Juli 2011 Mama's

Discussion in 'Zwangerschap clubs' started by nina1982, Oct 20, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Bd81

Bd81 Fanatiek lid

Jun 5, 2007
    2,754
    1
    0
    Klaar voor het laatste dagje werken .... Tot vanavond

2. Flash

Flash Lid

Feb 23, 2011
    82
    0
    0
    Goedemorgen allemaal!
    Wat zijn jullie een stelletje typerts, zeker verlof? het gaat steeds sneller met de berichten!

@ BD, voor jou vandaag eht laatste dagje, succes met afronden en dan whiehoe! Verlof!

@ Vive, kop op meid! Marrie28 had het al mooi verwoord (meeblèren met Ciske de Rat) en daarna even je man op de bank wegzetten en dan zeggen: "ik moet even met je praten..." (krijgen ze altijd een rolberoerte van die mannen, maar dan heb je wel de aandacht). En je mag hem écht wel zeggen dat je behoefte hebt aan meer aanwezigheid en steun op dit moment. In ieder geval een dikke knuffel!

@ Sucre, tjee, het helpt niet hoor, om de paar dagen zo'n reactie van je moeder. Balen dat het niet anders werkt zeg en je kunt het ook tegen haar zeggen, maar of het doordringt is een tweede. Ook voor jou een dikke knuffel!

En direct ga ik mijn verslag afmaken, moet het straks inleveren, dus ben er hoe dan ook vandaag van af (een soort neverending story lijkt het inmiddels...)

Tot later!

3. AnkeM

AnkeM Fanatiek lid

May 21, 2011
    2,278
    1
    0
    Goedemorgen allemaal!

@Flash en Bd: succes met het laatste dagje, en dan.... genieten!!!

4. meid

meid Fanatiek lid

Oct 14, 2010
    1,259
    0
    0
    even gluren of er al iemand bevallen is.......

succes bd met het laatste dagje, tjakka, je kan het!

*zwaai even naar iedereen*

5. ientje

ientje Fanatiek lid

Jun 7, 2010
    2,999
    0
    36
    Mogge dames!

Hihi, marrie, je verwoordt t idd helemaal goed!

Viv, hoe gaat t vandaag? Heb je al wat kunnen spuien bij hem of is de status nog hetzelfde?

Mirowsu, thx voor de uitleg :D
    Ik begrijp dat de vader van je dochtertje weg is? Heftig! Heb je nog wel iets van contact met hem?
    Fijn dat je moeder meegaat, vind het ergens wel grappig dat er weer iemand meegaat voor haar, heeft die niemand nodig? Hihi, zo staat straks heel die verloskamer vol met mensen.. sorry ik draaf door :D:p

Sucre, idd, klik jij ook ff op dat linkie? Jeetje zeg, weet niet wat er met jouw moeder aan de hand is maar die heeft t ff allemaal helemaal niet door. Vind het echt onwijs rot voor jou dat dit nu ook nog es net vlak voor de bevalling allemaal speelt. Hopelijk kun je je gedachten er even vanaf zetten, al kan ik me voorstellen dat dat niet gaat lukken.

Flash en BD: joepie, na vandaag ook verlof! Wie is er dan nog aan het werk? Ben 't ff kwijt.

Anke, hihi ik draag sowieso al never hakken, dus 4 a 5 cm is al erg hoog voor mij :D

@ Meid: *zwaait terug*

Pff, ik ga ff klagen! Ik heb echt kl*te geslapen vannacht, wat een bud nacht zeg! Gisteravond heerlijk lang in bad gelegen met lavendelspul (je zou denken, dan slaap je wel, not dus), daarna nog een tijdje wakker gelegen en wel in slaap gevallen. Werd om half 5 weer wakker om te plassen, hoorde buiten ineens van alles en toen kreeg ik het idee dat er een inbreker was maar durfde zelf niet te gaan kijken en vond het ook onzin om hubje wakker te maken. Vervolg: ik lag dus nog een uur wakker. Gelukkig weer even in slaap gevallen maar om half 7 weer klaarwakker ;)
    Ben nu pas net uit bed, maar heb dus sinds die tijd niet meer echt geslapen. Voel me zó brak! Hoofdpijn, zuur, moe. Beeeeeeh!

*einde klaagzang*
    Ik ga strakjes ff naar de verloskundige, en hopelijk daarna nog even een tukkie doen.
    Meld me later wel weer! Doei!

