Juli 2011 Mama's

Discussion in 'Zwangerschap clubs' started by nina1982, Oct 20, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. julia6

julia6 Fanatiek lid

Feb 6, 2008
    3,639
    0
    0
    Gelderland
    @Ons kleintje: AHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHH!!!!!!!!!!! Wat een GEWELDIGGGGGG NIEUWS!!!!!!!!!!!!!!!!!! Super gefeliciteerdx2!!!!!!!!!!!!!!! WOW!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    Leuk he, dus jullie ook 3 kindjes dadelijk! Hadden jullie sowieso al een wens voor een groot gezin, of daar nog helemaal niet over nagedacht? Niet dat je het altijd voor het zeggen hebt, dat blijkt nu maar weer! Wat ontzettend mooi! En mooi op schema lijkt dus! Wie zag het eerder, de gyn of jij, die 2 kloppende hartjes?

@Jem, wat leuk zo'n jong team. Ik ben bij ons juist de jongste in een team van 8 (excl leerling en stagiaire) en ik ben net 32. Heeft soms zijn nadelen, hoewel ook zijn voordelen. Ach, je moet het ermee doen he?!

@Misty, naar he, koken als je misselijk bent? Jakkie. Ik heb er ook last van, niet mijn plezierigste bezigheid. Niks trouwens, als je misselijk bent. Ik eet tijdens het koken stukjes komkommer, dat helpt. Vervolgens heb ik dan bijna geen honger meer, maar ja.

Mijn hubby komt morgen terug, laat het aub goed weer zijn op schiphol zodat hij normaal, op tijd kan landen want ik heb de pijp leeg zo langzamerhand. Kan we wat hulp gebruiken hier!
    Gelukkig heeft mijn moeder het weekend opgepast en mijn vader vandaag de jongste van het kdv opgehaald, maar hectisch is het wel als je man ineens een paar dagen weg is, dan merk je ineens hoeveel hij eigenlijk doet in en om het huis. Dus. Ik zal blij zijn als hij morgen weer komt binnensjokken. :)

2. Droppie123

Droppie123 Bekend lid

Jun 12, 2007
    903
    0
    0
    kapster
    @Ons kleintje: Gefeliciteerd wat super leuk nieuws voor jullie. En wat goed dat je het al aanvoelde. 1eiig is ook echt heel leuk he. Heb je straks 2 dezelfde babytjes. Willen jullie ook weten wat het worden?

Wij mogen morgen weer voor een echo. Dan horen we als het goed is welke uitreken datum we aan gaan houden. Die is nu al 4 keer anders geweest.

3. meid

meid Fanatiek lid

Oct 14, 2010
    1,259
    0
    0
    wow!!!gefeliciteerd ons kleintje!!!!!!!!wat gaaf zeg een tweeling!super!!!!!!!!
    komen er bij jullie in de familie meer 2lingen voor?
    ohhh dat lijkt me echt bijzonder!

@droppie, veel plezier morgen bij de echo!
    @julia, wat fijn dat je man weer thuis komt, kan me goed voorstellen dat je pijp op is...is ook niet niks 2kids en zwanger zijn, heb nu al dat ik blij ben dat ons zoontje op bed ligt en ik lekker even op de bank kan hangen, hihi!
    wel fijn dat er zoveel mensen voor je klaar stonden.

we kregen gister ook een telefoontje, van vrienden, hadden een nieuwtje voor ons...zwanger, ze is nu net 12wk, zaterdag gaan we daar even op visite en dan hebben we hun ook nog wat te vertellen[zwanger en trouwen] haha dat word vast lachen!

nou ga even tv kijken!
    tot snel

4. Mama SenH

Mama SenH Fanatiek lid

Jun 14, 2010
    2,817
    0
    0
    Spijkenisse
    een eiig hoeft toch niet in de fam te zitten zoiets las ik ergens

5. ientje

ientje Fanatiek lid

Jun 7, 2010
    2,999
    0
    36
    Volgens mij is 1 eiig altijd puur geluk ;) toch??

