@MiRowsu: hopen maar dat ze nog even blijft zitten dan en in dit tempo aan blijft komen! @tante Marrie: gefeliciteerd! Leuk zeg, een nichtje dat even oud is als je eigen baby, leuk speelmaatje @ien: ik moet mijn tas ook nog pakken, heb wel een lijstje klaar liggen maar moet nog even de stad in voor de laatste dingen (heb niet eens een echte pyjama). Ach als het goed is heb ik die hele tas niet nodig @sucre: lekker dat je man weer een baan heeft, dat thuiszitten is voor niemand goed. @bd: lekker, bijna verlof, geniet ervan! Ben bij de vk geweest, alles weer ok. Daarna pedicure, heb weer mooie zachte voetjes. Die paraffine was toch wel gek, gewoon een kaarsvetbadje. Maar ruikt heerlijk en goed voor mijn droge velletje! Kan ik zaterdag leuke sandalen oid aan... gelukkig kan ik zelf nog bij mn voeten, mooi nagellakje opsmeren! Moet ook nog een outfit verzinnen, vrees dat ik toch een nieuw jurkje moet kopen aangezien goede vrienden gaan trouwen en we voor de hele dag zijn uitgenodigd. Toevallig is de bruid verloskundige (niet de mijne) en heeft ze ook collega's uitgenodigd, dus kan met een veilig gevoel gaan partyen!
Hihihi, Annelies, nee hoor, ik had gewoon een schaaltje ijs met een paar aardbeien erop. Gewoon een portie dus, maar ook nog een cornetto! En nog steeds warme handen! En de spiegel komt begin volgende week in die winkel binnen en dan word ik gebeld. Dat is ze geraaie ook! Vriendinnetje/collega komt zo langs dus ik hou 't ff kort. Tot laterrr!
Hey Kletskoppen! Niet bij te houden gewoon! Ik ga niet alle pagina's meer terug lezen hoor. Trouwens mijn reactie op sommigen zouden dan ook mosterd na de maaltijd zijn (of beter gezegd, na de kippekutjes). @ Sucre: Nieuwe baan voor hubby, wat een goed nieuws, kan me voorstellen dat jullie daar erg blij mee zijn. Wel spannend zo vlak voor de bevalling! Enne, weken aan voorwerk bij een tweede, jeetje, zou ik niet aan moeten denken. @ Vive: Hoe is het allemaal afgelopen met man op zijn werk? En wat was er gebeurt? Iemand uitgehaald? (hmmm, volgens mij kom ik nu best over als een ramptoerist!) @ Flash: iedereen van pad af bij jou thuis. Is dan zeker een reality check voor hubby, maar zielig voor je kleine meid.. Het zal lastig te begrijpen zijn voor haar. Succes met het verslag! @ Marrie: gefeliciteerd met nichtje! @ Vluchttas: die staat hier helemaal klaar, belangrijke papieren erin, kleingeld, opladers, kleding enz enz. Nu is het misschien oo een goed idee om dat ding ook daadwerkelijk mee te nemen als we ergens heen gaan. Ik zie al helemaal voor me dat we ergens op visite zijn, vliezen breken, gelijk naar het ziekenhuis moeten, en dat mijn zorgvuldig ingepakte tas nog thuis staat te prijken naast de Maxi Cosi. @ MoRiwsu: Jeetje, 1900 gram! En dan te bedenken dat 1,5 geleden bij mij de schatting al op 3500 gram zat, da's wel een heel verschil. Gelukkig wordt je goed in de gaten gehouden! @ Soaps/ tv series: voor iedereen die zich 'schaamt' voor as the world turns, the bold en the beautiful enz enz. Ik heb de overtreffende trap, iedereen mag opgelucht ademhalen, want ik ben een Star Trek fan! Ik heb vriend-lief alle Star Trek series op de pc laten zetten (pc zit aan tv vast), en we hebben net het eerste seizoen afgerond. Oh, en het is niet zo dat vriend-lief mij deze serie heeft aangepraat hoor. Eerder andersom, hij had er 'wel eens' een aflevering van gezien. Nou, afgelopen weekend was een drama, maar wel een eye opener voor mij. Rustig aan, is mijn nieuwe motto. Ik begin nu enigzins weer een beetje op energiepeil te komen, was gewoon echt helemaal leeg. Mijn eerste gedacht afgelopen weekend was dan ook: 'wat als ik nu moet bevallen?'. Dat had ik echt niet aangekund! Met online shoppen ben ik helaas ook niet geslaagd, maar inderdaad beter voor de portomonnee.
