Oh en mijn eerste workshop waren cupcakes en daarna gewoon een taart gedaan en tada ik gef nu ook workshops
ja het viel me vandaag ook pas ineens op eigenlijk Zijn wel allemaal darmen, maar ach ik ben er trots op
Goedenavond!! Ook ik heb het probleem dat ik echt niet weet wie nog wat schreef haha... Cat: Mooi buikje Gisteravond heb ik t aan mn paps en broertje verteld. Had 3 chocoladeletters (OPA). Mn pa had het niet door haha! T was dat mn broertje het zei.. Vervolgens waren ze helemaal door t dolle.. Mn pa kreeg zelfs tranen in zijn ogen. Echt zoo lief van ze Sinds eergister merk ik dat ik rond etenstijd erg misselijk wordt.. Nu ook weer.. blegh... Hoe is het met jullie meidne? Ohja.. gister heb ik nog 1 x getest. Had clear blue test van mn moeder gekregen omdat ik elke x zo onzeker ben. Hij gaf zwanger + 3 weken aan! Dus zit helemaal goed hihi. Nu ga ik echt in mezelf geloven! (en merk dat dat ook lukt
Ik zie nu pas hetbestaan van deze topic. Moet ik me dan hier ook maar melden he... Ben 29-07-11 uitgerekend zoals het nu lijkt. Dit word onze tweede kindje.
Inger; wat erg meid. Heel veel sterkte! Luca; je buikje groet inderdaad al lekker, mooi hoor! Mamatie; zo hadden wij het bij de eerste ook verteld aan de opa's en oma's; chocoladeletters van opa en oma. Snapten er eerst helemaal niets van. Truus; welkom! Ik heb morgen mijn eerste gesprek bij de VK. Mag daarna een afspraak voor een echo maken. Hoop snel, alhoewel ik niet in kan denken dat het binnen 3 weken is. Wil zo graag even binnen spieken hihi
@Inger wat erg voor je! Heel veel sterkte gewenst!! @tip om op alles te kunnen reageren: ga naar instellingen en verander het aantal berichten per pagina van 10 naar 20 geloof ik.. en dan wanneer dit veranderd heb, wanneer je op reactie klikt, dan kun je naar beneden scrollen en alle berichten nogmaals lezen en dan op iedereen reageren. Dit kan alleen de eerste keer, als je je bericht wilt wijzigen dan zie je geen berichten meer eronder staan. jaja ik ben alweer 2 jaar lid he? @buik, ik denk dat ik wel gelijk loop met jouw buik The Cat, de zwangerschapsbroeken zitten heerlijk! @Julia hoe oud is je zoontje nu, die in het peuterbedje slaapt? @luca dat roze wcpapier...grrrr ik heb ook zo`n hekel gekregen aan het feit dat wij nog veel oranje (wk toiletpapier) hebben liggen, die vermijd ik nu heel erg!!
Hee meiden, Alweer een tijd geleden dat ik geschreven heb, maar er is ook weinig te melden en veel te veel om op te reageren . Hier voel ik me nog steeds goed. Moe, maar als ik tussen de middag een uurtje met m'n kindjes meeslaap is dat prima te doen. Heel soms wat misselijk, maar dat mag geen naam hebben. Maar wat ik even met jullie wilde delen: heb gisteren in een oud zwangerschapsboek van m'n moeder zitten bladeren. Dus ruim 30 jaar oud. Echt zó grappig wat je daar allemaal in lezen kunt. Even een paar dingen: * Je moet je van onder goed verzorgen (wassen met water en zeep en daarna talkpoeder gebruiken) en verder ook niet vergeten jezelf goed te blijven verzorgen: regelmatig je haren wassen, leuke kleding aantrekken en zeker de accesoires niet vergeten; * Het is weer spannend als je volgende ongesteldheidsronde eraan komt (wanneer je ongesteld zou zijn geworden als je niet zwanger was dus), want als er een miskraam komt is het dan. Daarom ook niet vrijen op die dag, het zou net de druppel kunnen zijn; * Het kan geen kwaad om je armen boven je hoofd te houden als zwangere vrouw, de navelstreng komt daardoor echt niet om de nek van de baby; * Het kan geen kwaad om je benen over elkaar te slaan, het hoofdje van je baby komt niet klem te zitten (als je tenminste niet de hele dag zo zit). Grappig he, die tips. Ben benieuwd waar onze kinderen weer om moeten lachen als ze later onze boeken lezen.
@mmm, wat geweldig die tips van vroeger! Ik moest er zo van lachen Prachtig He wat de kennis v toen was en wat de kennis van nu is. @All, leuk dat jullie ook zo enthousiast reageren op m'n 'bezet' foto Ik kijk er nog elke dag naar. Nu ga ik lekker slapen. De mannen kijken nog voetbal...
