Juli 2011 Mama's

Discussion in 'Zwangerschap clubs' started by nina1982, Oct 20, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. @Elionorah: hoe is je echo gegaan? Hopelijk zat het allemaal hartstikke goed :)

@The cat: wauw mooie echo zeg! Mag je heel trots op zijn!

@Pina: heel veel sterkte tot aan maandag, ik zal ook hard voor je duimen meis!

@misselijk: ik ben hier sinds het weekend niet echt misselijk meer geweest, tenminste niet zoals vorige week dat het echt heel de dag door was en met overgeven en al. Vanmorgen wel bijna over mijn nek toen de oma van mijn vriend me een quiche met spekjes voor had geschoteld om half 12 s ochtends. En voor de rest alleen vroeg in de ochtend als ik wakker word nog wat misselijk, maar dan slaap ik gewoon verder en daarna is het over :)

2. Droppie123

Droppie123 Bekend lid

Jun 12, 2007
    903
    0
    0
    kapster
    @ Pina: Heel veel sterkte de komende dagen. Weet uit ervaring hoe eng het is om te moeten wachten. Had 2 weken geleden bloed verlies en heb het bij mijn zoontje ook gehad. Ook precies met 8 weken.
    Misschien een mooi praatje maar bij mij was het allen 2 de keren gewoon goed. Hou de moed er dus in.

Onze echo was heel mooi vandaag.
    Alles goed.
    Nu snel naar boven want mijn kleine man ligt zielig te huilen boven.
    Even kijken wat er aan de hand is.

3. julia6

julia6 Fanatiek lid

Feb 6, 2008
    3,639
    0
    0
    Gelderland
    @The cat, wat een prachtecho! Om trots op te zijn! Jullie smurf groeit goed! Grappig, ik heb a.s. vrijdag een echo met 8.5 weken, ben benieuwd of die vergelijkbaar is met die van jou, zou wel moeten zo ongeveer :)

@Bibo, fijn dat misselijkheid wat minder is bij jou! En ja, ben heeeel blij dat hubby weer terug is! Hij brengt nu de kindjes naar bed en ik kan even relaxen. Misschien kom ik er ooit nog op terug, over een maand of 7 bijv. maar voor nu vind ik die vermoeidheid echt killing en kan ik me niet meer herrinneren dat ik me zooooo moe voelde met inimini baby in huis. Kijken of ik er over 7 maanden nog zo over denk :)

@Pina, wat een onzekerheid, ik zou bijna niet meer naar de wc durven gaan. Houd moed en ik duim voor je! Hopelijk maandag goed nieuws!

@Droppie, fijn jij ook een goede echo vandaag!

Zijn er dames die morgen nog een echo hebben?

@Elionorah, hoe is de echo bij jou gegaan? Ik hoop op goed nieuws! Maar zo'n lange afwezigheid vind ik ook wel een beetje eng. Hopelijk ben je gewoon druk met werk en andere dingen en zit/zat alles gewoon op zijn plek en hebben jullie een mooi hartje zien kloppen!

4. Elionorah

Elionorah Bekend lid

Jun 14, 2010
    761
    0
    0
    Nurse
    Amsterdam
    HET HARTJE KLOPT, WE ZAGEN DE EMBRYO!!!!!
    sjonge wat was dat spannend zeg.
    Ik hield me voor dat ik naar de pedicure ging, haha
    ik wilde gewoon niet denken aan negatief nieuws.
    een negatieve mogelijkheid kwam zo niet overeen met wat ik voelde, en het klopt!
    Ons 'pietje' leeft, en is nu tussen de 6 en 7 weken oud.
    over 2 weken ga ik voor een termijn bepaling.
    Ohhhh wat een opluchting zeg!!
    We krijgen een 2e kindje :)
    De gynaecoloog zei dat alles er heel ok uit zag.
    Wel zag ze nog wat mogelijke stolsels van een mogelijke bloeding.
    Maar dat was niets ernstigs. Pff wat tof he!

@julia, ja ik was lang afwezig vandaag :)
    na de echo gauw naar huis, theresa eten geven,
    en toen heeeerlijk 2 uur geslapen, ik was zo moe!
    daarna viel de laptop uit, dus kon niets posten.
    Nu ligt theresa op bed, ik ook, eindelijk de tijd :)

@the cat, wat tof je jou echo zo goed was!
    heerlijk nieuws he, dat het allemaal gewoon klopt ;)

@misselijk, ik ga morgen de huisarts even bellen voor info en medicatie.
    want die misselijkheid wordt wel te heftig.
    ik kan niet goed meer eten, en moest vanaaf weer bijna overgeven.
    eens kijken wat me geadviseerd wordt.

