Dat klinkt erg mooi meid! Ben wel beetje jaloers. Hoop dat mijn vriend me ook eens vraagt hihi. Mijn zoontje is ook 2,5 maar die slaapt al vanaf 20 maanden al niet meer smiddags .... Helaas!! Was zo erg dat hij dat savonds gewoon niet ging slapen. Zaten we tot 11 u met hem op. Slaapje steeds verkort en nu slaapt hij niet meer smiddags. Is soms makkelijk maar soms ook wel jammer
@ Julia: mijn bekenden waren die op het allerlaatst kwamen. Dat gezin uit Braziliƫ, met dat visum dat nog spannend was op het laatst. O het was echt janken zeg haha! Fijne dagen meiden!
All you need: Zucht, dat was weer snotteren geblazen. Mijn noot zeek in zijn broek van het lachen omdat ik normaal gesproken zo nuchter als een aardbei ben als het om emo-t.v gaat. Trouwen: leukk!! Ik ben 3 maanden geleden getrouwd, ooo wat was dat gaaaaaaaf zeg. Met alles erop en eraan van 's morgens vroeg tot 's avonds laat feest. Helemaal leuk, dus Meid; geniet ervan!! Iedereen fijn kerstfeest!
vivalavete, nog gefeliciteer hoor! waar zijn jullie getrouwd? heb je nog tips???hihi! wij zijn eigenlijk allebei niet zo van dat we moeten trouwen, zijn al bijna 11jr bijelkaar en wonen al jaar of 8 samen. hebben al een zoontje dus ja ik bedoel de grootste verbintenis die je met elkaar kunt hebben is er al, een kindje... ach als extra kroon op onze relatie! maar nu ik gevraagd ben vind ik het wel heel erg leuk en heb er ontzettend veel zin in, duurt alleen nog wel lang hoor, eind mei begin juni 2012. iedereen gister een leuke dag gehad? ik was gister de keuken prinses en nou het smaakte best goed! altijd weer afwachten natuurlijk.... vandaag komen mijn schoonouders en gaan we lekker gourmetten! [vooral heerlijk makkelijk] maandag middag naar de vk voor hartje horen, ben benieuwd! laten jullie ook allemaal de 20wk echo doen? en zouden jullie ook het geslacht willen weten? fijne 2e kerstdag!
Wat heb je gekookt gister? Wij gister ook gourmet inderdaad lekker makkelijk. Heb wel bijna niets op maar dat maakt niet uit. 20 weken echo is toch "verplicht"? Wij willen wel weten at het word maar dan ook wel voor ons zelf houden. Hebben we bij ons zoontje ook gedaan.
@Jem, dat Alaska verhaal kan ik me nu al niet meer herrinneren. Maar nu heb ik geloof ik ook de eerste 10 minuten gemist. Of ik lijd gewoon aan ernstig geheugenverlies, zou zomaar kunnen! @Meid, wat balen dat je zoontje niet meer wil slapen overdag. Je hoort het wel vaker inderdaad, ik heb er geen ervaring mee. Die oudste van mij, is in november 4 geworden en slaapt nog met gemak 1,5 uur smiddags. Ik dus ook Misschien ook wel door school hoor, toch vermoeiend allemaal, maar ervoor sliep hij eigenlijk ook nog vaak smiddags. Hij houdt het makkelijk vol zonder chagerijnig te worden zonder middagslaap, maar als ik hem erin leg slaapt hij prima en vervolgens savonds ook. Best een luxe eigenlijk. Helemaal nu - zwanger - vind ik het echt heerlijk om smiddags even een tukkie te doen. Maar zoals Bd ook zegt, het is stiekem soms ook wel makkelijk, als je ergens naartoe gaat enzo @Ientje, ja die uit Brazilie herrinner ik me nog wel. Heftig zeg, zoveel jaar onzekerheid en niet weg kunnen, poeh! @Meid, trouwen, super! Wij zijn in 2003 getrouwd, kenden elkaar toen (pas) 2 jaar! Gekkigheid. Hij vroeg me, ik kon geen nee zeggen. Wij zijn in Bulgarije getrouwd, anders zou het voor de bulgaarse tak van de familie financieel onmogelijk zijn om er in NL bij te zijn. Bovendien woonden wij toen ook daar, dus wel zo makkelijk. Directe nederlandse familie en beste vriendinnen uit NL waren er bij, echt een super dag en nacht! Ik hier gisteren ook flink uitgesloofd in de keuken. Met succes, zoveel complimentjes nog nooit ontvangen, en niet uit