Juli 2011 Mama's

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door nina1982, 20 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. SupernovA

SupernovA Fanatiek lid

27 nov 2010
    1.419
    0
    0
    Zuid Holland
    Hallo dames,

Graag wil ik me als een juli 2011 mama aansluiten bij dit topic! :) Ik ben 10 juli 2011 uitgerekend van de eerste. De eerste echo hadden we op 7 december en aanstaande donderdag is ons eerste bezoek aan de verloskundige. Hoewel ik al een lange tijd een grote kinderwens heb, kwam dit alles toch als een blijde verrassing voor ons allebei.
    Ik ben erg benieuwd hoe het allemaal bij jullie verloopt!

Liefs,

novA

2. Bibo

Bibo Actief lid

10 okt 2010
    223
    0
    16
    NULL
    NULL
    @ Elionorah heel veel sterkte ermee!!

@ Julia beterschap, er heerst weer van alles volgens mij.

@ Meid hoe was de controle en de kappershow? Leuke avond gehad?

@ Pina gefeliciteerd met je mooie echo!! Geeft toch weer wat meer rust en zekerheid he?

@ Supernova welkom en gefeliciteerd met je zwangerschap!

Het is hier maar rustig vandaag zeg! Ik moet nog tot 2u werken en ben dan lekker vrij. Vanmiddag op mn gemakje boodschapjes doen en dan mischien nog even sporten.

Alles goed verder met iedereen?

3. Mama SenH

Mama SenH Fanatiek lid

14 jun 2010
    2.817
    0
    0
    Spijkenisse
    Had gister 3 druppeltjes roze bloed alleen dat net de vk gebeld maar ze zegt daar mag je je niet druk om maken als het alleen gister was en daarna niks meer of geen buikpijn hebt is het heel normaal

4. vive2

vive2 Fanatiek lid

Hoi!

Mag ik er ook bij? Ik ben Vive la Fête en zo'n 8 weken zwanger van het derde kindje. Ik loop nu bij de gyn omdat met 6 weken er geen hartje was en het vruchtje te klein was. Maar een week later was het friebeltje tóch gegroeid en mag ik mij nog steeds zwanger noemen. We zitten best in spannende tijden dus, maar wie niet de eerste 12 weken ;)

Nou, daag!

5. ientje

ientje Fanatiek lid

7 jun 2010
    2.999
    0
    36
    @ Elionorah: oh meid wat vreselijk dat je ermee geconfronteerd wordt zo dichtbij. Ik kan alleen maar hopen dat er met jullie dochtertje niets is gebeurd. Heel veel sterkte!! Knuffel

Supernova en vivalafete: welkom! Geniet van jullie zwangerschappen :)

@ The cat: oei, ff schrikken he.. gelukkig hoefde het niks te betekenen. Ik had zelf van de week ook een beetje roze, maar verder niks en heb er verder ook maar niks mee gedaan.
    Moet nu de vk nog bellen, heb al een paar keer gebeld maar blijkbaar elke keer op het verkeerde tijdstip, ze nemen steeds niet op! Maar goed, morgen weer een kans.

Verder gaat het hier gewoon zn gangetje, ben gelukkig nog steeds niet misselijk!

En we hebben het hier nu tegen zo'n beetje iedereen gezegd. Wel raar hoor, je bent er net aan gewend om je kop te houden en dan nu kun je er ineens met iedereen over praten! ;)

6. julia6

julia6 Fanatiek lid

6 feb 2008
    3.639
    0
    0
    Gelderland
    @Supernova en vivelafete, welkom hier! Klets lekker mee.

@vivelafete, spannend zeg, zeker na die echo met 6 weken! Hoe oud zijn jullie andere 2 kindjes? Hier nog eentje zwanger van de derde :)

@Ientje, wat maf inderdaad, eerst zwijgen, nu kletsen! Maar wel lekker toch?!

@The cat, dat is even eng, gelukkig dat er geen krampen aan te pas kwamen! Jij half januari weer een echo, ben je dan rond de 13/14 weken?

@Elionorah, wat een vreselijk nieuws. Ik kan me voorstellen dat je hier afstand neemt. Ik wil je ontzettend veel sterkte wensen in dit vreselijke gebeuren. :( Hoe durven "mensen" aan zulke kleine onschuldige mensjes te komen, ze zouden hun poten thuis moeten houden. :( :( :(

@Meid, hoe was de show?

