Juli 2011 Mama's

Discussion in 'Zwangerschap clubs' started by nina1982, Oct 20, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Sucre

Sucre Fanatiek lid

Feb 1, 2008
    4,877
    0
    0
    Verpleegkundige
    Gelderland
    Julia, wat leuk om een foto van jou te zien!! En jeetje, je lijkt bijna niet zwanger hoor, op die foto. Heel mooi bescheiden buikje. Met name als ik die vergelijk met mijn ontplofte tank. ;) Super dat het zo goed gaat met je en dat de vk dat dan bevestigt. Weten jullie trouwens het geslacht van jullie kindje?
    Ik zal zo ook eens een foto plaatsen weer.
    En ja, morgen naar de vk. Ben benieuwd of ze iets voor me in gang wil zetten. :)

Wat een goede plannen, een opvang voor verstandelijk gehandicapte kinderen. Idd, in heel veel landen zijn daar totaal geen voorzieningen voor, echt afschuwelijk!

Zoontje heeft geen littekens overgehouden aan de pokken, het waren er ook zo weinig gelukkig. Maar nu dus wel rode billen, niet kapot gelukkig, maar met schoonmaken wel pijnlijk/gevoelig. Hopelijk is het gauw beter.

Leuk dat je je hubje online hebt leren kennen terwijl je daar zat! :)
    Spreek je de taal ook goed?
    Wij zeggen ook heel vaak, zullen we emigreren. Maar denk niet dat het er ooit van komt, zal wel een droom blijven..

O ja, het recept.

Uitje snipperen en bakken, gehakt erbij en rul bakken, kerriepoeder erover heen. In een pan water koken en daar chinese koolbladeren kort in laten koken. Koolbladeren goed drogen tussen keukenrolpapier. De bladeren vervolgens in een ovenschaal doen, net als bij lasagne. Daarover heen de gehaktmix doen. Daaroverheen de banaan. Die snij ik altijd in lange repen. Het hele gehakt moet bedekt zijn met banaan. En daarover heen aardappelpuree voor ovenschotel. Beetje paneermeel erover, wat boter of olie en dan 20 minuten in de oven en 5 minuten onder de gril. Jammieeeeeeeeeeeee!!

2. MamaNini

MamaNini Lid

Mar 13, 2011
    51
    0
    0
    Interieurstyliste & Fotografe
    ZH
    Hallo mamma's en aanstaande mamma's!

Ik heb al een paar keer nieuwsgierig bij jullie 'om de hoek gekeken' en vind het wel heel leuk om nu ook mee te schrijven!
    Op dit moment ben ik ruim 34 weken zwanger, en uitgerekend op 2 augustus van ons eerste kindje :D maar we hebben allebei het gevoel dat ze eerder gaat komen.. in juli dus!
    Ze ligt al een paar weken met haar hoofd naar beneden en is elke dag volop aan het trappelen. Het voelt alsof ze in de starthouding ligt en niet kan wachten! Maar goed dat weet je natuurlijk nooit, misschien kom te wel veel later :)

Verder ben ik nu lekker met verlof -heerlijk- en had ik paar weken geleden heel erg last van nierstuwing (had een verschrikkelijke pijn-aanval 's nachts) waardoor ik, na een echo in het ziekenhuis, thuis bedrust moest houden, om een medische ingreep te voorkomen. Dat heeft gelukkig goed geholpen en ik heb nog wel af en toe last maar geen 'aanval' meet gehad.

Hoe is het hier met iedereen? aan het aftellen? Hebben jullie ook een 'overzichtslijstje' van de zwangeren? (ben ik nog niet tegengekomen)

Iedereen een hele fijne dag & tot snel!

3. julia6

julia6 Fanatiek lid

Feb 6, 2008
    3,639
    0
    0
    Gelderland
    @Sucre, had je op FB nog geen foto van mij gespot dan? Tis een beetje bedrog hoor, toch wel een flinke buik aanwezig maar op deze foto niet echt zichtbaar. Ach, misschien is die dan wel bescheiden, dat klinkt wel prima eigenlijk en vat ik dan maar op als een compliment, haha! Dank u dank u! :p

Oh super, het recept. Zo, dan heb ik voor vrijdag ook meteen een idee. Goed zeg! Hoef ik daar niet meer over na te denken. Morgen even chinese kool kopen! Ha. Ideaal!!!!

Gelukkig dat jullie manneke geen littekens eraan heeft overgehouden, wel sip van billen, hopelijk werkt het zalfje snel en goed. Even in bad met badedas misschien?!

Ik denk dat emigreren bij velen een droom is/blijft en als ik soms die programma's zie (ik vertrek) dan krijg ik wel eens kromme tenen. Zo onvoorbereid, vaak met kinderen die maanden moeten wachten tot ze naar school kunnen etc. Zou niet helemaal mijn aanpak zijn eerlijk gezegd. Ach, het is ook lekker om erover te dromen, en als het dan nog uitkomt... :)

Ja de taal spreek ik inmiddels aardig ja. Daar ook niet veel keus, als iemand al engels zou spreken zijn ze vaak te verlegen om het te doen. Ik heb veel van de kindjes in het weeshuis geleerd, zij maakten hun huiswerk en ik deed mee en leerde de taal. Ook wel wat les genomen en natuurlijk uiteindelijk van mijn man en vrienden ook veel geleerd. Leuk taaltje, beetje vergelijkbaar met Russisch, het (cyrilische) schrift ook. :)

4. misty1984

misty1984 Fanatiek lid

Mar 17, 2009
    1,550
    1
    0
    Noord Brabant
    Zo weer even bijgelezen ;)
    Welkom voor de nieuwe meiden en nog een fijne zwangerschap gewenst en straks een voorspoedige bevalling!

