dag meiden, ik heb hier ook al eventjes niet meer gekletst onder andere ook omdat alle slechte nieuws me zo onzeker maakt. Bovendien ben ik ook heel erg misselijk de hele dag door en doe dus niet veel anders dan slapen, proberen te eten, plassen en overgeven. Vind het aan de ene kant wel fijn maar aan de andere kant weet ik dat het geen garanties geeft, en ondanks dat ik nu al 7 weken ben kan er toch nog van alles mis gaan. We kijken heel erg uit naar onze echo over 18 dagen, hoop zo dat alles goed zit! Aan alle meiden waarbij het (misschien) niet goed zit: heel erg veel sterkte gewenst, en als er nog een mogelijkheid is dat het goed komt dan zal ik heel hard voor jullie duimen! Alle dames met goed nieuws, van harte gefeliciteerd en probeer lekker te blijven genieten, ondanks dat het soms lastig is.
Hier sinds gister ook ontzettend misselijk. Vandaag veel op de bank gelegen en even buiten geweest. Langs HA geweest om medicijnen er voor te krijgen, maar die beinvloeden de rijvaaridgheid weer..... Schiet ook niet echt op. Dus kijk maar of het zonder kan en anders toch maar gaan gebruiken. Hopelijk is het morgen minder.
Bd81, ik heb ook medicijnen gekregen tegen de misselijkheid en inderdaad beinvloeden ze de rijvaardigheid maar ik neem ze 's avonds in voor het slapen gaan en dat helpt bij mij al aardig wat. Dan heb ik geen last tot na de volgende dag met het middageten dan neem ik er dus weer 1 in en hoef ik niet meer te rijden maar weet niet of dat voor jou haalbaar is......
Dan hebben we denk ik dezelfde. Vind het alleen een beetje raar. In de bijsluiter staat: werkzaam na 1 - 2 uur, tot max 8 uur. Maar als ik ze voor het slapen inneem, dan zijn ze toch uitgewerkt als ik wakker wordt? Bij mij is het namelijk niet alleen in de ochtend, maar word juist erger gedurende de dag. Merk jij ook echt wat van die pillen ivm autorijden (dat je dus suffer bent ofzo?)
Denk dat we inderdaad dezelfde hebben.. Emesefane. Ik neem het 's avonds in omdat ik er dan last van heb en met het slapen gaan. In de ochtend gaat het wel en dan tegen de middag wordt het weer erger en dan vooral na het middageten maar dan heb ik dus alweer zo''n pilletje gehad. Ik merk niet echt dat ik er suffer van wordt maar dat zal per persoon verschillen omdat mijn collega dat weer wel had. Ik ga weer verder met boetseren, moet een bootje boetseren met een vissertje erin..
@jem, fijn dat de medicatie helpt! @bd, heb je die medicatie al genomen, en? @Еlionorah, inderdaad misschien wel beter om positief te zijn en hoop te hebben. Hopelijk geen valse hoop en hopelijk dadelijk gewoon een mooie echo! Ik hou het even kort, ben zo mega moe.... Lig al de halve dag op de bank. Mijn hubby's oma is overleden, dus hij vliegt morgenvroeg naar oost europa voor de begrafenis. Ik moet het weekend werken, mijn moeder komt op de kindjes passen. Pffff wat zal ik blij zijn als ik zondag klaar ben met werken. Gelukkig 2 korte diensten van 5u per dag, maar van de bank naar de wc vind ik al teveel inspanning. Hoop niet dat ik de griep ofzo krijg, getver, wat rot als je echt geen energie hebt en misselijk bent... poeh poeh... Maar.. voor het goede doel, dat hou ik voor ogen!
bleh vanochtend voor het eerst overgegeven.. Mijn zoontje had een scheetje gelaten en omdat er wat spannends op tv (ieniemienie en tommy liepen in het donker..) was kwam hij heel dicht bij me staan, ik kon weg en dus moest ik overgeven Nou voel ik me wel heel zwanger hoor
@julia, heel veel sterkte dot weekend!! Ik kan me voorstellen dat je ertegenop ziet. Is ook niet niks. En zeker als je je zo moe voelt. Bleh. Hier een beetje dezelfde ervaringen. Moeeee! Gisteren kon ik met veel geluk Theresa om 19.00 u op bed leggen, ik ben direct zelf t bed ingedoken. Pfff zo moe! En vanmorgen was ik misselijk! Ik kon. Nog maar net kokhals neigingen met een rijstewafel weg krijgen. Klinkt als goede symptomen :s haha
dat kokhalzen doe ik ook pffff zo vies hahaha het geluid dan en vriendlief maar lachen maar er komt niks uit
ik heb alleen last van omhoog komende maagzuur maar verder heel af en toe licht misselijk maar nog niet overgeven wat mischien helpt is als je misselijk ben cola drinken ik drink 2glaasjes cola op een dag voorheen een hele fles maar sinds ik zwanger ben 2glaasjes op een dag had gister wl dat ik misselijk was en cola dronk en weg was het....is een tip...
