Hier staan de mvm kratten ook een week extra in huis omdat de chauffeur ze was vergeten op te halen. Nu worden ze morgen als het goed is wel opgehaald. De vrouw aan de telefoon zei dat dit geen probleem was.. Vanmorgen de huisarts gesproken en heb nu medicijnen gekregen. Vanmorgen ook overgegeven en dat na 1 cracker eten dus het schoot niet echt op. Ze gaf aan dat misselijkheid ook wel weggaat door veel rust te nemen maar dat doe ik al maar wil me niet ziek melden van het werk. Straks dus een eerste pilletje nemen voor de nacht en kijken hoe dat gaat. Hier mag je met bloedverlies ook altijd bellen en stellen ze je ook gerust. Deze zwangerschap gelukkig nog niet mee hoeven maken maar de vorige bij Myrthe heb ik vanaf 16 weken regelmatig bloedverlies gehad. Fijne avond en slaap lekker alvast. Morgen weer werken en vroeg beginnen dus op tijd erin!
Hoi lieve zwangere dames, het is even geleden dat ik geschreven heb. Dat kwam door meerdere dingen. Het news van blike kon ik niet goed dragen, ik werd er zo bang en onzeker van. M'n dochter is ook al van vrijdag ziek. Ze zit nu met 39,5 schor en hoestend op de bank. Schatje. Gelukkig ben ik weer wat rustiger en niet meer zo bang voor een mk. Overmorgen is de echo, ik zie er zo naar uit en ook wel tegenop... @tante, sterkte meid in deze onzekere tijd. Maar ik zou ook niet zo lang wachten, en contact opnemen met vk. Of een doorverwijzing vragen voor een ziekenhuis echo. Maar zeker zou ik me melden bij de vk. Ze zijn (meestal) zo rustig en begripvol. Sterkte. @ientje, meid wat schrikken! Lastig is het dan o Je weer te hervatten en rustig door te haan, he. Ik hoop echt voor je dat t niet weer gebeurd. Oef ik ben moe! Ga lekker chillen met m'n man en dochter
Blike, wat een verdrietig nieuws. Sterkte! En Droppie, waar ben je, hoe is je echo afgelopen? En Tante, schrikken is dat he? Ik heb bij m'n eerste zwangerschap precies hetzelfde meegemaakt en die kleine aap is inmiddels 3,5 jaar oud . Ik was veel korter zwanger dan ik dacht dus achteraf. Twee weken later was er een wurmpje van 7 weken oud te zien met een kloppend hartje. Daarvoor zag ze, zelfs met een inwendige echo, alleen een blaasje met ergens geloof ik nog wel iets dat een eierdooiertje kon zijn, maar verder zag ze helemaal niks. We kregen toen alle informatie over een miskraam (volgens de vk kon het namelijk echt niet goed zitten, omdat ik anders omgerekend veel te vroeg een positieve test had gehad). Maar mooi dat er dus iets anders aan de hand was. Dus geef de moed zeker nog niet op!!!
O en wat ik jullie eens wilde vragen: zijn jullie al aangekomen? Bij mij zit er al 0,5/1 kilo bij, maar ik kan me van de vorige keren niet meer herinneren of dat normaal is zo vroeg in de zwangerschap al...
Goedeavond meiden, Na een heerlijk weekendje Barcelona ben ik weer terug! Helaas niets bijgelezen, maar zal vanaf nu weerr gezellig meekletsen! xxxx
@aankomen, ik denk dat dit nu bij mij wel gaat gebeuren. Ik heb me niet meer gewogen sinds 2 weken. daarvoor steeds hetzelfde gewicht, zelfs iets lager dan normaal. Ik heb sinds 2 dagen eetbuien.. maar t meeste is fruit dus valt wel mee. @eleonara de kans op een mk is een percentage van ongeveer 10 procent, dat is best veel. Het percentage is er gewoon en iedereen hoopt dat hij bij die 90% hoort waarbij het goed gaat. Ook dat is geen garantie voor de rest van de zwangerschap, er kan vanalles gebeuren tijdens de zwangerschap. Eng is dat wel, maar het enige wat je kunt doen is hopen en proberen te genieten van het moment. Knuffel!!
Lieve dames, ik kreeg vanaaf een bloeding. Het ging zo snel allemaal. Viel flauw en moest overgeven. Manlief heeft 112 gebeld. In t ziekenhuis bleek dat er (gelukkig) geen buitenbaarmoederlijke zwangerschap was. Wel een leeg vruchtzakje.... 99% kan een mk. 1% dat t een hele vroege zwangerschap blijkt te zijn. Maar ik ga uit van een mk. Ik heb nu krampen en ben even verdoofd. Ik was er al zo bang voor. Dus toch weer m'n eerste zwangerschap mis gegaan... Volgende week heb ik een Controle echo... Ik trek me hier dus terug.... Sterkte dames, met jullie zwangerschap.
