voor je portemonnee.
    Klinkt goed, die wrap!
    En makkelijke pastasalades hou ik ook wel van :) dus brand maar los met recepten als je zin hebt! :D
    Logisch dat jij wel een geboorteplan hebt idd, lijkt me wel slim met je medicatie e.d.
    Hier ook net een cornetto op, yumm!! Jammer dat die dingen niet 2x zo groot zijn he :p
    Goed dat je nog ff over je vaderdagkadootje begint, moet het mijne nog ff bestellen... Mn vader heeft pas een nieuwe vlaggenmast in de tuin gezet, maar nou hangt er zo'n ouwe gare vale wimpel in. Beetje vlag op een modderschuit idee, maar dan andersom. Dus ik wilde gisteren 'even' een nieuwe gaan halen voor hem, had die winkel ze niet op voorraad. ;)
    En toen ik op internet ging kijken zag ik dat er verschillende vormen en maten bestaan, dus ik heb hem zelf maar ff laten kiezen.
    Duss... die ga ik nu nog ff gauw bestellen!

@ Meid, ik ben het helemaal met je eens! Wij willen baby's zien, wij willen baby's zien.... tralalalala! :D:p

7. annneliesje

annneliesje Fanatiek lid

16 jan 2011
    3.569
    0
    0
    Administratief medewerkster
    Noord Nederland
    @ meid, hoe was het bij je vader en schoonvader ? Tja hier hebben ze dat dus helaas niet verschoven. Ach ik maak me er niet druk om dat ene dagje red ik ook nog wel.

@ ien, wat grappig met zo'n rokje aan. Jammer dat ze geen kokosnoten hadden in je maat :D Hier is de relatie tussen schoonmams en mij nog nooit zo goed geweest (lees ze heeft eens gezegd dat het toch veel gezelliger was met de ex van R dan met mij :D:D) en ze klaagt daar altijd over. Merk echter wel dat ik normaal makkelijker het over me heen kan laten komen dan nu. Ben nu nog iets sneller dan normaal geneigd er iets van te zeggen. Heb alleen geen zin in ruzie, blijft toch de mams van R.
    Na je verhaal over de frambozenshit op de vloer, laat ik dus ook maar de frambozenmilkshake aan me voorbij gaan :cool: R. is nog heel erg lief geweest en heeft vandaag een lekkere mcshake voor me opgehaald (heb ooit in een ver ver verleden nog bij de mc gewerkt).

Pfff kattenbakproblemen zijn drama. Neem aan dat er niets medisch is dus dat betekend dat het puur gedragsmatig is. Het kan zijn dat de kat de bak te vies vind (heb er hier eentje die gaat er al naast zitten als er ook maar 1 drolletje in ligt), maar kan ook zijn dat de kat gestressed is om een of andere reden. Als stress de reden is dan is het erg lastig weg te halen, vooral met een nieuwe beeb op komst. Hou er rekening mee dat het dan tijdelijk erger kan worden :x Soms wil feliway nog wel eens helpen (dat is een feromoon, wij ruiken het niet maar de kat wel), maar dit is niet altijd het geval.

@ bd, effe gezocht (wist alleen dat het bij de bonnette in de buurt was, omdat hij daar ook naar boven is gefietst). Het ging om het CIRCUIT DES 3 COLS, een rondrit over 3 cols : Cayolle – Champs – Allos. 124 km., 3300 m hoogteverschil. Het is daar erg mooi fietsen (zegt hij, ik weet er niets van haha).

@vive, jeetje wat een gedoe van psz :) Hopelijk is je bananenkind snel beter. Wel handig dat je niet tegen zulk soort verhalen kan. R. is weer net anders, die is overdreven gefascineerd door alles wat medisch is. Kan hem niet gek genoeg.

@ supernova, bah wat vervelend dat het niet lekker gaat. Dikke knuf vanuit Steenwijk. Hopelijk heeft het shoppen iets geholpen. Ruzie is nooit leuk :( Volgende keer gewoon niet lang meer blijven op een verjaardag (en dat zeg ik, terwijl ik dat ook nooit kan haha).