dank je voor de tip, maar ik drink geen cola omdat ik dat te chemisch vindt. ik neem het wel als ik niet zwanger ben. Oja wat ik me afvraag, zijn er hier meer dames op een aspartaam-vrij dieet?
oke ik drink het heel af en toe eigenlijk al een week niet gedronken behalve gister....maja niedereen ze eigen ding toch?me zus dronk het der hele zwangerschap lang...
hai meiden, ik lees van alles over overgeven en cola en tips tegen misselijkheid Bij mij hielp echt niks, heb gister ook tot 2 keer toe over de pot gehangen en het wordt net zoals bij veel dames hier in de loop van de dag erger.. Het enige wat ik af en toe nog zonder problemen naar binnen krijg is appelmoes en mandarijntjes, maar dat kwam er gister dus ook weer uit. @cola: het schijnt inderdaad te helpen, maar ik drink het ook liever niet (2 slokjes kan wel maar liever geen glas) nu ik zwanger ben, eigenlijk hiervoor al niet meer zo. Melk schijnt ook je maag tot rust te brengen, en wat bij mij heel goed heeft geholpen vandaag was de crackers op bed tip, en daarna een kop verveine-muntthee. Heel stom maar ik voelde het opkomen rond een uur of 6 dus heb meteen een halve naar binnen gewerkt en mijn maag werd er direct rustig van. Toen weer in slaap gevallen en toen ik wakker werd een cracker gegeten en nog 20 min blijven liggen. Nu heb ik wel de luxe dat ik me dat elke dag kan veroorloven omdat ik vanuit huis werk, als je er echt uit moet dan werkt dat natuurlijk niet.. @aspartaam: ik probeer alle light producten zoveel mogelijk te vermijden, krijg liever een overdosis suiker binnen dan die chemische stoffen, maarja ongetwijfeld zal er wel eens iets tussen zitten, ik let er niet actief op in ieder geval.
@light producten: voor mijn zwangerschap liep ik bij een diëtiste en met light-producten is niks mis. Ik houd niet zo van cola, maar ik drink gerust 2 glazen pepsi max op een dag als ik daar zin in heb. Staat nergens in dat dat niet mag. Ik ga niet zo spastisch meer met dat eten en drinken om tijdens de zwangerschap, deed ik bij mijn eerste wel. Maar ik eet en drink nu gewoon wat mag en sla er niet extreem in door. Verder alles goed. Bedankt voor de lieve woorden. Geen gekke buikpijn meer. Zie nu zelfs dat mijn buikje gegroeid is. En ik merk dat ik sommige geuren erg sterk ervaar, soms zelfs tot braken toe. Bijv. bij een poepluier van mijn eigen dochter...echt erg. Maar ja dat hoort erbij he. En ik ben blij dat ik die kwaaltjes ervaar. Liefs Tante29
dat ben ik niet met je eens. mede doordat ik zelf een vroeggeboorte heb gehad. Ik had GEWILD dat IEMAND mij hierop zou hebben gewezen, daarom doe ik het nu zelf voor degenen die er voor open staan. Helaas zegt het voedingscentrum anders, maar er zijn verschillende onderzoeken, de een zegt het kan geen kwaad, de ander zegt het kan wel kwaad. Hieronder een onderzoek waarvan ik zelf denk dat het klopt. Onderzoek: light dranken verhogen kans op vroeggeboorte Veel mensen kiezen voor "light" frisdranken omdat deze minder dik maken en daarom gezonder zijn. Suiker ziet men als de dikmakende boosdoener, kunstmatige zoetstoffen als het gezonde alternatief. Een onderzoek van het Deense Statum Sterum Institut in Kopenhagen wijst echter uit dat zoetstoffen minder gezond zijn dan gedacht: ze veroorzaken een hogere kans op een vroege geboorte, met alle problemen van dien. Hoe gezond zijn zoetstoffen? Kunstmatige zoetstoffen, zoals Aspartaam en Saccharine worden veel gebruikt in light dranken, sapjes of frisdrank met weinig calorieën. Ons lichaam neemt de zoetstoffen slecht op, en daarom krijg je minder calorieën binnen. Overgewicht leidt tot allerlei gezondheidsproblemen zoals hoge bloeddruk en diabetes, vandaar dat zoetstoffen veelal worden gezien als het gezonde alternatief voor suiker. Een team van Deense onderzoekers heeft getest of deze gezondheidsclaims ook gelden voor