Juli 2011 Mama's

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door nina1982, 20 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sucre

Sucre Fanatiek lid

1 feb 2008
    4.877
    0
    0
    Verpleegkundige
    Gelderland
    Hee meiden, hoe gaat het hier= Wel jammer, dat ik niet zo vaak mee kan lezen nu hoor, maar dat komt wel weer. Jullie zijn vast blij dat er niet meer van die ellenlange reacties worden geplaatst, haha.

Hier gaat alles goed. Daan is een heerlijk mannetje! Alleen vannacht begon hij honger te krijgen, om de 2 uur gevoed, dus nu wallen onder mijn ballen. En auw, die tepels!! Was ik ff vergeten.

Ben benieuwd of er al meer mama´s zijn bevallen.
    Ik wens iedereen succes met de laatste loodjes!

Kusssssssssssssssss

2. SupernovA

SupernovA Fanatiek lid

27 nov 2010
    1.419
    0
    0
    Zuid Holland
    @ Annneliesje: aardbeien zijn ook duur en ik let goed op waar ik ze koop. Bij de AH hadden ze laatst zo'n half gevuld doosje voor 4 euro. Die loop ik dan ook echt voorbij!

@ Beschuit met muisjes: daar doe ik niet aan hoor! Vind het altijd zo'n droge hap. Ik ga voor cakejes met slagroom en muisjes, oid. Iets makkelijks, maar ook smakelijk.

@ AnkeM: Jij hebt er zin in, om nu nog de naaimachine tevoorschijn te trekken. Ik sta op het punt de mijne een lange vakantie te geven. Nog niet alles af, boxzak moet maar wachten, gewoon geen zin meer in.

@ Vieze slijmprop foto's: Ik klik ook niets aan hoor! Heb genoeg fantasie, doe het daar wel even mee.

Vanochtend controle in het ziekenhuis gehad. Bloeddruk is nog steeds goed, hartje van beeb klopt prima, en de kleine ligt er al helemaal klaar voor, ingedaald en wel. Ik merk dat mijn buik meer rommelt, wat vaker harde buiken ook.

Zeg, even wat anders. Hebben jullie dingen geregeld voor jullie kindje, mocht er iets met beide ouders gebeuren. Bijvoorbeeld een voogd aangewezen/ vastgelegd bij notaris. Vriend en ik hadden het hier laatst over en ik vroeg me af of jullie hier ook mee bezig waren geweest.

3. Bd81

Bd81 Fanatiek lid

5 jun 2007
    2.754
    1
    0
    Heb niet veel gemist zie ik wel. Gaat weer over ranzige dingen; slijmproppen, schijten en die veel te vieze (maar oh zo lekkere) dingen van de Mac.

Nova: Wij hebben via een testament vast laten leggen hoe wij het willen mocht er iets gebeuren met onsbeiden.

Viv; lekker in de tuin nu met de schutting, beter!
    Nog bedankt voor update plaatsen hier.

Annelies: Jee ging met jou dus ook ff niet lekker. We wisselen elkaar wel af he; ziek, misselijk, opnames..

Hier dan even het verhaal van gister.
    Had van dinsdag op woensdag mega slecht geslapen net als de meeste hier, maar had ook pijn in bovenbuik en hoofdpijn. Klachten die bij zwangerschapsvergiftiging horen. Aangezien ik in mijn vorige zwangerschap hier ook last van heb gehad een extra aandachtspuntje dus.
    Woensdagochtend op controle bij de vk dus gaf het zo tussen neus en lippen door aan dat toch wel wat last van buik had etc. Zij meteen het standaard rijtje afvragen en ik moest op de meeste zaken ja antwoorden ipv nee. Ivm mijn voorgeschiedenis wilde ze mij dus gezien hebben door een gyn en het ergste dus uitsluiten.
    Vandaar bezoek gister aan zh. Kreeg CTG, bloedonderzoek en urine onderzoek. Zoals verwacht kwam er niets uit, maar voelde me wel slecht (nog steeds die buikpijn).
    Ze hebben me dus nog even daar gehouden om te kijken of er verandering in kwam. Mocht gelukkig tegen de avond naar huis maar wel met mededeling dat ik rustig aan moest doen en bij minste of geringste verandering meteen moest bellen. Kan blijkbaar snel verslechteren.
    Zoontje vanochtend naar psz en ik huispoetsen (oh ja dat was niet zo slim nee) en nu is hij bij oma aan het spelen en ga ik zo nog een boodschapje doen en dan ff plat.
    Vriend zou het weekend weg zijn (beide dagen overdag) maar heeft afgezegd omdat hij het anders te zwaar vind voor mij. Lief he?! Ik denk dat hij nu toch in de gaten heeft dat het best zwaar kan zijn voor een vrouw; zwanger zijn.