@Bd, hoe is het met de misselijkheid?

@Jem, hoe is het met jou? Al een tijdje radiostilte, erg last van misselijkheid?

@The cat, is Jayden je nieuwe neefje? Van harte! Goede bevalling gehad?

@Pina, Kanelly, Hanneke en anderen.. sorry ik hou het even hierbij.

Ben goed misselijk. Of het nou griep of iets anders is, ik weet het niet maar lig sinds zondag plat.
    Afgelopen vrijdag zagen we behalve een mini beeb een follikel van 2 cm. Nog 'overstimulatie' van de medicatie om zwanger te raken. Best vreemd, want bij de echo's in het zk met 5 en 7 weken hebben ze hier niets over gezegd. Kan natuurlijk dat er niets over gezegd is. Nu bij de vk zei ze dus dat er een follikel van 2 cm zat. In de meeste gevallen verdwijnen deze vanzelf, maar kunnen ook doorgroeien tot een cyste. Die dan weer dmv laparoscopie worden verwijderd. Ze vertelde me dat hij in de eierstok kan ombuigen bij ongeveer 8 cm (!!!!) dat je dan dubbel ligt van de buikpijn en bovendien erg misselijk kan zijn.
    Nu heb ik geen buikpijn. Het lijkt me stug dat hij in die paar dagen mega groot is geworden maar ben sinds zondag echt veeeeeel misselijker dan voorheen :(
    Morgen dus toch maar even de vk bellen. Ik heb 6 jan. pas weer een afspr maar ben toch een beetje bang dat dat kreng aan het groeien is. Ik heb een forummaatje die een cyste had die elke 2 dagen 1 cm groeide, dus in de praktijk is het wel mogelijk....
    Pffff.... wil niet als een zeikerd overkomen bij de vk, maar goed... voor de zekerheid toch nog maar eens navraag doen morgen.

Zo, nu duik ik mijn bed in... fijne avond allemaal!

7. Bd81

Bd81 Fanatiek lid

5 jun 2007
    2.754
    1
    0
    He Julia wat een eng verhaal. Ik zou gewoon bellen hoor. Beter een keer extra naar laten kijken dan dat je straks ineens dubbel ligt van de buikpijn.

Hier nog wel misselijk, maar al wel iets minder dan van de week. Wel erg moe.

8. meid

meid Fanatiek lid

14 okt 2010
    1.259
    0
    0
    he allemaal!
    welkom nieuwe dames, ik hoop dat de zwangershap bij jullie ook goed zal verlopen!
    elionorah, bah bah bah wat een vreselijk nieuws! ik begrijp dat jullie nu even genoeg aan jullie zelf hebben. hoop dat jullie dochtertje het leed gepaard is gebleven!
    ik denk aan jullie!!!
    julia, gelukkig dat jullie de mini beeb gezien hebben, wel balen van die follikel, hoop voor je dat ie vanzelf weggaat, maar jeetje stel je voor dat ie groeit en groeit en in je eierstok komt, heeft dat verder geen gevolgen dan?? kan die tijdens je zwangerschap verwijderd worden?
    nog steeds niet helemaal fit.....ik had gelukkig maar 1dag dat ik echt op de bank moest liggen.
    beterschap!
    gewoon de vk bellen hoor, hihi zou ik ook doen! die onzekerheid is niet fijn...
    ik had maandag controle, nou binnen 5min weer weg, bloeddruk was goed, 127/75. bloeduitslagen waren goed, had veel ijzer,ik dacht al oeps... maar ze zei dat dat heel goed was, dus dat zal wel, heb verstand van haar en niet van bloed, hahahah.ze heeft nog geprobeerd het hartje te horen, zei al dat 10 wk vroeg was, meestal hoor je pas met 12 wk, nou die kon ze dus ook nog niet vinden.
    over 2wk terug komen voor hartje luisteren en 10 jan. weer controle.
    de kappershow was erg leuk, maar we hadden wel echt super slecht weer onderweg, omgeving zwolle deventer, konden niet harder als 70 op de snelweg, was helemaal wit...
    was laat geworden, voor ik in bed lag was het half 12, vanmorgen om 7 uur weer opstaan....pfffff ga zo maar weer lekker naar mijn bedje toe!!!

groetjes

9. Mama SenH

Mama SenH Fanatiek lid

14 jun 2010
    2.817
    0
    0
    Spijkenisse
    @ Julia gelukkig geen krampen nee en het waren echt maar 3 druppels heel licht roze ja ik heb 13 jan een echo ben dan 14 weken

Ik ben nog niet gebeld over de bloeduitslag dus dat zal wel goed zitten

10. Tante29

Tante29 Bekend lid

29 apr 2008
    656
    0
    0
    Over 2 uur onze echo: duim voor ons!! Ik ben zo zenuwachtig, weet niet meer wat ik moet verwachten...

