Juli 2011 Mama's

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door nina1982, 20 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tante29

Tante29 Bekend lid

29 apr 2008
    656
    0
    0
    Net de verloskundige praktijk gebeld en mijn verhaal gedaan. Ze zeiden dat de huisarts me te vroeg heeft laten komen. Ze vonden het zo vervelend dat ik nu weer 10 dagen in onzekerheid moet zitten dat ze proberen vandaag nog een echo in het ziekenhuis voor me te regelen. Daar kunnen ze volgens hen zeker zeggen of de zwangerschap goed is of niet.
    Ik ben hier erg blij om. Ik houd jullie op de hoogte

2. misty1984

misty1984 Fanatiek lid

17 mrt 2009
    1.550
    1
    0
    Noord Brabant
    Goedemorgen allemaal,

Jeetje, er is weer veel geschreven de afgelopen tijd.

@Elionorah: Ik wens jou en je gezin heel veel sterkte en kracht!

@Tante: Spannend! Hopelijk groeit het kleintje goed door en is de volgende echo nog mooier met een krachtige hartslag!

Welkom nieuwe dames en gefeliciteerd met de zwangerschap!

Nou ga zo weer werken tot vanavond laat en morgenochtend weer om 7 uur beginnen, bah! Hopelijk valt het allemaal mee met het slechte weer. Nu regent het hier, dus dat is nog niet zo'n ramp ;)

Liefs,

Misty

3. meid

meid Fanatiek lid

14 okt 2010
    1.259
    0
    0
    hallo allemaal!

@tante, wat fijn dat je nog een echo krijgt, stelt je weer gerust.
    maar moet eerlijk zeggen, ik vind je verhaal niet zo raar hoor...je bent nu 8wk, meestal is je eigen berekening niet helemaal wat de echo aangeeft, zeg dat je nu 7wk bent, de echo had je dus met 6wk, dan gaat ook pas het hartje kloppen, en eerst klopt ie onregelmatig en langzaam! ik had de 1e echo met 5.4wk [volgens de echo] ik had geluk dat hartje net was begonnen met kloppen, de vk vertelde toen nog, dat ie erg vroeg klopte, meestal is het wat later, rond de 6wk. ze zei ook dat ie later pas sterker en sneller en regelmatiger zou gaan kloppen.
    dus als ik je verhaal zo lees, hoef je je geen zorgen te maken..... maar goed ik begrijp je bezorgd heid maar al te goed hoor!!!!!!!!!
    hoop op een goede echo voor je, laat je het weten als je geweest bent?!

@misty oh dat zal niet meevallen, tot vanavond laat en dan morgen weer vroeg eruit.
    ik ben meestal om een uurtje of 10 wel klaar met de dag, tijd om te slapen....hihhi

@het weer, tja regen regen regen regen en nog eens regen....bah, de hele ochtend al, maar hoef gelukkig de deur niet uit vandaag.
    zoontje ligt nu op bed. zal zo eens de kerstboom verder versieren, vanmorgen wou me zoontje mij helpen maar toen gingen werkelijk waar alle lichtjes in de knoop, dus zelf afmaken lijkt me verstandig!

zijn er al meiden die nieuwe dingetjes hebben aangeschaft?
    ik nog niks, jammer dat we eigenlijk alles al hebben.
    kan me binnenkort gaan uitleven op de kinderkamers...hhahahhahah

groetjes en tot snel

4. julia6

julia6 Fanatiek lid

6 feb 2008
    3.639
    0
    0
    Gelderland
    @Tante, goed dat je nog een echo hebt gehad vandaag, en?

@Meid, nee hier ook nog niks gekocht, saai he? Ik heb ook alles al. Tenzij het een meisje is, daar heb ik echt helemaal niks voor. Maar we willen het niet weten, dus ook daar kan ik me niet voor gaan uitleven :) Wel een nieuw kamertje in elkaar frustselen. Niet mega duur, keertje Ikea denk ik, maar daar wachten we nog even mee. Ach, als ik iets verder ben ga ik wel een keer al de baby zooi uitzoeken hier en kom ik er hopelijk achter dat ik best nog wel wat leuke kleertjes unisex mag kopen :)

@Misty, oh jakkie, tot laat en dan morgen weer vroeg, succes! Ik had eigenlijk morgen slaap en dan zaterdag doorwerken, maar omdat ik al ziek was hebben ze deze slaapdienst al voor me opgelost. Ik heb dus alleen zaterdag een paar uurtjes overdag dat ik moet werken en dan dinsdag pas weer.
    Hoeveel uur werken jullie trouwens? Ik onregelmatig maar volgens contract 22u per week. Komt neer op de ene week 30, de andere 14 bijv.

