Juli 2011 Mama's

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door nina1982, 20 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Elionorah

Elionorah Bekend lid

14 jun 2010
    761
    0
    0
    Nurse
    Amsterdam
    @julia, goede tip van dat terugschrijven!
    Ik heb nu ook iets op m'n iPhone gevonden. Heel handig want meestal lees ikop m'n phone.

Ik heb vandaag m'n positiekleding uit de kast gehaald!
    Eeeven geprobeerd of en hoe ik mn broeken paste. Nou die zit zo lekker! Ik doe en niet meer uit! Haha
    Ik ben vrij slank en m'n spijkerbroeken zitten nu toch echt niet zo lekker meer als ik lang zit ( en ik zit lang haha).
    Dus ik begin er maar al te graag aan.

@ientje, irritant He die hormonen. Ik heb er NOG geen last van, en hubby heeft t zelf beaamt :)
    Sterkte, hopelijk wordt t gauw rustiger

@julia, ja helaas was m'n eerste zwangerschap een bbz. Heel heftig en verdrietig. Ik werd 4 dagen opgenomen int ziekenhuis. Kreeg een plotselinge spoed operatie.
    Gelukkig is m'n lichaam in tact en kon ik 'direct' weer proberen zwanger te raken. Wat na 3 pogingen weer lukte :)
    Was jou ervaring ook zo heftig?
    Ik heb met 6wk2dg de vroege echo.
    En ik hoop stiekem ook al t hartje te zien kloppen :)
    Jij bent er vroeg bij met vertellen op je werk. Heerlijk hoor!

Ik snap eigenlijk niet dat mensen het zo lang voor zich kunnen houden.
    Bij mij vroegen ze er al met 4,5 week naar! En ik wil het ook heel graag delen met de mensen :) dus we zijn daar ook langzaamaan mee begonnen :)
    Op m'n werk stel ik t nog even uit tot na de echo.

@Bd81, hihi spannend met je koffertje onder de jas :)
    Mij werd bij m'n vorige zwangerschap ook verteld dat de safety grens bij 10 weken ligt, en niet bij 12 weken zoals ze vaak zeggen. Dat vond ik heeel angenaam om te horen. Scheelt weer twee weken spanning ;)

Ohh ik heb teveel gegeten! Pff t zit me niet lekker. Eeeven rustig op de bank gaan hangen.

2. Elionorah

Elionorah Bekend lid

14 jun 2010
    761
    0
    0
    Nurse
    Amsterdam
    Hier nog mijn gegevens:
    Elionorah - 2e kindje - 26 juli 2011

Afspraken:
    25 november - MvM
    2 december - vroege echo

3. Mama SenH

Mama SenH Fanatiek lid

14 jun 2010
    2.817
    0
    0
    Spijkenisse
    ja ze zeggen nadat je tweede ongi zou moeten komen (dus de eerste na je NOD) vanaf dan is het risico kleiner

4. Elionorah

Elionorah Bekend lid

14 jun 2010
    761
    0
    0
    Nurse
    Amsterdam
    @the cat, ok dat is ook wel een gemakkelijke uitleg.

5. ientje

ientje Fanatiek lid

7 jun 2010
    2.999
    0
    36
    Hallo hee, jullie hebben weer lekker lopen beppen vandaag, zeker allemaal vrouwen hier?!?! :D:D:D:D:D
    Maar juist gezellig hoor ;)
    Ik houd het ff kort, zit nog op mn werk, vandaar! Maar vandaag naar gyn geweest en heb een heel klein hartje zien kloppen!! Dus nu geloof ik het echt echt helemaal dat het echt waar is ;) en datum blijft hetzelfde :)

Wou ik ff delen hoor!!