Liefs tante

11. Bd81

Bd81 Fanatiek lid

5 jun 2007
    2.754
    1
    0
    Tante ik duim voor je. Kom je ons straks versag uit brengen??

12. Tante29

Tante29 Bekend lid

29 apr 2008
    656
    0
    0
    @all: positief was: het was goed gegroeid, er was nu duidelijk een vruchtzak en een vrucht te zien. negatief was: er was nog geen sterke hartstlag, we zagen wel iets pulseren, maar nog geen knipperlichtje. De huisarts wilde daarom nog een slag om de arm houden. Dus nu moet ik de 28e weer terug komen.

Het zou kunnen dat ik een stuk korter zwanger blijk dan gedacht of het is een vruchtje dat niet goed is en daarom traag groeit.. weer afwachten dus.

Toch probeer ik nu voor de beeb niet te gespannen te zijn de komende tien dagen, ik heb gezien dat er iets zit en dat het enorm gegroeid is, dus daar houd ik me dan maar aan vast. Maar het blijft ontzettend spannend.

Over 10 dagen moet de huisarts echt een sterke hartslag zien, want als dit dan nog niet te zien is, is het echt niet goed en gaat hij contact opnemen met een gyneacoloog.

Ik houd jullie op de hoogte natuurlijk en bedankt voor het duimen!

Liefs tante

13. julia6

julia6 Fanatiek lid

6 feb 2008
    3.639
    0
    0
    Gelderland
    @Tante, jeetje wat spannend. Je zou volgens je eigen berekeningen ruim 7 weken zwanger zijn? Ja, dan zou je wel een goede hartslag moeten zien. Maar het kan natuurlijk dat je later je eisprong had of dat je die had wanneer je dacht maar dat het later is ingenesteld. 10 dagen rustig aan en ik draai mijn duimen voor je!

14. vive2

vive2 Fanatiek lid

Julia: aa leuk, nog een derde keer mama! Hoe oud zijn je andere kinders? Ik heb twee zoons van 5.5 (bijna 6, zegt -ie zelf) en 2.5. Best een drukke boel zeg, eentje op de basisschool met alle activiteiten eromheen en eentje op de peuterschool die bovendien een vocabulaire van "nee!" en "niet!" er op nahoudt... Maar vooral leuk hoor, want het zijn boven alles oppersnoezen :D
    Ik las ook je cysteverhaal, bij mij werd het ook geconstateerd maar dan spontaan zonder dat ik een behandeling met mogelijk gevolg tot overstimulatie heb moeten ondergaan, en ik had ook vocht rond die eierstok. Uiteindelijk bleek het follikel een kleine cyste te worden, maar hij werd ook weer afgebroken door mijn lichaam! Misschien geeft het je een beetje hoop dat het ook goed kan komen?

15. vive2

vive2 Fanatiek lid

Tante: spannend! Ik hoop erg dat het kindje een weekje later is ontstaan dan je berekening. Was de hartactiviteit echt onzichtbaar en alleen te meten met geluidsgolven of toch wel iets?
    Zet 'm op hoor!

16. vive2

vive2 Fanatiek lid

Morgen ga ik vor de intake naar de VK. Best wel raar, want ik ben nu tig keer in het ZH bij de gyn geweest, hehe. Hoop wel een beetje op een echo, een stukje bevestiging dat alles pluis zit is erg fijn.
    Als ik moet niezen of hoesten dan is het net alsof er een paar spieren verkrampen helemaal onderin mijn buik, herkenbaar?

17. Tante29

Tante29 Bekend lid

29 apr 2008
    656
    0
    0
    je zag op het echoscherm af en toe iets pulseren, maar nog niet met de sterkte en regelmaat zoals het moet gaan worden.