Hahaha, Daffie heeft misschien een abon. op ons topic ik ben schuldig aan teveel online zijn, zij aan vaak meelezen! Zie die naam geregeld onderin bungelen Nu ook by the way
Goede middag! Hmm, bijlezen wordt wel een hele klus, dus ga er maar niet aan beginnen haha. @Marrie: Gefeliciteerd met je nichtje! Leuk @Klossen: Hier staan ze ook onder het bed en had er ook 10 nodig ivm boxspring. @Julia: Zo, dat zijn nog eens snelle bevallingen. Hopelijk gaat de 3e net zo voorspoedig. @Meid: Was alles goed bij de VK? @Sucre: Mijn banner klopt inderdaad niet, maar weet niet meer hoe ik het gemaakt heb en moet aanpassen haha. Maar goed, ik ben morgen precies 37 weken @Mirowsu: Fijn dat ze jullie extra in de gaten houden en ach, sommige krijgen gewoon kleine kindjes toch? Als het verder allemaal goed gaat, dan komt het met het gewicht vast ook wel weer goed. @Bd: Joehoe, bijna verlof, heerlijK! HIer alles ramen gewassen, dus kan weer heerlijk naar buiten koekeloeren. Daarna lekker een middagtukje gedaan. heerlijk dat verlof.
@ miro, ik hoop dat je beeb dan nog even een behoorlijk tijdje blijft zitten, zodat deze lekker nog wat kan groeien. @ anke, super dat alles goed was bij de VK. Klinkt heerlijk die voetenbehandeling (jaloers). Mocht er zaterdag dus iets mis gaan dan heb je hulp genoeg aan je zijde @ ientje, ach dan valt het nog mee. Wel lekker aardbeitjes (jummie) @ supernova, jeetje daar heb ik helemaal nog niet bij nagedacht om dat ding achterin de auto te zetten mochten we weg gaan. Ik ben af en toe echt niet slim ennuh star trek kan best leuk zijn hoor. Mijn moeder heeft het echt mega-vaak gekeken (beetje te vaak naar mijn zin haha).
@marrie, wat leuk dat jullie er morgen heen gaan! Even weer zo'n klein frummeltje vast mogen houden met de wetenschap dat je er binnen een paar weken zelf ook 1 in je handen hebt! Heerlijk toch? Al een cadeau gekocht? Zo ja, vertel vertel! @Anke, fijn dat alles goed was bij de vk en dat is idd wel een gerust gevoel, zo'n feestje waar vk's rondlopen, haha! Hopelijk voor hun geen vroegtijdige bevalling van jou - want remember... ze zijn wel op een feestje he? Waarom wij naar NL zijn verhuisd vanuit Bulgarije vroegen euhmm... Sucre en Annelies geloof ik. Laat ik voorop stellen dat we tijdelijk hier zijn. Of dat tijdelijk nou 3, 6 of 9 jaar zal worden, dat weet ik niet. Er zal in de toekomst nog 1 verhuizing in de planning zitten, of beter gezegd: 1 emigratie. Toen we deze kant op kwamen was de oudste 1,5 en ik zwanger van de 2de. Ik vind dat je niet constant moet verhuizen wanneer je kinderen hebt en deze gewend zijn op een plek/huis/school/vriendjes etc. Maar acht de kans dat we nog een keer die stap zetten vrij groot. Dat zal, mede afhankelijk van hoe wij het aanpakken en hoe wij erin staan ook naar de kinderen toe, dus 1 keer een grote stap voor ze zijn/worden, maar ik geloof niet direct fataal voor hun ontwikkeling etc. We hebben teveel reiskriebels, een te grote wens om nog eens ergens anders overnieuw te beginnen en toch ook niet altijd even happy met het wonen in NL. Daar zal ik jullie verder niet mee lastig vallen. Dat was de vraag ook niet, haha. Ik dwaal af.... We zijn verhuisd naar NL omdat er in BG geen kinderopvang is voor kinderen tot 2 jr en je als moeder dus 2 jaar lang 'moederschapsverlof' krijgt; je in BG niet parttime kan werken, alleen maar fulltime; ik graag (helemaal in de periode dat onze ukkies nog klein van formaat zijn) een groot deel van de ontwikkeling wil zien/meemaken etc en