hee dames, heb me net online even opgegeven voor moedersvoormoeders. Mede door het berichtje van marlyane! Gefeliciteerd met je zwangerschap meid!! Nou maar hopen dat het wegbrengpunt een beetje dichtbij is, want aan de straat zetten lijkt me niets..
ik ging vanochtend de kleine wegbrengen naar het kdv en toen nog wat boodschapjes doen... werd ik me toch een partijtje misselijk, maar gauw naar huis gegaan! en nu is niets aan de hand.
Goedemorgen dames! @THE cat, kwalen. Ik heb ook niet zoveel last. Ben vaak bang dat de symptomen minder worden. Dat heeft ook te maken met m'n angst voor een mk... Heel naar! @blike, ja ze halen de flessen ook op als je thuis bent hoor. En anders kan je bellen met MvM, ze geven vast advies. En bij de intake geven ze alle opties en advies. Wellicht moet je t maar gewoon aanvragen @marlayne, Whioohoo gefeliciteerd joh! Spannend zeg, maar je bent zwanger en dat is geweldig!! Ik ben het helemaal met je eens, het is zooo fijn dat er vrouwen zwanger worden door onze medewerking! (ik snap wel dat het irritant is als de flessen niet opgehaald worden hoor) De flessen die ik krijg zijn donkerblauw. En ze doen ze in de donkergroene tas. Dus heel discreet. @ons kleintje, ja ik ook! En veel drinken is heel goed want de beeb heeft vocht nodig Ik ben trouwens zwanger geworden nadat ik besloten had om veel meer te drinken! Ik dronk veel te weinig vocht, en we zaten in warm thailand. Dus ik denk dat drinken heel belangrijk is! Oef m'n buik zet echt al uit! Ik ben pas in m'n 6e week hihi. Ik hoop dat ik t tot na de echo nog kan verbergen op werk. Ik wil graag iets meer zekerheid... Nu gauw weer werken. X
haij Elionorah, ik zelf ben pas 5weekjes en 3dagen zwanger maar mijn broek zit opeens best wel strak al...ik zie jij bent uit gerekend op 26juli.... ik volgens de dokter op 27juli.....super coolheb eerste echo en intake op 22december ben dan al bijna 2 en halve maand zwanger....ik ga het vandaag me moeder vertellen....maar ik sluit me bij dit topic an
Hoooooooooi, Wij hebben het deze week aan een aantal naasten verteld en dat was erg leuk. Vanavond en zondag nog een paar en dan weten onze ouders en zussen het allemaal. Verder houden we het nog even voor onszelf. Voor zover we het kunnen verbergen, want mijn buikje is ook al opgezet. Ik weet van de eerste dat ik toen ook best snel mijn strakke broek niet meer aankon en ze zeggen altijd dat het bij een tweede nog sneller gaat, dat zou dus kunnen kloppen. Soms heb ik nog momenten dat ik bijna nog niet kan geloven. Daarom ben ik blij dat ik dinsdag bij onze huisarts een inwendige echo krijg, dan hoop ik te zien dat het voor nu in elk geval goed zit. Als ik denk aan het kopen van lekkere nieuwe babysetjes, het uitzoeken van een naam, aankleden van het babykamertje...dan maakt mijn hart een sprongetje! Ik hoop zo dat we eind juli een gezond kindje op de wereld mogen zetten. @ misselijk: vorige week een paar dagen gehad, nu al een paar dagen niet meer. Wel meer pijnlijke en grotere tepels. Liefs tante29
Zo eindelijk weet ik nu hoever ik ongeveer ben. Ze konden nog niet zo heel veel zien en als ik deze ronde zwanger ben geworden dan klopte dat precies. Dus volgens mijn cyclus ben ik nu 28 juli uitgeteld.
@nooky, gefeliciteerd met je zwangerschap! Ben jij ook zwanger van een tweede kindje? Bij m'n eerste dochter had ik pas met 16 weken een start met m'n buik Maar nu dus al met 5,5 wat druk van de darmen. Anyways, welkom hier! En veel plezier met vertellen aan je moeder! Mooi moment he. @tante, wat heerlijk dat jullie t nu ook al verteld hebben. Daar konden wij ook niet mee wachten hihi. Jij dus ook al een vroege echo, ik ook, donderdag al! Ik heb een pijnlijke plek in m'n linkerborst... Ik voel niets hards ofzo, maar het zit me niet echt lekker. Vanavond nog maar even goed onderzoeken. En anders laat ik hubby ff onderzoek doen @miron, ik begrijp dat jij een vroege ego hebt gehad? Fijn dat het goed zit!!