@Bibo, al sneeuw? Hier wel!

@Vivelafete; hoe was het bij de vk? 3 miskramen gehad, jeetje. Allemaal tussen na je tweede zoon, of ook ervoor?
    Ik denk trouwens dat die follikel bij mij misschien ook wel over is gegaan/ging tot cyste maar dat hij nu toch zelf aan het verdwijnen is. Ben ineens stukken minder misselijk. Wel erg moe, maar dat kan natuurlijk door 100 verschillende factoren komen. Hubby net nieuwe baan, was gewend dat hij thuis was afgelopen maanden, kind nieuw op school, zwanger, winter etc etc.

Anyway, volgens mij gaat het nu de goede kant op. Ga zaterdag ook weer werken, morgen nog een paar uurtjes vrij als grote uk op school zit een halve dag en de kleine op het kdv. Dan kruip ik nog even lekker terug onder de wol :)

Hoe is het met de rest hier? Ik heb het gevoel dat het groepje steeds kleiner wordt, jullie ook? Niet minder gezellig hoor, maar ik bedoel het groepje actieve schrijvers. Bedoel er verder niks naars mee, wie wil komt schrijven :) Fijne avond allemaal!

5. ientje

ientje Fanatiek lid

7 jun 2010
    2.999
    0
    36
    @ Tante: ik duim dat het allemaal goed is! Is het nog gelukt om vandaag een echo te maken?

@ julia: ik hoop dat je gelijk hebt! Wat ik me trouwens gelijk afvraag, kan dat ei bevrucht worden? Dat hoor je toch weleens, dat er 2 kinderen in de buik zitten die niet gelijk lopen? Zou dat in zo'n soort situatie gebeuren?
    Niet om je nerveus te maken hoor, maar ik vraag het me gewoon af!

@ aanschaffen: nee nog niet. Maar heb wel al wat dingetjes gekregen, het eerste rompertje is al binnen :D

En... we zijn al wel bezig met het kamertje! We zijn zelf al van slaapkamer verhuisd, onze oude slaapkamer was namelijk meer geschikt om in 2en te delen. We hadden 2 slaapkamers die allebei nogal groot zijn, beetje zielig voor zo'n kleintje... dus we gaan er 1 in 2en delen!
    Hubby is vrij tot eind vh jaar, dus die is lekker aan het klussen. Er is al een muur weggebroken, en volgende week gaat ie de muur tussen de twee delen in bouwen. Vind het wel heeel erg echt worden zo!
    En zodra die kamer klaar is, vind ik dat ik hem in mag gaan richten ;) ja toch??! ;)

6. ientje

ientje Fanatiek lid

7 jun 2010
    2.999
    0
    36
    Oja, heb vandaag eindelijk afspraak met vk gemaakt! Ik kan 6 januari terecht, nog ff wachten dus, maar met die feestdagen zal dat wel voorbij vliegen...

7. vive2

vive2 Fanatiek lid

@ientje: wow, wat een geduld zeg, dat je nu pas een afspraak hebt gemaakt. Ik kon me met 5 weken niet meer bedwingen om de vk te bellen! :D Leuk dat er al gewerkt wordt aan de babykamer. Ik vind dat je aan de slag mag hoor, als de kamer af is..;)

@Tante: hoe is het? En bij het echo maken?

@Julia: eentje in '04 en twee dit jaar. Ik hoop heel erg voor je dat je cyste vanzelf weggaat. En super dat je minder misselijk bent, wat de reden ervan ook is! Succes met werken zaterdag, hoe lang ben je er tussenuit geweest?

@Bibo: ja hier vanmiddag sneeuw en regen. Niet leuk! In de loop van de avond werd het alleen sneeuw. Het mag van mij wel weer afgeopen zijn.

Ik heb een paar meisjeskleertjes gekocht, ook al wat voordat ik zwanger raakte. Gewoon voor de leuk. En als het een jongetje is dan kan ik vast een vriendinnetje er blij mee maken dat een meisje krijgt!
    Vandaag bij de vk geweest, pff wat een vervelende griet was dat zeg. Heel stellig, overtuigd van haar eigen goedzijn. Zat zo'n beetje alles voor ons in te vullen en trok veel te snel conclusies en praatte tegen haar laptop. Nou, dan kun je het wel schudden bij mij.
    Gelukkig is ze over een weekje weg want ze nam alleen waar voor een andere verloskundige in de praktijk.