toch ook sterk de wens heb ernaast te werken. Tevens heeft mijn man hier de mogelijkheid parttime te werken, waar hij dan waarschijnlijk eindelijk vanaf aug. mee begint - 4 dagen ipv 5 - als het aan hem ligt wordt hij huisvader en werkt hij helemaal niet meer. Financieel gezien onmogelijk, maar voor hem al een enorme luxe dat hij dadelijk 'maar' 4 dagen in de week zal werken. Dat is het wel zo'n beetje. Dus helemaal niet omdat ik NL en/of familie hier miste ofzo. Nooit geen heimwee gehad, alleen chagerijnige avonden als ik wist dat ik een NL's feestje ergens in het land miste, terwijl ik in Sofia zat. Zo, da's dan wel geen A4 formaat antw. zoals Annelies haar rea, maar lang genoeg dacht ik zo. @Sucre, idd een optie de jongens een paar dagen naar mijn moeder te 'sturen', alleen heb ik er geen enkel vertrouwen in dat ik dan ook zal bevallen, haha. Sterker nog, zul je zien dat ze terugkomen en het die nacht begint... Maar wie weet... Ik hou hem in mijn achterhoofd! Slecht zeg dat de eerste bewoners daar akkoord mee zijn gegaan (misschien uit onwetendheid, maar dan nog balen!), en jullie en buren zitten nu met de ellende. Geen garanties e.d. meer zeker? @Meid, een etmaal heeft 24 uur he? Haha. Hier ook een middagkindje, die 2de van ons iets na 13 geboren. Vond het ook wel gek na de eerste moet ik eerlijk zeggen, die kwam ook rond 01u maar dan dus 'snachts! Enne bij jou de 1e dus in 6 uur, snel! Bereid je maar voor dan, haha @Ien, leuk spooktochtje! Kom maar even langs! Weet je wat je dan meteen kan doen? Ik ben er net achter gekomen dat mijn buurman zijn huis te koop heeft staan. (heel gek, bordje hangt alleen op zijn achter slaapkamer raam, ipv voorkant huis?!?! Aan de achterkant komt geen kip voorbij!) Maar anyway... kan je eens checken, en overwegen om eindelijk eens in de grote stad te wonen ipv dat durp daar! (oke... nu vraag ik om commentaar over je toekomstige buuf, kom maar op!) Ik ben trouwens blij dat het te koop staat, heb geen last van buurman, maar heb er ook niks mee. Dus.... leuke gezinnen die interesse hebben om in mooi Nijmegen te wonen???? Op Funda net stiekem zijn huisje aan de binnenkant bekeken. Getver pielekes, wat kunnen mensen toch een lelijke meubels aanschaffen, hahaha! @Misty, ja snelle bevallingen, en bij de 2de heuuulllll veel naweeen! Uiteraard minder erg dan voor of tijdensweeen, dus ik klaag niet. Jij doet het goed tijdens je verlof, ramen wassen... jemig. Dat doe ik bijna nooit, laat ik hubje oplossen Maar stoer hoor! Lekker he, zo'n dutje? Geniet er van! Nou, ik ben weer bij, zal vanavond wel weer lappen tekst door moeten ploegen. Over een uurtje pak ik de trein naar Den Bosch, eetcafe afspraak met vriendinnetje. Dus van mijn kant rust, zal niet meer spammen de aankomende uren! Doeii
Marrie, dus de kleine meid heet Juul? Leuk! Ientje, lekker dat je nog even hebt geslapen! Nog een lekker sateetje gegeten? Of juist niet. Jeetje, wat eet jij veel ijs!!!!!! Deel eens wat met ons! Jammer dat het nog niet helpt tegen je warme handen. Dus jij bent handig in het speuren naar afleveringen? Ok het gaat om Bones, seizoen 6, aflevering 24, change in the game. Heb zelf ook al gezocht, maar kan niks vinden. In het Engels mag ook! Al gehoord wanneer de spiegel komt? Wordt wel eens tijd ja! Vive, misschien drukt je harde baarmoeder tijdens die harde buiken op je onderste holle ader, waardoor er minder bloed naar je hart stroomt, zodat deze harder moet werken om zuurstof rondgepompt te krijgen? Beetje medisch verhaal