@ sucre, brrr wil je niet met van die enge verhalen aankomen. Inknippen en dan door de kringspier, angst, bibber, bang, brrr. Voetjes zijn nog steeds niet normaal, loop maar standaard op mijn ecco-slippers op dit moment (mist haar mooie sexy hak-sandaaltjes).
    Is het gelukt met de milkshake ? ennuh hopelijk win je een paar miljoen met het eindcijfer 3.

@ ien, ben blij te lezen dat jij ook een renniesverslaving ontwikkeld. Drama is het, kan niets meer eten of het komt me omhoog. Ach zal wel bij de laatste loodjes horen. Ik ga vanavond de warme melk proberen (en als ik iets niet lust dan is het warme melk haha). Staat de box inmiddels in elkaar ?
    De inspiratie voor het avondeten is drama, hier is het vanavond chinees geworden. Heb voor van de week nog quich op het programma staan (als ik zin heb om het te maken). Verder vooral makkelijk en snel te maken eten.

@ bd, heerlijk dat je hubby thuis is, knuffel ze.

@ sucre, ik hoop dat het doorzet voor je.

@ supernova, heb je iets leuks gevonden bij het online shoppen ? Geniet van de cornetto.

@ hier, lekker rustig dagje bankhangen. We hebben vanmiddag nog even bezoek gehad van vrienden. Ze bleven gelukkig niet heel erg lang, hielden rekening met me (en dat is ook wel eens prettig). Vriendlief zit zich nu te verlekkeren aan angelina jolie (tombraider).

8. Sucre

Sucre Fanatiek lid

1 feb 2008
    4.877
    0
    0
    Verpleegkundige
    Gelderland
    Helaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaas, het zakt weer af, was wel even heftig zostraks. Stom hoor... Heb nu nog af en toe een flinke harde buik, meer niet...

Maar uhm, ik kan wel 4 dingen tegelijk hoor. :p;)
    Pc staat soms aan/open, waardoor het lijkt alsof ik online ben, maar dan begeef ik me elders in onze casa.

9. Sucre

Sucre Fanatiek lid

1 feb 2008
    4.877
    0
    0
    Verpleegkundige
    Gelderland
    BD, veel plezier met hubby!! En lekker knuffelen en zo. :)

Ientje, dus de box staat nu ook bij jullie in de kamer? Gezellig he.
    Owhhhhhhhhh, jouw man is niet lief, mocht je niet eens ff maccen. *troostknuf* Ik kreeg van hubby een heeeeeeeeel groot stuk chocola. Jammie! ;)
    Balen van je maagzuur zeg, vooral als niks helpt.. Lig je al wat hoger?
    Ok, geen enge verhalen meer over scheuren en knippen!

Supernova, jammer dat het shoppen nog niet is gelukt. Die wrap klinkt lekker, jammieeeeeeeeeeeee!!
    Goed dat je een geboorteplan hebt gemaakt!

Ons Kleintje, ik weet ook wel dat de baby pas komt als die er klaar voor is. Die ideeën waren toch ook maar een grapje. ;) Behalve dat verleiden van hubby dan he. :p

Anneliesje, ook zo'n schoonma dus. Ik krijg ook altijd het gevoel niet goed genoeg te zijn. Ze vind me te dik (heb maat 38/40) etc...
    Fijn dat je vrienden rekening houden met je, gebeurt ook niet altijd.

Goed om elkaar wat dinertips te geven. Vanavond hebben we zelf pizza gemaakt, ik eet geen kaas, gisteren gehakt-kerrie-bananenovenschotel met chinese kool, morgen pasta met mango, haricots verts, spekjes en lenteui.

En zometeen, me opmaken voor een lange nacht, denk ik...
    Ik wil ook wel babynieuws meiden! En babyfoto's :D

10. Bd81

Bd81 Fanatiek lid

5 jun 2007
    2.754
    1
    0
    Anneliesje; dan was het toch niet dzelfde rit die onze mannen hebben gereden. Mijne heeft vorig jaar marmotte gereden; 3 colletjes, te weten galibier, telegraphe en alp dhuez. 180km en 5500 hoogte meters. Niet dat het mij veel zegt hoor behalve dat ik 80km al ver vind laat staan 180km :)

Sucre; wat een spanning bij jou. Houd ons hier alert zie je wel.