beleefdheid, ze vonden het gewoon kei lekker! @20 weken echo, weet eigenlijk niet of het verplicht is, ik dacht van niet. Hij wordt wel vergoed, net zoals die van de 8 en 12 weken, in tegenstelling tot de combi test als je jonger dan 36 bent. Wij doen zeker weten de 20 weken echo, toch wel belangrijk. Stel je kindje heeft bijv. geen nieren en zal buiten de baarmoeder geen kans op leven hebben wil ik toch wel graag de keus hebben om uit te dragen of met een week of 20 te bevallen. Ik ga er overigens niet van uit hoor, ben geen doemdenker. Wij willen niet weten wat het is.. en dat voor de derde keer! Blijft nog even spannend en op het moment supreme sluiten wij onze ogen tijdens de 20 weken echo. Wel een grappig moment! Vorige keer hadden wij mijn moeder meegevraagd, die vond het bere interessant. Ik twijfel nu nog of ik deze keer mijn vader eens mee zal vragen. Hij is al wat ouder en ik kan niet helemaal inschatten of hij zoiets nou echt mooi zou vinden of te intiem ofzo. Maar goed, ik heb nog even om het over te denken. Jullie nog 2de kerstdag plannen? Hier niet. Rustig aan in huis, beetje aanklooien. Mijn broer gaat vandaag weer naar huis, die is hier sinds vrijdag en ik ga om 15u de slaapdienst in. Met maar 1 (!!!!) client thuis! Fijne dag allemaal!
Ik krijg met 18 weken een echo (zelf betalen maar 25 euro) en die is voor het geslacht wij krijgen wel een 20 weken echo maar daar kijken ze dus niet naar het geslacht ja als je het weet wel maar anders niet. En met 26 weken de 4d echo weer eens wat anders dan 3d
Kijken ze daar met 20 weken niet naar het geslacht? Dat is raar, de bedoeling is toch juist om alles te controleren, dus ook of het er allemaal normaal uit ziet. Of het nou een meisje is of een jongen. Puur om medische redenen zeg maar een controle. Het kan natuurlijk dat beeb zo ligt dat ze het niet kunnen zien, maar zelfs dan vragen ze je wel eens even de trap op en neer te rennen zodat beeb zich verplaatst en ze organen etc allemaal goed kunnen checken op eventuele afwijkingen.
Ik dacht eigenlijk ook dat de 20wk echo verplicht was. Wij willen het geslacht niet weten hebben we besloten. Gisteren bij mijn ouders gegeten en vanavond naar mn schoonzus, gourmetten. Dus voor mij weinig keukenprinsesgedoe, maar juist lekker makkelijk Fijne 2e kerstdag allemaal meiden!
ze kijken naar alle dingen ja maar ze zeggen voor het geslacht moet je een apparte echo krijgen en niet deze wij kijken alleen naar de beeb miss doen ze het toch wel hadden een chago vent toen haha
hier is de 20wk echo niet verplicht, ze vroegen ons tijdens de intake of we die wouden. het is wel een echte mediche echo en als je wil krijg je het geslacht te weten. wij wisten het bij ons zoontje wel wat het zou worden maar of we het nu zouden willen weten... weet ik nog niet. misschien ook wel een keer spannend om het niet te weten...! gister heeft zoonlief heerlijk geslapen tussen de middag, maarja hij is nu 2 en half dus zal niet lang meer duren, vrees ik. julia, wat heerlijk zeg, op die leeftijd nog naar bed, ben jaloers... @bd81, gaat het al wat beter met je misselijkheid? ik heb wel in de keuken gestaan maar niet heel ingewikkeld gedaan hoor! voorgerecht, ciabatta in plakjes, zwartebesjam op, rucolasla, cranbarrypate daarover heen gebakken paddenstoelenmix in wijn gebakken. hoofd,varkenshaas gevuld met cashewnoten, kastanje champignons, basilicum daarom heen parma ham. na, zelf gemaakte tiramisu met manderijn. dus niet erg ingewikkeld maar wel erg lekker! groetjes en tot snel
@meid, hier is die mogelijkheid voor een 20 weken echo precies hetzelfde. En die maaltijd die je gemaakt hebt, wow! Klinkt super lekker en echt niet iets dat ik dagelijks zou maken!!!