Vandaag de magische 37 weken gehaald, joehoe! Ben benieuwd hoe en wanneer de bevalling zich aan dient. We zullen zien..

Hier vandaag druk bezig geweest met het poetsen van de keuken. Jeetje, wist niet dat het zoveel werk was om alle kastjes uit te zoeken en te poetsen, maar het resultaat mag er zijn haha. Geloof dat ik toch echt last heb van de nesteldrang, of zou het verveling zijn? Maar goed, geloof dat ik nu wel een heel eind ben met de grote schoonmaakdingen haha.

Nou ga even het eten vast voorbereiden en beetje televisie kijken.

Fijne avond nog allemaal!

5. meid

meid Fanatiek lid

Oct 14, 2010
    1,259
    0
    0
    @sucre......stilte voor de storm misschien??????
    maarre ik ben ook wel nieuwsgierig, wie had je in gedachte die als eerste moet gaan bevallen????

@julia, kon je niet even lief lachen in de camera...?hihi!je buikje lijkt wel weg idd! super dat de controle weer goed was!
    stond vanmorgen bij de visboer voor een heerlijke haring [aangezien bloeddruk weer goed was,hehe!] vroeg die man of ik al met verlof was..."jaaaa ik moet nog goede 2wk voor de datum"staat er een vrouwtje naast me, ohhh je hebt nog zo'n bescheiden buikje...en gister bij de supermarkt een klant "zo zeg je waggelt al aardig..." hhmmm!

@anneliesje, sorry! wou je niet beledigen hoor met je puddinkje! eet er maar lekker van meid! [eet voor 2, mijn portie mag je ook,hihi]
    maar zo te lezen ben je wel in de minderheid...[samen met julia]

@eten, mmm lekkere dingen maken jullie hoor! chili con carne, heerlijk! ik eet het zonder iets erbij.
    wij eten vanavond lekker makkelijk bami! maar ben nog niet helemaal zeker van, vriend kwam net thuis van het werk, ziek, ligt nu al een uurtje in bad, zijn ziek zijn uit te zweten denk ik!
    ohh sucre, lees net je recept! thanks ga hem meteen opschrijven!

@welkom mamanina, nog zo'n meekijker die nu eindelijk gezellig mee komt kletsen! nierstuwing...brrr klinkt niet zo fijn...heeft dat echt te maken met je zwangerschap?doe rustig aan!

@misty, jeeeh grens bereikt! jij hebt al aardig de nesteldrang te pakken of niet?

ik heb vandaag eigenlijk helemaal niks gedaan...[schaam]
    beetje tijdschriften gelezen, op laptoppie geweest, en gezogen en gedweild...
    ga nu ons boefje weer bij opa en oma ophalen!

6. annneliesje

annneliesje Fanatiek lid

Jan 16, 2011
    3,569
    0
    0
    Administratief medewerkster
    Noord Nederland
    Het lekkere van verlof is dat je gewoon dus onbeschaamd in bed kunt duiken in de middag en dan lekker kunt douchen. Owww wat een genot zeg :D Nu onder het genot van een cornetto (ja, ja er is hier iemand die me op verkeerde ideeën brengt), waarschijnlijk valt dat bij jullie beter dan de griesmeel.

@ julia, dank je wel dat je me bijstaat in mijn griesmeelontbijt :cool: Ach joh die kippenkutjes zijn vast wel bij het slachtafval van de poelier te vinden, maar ik hoef ze niet te proberen hoor (juk).
    Canada lijkt me trouwens ook heel erg mooi, er woont ook al familie van me. Droom van ons is om wel te emigreren, maar of het praktisch is en straks vooral met een kleine. Ik vind stabiliteit ook wel heel erg belangrijk dus dan hadden we denk ik eerder de stap moeten zetten.
    Chili Concarne is lekker, maar niet met aardappeltjes lijkt me. Ik heb het al sinds het begin van mijn zwangerschap niet meer gegeten. Het valt helaas niet goed. Heb het al wel in huis, want R. mag het straks lekker gaan maken :D

@ sucre, heb ook nog gezocht naar die aflevering, maar ook ik kan deze nergens vinden. Overigens heb ik nog een verslaving en dat is So You Think You Can Dance. De orginele in Amerika (vele leukere choreograven etc). Season 8 is daar net begonnen, dus ik volg het lekker online mee.
    Wat leuk dat je een voedingstopje hebt gekocht :) en gewoon lekker rustig aan doen, wellicht is het een voorteken haha.

@ julia, jeetje wat heb je een heerlijk bescheiden buikje (ik voel me echt formaat walrus :)).

Gaat naar de tweede pagina, zal nog eens kramp in mijn vingers krijgen van het typen.

@ tagliatelli, hmmm schrijft het op voor morgen.

@ miro, ik denk dat julia niet zozeer bedoeld dat je overal op moet reageren, maar dat het af en toe ook wel eens leuk is dat er belangstelling in iemand anders word getoond. Anders krijg je zo'n een-richtingsverkeer gevoel. Natuurlijk is het wel zo dat iedereen een forum weer anders benadert en er weer andere dingen uithaalt.

