Oehf even kort ego bericht hoor. Vanmorgen met gezin naar vondelpark geweest, Heerlijk, maar veull te intensief. Nu lig ik op bed, te balen, en er rommelt zo in m'n buik. Continu ongi pijn en harde buiken. En dan ook nog emo omdat ik vind dat hubby matig communiceert. Bah, ik weet echt soms niet waar ik aan toe ben. We hebben gelukkig afgesproken vanavond even te gaan balansen/praten. Want ik wil echt meer duidelijkheid en rust in m'n hoofd. En dan: morgen 10.15 uur uitwendige versie poging 1!!! Een verloskundige met ervaring gaat t in haar eentje doen. Geen ctg, geen weeënremmers. Ze zei: je zit in een veilige fase, als je bevalling nu begint is dat oke Laat maar komen die uitwendige versie haha (alleen hopen dat t niet heeel erg pijn gaat doen) Heeft iemand van jullie hier ervaring mee? *en terug naar m'n moody modus* ....
@Flash Niet te veel plannen hoor, met die bevalling, valt alleen maar tegen... Maar zou inderdaad wel leuk zijn als je je ouders zelf kan feliciteren met hun huwelijk... 40 jaar, aardige tijd! @Annelies Sterkte hopelijk valt het mee met de pijn. Maar fijn wel een compleet gebit. @Elio Alvast veel succes gewenst morgen, hopelijk is het succesvol! Vanmiddag in een strandtent gezeten op Kijkduin, lekker in de schaduw. Net op tijd weggegaan, nu weer bewolkt en heel benauwd. Zo bladerdeegtaart maken met spinazie, gehakt, champignons en boursin. MMMMmmmmmmmmmmmm
Sucre Gefeliciteerd met je zoon.. geniet ervan zo was even kort ltr als het wt afgekoelt is lees ik wel ff verder tis te benauwd pfffoeehh
@jeetje flash, wat blijft jou bloeddruk mooi! hoe doe je dat???tips?haha! ach ik maak me er geen druk om hoor, eind deze week tenslotte al 39wk! beeb kan komen! [maar liever nu niet, pff je zal nu maar weeen hebben, ieks] @anneliesje, goed van je! je bent er nu van af, gelukkig! we gaan voor het gemak ervan uit dat deze echt muur maar dan ook muur vast zit, toch! @elio, goed nieuws van je draaipoging! lekker dat het morgen al is, kan je er ook niet te lang tegen op zien! de verhalen die ik over de pijn hoor wisselen enorm, sommige vonden het verschrikkelijk en sommige merkten er weinig van...moeilijk te zeggen dus. probeer een beetje te ontspannen. succes vanavond met het gesprekje! rustig aan! en voor morgen gaan we duimen! @ohh heerlijk zeg anke, lekker de verkoeling op zoeken onder genot van een lekker [alcoholvrij] drankje. nou dat noodweer?????iemand gezien??? hier niet. maar mag nu toch wel even regenen gaan van mij, tis te stikken buiten, maar binnen ook al! oh en de kamer van zoonlief....zielig zoo heet!
Tis echt te warm om veel te typen, dus dat ga ik ook niet doen. Plofpoten van hier tot tokio, die zijn echt niet meer koud te krijgen. Met mn handen is het niet veel beter! Ventilator staat al op hoge toeren te draaien in de slaapkamer, hopelijk helpt het een klein beetje... Foto's van badkamer komen morgen wel hoor, ok? Oja, best trots op mezelf, ik heb vandaag namelijk gewoon tóch pannekoeken staan bakken! Lekkerrrr!! Ondanks de hitte... Later!
Hee meiden, eindelijk ben ik bevallen. Het ging echt super!!! Om 1 uur begonnen de weeen, meteen a 3 minuten, pijnlijk. Om 4 uur 4 cm ontsluiting, om 5.50 uur 7 cm, toen werden de vliezen gebroken en ging ik meteen naar vo. Zonder actief persen is Daan toen geboren, ik kon de natuur zijn gang laten gaan, zo bijzonder!!!!
Hoop me gauw weer te melden en een foto te spammen, kus voor iedereen en succes met de laatste loodjes!
Sucre, wat fijn dat het zo vlot is gegaan! En zonder actief te persen zelfs! Lekker genieten van jullie mannetje(s)! @Vive, herkenbaar, hier snurkt ie eindelijk! Succes!