Ben dus weer back, dus ga weer lekker meelezen en schrijven.

4. Ons Kleintje

Ons Kleintje Niet meer actief

Mijn jongste zoontje is zojuist geopereerd en alles is goed gegaan. de operatie duurde 2 uur. Nu nog herstellen (en niet ziek van worden door lekkage).

5. Bd81

Bd81 Fanatiek lid

5 jun 2007
    2.754
    1
    0
    Spannend!!! We duimen voor je!

6. annneliesje

annneliesje Fanatiek lid

16 jan 2011
    3.569
    0
    0
    Administratief medewerkster
    Noord Nederland
    @ ons kleintje, spannend. Hopelijk herstelt hij snel en komt er geen lekkage bij kijken.

@ bd, oww bah dat klinkt ook best eng. Gelukkig was er geen sprake van zwangerschapsvergiftiging, maar kan me voorstellen dat de schrik er even goed in zat. We wisselen elkaar echt mooi af haha, ach houdt het topic interessant he ;) Doe rustig aan en probeer te luisteren naar je lichaam ipv de andere dingen.

@ mamanini, bleeggh muggen daar heb ik ook echt een hekel aan. Ben je vanmiddag nog even lekker gaan liggen of niet ? Veel plezier in Amsterdam en hopelijk kun je nog iets leuks vinden.

@ flash, ik kan heel erg goed wat zen-oefeningen gebruiken, maar of ze daadwerkelijk helpen?? Wat een schattige opmerkingen van je dochter :)

@ julia, gelukkig dat je best lekker hebt geslapen. Ik wil wel ruilen :)

@ meid, owww ik ben jaloers dat jij zo goed hebt geslapen. Lekker dat je er in de nacht niet meer uit hoeft om te plassen, maar ben wel benieuwd hoe je dat doet.

@ Ien, ook een hele goedemorgen :) Hoezo zijn wij niet lief ?? Ik weet dat ik niet meer mag omrekenen, das ook niet goed voor je hart om te doen haha. Heb de aardbeitjes opgehaald, jummie. 2 euro voor een doos, dat viel nog best mee vond ik (4 gulden en 40 cent heel erg fout omgerekend, auw).
    Hier valt het ook mee met het zuurbranden sinds beeb is ingedaald. Hoe is het bij de VK gegaan ?

@ Anke, wat leuk dat die vriendin weer in Nederland komt wonen. Veel plezier met het zelf maken van wat dingetjes voor de baby-uitzet.

@ vive, euroknallerontbijt bij de hema ? Hmm zegt me zo niets, moet ik maar eens op gaan letten dan haha. Ik zou als ik jou was toch echt het plaatje bekijken hoor, tis wel een hele bijzondere slijmprop namelijk.

@ sucre, wat leuk weer iets van je te lezen. Hopelijk gaat de pijn aan de tepels snel weer over.

@ supernova, mooi dat de controle in het ziekenhuis goed was. Wij hebben het er laatst over gehad, wil namelijk absoluut niet dat de kleine bij schoonmams terecht komt. R. had er niet zoveel zin in om het erover te hebben, maar het staat nog wel op mijn to-do lijstje.

Auto was niet leuk :( Bah, bah, bah, 3 weken geleden nog netjes door de APK, inclusief wat dingetjes die gemaakt moesten worden. Was toen bijna 400 euro kwijt (ook een beurt gehad hoor). Nu deed het ding weer vreemd, maar geen motorlampje of zo dat brandde. De garagemeneer is 2 uur bezig geweest voordat hij het probleem had gevonden. Geen goedkoop probleem :( 550 euro, zucht, maar het moet maar. Dus ik heb nu een ford ka leenautotje voor de deur staan en kan die van mij morgen weer ophalen.
    Verder erg veel harde buiken op het moment en last van mijn rug, dus ik denk dat ik zo effe naar bed ga.