@ Meid: hihi dat wordt vast lachen als je dat gaat vertellen van t weekend, leuk!

6. Ons Kleintje

Ons Kleintje Niet meer actief

hoi meiden,
    bedankt voor alle leuke reacties!
    in mijn omgeving wordt er ook enthousiast gereageerd, al zeggen de meesten in de eerste instantie Onee het is toch geen tweeling... haha;)
    we willen heel graag weten wat het wordt, want we hebben 2 meisjes of jongensnamen nodig die ook nog eens bij mijn zoontje zijn naam past. we hadden al 1 meisjesnaam uitgekozen.
    eeneiig hoeft niet in de familie te zitten, maar mijn moeder is ooit zwanger geweest van een tweeling (in de tijd dat er nog geen echo`s bestonden) maar daarvan is er eentje weggegaan.
    verder helemaal geen tweelingen in mijn man en mijn familie, dus erg onverwacht en heel bijzonder. Ik heb gelezen dat 1% van de zwangerschappen een tweeling wordt en dat 1 derde daarvan eeneiig is, en daar nog een kleiner deel een placenta met elkaar deelt.
    Het was dus een piepkleine kans, dus net als met die nekplooimeting: een kans is dus een kans.
    we wilden al toch graag 2 of 3 kinderen en hoeven nu niet meer te kiezen haha, dan zal dit ook mijn laatste zwangerschap zijn, als alles goed gaat.
    de gynaecoloog liet ze me eerst apart van elkaar zien en dus dacht ik dat het 2 keer dezelfde was, maar dan van een andere kant bekeken. Toen zei hij, zie je het al?
    1.. 2!, ik dacht hij telt de armpjes ofzo.. haha en toen liet hij ze beiden in beeld zien, het ziet er heel leuk en bijzonder uit. enne die hartjes zag ik helemaal niet meer toen. ik zat alleen maar onzin uit te kramen en lette niet zo goed meer op hihih en met de tranen in mijn ogen van geluk.
    @julia wat fijn dat je man thuiskomt, ik hoop ook voor jullie dat het goed weer is morgen!!
    @droppie fijne echo morgen! spannend??
    @meid super veel plezier zaterdag met het vertellen, leukkkk en knap dat je het voor je kunt houden zo lang.

7. Pina

Pina Actief lid

Nov 22, 2006
    467
    0
    0
    zelfstandig ondernemer
    Zuid-Holland
    Oh meiden, ik baal zo!

Vanochtend weer roze afscheiding en behoorlijke steken onderin mijn buik. Maandag heb ik pas een echo, maar het worden vast lange dagen.....

groetjes Pina

8. julia6

julia6 Fanatiek lid

Feb 6, 2008
    3,639
    0
    0
    Gelderland
    @Pina, waarom vraag je niet of je toevallig vanmiddag terecht kan? Geef aan dat je erge zorgen maakt, wie weet hebben ze een gaatje waar je tussenpast? Veel succes!

@Ons kleintje, mooi zeg! Echt super nieuws gewoon! Volgens mij ben je, tot nu toe in dit topic, de enige tweeling mama. Maar wie weet komen er nog een paar bij! :)

All, ben echt beetje boos op de gemeente hier. Er wordt zo ontzettend slecht gestrooid, wegen en fietspaden zijn veela onbegaanbaar. Spek en spekglad. Vanmorgen met zoontje voorop met de fiets gevallen. Wij hebben (nog) geen auto en moet het dus met de fiets doen, is maar een klein stukje, maar op deze manier echt niet te doen. Ga zo een klachtenbrief schrijven naar de gemeente. Het hele weekend gewerkt en een grote doorgaande weg waar ik over fiets richting werk was wel bestrooid met zout, maar het fietspad wederom niet. Is dit bij jullie ook zo? En dus niet alleen de kleine weggetjes he, ik sta er versteld van. Nederland fietsland, ahum! Schande gewoon.