@ julia, alweer de derde post in korte tijd van je haha. Mooi dat alles goed was bij de verloskundige. Een opvang voor verstandelijk beperkten is echt een mooi streven, maar of het daar van de grond komt ?? Ik heb het sterke vermoeden dat ze daar nog iets achter lopen in vergelijking tot Nederland mbt verstandelijke/lichamelijke beperkte mensen en het voelt altijd bij mij zo dat ze ze nog willen verstoppen (alsof het iets niet goeds zou zijn). Natuurlijk moet daar altijd een voorganger in zijn, om dit te doorbreken, maar de mensen moeten er ook wel aan toe zijn.
    We zijn eens op vakantie in Hongarije geweest en daar werd mijn vader echt nog achterna gekeken, omdat hij overal heen ging in zijn rolstoel. Aan de andere kant gebeurt dat hier in Nederland ook wel gewoon ;)

@ sucre, dank je voor het recept, ziet er zo op het eerste oog erg lekker uit. Ik heb ergens nog een roerbakrecept liggen met chinese kool, dat is ook zo lekker.

@ mamanini, welkom in dit topic, gezellig. Wat vervelend dat je last hebt gehad van nierstuwing, dat lijkt me heel erg pijnlijk. We hebben ergens een lijstje (zal zo eens terugscrollen).

@ misty, gefeliciteerd met het behalen van de magische grens ennuh dat klinkt wel als nesteldrang hoor.

Zowww op naar mijn aardappeltjes en gehaktbal

7. Sucre

Sucre Fanatiek lid

Feb 1, 2008
    4,877
    0
    0
    Verpleegkundige
    Gelderland
    Mamanini, welkom hier!!! Gezellig dat je mee komt kletsen.
    Die nierstuwing klinkt niet echt fijn, gelukkig gaat het nu beter.
    Ben benieuwd of je voorgevoel gaat kloppen!
    Ik zal onze lijst ff uppen en je toevoegen.

Julia, tuurlijk had ik al wel fotos van je bekeken. Maar dat weten de mensen hier toch niet. ;):D En ja, het was een compliment!
    Erger jij je ook altijd zo aan die mensen van Ik Vertrek. Totaal onvoorbereid, de taal niet kunnen spreken. Gruwelijk! Maar toch leuk om te zien. ;)
    Idd, de taal leer je snel door met de mensen om te gaan en je er ook voor in te zetten. Maar wel knap, want het lijkt in niks op onze taal!

Misty, feli met je 37 wkn, lekker gevoel he!
    Verveling of nesteldrang, wat maakt het uit, de kastjes zijn weer schoon! :)

Meid, laten we het hopen, ben wel toe aan storm, alleen liever geen weeënstorm. :p
    Wie er eerder gaat bevallen? Ik heb geen idee, maar denk gewoon dat we binnenkort ineens een berichtje zien met babynieuws en dat het dan niet van mij is. :D
    Owh die opmerkingen over buiken, grrrrrrrrrrrrrr!!!!
    Ik haalde zoonlief gisteren bij de gastouder op, zegt ze, was je bij hem ook zo dik??? :$ Ik uhhh, ja, vergelijkbaar, maar ik vind het zelf wel meevallen.... Toen zei ze, ja je bent verder ook niet dik, maar je buik is zo'n enorme toeter. :$:x:D
    Beterschap voor je mannetje!

Manlief is vandaag vrij. Is nu heel lief alle nieuwe ruiten aan het lappen. Heerlijk om weer naar buiten te kunnen kijken. Hij heeft ook onze slaapkamerramen gelapt. Da's minder, ziet iedereen me daar straks liggen, hahaha. :p:)

8. annneliesje

annneliesje Fanatiek lid

Jan 16, 2011
    3,569
    0
    0
    Administratief medewerkster
    Noord Nederland
    Ach vergeet ik helemaal op meid te reageren. Je hebt me niet beledigd hoor, zo snel gaat dat niet. Ik ben een heel erg "zen" persoon.
    Ik vind het zo grappig dat de ene persoon je superdik vindt en de andere vindt dat je een klein buikje hebt. Vage mensen, vage reacties :D Hier veranderde schoonmoeder binnen één week van mening. Op woensdag had ik nog een bescheiden buikje en op zaterdag was ik opeens heel erg dik ;)
    Je hoeft je niet te schamen voor een dagje niets doen, dat is soms hard nodig.

Owww weet iemand toevallig nog iets tegen vliegen ?? Ik word er knettergek van. We wonen in een nieuwbouwwijk en om ons heen is nogal veel bouwgrond/braakliggend terrein. Een perfecte plaats voor vliegen dus en die komen nu in onze woning. Een hor is helaas geen optie, het is ook niet zo dat ze op de kattenbakken afkomen. Die zijn schoon en bovendien klagen beide buren er ookal over. Ik zit nu maar te denken aan zo'n electrische bzzz-vliegenmepper ?? Iemand enig idee waar je die kunt halen ?

9. Sucre

Sucre Fanatiek lid

Feb 1, 2008
    4,877
    0
    0
    Verpleegkundige
    Gelderland
    #4369 Sucre, Jun 22, 2011
    Last edited: Jun 22, 2011
    Bevallingslijst:
    11 april 2011 - Ons Kleintje - 2 zoontjes - zkh - 27+4 - Borstvoeding via de voedingssonde, ik kolf al 9,5 weken lang volledig 1 liter op een dag. Ik heb al 1 vriezer vol afgekolfde voeding en de kleintjes nemen al slokjes uit de borst en deels via sonde en uit fles. :)

Al 2 jongens geboren.

