Juli 2011 Mama's

Discussion in 'Zwangerschap clubs' started by nina1982, Oct 20, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Droppie123

Droppie123 Bekend lid

Jun 12, 2007
    903
    0
    0
    kapster

2. meid

meid Fanatiek lid

Oct 14, 2010
    1,259
    0
    0
    gefeliciteerd alle nieuwe meiden!

@melanie, wat een goed bericht!super zeg!was er bij jou echt al een babytje te zien? ik had de echo met 6wk was alleen ruimte in baarmoeder, dooierzakje en kloppend hartje te zien. uitwendige echo.

@luca wat fijn dat je het geregeld hebt! jij even blij dat je nog naar nl komt, hihi krijg je lekker nog een echo!

@droppie veel plezier bij de echo, hou ons op de hoogte!

groetjes meid

3. Ons Kleintje

Ons Kleintje Niet meer actief

@melanie Gefeliciteerd met de positieve echo! fijn hoor!
    wow zou die van mij dan ook al zo groot zijn?
    @Luca,
    die 32 weken is dat standaard waar jij woont? volgens mij in nederland niet.

4. @ ons kleintje: Ja, nou weet niet of het precies op 32 weken zit, maar het is de laatste echo die volledig vergoed wordt en hij is ergens rond de 7/8 maanden. Voor de rest kun je dus niet zomaar een echo laten maken, er moet echt een medische indicatie voor zijn.

5. lovekees

lovekees Bekend lid

Oct 8, 2010
    814
    0
    16
    NULL
    NULL
    hallo dames

ben nu 7 weken zwanger hebben maandag onze eerste echo heb er zin in kunnen we eindelijk kijken,
    ben 30 juni uitgerekend denk dat juli wordt is de eerste
    misschien ben ik wel korter zwanger had nog niet echt regelmatige clyclus maar dat zien we maandag

6. Miron

Miron Fanatiek lid

Feb 6, 2009
    2,349
    106
    63
    Zo net een afspraak gemaakt met MvM voor morgen middag.

7. misty1984

misty1984 Fanatiek lid

Mar 17, 2009
    1,550
    1
    0
    Noord Brabant
    @Miron: Hier komt MvM vrijdagmiddag langs. Ben benieuwd wat ze uit te leggen heeft hihi.

@Lovekees: Gefeliciteerd en wat fijn maandag de echo! Ik wou dat ik al zover was hihi.

@Luca: In Nederland krijg je in principe maar 2 echo's vergoed. 1 rond de 12 weken en 1 rond de 20 weken. Tenzij je een medische indicatie hebt, dan krijg je meerdere echo's vergoed. Fijn dat je de hele zwangerschap begeleid kan worden en ook nog een echo kan krijgen in Nederland. Veel succes!

Nou ik ga weer werken!

Liefs,

Misty

8. jem1979

jem1979 Niet meer actief

Misty, dacht dat ik al vroeg op was om te gaan werken. Hoe laat moet je beginnen??

Hier komt MvM morgenvroeg langs dus vanaf dan kunnen we weer plassen in de kannen. Ben wel heen nieuwsgierig naar mijn test... Maar ga er niet nogmaals 1 doen om te kijken of die positief is haha.. Hij moet morgen gewoon knallen!!

Werkse vandaag of een fijne dag (of beiden natuurlijk haha)

Groetjes,
    Jolanda

9. Umizoomi

Umizoomi Lid

Aug 26, 2010
    95
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mogge, iedereen een fijne dag!

Gisteren was ik uit eten met klanten en dat gaf wel weer wat uitdagingen....het werd sushi (netjes alle rauwe vis vermeden door gebruik te maken van verwarring 'nee, die was echt nog voor jou'), ik drink bijna altijd wijn, maar nu moest ik natuurlijk rijden en ik was me een partij vermoeid (en dat terwijl ik meestal de laatste ben die vertrekt)...

Verder beginnen de symptomen op gang te komen hier. Aan de ene kant vervelend, want ze zijn niet allemaal even prettig. Maar aan de andere kant ook geruststellend natuurlijk.

10. ientje

ientje Fanatiek lid

Jun 7, 2010
    2,999
    0
    36
    Oei Umizoomi, dat was idd wel ff tricky!

Ik maak me een beetje druk over MvM, ik ben zo bang dat iemand het ziet en erover begint tegen mn schoonouders! (wonen dicht bij elkaar en ons kent ons hier)
    Dus ik ga vanmiddag ff bellen of ik het de eerste weken ergens naartoe kan brengen ipv dat het opgehaald wordt. Geeft toch een rustiger gevoel.

Verder voelde ik me gisteravond ineens erg misselijk, was echt bang dat ik boven de pot moest. Maar gelukkig viel het mee. ;)

11. Ons Kleintje

hier vandaag erg misselijk..
    heb ik vorige zwangerschap niet gehad.

12. mamatien

mamatien Niet meer actief

Nou meiden,

Ik had vannacht zulke extreme buikkramp van ong 5 a 10 minuten, dat ik me echt zorgen maakte. Ik had echter geen bloedverlies.

Vanochtend de vk gebeld. Zij was heel begripvol gelukkig. Ze gaf aan dat het waarsch een groeispeurt van de baarmoeder was, dat ie probeerde te kantelen. Dit kan een extreme kramp veroorzaken. Zolang er geen bloed is hoef ik me geen zorgen te maken. Stel dat ik bijv. vandaag wel bloedverlies heb, dan kan ik die link wel leggen en bestaat er wel kans op miskraam.
    De vk zegt dat ik me absoluut geen zorgen moet maken!

Hebben jullie dit wel is gehad?