7. vive2

vive2 Fanatiek lid

Anneliesje, da's tot 10.00. Dan krijg je voor 'n euro koffie of thee, stokbroodje bacon/egg, croissant en jam. Kost vrijwel niks dus en is redelijk goed binnen te houden. Nadeel is wel dat je over het algemeen opgeschoten zit met arme scholieren en overig geteisem dat op euroknallers afkomt. Was een hele ervaring hoor!
    Wow, je bent dus in een paar weken tijd €950,- kwijt aan je auto..?! Hm. mss is zo'n euro-ontbijtje nog wel een ideetje dan ;) Maar echt, wat vervelend, na de APK denk je het toch wel even gehad te hebben zeg. Errug balen!!

O.K: o, spannend weer! Ik duim voor een goede afloop zonder comlicaties! Hoe ben je er zelf onder?

Bd81: fijn ff wat te lezen. Wat een gedoe, tis dan wel fijn dat je man enig begrip lijkt te kunnen opbrengen ja... hou je echt rustig hé! Dit is nu toch ook al de tweede keer dat je naar het ZH moest toch? Wil wel wat zeggen hoor!! IJsjes eten en zwanger zijn. Amen.

8. ientje

ientje Fanatiek lid

7 jun 2010
    2.999
    0
    36
    Ff snel hoor, ga zo lekker in t zonnetje zitten.

Kleintje: fijn dat de operatie is gelukt, duimen draaien weer overuren hier dat het goed mag blijven gaan. Op naar de volgende stap vooruit!! knuf!

Bd, fijn dat t redelijk meeviel gisteren, maar je moet het nu echt wel effe rustig aan gaan doen hoor! Als de vk het zegt, al helemaal! En dat je vriend thuisblijft zegt ook al genoeg. Zeg jij ff tegen hem, dat ie tegen jou moet zeggen dat je rustig aan doet?

Annelies, jullie zijn wel lief maar vief en juul pesten me :( :p:D

*zwaait naar Sucre* hoooii!!!! Fijn dat Daan zo leuk is! Succes met je wallen, ballen en tepels!! Geniet, knuffel en enjoy! :) Hoe vindt zijn grote broer hem?

Vk'tje was weer tevreden! Heb haar gevraagd tot hoelang ze me door zou laten lopen omdat ik zelf niet het gevoel heb dat ik voor de 40 weken ga bevallen. Ze zei dat dat in overleg met mij gaat, en ze kunnen/willen vanaf 41 weken inleiden. Heb gelijk afgesproken dat we dat dan maar gaan doen als het er dan nog niet uit zichzelf uit wil.
    Nu afspraak voor a.s. dinsdag, dan weer voor de dinsdag erna en als het er dan nog niet is, gaan we zkh contacten wanneer ik mag komen.
    Inleiden niet leuk natuurlijk, maar vind het wel een fijn idee dat ik niet tot de 42 weken hoef door te lopen!

Ik duik de zon in, doei!

9. julia6

julia6 Fanatiek lid

6 feb 2008
    3.639
    0
    0
    Gelderland
    @Sucre, goed van je te horen!!! We denken vaak aan je! Zijn allemaal uiteraard jaloers dat jij de bevalling achter de rug hebt, haha! :) Fijn dat het goed gaat. Heeft hub ook lekker vrij? Zijn je ouders wederom aan komen tuffen vanuit Friesland om jullie nieuwe welp te bewonderen?
    Zere tepels... auwie, I remember! Hier een goede dosis bepanthen klaarliggen, niet dat het dan pijnloos is, maar hopelijk verlicht het iets. ;)
    Geniet lekker!

@Ons kleintje, ik dacht er vanmorgen nog even aan, gelukkig is de operatie goed gegaan. Duimen draaien dat het goed blijft gaan. Staat er nou nog een andere operatie op de planning?

@Blauw zeil: getver, toch heel eigewijs vannacht op mijn bed gehad, maar meteen vanmiddag bij de Action zo'n waterafstotend hoeslaken gekocht.

En, Mamanini,nogmaals thx voor de tip, ik heb mijn bedsteun in huis! Joehoe! Nu alleen even zorgen dat hub het bed verplaatst, want hij moet wel tegen bedrand (aan het hoofdeinde die ik niet heb) of muur leunen en dat doet ons bed momenteel ook niet. Maar dat is het zeker waard.

Aardbeien zijn zeker duur, maar zoooo lekker. Kersen nu ook helemaal in hier. Yummie!

Slijmpropfoto's... ahhh dames, doe Ien een plezier en klik op haar linkje, jullie zullen echt alleen heel hartelijk lachen en er echt geen nachtmerries aan overhouden!