zwangere vrouwen. Zij vonden het omgekeerde: vrouwen die vaker light dranken drinken hebben een hoger risico op een voortijdige bevalling (= minder dan 37 weken zwangerschap). Dit is schadelijk, want kinderen die te vroeg geboren worden, hebben een grotere kans op lichamelijke problemen en ontwikkelingsachterstanden. Het team onderzocht 60.000 Deense vrouwen die rond de 25 weken zwanger waren. Het bleek dat vrouwen die tenminste één light frisdrank dronken per dag, 38% meer kans hadden op een vroeggeboorte dan vrouwen die geen light dranken namen. Vrouwen die meer dan 4 light dranken namen, hadden zelfs 80% meer kans. Veel discussie Natuurlijk reageerden de producenten van deze zoetstoffen gebeten. Volgens hen wijst de grote meerderheid van wetenschappelijke studies erop dat zoetstoffen geen schadelijke effecten hebben. Juist overgewicht is voor zwangere vrouwen een groot risico. De Deense wetenschappers zelf blijven voorzichtig met hun beweringen. Volgens hen hoeven zwangere vrouwen niet direct bang te worden van de uitslagen van het onderzoek. Het idee dat zoetstoffen veel beter zijn dan suiker valt echter te betwijfelen. "Wat wij in ons onderzoek gevonden hebben, vraagt om meer aandacht", aldus een van de onderzoekers. Ondertussen is het een verstandig idee om sowieso gezoete frisdranken te vermijden. Vaak bestaan deze uit weinig meer dan water + suiker of een kunstmatig alternatief. Verse producten die gemaakt zijn van gezonde ingrediënten zijn veel beter voor je. En wil je calorieën vermijden? De kraan is je grote vriend. Bron: Reuters en hetkanWel Onderzoek: light dranken verhogen kans op vroeggeboorte - Optimistisch Nieuws en hier nog een: Light frisdrank: Light frisdrank link met vroeggeboorte - Gezondheid-dievanmij.nl
Meiden, ik benijd jullie niet met die misselijkheid, tot op heden ben ik nog geen dag misselijk geweest! Zal waarschijnlijk nog wel komen. Het enige waar ik last van heb is rugpijn en bandenpijn en moeheid. Weten jullie trouwens of je gewoon vis uit de supermarkt mag halen of moet het echt vers zijn van de visboer. Dan bedoel ik uiteraard geen gerookte zalm maar gewone zalm of witvis Wat een sneeuw hier zeg, bij jullie ook?
Hallo meiden!!! Wat een gedoe he.. wel eten niet eten.. Ik eet geen rauw vlees, bep. kazen en drink geen alcohol.. Verder eet ik gewoon alles wat ik wil, maar uiteraard wel met maten! Als ik overal op moet gaan letten kan ik echt niets meer eten.. Vind bovenstaande al ontzettend veel (omdat ik daar mega veel van hou) Gelukkig mag ieder dit voor zichzelf weten wat zij wel of niet eet Vis kan je gewoon bij de supermarkt halen. Het gaat erom dat het niet vacuumverpakt is zoals bijv. gerookte zalm. Dat is met bijv. witvis niet het geval dus mag gewoon!
Inderdaad een gedoe betreft wat wel en wat niet eten. Duidelijk is dat de een er wat meer mee bezig is dan de ander. Mijn hubby zegt altijd: alles met mate. Een hele zak drop nee, maar van 1 dropje gaat beeb niet dood. Nu zou ik sowieso geen hele zak drop naar binnen werken, maar meer als voorbeeld. Zelde met cola. Af en toe een glaasje cola vind ik echt een cadeautje, maar dagelijks zou ik het niet drinken. Alcohol drink ik helemaal niet, maar dat drink ik sowieso bijna nooit. Hier goed de dag doorgekomen, druk dagje op werk, maar wel leuk. Mijn moeder blijft hier slapen en past morgen weer op onze ukkies. Mijn hubby heeft bijna 4 uur in het vliegtuig op de startbaan gestaan, kon door de sneeuw niet vertrekken. Uiteindelijk 5 uur later aangekomen dan gepland. Maar goed, hij zal bij de begrafenis van zijn oma zijn, dat is het belangrijkste. (hij komt uit oost europa, vandaar)
@ Julia: nou ben het met je hubbie eens een dropje of glas cola mag best, net als pepernoten of stuk appeltaart (kaneel..) Zolang het maar geen zak of taart vol is... Ik ga lekker tv kijken! xxxx