Elionorah, Nee dit is mijn eerste zwangerschap, en vind wel spannend maar wel leuk ik heb wel last van af en toe misselijkheid en maag zuur... en steekjes en krampjes af en toe.... maar oort het dat me buik nu al opzet lichtelijk
Inderdaad vandaag een vroege echo gehad omdat ik dus al 8 dagen voor mijn nod vet positief teste en ik dus niet wist hoe ver ik dus was. Maar omdat het net te vroeg was om het hartje te zien mag ik nu dus over 3 weken nog een keer terug
Nooky ik heb ook de 22e een echo en ben de 28e uitgerekend (vooralsnog dan), dus we lopen redelijk gelijk Bij mij tweede zwangerschap maar nog geen last van gezwollen buik Vandaag ziek geweest; buikgriep en hoofdpijn. Lig dus lekker op bank.
Allereerst, wauw..Wat ontzettend gaaf dat er meiden zijn die het er voor over hebben om stinkplasjes willen bewaren voor de MvM. Maar ook al kies je ervoor om het niet te doen, kan ik me dat ook wel voorstellen hoor. @ Bd81: Beterschap, kruip maar lekker onder je dekentje! @ Miron, jammer dat je het hartje nog niet kon horen, maar over 3 weken weer terug gelukkig! @Elionora, doe voorzichtig, helpt een warm pittekussentje misschien? @ verder...Ehm...weet ik ff niet meer! Hier ook veeeeel dorst, hihi! Zere borsten en steekjes! Een fijn weekend allemaal, ik ga bankhangen en strakt gtst kijken, en the voice! knuff!
@ Marlayne: gefeliciteerd! En over MvM, ik ben blij dat ik iets kan doen, ben al blij dat ik het zelf niet nodig heb gehad! En ik vind het eigenlijk best meevallen met de stank. Houd een beetje mn adem in als ik die fles opendraai, maar als ik dat perongeluk vergeet dan heb ik echt nog niet het gevoel dat ik doodga Ben best moe dus reageer ff niet verder, morgen weer
@nooky, voor je eerste zwangerschap is het wel heel snel. maar mn zusje had met 8 weken last van een opgeblazen gevoel door vertraagde werking van de darmen, als gevolg van de hormonen. Maar de baarmoeder komt echt pas met 14-16 duidelijk boven je schaambeen uit. Jaaa de eerste zwangerschap is suuuuper spannend en tof. En het grappige is, is dat nu mijn 2e zwangerschap weer net zo spannend is. Alleen weet ik nu wat er komen gaat @BD81, he vervelend dat je ziek bent, en bah buikgriep, echt niet fijn. Hopelijk ben je gauw weer beter! Wij lopen ook redelijk gelijk op. En ook 2e kindje. Hoe oud is je eerste kindje? Mijn dochter is 22 maanden nu. Oei, ik was weer erg bangig vandaag dat hiet niet goed zat. Dus heb ik vanavond weer getest. Had em nog liggen. En gelukkig is deze streep weeeeer dikker dan de vorige keer! Nu voel ik me weer een beetje zekerder. Nog 6 nachtjes.... dan de echo whooohooo!
Gefeliciteerd allen! Ben vandaag bij de verloskundige geweest voor de 1e echo! Wel spannend...Op de één of andere manier vond ik het enger dan bij de zwangerschap van ons zoontje, bijna 3jr geleden... Maar het zag er allemaal goed uit! Pfff....Dus kom maar op: Groei, groei groei! 7 juli ben ik uitgerekend Allen een fijne zwangerschap gewenst!