Heb de kleine vandaag heel de dag nog niet gevoeld. Eng idee. Hebben jullie dat ook wel eens?
    Misschien wil hij / zij het wel tot vannacht bewaren voor papa. Hmmmmm ga maar ff rustig op bed liggen misschien voel ik dan wat.

11. annneliesje

annneliesje Fanatiek lid

16 jan 2011
    3.569
    0
    0
    Noord Nederland
    Bd, die staat ook nog op het lijstje van R :D We zijn de Galabier wel opgereden met de auto, maar dat vond ik niet echt een pretje.
    Ik meen dat je de kleine iedere dag minstens 3 keer moest voelen hoor, als je twijfelt of onzeker bent gewoon bellen.

@ sucre vervelend dat het weer afzakt, ben benieuwd of er babynieuws is morgen :)

12. AnkeM

AnkeM Fanatiek lid

21 mei 2011
    2.278
    1
    0
    Hallo dames, wat een activiteit hier, te veel om op te reageren... Behalve de dinertips ter inspiratie, datis wel een mooie. Vandaag salade met meloen en gerookte kip, gevulde varkenshaas en panna cotta (ouders op bezoek, vandaar). Morgen shoarma met pitabroodjes en knoflooksaus :D en sla tegen het schuldgevoel ;)

Verder gaat het hopelijk met iedereen ok met genoeg slaap en weinig maagzuur, harde buiken etc.!

13. julia6

julia6 Fanatiek lid

6 feb 2008
    3.639
    0
    0
    Gelderland
    Goeie genade, volgens mij heeft het vandaag in heel het land geregend en hebben jullie de halve dag achter de pc gezeten met zp als homepage.... 4 pagina's sinds mijn laatste bericht van gisteravond!!! :$

Gelukkig zijn er een paar zaken waar ik niet op ga reageren. Duo schijtende katten, frambozenkots en scheur/knip/hechting gebeuren. Wrom niet? Omdat het ene gewoon te ranzig voor woorden is en het laatste te pijnlijk! :cool:

@Bd, fijn dat je mannetje weer back home is! Heerlijk!
    Toen ik laatst op het nieuws zag dat die jonge Belg was overleden tijdens zo'n afdaling (Tour Italie ofzo??) kreeg ik echt de bibbers. Ik zit niet snel in de stress, maar als je met 100 (??) km per uur een berg afraced op een fiets....... Griezelig lijkt me dat, en dan voornamelijk voor de thuisblijver! Dus, jij vast ook extra blij dat hij weer naast je op de bank zit! Geniet er lekker van!

@Eli, jullie zijn er maar druk mee. Wanneer is de verkoop van jullie oude huis helemaal rond?
    En, we buddy-en, buddien, buddiën :( Sucre gewoon samen en zien wel wie het eerst het verlossende smsje online gaat zetten. Desnoods dubbel, het is natuurlijk ook wereld nieuws dus dat mag hier dadelijk best 2 keer verschijnen! Toch? :)

@Annelies, heerlijk! Alleen morgen dus nog werken! Heb je het dan nog druk of is het voornamelijk overdragen, kletsen en niks doen? Ik weet eigenlijk niet wat voor baan je hebt/wat je doet?

Wat zoonlief ervan vond dat zijn vader afgelopen dinsdag al het vaderdagcadeautje heeft uitgepakt? Ach, ik was er niet bij, maar ik denk niks. Knulletje is ruim 2,5 jr....

Vanmorgen zat hij naast me op bed en wilde even de baby aaien. Ik kreeg een paar natte kussen op mijn buik en vervolgens vroeg hij: 'mama, hoelang komt de baby?' Dus ik zei, over een week of 4, nog 30 nachten slapen. (niet dat dat hem nou zoveel zegt, maar een echt antw. is beter dan geen antw, toch? ;)). Hij keek me aan en vroeg: 'komt de baby over 12 uurtjes mama?'. :D

Dus.... of zijn papa het cadeautje nou op dinsdag of vandaag openmaakt....;);) Hij heeft het vandaag gewoon nog een keer gegeven toen zijn grote broer zijn knutselwerkje ook gaf en leek niet minder trots! :)

@Ien, geweldige foto! Je ziet er prachtig uit! :D En dat tshirt, is die van de prenatal die ze toevallig ook in het fel blauw hebben/hadden?

Goed van jouw hubje, bezig met de box, staat hij inmiddels al?

