Juli 2011 Mama's

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door nina1982, 20 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Droppie123

Droppie123 Bekend lid

12 jun 2007
    903
    0
    0
    kapster
    Heb snel even alles terug gelezen, maar heb geen puf om overal op te reageren.
    Moet steeds rennen naar de pot, voor zover als rennen gaat zonder flauw te vallen.
    Bah ik ben het zat.
    Gister was ons zoontje ook aan het overgeven.
    Was echt zo zielig.
    Hij zei steeds: mama en nenny same puugt uit.
    Hahaha zo lief dat je dan toch weer moet lachen.
    (vertaalt:mama en Danny samen spugen.)

Verder zitten we vandaag op DE 12 weken.
    Geeft wel een fijn gevoel hoor.

2. julia6

julia6 Fanatiek lid

6 feb 2008
    3.639
    0
    0
    Gelderland
    @Supernova, gelukt bij de tandarts?

@The cat, schrikken zeg, maar hoor het wel vaker bij zwangere vrouwen, die in winkels duizelig etc worden, komt oa door vervelende TL verlichting en acoustic. Misschien ben jij er ook gevoelig voor?

@Misty, fijn die goede echo, blijf je bij de gyn of ga je uiteindelijk toch nog over naar de vk?

@Droppie, och meis toch, wat naar die misselijkheid! Komt het alleen door de zwschap of heb je griep? Hopelijk wordt het snel minder. Hoera voor de 12 weken!!!

@Bd, jeetje, ik vreesde het al.... krijg je nu medicatie zodat je tenminste iets binnen kan houden en minder misselijk bent? Veel succes meid, weet je al of je voor de kerst naar huis mag?

Zo, ik heb weekend tot zondagmiddag, dan moet ik weer werken. Heerlijk! Kerstinkopen gedaan, zo even de ene van de BSO en de ander van het KDV ophalen en dan zijn zij ook lekker vrij tm volgende week dinsdag. Heerlijk sochtends niks hoeven... mmmm kijk er nu al naar uit!

3. Bd81

Bd81 Fanatiek lid

5 jun 2007
    2.754
    1
    0
    IK BEN THUIS !!! Heerlijk. Ook al ben ik nog een hoopje ellende het is toch altijd weer fijn om thuis te zijn. Nu rustig aan herstellen en goed proberen te eten en drinken

4. danitjuh

danitjuh Fanatiek lid

19 jun 2007
    2.888
    0
    36
    West-Friesland
    Bd81 wat fijn dat je weer thuis bent!!!!! Lekker genieten nu van de kerst!

Zooo mijn vriendin is bevallen van een prachtige meid genaamd Shanaya :D om 10 voor 4 en ik wist het 10 min daarna hahaahahaa

5. meid

meid Fanatiek lid

14 okt 2010
    1.259
    0
    0
    @bd81, wat super dat je weer thuis bent, yeh lekker voor de kerst!!!!
    hoe voel je je? heb je iets gekregen voor je spugen??
    @droppie, ohhh wat zielig, en dan ook nog samen ziek! lekker rustig aan doen!
    ik zit hier aan me zoooooveeeelste zakdoekje, heb een loopneus en dan ook een echte loopneus........ohhh word je zo moe van. maar goed morgen nog werken en dan lekker weekend!
    was vandaag echt niet normaal druk op het werk, at pas om half 2 en geen tijd gehad om te zitten. ze weten op het werk nog niet van de zwangerschap dus maakt het even wat lastiger nu...
    vanavond maar vroeg me bedje opzoeken.

vrijdag gaan we een trouwlokatie bekijken ben benieuwd.
    een landhuis net voorbij leeuwarden.

groetjes en tot snel

6. misty1984

misty1984 Fanatiek lid

17 mrt 2009
    1.550
    1
    0
    Noord Brabant
    @B81: Wat fijn dat je weer thuis bent! Zeker zo met de kerstdagen. Doe rustig aan en beterschap nog!