6. misty1984

misty1984 Fanatiek lid

Mar 17, 2009
    1,550
    1
    0
    Noord Brabant
    Goedemorgen,

Pff, lekker beroerd geslapen vanacht. Ieder uur wel een keer wakker geweest. Dat wordt vanmiddag een middagtukkie denk ik. Wel weer fijn dat dit ook gewoon kan nu zo in mijn verlof, heerlijk!

@Anneliesje: zo'n vliegenmepper is inderdaad handig. Je kunt die gewoon komen bij blokker of marskramer etc.

@buikenreacties: haha, grappig inderdaad dat sommige mensen zeggen dat je een enorme buik hebt en een ander weer vindt dat het bescheiden is. Ach, het zal ieders ervaring wel zijn. Je gaat toch vergelijken met andere zwangere die je kent of hebt gekend denk ik.
    @Vive: Hmm, dat klinkt niet echt als een relaxte avond en als een man die begrijpt wat een zwangerschap inhoudt. Lastig. Misschien toch samen afspreken dat hij vanaf nu wat minder oefent met de band, gezien je hoogzwanger bent en wel wat hulp met de andere kids kunt gebruiken?!
    @Meid: beterschap voor je mannetje. Hopelijk blijft jullie kleintje nog even zitten totdat papa weer beter is. Lijkt me niet fijn als hij dan nog ziekjes is.
    @Julia: Klinkt als een erg mooi en goed project om lichamelijk en verstandelijk gehandicapten daar ook een kans te geven.
    @BD: Veel succes met je laatste werkdagje! En bij bevalling wil ik ook alleen mijn eigen mannetje hebben. Heb inderdaad geen zin in afwachtende/zenuwachtige andere mensen. Je weet immers nooit hoe lang het gaat duren of hoe ik zelf reageer of erbij lig haha. Voeten in zwembadje is wel een goed idee :D Misschien dat ik er ook maar eens eentje ga aanschaffen.
    @Anke: FIjn dat je geslaagd bent voor de bruiloft. Loop je er in ieder geval weer mooi bij :D BIj ons mogen ook de verloskundige en kraamzorg aansluiten bij de bevalling haha. Moest wel lachen hoe je het geschreven had ;)
    @Sucre: Jeetje, kan me voorstellen dat je teleurgesteld/boos bent! Kan me niet voorstellen dat mijn moeder het teveel zou vinden om 2x te komen, wat een rotstreek!
    @Flash: Succes met de laatste loodjes voor je verslag en dan lekker inleveren die handel!
    @Ientje: Succes bij de VK.

Nou ik ga nog even bankhangen en dan maar eens aankleden en wat boodschapjes doen.

Fijne dag allemaal!

7. julia6

julia6 Fanatiek lid

Feb 6, 2008
    3,639
    0
    0
    Gelderland
    Knuffel voor alle slechtslapers, en shitty gezin/familiegebeuren. Niet leuk!

Bd, succes met je laatste werkdag, ein-de-lijk!

Flash, al richting school? Ingeleverd, of nog druk aan het typen? Lekker als je het dadelijk af hebt, wat zal je opgelucht zijn!

Wie bij de bevalling? Hub and thats all. (ja vk doe ook maar trouwens)

Sucre en Ien, succes bij vk! Hopelijk alles goed, en wie weet Sucre, wil ze een handje helpen.... *duim duim*

Ik hou het even kort. Prulleke hier ook erg chagie, heeft geloof ik ook niet al te best geslapen. Zo maar even een wandelingetje en voetbal mee, dan is hij dadelijk helemaal moe genoeg om heerlijk te slapen.

Heb net heel de huiskamer veranderd. Nee, dat is geen nesteldrang, doe ik te vaak. Bank, tv kast etc staat weer op een ander plekkie. Stofzuiger erdoorheen gehaald, badkamer gepoetst en ik vind het wel weer genoeg.

Hier schijnt het zonnetje, al zie ik ook gevaarlijk grijze wolken dichterbij komen, dus ga snel nog even naar buiten met uk.