Wat betreft kook inspiratie. Haha, toevallig! Ik wilde laatst dezelfde suggestie doen. Even wat ideetjes van elkaar op doen. Hier ook echt geen inspiratie namelijk. Wil je die van mij van vanavond weten, yummie! Whopper met kaas van de Burger King in Scheveningen, 3 slokken cola en 2 frietjes! Of die binnen de schijf van 5 valt durf ik niet te garanderen, maar lekker was het wel! :cool:

@Vive, intelligente juffen daar op de PSZ..... what else to say.... Schande!

Maar ontbijt truc klinkt super! Ahhh! Bananenkind ziek? Dat is zeker de jongste! *grijns* Beterschap voor het knulletje!

@Ach Nova meid, wat klote dat je je zo rot voelt! :( Knuffel! Goed dat je verjaardagen hebt afgezegd en even alleen aan jezelf denkt. Hopelijk knap je snel op en voel je je wat positiever!

@Pastasalade, Ien, ik had laatst een lekkere, pasta dus, zongedroogde tomaatjes, gerookte kip, lekkere zoete paprika, komkommer, mais en honing/mosterd dressing. Volgens mij ben ik niks vergeten. Tis alleen zo'n maaltijd die je in de tuin bij het avondzonnetje eet en niet binnen terwijl de regen op de ramen tikt.

@Vive, had jij het net nou over afgelopen nacht een goede nacht om te bevallen ivm bezoek thuis om op te passen? Ik zat daar vannacht namelijk aan te denken. Wat hebben degene die al kinderen hebben geregeld als het een nachtelijke bevalling wordt?

Zo. Sucre, sms gerust, ook 's nachts, voor babynieuws word ik graag wakker gemaakt! Niet voor ranzige mmsjes die Ien van plan was te sturen, die open ik niet eens.

Ik zit weer thuis op de bank na een dagje randstad. Was gezellig, maar door ranzig weer geen strandwandeling en dus de schepjes en emmertjes ook maar thuis gelaten. Wel naar Sealife geweest met de het clubje. (vergeten dat het zondag was, sjemig druk!!!!:$) Mijn vriendinnetje met haar dochter die in Antwerpen wonen was ook op bezoek bij het vriendinnetje in Den Haag, erg leuk. Zij gaat in sept. emigreren naar Canada, dus leuk om haar weer te zien, ookal waren we +-2/3 weken geleden bij hun op bezoek. Nu kan het nog, dadelijk zitten ze zo ver weg!

Afgelopen nacht, lief dat jullie er allemaal naar vragen, ging redelijk. Zoontje wel wakker, maar viel sneller in slaap omdat mijn man in zijn kamer campeerde. Die houden we er dus nog even in. Ik blijf heel licht slapen en werd er wel wakker van, maar toch anders dan wanneer hij naast je bed staat natuurlijk. En heeeel eerlijk... :cool: het hele bed voor mij alleen slaapt echt zoveel lekkerder momenteel!!!

14. Bd81

Bd81 Fanatiek lid

5 jun 2007
    2.754
    1
    0
    Julia; als bevalling snachts begint dan kunnen we altijd mijn schoonouders bellen, die wonen vlakbij. Zola cher nog niet serieus is blijft zoontje gewoon doorslapen in eigen bed.

Stond meneer om 5.30 naast mijn bed; mama natte broek. Jawel hoor alles onder geplast (naast zijn luier, hoe krijg je het voor elkaar :) ) dus kind omkleden, bed verschonen en ja dan zit je om 6u klaar wakker in je bed. Moet vandaag op cursus dus dat wordt nog wat pfff.

15. ientje

ientje Fanatiek lid

7 jun 2010
    2.999
    0
    36
    Goeiemorgen!
    Pff gisteravond lag ik al om half 10 in bed, maar kon echt niet slapen! Eerst boek uitgelezen en daarna nog de halve avond (maak daar maar hele van :D) op mn mobiel zitten zp-en. ;)

En nu is het nog maar net 7u geweest en ik ben alweer klaarwakker! ;)