@Droppie: Gefeliciteerd met de 12 weken grens :D Fijn als je daar bent lijkt me! Nog beterschap voor jou en je zoontje!

@Meid: Ook voor jou beterschap en rustig aan! en veel plezier bij de trouwlokatie! Klinkt mooi in ieder geval.

@Julia: geniet van je vrije daagjes.

Hier net een afspraak gemaakt bij mijn eigen gyn voor de controle. Deze heb ik woensdag de 29e. Ik zat nu in een ander ziekenhuis ivm de IVF waaraan we zouden gaan beginnen. Nu mag ik weer terug naar mijn eigen ziekenhuis waar we ooit gestart zijn bij de gyn en de IUI behandelingen hebben gehad. Wel fijn om nu weer terug te mogen. Is toch wat dichterbij en voelt meer vertrouwd.

Voor iedereen fijne feestdagen!

Liefs,

Misty

7. danitjuh

danitjuh Fanatiek lid

19 jun 2007
    2.888
    0
    36
    West-Friesland
    Misty1984 wat fijn dat je weer terug bent bij je eigen ziekenhuis. Het is toch prettiger lijkt mij dan in een ziekenhuis waar je "onbekend" bent.

Ik zelf mag gelukkig ook in mijn eigen ziekenhuis blijven, maar ze hebben wel goed contact met het AMC.

Hebben jullie al alles binnen voor de kerst? Ik moet nog een paar boodschapjes doen en dan heb ik alles. 2e kerstdag zullen wij de normale pot eten. Heb geen zin om weer uitgebreid te moeten eten 8)

8. Tante29

Tante29 Bekend lid

29 apr 2008
    656
    0
    0
    Hoi hoi,

Vandaag hebben we definief te horen gekregen dat het niet goed is. Er was nu geen hartslag meer te zien. Maandag word ik gecurreteerd.

Liefs van tante.

9. danitjuh

danitjuh Fanatiek lid

19 jun 2007
    2.888
    0
    36
    West-Friesland
    Tante29 wat een rotnieuws :( Sterkte de kommende tijd en ik hoop dat jullie het een plekje kunnen geven!

10. Hellepelle

Hellepelle Bekend lid

10 jul 2006
    844
    0
    0
    zorgplanverantwoordelijke
    Baarlo
    Tante wat een vervelend nieuws zeg... Sterkte voor de komende tijd...

11. Hellepelle

Hellepelle Bekend lid

10 jul 2006
    844
    0
    0
    Baarlo
    Hier ook op een paar dingen na alles binnen voor kerst. Net nog ijstaarten gaan halen... Nog wat klein spul en wat drinken enzo maar dat doe ik morgen nog even. Dan weet ik ook wat er nog moet. Verder moet het huis vanddaag eigenlijjk nog aan kant, maar heb er weinig zin in... mmmmm.... dadelijk als de zoon wakker is toch maar eens gaan beginnen, het hoeft maar klaar te zijn toch...

12. julia6

julia6 Fanatiek lid

6 feb 2008
    3.639
    0
    0
    Gelderland
    @Bd, wat een goed nieuws dat je weer thuis bent. Ik ben ook wel benieuwd of je nou iets hebt meegekregen om de misselijkheid hopelijk een beetje onder de duim te houden?

@Tante, wat een verdrietig nieuws, en dan net voor de kerst. Wel nu eindelijk duidelijkheid, maar niet de duidelijkheid waar je zo op hoopte en wenste. Ontzettend veel sterkte de komende tijd. Kruip met kerst maar lekker tegen hubby aan en laat je verwennen. Veel succes maandag!

@Kerst, ja ik heb ook de meeste spulletjes in huis, vanavond is er koopavond hier, in een overdekt winkelcentrum. Daar nog even naar toe. Wij doen eigenlijk niet standaard aan cadeautjes met kerst, maar heb ineens een paar ideetjes en zin om mijn mannen te verwennen met een cadeautje. Voor de broertjes 1 gezamelijk en voor mijn hubby iets leuks. Nog een taartje bij de hema besteld, kan ik die ook meteen ophalen en ja, als ik dan toch bij de AH in de buurt ben, meteen de laatste dingetjes kopen en dan ga ik geen winkel meer in de aankomende dagen! Heerlijk!