6. julia6

julia6 Fanatiek lid

6 feb 2008
    3.639
    0
    0
    Gelderland
    @Elionorah, misschien moet ik dan toch eens een nieuwe zw.schaps garderobe aan gaan schaffen. Heb je gewoon lage zw schapsbroeken/jeans? Ik heb, wat ik me herrinner alleen met van die elastieke banden eromheen. Heerlijk als je met een week of 20 al een mooie buik hebt, maar echt nog niet voor nu. Zo. Lekker ervaren he, en dat begint aan haar derde kind, haha. 8):D Zouden die lage zw. spijkerbroeken zoveel lekkerder zitten dan een gewoon laag model spijkerbroek? Wie weet dat? :)

En ben jij zwanger van de tweede/derde, sinds je dus al kleding hebt liggen? Sorry, misschien heb je het al verteld, maar ik ben het even kwijt... :)

Mijn BBZ? Het was een schok, maar niet zo traumatisch. Ze hebben hem nooit kunnen traceren, HCG steeg wel, maar langzaam. We kwamen erachter toen ik blij en hoopvol in de stoel bij de gyn lag met 7.1 week voor de eerste echo. Het schermpje bleef zwart.....
    Uiteindelijk niet geopereerd maar met een MTX injectie is het vruchtje van binnen vernietigd. Waarschijnlijk heeft het ergens in de buikholte gezeten.

Wat betreft vertellen op werk, ik heb niet veel keus. Wij zijn een klein team van 8 man en er zijn al collega's die de zomervakantie willen plannen en zo ook de meivakantie. Vandaar dat er bij ons aan het eind van het jaar al een lijstje hangt waar je je zomervakantie wensen kan invullen. Dat is natuurlijk een beetje moeilijk bij mij, want ik ben heel de zomer natuurlijk afwezig (als alles goed blijft gaan, klopt op houten tafel.....). Vandaar dat ik het nu al vertel. En eerlijk is eerlijk, ik zou het ook nooit zolang voor me kunnen houden. Niet aan familie, niet aan vrienden, niet aan collega's. Vind het veel te leuk om te delen. Toen het de vorige keer mis ging werd ik van alle kanten ook fijn gesteund, kaartje van collega's en bewoners van mijn werk etc. Dus vandaar. :)

7. julia6

julia6 Fanatiek lid

6 feb 2008
    3.639
    0
    0
    Gelderland
    Nu nog op je werk? Ook zeker zorg/begeleiding? Nee, ben niet nieuwsgierig verder!

GEFELICITEERD!!!!!!!!!!! Wat een geweldig nieuws!!! Geniet er lekker van meid!! Helemaal super!!!!!!!!!!!!!! :):):):)

8. misty1984

misty1984 Fanatiek lid

17 mrt 2009
    1.550
    1
    0
    Noord Brabant
    Hallo allemaal,

Jeetje, wat wordt er veel geschreven hihi.
    @Ientje: Wat fijn dat je een hartje hebt zien kloppen! Wij mogen maandag, ben zo benieuwd!

Grappig die tips uit het zwangerschapsboek van vroeger haha. (geen idee wie dit er neer had gezet, maar vond het leuk om te lezen).

Hier vandaag voor het eerst de krat van MvM op laten halen en weer een nieuwe gekregen.
    Ook sinds gister meer misselijk. Niet de hele dag aanwezig, maar soort grieperig gevoel en vanochtend vroeg echt maar net het overgeven kunnen tegenhouden, door weer snel te gaan liggen in bed. Verder veel moe, Gaaaaaaaaaaaaapppppppp!

@nieuwe meiden: welkom! en geniet van de zwangerschap.

Nou ga weer bankhangen en lekker op tijd naar bed.
    Vanaf morgen weer 4 lange werkdagen, dus beetje rustig aan.

Liefs,

Misty

9. Bd81

Bd81 Fanatiek lid

5 jun 2007
    2.754
    1
    0
    Ientje wat heerlijk. Geeft wel meteen een gerust gevoel.