Oeps, Annelies, was niet mn bedoeling om jou van de frambozenshake af te helpen hoor! :)
    Bedankt voor de tips mbt schijtende kat. Kat is sowieso altijd al best wel gauw gestresst, maar zou niet zo goed weten waarom nu ineens extra. Ik ga es googlen op feliway!
    O ieeuww warme melk! Als ik iets vies vind... brr! Maar ik hou sowieso niet van melk, scheelt ;) Heeft 't geholpen? (zeg nee, zeg nee, anders 'moet' ik dr ook aan! :D:p)

@ Sucre: hm, jammer hoor, die kleine van jou die maakt het spannend!
    4 dingen tegelijk, knap hoor, ik heb al moeite met 1 ding tegelijk :p
    Ja ik lig echt helemaal zo \/ in bed, hoofd omhoog ivm zuur, benen omhoog ivm warme poten en kramp. ;)
    Ff seri Sucre, te dik? Jij? Met maatje 38/40? Wat heeft ze zelf? 34 dan zeker? Snap sowieso niet waarom (schoon)moeders dat soort dingen roepen, is toch niet lief?
    Wat een lekkere combi's maak je, met fruit en groente door mekaar, durf ik nooit zo goed! Maar klinkt wel lekker!
    Hoe is je nacht gegaan?

@ Bd: kleintje niet gevoeld? Nu nog steeds niet? Zou dan zeker ff bellen naar vk hoor!

Had zelf gisteravond ook het idee dat ik de kleine niet (veel) had gevoeld gisteren. Gelukkig begon die gelijk te trappen toen ik dat dacht, was weer even gerustgesteld.
    Merk sowieso wel dat deze de ene dag een heel stuk drukker is dan de andere dag, zal wat worden straks... ;)

@ Juul: hihi, 4 weekies, 12 uurtjes, ach wat scheelt het :D
    Dat shirt is idd van prenatal, ook in t blauw? Kan best, heb jij die? :p zou me niks verbazen :D
    Oh wat een heerlijk verantwoorde maaltijd zeg *krijgt spontaan trek zo vroeg smorgens*
    O haha, ik had het over de burgerking maaltijd. Die pastasalade klinkt ook yumm!!

Leuk dat dagje strand leuk was, al was het geen lekker strandweer. Zal idd wel druk zijn geweest ja bij sealife. Wel leuk?

Mooi dat hub-bij-zoon-op-kamer werkt, heb jij het bed lekker voor jezelf.

Nou, ik ga ff gooische vrouwen kijken en misschien (hopelijk) nog even in slaap vallen! Laterr!

16. annneliesje

annneliesje Fanatiek lid

16 jan 2011
    3.569
    0
    0
    Noord Nederland
    Goodmorning :D

Zowwww mijn laatste werkdagje is aangebroken. Ik werk op dit moment (al vanaf week 22 of zo) thuis. Trok het reizen naar Groningen niet meer door mijn bekkeninstabiliteit, de misselijkheid en de harde buiken. Het was of thuiswerken (op eigen tempo) of de ziektewet in. Aangezien ik dus echt niet niets kan doen is het het eerste geworden en dan lekker op eigen tempo dingen doen. Ik werk bij Z.iggo op de adminstratie/facturering.

@ bd heb je je kleine al gevoeld ? Je jongen was er al vroeg bij vanochtend, knap hoe hij dat voor elkaar heeft gekregen, maar heerlijk wakker worden dus :)

@ anke, owww shoarma lekker. Het is trouwens amper meer bij te houden ;)

@ julia, Jummie, lekker verantwoord gegeten dus. Wij zijn ook wel eens bij sea life naar binnen geweest, maar je kunt daar beter naar binnen stappen wanneer het iets mooier weer is :D Wow Canada is wel ver weg, maar ik geef ze geen ongelijk. Het is een prachtig land. Gelukkig dat zoonlief vannacht beter heeft geslapen.

@ ien, ik heb geen idee of warme melk zou helpen. Mijn maag besloot gisteravond dat hij maar voortijdig geleegd moest worden in de wc-pot. Dus we wagen vanavond maar een poging. Ik heb dus ook echt een hekel aan melk, dus ben benieuwd (maar zo langzamerhand in de fase dat ik alles wel wil proberen).

Veel plezier bij het kijken naar gooische vrouwen. Ik drink effe mijn koppie thee op en dan zal ik hier de stofzuiger maar eens door de kamer trekken (jeetje wat een haar van de katten).