Uitgerekende data:
    3 juli 2011 - Sucre (31) - 2e kindje - thuis - bv
    7 juli 2011 - Flash (36) - 2e kindje - ziekenhuis - fv
    8 juli 2011 - ientje (29) - 1e kindje - thuis - bv
    9 juli 2011- meid (28)- 2e kindje- ziekenhuis
    10 juli 2011 - SupernovA (29) - 1e kindje - ziekenhuis - bv
    11 juli 2011 - pina (33) - 1e kindje - thuis? - bv
    11 juli 2011 - lovekees (23)- 1e kindje -thuis- bv
    12 juli 2011 - AnkeM - 1e kindje -thuis- fv
    13 juli 2011 - Misty1984 (27) - 1e kindje - thuis - bv
    15 juli 2011 - Marrie28 (31) - 2e kindje - ziekenhuis - bv
    17 juli 2011 - julia6 (32) - 3e kindje - thuis - bv
    23 juli 2011 - bd81 (29) - 2e kindje - ziekenhuis - bv
    25 juli 2011 - Vive la Fête - 3e kindje - ziekenhuis - bv

28 juli 2011 - MiRowsu - 1e kindje - ziekenhuis - fv
    28 juli 2011 - Daffie - 1e kindje -
    30 juli 2011 - elionorah (29) -2e kindje - ziekenhuis - bv
    31 juli 2011 - annneliesje (29) -1e kindje - ziekenhuis - bv
    2 aug 2011 - Mamanini - 1e kindje -

Wij verwachten 7 meisjes, 4 jongens en van 9 kindjes is het geslacht nog onbekend.

Afspraken:

22 juni - Julia - controle vk
    23 juni - ientje - controle vk
    23 juni - Sucre - controle vk
    27 juni - Elionorah - linggingsecho
    29 juni - Elionorah - controle vk
    29 juni - Annelies - controle vk
    29 juni - BD81 - controle vk
    04 juli - Elionorah - voorlichtingsavond bevalling etc
    05 juli - Annelies - controle gyn + echo

Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ Vlindertjes Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ
    Inger1979
    Blike1987
    MMM

Buddies:
    Julia - Ientje
    BD81 - Vive la Fête
    Sucre - Elionorah
    Anneliesje - SupernovA

10. Sucre

Sucre Fanatiek lid

Feb 1, 2008
    4,877
    0
    0
    Verpleegkundige
    Gelderland
    Daffie en mamanini, waar willen jullie bevallen en welke voeding willen jullie geven aan de kleine?

Anneliesje, heerlijk he, verlof en zelf je tijd indelen, aan niemand verantwoording afleggen en cornetto's eten. Hmmmmmmmmmmm, zalig, gooi eens 1 richting het oosten van het land!
    En gooi er meteen een gehaktbal achteraan, ben daar zelf nooit zo goed in.

11. Daffiee

Daffiee Actief lid

Oct 21, 2010
    226
    0
    16
    NULL
    NULL
    Bedankt voor jullie lieve welkomstwoorden allemaal!:)

Ik ben nog niet met verlof (helaas), dus ook al lees ik soms stiekem overdag:$, reageren doe ik toch maar pas 's avonds.

Mijn zwangerschap verloopt tot nu toe goed, hoewel ik nu ook wel een beetje last van kwaaltjes krijg. Vooral slapen, das echt een ramp! Maar ik ben vast niet de enige met dat probleem;). Baby ligt bij mij al in de startblokken (ingedaald met hoofdje vast, dat met 32/33 weken al, ongelofelijk!). Nu vooral nog bezig met de laatste dingetjes voor de baby. Hoe zit het bij jullie? Alles al klaarstaan? En de vluchtkoffer ook (wanneer moet dat eigenlijk)?

@Julia, mooie buik! (ik voel me wel een beetje groot nu:$, mij werd 2 weken gevraagd hoelang ik nog moest en toen werd er heel verbaast op mijn antwoord gereageerd of ik dan misschien een tweeling had:x)

@recepten, ik krijg helemaal honger van jullie lekkere recepten! Sucre, die kerrie-banaan-ovenschotel ga ik zeker ook maken, straks tijdens mn verlof:). Nog een aanrader is "kip in de hoed" (ah.nl), hartige taart met kip, kerrie, kersen, gember, jummie (ook al vind je t miss. niet klinken als een vreemde combi, de smaak is echt superlekker).

@mamaNini, welkom! (ook al ben ik zelf ook net nieuw:))

@nesteldrang, hier ook aanwezig! Ik strijk nooit en nu heb ik (niet lachen) zelfs de hydrofiele luiers gestreken;).

@Sucre, ik ben 27 jaar, wil borstvoeding gaan geven en in het ziekenhuis (poliklinisch) bevallen. Ik zou het wel zelf willen aanpassen, maar jouw maatstaven zijn zo hoog:D;):p dus als jij het zou kunnen doen graag:).

Ennuh, hoe doen jullie zo'n banner onderin?

12. ientje

ientje Fanatiek lid

Jun 7, 2010
    2,999
    0
    36
    Ha zwangere dozen, deze doos is inmiddels ook weer wakker hoor :D
    Wilde eerst gaan slapen maar dat lukte niet. Toen maar tv gaan kijken, en toen ik er uiteindelijk uit wilde, en me omdraaide, lag ik ineens wel héél lekker, dus ben ik alsnog in slaap gevallen :D:p haha lekker lomp! Toen kreeg ik ineens een smsje van manlief dat ik er maar vast uit moest komen, want hij was bijna thuis.
    Die is echt een beetje anders op het moment, beetje euhh tja soort van melig ofzo, jolig, zoiets. Volgens mij is ie echt een beetje zenuwachtig voor wat komen gaat (ssst! laat 't hem niet horen :D). Vind 't wel grappig eigenlijk!

Ha, Meid, gelukkig. Ben ik niet de enige met een briefje :D (al moet ik het briefje nog steeds maken haha)

Gillende bevalling: volgens mij ben ik er ook niet zo één die keihard gaat lopen schreeuwen zoals je idd weleens ziet bij die bevallingsprogramma's in de USA.