Allemaal gefeliciteerd!!! Ook ik ben zwanger van ons 2e kindje, bijna 6 weken... Gelukkig mag ik donderdag al een echo laten maken! Ik ben (volgens mijn eigen berekening) 22-7 uitgerekend.
@mamacol, welkom en gefeliciteerd met je zwangerschap. Jij mag ook al zo vroeg een echo, ik ook. (de reden is niet zo leuk, BBZ in verleden) maar wel tof dat we nu al kunenn kijken of het goed zit. En hopelijk zien we een hartje kloppen he! Ik mag volgende week donderdag al, heel spannend! Ik heb vanmorgen nog even een 2e test gedaan. Vorige week donderdag voor het eerst positief getest, maar die was nog wat vaag. En omdat morgen MvM komt, wilde ik toch even zekerheid. Zie hier de uitslag Pffff ik begin wel echt misselijk te worden zeg! Moet elke keer weer op tijd wat eten. Maar goed, nog niet boven de pot gehangen....
Inderdaad heb ik het ook dat je niet meer weet wat iedereen zegt. Maar alle nieuwe mama's heel erg gefeliciteerd en klets lekker mee. Wat een mooie buik foto al zeg. Hier nog niks te zien hoor, maar dat maakt het geheim houden wel iets makkelijker. Alhoewel ik zo misselijk ben dat ik blij ben als er weer een dag voorbij is. Weet dus niet of ik het echt tot 1 jan. geheim kan houden.
@Elionorah, wat ik doe is per blz. een antw typen, dan kopieer ik mijn antw en plak ik hem op de volgende blz en kan ik daar verder antwoorden. Op de laatste blz verstuur ik hem dan. @Ientje, lekker chagie? Haha, ik heb het ook wel eens hoor, maar blijf er niet in "hangen", het begint ook iets minder te worden, en moet er eigenlijk wel om lachen. Soms reageer ik gewoon net iets heftiger dan dat ik normaal zou doen, maar hubby trekt zich er niks van aan. Ik zeg er ook altijd maar bij dat de hormonen door mijn lijf gieren, en hij moet er ook maar om lachen.... Ach. Voor het goede doel he? Probeer er maar om te lachen, misschiem helpt dat? @Inger, wat verdrietig meid. Veel sterkte! Nooit leuk om dit soort mededelingen te doen, ook ik heb er helaas ervaring mee. Hopelijk zit het snel mee en wie weet toch nog zwanger in 2010, of anders hopelijk snel in 2011. Veel sterkte! @Mamavannoelle, welkom hier! @The cat, mooi buikje hoor! Is dat sochtends of savonds, of eigenlijk constant? Ik zie savonds hier wel verschil, net zoals bij jou ongeveer, sochtends nog niet echt, of misschien alleen voor mijzelf zichtbaar. Zal ook eens een foto maken vandaag of morgen. @Luca, ook mooi buikje hoor! Ach, en dat het van de darmen komt geeft toch niet, dat is bij iedereen zo in het begin van de zwangerschap! Ik vind het begin altijd wel lastig, mijn gewone spijkerbroek zit toch wel strak al en beter met knoop open, maar om nu al een zw.schaps broek te dragen... pfff daar wil ik eigenlijk nog niet aan. Maar goed, binnenkort misschien toch eens mijn tassen zw.schapskleding van zolder vissen en kijken wat ik nog leuk vind en eens bij vriendinnetje langs, die is een half jaar geleden bevallen en heeft vast nog wel iets leuks te leen @Ons kleintje, ons ukkie is in oktober 2 geworden en ligt nu dus ik denk iets van 2 weken in een peuterbedje. Is het de 2de nacht bij jullie ook zo goed gegaan? @Truus, jij ook welkom, klets lekker mee! @Mmm, je bent er nog ! Cool die tips van vroeger. Zo staat er in de oude versie van Dr. Spock die ik eens als geintje iemand cadeau deed ook echt een hoop "piep-adviezen" in...... @Mamacol, welkom hier, fijn zo'n vroege echo! @Elionorah, mooie knal test meid! Fijn he, om te zien? Heb jij ook een BBZ gehad? Ik afgelopen augustus, daarom had ik deze keer dus al een echo met 5 weken om te bepalen of het vruchtzakje dit keer wel op de goede plek zat, wat gelukkig het geval was. A.s. maandag voor de termijnecho en hopelijk een mooi hartje! Zo........... volgens mij heb ik nou iedereen gehad! Hier gaat t goed. Morgen tijdens vergadering mijn collega's het nieuws vertellen en meteen maar kijken of ik in april/mei op vakantie kan en of ik mijn overige vakantieweken achter mijn verlof kan/mag plakken. Lijkt me wel ideaal aangezien ik ze ook niet mee mag nemen naar volgend jaar. Verder ben ik moeeeeeeeeeeeeee, kan echt wel een winterslaap houden zeg... poeh! En zoals ik hier ookal las, als ik niet op tijd eet begint de misselijkheid toe te slaan. @Jem, hoe is het met jouw misselijkheid, is het minder geworden?