Ik wil het echt pas vertellen na de echo, zodat we "zeker weten" (wat je natuurlijk pas weet als je bent bevallen maar goed) dat er een kloppend hartje te zien is.

Vandaag voor het eerst ook echt niet willen eten. Heb met hele erge tegenzin macaroni staan koken. Hollandse pot ging echt niet.

10. Bd81

Bd81 Fanatiek lid

5 jun 2007
    2.754
    1
    0
    Hebben jullie trouwens als eens gedacht dat het er wel eens 2 of 3 kunnen zijn. Moet iedere keer zo lachen om die reclame dat ze een echo gaan maken en dan al schrikken van 2 en dan aan het einde nog eens een 3e gezichtje zien haha.

11. julia6

julia6 Fanatiek lid

6 feb 2008
    3.639
    0
    0
    Gelderland
    @Bd, snap dat ook hoor, eerst een goede echo willen hebben. Dat hebben wij ook gedaan, maar die echo had ik al met 5.2 weken, dus dat was net vol te houden, haha!

meerling: ik had 2 follikels dus de kans op een meerling net even wat groter. Wat ze zag 1,5 week geleden was 1 vruchtzakje, dus waarschijnlijk is het er 1.Twee waren meer dan welkom geweest trouwens!

@Misty, ik ga ook bankhangen! Ik ben ook moeeee!

12. bapsie

bapsie Niet meer actief

Ik kom me hier ook voorzichtig aanmelden... voor onze kleine kanjer wel een mk gehad dus eerst maar een goede echo en dan echt op en top genieten!!!
    zoals t nu lijkt 30 juli uitgerekend :)

13. Pina

Pina Actief lid

22 nov 2006
    467
    0
    0
    zelfstandig ondernemer
    Zuid-Holland
    Ik heb gisteren een andere banner aangemaakt en ben opeens een dagje opgeschoten. Ga nu denk ik op zoek naar een banner die berekent dat ik er al 3 maanden op heb zitten. ;)

Ik kan de komende 5 weken wel voorbij kijken, zou het zo fijn vinden als ik de relatief veilige zone had bereikt.

Na de rozige afscheiding dit weekend durf ik haast niet meer naar mijn toiletpapiertje te kijken.... maar.... even heel goed afkloppen.... het lijkt nu weer goed te gaan!
    Zie ik net in een berichtje dat het veiliger wordt nadat je de eerste ongesteldheidsronde voorbij bent die je zou hebben na je NOD.
    Voor mij is die volgende week dinsdag t/m zaterdag zo'n beetje. Wordt dan vast een spannende week!!!!

Zijn er hier ook meiden die niet misselijk zijn en verder ook weinig symptomen hebben, of ben ik een geluksvogel?

groetjes Pina

14. Bd81

Bd81 Fanatiek lid

5 jun 2007
    2.754
    1
    0
    Pina gelukkig! Ik duim voor je hoor meid!
    Hier ook niet heel veel symptomen hoor. Alleen vanavond wel ff tegenzin om te eten. Had wel veel last van mijn buik, maar vandaag intake bij VK en die zei dat dit normaal was bij een 2e (of 3e) zwangerschap. Baarmoeder gaat nu veel sneller groeien, dus ook bandenpijn. Is normaal. Ik weer helemaal gerustgesteld.

15. Elionorah

Elionorah Bekend lid

14 jun 2010
    761
    0
    0
    Nurse
    Amsterdam
    @ientje, woooowhoooo wat heerlijk zeg! Je hebt weer een soort mijlpaal gehad.

@julia, zws broeken van h&m, zijn super fijn! Hele lage heup modellen met band hoor. Je ziet niet dat t een zws broek is, en hij zit bij m'n onderbuik wat elastischer dan een gewone broek :)
    Dus ik ben er heel blij mee :)
    Gewone spijkerbroeken zitten (bij mij) door de knoop(jes) strakker bij het zitten. Zo ervaar ik dat.