Fijne avond allemaal!

8. julia6

julia6 Fanatiek lid

6 feb 2008
    3.639
    0
    0
    Gelderland
    @ientje, jemig daar had ik nog niet eens over nagedacht, ieks! Maar als het een cyste is geworden kan dat natuurlijk niet.... Jemig, nou ja, ga er maar van uit dat het er bij 1 blijft, wel zo makkelijk, haha!!

Wat cool dat hubby zelf bezig is met kamer in 2en delen, klinkt super! En natuurlijk kan jij je daarna gaan uitleven :)

Gaan we samen, 6 Jan? Ik heb dan ook een afspr bij de vk staan! :)

9. Bd81

Bd81 Fanatiek lid

5 jun 2007
    2.754
    1
    0
    Tante heb je een eco gehad?

10. meid

meid Fanatiek lid

14 okt 2010
    1.259
    0
    0
    he goedemorgen!

het clubje word idd al aardig kleiner ja, ik weet nog dat iemand in het begin een keer een reactie had dat er zoveel leden waren voor dit clubje, toen zei ik al dat er na verloop van tijd toch wat gaan verdwijnen, en kijk nu eens...hihi aardig uitgedunt. vind het niet erg hoor, was ook haast niet bij te houden!
    @tante en en en en en al echo gahad????
    @julia ik werk 20 uur in de week, di woe en zat. vind het zo wel lekker eigenlijk, dinsdag gaat ons zoontje naar kdv en woensdag naar oma. zaterdag is mijn vriend altijd thuis dus geen oppas nodig.
    kan jij het goed regelen dan met onregelmatig werk?dan moet je wel een goede achterban hebben.
    @ientje, wat gaaf dat jullie al bezig zijn met het kamertje!
    hoeveelste kindje is dit voor jullie? hele klus zo'n verbouwing, je man zal wel handig wezen....heerlijk lijkt me dat, die van mij heeft 2linker handen....
    vragen regelmatig hulp aan de vaders, of laten het doen.
    we zijn nu bezig de computer kamer leeg aan het halen, dan krijg ik me inloopkast daarin, daarna met de nieuwe kamer van ons zoontje bezig, moet ook nog behangen worden enz. en dan pas de baby kamer doen, maar daar doen we niet zoveel aan hoor...even likje verf over de muur ander gordijntje en is al een hele andere kamer.
    @vivalafete, wat naar van je miskramen zeg, is er ook onderzoek naar gedaan?3 miskramen is niet niks.
    heb je nu wel een beetje vertrouwen dan? voel je je ook anders?

nou zal ik even wat in huis gaan doen, de kabouters doen het niet!

fijne dag!

11. Tante29

Tante29 Bekend lid

29 apr 2008
    656
    0
    0
    Hallo,

Ik heb gisteren nog een echo gehad in het ziekenhuis. En heb toen te horen gekregen dat de kans erg groot is dat het mis gaat. Er is een lichte hartslag te zien, maar de verhouding van het vruchtje tot de vruchtzak etc. klopt niet, het vruchtje is te klein. Dus nu afwachten en gebeurt er niets, moet ik komende donderdag terug voor nog een echo en evt. meteen een doorverwijzing naar de gyneacoloog.
    Wij zijn erg verdrietig.

Groetjes Tante

12. vive2

vive2 Fanatiek lid

Tante: O meis, wat naar om te lezen. Wat een verdrietig nieuws. Je zit zolang in onzekerheid en nu dit, wat vreselijk hard. :( Heel veel sterkte!

13. julia6

julia6 Fanatiek lid

6 feb 2008
    3.639
    0
    0
    Gelderland
    @Tante, wat een vreselijk bericht. Dit is wel het laatste wat je hoopt natuurlijk. Wat verdrietig :( Heel veel sterkte, dikke knuffel!

14. Bibo

Bibo Actief lid

10 okt 2010
    223
    0
    16
    NULL
    NULL
    #1034 Bibo, 17 dec 2010
    Laatst bewerkt: 17 dec 2010
    @ Tante, sterkte met het verdrietige nieuws! Jullie zaten al zolang in onzekerheid en nu toch dit :( Heel veel sterkte de komende tijd!!