@pina, wat shit zeg dat het zo spannend is nu.
    Maar probeer moed te houden tot het (tegendeel) bewezen is!
    Bij mij duurde die onzekerheid een week,
    maar nu ben ik blij dat ik volhield.
    Ik hooop heel erg voor je dat het goed zit!! sterkte meid!
    en maandag komt langzaam aan in de buurt hoor!

@droppie, jij hebt ook een echo gehad vandaag,
    wat fijn dat alles goed zit!!

ik ga nu lekker verder chillen in bed.
    ben nog steeds goed misselijk.

ps. ik durf mn banner ook weer op te zetten ;)

5. Bd81

Bd81 Fanatiek lid

Jun 5, 2007
    2,754
    1
    0
    Gefeliciteerd wat een heerlijk nieuws!!!

Ik had vanavond ook wat bloed bij het afvegen. Mirgen maar vk bellen. Ook wat kramp. Zie het nu niet zitten om nog 2 weken te wachten op echo. Maar met dat goede nieuws hier blijf ik positief. Even spannend dus.

6. julia6

julia6 Fanatiek lid

Feb 6, 2008
    3,639
    0
    0
    Gelderland
    @Elionorah, wat fijn! Gefeliciteerd! Snap dat je smiddags je bed in bent gedoken, als ik die mogelijkheid krijg doe ik hetzelfde! :)

@Bd, meid wat onzeker allemaal, getver. Inderdaad morgen maar even bellen, en dan zsm voor een echo. Beter dan 2 weken wachten in onzekerheid, dat is echt killing. Ik begin het langzaaam aan ook spannend te vinden, overmorgen echo. Gelukkig sochtends, ik dacht tegen 10u ofzo. Na 2 goede echo's toch ineens soms de angst dat er ineens geen hartje meer zou kloppen... Brrrrr wat blijft het toch spannend he, die eerste weken!

7. ientje

ientje Fanatiek lid

Jun 7, 2010
    2,999
    0
    36
    @ Pina: hier wordt ook volop geduimd hoor voor je!!! Jeetje wat spannend en eng, hoop dat je je beetje goed kan houden tot maandag.

@ Elionorah, meid wat fijn dat het goed was!!!!

@ Julia: ja ik! Ik mag vandaag voor 2e controle echo :D ik vind het toch echt spannend hoor, stel je voor dat het toch niet goed is.... Pff moet er toch echt niet aan denken hoor.
    Maar als het vandaag goed blijkt te zijn, dan vertel ik het morgen waarschijnlijk aan mn collega's :D

En weer een soort mijlpaal voorbij straks (hopelijk), als het goed is mag ik hierna naar de vk, dus die gaan we dan gelijk maar bellen straks na het zkh bezoek!

@ The cat: mooooie echo zeg!! Hoop dat ik straks met net zo'n mooie naar huis ga :D

Ik heb nog steeds geen/weinig last van misselijkheid, maar wel van obstipatie :( dus ik heb de roosvicee laxo in huis gehaald. Weet iemand hoeveel glazen je daarvan naar binnen moet werken voor een beetje resultaat? Ik vind het best lekker, dus ik kan er best wat van op :p maar wil natuurlijk niet daarna gelijk aan de race zijn hahaha!

8. meid

meid Fanatiek lid

Oct 14, 2010
    1,259
    0
    0
    hallo!

moest weer even wat terug lezen...haha!

wat een mooie echo's van jullie! super hoor!
    ik mag morgen middag voor een echo, had vorige week een paar keer rozige afscheiding, heb gebeld en ze vond de echo die gepland stond voor 20 dec. wel erg lang duren nog. dus kan vrijdag al terecht.
    heb gelukkig met 6wk al een goede echo gehad met kloppend hartje maar weet dat het een moment opname is en die rozige afscheiding maakt me toch wel erg onzeker.
    al had ik het bij mijn zoontje ook maar niet meer na 8wk zwangerschap.
    vind het wel erg spannend allemaal....
    hoe gaat het met de misselijkheid bij jullie? voor de dames die ook al rond de 10wk zijn, neemt het bij jullie al wat af?
    gister middag had ik ineens dat ik dacht, o, ik ben nu helemaal niet weeig...
    @ientje, laat je weten hoe de echo was? ik zou niet weten hoeveel je van die laxo mag...pas maar op straks aan de race hihihhihihi...!!!!