13. julia6

julia6 Fanatiek lid

6 feb 2008
    3.639
    0
    0
    Gelderland
    Voor de gene die niet (meer) misselijk zijn: zijn er nog rare eetgewoontes hier door de zwnagerschap?
    Ik drink nooit melk en nu kan ik er geen genoeg van krijgen. Ik heb ook over het algemeen meer eetzin.... geef er niet elke keer aan toe, maar als ik dat wel doe dan hou ik het bij mandarijnen (lees: stuk of 10 per dag) en geroosterde boterhammetjes met vleesbeleg. Gek toch he, van die specifieke dingen....... Hebben jullie er ook last van?

14. Hellepelle

Hellepelle Bekend lid

10 jul 2006
    844
    0
    0
    Baarlo
    ja hoe standaard... Augurken.... mmm lekker. En van die afbakbroodjes... Verder heb ik weinig tot geen trek in eten, maar als ik dan eenmaal aan het eten ben gaat het vanzelf!

15. vive2

vive2 Fanatiek lid

Ha mammaatjes!!

Bij gebrek aan energie en behoefte aan het zitten op een ijskoude zolder (mijn laptop is overleden, may he rest in peace) ben ik wat afwezig op zw.p. Sorryyy!

ff ego: We hebben en goede echo gehad!! Yay!! Gisteren ook maar een belrondje gehouden en een www'tje op hyves gezet. Leuk hoor, al die reacties. Doe nooit zo heel veel met hyves behalve bloggen en dan is het zo leuk toch veel reacties te krijgen...

Kerst: mijn noot moet werken eerste en derde en misschien tweede kerstdag 's avonds. Boeh! Nu duimendraaien dat hij tweede kerstdag een vroege dienst kan draaien, dan is hij er tijdens het familiediner bij.
    Ik heb nu ook zo'n beetje alles in huis. Kilo's zalmmoten gehaald op Urk dus ik ga goed scoren bij mijn culinair/bourgondisch aangelegde familie (mezelf inbegrepen hoor ;) ) haha!

Rare eetlust: ja, ikke wel. zolang ik Emesafene slik heb ik geen misselijkheid meer en ben ik ook dol op mandarijntjes en verder gedroogde vijgen, zure fruittoffees, cashewnootjes, vruchtenkwark en Yomild Limoen. Mijn man lacht zich suf erom, haha. Maar ik niet om hem, jemig wat stinkt een man als ie bier en borrelnootjes opheeft! Begint me steeds meer tegen te staan. Hij drinkt in het weekend wel wat biertjes en dat is ook prima, maar ik ga met mijn gezicht van hem af liggen want ik word er helemaal naar van. "Slaap *hijggg* lekker liefie!" mja.. laat me met rust..

16. vive2

vive2 Fanatiek lid

En cervelaat! En bierworstjes! Zucht, wat moeten jullie nu wel niet van me denken...

17. ientje

ientje Fanatiek lid

7 jun 2010
    2.999
    0
    36
    @ Tante wat een verdrietig nieuws zeg. Veel sterkte ermee meis..

@ BD fijn dat je weer thuis bent, ik hoop dat je je op zn minst redelijk blijft voelen!

@ Misty fijn dat je weer terug kunt naar je eigen gyn!

Eetgewoontes: ik eet eigenlijk vooral veel van alles! Er zijn geen dingen die ik ineens veel meer eet ofzo.
    Maar toen ik vorige week hutspot aan het maken was, heb ik echt een paar keer de deksel van de pan gehaald om te ruiken, zoooooo lekker! Hahaha, arme vent van mij, die houdt er helemaal niet van! Maar ja heeft ie nu ff mooi pech ;)

Mn reukvermogen is ook heel sterk momenteel, vooral voor vieze geurtjes, bah!