Ja zwanger van de tweede. Mijn dochter is nu 22 maanden.

Ik snap je heel goed wat betreft het vertellen. Dat heb ik ook! Dus nog even de echo afwachten en dan gooi ik t open :)

Werk jij ook in de zorg? Ik ook! Ik ben verpleegkundige. En jij????? #durftevragen.

@misty, heb jij ook een vroege echo?
    Spannend hoor, maandag al!

@Bd81, Jaa ik zit zeker wel aan een tweeling te denken. Dat had ik bij de zws van mn dochter ook. Het zit in m'n familie duzz. Sta er (nu nog) wel neutraal tegenover. Maar lijkt me wel heftig!

@bapsie, welkom hier, spannend He zo het begin. Succes ook jij met wachten op de echo. :)

@pina, ik ben niet kots misselijk maar voel wel een flauw en naar gevoel in m'n maag... Fijn idee is dat He, dat je de eerste periode dan gehad hebt. Dat idee geeft mij ook wel een gerust gevoel.

Ik ga ook ff bankhangen :)

16. bapsie

bapsie Niet meer actief

Heb al de eerste vlagen misselijkheid te pakken...

17. Ons Kleintje

Ons Kleintje Niet meer actief

@eleonora zulke heb ik dus ook, ik heb hele mooie zwangerschapsspijkerbroeken van mamaliscious, niemand ziet dat het een zwangerschapsbroek is. Fijn hoor, zonder knoop in mn buikje!

ben trouwens druk op zoek naar wat eten ;)

@pina wat fijn om te horen dat je niet meer bloed verliest.
    @ientje van harte gefeliciteerd met de positieve echo met kloppend hart!
    @julia hij is vannacht een paar keer geschrokken wakker geworden maar sliep daarna meteen weer in. ik ben heel tevreden over hoe hij het doet!:) Veel plezier morgen met het vertellen aan je collegas!

18. Droppie123

Droppie123 Bekend lid

12 jun 2007
    903
    0
    0
    kapster
    Meiden hier even een kort berichtje.
    Heb bloed verlies gehad en best wel aardig wat. Het is nu wel weer over en mag morgen al voor een echo komen in het ziekenhuis.
    Daarna gaan we gelijk door voor een nachtje Valkenburg.
    Dit was al geboekt dus we gaan toch maar gewoon.
    Als we nog een hartje zien gaan we het vieren en als het foute boel is dan hebben we even 2 dagen met ons gezin om het te verwerken.
    Jullie horen vrijdag avond meer van me.
    Ga nu naar bed en hoop dat ik iets dan slapen. Heb al dagen niet geslapen van de pijn in mijn onderbuik en van de misselijkheid.

dikke kus
    Droppie

19. Bd81

Bd81 Fanatiek lid

5 jun 2007
    2.754
    1
    0
    Droppie heel veel sterkte. Hou ons op de hoogte .
    En geniet in Valkenburg

20. Bibo

Bibo Actief lid

10 okt 2010
    223
    0
    16
    NULL
    NULL
    Goedemorgen dames,
    Lekker geslapen allemaal?
    Hmmm heb net alles bijgelezen, maar heb helaas niet zo veel onthouden.

@ droppie sterkte me het bloedverlies, hoop dat jullie kleintje gewoon blijft zitten

@ alle nieuwe dames: welkom en gefeliciteerd!

@ zorg, veel dames hier in de zorg, of lijkt dat maar?

@ misselijk, ben echt heel de week al misselijk, maar het gaat zolang ik blijf eten, pfff eet normaal nooit zo veel. Jullie nog tips voor lekkere gezonde tussendoortjes?

@ zangerschapsbroeken, lijkt me ook heerlijk, vooral ´s avonds drukken die knoopjes nogal in mn buik. Ach ik doen ´s avonds gewoon een joggingbroek aan en overdag sta ik veel.

Deel Deze Pagina