Zo net bij de VK geweest. Tegenwoordig doen ze niet standaard voor de 8 weken een echo, omdat er dan nog wel eens wat mis kan gaan. Nu standaard bij 10 weken. Ik mag nog net voor de kerst; 22 december. Voor de rest geen bijzondere zaken besproken. Kreeg wel een koffertje met info mee naar huis. Van de parkeerplaats onder mijn jas mee naar huis genomen hihi (ik woon nogal in een klein dorp)
Nieuwe lijst lievebeeb, eerste kindje, uitgerekend 3 juli 2011 Sproettie, eerste kindje, uitgerekend 5 juli 2011 droppie, tweede kindje, uitgerekend 6 juli 2011 Jipper, derde kindje, uitgerekend 6 juli 2011 MMM, derde kindje, uitgerekend 6 juli 2011 MelanieL29, tweede kindje, uitgerekend 6 juli 2011 Ons Kleintje, tweede kindje, uitgerekend 7 juli 2011 Ientje, eerste kindje, uitgerekend 8 juli 2011 Meid, tweede kindje, uitgerekend 8 juli 2011 mamavanevi, tweede kindje, uitgerekend 9 juli 2011 Yotsuba, eerste kindje, uitgerekend 11 juli 2011 Lovekees,eerste kindje,uitgerekend 11 juli 2011 Tuttie, eerste kindje, uitgerekend 12 juli 2011 Jem1979, tweede kindje,uitgerekend 12 juli 2011 Pina, eerste kindje, uitgerekend 13 juli 2011 Bibo, eerste kindje, uitgerekend 13 juli 2011 Girl1982, eerste kindje, uitgerekend 14 juli 2011 The Cat, eerste kindje, uitgerekend 16 juli 2011 Misty1984, eerste kindje, uitgerekend 16 juli 2011 Julia6, derde kindje, uitgerekend 17 juli 2011 Mamatien, eerste kindje, uitgerekend 19 juli 2011 123, eerste kindje, uitgerekend 19 juli 2011 Luca2504, eerste kindje, uitgerekend 22 juli 2011 Rowenavb, tweede kindje, uitgerkend 22 juli 2011 Umizoomi, tweede kindje, uitgerekend 23 juli 2011 Lindaatje, derde kindje, uitgerekend 23 juli 2011 Hanneke, derde kindje, uitgerekend op 27 juli 2011 BD81, tweede kindje, uitgerekend op 28 juli 2011 Wonderful, eerste kindje, uitgerekend op 28 juli 2011 afpraken lovekees 25nov vk 22 dec 2 de echo 123: 29 november eerste echo met 6wk en 6dg Julia6: 29 november, tweede (termijn)echo Misty1984: 29 November eerste echo droppie: 30 nov. 3e echo Jem1979: 30 nov vk + echo, 7 dec echo umc Hanneke 1 dec. eerste afspraak vk Jipper: 1 dec. afspraak gyn. Bibo: 2 dec. intake vk + echo MMM: 2 dec. intake vk + echo Lievebeeb: 3-12 echo Pina: 6 dec. intake vk Sproettie: 7 dec. intake vk + echo Ons Kleintje: 7 dec. echo bij de gynaecoloog The Cat: 8 dec intake vk + echo Mamatien: 9 dec intake vk + hartje luisteren Julia6: 10 dec intake vk + echo Meid:13 dec verloskundige controle,20dec, 2e echo Droppie 13 dec verloskundige Rowenavn: 14 Dec intake VK, 28 Dec 1e echo BD81: 22 Dec 1e echo
Hier is de echo pas tussen week 10-12. Ik heb hem met 9 weken (alleen de vk zegt dat ik dan 10 weken ben, op die echo zullen ze zien dat het 9 is haha)
Hier bij de vk met 8.6 weken, maar heb de mazzel dat ik hiervoor al 2 echo's bij de gyn heb gehad met 5.2 en 7.2 Maar dan nog blijft het stiekem toch wel spannend!
@ Julia deze foto is in de middag gemaakt maar in de avond is hij wel het grootst. Ik had gister onwijze steken in mijn zij (bandenpijn) ja erg vroeg maar en zelf ook heel erg smal dus dan krijg je dat sneller