13. Bibo

Bibo Actief lid

Oct 10, 2010
    223
    0
    16
    NULL
    NULL
    Goedemorgen dames! Alles goed?
    Welkom en gefeliciteerd alle nieuwe dames.
    Ik heb geen tijd om alles bij te lezen, want ben gewoon aan het werk :p

Gisteren heb ik ook verschrikkelijke krampen gehad, sloeg echt dubbel van de pijn. Maar had geen bloedverlies, dus durfde de verloskundige niet te bellen... Nu heb ik eigenlijk nergens meer last van. Ben blij dat jij wel de verloskundige hebt gebeld mamatien ben ik ook weer een beeje gerustgesteld.

14. Goedemorgen meiden,

Dat er in NL maar 2 volledig vergoed worden wist ik niet, hier wordt alles wat zwangerschap is volledig vergoed.

@mamatien: heel erge krampen heb ik niet gehad, wel dat ik vooral in de avond een erg gevoelige buik heb, dat het trekkerige gevoel echt heel heftig wordt en dat ik daardoor dus voor geen meter kan slapen. Ik ben ook steeds bang dat het mis is, maar volgens mij zit het wel goed en is het inderdaad gewoon de bm. Heb ook af en aan opeens ongipijnen, dat gaat dan na een minuutje weer weg.
    Kans op mk bestaat er altijd, maar maak je er niet te druk over want dan vergroot je die kans alleen maar! Als het goed zit blijft beebje echt wel zitten, en mocht het mis gaan dan is de kans groot dat er gewoon iets mis is met het beebje, dan zal het echt niet liggen aan wat je wel of niet hebt gedaan!
    Heb zelf ook een mk gehad en heb even teruggerekend, bij mij begon het bloeden dus precies op 4 weken en 5 dagen, dat is dus vandaag voor mij! Ik zat hier heel erg over in de stress, maar achteraf denk ik nouja de natuur regelt zijn zaakjes wel, ik let gewoon op dat ik geen al te gekke dingen doe, meer kun je niet doen. Het is heel naar om zo in onzekerheid te zitten, maar focus je niet op de risico's! Je kunt gewoon blijven doen wat je altijd al deed, je lichaam zal vanzelf wel aangeven wanneer het teveel wordt. Toen ik me iets teveel had opgewonden een paar dagen geleden kreeg ik ook pijn en was ik bang voor een mk, maar pijn heb ik nog steeds en weet nu dat het gewoon het beebje is en mijn darmen die verschuiven en daar niet zo blij mee zijn.

15. mamatien

mamatien Niet meer actief

@ Bibo: Vervelend dat je het ook had, maar ik ben blij dat ik niet de enige ben, zo maakt het het wat makkelijker om positief te blijven!

@ Luca: Wat fiujn je uitleg! Dank je wel,doet me goed :)Moeilijk zeg, dat je vorige keer mk had.. maar deze keer zal het echt goed blijven gaan hoor!!!

Ik heb net ook met vriendlief afgesproken dat we (lees ik want hij is nuchterder haha) vanaf nu alleen maar positief denken. dus dat gaan we doen haha :):)

16. Ons Kleintje

#436 Ons Kleintje, Nov 17, 2010
    Last edited by a moderator: Nov 17, 2010
    ja klopt, vorige week woensdag en toen maakte ik me ook zorgen..:) Heb toen de gynaecloog gebeld, groei van de baarmoeder zei die.

sinds ik zwanger ben durf ik savonds niet meer in het donker te fietsen, hebben jullie dat ook?
    ik heb zojuist de maxycosy kinderwagen (die ik voor mijn zoontje gebruikte tot een half jaar geleden) uitgesopt, Hij heeft er 2, een simpele (hema) en een van maxy-cosy. Hij hangt nu aan de waslijn buiten uit te druipen, ik heb echt veel zin in de nieuwe baby!

17. Bibo

Bibo Actief lid

Oct 10, 2010
    223
    0
    16
    NULL
    NULL
    ons Kleintje, jij bent al lekker vroeg bezig met het verzamelen van babyspullen!! Wel makkelijk dat je al veel dingetjes in huis hebt. Ik weet straks echt niet waar ik moet gaan beginnen zeg, je hebt zoveel nodig!

18. Mama SenH

Mama SenH Fanatiek lid

Jun 14, 2010
    2,817
    0
    0
    Spijkenisse
    ik ben ook al kleine dingen aan het kijken hoor vind het leuker om elke keer iets te kopen dan straks alles in een keer ik koop wel pas vanaf 12 weken maar het lijstje ligt al klaar

19. Bibo

Bibo Actief lid

Oct 10, 2010
    223
    0
    16
    NULL
    NULL
    #439 Bibo, Nov 17, 2010
    Last edited: Nov 17, 2010
    Gebruiken jullie dan een uitzetlijstje ofzo? Ik ben ook wel aan het rondsnuffelen op inernet om te kijken wat ik mooi vind. Durf nog niet naar babywinkels, ben veels te bang dat ik een bekende tegenkom.
    Zag wel bij de Babydump al acties met een gratis box enzo, maar is helaas maar tot half december geldig geloof ik. Ach, volgens mij zijn er daar altijd wel acties.

20. Mama SenH

Mama SenH Fanatiek lid

Jun 14, 2010
    2,817
    0
    0
    Spijkenisse
    ik kijk wel naar dat lijstje alleen pas de aantallen aan vind 3 te wienig (kleertjes) en wat ik denk nee dat hoeft niet haal ik niet of wat ik denk ja dat is handig ook ik ga vaak naar prenetal omdat mijn vriendin vorige maand is bevallen dus altijd handig hahahaa

Share This Page