he, sorry. Dat rode hoofd weet ik niet helemaal. Hoe adem je op zo'n moment? Mirowsu, waarom denken ze dat je niet de 40 wkn gaat halen? Ze is de afgelopen weken gelukkig goed gegroeid, maar idd nog wel erg klein. Hopelijk blijft ze nog even lekker groeien in je buik! Anneliesje, hopelijk krijgt jouw voorgevoel gelijk! Ik heb alleen het gevoel dat er stiekem iemand voor zijn beurt gaat bevallen. Owh en lekkere Mike, mmmmmmmmmmmmmmmm die missen we wel he! NCIS vind ik ook geweldig, zulke lekkere flauwe humor! Oehh lekker, allemaal illegale afleveringen bekijken! Fijn dta je nog gezellig met je collega's hebt kunnen kletsen. Je zit ook al zo lang thuis, dan is dat ook wel even fijn lijkt me. Fijn dat je zo goed geslaagd bent met shoppen!!! Anke, hij had wel een baan hoor. Maar 1 waar hij het niet naar zijn zin had. Dus wat is erger, elke dag met veel tegenzin gaan werken of thuis zitten. Geen idee, maar ben blij dat het nu gaat veranderen. Fijn dat jullie weer zijn goedgekeurd. Heerlijk de zachte voetjes! En zaterdag kan jou niks gebeuren met zoveel kundigen aanwezig. Supernova, owh Star Trek, dat is wel de overtreffende trap van fout. Wel leuk dat het een soort van gezamenlijke passie is. Succes met rustig aandoen he. Ik neem nooit mijn vluchttas en mc mee als ik weg ga. Mocht ik in het zkh bevallen, kan iemand anders die mc wel voor ons meenemen... Julia, misschien zijn het wel stalkers, lol. Ok, duidelijk jouw verhaal. Dus in de toekomst weer terug naar BG. Mooi vooruitzicht! Hoe lang heb jij er gewoond? En hoe ken je je man? Nee, geen garanties meer helaas. Echt balen. Leuk he, spieken op Funda! Hopelijk komen er tzt leuke gezellige buren voor in de plaats. Die misschien wel houden van een lekker kippenkutje op zijn tijd. Fijne avond, wat gaan jullie eten? Misty, ik kan me er niet toe zetten om de nieuwe ramen te wassen. Manlief zei net over de foon, dat hoef jij toch ook niet te doen, dat doe ik wel. *flieft* Ik ga mijn zoon ophalen bij de gastouder en dan eten koken. Tot later allemaal. Keep your legs closed!
ze denken dat ik de 40 weken neit haal i.v.m. voorweeën en omdat ze echt goed vast ligt en ik al een propje ben verloren.. mzaar er zit natuurlijk gewoon een kans in dat ze wel blijft zitten..maar dat is natuurlijk afwachten
@julia Kan me voorstellen dat je nu niet onverdeeld happy bent hier, dat is wel lastig. Maar wat een verschil in werkcultuur zeg. Ik heb een roemeens vriendinnetje die nu hier is (getrouwd met een nederlander). Zij gaat dus niet werken tot haar jongste 2 jaar is (a la Roemenie/Bulgarije). Ze is nu 2,5 jaar hier en heeft alleen nog maar thuis gezeten, niet aan denken! Dus snap je wens om te werken. @MiRowsu Spannend hoor, maar zo te horen ben je mentaal wel voorbereid op eventueel wat langer in het ziekenhuis, maakt het niet minder vervelend maar dan is het niet zo'n teleurstelling. Ik blijf voor je duimen! Haha ja een feestje met verloskundigen. Ik vermoed dat ik er weinig aan heb en dat ik kort na het begin van het feestje de enige nuchtere van het gezelschap ben . Maar no worries, we gaan met de auto en het is vlakbij dus ben zo weer thuis als het moet. Mijn vriendinnetje de verloskundige (de bruid dus) was vorige week op een feestje ook aardig bakkie (alcohol na zo'n nachtdienst is niet zo handig) en toen moest ik beloven dat ik niet voor of tijdens haar bruiloft ging bevallen want ze wil heel graag dat ik de hele dag mee maak. Hihihi dat heb ik maar gedaan, ze kon er zelf ook wel om lachen.