@Bd, goed dat ze je in de gaten blijven houden en rustig an nu! Geen huis poetsen dus!!!!! Laat dat maar aan hub over ofzo.

Wat is dat trouwens toch met die nesteldrang en schoonmaakwoedes. Waarom??? Omdat we dadelijk een week lang een kraamzorg in huis hebben lopen en we een redelijk hygienische indruk willen maken? Mijn huis is nooit echt smerig ofzo, maar zoveel schoonmaken als nu doe ik nooit, dus vroeg me bij de zoveelste keuken schoonmaakbeurt af waarom ik het in hemelsnaam aan het doen was???? Idioterie!

@Annelies, jij nog pijn aan kies of is het over?

@Vive, burgelijk zeg, zo'n hema ontbijtje. Dat is toch voor 10 uur voor 1 euro ofzo? Zie als ik voor half 10 langs de Hema loop altijd allemaal opa's en oma's staan die zich bij opening van de winkel naar binnen persen om zsm een ontbijtje te scoren. :p

Oh Annelies, balen van auto! Wij moeten ook. Iets is niet goed afgesteld (ben de naam vergeten) maar ben nu al huiverig voor de rekening. Eerst maar eens kijken naar welke garage ik hem breng...

Oh Vive, lees nu dat er bij jullie Hema arme scholieren een ontbijtje meepikken. Zal dus misschien aan de wijk liggen hier dat er alleen maar grijze koppen staan te wachten?!

@Ien, wij pesten? Nah ja zeg....

Fijn dat de vk je niet door zal laten lopen tot 42 weken, lijkt me een erg geruststellend idee!

Zo. Ik ben toch best wel een beetje gaar vandaag. Eigenlijk gewoon nergens zin in en vind die buik maar zwaar. Bhehhh. Mijn eettafel wordt op het moment opgetoverd tot een waar klei-paleis, om over de grond nog maar niet te spreken. Dadelijk eens iets makkelijks koken, wie weet wat, inspiratie is ver te zoeken?!

10. ientje

ientje Fanatiek lid

7 jun 2010
    2.999
    0
    36
  11. lovekees

lovekees Bekend lid

8 okt 2010
    814
    0
    16
    NULL
    NULL
    vanmiddag bij vk geweest hij/zij is nog niet ingedaald heeft nog ruimte bij de bekken morgen effe naar gyncoloog toe effe kijken...
    bloeddruk was ook een beetje gestijgt moest er effe om denken als klachten krijg anders moest ik effe bellen...

12. meid

meid Fanatiek lid

14 okt 2010
    1.259
    0
    0
    @supernova, ja wij hebben dat al bij ons zoontje geregeld en dat blijft gewoon zo gelden voor volgende kinderen [nee ik heb geen elftal in gedachten hoor...hihi]
    niet alleen voogd geregeld maar ook hoe het dan gaat met onze koopwoning, dat dat geld daaruit ook naar de kinderen gaat, maar wel pas vanaf hun 21 jaar.

@anke, hahaha...nee hij weet precies hoe een bevalling in zijn werk gaat, maar weet nog wel van ons zoontje dat de gyn wel bloedspatten op zijn jasje had zitten....eigen schuld hoor, hij liep met die vacuumpomp te trekken alsof er een kalf uit moest..

@sucre, fijn wat van je te horen en super dat daan zo'n heerlijk ventje is, hoe reageert je zoontje op hem?
    lekker genieten en niet vergeten als je tijd hebt ff een fotootje te plaatsen!:)

@bd, ach toch goed dat ze je zo in de gaten houden.
    ze zijn hier bij ons gelukkig ook heel erg op dat soort dingen, ik had bij ons zoontje ook erg hoge bloeddruk dus misschien daarom maar ben ook tijdje 2keer per week voor controle geweest en moet ook elke keer urine inleveren. van de week zat er eiwit in dus dag later weer terug voor contole nu was alles goed.
    beter keer te vaak als te laat, toch!
    lief van je mannetje!:)

@ons kleintje, fijn dat de operatie goed gegaan is, spannende tijd hoor! rustig aan en geniet van je kids en man[natuurlijk]. die zal er wel eens bij in schieten denk ik zo...

@anneliesje, pfff dat is goed balen van je auto....dat word flink sparen weer dus de komende tijd.