En ik werk in een supermarkt (voor degene die dat een poosje geleden vroeg, in wat voor winkel ik werkte, nu is het algemeen bekend dat ik zwanger ben dus mogen jullie dat ook wel weten haha!) dus ik ben morgen nog te vinden in de winkel hoor! Haha, tot sluitingstijd welteverstaan ;)
    Ik hoef eigenlijk haast niks in huis te halen, zijn 1e kd bij ouders, en 2e kerstdag eten we bij mn schoonzus. Dus alleen ff wat lekkere dingen voor ontbijt enzo, en wat lekkere luxe fruitjes.

18. vive2

vive2 Fanatiek lid

Tante: heel dom van me om overheen te lezen, heb het echt gemist. Sorry. Wat vreselijk dat het nu definitief is. Ik wens je heel veel sterkte voor maandag, hopelijk kun je daarna voor je gevoel ook weer door; kan me voorstellen dat je even hebt stilgestaan met alle onzekerheid van afgelopen weken. Ik vind het echt heel verdrietig!

19. Bd81

Bd81 Fanatiek lid

5 jun 2007
    2.754
    1
    0
    Tante; sterkte meid!!

Julia; ik was bij mijn zoontje ook verslaafd aan melk. Pakken waren niet aan te slepen.

Bij mij werkt de emesafane dus echt niet! Heb sinds vandaag andere medicijnen dus hoop morgen minder misselijk te zijn. Vooralsnog is het nog drama met eten en drinken, maar die mijn best want wil niet terug naar ziekenhuis!

20. SupernovA

SupernovA Fanatiek lid

27 nov 2010
    1.419
    0
    0
    Zuid Holland
    @julia6: Alles gelukt bij de tandarts en de kroon zit weer waar ie hoort. :D (ik kan nu weer breeduit lachen)

@The Cat: dat gevoel ken ik maar al te goed. In Duitsland had ik het in een winkel, moest m'n moeder echt even vasthouden, wist even niet meer wat onder en wat boven was. Heb je er nog last van gehad?

@Droppie: Ik hoop dat die misselijkheid snel weer voorbij is. Als ik dit zo hoor heb ik eigenlijk weinig te klagen gehad!

@Bd81: Fijn te horen! Wel rustig aan blijven doe he!

@ meid: Een landhuis als trouwlokatie, klinkt erg sprookjes achtig, ik ben benieuwd hoor!

@ Tante: jeetje, met kippevel lees ik je berichtje en weet niet zo goed wat ik moet zeggen! Heel veel sterkte!

@Vivelafete: Ik moest zo lachen om dat stukje over je man, bier en borrelnoten. Ik heb ik de afgelopen weken regelmatig mijn vriend van mij afgeduwd 's nachts omdat ik gewoon naar werd van zijn bierwalm, of wat dan ook. Herkenbaar!

Gister na de tandarts ook gelijk bloed laten prikken. Dat is vaak lastig bij mij, diepe aderen, maar het ging wonderwel helemaal perfect en in 1 keer! Nu wel een flinke blauwe plek op m'n arm :$

Kerstboodschappen hoef ik niet te doen. Eerste kerstdag bij mijn ouders, tweede kerstdag bij schoonouders. En lekkere broodjes voor ontbijt hoef ik niet te halen, ik krijg alleen maar cruesli of cornflakes weg in de ochtend, dus dat wordt ook mijn kerstontbijt.:D

Rare eetgewoontes vallen best mee hier. Ik heb zo nu en dan echt onwijze trek in van die winegum-achtige snoepjes. Van die kleffe. Vind ze normaal heel vies, maar nu zo af en toe blijkbaar niet.

Vanochtend werd ik wakker gebeld door de assistent van de VK. De VK heeft een afspraak voor mij gemaakt in het ziekenhuis voor 4 januari. Ik was alleen zo slaperig dat ik eigenlijk even niet meer weet waarvoor die afspraak nou is :(. A.s. maandag moet ik de verwijzing ophalen bij de VK, dus misschien toch maar even navragen, maar voel me wel een beetje dom.

Deel Deze Pagina