zoooo anneliesje wou je opvallen ofzo??? of eh is dit voor de blinden en slechtziende onder ons...hihi! @ientje, oef nou gelukkig hoef jij als hoogzwanger niet de balie in die badkamerzaak daar te verbouwen...gelukkig! anders waren de weeeen misschien wel spontaan op gang gekomen... @julia, eet smakelijk, en fijne avond! @mirowsu, nou ik hoop dat je kindje tot ruim 40wk blijft zitten...voor het kindje dan he! kan het nog lekker goed groeien! wel lekker dat het goed in de gaten word gehouden! @anke, leuk hoor zo'n feestje, leuk jurkje scoren nog! er is overal uitverkoop...fijn! scheelt een hoop geld [voor de korte tijd dat je het nog aan kan] en ik ben weer helemaal goed gekeurd of zoals mijn vriend zegt; door de apk heen.. bloeddruk was 146/86! yeh! en geen eiwit in urine. ik kan nu gewoon weer 1keer per week terug komen! [wat moet ik doen met al mijn vrije tijd...jullie hier gaan vervelen...] over soaps gekeken, zijn er nog meer die de tv op gtst hebben staan? ik ga kijken!
Mirowsu, erg spannend dus allemaal! Hopelijk blijft je meisje nog even zitten, warm en veilig. Meid, joepieeeeeeeeeee, helemaal goedgekeurd, wat fijn dat je bloeddruk weer lager is. GTST kijk ik nooit. Meestal staat dan Bevallingsverhalen op. Ik heb gisteren nog wat leuks gekocht. Een hoes om van het grote voedingskussen een poef te maken. Dan kan de baby er lekker op liggen, zonder dat hij wegzakt. En nog een mini-voedingskussentje. Ideaal voor het geven van BV. Met die grote is het erg onhandig als je op de bank zit, of een stoel. Alleen op bed is die grote fijn. Nu dus een kleine erbij. Ook ideaal als neksteun of oefenkussentje voor de baby straks. Zo ik laat het hierbij voor vandaag. Tot morgen!!
@ viv: jajajaaaa rustig maar, heb al wat spullen in een tasje gesmeten hoor! Deo is idd misschien ook wel handig. Zal straks nog es boven kijken wat allemaal handig is om mee te sjouwen... O thx supernova, je noemt al wat handige dingetjes! @ Bd: jeej! Nog maar 2 uurtjes werken!! Supernova, jij star trek fan haha, dan val ik nog wel mee he hihi! Nee, heerlijk hoor zo'n verslaving toch? Ieder zn meug Maar je voelt je dus weer wat fijner, das mooi! Juul, ik hoop dat ik ook zo'n vlotte bevalling krijg als die van jou! Maar dat moet nu wel he, nu ik aan de caulofyllum bladiebla zit, al moet ik eerlijk toegeven dat ik ze echt te vaak vergeet in te nemen. *graait gauw in haar tas voor de eerste dosis van de dag, die eigenlijk al de 3e had moeten zijn* Misty, zelf de ramen gezeemd? Respect! Dat laat ik mn moedertje doen (eigenlijk kwam ze dr zelf mee, zou t nodig zijn? ) Zou ze gisteren al doen, maar toen is ze aan de badkamer begonnen. Juul, kan me best wel voorstellen dat je weer terug wilt naar Bulgarije. Al ben ik er nog nooit geweest, haha! Maar goed. Buitenland trekt mij ook best wel! Maar kun je als vrouw ook niet parttime werken daar? Best vreemd eigenlijk! Hihi, jawoor, ik kom wel naast je wonen, zul je net zien dat zodra wij er wonen, de buren gaan emigreren naar Bulgarije ofzo Sucre, kom maar wat ijs halen hoor, heb net vanmiddag nog ff gauw een nieuwe bak gehaald Heb trouwens nog ff lopen zoeken naar bones afl 24, maar kon hem ook niet vinden. Weet je zeker dat ie al is uitgezonden? @ viv: *zwaai terug* @ Anke: grappig, een vk-party zit je in elk geval goed! @ Meid: fijn, weer door de apk ja hoor, doe ons maar lekker vervelen hoor, kunnen we wel aan Hier, geen badkamerzaak verbouwd, maar wel in staat geweest om ikea te verbouwen! 