@zooo hier ook zo'n waterafstotende molton gekocht! hahah ik denk dat ze deze tijd een topomzet draaien alleen al om die moltons! lang leven de action!:p

@lovekees, balen meid! ben benieuwd wat ze morgen zeggen!

nou ik ga mijn lasagne uit de oven halen!
    beter als de gele m en als de euro knaller van de hema!;););)

13. vive2

vive2 Fanatiek lid

hier staan El-Cheapo aardappelschijfjes, spinazie á la crême en 'n eitje op het menu. Lekkel. *kuch*

14. annneliesje

annneliesje Fanatiek lid

16 jan 2011
    3.569
    0
    0
    Noord Nederland
    Hier macaroni met een traditioneel sausje (uit pot) wat gebakte groente en gerult gehakt. Erg makkelijk dus.

Ik vind het zo jammer van het geld :(, maar het is niet anders. Word zuinig aan doen de komende tijd.

15. MamaNini

MamaNini Lid

13 mrt 2011
    51
    0
    0
    Interieurstyliste & Fotografe
    ZH
    @meid nee joh het bad kan gelukkig bij ons in de slaapkamer! Want we hebben een toilet boven en ruimte genoeg gelukkig dus hoeft niet in de woonkamer (vind ik geen gezicht, straks belt iemand aan en zie je door t raampje in de gang dat je in bad ligt te puffen haha.. ;):D

@ientje nee muggen niet te pakken gehad, mn vriend zei net tegen mij dat we nog ergens zo'n ding hebben liggen in een verhuisdoos ( paar maanden geleden verhuisd, nog niet alles uitgepakt ;) dus die ga ik zo even zoeken! Hahahaha ja dat piepgeluidje zegt genoeg.. *lol*

@AnkeM bedankt voor de tip, zal niet op de rand gaan staan of bommetje doen vanaf het bed in het bad :$:D

@julia goed dat je m al binnen hebt!! Ik krijg m dinsdag, ben benieuw.

@onskleintje beterschap met jullie zoontje!!

@annneliesje dankjewel! Ben niet meer gaan liggen vanmiddag, was pas rond 16uur thuis en toen even op de bank gehangen voor ik ging koken. MAAAAARRRRR: Ik heb een hele gave tas gevonden die ik al een half jaar zocht :D die ik als luiertas wil gebruiken! Mooie leren tas bij Sascha. Zie foto -> Bekijk bijlage 163308
    En ik wil een 'vulling' voor de luiertas kopen bij TASJEINTAS - Luiertas | TasjeinTas vind het zo'n super oplossing! Hoef je niet met een stomme bloemetjestas te lopen -sorry vind ze vaak lelijk- en je kunt de vulling makkelijk omvullen naar een andere tas :)

gulden - ik reken ook nog vaak om.. Heb ik bij de tas maar niet gedaan :$

Fijne avond allemaal! :)

16. SupernovA

SupernovA Fanatiek lid

27 nov 2010
    1.419
    0
    0
    Zuid Holland
    Meiden, het rommelt in mijn buik en ik merk dat ik een soort van krampen heb zo nu en dan. Niet heftig, maar ook niet fijn. Het is ook af en aan.
    Is dit een begin? Of loop ik mezelf nu gek te maken? :$

17. vive2

vive2 Fanatiek lid

#4717 vive2, 30 jun 2011
    Laatst bewerkt: 30 jun 2011
    Super: Is er regelmaat? Word je buik tijdens een kramp ook hard?

18. SupernovA

SupernovA Fanatiek lid

27 nov 2010
    1.419
    0
    0
    Zuid Holland

ja en ja

19. annneliesje

annneliesje Fanatiek lid

16 jan 2011
    3.569
    0
    0
    Noord Nederland
    Dat kan zeker een begin zijn, maar het hoeft niet (lekker antwoord waar je niets aan hebt ;) )

20. vive2

vive2 Fanatiek lid

Ok. Wat je kan doen: ga lekker warm douchen of in bad, wordt het erger, dan zijn het mogelijk weeën. Zakt het af, dan zijn het waarschijnlijk oefenweeën. Gebeurt er niks en ga je door met het gekramp, pak dan een kruik, ga lekker op de bank of op je bedje liggen en kijk wat er gebeurt. Doe een tukkie en wacht af.
    Heb je hier geen zin in? Bel de VK, daar zijn ze voor ;) Zet 'm op!

Deel Deze Pagina