Ik blijf het gek vinden. Volgens mij is dat een uitzondering op de regel hoor! Volgens voorschriften is het echt een medische echo waar alles wordt gecontroleerd, ook of er een piemeltje aan zit of niet en of het er normaal uitziet. Geen hermafrodiet zeg maar.... Ik weet niet of jouw vk die echo doet, of dat je naar een speciaal echobureau moet? Onze vk's maken wel de gewone echo's, en/of de echo's in later stadium van de zwangerschap als ze zeker willen weten dat kindje met zijn koppie naar beneden ligt bijv. maar de 20 weken echo niet. Is toch weer een extra diploma dat je daarvoor moet behalen. Misschien dat je dus wel keus hebt? Ik zou het nog eens navragen als ik jou was. Ik moest eigenlijk om 15u beginnen, maar die client die belde mij dat ze er pas rond 18u is, dus dat is lekker, ben ik nog een paar uurtjes vrij!
ja mijn vk's doen dat wel ik zit in een centrum dus heb er meer ze doen de 18 weken echo ook en dan de 20 weken echo ook maar ik vind het niet zo heel erg mag nu 2 keer spieken in 2 weken
Hoi meiden, Het klinkt alsof jullie heerlijke kerstdagen hebben gehad. Wij gelukkig ook! Ondanks de situatie. Ik ben nog steeds vreselijk misselijk. En moet elk uur v de dag wat eten Toch heb ik met kerst wel heerlijke maaltijden gehad Morgen heb ik al de termijn echo! Echt heel spannend. Ik hoop zo dat alles goed is. We zijn heerlijk aan t logeren bij vrienden. Dat doet ons goed en is erg gezellig. Oh ja, de 20 weken echo is in NL niet verplicht. Het is een medische echo. En als je niet wilt weten hoe t met de beeb gaat, Dan moet je die echo niet laten doen. Ze kunnen niet zien of het kindje hermafrodiet is. Ze vergissen zich al eens met een j of m bij de echo. Het is geen medisch onderdeel volgens mij om te checken of t een of m is... Maar kijken willen de meeste vk wel. Fijne avond allemaal. En geniet nog even v de laatste week in 2010!
@Elionorah, fijn dat je een leuke kerst hebt gehad, en dat eten elk uur... minder, maar als je daarmee de dag doorkomt.... En je probeert het vast gezond te doen! Ik at in de eerste weken veel komkommer, voornamelijk water dus daar ben ik vast niet (extra) door aangekomen. Wat betreft hermafrodiet, nee dat kunnen ze vast niet zien met 20 weken (was een beetje een flauw grapje/voorbeeld), maar ik bedoelde ook meer dat ze toch echt wel kijken tijdens die echo of het geslacht van het kindje er normaal uit ziet.
Whoohoo!! De echo was goed!! Een mooi spruitje van 2,7cm Hij bewoog ook nog even tijdens de echo. Vreemd en bijzonder mooi om weer te beseffen dat er een klein kindje in m'n buik leeft. Vanaf nu mag iedereen weten dat we zwanger zijn! Alleen nog even verzinnen hoe ik dat op werk vertel Ik ben nu 30 juli uitgerekend, Maar ga ervan uit dat t een augustus beeb wordt Heeeerlijk he een zomer kindje! Fijne dag allemaal. X