@ Annn: o gelukkig was het geen pap. Griesmeelpudding, tja, naja, okee, das nog wel ok-ish. Dat kan ik binnenhouden. Maar van die bloempap/griesmeelpap en dat soort tsjats krijg je echt met geen stok bij mij naar binnen. Net als rijstetoetjes en rijstevlaai. Rijst is voor BIJ de kip(zonderkut :D), niet voor erná! Brrr!

Hihi, rustig aan gedaan, tja ik heb bijgeslapen. Maar daarvoor zijn mn moeder en ik lekker bezig geweest. Mn moeder boven de ramen gezeemd en de slaapkamer opgeruimd en gezogen, ik beneden de keuken ff flink aangepakt. Het aanrecht is echt zo'n pleurmaarneer-hoek, dus dat is dan altijd lekker als het opgeruimd én schoon is (kom dan ook altijd een hele hoop vlokken tegen in allerlei hoekjes, zou je zo een paar pakken mee kunnen vullen :) )

Juul, nee hoor, sla mij maar over met de kippekutjes (al heb ik wel een soort inktvisring-idee in mn hoofd, steeds als ik het woord lees/typ :D I know, slaat echt helemaal nergens op! Maar ben wel erg benieuwd hoe ze eruit zien!)
    Waar heb je je kattebrokjes staan dan? Op krabpaal ofzo? Water zou ik idd wel weg kunnen laten, onze katten drinken toch meestal uit de kraan ;)

Ikea zelfscan, nee niet echt zoals bij appie, maar je moet bij een soort balie'tje met een touchscreen en een scanner je spulletjes scannen. Geloof dat je ook max 15 artikelen mag hebben als je daar wilt betalen.

O, ff een break, ik ga ff eten. Zometeen weer verder, doei!

13. MamaNini

MamaNini Lid

Mar 13, 2011
    51
    0
    0
    Interieurstyliste & Fotografe
    ZH
    Bevallingslijst:
    11 april 2011 - Ons Kleintje - 2 zoontjes - zkh - 27+4 - Borstvoeding via de voedingssonde, ik kolf al 9,5 weken lang volledig 1 liter op een dag. Ik heb al 1 vriezer vol afgekolfde voeding en de kleintjes nemen al slokjes uit de borst en deels via sonde en uit fles. :)

Al 2 jongens geboren.

Uitgerekende data:
    3 juli 2011 - Sucre (31) - 2e kindje - thuis - bv
    7 juli 2011 - Flash (36) - 2e kindje - ziekenhuis - fv
    8 juli 2011 - ientje (29) - 1e kindje - thuis - bv
    9 juli 2011- meid (28)- 2e kindje- ziekenhuis
    10 juli 2011 - SupernovA (29) - 1e kindje - ziekenhuis - bv
    11 juli 2011 - pina (33) - 1e kindje - thuis? - bv
    11 juli 2011 - lovekees (23)- 1e kindje -thuis- bv
    12 juli 2011 - AnkeM - 1e kindje -thuis- fv
    13 juli 2011 - Misty1984 (27) - 1e kindje - thuis - bv
    15 juli 2011 - Marrie28 (31) - 2e kindje - ziekenhuis - bv
    17 juli 2011 - julia6 (32) - 3e kindje - thuis - bv
    23 juli 2011 - bd81 (29) - 2e kindje - ziekenhuis - bv
    25 juli 2011 - Vive la Fête - 3e kindje - ziekenhuis - bv

28 juli 2011 - MiRowsu - 1e kindje - ziekenhuis - fv
    28 juli 2011 - Daffie - 1e kindje -
    30 juli 2011 - elionorah (29) -2e kindje - ziekenhuis - bv
    31 juli 2011 - annneliesje (29) -1e kindje - ziekenhuis - bv
    2 aug 2011 - Mamanini - 1e kindje - thuis - bv

Wij verwachten 7 meisjes, 4 jongens en van 9 kindjes is het geslacht nog onbekend.

Afspraken:

22 juni - Julia - controle vk
    29 juni - MamaNini controle vk en bevallingspraatje
    23 juni - ientje - controle vk
    23 juni - Sucre - controle vk
    27 juni - Elionorah - linggingsecho
    29 juni - Elionorah - controle vk
    29 juni - Annelies - controle vk
    29 juni - BD81 - controle vk
    04 juli - Elionorah - voorlichtingsavond bevalling etc
    05 juli - Annelies - controle gyn + echo

Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ Vlindertjes Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ
    Inger1979
    Blike1987
    MMM

Buddies:
    Julia - Ientje
    BD81 - Vive la Fête
    Sucre - Elionorah
    Anneliesje - SupernovA

14. ientje

ientje Fanatiek lid

Jun 7, 2010
    2,999
    0
    36
    Zooo, daarwazzemeweer!

Waar was ik ookalweer gebleven? Oja, bij de Ikea-zelfscan. Die hebben ze in Delft, en ook in Barendrecht kwam ik gisteren achter. Daar nog maar kort vlg mij, want daar had ik ze nog niet eerder gezien. Maar ik ben fan! :)

Juul, was de chili nog lekker? Ik hoef daar hier niet mee aan te komen, meneer houdt echt niet van bruine bonen. ;) Jammer, want ik vind het juist wel lekker!

@Sucre, echt zo raar dat ie nergens te vinden is die afl!
    Thx voor de link, ga zo eens kijken! :)

Bekijks: ja ook al is mijn buik echt redelijk bescheiden (hoor ik toch wel regelmatig van mensen, zal dus wel iets van waar zijn), ik voel me af en toe best wel een attractie. Staren ze niet naar je tieten, dan wel naar je buik! Tss. HIER zit mn hoofd hoor!