8. MamaNini

MamaNini Lid

Mar 13, 2011
    51
    0
    0
    Interieurstyliste & Fotografe
    ZH
    Hallo meiden :D

Bedankt voor de warme welkom! Leuk om te zien dat dit forum weer heel anders is dan het augustus forum, hier is t wat relaxter en gezelliger (niet verder vertellen hoor haha):p;)
    Oh ben trouwens net 27 maar vergeten erbij te zetten in de lijst, komt volgende keer wel..

nierstuwing : Hydronefrose (ook waternier of nierstuwing genoemd) is het opzwellen van een nier door ophoping van urine. Dit komt doordat de baarmoeder op de nier 'drukt' en ook op de 'afvoer' zeg maar, dus net als een stuwdam raakt t verstopt en krijg je helse pijn.. Ik had t veel 's nachts omdat je baamoeder dan t meest er op drukt. Las laatst dat de pijn erger is dan weeën, haha weet ik dat ook weer.. Kwam ook door stress op mn werk en zo.. Gelukkig nu amper last van, behalve als ik te lang rechtop zit of te veel doe.

commentaar van mensen - ik word echt zo veel aangestaard in de supermarkt! :$ Hebben jullie dat ook? Vooral als ik alleen loop, ik heb nog een bescheiden buik maargoed hij valt natuurlijk wel op haha, maar mensen kijken eerst naat je gezicht, dan naar je buik, en dan zie je ze denken... Maar net alsof ze nog nooit een zwangere hebben gezien?!

recepten - heerlijk, ik krijg gelijk trek als ik een recept lees, hebben jullie dat ook zo erg met de zwangerschap? Ik ga er misschien wel een paar uitproberen, mag alleen sinds 3 jr geen suiker of melkproducten (ivm hele gevoelige darmen door te veel antibiotica in t verleden) dus is beetje zoeken naar leuke recepten maar komt goed. Ik zou nu een moord doen voor een pot Ben&Jerry's ijs btw.. :D

bevalling - vanmiddag hebben we afspraak met een van onze 6 (!) verloskundigen voor het 'bevallingspraatje' zoals ze het noemen. Ik heb alvast maar wat dingen op papier gezet, soort geboorteplan, leek me wel handig. Ik wil niet te veel mensen bij de bevalling, alleen mn vriend, de vk natuurlijk en mijn moeder in de buurt.. Mn vriend wil zijn moeder er ook graag bij maar ik hoef niet 4 mensen om het bad heen, pfff... We hebben nu compromis dat ze allebei maar gewoon in de woonkamer 'erbij' zijn. Best een gedoe dat soort geregel waar je van te voren iet van verwacht dat je dr best mee kunt zitten.. ;):)

@ientje haha die gillende bevallingen, ik kijk nooit bevallingsverhalen, vind t vreselijk, maar misschien wel lekker om een keer keihard te gillen, wie weet lucht t op hahaha :D

IKEA zelfscan ga ik zondag ff uitproberen in Delft :D we gaan de hangkast halen, en nog 2 planken voor boven de commode, een lampje en wat kleine dingen. I LOVE IKEA!

*krijg tussendoor even een keiharde trap in m'n ribben.. 't is zo'n schatje...* ;):D

@vivelafete vervelend joh dat je je niet zo gesteund voeld door hem, is ook wel heel erg overdreven zo vaak naar zn band toe!! Beetje vluchtgedrag :( hoop dat je het er misschien met hem over kunt hebben en dat t helpt, succes! *hug*

@sucre wat lullig zeg dat ze niet komen! Slaat echt nergens op.

Emigreren - zou ik echt wel willen, naar Italië ofzo.. Ik ben half duits en heb op engelse kleuterschool gezeten toen we in België woonden, (8 keer verhuisd) heb echt iets met talen en ben NL best wel zat met veel dingen. Alleen mijn lief is in deze stad geboren en getogen waar we nu wonen, en ik weet niet of hij 'de grote stap' aankan om zn familie te missen. (En misschien durf ik t ook wel niet haha) Mijn familie woont door heel Europa (helaas) alleen mn moeder woont wel in de buurt gelukkig :) en die zou zo meeverhuizen naar Italië haha, en n broertje is geëmigreerd naar zn grote liefde in Hongarije, maar die zou ook wel in Italië willen wonen zei hij v/d week nog tegen me.. *wegdroomt over Italië*

Nou ik heb vanav een BBQ van de ondernemersvereniging hier dus ik ga zo een uur voor mn kast staan om te comcluderen dat ik bijna nergens meer inpas.. Misschien loop ik nog ff snel langs de H&M :D

Iedereen succes met de laatste werkdagen, en de beurse ribben, slapeloze nachten, jengelende kids, geboortekaartjes-adressenlijststress en schoonmoeders ;) -haha grapje- en tot snel!