Ja, hier is de boel ook weer rustig. Man, wat ging het tekeer! De straten staan nog blank, maar ik ben blij dat het ergste onweer wel is geweest. Kunnen de kinders iig weer pitten.
Ahhh sucre, prachtig wat een mooie bevalling! Echt boedigend om te horen Ik hou het voor gezien, ben moe en heb nog veel pijn Het gesprek wil(de) ook niet echt vlotten, En ging niet zoals ik hoopte. We zijn er gewoon nog niet helemaal uit. Morgen hebben we gelukkig een dagje met z'n tweeën. Dochter is naar de crèche. Slaap lekker.
Wat een drama nacht; warm, onweer heb pijn in mijn buik en hoofd pfff. Kan niet slapen. Ga maar ff rondje in huis lopen en dan weer proberen te slapen....
Bd, ik 'rot-nacht' met je mee!!! Hoewel het hier gelukkig nog regent en het met de warmte iets beter gesteld is dan gisternacht... Succes!! Eli, knuffel voor jou! Hopelijk slaap je lekker en hebben jullie morgen een beter gesprek.
Hm nou ik heb ook nog niet geslapen... Het is heerlijk koel in de kamer. De regen vind ik oke, Maar ik denk dat er toch spanning is voor morgen. En dat ik daarom niet kan slapen. Hubby schrok zojuist enorm van een onweersklap Hihi, Zo schattig, kon ik em ff knuffelen. Hij ligt alweer te rOnken. Ik heb zojuist een bak ijsstaafjes weg gewerkt Hoop dat ik zo toch wel in slaap ga vallen.... (niet gefrustreerd raken, rustig blijven...)
Sucre, geweldig dat het zo vlot en soepel is verlopen!! Is al dat voorwerk dus niet voor niks geweest! Heerlijk hoor meid! Geniet lekker van je mannetjes en we kijken al uit naar je spam @ Viv en Juul: hoe hebben de kindertjes het de rest van de nacht gedaan? @ Juul, Eli en Bd, nog een beetje geslapen vannacht? Eli, balen dat t gesprek niet zo vlot verliep. Gelukkig ben je vandaag samen, hopelijk kun je er dan beter over praten. Hier: gisteravond vroeg naar bed gegaan met hele warme voeten. Heb DE oplossing gevonden: aan het voeteneind een kussen met handdoek neergelegd, voeten erop en om de 5 min met de plantenspuit een paar keer flink sprayen. Toen was het redelijk te doen! Het was al wel een stuk koeler in huis gelukkig, werd echt gek van de hitte! Wel een aantal keer wakker geweest door die onweer rotklappen, maar gelukkig niet voor lange duur. Maar nu weer erg vroeg wakker sinds half 6 al geloof ik. Pff. Dus ik ga straks maar weer proberen een extra tukske te doen... Tot later!
@ sucre, klinkt heerlijk zo'n bevalling. Je had het ook wel verdiend na al die loze alarmen. Geniet er nu maar heerlijk van. @ weer, hier begon het pas tegen 22.00 te onweren en het koelde niet eens echt af na die tijd. Daarom (zoals volgens mij de meesten hier) erg slecht geslapen en ben nu dus ook gebroken pfff. Ik had gedacht dat het vandaag echt koud zou worden in vergelijking met gisteren, maar dat is dus niet het geval hier. Heb wel lekker de ramen open staan om de iets wat koelere lucht in de woning te krijgen. @ elio, wat vervelend dat het gesprek niet zo wilde vlotten Hopelijk gaat het vandaag beter als je dochter naar de chreche is. Ik snap dat het daardoor lastig is om te slapen, want het blijft zo door je hoofd malen Mannen zijn daar gemakkelijker in vind ik.Succes vandaag, hopelijk gaat alles goed. @ bd, heb je nog een beetje kunnen slapen ? @ julia, ook nog iets kunnen slapen ? @ ientje, volgens mij ben jij zo'n beetje de enige die nog redelijk heeft geslapen. Zo vroeg is half zes toch niet Ach je hebt toch verlof, dus duik er straks nog maar weer even lekker in. Ik heb nog veel last van mijn kies, maar het is gelukkig al wel iets beter dan gisteren. Dus ik heb goede moed voor de rest van vandaag. Vanmiddag weer naar de VK, ben benieuwd naar mijn bloeddruk. Vanavond verjaardag van een vriendin en nu eerst maar eens genieten van de katjes die de kriebel in de kont hebben. Het is speeltijd