17. Flash

Flash Lid

23 feb 2011
    82
    0
    0
    Wat gaat het allemaal hard met de pagina's op ZP! Ik lees wel even bij, maar moet nog steeds aan mijn verslag werken. 't is nog niet af, maar de deadline is a.s. donderdag, dus dan moet het ingeleverd worden.

In ieder geval wel het een en ander aan het rommelen bij een paar van jullie lees ik, maar nog niet bevallen. Als ik dan zie dat ik ook aan het begin van het lijstje hang krijg ik wel even de kriebels hoor! Ben wel heel nieuwsgierig naar ons beebje, maar over een week is vroeg genoeg.

En hop, weer terug naar mijn verslag.

(BD, fijn dat je hubbie weer terug is!)

18. julia6

julia6 Fanatiek lid

6 feb 2008
    3.639
    0
    0
    Gelderland
    @Bd, auw wat vroeg! Succes met cursus vandaag!
    He, en stel het begint in the middle of the night, komen jouw schoonouders dan naar jullie of breng je jullie zoon naar hun?
    Zo'n laatste deal hebben wij met mijn moeder, al hoop ik dat het niet nodig zal zijn.

Eens even terugzoeken, heb die maaltijd groente/fruit van Sucre over het hoofd gezien. Pilav is wat dat betreft ook een lekkere. Rijst, met saus met kip, paprika, ui, perzik, tomatenpuree, beetje sap van de perzikken en flinke hoeveelheid sambal als je van pittig houdt! Lekker!

@Ien, ja dat shirt heb ik ook, maar dan de blauwe variant :)

@Annelies, werkze vandaag! Oh ja, inderdaad, je had wel eens eerder verteld waar je werkte, sorry! Als je zo thuis werkt, hou je je dan ook echt aan de uren? Poeh, ik zou dat volgens mij niet kunnen namelijk.....

Getsie, wat balen van dat maagzuur meiden! Ik kan er (gelukkig) niet over meepraten, maar hoop dat het de laatste weekjes toch wat minder zal worden. Heb verder geen tips, maar als jullie dan toch aan de melk gaan, zo koud mogelijk als je het niet lust, dan zit er minder smaak aan. Maar goed... dat is vast algemeen bekend, dus zal me er niet meer mee bemoeien.

Over melk gesproken. Toen "onze" bulgaarse oma nog leefde in een dorpje in Bulgarije, stonden we in de weekenden dat we bij haar waren altijd vroeg op om met een lege cola fles langs de kant van de weg op de plaatselijke boer te wachten. Deze kwam dan met een oude krakkemikkige Lada aansjezen. Uit zijn auto had hij de achterbank verwijderd en stond deze vol met van die melkvaten. Met een trechter schonk hij dan je fles vol melk en betaalde je daar een paar duppies voor. Rechtstreeks van de koe dus. Thuis nog een keertje laten koken en mijn mannetje (en de rest van de Bulgaarse kant van de familie) slurpte dan vervolgens bekers vol met warme melk en vooral dat velletje erop naar binnen, waarbij ik dus echt mijn smoel in bedwang moest houden om geen vieze bekken te trekken. Getverdemme, dat vette vel!!!! Brrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr!!!!!!!!! Zo. Dit was mijn aandeel in het maagzuur gebeuren, nu hebben jullie er vast allemaal last van, gna :p:D:cool:

Heb heerlijk geslapen vannacht, niet 1x eruit geweest en zomaar 6 of 7 uur achter elkaar. Joepie!

Nu beetje poetsen, boodschappen, speeltuintje etc etc.

@Flash, werkze aan verlag, ga je het redden tot donderdag?

Doei

19. julia6

julia6 Fanatiek lid

6 feb 2008
    3.639
    0
    0
    Gelderland
    Bevallingslijst:
    11 april 2011 - Ons Kleintje - 2 zoontjes - zkh - 27+4 - Borstvoeding via de voedingssonde, ik kolf al 9,5 weken lang volledig 1 liter op een dag. Ik heb al 1 vriezer vol afgekolfde voeding en de kleintjes nemen al slokjes uit de borst en deels via sonde en uit fles. :)

Al 2 jongens geboren.

