Dames mag ik mij ook nog bij jullie aansluiten? Ik ben 34 en getrouwd met een West-Afrikaanse man uit Guinee en wij verwachten 24 juli onze multi-culti-beeb. Ik ben vandaag precies 9 weken zwanger. Het is onze 1e na een mk in 2007. Ik heb ondertussen al 3 echo's gehad en onze beeb is nu 2cm groot wat overeenkomt met de duur.. Ik zit aan de dialyse dus ik heb eigenlijk een wondertje in mijn buik zitten! Vanwege de zwangerschap moet ik nu al 4x dialyseren per week 4 uur lang en dit wordt nog opgehoogt naar 6 x per week. Alles voor onze beeb! Geen last van kwaaltjes alleen beetje moe.. dus ik denk dat ik de dans ben ontsprongen! Nu moeten wij 29 december naar het AMC voor weer een echo
@Roandyja, wat moeilijk allemaal! En het schuldgevoel waar je mee kampt lijkt me ook niet niks. Jullie kind van 7 kan natuurlijk al best veel zelf, maar qua zorg hebben de 2 jongste ook echt nog hulp nodig. Lijkt me een erg moeilijke situatie waar jullie in zitten. Ik snap dan ook dat jouw vriend overwogen heeft om een abortus te laten plegen. Aan de andere kant snap ik jouw mening ook ontzettend goed. Nou meid, klets hier lekker mee, misschien kunnen wij je af en toe een hart onder de riem steken. En ga ervoor via de huisarts of via andere wegen en zorg dat je hulp krijgt. Een westerser land dan Nederland is moeilijk te vinden, dus ik vind het mesjokke als je je man de deur moet wijzen, of dat hij ontslag zou moeten nemen zodat hij jouw kan helpen thuis met de kinderen en huishouden. @Danitjuh, welkom hier! Wat fijn dat het gelukt is na die miskraam! En wat heftig in combi met dialyseren, maar zoals je al zegt: alles voor het goede doel! Kan je tijdens de dialyse op internet? Dan spreken we elkaar namelijk vast weer snel op zp! Geniet van je zwangerschap en klets lekker mee!
ps Danitjuh, hier trouwens ook multi culti kindjes en beeb in buik; beetje nederlands van mij en bulgaars van hubby. Zijn hier trouwens nog meer mengelmoesjes in wording?
Jeetje, wat typen jullie veel/snel. Loop ik nu alweer achter. @Julia: Mijn schoonmoeder is geboren en getogen Zuid Afrikaanse. Dus ik dat opzichte een klein beetje mengelmoesje hier. Alleen niet qua huidskleur, want ze is gewoon blank @Danitjuh: Wow, gefeliciteerd met jullie wondertje. 6x in de week dialyse is niet niks zeg, maar zat je zzelf al zei, alles voor jullie wondertje! Heel veel sterkte, kan me best voorstellen dat dat energie gaat vreten! @Roandya: Jeetje! Ik kan me voorstellen dat het even erg lastig is voor je! Er komt wel heel veel op je pad zo. Misschien een positieve insteek: met de voorgaande 3 is het jullie ook gelukt, dus het lukt jullie nu weer! Zelf ben ik niet zo misselijk meer, gelukkig maar. Ontbijten is en blijft een ramp bij mij. Ik vind het zo moeilijk om die eerste happen te nemen. Ben ontbijten ook niet echt gewend, maar het is wel veel en veel beter natuurlijk. Van de week vroeg de VK of we een combinatie test wilden laten doen. Ik had er al veel over gelezen, maar was er absoluut nog niet over uit. Op dat moment besloten om het te doen en afspraken gemaakt voor echo en alles. Maar die avond en dag erna merkte is dat ik enorm aan het piekeren was geslagen over die test. Na overleg met mijn vriend besloten om de test niet te doen, en wat een opluchting was dat, ik voel me meer ontspannen!