PS: Sorry, normaal heb ik niet van die enorm lange verhalen maar vandaag zit ik op de praatstoel ;):D

9. MiRowsu

MiRowsu Actief lid

Feb 1, 2010
    411
    0
    0
    @ anke
    ja ik denk dat de laatste het ermee druk krijgt hihih die mag alles toekijken:p hahaha

hoe is het met jou verder? nog 3 weekjes zo te zien spannend....

@ientje nope heb geen contact meer met heb gelukkig neit hij heeft mijn leven en die van mijn ouders een beetje opzijn kop gezet, ik denk als ik drug en alcohol gebruik zeg dan kan je wel een beetje nagaan.. dus liever uit onze buurt blijven..
    ja mijn ma heeft steun nodig is zelf ook niet 100% lekker (hart problemen darm problemen etc.) en is nog al een zenuwen pees ( de vriendin ervan is er ook voor mij hoor maar ook voor haar.. ik kan het alleen goed af:p) mijn ma word voor de eerste x oma dus is wel spannend voor haar.

en je draaft niet door je kan alles vragen hihi..we zijn maar met 4 incl. ik..

verder alles oke hier zo?? niemand aant bevallen toevallig.. ??

10. Sucre

Sucre Fanatiek lid

Feb 1, 2008
    4,877
    0
    0
    Verpleegkundige
    Gelderland
    Ik zwaai vast even snel voorbij.
    Ik ga even een broodje eten met pure chocopasta en ondertussen ff bijlezen en reageren. Maar moet over een half uur weer weg naar de vk, dus kom denk ik niet heel ver. Heerlijk hoor, zo veel geklets. :D

Ik heb zelf goed geslapen, had ik niet verwacht.
    Weet je, ik snap mijn moeder wel, het kost voor hun veel moeite om naar ons toe te rijden ivm papa's ziekte, maar daarom ben ik nog wel zwaar teleurgesteld en had ik het niet verwacht...

Zo genoeg hierover, ik wil bevallen!!!!!!!!!!!! ;)

11. Sucre

Sucre Fanatiek lid

Feb 1, 2008
    4,877
    0
    0
    Verpleegkundige
    Gelderland
    Daffie, fijn dat je zo'n voorspoedige zwangerschap hebt. Ja, dat slapen he ;)..
    Hier nog geen vluchtkoffer. Zit in de ontkenningsfase en manlief kan zelf ook heel goed alles inpakken, mocht het nodig zijn.
    Lol, wat ken je mij al goed. ;) Mijn maatstaven zijn zo hoog!! :D
    De banner kan je ook via deze site maken en in je handtekening plakken bij gebruikersinstellingen.

Ientje, fijn dat alles weer schoon is! Ook vlokkenfan? Jammieeeeeeee!!! En je man die gespannen is, zooo schattig. ;)
    Hee, mijn man houdt ook niet van bruine bonen, zooo jammer!!
    Dat idee van de wereldkaart en spelden waar we zijn geweest hebben wij ook voor de zolder. Is alleen nog niks van gekomen.

Vive, het klinkt alsof je behoorlijk in de put zit. En alsof je op dit moment niet bij je man terecht kan. Het lijkt ook alsof jij degene bent die van alles op heeft moeten geven, terwijl hij lekker door wil gaan met zijn leven en er niet bij stilstaat wat dit voor jou allemaal betekent. Dat is niet eerlijk en totaal niet fijn.
    Zijn er wel mensen in je omgeving met wie je kan praten? Om te voorkomen dat je na de bevalling dit gevoel blijft houden. Dikke knuf meis! Wou dat we wat voor je konden doen!

Mijn recept, gaaf dat iedereen mijn recept gaat maken. Het is ook erg lekker. :):p

Elektrische vliegenmepper, zal ik jullie iets heel ergs vertellen? :):):)
    Ik ben nogal blond. ;) En had nog nooit van een elektrische vliegenmepper gehoord, laat staan 1 gezien. Sja, kom ook nog eens uit het hoge noorden, dus kan er niks aan doen. En toen was ik eens op visite bij mijn broer. En die had zo'n grappig klein tennisracketje op tafel liggen. Er zat ook een knopje op en als je die indrukte, hoorde je een gek geluidje. Maar ik hoorde niet zo goed wat voor geluid het was. Dus hield ik de racket steeds dichter bij mijn oor, totdat..... AUWWWWWWWWWWWWW!!!!!!!!!!!! Ik kreeg zelf een stroomschok. Ik voelde me echt zoooo dom! En nu weer nu ik er aan terugdenk. :D

We hebben nu kleine zakjes met lavendel hangen. Die houden muggen heeeeeeeeeeel goed op afstand! En ruikt nog lekker ook!