18. julia6

julia6 Fanatiek lid

6 feb 2008
    3.639
    0
    0
    Gelderland
    @Vivelafete, haha, herkenbaar! Hier is de oudste net 4 en gaat sinds een maand naar de kleuterschool. Niet alleen voor hem, maar ook voor mij/ons wennen aan al dat nieuwe en de jongste, volgens hemzelf (net 2) naar de peuterschool (kdv). Sinds zijn grote broer naar school graag hoor ik de hele dag: 'ikke ook gool', erg lief. Dus van 'de kindjes' hebben we maar 'de peuterschool' gemaakt. Hij tevreden dat hij ook naar 'gool' gaat. Snap je hem nog? :)

En dat niezen, ouch, ja heel herkenbaar. Als ik op mijn rug in bed lig, wow, dat doet echt gewoon pijn en ik voel het nog een minuut daarna, tot het langzaam wegtrekt. Overigens, als ik sta of zit of op mijn zij lig doet het geen pijn. Ik herken het uit mijn vorige zwangerschappen, dus volgens mij helemaal normaal. Denk dat het er bij mij mee te maken heeft dat je helemaal ontspannen ligt en dan ineens al je spieren spant ofzo.

Wat betreft follikel. Ja, heb ook gehoord dat zo'n ding kan ontstaan zonder medicatie gebeuren eraan voorafgaand. Moet er ook bij zeggen dat ik sinds vandaag iets minder misselijk ben, dus stiekem hoop ik dat die kleiner/lek (???) is en dus uit zichzelf aan het verdwijnen is, als dit de giga misselijkheid veroorzaakte.

Mag ik vragen waarom je bij de gyn liep, dat heb ik namelijk niet meegekregen! Spannend morgen, eerste keer weer naar de vk. Stuk gezelliger dan ziekenhuis vind ik. En die echo krijg je vast, volgens mij vrij standaard toch, bij een eerste afspr? Hier in ieder geval wel. Veel succes morgen!!! :)

19. vive2

vive2 Fanatiek lid

Ja, herkenbaar. Mijn nu nog jongste is ook zo'n meehobbelaar en wil ook alles wat zijn broer doet. Ben echt zo benieuwd hoe de positie van de derde eruit gaat zien binnen het gezin. En ik lees dat jij ook twee kerels hebt! Leuk! Wat denk/hoop je dat je bebbie is? Ik een meisje. Lijkt me enorm leuk; vlechtjes, jurkjes.. zucht...

Cystevorming: Ik hoop het voor je, dat je cyste vanzelf wordt afgebroken. Het is natuurlijk een grote hormonaal feest daar in je eierstok, dus wie weet heeft je misselijkheid er mee te maken gehad! Wanneer ga je weer voor controle?

Ik liep bij de gyn omdat ik met pijn op één centrale plek rechts in mijn buik liep. Niet heel accuut maar wel noemenswaardig. De VK wilde weten of het bbz wa en maakte een echo. Daar bleek het kindje goed te zitten maar ik had wel vocht om mijn BM en linker eierstok en het kindje was te klein voor de zw.duur en had geen zichtbare hartslag. Ze vertrouwde het niet en stuurde dus door. Daar aangekomen begon de gyn al snel wat door te vragen over de hoeveelste zwangerschap (6e, 3 mk's) en toen werd dus ook zichtbaar dat er cystevorming was. We zaten op de grens om hormonen bij te spuiten en ik had aangegeven dit niet te zien zitten. Dat was ook wel goed, het vruchtje liet geen hartslag zien, maar wel waren wel pulseringen waarneembaar. En zo kwam het dat we de eerste 3 maanden bij de gyn bleven...

Tante: Ik hoop echt voor je dat het kindje doorgroeit en dat hartje mooi gaat knipperen!!

20. Bibo

Bibo Actief lid

10 okt 2010
    223
    0
    16
    NULL
    NULL
    Goedemorgen dames, alles goed?

@ Tante, jeetje nu zit je dus nog langer in onzekerheid? Hoop echt dat je over 9 dagen mooi nieuws krijgt!!

@ Niezen en hoesten, dat is bij mij ook behoorlijk gevoelig!

Sneeuwt het al ergens? Hier donkere lucht, maar wel gewoon droog. Denk niet dat er echt nog een sneeuwbom komt zoals ze eerst voorspeld hadden...

Deel Deze Pagina