9. Ons Kleintje

@Pina wat erg.... shit zeg.
    ik hoop dat je eerder terecht mag!

@Julia, nee wat balen dat je gevallen ben. Ik durf zelf ook niet op de fiets op het moment. Bij ons zijn de fietspaden wel gestrooid.

10. Elionorah

Elionorah Bekend lid

Jun 14, 2010
    761
    0
    0
    Nurse
    Amsterdam
    @ons kleintje, WOOOWWW WAT TOF EEN EENEIIGE TWEELING!!
    Dat lijkt me nou helemaal het mooiste nieuws wat je kan krijgen :) En wat je zegt, wel pittig, maar zo bijzonder mooi!

@pina, wat naar joh dat je zo in spanning zit.
    Ik zou ook even bellen of je eerder een echo kan hoor.

@misselijk: pff, vandaag was het zover. mn hele ontbijt eruit gespuugt. Ik was de vaatwasser aan het inruimen en kon niet meer weg komen. Dus alles in de wasbak :(
    Het hield niet op zeg, zelfs toen alles op was.
    En theresa stond beduusd aan mn benen geplakt.
    Ik legde later uit dat ik buikpijn had, en ze gaf me spontaan een kusje op mn buik hihi
    (als ik nu niet zwanger ben, snap ik het niet meer) :)

@echo, ik heb om 11.45 uur de echo!! Super spannend, en wil pas kijken als ze me zegt dat het kindje leeft...
    Ik probeer het idee nog even uit mn hoofd te krijgen, want daardoor blijf ik wat rustiger.

Ik ga even huis houden :) fijne dag!

11. Ons Kleintje

Thanx elionorah!
    hier ook erg misselijk en overgeven, de wasbak is mijn liefste overgeefplek. de wc dan moet je zo bukken haha JAK!
    succes en veel plezier bij de echo straks. Ik ga me maar eens douchen en opfrissen!

12. julia6

julia6 Fanatiek lid

Feb 6, 2008
    3,639
    0
    0
    Gelderland
    @Elionorah, alvast ontzettend veel succes en plezier dadelijk! Wat spannend! Nu niet meer misselijk trouwens, na overgeven?
    Zal duimen voor mooie echo!

@Ons kleintje, jij ook succes met misselijkheid, was je bij je eerste zoontje ook zo misselijk trouwens? Nu misschien dubbel zo misselijk ivm dubbele hoeveelheid kind in buik! :p

13. Hellepelle

Hellepelle Bekend lid

Jul 10, 2006
    844
    0
    0
    zorgplanverantwoordelijke
    Baarlo
    Van harte gefeliciteerd onskleintje! wat gaaf een tweeling..... Leuk nieuws hoor.
    Hier vandaag de mevrouw van moeders voor moeders langsgeweest. En volgens de test was ik gewoon echt zwanger... Hahaha.... een beetje extra bevestiging! Verder voel ik me goed, de misselijkheid is hier over. Met als enige nadeel dat ik inmiddels vandaag in mijn zwangerschapsbroek gestapt ben... Nou ja nadeel! hihi maar ik vind het wel erg vroeg. Maar de spijkerbroek past gewoon echtn eit meer lekker. Gisteravond de hele avond met mijn breok open gewerkt en dan steeds dat ding maar ophijsen vind ik ook niet zo handig! Dus maar mijn lekkere zwagnerschapsbroek aan.

14. Mama SenH

Mama SenH Fanatiek lid

Jun 14, 2010
    2,817
    0
    0
    Spijkenisse
    @ Echo nou het was heel leuk en super goed het hartje klopt krijg het de volgende keer te horen bloeddruk was goed en bloed wordt getest mar nu over 5 weken pas maar ze zegt dat is goed nieuws want dan is alles goed met je smurfje (zo heet het vanaf nu mijn smurfje), de groei loopt gelijk aan mijn eigen berekening dus ook dat is leuk morgen dus 9 weken ook volgens de groei van smurf.