Zo, ik ga me ff klaarmaken, tot laters!!

12. Flash

Flash Lid

Feb 23, 2011
    82
    0
    0
    MIJN VERSLAG IS AF EN INGELEVERD!!!

Zo, dat is lekker off-topic....maar ben zo blij dat het af is. Hopelijk een voldoende ('t was niet mijn beste stuk ooit, maar dat is jammer dan).

Direct even een tukje doen om m'n voeten weer te laten slinken en vanaf heden zal ik jullie met regelmaat komen stalken, zodat ook jullie gek worden van mijn gezwets, gnagnagna.

@ Ientje, ik was al met verlof (al 4 weken thuis...woei dat gaat snel), maar ik moest mijn laatste opdracht voor school nog inleveren, vandaar.

OK dan even snel:
    - elektrische vliegenmeppers zijn hardstikke handig, nee, je moet er niet van dichtbij naar luisteren..ik hoor hier je haar bijna knetteren!
    - Griesmeel rules.
    - Chinese kool/gehakt/bananenrecept, heb ik ook al opgeslagen op mijn PC, wordt op korte termijn uitgeprobeerd, recentie volgt.

Doeidoei!

13. Sucre

Sucre Fanatiek lid

Feb 1, 2008
    4,877
    0
    0
    Verpleegkundige
    Gelderland
    Zo, ben weer terug van de vk. Ze heeft helaas niks voor me kunnen doen. Ze vertelde dat het er een beetje bijhoort. Balen... wil wel erg graag bevallen weer. Maar wie weet, het kan maar zo in 1x wel doorzetten. Verder moet ik voor 17 uur de baby voelen, heb hem nog niet gevoeld vandaag. Anders bellen en naar zkh voor ctg. Ik maak me zelf niet zo druk, baby zal wel rustig aandoen en zich voorbereiden op de aankomende bevalling. Ook ligt de baby nog niet volledig ingedaald, klein eigenwijsje...

Ik ga weer eens verder kijken en reageren.

14. Sucre

Sucre Fanatiek lid

Feb 1, 2008
    4,877
    0
    0
    Verpleegkundige
    Gelderland
    Julia, wat spannend dat jullie ook deze keer geen idee hebben welk geslacht jullie beebje heeft. Hoor je toch niet vaak meer, dat mensen het niet willen weten. Maar het is wel heel speciaal zo. Heb je zelf een vermoeden?
    Zeker boboti gegeten? Is ook jammie!!
    Ben erg benieuwd naar je echte buikfoto. ;):D
    Wie weet ga ik wel een keer gebruik maken van die afleiding 15 km verder op. Thanks!!!! :)
    Wow, ben jij gewoon even jullie huiskamer aan het verbouwen in je eentje??? :$ Krijg je dan niet ontzettend last van je lijf? Ik hou het bij kleine subtiele veranderingen op zijn tijd, huis heeft niet zo veel mogelijkheden voor verplaatsing. Sterkte met je mannetje, hopelijk slaapt hij heeeeeeeeeeeeeel lang vanmiddag.

Ientje, vreselijk idd, die moeder die per ce bij de bevalling wil zijn. Vroeger dacht ik ook altijd dat ik dat wilde, maar nu echt niet meer. ;) Het is zoiets intiems, dat is zo mooi om alleen met je partner te beleven.
    Oehhh, zware nacht. Hopelijk kan je vanmiddag nog wat slapen. Truste alvast! Ik heb ook wel eens gedacht een inbreker te horen. Toen ben ik zelf gaan kijken en was er een riem op de houten vloer gevallen, wat al het kabaal gaf. ;)

BD, ik beval dus alleen met hubby, hopelijk midden in de nacht in alle rust, terwijl de vk op de achtergrond aanwezig is en zoonlief lekker in zijn bedje ligt te slapen.
    Je laatste werkdag zit er bijna op, joehoeeeeeeeeeee!!!

Anke, fijn dat je geslaagd bent voor de bruiloft! Spam je wel ff een fotootje? dat je uberhaupt nog op hakken kunt lopen, goed man!