mijn moeder is ook 2ling, 2eiig, dus de kans dat ik of mijn zusje een 2ling kan krijgen is best groot, heeft ook een generatie overgeslagen.
    maar ga er niet van uit.er was bij de vorige echo 1hartje te zien...pffff....zou wel even schrikken zijn denk ik.maar ook super gaaf natuurlijk, tis heel bijzonder.
    voor de dames die al getrouwd zijn, hebben jullie nog leuke ideeen?
    we willen het niet al te groot houden, man of 40, geen receptie en geen feest met ik weet niet hoeveel man.maar ben wel in voor iets orgineels en hou niet van die zaaltjes bruiloften...

groetjes

9. Mama SenH

Mama SenH Fanatiek lid

Jun 14, 2010
    2,817
    0
    0
    Spijkenisse
    @ Elinorah Ja is super nieuws als alles goed is en je het ziet mijn vriend zag het hartje eerder dan die man hij zei he er beweegt daar iets dus ook leuk.
    Ben blij dat ze hier de termijnecho gelijk deden miss ook omdat ik 9 weken ben.
    @Bd81 ik duim voor je dat alles goed blijft gaan meis
    @Ietje ik heb daar gister naar gezocht 1 is genoeg ik drink nu zemelen door mijn melk zo vies maar ja hopen dat het helpt.

10. Ons Kleintje

Ons Kleintje Niet meer actief

hoi meiden, na 2 jaar en 3 maanden ga ik stoppen met zzp.
    ik heb een bericht hierover geplaatst in `de lounge` en bij de prematuurmamas waar ik veel in heb meegeschreven.
    Ik wens iedereen hier een voorspoedige zwangerschap en veel geluk!

11. Pina

Pina Actief lid

Nov 22, 2006
    467
    0
    0
    zelfstandig ondernemer
    Zuid-Holland
    Hoi meiden,

Dank voor het duimen, het lijkt vooralsnog te helpen ;). Vandaag gaat het tot nu toe weer goed ( fingers crossed en even afkloppen op onbehandeld hout).

@ meid en BD: Hoop dat het ook goed blijft gaan bij jullie en dat het roze iets is wat van die "roze wolk" blijkt te komen ,maar verder niets te betekenen heeft.

@ ons kleintje: ik heb je berichtje gelezen in de lounge en snap wel wat je bedoelt. Heb hier zelf ook vaak een enorme to-do-list liggen en zit dan m'n halve avond op internet dingen te lezen etc. Kan dan ook best een beetje balen van mezelf.
    Veel plezier verder met je zwangerschap en misschien kom je nog eens kijken als je tegen je bevalling aan loopt en je verder toch niet meer kan bewegen ( hoef je je ook niet schuldig te voelen)!

Groetjes Pina

12. ientje

ientje Fanatiek lid

Jun 7, 2010
    2,999
    0
    36
    @ Ons Kleintje: voor ons jammer, maar wellicht voor jou een betere keus om deze stap te nemen. Klinkt heel gewichtig, maar kan me het gevoel wel een beetje voorstellen.
    Ik wil je in elk geval een hele voorspoedige zwangerschap toewensen!

@ rest: vanmorgen weer echo gehad, en het was nog steeds allemaal goed!
    Niet zo'n duidelijk plaatje meegekregen als the cat, dat vond ik wel jammer, maar we hebben de beeb wel gezien en volgens mn man zwaaide die naar hem :D

Oja mn man is dus inmiddels weer terug! Die is afgelopen zondag teruggekomen, dus nu kunnen we samen gaan genieten van de zwangerschap!

Denk dat ik het morgen op mn werk maar ga vertellen, wat mij betreft mag het nu van de daken :D

@ the cat: blegh zemelen, daar gruw ik nu al van, dan moet het echt wel heel erg worden met die obstipatie, denk dat ik dan gelijk ook boven de pot ga hangen haha! Nee die gaan er bij mij niet in!