Juul, wat een leuke foto! Alleen dat shirt, had je nou niet even een andere aan kunnen doen? :D:p:);):D
    Is die foto bij jullie thuis gemaakt? En zitten er dan ook spelden geprikt in de landen waar jullie al zijn geweest, op de kaart achter je? :) Wil ik nl altijd nog doen, naja voor de landen waar hubje is geweest dan. Mijn 'collectie' is niet zo heel uitgebreid/interesting.
    Fijn dat vk'tje weer tevreden was!
    En wat een super idee om zo'n opvang op te willen starten daar. Respect! Raar eigenlijk, dat dat soort dingen niet bestaan nog he daar. Is hier zo vanzelfsprekend, sta je normaal eigenlijk niet/amper bij stil.

Sucre, hoop dat je kleintje gauw van zn rode/zere billen af is. Niet fijn!
    Oef wat een lekkere gerechten zie ik weer voorbij komen!

Mamanini, welkom! Nierstuwing, ieuw! Auw!
    Lijstje aanpassen is simpel hoor, als je het via de 'quote' knop doet en dan de quote dingen aan het begin en eind van het bericht weghaalt, en er verder niet veel rare dingen mee uithaalt, krijg je heus geen ruzie met ons Sucre'tje :D:p:);)

@ Meid: ach, is je vriend erg zielig? Hopelijk knapt ie gauw weer op.
    Niks gedaan? Je hebt gezogen en gedweild hoor! :)

Annelies, lekker he, onbezorgd slaapjes doen en douchen op elk gewenst moment. Daar moet ik zó aan wennen! Heb echt zo'n ritme dat ik 's ochtends douche, tandenpoets, naar beneden, eten (als ik daar tijd voor heb) en dan gauw naar t werk. En nu kan ik dat natuurlijk gewoon allemaal op mn dooie gemakkie doen! Heerlijk!
    En de gedachte aan straks nog maar 2 dagen werken......... YEEEAAHHH!! :) Haha! Ben ik echt té blij mee volgens mij :D

@ Mirowsu, denk dat Annelies de spijker op zn kop slaat. Ik wil er echter nog wel iets aan toevoegen, topics in dit deel van het forum zijn clubjes die lief en leed met elkaar delen. In bijv. het deel 'zwangerschap' of 'ik ben zwanger' kun je allerlei topics openen met bepaalde specifieke vragen.
    Begrijp me niet verkeerd! Ik bedoel dit niet om je weg te jagen hier of je af te zeiken, maar als je alleen je eigen ding vertelt, je eigen vragen stelt en verder eigenlijk op niemand echt reageert, dan werkt dat voor mij niet echt uitnodigend om op jóu te reageren. Snap je?
    Voor mij is dit ook de eerste zwangerschap en heb ook de nodige vragen. Die stel ik ook wel hier, maar ik probeer daarnaast ook mijn evt ervaring e.d. met anderen te delen en mensen te helpen.
    Hmm, lastig om uit te leggen maar hoop dat 't overkomt zoals ik het bedoel.

@ Annelies, elektrische vliegenmeppers kun je gewoon bij de supermarkt, blokker e.d. kopen. Werkt als een jekko!

Dikke/bescheiden buik: ik hoor echt hele verschillende reacties op de mijne. De een zegt: :$ weet je zeker dat het er maar 1 is? En de ander zegt, o joh hoef je nog maar zo kort???!?! :$
    Een hoop mensen zeggen gewoon maar wat. Ik heb er schijt aan :) Ben blij met mn buik en er trots op. Bescheiden of mega, lekker boeie!

Daffie: kijk voor een banner eens op mijnticker.nl (er zijn ook andere sites hoor, kun je ff op googlen)
    Moet je links kiezen bij 'ticker types' voor zwangerschaps tickers (duh haha) en op zich wijst de rest vanzelf.
    Op het eind kies je voor 'maak ticker' en dan verschijnen er verschillende codes.
    Je kiest (volgens mij) voor de tweede (die met o.a. BBCode), die kopieer en plak je in zp in gebruikersinstellingen en dan links onder 'instellingen&opties' handtekening wijzigen. Opslaan, en: tadaa!
    Alst niet lukt pb je me maar, ok? Good luck!

Zo. Ik ga hub eens lief aankijken voor nog een bakje koffie :)

15. Pina

Pina Actief lid

Nov 22, 2006
    467
    0
    0
    zelfstandig ondernemer
    Zuid-Holland
    Even heel kort, maar loop me rot te zoeken hier: op welke pagina staat dat hele goeie recept met chinese kool nou????

Heb ik hier zo'n ding liggen.... recept onvindbaar! :(

Groetjes Pina

16. ientje

ientje Fanatiek lid

Jun 7, 2010
    2,999
    0
    36
    @ Pina: staat in reactie #4364 :) (tip voor zoeken: ctrl F en dan zoekwoord intypen!)

