Juli 2011 Mama's

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door nina1982, 20 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ientje

ientje Fanatiek lid

7 jun 2010
    2.999
    0
    36
    Yup, ik zit in de startblokken! Wat ik niet begrijp is dat die ene moeder (de oma eigenlijk) echt loopt te zeuren dat ze bij de bevalling van haar dochter wil zijn, en volgens mij krijgt ze nog haar zin ook!
    HALLLOOHOOOO, is toch haar dochters bevalling, haar beslissing! Tsss!!! Onredelijk gezeik! (pff, die amerikanen...)

2. vive2

vive2 Fanatiek lid

Dank je wel Ien!

3. julia6

julia6 Fanatiek lid

6 feb 2008
    3.639
    0
    0
    Gelderland
    Ach Viefke! Getver. En wij zeiken over een barre nacht of blauwe ribben. Dit is niet niks wat je even opsomt meid!

Wat kunnen we voor je doen? Behalve die uberlieve bearhug van Ien, verdomd weinig waarschijnlijk. Je mag die koters wel een dagje hier komen brengen hoor, maar of je daar nou vrolijk van wordt... stuk rijden en je zou ze, begrijpelijk, nooit 'dumpen' op zo'n onbekende plek.

Oh, en dan willen ze ook nog eens niet normaal gaan slapen. :( Meid, ik voel met je mee. Had jij geen haakje op de slaapkamerdeur? Jij weet zelf natuurlijk het beste hoe of wat en bent wijs genoeg en hebt genoeg ervaring. Tijdens dit soort momenten hier, als ik alleen ben, wil wonder boven wonder wel eens helpen om ieder een boek onder hun neus te schuiven en voor te stellen dat ze zelf maar eerst een boekje lezen in bed. Vaak vind ik ze daarna met een tiental boeken in bed maar zijn ze uiteindelijk (veel te laat!) in slaap gevallen. Het gaat mij er dan maar om ze iig niet te horen en het kan me dan even helemaal gestolen worden of ze om 20 of 21u in slaapvallen. Alles beter dan een gefrustreerde boze moeder in tranen (want hormonen brengen je daar, you know....)....

Dikke knuf, en als er iets is wat ik kan doen, just scream!

4. Bd81

Bd81 Fanatiek lid

5 jun 2007
    2.754
    1
    0
    Buikomvang; hier hetzelf. Ene zegt jee moet je NOG 4 weken en de andere zegt oh dacht dat je nog maar 6 maanden was... Sja... en dat hoofd negeren hihihihi I know what you mean!

Ikea zelfscan; ideaal!!

Daffie; welkom

Vive; oh meid kop op! Probeer er van te genieten. Weet wel een beetje wat je bedoelt hoor. Mijn man is verslaafd aan fietsen. Minimaal 3 a 4x per week. Is hij de hele dag werken, moeten we snel eten en dan is hij weer weg. Komt hij om 9u of half tien thuis en dan ben ik dus kapot. Ben er nu ook wel makkelijker in hoor; speelgoed wat zoonlief op de grond gooit laat ik mooi liggen, dat mag hij opruimen. Bukken lukt niet heel makkelijk meer. Dus ja mannen..... ik begrijp je. Enne als je het niet meer trekt, sms me he!

Emigreren: ben nogal een muts wat dat betreft. Lekker in mijn eigen durpie blijven wonen is wel aan mij besteed :) Ooit eens in canada geweest en daar was het toch wel erg mooi. Mochten we ooit naar buitenland gaan dan is het dus wel Canada.

Bevalling: hebben jullie naast je partner nog andere mensen die bij de bevalling zijn? Ik doe het maar gewoon alleen met mijn hubby. Ging vorige keer ook en zie het niet zitten om een zenuwachtige oma er bij te hebben hihi.

Volgende week 31 graden op dinsdag. Is toch te gek voor woorden!!! Heb dan ook eindelijk verlof dus ga dan lekker met voetjes in zwembadje van zoon zitten :)

Meiden morgen nog 6 uurtjes werken en dan......VERLOF!!!!!!!!!!!