Elionorah, jeetje zeg.... Weet niet wat te zeggen kan me voorstellen dat je je verdoofd voelt. Heel veel sterkte voor jullie.
Elionorah : ach gadsie darrie wat super naar voor je!! Ik begrijp dat je helmaal verdoofd ben! Ik hoop toch voor je dat het een vroege zw is... sterkte meid!
Meiden hebben jullie dat ook dat je zo onzeker worst van al die berichtjes. Elk pijntje vrees ik meteen het ergste
Ik weet niet of het nieuws hier ondertussen al is doorgesijpeld, maar wij hebben maandag een wonder meegemaakt. Bij de echo om te kijken of het een curretage of pillen zouden worden, zagen we plots een prachtig klein kindje met sterke hartslag dat lekker lag te bewegen! Het bruinverlies houdt wel aan dus we blijven voorzichtig blij maar volgens de radioloog is de kans op een miskraam nu héél klein, alles zag er perfect uit! De arts die de MA vaststelde op 8,5 weken dekte zich meteen in en zei dat het een naar achter gekantelde baarmoeder was, waardoor ze het kindje niet heeft kunnen zien en de baarmoeder te klein leek. Wij zijn in ieder geval héél blij, na alle bloedingen en slecht nieuws is ons beebje gewoon lekker blijven plakken. Hopelijk zijn die paar weken tot de 12 weken echo snel voorbij en kunnen we dan eindelijk beginnen genieten!
Wow Konijn, dat is even super goed nieuws! Gefeliciteerd!!!!!! Hier is de verwarming kapot gegaan.. En ik zit naast enkelglas dus de kou komt er doorheen.. heel koud en heel naar
En dan zo'n mooi bericht van Konijn erachteraan! Wow, gefeliciteerd! (ik duim heel hard dat zo'n mooi wonder ook voor Elionorah is weggelegd!)
@ Konijn87: Wat een goed nieuws zeg! @ Mamatien: Brrrr moet er niet aan denken dat de kachel nu ineens uitvalt. Dat ding staat echt de hele tijd op sahara stand anders heb ik het echt heel koud! @Elionorah: Jeetje wat vervelend zeg! Heel veel sterkte! @aankomen: volgens mij ben ik ong. 0.5 - 1.0 kilo aangekomen. Maar dat zal eerder door mijn eetaanvallen zijn dan door de baby haha. @ego: Deze week is voor mij de moeilijkste week omdat het tijdens mijn vorige zwangerschap in deze week mis is gegaan. Volgende week is de controle echo dus tot die tijd zal ik in spanning blijven zitten en als die goed is kan ik eindelijk opgelucht gaan genieten van mijn zwangerschap. Nu probeer ik me heus wel te ontspannen alleen iedere keer als ik wat voel in mijn onderbuik is het eerste wat ik denk ooh ooh het zal toch niet weer ..... Gelukkig ben ik wel een klein beetje gerustgesteld door mvm. Die kreeg afgelopen maandag een lekker positieve test. Dus ik maak nog steeds hormonen aan. Hoe hebben jullie het aan jullie (schoon)ouders verteld. Ik ga dit aankomend weekend doen mbv een zelfgemaakte taart. De bovenkant van de taart ga ik namelijk voor de ene helft bedekken met roze muisjes en de andere helft met blauwe muisjes en dan met slagroom maak ik een groot ? in het midden. Ben benieuwd hoe ze reageren..... Voor iedereen die binnenkort een echo heeft succes!
Konijn; wat een super nieuws zeg! Nu moet gewoon alles goed komen. Ik duim hoor! Mamtien: ik heb medelijden met je. Net naar buiten geweest om boodschappen te doen maar ben blij dat ik weer binnen ben. Justmo: wat een leuk idee van die taart.
Ooh Elionorah, wat een vreselijk nieuws zeg. Ik hoop heeeeel hard dat je toch bij die 1 procent hoort. Sterkte meis! @ Konijn: dat is fantastisch nieuws meid! Wat een wonder! @ Mamatien: o bah dat is NIET LEUK! Kun je niet bij iemand op visite gaan? Zit je in elk geval niet in de kou thuis! @ BD81: ja dat heb ik ook wel een beetje ja, al probeer ik me er wel een beetje voor af te sluiten. Je zorgen maken is niet goed voor het kleintje, dus ik probeer positief te blijven. @ JustMo: poeh kan me voorstellen dat dit een zware week is. Hoop dat ie gauw voorbij is zodat je zorgeloos kunt gaan genieten! Leuk idee van de taart!
Goedemiddag allemaal, @Elionorah: Jeetje meid, wat schrikken! Ik wens jullie heel veel sterkte. Dikke knuffel voor jullie! @Konijn: Voor jullie super nieuws! Wat een onverwachts wonder als je ervan uit gaat dat het harstikke mis is. Ik wens jullie een voorspoedige zwangerschap toe! Sorry even geen reactie op de rest, want moet gaan werken! Morgen ook weer vroeg op om te gaan werken, dus ben even afwezig! Liefs, Misty