@ Bibo het spijt me dat je je aangevallen voelt, dat was niet de bedoeling. Maar in mijn emotionaliteit van die dag, betrok ik het nogal op mezelf. Het stond natuurlijk ook vrij kort na mijn berichtje dus vandaar. Hopelijk kom je hier weer meeschrijven. liefs tante
hallo allemaal! hier ben ik weer,hihi helemaal niet lang geleden, maar jullie schrijven gewoon te veeeeellll! nee hoor, gezellig! gister gewerkt en gisteravond een feestje van een nicht die vierde dat ze nog 39 was! was erg gezellig, lekker in de kroeg! rond uur of 2 weer thuis, zoonlief lekker bij opa en oma wezen slapen en wij heeeeeerliiiiijjjjjjk tot half 10 geslapen.[wist niet eens meer dat ik het nog kon, uitslapen]. weet niet meer wie het schreef, maar even over die reactie van te hard reageren, ik heb ook gereageerd op de vraag van julia, helemaal niet met de bedoeling zo over te komen, tuurlijk denken we aan de gene met miskramen!maar er zijn ook een heleboel die niet meer meeschrijven omdat ze het niet leuk meer vinden, geen tijd hebben ect. dus vat dingen alsjeblieft niet te persoonlijk op!!!!!!!!!!!!!!! welkom, danitjuh en roandya, gefeliciteerd met jullie zwangerschap, maar wat een heftige verhalen van jullie beide, zeg! roandya, jeetje meid, pfff zal idd niet meevallen, te denken aan de toekomst, hoop dat die rolstoel jullie gespaard zal blijven.ik heb gelukkig geen bekkeninstabielitijd gehad, wel toen ik week of 30 was, ontzettende last van me rug, kon niet zitten, staan liggen, alleen fietsen, ja raar maar waar! bij de fysio geweest, bleek dat ik aan 1kant van mijn bekken meer ruimte had als de andere kant.maar na weken van oefeningen ging het gelukkig beter, dus weet wat rugpijn is, zo'n ontzettend nare pijn!!! wens jullie heel veel sterkte! danitjuh,echt een wonder idd. de zwangerschap zal wel heel veel van je lichaam vragen.wat fijn dat jullie van die goede echo's hebben gehad! lekker dat je nog weinig klachten hebt, nou dan komen die vast niet meer! even afkloppen!haha! wat leuk van die multi culti kindjes...van ons is het hollands, van afkomst en ook zeker uiterlijk, super blond haar en blauwe ogen! nou ik ga even een spelletje doen, farmville, kennen jullie dat? is iets op facebook, echt zo verslavend.... ligt er bij jullie ook zoveel sneeuw? hier best een dik pak, zijn al even wezen sleeen, leuk hoor! tot snel. goed weekend!
@tante, ik zie net je nieuwe berichtje, ik begrijp heel goed dat je je kut voelt! hoe gaat het nu met je? ik zal voor je blijven duimen hoor!!!!!!!!!
ik heb idd meestal geen tijd/of zin te reageren ligt er aan hoe ik me voel...ben meestal zo moe dat ik zoiets heb van pfooe ffies niet en dan vergeet ik het weer heerlijk al vanaf week 7 vergeet achtig....ons kind is hollands wij zijn beide nederlands en blond haar en blauwe ogen...
Hoi, Ik wilde het gisteren aan mijn beste vriendinnen gaan vertellen, we hadden met z´n allen afgesproken....maar het weer gooide roet in het eten. Uiteindelijk waren we met z´n tweeën en kon ik vandaag alsnog na gaan bellen. Nog een paar te gaan, maar tot nu toe allemaal hele leuke reacties. Nu nog eentje waar ik een beetje tegenop zie, ze zegt altijd helemaal niet te begrijpen dat mensen kinderen willen, maar ik denk soms stiekem dat ze dat zo hard roept omdat het bij haar niet wil lukken. Hoop dat ze het toch leuk vindt voor ons, zou het erg jammer vinden als ze niet leuk zou reageren. Terug in de auto naar huis had ik toch een last van sneeuw, niet normaal, met 30 km per uur over de snelweg. Heb vandaag gewoon een beetje spierpijn in mijn armen van het gespannen rijden. Het voelde echt niet prettig om zo'n risico te lopen, heb er bijna 1,5 uur over gedaan ( normaal een half uur). Vroeger had ik daar geen enkel probleem van gemaakt, maar nu was ik me toch constant bewust van dat hele kleine kindje in mijn buik. Een schuiver met de auto wil ik echt niet riskeren. Hebben jullie ook dat je toch wat voorzichtiger wordt bij wat je doet? Groetjes Pina
Julia6 ik kan inderdaad op internet tijdens de dialyse, er is van alles te doen, tv, dvd, internet, activiteitenbegeleiding en er mag ook bezoek komen dus ik verveel me niet hoor @ voorzichtigheid: ik loop alleen wel wat geconcentreerder met de sneeuw maar verder niet hoor.. Gister eventjes naar mijn moeder gewandeld in de sneeuw! Was lekker weer en moeders woont hier 5 min vandaan dus lekker dichtbij 8) Daarna thuis gekomen en van half 2 tot half 5 geslapen Echt lekker. Mannetjelief heeft nachtdienst dus ging rond kwart voor 7 weg en ik ben lekker tv gaan kijken. Vandaag om 7 uur ons bed uit getrild omdat ze met het uithakken van de voegen bezig zijn :x Godzijdank hebben ze de 23e vakantie! Vanmiddag eventjes met moeders naar de stad kerstinkopen doen. Moet ook gebeuren! Wij gaan het trouwens met de kerst aan de fam vertellen. We laten cupcakjes maken met baby erop en een dekentje ene helft roze en andere helft blauw ben benieuwd wanneer het kwartje dan valt
@Supernova, dus toch een klein beetje een mengelmoesje Ik kan me je opluchting begrijpen betreft de combinatietest. Fijn dat je nu de goede beslissing hebt genomen waar je je zo opgelucht over voelt! @Pina, wat jammer dat de vriendinnendate in de soep liep door de sneeuw. Hoe reageerde dat laatste vriendinnetje, heb je het haar al verteld? @Nooky, hoort er een beetje bij he, die moeheid. Ik heb het idee hier dat het ook al wat minder aan het worden is gelukkig. Maar echt hartstikke laat (lees: na 23.00u) naar bed moet ik ook niet doen hoor, dan ben ik de volgende dag sneller chagerijnig @Meid, ja hier ook een dik pak sneeuw! Leuk voor de kindjes, ik vind een wandeling ook best leuk, maar vind het binnen toch ook heerlijk warm. Maar nu hubby vandaag aan het werk is en ik met die 2 spruiten thuis ben, moet ik er toch aan geloven. Dus dadelijk maar eens jassen aan, en alvast het paadje sneeuw vrij maken, daar helpen ze dan mooi bij @Danitjuh, leuk idee van die cupcakejes zeg! Volgens mij is het dan wel snel duidelijk hoor! Weet je moeder het ook nog niet? Wat gaan jullie doen met kerst? Ik moet een kerstdiner in elkaar flansen maar heb echt nog geen idee. Ben geen keukenprinses, maar met een duidelijk recept moet het toch lukken. Als iemand een leuk, lekker idee heeft voor voor/hoofd en of nagerecht, ik hou mij aanbevolen!