5. vive2

vive2 Fanatiek lid

Ja, het is nu even hoe het is. In normale staat zijn kinderen best te lijen, en ook een kerel die zo nu en dan wat wereldvreemd is ook nog wel. Maar nu, nu ik totaal afhankelijk ben van de gratie van mijn man, van container buiten zetten tot aan het brengen naar gyn, is de samenloop zo ongelukkig. Ik gun hem zijn momenten, maar ik zelf heb er geen. Voelt toch een beetje onredelijk.
    Ik wil gewoon graag mijn leven en oorspronkelijke hormoonhuishouding weer terug.

*foon* mama.. snotter.. brb

6. AnkeM

AnkeM Fanatiek lid

21 mei 2011
    2.278
    1
    0
    Hallo kippenhok, ben een dagje de stad ingeweest, OMG wzt een berg berichten.... Gaat me niet lukken om op alles te reageren! Maar moet wel hard lachen om de rijstevla en de kippekutjes! Overigens dingen die ik best weg krijg hoor, 's ochtends :D

@annelies is inderdaad om gek van te worden, de een is verbaasd dat je al zover bent, de ander zegt op zo'n fijne toon "ja hoor je wel vaker, dat iemand veel vruchtwater heeft". AAAAAAAAAAAAAAHH!! Ach ja het zal wel....

@vive kom op meid, is natuurlijk balen als je ergens zit waar je weinig mensen kent en je bent niet zo mobiel. Hopelijk is je man er wel voor je als de baby er eenmaal is. Mijn vent is momenteel ook behoorlijk uithuizig, maar heb het idee dat dat een soort reactie is op het idee datie er straks echt aan vast zit. Vind ik ook niet zo erg, als we af en toe maar wat quality time hebben. Sterkte en kom even stoom afblazen hier als je het nodig hebt, helpt ook wel es. Virtuele hugs en bemoedigende praatjes genoeg voor je!

Verder niet zoveel onthouden van alle posts hoor, geen desinteresse maar gewoon moe. Vandaag wel jurkje gekocht voor bruiloft, inclusief schoenen (met laagste hakken ooit door mij gedragen op een bruiloft nl 4 of 5 cm) en sieraden. Dus ik ben er klaar voor!

Hele fijne avond allemaal, kan me nog niet wagen aan de bevallingsverhalen maar er is vast wel iets anders op tv. En anders is er altijd nog internet met soaps!

De rest heb ik niet echt

7. AnkeM

AnkeM Fanatiek lid

21 mei 2011
    2.278
    1
    0
    @bd De bevalling, daar is allen mn man bij. We hadden verder ook geen familie of vrienden nodig om dit avontuur te beginnen dus dit moet ook wel lukken :). Vk hebben we wel uitgenodigd en de kraamzorg mag ook komen :D

8. Daffiee

Daffiee Actief lid

21 okt 2010
    226
    0
    16
    NULL
    NULL
    Bevallingslijst:
    11 april 2011 - Ons Kleintje - 2 zoontjes - zkh - 27+4 - Borstvoeding via de voedingssonde, ik kolf al 9,5 weken lang volledig 1 liter op een dag. Ik heb al 1 vriezer vol afgekolfde voeding en de kleintjes nemen al slokjes uit de borst en deels via sonde en uit fles. :)

Al 2 jongens geboren.

Uitgerekende data:
    3 juli 2011 - Sucre (31) - 2e kindje - thuis - bv
    7 juli 2011 - Flash (36) - 2e kindje - ziekenhuis - fv
    8 juli 2011 - ientje (29) - 1e kindje - thuis - bv
    9 juli 2011- meid (28)- 2e kindje- ziekenhuis
    10 juli 2011 - SupernovA (29) - 1e kindje - ziekenhuis - bv
    11 juli 2011 - pina (33) - 1e kindje - thuis? - bv
    11 juli 2011 - lovekees (23)- 1e kindje -thuis- bv
    12 juli 2011 - AnkeM - 1e kindje -thuis- fv
    13 juli 2011 - Misty1984 (27) - 1e kindje - thuis - bv
    15 juli 2011 - Marrie28 (31) - 2e kindje - ziekenhuis - bv
    17 juli 2011 - julia6 (32) - 3e kindje - thuis - bv
    23 juli 2011 - bd81 (29) - 2e kindje - ziekenhuis - bv
    25 juli 2011 - Vive la Fête - 3e kindje - ziekenhuis - bv