2 wk geleden nieuwe spoelbak daar gekocht, en nu na een paar dagen gebruik ging de stop roesten! Klerezooi. Wilde nog een extra wasrekje hebben en wat andere meuk, dus zijn gelijk maar weer die kant op gereden. Gelukkig zonder mokken gelijk een nieuwe stop meegekregen, mocht het nog een keer voorkomen gingen ze er dieper in duiken. Is ze geraaie ook! Echt hoor, als deze stop ook gaat roesten, kunnen ze 't echt krijgen van me. :x Ben overigens wel helemaal fan van de zelfscan kassa's daar! Helemaal toppie! Daar word ik wel weer vrolijk van Ik had trouwens vandaag ineens zo'n vreselijke zin in een oerhollandse maaltijd aardappels, bloemkool en een vleesje! Zoooo lekkerrrrr!! Wat hebben jullie gegeten? Kan voor morgen wel weer wat inspi gebruiken Morgen bij mooi weer maar weer eens eventjes met het fietsje naar de bieb, nieuwe boekjes halen! Fijne avond! laterrrrr!!!
vandaag nog echo gehad bij verloskundige hij/zij had nog al een volle blaas ze wil morgen nog eens kijken of de blaas morgen wat leger is.. kleine is ook nog niet ingedaald kijken of volgende week is ingedaald...
Nou dan zal ik me toch maar eens een keer kenbaar maken (en ik maar denken dat ik ongezien de hele tijd mee kan lezen). Ik zal me even voorstellen. Ik ben Daffie en ik ben 28 juli uitgerekend van mijn 1e kindje, een meisje! Het lijkt me leuk om komende tijd naast het meelezen ook mee te schrijven.
Aj aj aj dames toch!!! Jullie schrijven toch veel op een dag! Waar haal je de tijd en energie vandaan? Ik ben blij als in des avonds nog alles kan doorlezen Ik ben weer bij maar heb niet de puf om ook nog op allen te reageren, sorry. @sucre. Wat een leuke vondst die poef/voedingskussen hoes! Daar heb ik ook wel interesse in. @ harde buiken, jaja ik ook nog steeds. @aftellen, Pff nog 2,5 week dan mag ik. Wel irritant hoor soms om als (ena)laatste op de lijst te staan. Maar ik besef ook dat we er nog echt NIET aan toe zijn. Er liggen nog zoveel klussen te wachten, En emotioneel ben ik er nog niet klaar voor. Er moeten nog een aantal dingen afgesloten worden in m'n hoofd. Dus al met al loop ik wellicht dan toch op schema. Met m'n dochter heb ik de vliezen laten breken, omdat ik zo uitgeput was, slecht sliep etc. Dus tone wist ik dat het ging gebeuren. Het lijkt me nu wel tof om het spontaan mee te maken! En daar wil ik mn focus ook op houden. Ahh ik zie er zo naar uit!!! En nu duik ik het bad in, wat hubby gisteren geïnstalleerd heeft !!!
Welkom Daffiee! Hoe meer (aanstaande) moeders, hoe meer vreugd! Cadeau: vooralsnog heb ik alleen een te schattig wit jurkje met broekje en lichtroze schoentjes gekocht (jiehaa! 50% korting). Het dochtertje van mijn andere zus was helemaal in haar nopjes (laatst pruilde ze nog: ik heb alléén maar neefjes...) Verder vandaag een leuke dag gehad. Vriendinnetje was hier met haar dochter van anderhalf, dus die kon lekker met Pepijn spelen. Maar jee, die moet je echt in de gaten houden; dat gekke kind moest geen overheerlijke wrap, maar vervolgens wel kattenbrokken eten, brrrr! Wat aten we vandaag? Übersimpele wraps: tortillawraps, zakje burrito-saus, gehakt, zak mexicaanse groenten uit de diepvries (AH), geraspte kaas en cheese dip van casa fiësta: 10 minuten werk en nog lekker ook!