Ja mijn moeder en mijn beste vriendinnen weten het al Mijn moeder is zelfs mee geweest naar de vroege echo's @ kerstdiner: wij eten bij mijn moeder met de hele fam. Hoef zelf niks te doen gelukkig hahhaa
hey! haha herkenbaar julia... ik ben ook zeker geen keukenprinses, maar 1e en 2e kerstdag zou ik er toch aan moeten geloven. 1 van de 2 gaan we gourmetten, leuk met mijn zoontje, en heerlijk makkelijk, hahahahaha!!! gemak dient de mens, toch?! de andere dag ga ik wel koken, maar niet te ingewikkeld hoor, voorgerecht, zag ik iets in een tijdschrift staan van een soort brood, daar zwartebessen jam op, plak cranberry pate ,daarboven op gebakken kastanje champignons met kruiden. hoofdgerecht, gevulde varkenshaas met cashewnoten en paddenstoelen en nagerecht, tiramisu met mandarijnen. maar vond het wel moeilijk hoor om iets te bedenken, je zit nu echt dat je zoveel niet mag hebben. ik zal mijn varkenshaas ook wel even wat langer in de oven laten liggen. @danitjuh, leuk van die cupcakes! bij ons weten nu alleen ouders en schoonouders en broers en zussen het. en vorige week bij vrienden geweest, ze vertelde dan hun zwanger waren, hebben wij het ook maar gezegd. de rest komt het na de jaarwisseling wel te weten, dan spreek je toch iedereen weer.op het werk vertel ik het dan ook, zullen niet zo blij zijn......mijn werkgever heeft zelf geen kinderen en ze kunnen er ook geen enkel begrip voor opbrengen. beetje jammer dus. @pina, jammer van het weer he! hoe heeft die vriendin gereageerd?? jammer dat sommige mensen zo met hun eigen bezig zijn en weinig begrip voor andere op kunnen brengen. het zou wel sneu zijn als het bij hun niet zou willen lukken, maar wees dan toch blij voor een ander!!! groetjes!
Kerstdiner; ja wil meestel wel creatief zijn maar met mijn misselijkheid komt er niets uit mijn handen. Bedoeling is in ieder geval lekker beenham klaar te maken, met verse frietjes en salade. (redelijk eenvoudig), dat zullen we eten op kerstavond. 1e kerstdag bij mijn ouders dineren, dus hoeven we zelf niets te bedenken en 2e kerstdag gaan we brunchen bij mijn schoonouders. S'avonds hoeven we dan dus niet zo veel meer te eten Zondag weer zo ontzettend ziek geweest. Ik wijt het maar aan het eten de dag ervoor want hoop niet dat het van de zwangerschap komt. Heel de dag op bed gelegen. Loop nu lekker in mijn trainingspak in huis. Wel jammer want had wel graag in de sneeuw willen wandelen. Morgen eigenlijk werken maar heb maar een snipperdag genomen. Just in case. Woensdag echo dus kan ik het donderdag uitleggen op mijn werk
ik ga beide dagen lui gourmetten het is voor mij ook kerst dus ga niet koken haha en mijn vriend is gek op de gourmet dus en we doen het alleen 1e paasdag en met kerst dus dan is het niet zo erg
Ik heb vorige week bloed af laten nemen om het te testen op Hiv, bloedgroep, Hepatitis etc. De verloskundige zou contact opnemen als er iets niet goed was. Nou ben ik dus vandaag gebeld en ik heb mijn telefoon niet gehoord . Krijg ze nu niet meer te pakken, maar voel me behoorlijk vervelend er over. Kan geen andere reden bedenken waarom ze me zouden bellen... hoop wel heel erg op een andere verder onbelangrijke reden!!!!! Morgen maar direct bellen als ze weer open zijn. Groetjes Pina
Update; ik lig in het ziekenhuis in een hele donkere kamer aan infuus. Hoop voor kertmis weer naar huis te mogen. Zal proberen jullie op hoogte te houden