17. ientje

ientje Fanatiek lid

Jun 7, 2010
    2,999
    0
    36
    Oja Mirowsu, wat betekent jouw naam eigenlijk als ik vragen mag? Ik moet elke keer aan Jan Smit denken, daarin zingt die andere toch ook van Mirowsu, of zit ik er nou helemaal naast?
    Tralala, ik heb een tuintje in mn hart... :p
    Voor de mensen die denken: waar heeft DIE het nu weer over?? Deze (en zo gek was ik trouwens niet, het liedje heet Mi Rowsu :D maar betekent dat nou tuintje in mn hart??) Just curious hoor :)

YouTube - ‪Damaru & Jan Smit - Mi Rowsu (Tuintje In Mijn Hart)‬‏

18. vive2

vive2 Fanatiek lid

Nou, darling, hij staat jou *houdt hand op hart* beter dan mij! Mij was -ie in alle opzichten te krap met als gevolg: Er uitzien als een bromvlieg die aan bondage heeft gedaan :cool:
    Over je tussenstop in NL: hm, vreemd dat er geen opvang is voor kinders tot twee jaar. Ergens ook een erg lief gegeven, maar inderdaad niet erg practisch voor de ambitieuze mama of de geëmancipeerde koppels. Groot gelijk dat je hier zit, maar ik vind het toch wel naar voor je dat je niet het gevoel hebt helemaal op je plek te zijn. Zo'n ontheemd gevoel lijkt me best een energieslurper...

Daffie: Welkom! Ik heb ook wel eens zitten koekeloeren ja, was ook best benieuwd wie je was ;) Leuk dat je meetiept. Bijna met verlof, hold on!! Over je nestjesdrang: Feest van herkenning hoor, ik ga na ieder toiletbezoek van iedereen met een fles Harpic Max Citroen de boel zitten schoonmaken. Da's ook een lekkere tic, nietwaar?!

Sucre: hee, ga es bevallen man! Wat lief dat je man de hele buitenboel heeft gedaan! Veel keus heeft ie waarschijnlijk ook niet, maar hij doet het toch maar wel op zijn vrije dag. Opmerkingen over je buik: Ja, hier ook. Eerst de vraag hoe lang ik nog moet om er dan aan toe te voegen dat dat dus nog wel even gaat duren... Zucht. en bedankt, nu voel ik me echt beter. Of mensen die zeggen dat je waggelt. En je dan na gaan doen. Drama.

Ien: ook al iemand aan de poets gezet, you go woman! Gillen: tja. Ik ben ook geen krijsert hoor, maar op het moment dat het hoofdje stond en het kruintje elk moment geboren kon worden, kon de hele straat de vinketering krijgen. Bij allebei, want ik mocht even één wee niet meepersen om uitscheuren te voorkomen. Nou prima, ik doe mijn best, maar ik moet toch íéts!

Anneliesje: Een meppert! En dat was het dan ook. Ik geloofde tot een poosje geleden dat je met zakjes water bij je deurpost de bouncende bitches buiten kon houden, maar bij Mythbusters is dat verhaal toch wel zo bruut ontkracht. Volslagen onzin, de muggen keken niet op of om en gingen nog doodleuk op het zakje zitten ook... Blokker heeft electrische trouwens.

Meid: Niksdoen is ook belangrijk. Daar groeit die kleine piepmuis van! Er was trouwens ook weinig te doen zeg, in deze omgeving. En dan het weer dat niet goed en ook niet slecht is.. Maar volgende week zon! Dus weer naar brennels!! ;)

Hier alles eigenlijk een beetje k*t. Ik ben een beetje somber en alles kost teveel energie. Lopen wil niet zo meer, de nachten duren te lang en de kinderen schreeuwen om aandacht. Volkomen terecht, maar ik kan ze niet bijhouden. Mijn man blijkt niet in staat mij tegengas te geven en beschouwt mijn dipje als zijn ongemak. Dat is niet leuk, ik voel mij niet erkend. Deze zwangerschap ik voor mij loodzwaar. Mijn man is niet de biologische vader van mijn kinderen (wel van Preitje hoor!) en heeft de hele riedel niet eerder meegemaakt. Mijn vorige zwangerschappen gingen redelijk, op een enorme escalatie in de kraamtijd, waarna ook de breuk tussen nu ex en mij definitief zou zijn, na. Ik maak me heel veel zorgen, we hebben geen cursus gevolgd omdat mijn man graag met zijn band wilde blijven oefenen, hij is niet mans genoeg mijn dip te helpen doorbreken en gaat volledig mee in mijn gesomber en laat me daarin. Hij wordt ook kortaf naar de kinderen en spiegelt zich naar mijn gevoel. Tewijl ik zo graag zou willen dat hij af en toe de draad oppakt en wanneer ik faal, hij het overneemt. Naja. Ik zit dus hier weer met twee overactieve kinderen die niet willen slapen en hij is repeteren met de band. Echt, ik ben in staat zijn gitaren uit het raam te flikkeren. Hij is gemiddeld 4 avonden per week weg, plus de woensdag. En ik zit hier maar in dit klotedorp, weg van mijn oude stekje waar ik het goed had, een beetje in mijn uppie zwanger zitten te zijn en zojuist voor de 30ste keer de trap te hebben bestegen omdat mijn echtgenoot de blinde ambitie een volmaakt gitarist te worden verwart met een naschok van zijn puberteit en dus blinkt van afwezigheid?

Maargoed, verder alles onder controle :cool:

19. julia6

julia6 Fanatiek lid

Feb 6, 2008
    3,639
    0
    0
    Gelderland
    Welkom nieuwelingen!

Euhmmm... wat is nierstuwing trouwens? Nooit van gehoord? Nurse S.? Iemand? Wie? Beetje uitleg please!

@Sucre, nee we weten niet wat het is. Wisten we de vorige keren ook niet, wel spannend hoor!

@Misty, joehoeee, 37!!! Mooi meid!!!! Gefeli!!! En een spik en span keuken dus? Petje af!

@Commentaar op buik. Sja, het lijkt nooit goed he? Zoals bij jou Meid, de ene dag bescheiden, de andere dag dik en die opmerking van de gastouder Sucre, nou daar gaan mijn oren van flapperen. Snap werkelijk waar niet hoe iemand het op zo'n manier kan en durft te formuleren?!?!