Daffie, goed gequote hoor! Heel makkelijk he. :p:) Alleen heb je niet de laatste lijst gequote, want mamanini's info is weg. Zal die nog ff opzoeken, dan is alles weer compleet.

Supernova, fijn dat het weer wat beter gaat met je. Het is ook zwaar, die laatste loodjes. Je wil wel, maar je lijf werkt niet meer mee. En je daar aan overgeven heeft gewoon tijd nodig.

Marrie, oh wat vreselijk he, zulke ouders. Het is toch prachtig om kleinkinderen te krijgen. Daar zou je toch het liefste elke dag 2 uur voor rijden? Ik snap alle opmerkingen ook niet. Ik weet in ieder geval dat ik zelf zo niet ben en zo nooit zal worden.

Meid, bevallingsverhalen komt elke avond, dus gewoon op tv kijken. ;) Als je durft...

Mirowsu, ik had allemaal vragen opgeschreven over de vader van je kindje, maar ik lees het verhaal nu al. Heftig, maar goed dat je voor jou en je kindje hebt gekozen. Fijn dat je straks zo veel steun om je heen hebt.

Flash, joepieeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee!!! Het is af!! Wat een lekker gevoel zal dat zijn he. Kan niet wachten tot je ons ook de oren van de kop komt kletsen. :D

Misty, jij ook al klote geslapen, balen meis! Hopelijk haal jij het zo ook nog in.

Mamanini, je maakt me nu wel heel nieuwsgierig wat betreft je buik. Ik wil graag ook even zo :$ kijken. Kan je niet ff een buikfoto spammen? :D Ik ben heel gemeen, maar maak hetzelfde mee. Iedereen hier. We hebben allemaa prachtige buiken, de 1 iets groter, dee ander iets kleiner, maar allemaal gevuld met prachtige wondertjes.
    Goed dat je nu al aangeeft hoe je het graag wilt hebben straks. Je gaat dus in een bad bevallen? Gaaf!!
    Leuk dat je hart zo in Italie ligt. Is ook een prachtig land!

Zo, dat was het weer. Ik ga wasje nummer 2 aan de lijn hangen en nummer 3 in de wasmasjien gooien. En op zoek naar wat lekkers, ben hongerig!!! :)

Oh, heb de baby ook al heeeeeeeeeeeel kort gevoeld. Toch fijn!

15. misty1984

misty1984 Fanatiek lid

Mar 17, 2009
    1,550
    1
    0
    Noord Brabant
    Zo heb weer even bijgelezen. ZO te zien nog geen bevalling gemeld hiero ;)

@Sucre: Fijn dat je de beeb weer gevoeld hebt, je hoeft dus niet naar het ZH begrijp ik? Hoop voor je dat de bevalling niet al te lang op zich laat wachten.

Ik kreeg toen straks een mailtje van een meisje uit mijn zwangerschapsgym clubje. Zij is inmiddels bevallen van een zoontje. Leuk om te zien/horen! En dan wordt het toch ineens wel heel echt als er weer iemand bevallen is. Ben benieuwd wanneer de volgende zich meld, haha.
    NOu ga even een tukkie doen, want dat heb ik inmiddels nog niet gedaan. Trusten!

16. Sucre

Sucre Fanatiek lid

Feb 1, 2008
    4,877
    0
    0
    Verpleegkundige
    Gelderland
    Bevallingslijst:
    11 april 2011 - Ons Kleintje - 2 zoontjes - zkh - 27+4 - Borstvoeding via de voedingssonde, ik kolf al 9,5 weken lang volledig 1 liter op een dag. Ik heb al 1 vriezer vol afgekolfde voeding en de kleintjes nemen al slokjes uit de borst en deels via sonde en uit fles. :)

Al 2 jongens geboren.

Uitgerekende data:
    3 juli 2011 - Sucre (31) - 2e kindje - thuis - bv
    7 juli 2011 - Flash (36) - 2e kindje - ziekenhuis - fv
    8 juli 2011 - ientje (29) - 1e kindje - thuis - bv
    9 juli 2011- meid (28)- 2e kindje- ziekenhuis
    10 juli 2011 - SupernovA (29) - 1e kindje - ziekenhuis - bv
    11 juli 2011 - pina (33) - 1e kindje - thuis? - bv
    11 juli 2011 - lovekees (23)- 1e kindje -thuis- bv
    12 juli 2011 - AnkeM - 1e kindje -thuis- fv
    13 juli 2011 - Misty1984 (27) - 1e kindje - thuis - bv
    15 juli 2011 - Marrie28 (31) - 2e kindje - ziekenhuis - bv
    17 juli 2011 - julia6 (32) - 3e kindje - thuis - bv
    23 juli 2011 - bd81 (29) - 2e kindje - ziekenhuis - bv
    25 juli 2011 - Vive la Fête - 3e kindje - ziekenhuis - bv