Vanmiddag even naar mn oma, daar gaat het niet zo goed mee. De kans is groot dat ze haar eigen verjaardag niet meer kan vieren, en dat is volgende week... :( dat is dus wat minder. Maar het gaat al lang slecht, en steeds slechter. Ze zegt zelf dat ze op is, dus ik ben eigenlijk van mening dat het maar beter is voor haarzelf. Hard he... maar ik vind het ook moeilijk om haar zo te zien. Pff hopelijk kunnen we haar nog wel het blijde nieuws vertellen. Al zal ze die (waarschijnlijk) niet meer meemaken, zou het toch wel fijn vinden als ze het in elk geval wel geweten heeft zeg maar.

13. Bd81

Bd81 Fanatiek lid

Jun 5, 2007
    2,754
    1
    0
    Vanmiddag vk gebeld en moet zo om 19u echo laten maken. Kom straks uitgebreid verslag uit brengen; hopelijk goed nieuws. Duimen jullie voor me??

14. ientje

ientje Fanatiek lid

Jun 7, 2010
    2,999
    0
    36
  15. Mama SenH

Mama SenH Fanatiek lid

Jun 14, 2010
    2,817
    0
    0
    Spijkenisse
    @ Bd81 succes en mijn duimen zullen tot half 8 zeker draaien

16. Pina

Pina Actief lid

Nov 22, 2006
    467
    0
    0
    zelfstandig ondernemer
    Zuid-Holland
    @BD81: ik duim hard mee....

17. julia6

julia6 Fanatiek lid

Feb 6, 2008
    3,639
    0
    0
    Gelderland
    @Bd, spannend meid, als het goed is ben je nu dus klaar, hopelijk met een mooie echo foto op zak. Ik duim alsnog even voor je!

@Ons kleintje, jammer maar ik begrijp het. Het moet niet te worden he?! Heel veel sterkte en geniet van je zwangerschap. Hopelijk blijft alles goed gaan met die twee ukkies en kom je over een maand of 7 melden dat ze allebei mooi en gezond geboren zijn. 1 berichtje in 7 maanden, dat mag toch wel he? :)

@Ientje, fijn dat jullie een goede echo hebben gehad. Mooi plaatje misschien de volgende keer. Ligt ook maar net aan echo apparatuur en ligging beeb volgens mij. Ik vond die van The Cat trouwens ook echt super mooi en duidelijk. Ik kan me niet herrinneren of ik ooit zulke duidelijke heb meegekregen de vorige keren.
    Hoe was het bij je oma? Moeilijk, maar waarschijnlijk heeft ze een mooi leven achter de rug. Voldaan. De oma van mijn man is vorige week overleden en ook zij had het alleen nog maar over doodgaan. Volgens mij hebben die oudjes er invloed op. Voor haar, ondanks dat ik het verdrietig vind, ben ik opgelucht. Het is goed zo.

Hier moe en chagerijnig. Kan echt weinig hebben vandaag, ben snotverkouden en als ik lig zit heel de boel dicht waardoor ik super slecht slaap. Pfffffffffffffff.... Maar! Morgen vk, kwart voor 10. Dus na Bd, morgenochtend rond die tijd voor mij duimen! Spannend weer!!!!!!!!!

18. Bd81

Bd81 Fanatiek lid

Jun 5, 2007
    2,754
    1
    0
    Net terug van het echo centrum. Liep slechts drie kwartier uit pfff. Maar goed. we hebben een ienieminie wormpje gezien MET EEN KLOPPEND HARTJE :D Ben dus super blij. Vermoedelijk omdat ik ziek be geweest wat adertjes rondom baarmoeder gesprongen en daarom bloed. Ze zag nog wat stolsels zitten maar dat zat ver genoeg bij de zwangerschap vandaan. Geen gekke dingen, wel bloedverlies nog kans op wat bloedverlies de aankomende dagen.

19. Mama SenH

Mama SenH Fanatiek lid

Jun 14, 2010
    2,817
    0
    0
    Spijkenisse
    @Bd81 super meis gefeliciteerd en nu genieten he van je kleine wormpje

20. julia6

julia6 Fanatiek lid

Feb 6, 2008
    3,639
    0
    0
    Gelderland
    @Bd, wat een mooi nieuws! Genieten nu! Een mooi kloppend hartje geeft dan wel geen garanties, maar de kans op een mk wordt geloof ik wel veel kleiner! Wat zul jij lekker slapen vannacht! :)

Share This Page