Goedemorgen allemaal, Echt slecht maar heb niet zoveel teruggelezen, gisteren gewerkt tot half 7 en daarna moest ik nog een taart maken dus weinig achter de laptop gezeten! Hoop dat er alleen maar goede berichtjes zijn geweest! Wendelina, gefeliciteerd met je goede echo! Elionora, die test is zeker weer een stuk duidelijker geworden! Hier aanstaande dinsdag de eerste echo en heb er nu wel zin in hoor, even spieken wie daar in mijn buik zit.. Verder hier een rustig weekend, vandaag moet ik ook nog een taart maken voor morgen en dan komen vrienden hem morgen ophalen. Jullie nog plannen? Groetjes, Jolanda
Hallo.. Ik ben Viby en heb afgelopen dinsdag getest en ja hoor.... ZWANGER!!! Eindelijk weer. Ik hoop dat ik hier misschien mee kan schrijven. Ik ben eind juli uitgerekend. Groetjes Viby
Viby welkom. Elionorah; nou die testen spreken voor zich hoor. Lekker! Mijn zoontje is nu bijna 2,5 en de nieuwe aanwinst wordt rond zijn 3e verjaardag geboren (hopelijk niet er op haha). Voel me vandaag al weer een stuk relaxter. Niet meer zo ziek. Nog wel wat moe maar ja dat kan ook een andere reden hebben Wel een goede smoes, kan nu tegen de buitenwereld gewoon alles op de buikgriep steken haha. Vadaag rustig aan gedaan, beetje cadeautjes uitgepakt voor sinterklaas maar morgen weer een lange dag werken. Vanavond dus vroeg onder de wol zodat ik morgen lekker uitgerust ben.
Hallo allemaal, Nou de eerste 3 werkdagen zitten er weer op. Morgen de laatste en dan weer 2 daagjes heerlijk vrij. @Elionorah: Ik krijg inderdaad een vroeg echo, omdat ik al 4x IUI heb gehad en nu met IVF zou gaan starten, maar toen bleek ik toch nog spontaan zwanger. Ik krijg dus dezelfde benadering als dat ik een IVF behandeling gehad zou hebben. Krijg de echo dus ook in het Ziekenhuis, maar wel fijn Maandag de eerste echo. Pregnyl is voor mij ook een bekende spuit, heb ik meerdere malen gehad. Ik doe daarom dus ook mee met MvM. @Bibo: Zorg, ik werk ook in de zorg Met kinderen met een verstandelijke beperking en complexe gedragsproblematiek. @Meid: veel plezier met jullie weekendje weg. Klinkt heerlijk! @LoveKees: Alvast een hele fijne verjaardag morgen! En natuurlijk alvast gefeliciteerd! @Marlayne: Wat fijn meid, ik heb ook in dat topic geschreven volgens mij hihi. Geweldig gefeliciteerd en geniet ervan! @Onskleintje: Dortst, dat heb ik nou ook! En heb ook het gevoel dat ik te weinig drink ofzo, omdat mijn urine zo donker is en vaak maar een beetje, maar heb verder geen last van buikpijn of pijn bij het plassen, nou ja, toch maar veel drinken dus @nieuwe meiden: Welkom en gefeliciteerd met de zwangerschap! Liefs Misty
hoi meiden, vandaag veel lichte krampjes, volgens mij mijn baarmoeder die groeit. en mijn buik wordt al aardig zichtbaar! mijn zoontje wil maar niet slapen vanavond, hij heeft vanochtend teveel uitgeslapen..tot half negen, dat was heerlijk. en vanmiddag ook al zo goed geslapen, dus daar pluk ik nu de vruchten van.
@viby, welkom hier! En gefeliciteerd smet je zwangerschap!! Je schrijft dat je eindelijk weer zwanger bent, heb je al een kindje of is het in t verleden niet goed gegaan? Ik hoop in ieder geval dat je nu een goede zwangerschap mag hebben! @bd81, beetje dezelfde leeftijd, m'n dochter is een half jaar jonger. Fijn dat je weer beterder bent. Ik denk dat ik nu aan de buurt ben. Theresa is helemaal schor en heeft 38+ graden. Ze was wel goed te spreken vandaag. Vanaaf voelde ik me zo inkakken, dus ook ff getempt: 38,3 bah wat nu. Ik voel me niet verkouden ofzo. Maar m'n avondeten viel niet goed... En ik heb hoofdpijn... @misty, wat bijzonder dat je nu dan weer iets terug kan door zo met MvM. Wel gaaf dat je toch spontaan zwanger geworden bent!! Dat lijkt me echt de grootste verrassing die jesse kan bedenken! Tof! @dorst, ja je lichaam heeft echt extra vochht nodig, er wordt zoveel gemaaktin je lichaam, en extra bloed aangemaakt etc. Drinken dames Ik ga nu lekker slapen. Morgen een brunch met vrienden, dus ik wil heel graag weer beter zijn... Sleep well