28 juli 2011 - MiRowsu - 1e kindje - ziekenhuis - fv
    28 juli 2011 - Daffie (27) - 1e kindje - ziekenhuis - bv
    30 juli 2011 - elionorah (29) -2e kindje - ziekenhuis - bv
    31 juli 2011 - annneliesje (29) -1e kindje - ziekenhuis - bv
    2 aug 2011 - Mamanini - 1e kindje - thuis - bv

Wij verwachten 7 meisjes, 4 jongens en van 9 kindjes is het geslacht nog onbekend.

Afspraken:

27 juni - Elionorah - linggingsecho
    29 juni - MamaNini controle vk en bevallingspraatje
    29 juni - Elionorah - controle vk
    29 juni - Annelies - controle vk
    29 juni - BD81 - controle vk
    30 juni - Sucre - controle vk
    04 juli - Elionorah - voorlichtingsavond bevalling etc
    05 juli - Annelies - controle gyn + echo

Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ Vlindertjes Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ
    Inger1979
    Blike1987
    MMM

Buddies:
    Julia - Ientje
    BD81 - Vive la Fête
    Sucre - Elionorah
    Anneliesje - SupernovA

17. Pina

Pina Actief lid

Nov 22, 2006
    467
    0
    0
    zelfstandig ondernemer
    Zuid-Holland
    @ Julia: Dank voor het recept, ga nu gauw de andere ingredienten halen en hopelijk vanavond al in elkaar draaien!

@ Vive: Klinkt allemaal niet zo leuk! *Knuffel* Hoop dat het allemaal weer bijtrekt.

@ Sucre: Zie ik nou dat ik ook een geweldig receptje van jou heb gemist???? Please, please.... pb-tje???

@ Flash: Gefeliciteerd met het afronden van je verslag!

@ Bd: Jij ook al je laatste werkdag gehad? Voel me nu wel een beetje eenzaam.... ben ik de enige die nog gewoon fulltime bezig is??
    Het stomme is dat ik nu dus echt nog behoorlijk wat energie heb, werk gewoon normale dagen en 's avonds vaak nog bezig met administratie en huishouden, kan me niet herinneren de afgelopen weken ergens voor 12.00 's nachts naar bed te zijn gegaan. Meestal dan weer rond half 7 eruit, maar nu al twee keer een nacht gehad dat ik niet meer kon slapen vanaf 3.00 uur. Daar raak ik dan wel super geirriteerd van. Moet echt oppassen om het niet af te gaan reageren op mijn vriend die wel lekker ligt te knorren. Heb haast zin om hem het bed uit te duwen als hij weer gezellig tegen me aan komt liggen. Alsof het zijn schuld is???!!! Best gemeen van mezelf.

Groetjes Pina

18. Sucre

Sucre Fanatiek lid

Feb 1, 2008
    4,877
    0
    0
    Verpleegkundige
    Gelderland
    Pina, wat heerlijk dat je nog zo veel energie hebt. Kan me voorstellen dat je dan ook gewoon doorgaat met werk en zo. Maar probeer toch af en toe wat rustmomenten in je dag te stoppen. Bevallen en de kraamtijd kosten echt veel energie. En ach, dta afreageren op onze man, kennen we allemaal. ;)
    Mijn recept was die met kerrie, gehakt en chinese kool.

Misty, wat gaaf dat er al iemand bevallen was van je pufclubgroepje. Ik ben bij onze groep die als eerste zou moeten gaan bevallen, een beetje zoals hier. Hopelijk komt dat ook zo uit! :D

Beebje is alweer druk geweest, lekker gevoel. Dus nee, geen ritje zkh vandaag.

19. annneliesje

annneliesje Fanatiek lid

Jan 16, 2011
    3,569
    0
    0
    Administratief medewerkster
    Noord Nederland
    Even heel erg snel vanaf hier, lees wel mee, maar heb even een lui/niets doen/slaap dagje.