28 juli 2011 - MiRowsu - 1e kindje - ziekenhuis - fv
    28 juli 2011 - Daffie (27) - 1e kindje - ziekenhuis -bv
    30 juli 2011 - elionorah (29) -2e kindje - ziekenhuis - bv
    31 juli 2011 - annneliesje (29) -1e kindje - ziekenhuis - bv
    2 aug 2011 - Mamanini - 1e kindje -

Wij verwachten 7 meisjes, 4 jongens en van 9 kindjes is het geslacht nog onbekend.

Afspraken:

22 juni - Julia - controle vk
    23 juni - ientje - controle vk
    23 juni - Sucre - controle vk
    27 juni - Elionorah - linggingsecho
    29 juni - Elionorah - controle vk
    29 juni - Annelies - controle vk
    29 juni - BD81 - controle vk
    04 juli - Elionorah - voorlichtingsavond bevalling etc
    05 juli - Annelies - controle gyn + echo

Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ Vlindertjes Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ
    Inger1979
    Blike1987
    MMM

Buddies:
    Julia - Ientje
    BD81 - Vive la Fête
    Sucre - Elionorah
    Anneliesje - SupernovA

9. Daffiee

Daffiee Actief lid

21 okt 2010
    226
    0
    16
    NULL
    NULL
    ok dat aanpassen met quote is idd makkelijker dan ik dacht:)

10. Sucre

Sucre Fanatiek lid

1 feb 2008
    4.877
    0
    0
    Verpleegkundige
    Gelderland
    Hee meiden, heb ff naar bevallingsverhalen en babyboom gekeken.

En ff gemsnd met mijn moeder. Ik vroeg wanneer ze komen, omdat we zaterdag zoonliefs verjaardag vieren. Ze kunnen dan nl niet en stelden voor zondag of maandag te komen. Nou 3x raden. Ze komen NIET. Hun reden? Misschien beval ik een dag later wel en moeten ze 2x komen... En dat is toch wel wat te veel. Ben weer megateleurgesteld, terwijl ik had afgesproken dat ik dat niet meer zou toelaten.. Bah. Rukzooi...

Ik reageer morgen weer verder! Ben ik de hele dag alleen.
    Wil alleen Vive vast een hele dikke vette knuffel geven.

11. annneliesje

annneliesje Fanatiek lid

16 jan 2011
    3.569
    0
    0
    Administratief medewerkster
    Noord Nederland
    Vive even een dikke knuffel vanaf hier en Sucre neem er ook eentje. Ik persoonlijk zou er wel even iets van zeggen hoor, das echt niet normaal.

Morgen reageer ik weer uitgebreider ;)

12. julia6

julia6 Fanatiek lid

6 feb 2008
    3.639
    0
    0
    Gelderland
    He getsie Sucre... open jij ook snel dat linkje van Ien, want die kan je wel gebruiken! En als je afleiding wil, hoever is het? 15km? Kom ik je wel een echte knuffel brengen! Hou je taai meid!

13. SupernovA

SupernovA Fanatiek lid

27 nov 2010
    1.419
    0
    0
    Zuid Holland
    @ Griesmeel: even terugkomend op griesmeelpudding. Vies vind ik het niet, zolang we het over het Mona toetje hebben. Maar vriend maakt het dus zelf, en eet het warm met stroop, als ontbijt. Dat is echt niets voor mij.

@ Juul: chili con carne met gebakken aardappeltjes klinkt ook goed hoor. Officieel hoort het met rijst volgens mij, maar dit klinkt ook erg lekker.