15. Bibo

Bibo Actief lid

Oct 10, 2010
    223
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hallo dames, was weer eventjes geleden dat ik gereageerd had zag ik tot mijn schande, dus ik heb netjes alles even bijgelezen.

@ Pina jammer dat ze geen echo apparatuur hebben, moet je nog wat langer in spanning zitten!

@ nekplooimeting, wij doen het ook niet, zit zowiezo nog lang niet in de risicogroep met mijn 25 jaar. Ook geeft het totaal geen zekerheid, het s echt gewoon een kansbereking en zou het sklecht zijn, dan zouden we niet voor verder onderzoek kiezen. Dus ik zie er voor osn geen meerwaarde in.

@ Meid, leuk dat jullie familie zo leuk reageerde!!

@ misselijkheid, die is bij mij gelukkig weer minder, heb sinds zondag niet meer hoeven overgeven, maar wel constant beetje msselijk/ wee-ig. Ik merk bij mezelf dat rust nemen echt verbetering geeft, maar ja tijdens het werken is dat gewoon niet mogelijk.

@ Jem, vervelend dat de medicijnen zo weinig helpen! Fijn dat de echo zo mooi was. Ik wist trouwens niet dat je al zo vroeg het hartje kon horen.

@ Tante ik kan ook moeilijk naar de wc met de bijbehorende kramp, heb roosvice laxo gehaald, dat helpt wel ietsjes.

@ Ons Kleintje, gefeliciteerd met jullie 2ling!! Fijn dat je zelf al het gevoel had dat het er 2 waren, anders had je denk eg geschrokken.

@ Misty, voel je je alweer wat fitter? Kun je je vriend niet laten koken als je er zo misslijk van wordt?

@ Droppie en Elionora, hoe was de echo?

@ Julia, fijn dat je hubby weer thuiskomt. Hopelijk verloopt de reis nu wat beter dan op de heenweg. Lijkt me erg zwaar voor je zo de zorg voor jullie 2 mannen tijdens de zwangerschap.
    Hebben jullie niks bezeerd tijdens de val? Hier wordt het doorgaane feistpad wel goed gestrooid, maar in de wijk ook niet.

@ the Cat, wat een mooie echo!!

16. mamatien

mamatien Niet meer actief

@ cat: Mooie echo!!! heb je foto van het beeldscherm gemaakt? of lijkt dat maar zo?

17. Mama SenH

Mama SenH Fanatiek lid

Jun 14, 2010
    2,817
    0
    0
    Spijkenisse
    nee een foto van de foto met mijn telefoon dus niet de beste haha

18. Pina

Pina Actief lid

Nov 22, 2006
    467
    0
    0
    zelfstandig ondernemer
    Zuid-Holland
    Nou, ik heb net gebeld met de vk, als ik wil kan ik morgen een echo krijgen.
    Maar zo´n echo zegt helemaal niets op het moment volgens haar. Als het er op de echo goed uitziet kan het vlak erna toch nog fout gaan.

Dus voorlopig hou ik het denk ik toch maar op maandag. Dan heb ik inmiddels ook wel door of er nog hoop is of niet. Het lijkt me nog erger om een goede echo te hebben en vervolgens alsnog het kindje te verliezen.

Heb wel iedere keer als ik naar het toilet ga dat ik bruin roze slijm verlies, en ben inmiddels erg verdrietig.

Willen jullie nog een keer voor me duimen? Vorige keer leek het te helpen....

Groetjes Pina

19. Mama SenH

Mama SenH Fanatiek lid

Jun 14, 2010
    2,817
    0
    0
    Spijkenisse
    mijn duimen draaien nonstop tot maandag

20. Tante29

Tante29 Bekend lid

Apr 29, 2008