15. julia6

julia6 Fanatiek lid

6 feb 2008
    3.639
    0
    0
    Gelderland
    @Vivelafete, ik ben maar een week ziek geweest, dus dat valt wel mee, al vind ik het moeilijk om die knop om te zetten. Ben eigenlijk nooit ziek en voel me meteen schuldig tegenover collega's.

@Meid, gefeli, al 11 weken volgens jouw banner! Ach, ik werk dan onregelmatig maar het onregelmatige zit hem eigenlijk in de weekenden en dan is hubby thuis. Ik werk (ook) altijd de dinsdag en woensdag zoals jij. Heb dan altijd slaapdienst vanaf 15.00 tm woensdag 11.30. Die 2 dagen gaat de jongste naar het kdv en de oudste kan ik na mijn werk ophalen van school, hij is dan natuurlijk om 12.30u uit. En dan werk ik het ene weekend wel, het andere niet. Zo gaat het meestal. Beetje afwisselend of ik dan dagdiensten of slaapdienst heb, maar goed te regelen thuis met de kindjes gelukkig.

En inderdaad, het wordt een klein clubje, goed voorspeld :p

16. NookY

NookY Fanatiek lid

12 mei 2010
    2.263
    1
    36
    Dieren arts assistente bij dieren ambulance!
    hazerswoude dorp ( zuidholland)
    hee tante wat vreselijk nieuws zeg:(

17. Bibo

Bibo Actief lid

10 okt 2010
    223
    0
    16
    NULL
    NULL
    Het clubje met 'vaste schrijvers' wordt inderdaad steeds kleiner. Op zich vind ik dat juist fijn, kun je beter onthouden wie nou precies wie is.

Vandaag ben ik weer vrij, ik had geen wekker gezet, werd ik pas om 11u wakker!!

@ Ientje, handig dat je man de kamer in 2en deelt! Wij hebben ook maar 2 slaapkamers en dat wordt inderdaad een grote babykamer.

@ Aankopen, wij hebben al wel een kinderwagen besteld :$ Was in de aanbieding en ik wil dat ding al 3 jaar. (mocht de zwnagerschap fout gaan, dan kunnen we kosteloos annuleren. Verder hebben we nog geen aankopen gedaan, we wachten eerst de 12 wkn echo af. Het is ons eerste kindje dus we moeten echt alles nog aanschaffen, joepie!!

18. vive2

vive2 Fanatiek lid

Bibo: leuk! Welke? Wij gaan ook een nieuwe kopen, onze oude is echt helemaal afgeragd door de jongens!

Julia: Lijkt me best wel pittig; wisselende diensten. Kun je echt slapen of heb je veel kans dat je eruit moet en je dus half gaar thuis komt van je werk?

Hier: Ben moe, de jongens hebben sinds vanmiddag vakantie en gelukkig is mijn man vanaf vannacht ook vrij. Kijk er echt naar uit; lekker veel koffiedrinken, aanrommelen, op stap met de jongens en 's avonds samenzijn. Hij werkt in de jeugdzorg en heeft vaak diensten tot 23.00 dus ik ben 's avonds vaak alleen thuis.

19. julia6

julia6 Fanatiek lid

6 feb 2008
    3.639
    0
    0
    Gelderland
    @Bibo, gefeliciteerd met jullie aankoop, showen! Kom op met die foto! :)

@Vivelafete, kan meestal wel gewoon slapen hoor tijdens werk. We hebben 1 client met diabetes die snachts wordt geprikt (door thuiszorg) mocht er iets zijn dan maken ze mij wakker om in te grijpen, gelukkig gebeurt dit zelden, al slaap je er wel op.... Maar goed, als ik thuis slaap komt er ook geregeld eentje om een slok water vragen of dat soort ongein, dus soms slaap ik op mijn werk lekkerder, helemaal als die diabetes client er niet is, haha!

Lekker dat jouw man nu ook vakantie heeft! En jij? Werk jij?

20. vive2

vive2 Fanatiek lid

Ja, parttime in groep 2 op een basisschool, dus ik heb nu ook vakantie!
    Home sweet home hé, geen bedje slaapt zo fijn als je eigen! Maar toch fijn dat je over het algemeen kunt slapen op je werk, zeer met kinderen lijkt het me lastig om anders overdag nog bij te slapen.
    Hoe is het met je misselijkheid? Nog steeds aan het zakken??

Deel Deze Pagina