Hier hebben we vanavond shoarma gegeten. We hadden er sla komkommertjes en tomaatjes bij, dus toch een beetje gezond.

@ Bevallingsverhalen: Niet hier, ik zap snel door! Ik ga er dan liever blanco in, met wat theoretische info, dan door te zien hoe een ander ligt te persen.

@ Juul: Ik ben ook wel benieuwd naar je ondernemersplannen. Ben zelf ook al een tijdje aan het puzzelen, maar aan de andere kant overweeg ik ook franchise ipv helemaal zelfstandig. Ooh, ik lees het al een kinderdagopvang voor verstandelijk gehandicapte kinderen. klinkt als een enorme uitdaging, gaaf!
    Goed om te horen dat bezoek aan VK prima is verlopen!
    Zeg, voeden jullie de kinderen ook tweetallig op? of dat niet?

@ Emigreren: Wij hebben een grote wens om de randstad te ontvluchten, dan ben ik al heel blij. Maarja, aan de andere kant, ik woon in dit dorp alweer bijna 30 jaar, en mijn wortels zitten toch diep merk ik.
    Vriendlief wil graag in Duitsland gaan wonen, zelf zie ik Spanje wel zitten. Wat iemand all zei, vaak zie je dat mensen onvoorbereid zo'n stap maken, dat gaat hier niet gebeuren dat weet ik wel!

@ Daffiee: Welkom hier!

@ MamaNini: Welkom hier! Gelukkig heeft bedrust geholpen en was een medische ingreep niet nodig. Rustig aan hoor en geniet van je verlof!

@ Ann: zo'n viegenplak ding iets? je weet wel, zo'n rolletje wat je uitrekt en ergens vanaf het plafond laat bungelen?

@ Ientje: Wat is er mis met inktvis ringetjes? Die zijn toevallig wel heel lekker! (je moet ze alleen wel in spanje eten en niet ij elk restaurant. Als het elastiekjes zijn, komen ze uit de diepvries.) Btw, over inktvis, vorig jaar heb ik zelf in Spanje een inktvis gevangen.

@ Vive: Soms heb je inderdaad nodig dat iemand je uit je dip sleurt, inplaats van erin mee te gaan. Misschien ziet hubbie dat niet en heeft ie het nodig dat iemand dat tegen hem zegt? Knuffel!

@ Andere mensen bij bevalling: echt niet! Alleen wat 'nodig' is en vriend!

@ Sucre: Klote weer van je moeder! Voor jou ook een dikke knuffel!

Begin hier een beetje uit mijn dip te komen. Ik moet gewoon heel eerlijk toegeven dat die laatste loodjes echt heel zwaar zijn en dat ik daar hel veel moeite mee heb. Ik ben ook het niets kunnen doen zat, ik voel me te afhankelijk van alles en iedereen. Daar kan ik niet zo goed tegen, blijkbaar.
    Aan de andere kant hoop ik nog niet dat de bevalling nu al op gang komt, dat komt helemaal niet uit met de bestaande verjaardagen. Vanaf vrijdag aanstaande mag het allemaal gebeuren van mij!

En nu wat aardbeitjes en meloen!

14. Marrie28

Marrie28 Fanatiek lid

27 jun 2007
    1.711
    0
    36
    @ Sucre: jemig, wat erg! Toch echt te belachelijk, voor hetzelfde geld duurt het nog wéken voordat beeb zich aandient!
    Aan de andere kant: het is natuurlijk ook wel een hele opgave om twee keer in één week naar je dochter te rijden voor de verjaardag van je kleinzoon én de geboorte van je nieuwe kleinkind... :( Dat zijn immers gebeurtenissen die zó vaak voorkomen, dan blijf je bezig...
    Nou ja, troost je: mijn ouders zijn net zo erg. Want mijn zus heeft nu een baby'tje en daar moesten ze al heen (2 uur in de auto; een wereldreis!) en binnenkort moeten ze ook weer helemaal naar mij rijden (1,5 uur) voor hun volgende kleinkind... Ik geloofde mijn oren niet, maar pa zei het echt!