@ Anneliesje, hopelijk gaat het nu beter en blijft alles op zijn plek zitten. Hopen dat de pijn snel weggaat! O, zie net dat het iets beter gaat , maar nog wel pijn doet. Hopelijk snel over! Zo te zien een leuk dagje gepland, geniet er van! @ Meid, die bloeddruk? sTip voor de bloeddruk, ja hoor: Nergens aan denken, het woord stress schrappen uit je woordenboek, druk maken weglaten uit je dagelijkse routine en elke dag een dosis humor. Nee helaas, ik ben gewoon een van de lucky people waarbij de bloeddruk niet omhoog schiet. Maar wat je zegt, je zit al in de veilige zone én de temperatuur is vandaag weer gezakt, dus laat maar komen! En inderdaad sneu he, dat warme weer voor die kleintjes! Het was 30 graden op dochters kamer. Met alleen luier en rompertje in bed. Toen we gingen kijken, kletsnatte haartjes. Maar even met een koel washandje afgedaan en wakker gemaakt om wat water te drinken. @ Sucre, Wat fijn dat de bevalling (uiteindelijk...) nog zo vlot is gegaan! Ik ben erg nieuwsgierig, dus spammen die foto! Maar eerst even genieten he... @ Anke, hahaha, nee ik weet dat de bevalling zich niet laat plannen. Voor hetzelfde geld kan ik me juist zaterdag in het ziekenhuis melden. Toen hubbie net wegreed zie hij nog dat het vandaag wel mocht beginnen. Ik: "Ik zal mijn best doen". @ Julia en Vive: Is het nog gelukt om de kinderen rustig (slapend) te krijgen? @ Eli, succes met de versiepoging vandaag (10.15 uur toch?) Ik duim voor je dat het goed gaat!!! (Zelf geen ervaring, mijn eerste was aan de kleine kant en niet veel vruchtwater, dus durfden ze de versie niet aan). En ook succes met het gesprek met je hubbie. Gelukkig een dagje met z'n tweetjes, kunnen jullie het er rustig over hebben. Het zou wel fijn zijn als jullie weer op 1 lijn komen te zitten. Knuffel! @ BD, toch nog een beetje kunnen slapen? @ Julia, ook zo laat nog aan de wandel, phoe, hopelijk heb jij ook nog kunnen slapen! @ Eli, Ook nog wakker. Tjee dames, dit is niet goed hoor! Hopelijk kunnen jullie vandaag overdag nog wat meepakken. @ Ientje: Briljant idee, maar dan moet je wel heeeeeel de nacht wakker blijven om om de 5 minuten je voeten nat te maken. Kon je je wederhelft niet zo gek krijgen om dat te doen ? Hier: Joepi, afgekoeld naar 20 graden, heerlijk...Nu ramen tegen elkaar open en lekker frisse lucht binnen halen. Vannacht hier wel flink geregend met af en toe onweer. Onze meid sliep (wonderbaarlijk) overal doorheen, maar wij konden zelf de slaap niet zo goed vatten. Telkens werd ik half wakker:"ik moet even gaan kijken of het niet binnen regent, maar dan moet ik uit bed, doe ik zometeen wel" en dan weer in slaap vallen en even later weer met zo'n riedeltje wakker worden. Gelukkig vanmorgen kunnen constateren dat het niet binnen heeft geregend, pfieuw. Als mijn voeten weer wat opgeknapt zijn loop ik straks even naar de drukker van de geboortekaartjes. Blijkbaar is het voor de betreffende medewerker erg moeilijk om de tekst op de juiste manier op het kaartje te zetten. OK, ieder zijn vaardigheden, maar de beste man blinkt niet uit in datgene doen wat je vraagt of meedenken en met een alternatief komen. Dus *zucht*, dan loop ik er wel heen, communiceert wat makkelijker dan via de mail. Ook al is het afgekoeld, ik heb nu een hele voorraad ijsjes (hubbie gescoord voor mij, lief!). O, vervelend zo veel ijsjes....Joehoe cornetto's! Tot later!