@ vive, hoop dat het beter gaat vandaag
    @ sucre, mooi dat de controle bij de vk goed was
    @ pina, diep respect voor je dat je nog zoveel doet. Wilde dat ik het kon :(

Vanochtend lekker een cake gebakken. Niet dat ik cake zo lekker vind, maar het cakebeslag wel :D De cake stop ik morgen wel bij partnerlief in de koelbox. Heeft ie iets uit te delen op de bouw.

20. SupernovA

SupernovA Fanatiek lid

Nov 27, 2010
    1,419
    0
    0
    Zuid Holland
    @ AnkeM: Nou, wat mij betreft ben je een 'die hard' met je hakjes! Ik zou het niet eens proberen, hahaha! Nu moet ik zeggen dat ik weinig met hakken heb, ik heb meer iets met laarzen!

@ Flash: Succes met het laatste stukje van je verslag. Mijn ervaring met dat soort dingen is dat als ik het ingeleverd heb, het ook los kan laten en kan ontspannen. Hoop dat het voor jou ook geld! Ah, zie dat je het al ingeleverd hebt, mooi!

*zwaait terug naar Meid*

@ Pina: lijkt me best zwaar om nog fulltime te werken! Wanneer begint jouw verlof? Let op jezelf hoor!

Gister bedacht ik me opeens dat ik de naamslinger nog af moet maken :$. Helemaal niet meer aan gedacht, maar ik moet alle vlaggetjes nog op een lijntje naaien. Dat kon niet eerder omdat ik het lijntje nog moest bestellen, maar die ligt nu al zo'n twee weken op de keukentafel te wachten. Morgen maar eens gaan doen dan! *aait buik* Nog even blijven zitten kleintje, de vlaggetjes zijn nog niet af :D. (zou hij zich er iets van aantrekken?)

Ohh, ik had trouwens een ideetje, en vroeg me af wat jullie ervan vinden. Mijn zus is vandaag officieel jarig en vanavond ga ik nog even op de koffie. Nu weet zij het geslacht van de baby niet en ik zat te denken om dat op een briefje in een dichte envelop te doen, als ze het echt wil weten, dan kan ze de envelop open maken. Wil ze wachten dan laat ze 'm dicht. Nu weet ik niet of dit ten eerste leuk is, en ten tweede niet als een soort mosterd na de maaltijd komt, aangezien ik over korte tijd uitgerekend ben. Aan de andere kant zou het misschien goed zijn voor wat beter contact met haar. Denk ik, hoop ik.
    Wat denken jullie ervan? Eerlijk zeggen hoor!

-----------------------------------------------------------------

Ik heb nog een recept voor een makkelijke pasta salade, voor wie geïnteresseerd is. Ik maak trouwens altijd een grote pan in 1 keer, omdat het hier goed wordt gegeten.
    Macaroni (of pasta, niet te groot, mijn voorkeur gaat uit naar kleine schelpjes of elleboogjes), zure room, mayonaise, tonijn, doperwtjes, mais, bosuitje, paprika (rood of geel), ijsberg sla. (eventueel andere groente, wat je maar lekker vind)

- Pasta koken en af laten koelen (als je een lauwe salade wilt maken niet teveel afkoelen ;))
    - Zure room aanmaken met mayonaise (ik gebruik zelf die van Yofresh), zodat het zure eraf is. Verder op smaak brengen met peper, paprikapoeder, peterselie, bieslook, basilicum, wat je zelf lekker vind.
    - Paprika op een vork prikken en grillen op het fornuis (gewoon op een gaspit). Schil mag zwart worden, dat kan je er later makkelijk afhalen. Ik vind zelf de smaak van gegrilde paprika erg lekker. Na grillen klein snijden.
    - Tonijn uit laten lekken, even als mais en doperwtjes (uit potje/blikje)
    - Bosuitje fijn snijden, en ijsberg sla in fijne reepjes

En dan:
    - Zure room mengsel mengen met de pasta, en vervolgens de rest er goed doorheen roeren/scheppen, behalve de ijsberg sla. Die houd ik zelf altijd apart en voeg ik op mijn bord toe (vaak gaat niet alle pasta salade in een keer op, en dan vind ik de ijsbergsla viezig worden.)
    Misschien nog even de smaak proeven en eventueel kruiden toevoegen.

In feite kan je echt van alles erin doen qua groenten. Ook zou je de tonijn kunnen vervangen voor gebakken spekkies, blokjes ham, kleine blokjes kaas. Of voor de vegetarische variant geen vlees of een scrambled egg er door heen.

-----------------------------------------------------------------

Share This Page