15. Bd81

Bd81 Fanatiek lid

5 jun 2007
    2.754
    1
    0
    Sucre; wat kl&te van je moeder zeg! Ook jij een dikke knuffel

Nova; lekker aardbeien met meloen. Geniet er van, klinkt alsof je het verdient hebt

16. Marrie28

Marrie28 Fanatiek lid

27 jun 2007
    1.711
    0
    36
    @ Vive: dikke knuffel, mannen zijn lamme lullen en kinderen moeten vooral niet etteren, want dan wordt mama boos (als ze er energie voor heeft). Neem een lekkere cornetto (dik ben je toch al :)) en laat ze allemaal de kolere krijgen (ff flink meezingen met Siske en je kan er weer tegenaan!)

17. meid

meid Fanatiek lid

14 okt 2010
    1.259
    0
    0
    @anneliesje, gelukkig!!! vervelend zeg vliegen...zo'n elektrische vliegenmepper hebben wij ook! lekker vliegen enz. bbq erop, whahahha![ maar stink wel hoor]
    ik denk dat je ze bij de blokker in ieder geval wel hebt.

@daffie, tja helaas horen bij zwanger zijn wat kwaaltjes, tis voor goed doel gelukkig!
    dat recept ga ik ook even opzoeken. ik geloof direct dat het wel lekker is, dat gekruide met het zoet van de kersen.
    ik had de 'vluchtkoffer' ongeveer met week of 35 klaar [voor groot deel]
    de laatste spulletjes heb ik er van de week ingedaan of bijgezet, zoals fototoestel, maxicosi.

@ientje, gelukkig is mijn vriendje niet zo heel zielig! *meestal wel hoor als ie ziek is, zielepiet* hij wil voornamelijk niks, geen thee, geen beschuit, alleen appels dus ben om 6uur nog even naar de supermarkt gereden voor zakje appels en meteen maar even de nieuwe questmeegenomen [kan ik daarna lekker zelf lezen]
    die zelf scan app. heb ik keer gezien bij een ah! wel cool hoor! maar ja in de city waar ik woon....neuh voorlopig nog niet denk ik! we hebben hier sinds kort kassa's ipv rekenmachines en pin automaten ipv betaal cheqeus!

@ohh vive, knuffel! wat vervelend zeg dat je je zo alleen voelt! en het is allemaal al niet niks, zwanger zijn en kids die ook nog hoop aandacht vragen. en [die van mij iig] er niet makkelijker op word nu ik minder mobiel ben. en een man, die niet helemaal begrijpt wat zwanger zijn is....zucht!
    gaan je zoontjes ook nog wel eens naar hun biologische vader toe? ga dan nu het nog kan ff lekker met zijn 2e nachtje weg ofzo! verstop desnoods die gitaar dingen van hem...gna gna gna...

@anke, laagste hakken ooit, 4 a 5 cm....prima hoogte toch? op hoger ga je alleen maar door je enkels en dat zou spontane bevalling betekenen....maar ach waren toch hoop vk aanwezig toch?!?

@sucre, ook nog een dikke knuf voor jou! volgens mij begrijpt je moeder het niet helemaal of wel! heeft ze niet gemerkt dat je het contact wat afgehouden had......ik kan goed voorstellen dat je mega teleurgesteld bent!

mensen bij de bevalling. niet hier! alleen mijn vriend dan. ik heb geen extra kijkers nodig, tis geen kijkdoos!

ik wou vanmiddag die bevallings verhalen is terug kijken op rtlgemist maar ik moet er iets voor downloaden, en als ik dat zo ver doe staat er of ik zeker weet of ik het wel wil en het misschien niet betrouwbaar is ofzo...ieeehhhh nou ik zal binnenkort mijn vriendje wel eens vragen of hij het voor me kan doen, straks help ik die laptop om zeep...ben al niet zo handig met dat ding...

hahahaha moeten jullie is onderaan kijken, we zijn wel met z'n 9e hier! gezellie!

maar ik ga jullie verlaten, ga maar eens naar bed, ben nog helemaal 'zen'van je yoga van vanavond!

trusten!