Uitgerekende data:
    3 juli 2011 - Sucre (31) - 2e kindje - thuis - bv
    7 juli 2011 - Flash (36) - 2e kindje - ziekenhuis - fv
    8 juli 2011 - ientje (29) - 1e kindje - thuis - bv
    9 juli 2011- meid (28)- 2e kindje- ziekenhuis
    10 juli 2011 - SupernovA (29) - 1e kindje - ziekenhuis - bv
    11 juli 2011 - pina (33) - 1e kindje - thuis? - bv
    11 juli 2011- lovekees (23)- 1e kindje -ziekenhuis- bv
    12 juli 2011- AnkeM - 1e kindje -thuis- fv
    13 juli 2011 - Misty1984 (27) - 1e kindje - thuis - bv
    15 juli 2011 - Marrie28 (31) - 2e kindje - ziekenhuis - bv
    17 juli 2011 - julia6 (32) - 3e kindje - thuis - bv
    23 juli 2011 - bd81 (29) - 2e kindje - ziekenhuis - bv
    25 juli 2011 - Vive la Fête - 3e kindje - ziekenhuis - bv

28 juli 2011 - MiRowsu - 1e kindje - ziekenhuis - fv
    30 juli 2011 - elionorah (29) -2e kindje - ziekenhuis - bv
    31 juli 2011 - annneliesje (29) -1e kindje - ziekenhuis - bv

Wij verwachten 5 meisjes, 4 jongens en van 9 kindjes is het geslacht nog onbekend.

Afspraken:

20 juni - Misty - controle vk + liggingsecho
    21 juni - MiRowsu - Echo + vk
    22 juni - Julia - controle vk
    23 juni - ientje - controle vk
    23 juni - Sucre - controle vk
    29 juni - Annelies - controle vk
    29 juni - BD81 - controle vk
    05 juli - Annelies - controle gyn + echo

Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ Vlindertjes Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ
    Inger1979
    Blike1987
    MMM

Buddies:
    Julia - Ientje
    BD81 - Vive la Fête
    Sucre - Elionorah
    Anneliesje - SupernovA

20. Elionorah

Elionorah Bekend lid

14 jun 2010
    761
    0
    0
    Nurse
    Amsterdam
    Goedemorgen, wat kletsen jullie weer veel! Inderdaad een regenachtige dag gisteren :)

@meid, vroeg jij of ik al verlof heb? hmm, ik zit al 9 weken thuis, sinds ik met dreigende weeen opgenomen was in het ziekenhuis voor een dag. Dus werken is allang verleden tijd.
    In totaal zal ik er zeker 6 maanden uit zijn, das niet mis.
    Maar nu ik 34 weken ben is mijn verlof ook officieel begonnen, en ik moet er niet aan denken om nu nog weer terug te gaan en focus proberen te zoeken voor werk.

@mega dip. Oef gisteren zat ik er echt even helemaal doorheen, het lukt me maar niet om erover te praten met hubby, dus het kropte zo op. Op een gegeven barste de bom en heb ik toch een partij liggen huilen. Ik dacht echt dat ik er niet uit zou komen, en dat ik de laatste 6 weken gewoon niet zou gaan redden.
    Gelukkig lucht een beetje praten en huilen dan toch wel weer op. En nu ga ik maar weer door met de komende week. Kleine stapjes, kleine stapjes.

@harde buiken/voorweeen: vannacht werd ik zowaar wakker van pijnlijke steken in mn buik, dat had ik nog niet eerder zo gehad.

@sucre, oh bij jou blijft het ook wel spannend zeg! Het is ook helemaal de periode dat het gewoon echt kan gaan gebeuren. Ik hou mn phone in de gaten :)
    En nu we een pc en een mooi engels bureau hebben staan, kan ik ook gemakkelijker even online checken. dus hopelijk ben ik dichter in de buurt.

@julia, de verkoop van ons huis is helemaal rond nu hoor. (had ik dag niet gemeld hier?.. hmm) op 1 juni is alles ondertekend en nu zijn we er helemaal klaar mee!! Heerlijk. Daar hoeven we ons dus ook niet meer op te richten.
    Nu lekker in huis rommelen, al kan ik zelf niet zoveel doen. Ons huisje wordt wel steeds meer ons om het maar zo te zeggen :)

Oh ik moet gaan, oma komt mn meissie ophalen.
    Ff spullen inpakken :)

Deel Deze Pagina