Meid - beterschap voor mannetje! Griep? Hopelijk snel opgeknapt! Heet het bad hem goed gedaan?

@Annelies, waar heb je familie wonen in Canada? Een vriendinnetje van mij emigreert eind sept. met haar Canadees en hun dochtertje die kant op. Spannend. Ik hoop na goed sparen daar volgend of het jaar erop eens op vakantie te gaan!

Stabiliteit vind ik/wij ook erg belangrijk, en toch denk ik dat 1x zo'n verhuizing in het leven van een kind niet fataal zou zijn voor zijn/haar ontwikkeling. Het is ook maar net hoe je het aanpakt en hoe je er zelf in staat. Denk zelfs dat kinderen er veel van kunnen leren, al kan/zal het natuurlijk ook verdriet opleveren door gemis van oude vriendjes. Desalniettemin denk ik dat het het belangrijkste is dat iedereen gelukkig is. En zodra ouders niet lekker in hun vel gaan zitten door de plek waar ze wonen dat ook weer (negatieve) invloed heeft op de kinderen. Dus het is al met al afwegen, sacrifices etc. Voor nu zitten we (nog) prima hier.....

Wat betreft de vraag naar zorg en begeleiding voor verst. geh. in het oosten, die is er zeker. Er is zo'n gebrek aan goede begeleiding en opvangmogelijkheden, echt in en in triest. Die kinderen (en ook volwassenen) zitten thuis, deels om de schaamte (zoals vroeger in NL; alle geh. mensen diep in het bos in een instelling) deels omdat er weinig mogelijkheden zijn. Je moet alleen een erg lange adem hebben voordat je alles voor elkaar krijgt en kan beginnen.

@Sucre, ja verschrikkelijk gewoon die ik vertrek mensen. Of het gros ervan. Ik kan me daar echt niks bij voorstellen. Misschien omdat wij onze zaakjes zo anders (en naar eigen mening; beter!) hadden geregeld toen we deze kant op kwamen (werk, financiele zekerheid bijv). Het is wel lekker hippie achtig, maar doe dat dan als je fijn met z'n tweetjes bent en een dikke bankrekening hebt....

@Cornetto? He! Als je dan toch gooit Annelies en dat nog wel richting het oosten, ik woon hier ook, dus gooi er dan meteen 2! Geen gehaktbal voor mij, heb net mijn eten achter de kiezen. (geen chili trouwens, zag ineens zo'n doos wereldgerechten staan, uit Zuid Afrika, ben even vergeten hoe die heet)

@Rijstevlaai? YUMMIE! Rijstetoetjes? YAMMIE! Ien, je weet niet wat je mist! En als jij die witte korrels alleen met kip eet, dan wordt het potdorie toch eens tijd dat je ze MET die kutjes eet ipv zonder. JIJ was degene die op zoek was naar gerechten? Je loopt er maar mee te spotten, maar stiekempjes kan je niet wachten tot je zo'n heerlijk sappig kippekutje op je bord hebt liggen.

Owhhhhhhh, wat klinkt dit weer heerlijk ranzig. Ik moet er snel een eind aan breien, dit gaat de verkeerde kant op!

Etensbakje? Nee, heb geen krabpaal, maar wel een te kleine vriezer onder mijn koelkast in de keuken en daarom in de gang (yes I know, very charming) een eettafelformaat vriezer staan. Daar staat het etensbakje op. Jij zou toch nog op spooknacht naar Nijmegen komen, nou! Waarom vraag je dat dan, kom het zelf maar bekijken en beoordelen! :p

@Wereldkaart: spelden.. hmmm.... met kinderen die graag klimmen op stoelen en een man die panisch is voor naalden, nee.

Maar wel grappig dat je het zegt. Manlief had jarenlang een uitgeprint lijstje op een kledingkast in Sofia hangen met daarop alle (of bijna?) alle landen in de wereld waar hij dan een streep doorheen kon zetten als hij ergens geweest was.
    Deze map of the world, beetje lelijk ding, snap ook niet waarom hij hem op de huiskamerdeur heeft geplakt, was een cadeautje van National Geographic bij het afsluiten van een nieuwe abon. En nee, er zit geen 'vuist-deuk' achter die poster die hij of ik in een boze bui in de deur hebben geslagen! Kom maar checken :p !

@Pina, receptje in je inbox nu, pbtje gestuurd, ik had het receptje namelijk al gecopieerd en op de pc staan.

@Buik: oke, zal binnenkort eens een foto maken vanuit andere hoek, dan zie je hem ineens wel zitten, inclusief vetrandjes!

Zo. 5 voor 8, de crisis op rtl 8 gaat beginnen dames. Iedereen in de startblokken????

20. ientje

ientje Fanatiek lid

Jun 7, 2010
    2,999
    0
    36
    Ohw Viev, je zit er volgens mij ff helemaal compleet doorheen. Wat een k*tzooi allemaal, kan er helemaal inkomen dat je je echt ff helemaal onbegrepen en in de steek gelaten voelt.
    Waarom woon je nou ook zo ver weg??!? Anders was ik ff die kant op gecrosst om je ff een dikke knuffel te komen geven. Nu moet je het doen met een virtuele, niet minder gemeend uiteraard!
    KLIK HIER VOOR EEN KNUFFEL

Hou je taai meis!! En probeer er op een rustig moment, als jullie allebei tijd hebben en de tijd ervoor kunnen nemen, te praten en rustig te vertellen wat je dwars zit. Misschien heeft hij niet helemaal door hoe jij je voelt (tja, het blijft een man tenslotte... ;) )

Share This Page