18. MiRowsu

MiRowsu Actief lid

1 feb 2010
    411
    0
    0
    @ ientje ik snap jou bericht wel hoor ik snapte anneliesje ook wel.. maar ik ben neit zoon typert hihi en telkens als ik hier een kijkje neem is er zooooo veel getypt, en als ik aan het einde ben dan ben ik de helft al kwijt het liefst zou ik op alles en iedereen willen reageren maar dat lukt me niet..

en MiRowsu betekend 'mijn Roos' in het surinaams. mijn ex is een surinamer/hindoestaans dus mijn beeb word een half bloedje dus mijn kleine roos:D MiRowsu;)
    klopt je zit er neit naast zo heet dat liedje met damaru.. hij is ook surinamer.. mijn roos ik heb een tuintje in mijn hart maar alleen voor jou.....lalalala hahahaha

@bevallingsverhalen.. kijk jullie dat?? ik dus echt niet echt dat die meiden/vrouwen zich te erg aanstellen ze jagen mensen echt angst over hun lijf meiden die er byv. bang voor zijn of wat dan ook.. echt pure onzin ben zo vaak nu bij een bealling geweest heb het er nog nooit zo hard aan toe zien gaan hahahaha lijk daar wel horror..

enne ik ben samen met mijn ma een goede vriendin en een vriendin van mijn ma omhaar te steunen als ik moet bevallen .. ons mam is nog al een zenuwen pees dus er meot ook iemand voor haar zijn ...

@sucre echt klote voor je meid.. mijn ma had er als ze zo deed niet eens meer bij mogen zijn,, kom op ze hoort in alles voor je klaar te staan tog? vooral in jou situatie..als ze 2 x of 10 x meoten komen. maja vind dit echt kut voor je.. KUss en knuff..

19. julia6

julia6 Fanatiek lid

6 feb 2008
    3.639
    0
    0
    Gelderland
    Nee ik ben niet gelovig maar zeg het toch: AMEN!

Wat verwoord je dat heerlijk!

20. AnkeM

AnkeM Fanatiek lid

21 mei 2011
    2.278
    1
    0
    Jeetje wat een activiteit weer hier.... nog ff reageren voor ik ga slapen:

@Sucre: kan me zo goed voorstellen dat je teleurgesteld bent! En jij bent dan degene die moet uitleggen aan je zoon waarom ze er niet zijn... Nouja sterkte, hopelijk toch een leuke verjaardag zaterdag!

@SuperNova: hou vol en klim uit je dipje! Binnenkort heb je je kleintje vast en werkt je lichaam hopelijk ook weer mee, gaat niet lang meer duren (maar pas na vrijdag ;))

@Marrie: het schijnt dat ouders denken dat als jij naar hen toekomt het een kortere afstand is dan zij moeten afleggen.... :( Ik ken dat wel, hihi. Maak er ook wel eens een grapje over, maar komt niet helemaal aan geloof ik.

@meid: Ja bescheiden hakje, ging nog wat hogere/smallere hakken passen en zakte zowat door mn hoeven in die winkel, laat staan dat ik daar een dag op moet lopen. Heb op zich geen last hoor maar de boel is toch aardig wat slapper geworden. Maar ja, platte schoenen, no way, die ijdeltuitigerheid van mij is niks slapper geworden :D. Loopt ook op zeker een fotograaf rond!

@MiRowsu: mooi gezelschap, je moeder om jou te steunen en weer iemand om haar te steunen. Die laatste krijgt het zwaar...

Hm ben ook mentaal met verlof, vergeten Babyboom te kijken omdat ik dacht dat het al donderdag was. Maar voor het eerst sinds lange tijd denk ik: hoera, het is pas woensdag! Morgen op Uitzending Gemist maar ff terugkijken. Slaap lekker allemaal!

Deel Deze Pagina