Net terug van controle bij gyn. Heb er weer medicijnen bijgekregen voor misselijkheid. Hopelijk helpt het. Snel nog even naar de kleine smurf mogen kijken. Alles was goed
Hallo iedereen! De kerstdagen liggen alweer achter ons! Wat gaat dat toch altijd weer snel he! Zo voelt het voor mij wel altijd! Vriend is gisteravond/nacht ziek geworden, buikgriep. Hij heeft zowat elk uur boven de wc pot gehangen, de arme schat! Ik heb nog een poging gedaan om hem bij te staan, maar ik ben best overgevoelig voor geuren, dus tja.....dat ging niet helemaal lukken. Ik ben niet zo happy met mijn verloskundige, ze komt onze afspraken niet na. Mogelijk kom ik onder begeleiding van een gyn, vanwege overgewicht. Ze wist dit nog niet zeker en moest dit even navragen en zou mij dan laten weten hoe of wat (dat was op 16dec). Vandaag moest ik een verwijzing ophalen bij de VK, dus ik ben eens gaan navragen. Nu blijkt de verwijzing die ik moest ophalen, simpelweg de overdracht van VK naar gyn te zijn, en dat was al geregeld op 16 dec! En ik wist nog helemaal van niets. Ook was er een afspraak voor een echo gepland in feb voor mij, waar ik ook niets vanaf wist. Nu maak ik me verder niet druk, en dat ik naar de gyn zou gaan, was zo'n 99% al duidelijk voor mij, maar vind het gewoon niet zo netjes. We hebben veel baby spulletjes gehad als kerst kado! Allemaal handige dingetjes die goed van pas komen, dus erg blij ermee!
hallo allemaal! zo iedereen de kerstdagen weer doorgekomen? het waren hier gezellige dagen met lekker veel eten,mmmmmmm! fijn dat het met de beebs weer goed gaat! ik moet vanmiddag voor hartje horen heen.... supernova, mmm die communicatie loopt idd niet helemaal goed nee! vervelend, maar vanaf nu mag je naar de gyn. hopen dat het daar beter is. maar dat je voor overgewicht doorgestuurd word???? mijn schoonzus heeft ook overgewicht[ en niet zo'n beetje ook] en die was gewoon bij de vk onder controle. nou zal eens even gaan eten! tot snel
@ Supernova: das idd jammer dat het zo gaat bij die vk. Slordig zeg. Gelukkig mag je nu naar de gyn! Hier fijne dagen gehad, we doen niet aan kerstkadootjes maar toch een paar gehad heel schattig, woezel en pip knuffels gehad van mn schoonzusje! Vandaag werk ik weer gewoon, was weer ff wennen... Vanavond naar de bouwmarkt, behang uitzoeken voor 1 muur van de babykamer, de rest is glasvezelbehang, en op de nieuwe muur wilde ik een leuk kinderbehangetje. Ben benieuwd of we eruit komen! Zijn jullie al bezig met de babykamer en spulletjes enzo?
Ha ladiezz! Alles goed hier? Hier wel, de kerst weer gehad. Hartstikke gezellig hoor, daar niet van, maar de bende waarin je vervolgens achterblijft heeft toch iets minder met het kerstgevoel te maken. Supernova: Wat een raar mens?! Een beetj herkenbaar ook wel trouwens, de communicatie tussen vk en gyn verloopt hier ook ruk. Zo stonden er 3 termijnecho's gepland. Ja hey, ik ga wel hoor, maar of het nou de bedoeling is? En steeds weer uitleggen aan de vk dat ik óók nog bij de gyn loop. Heel raar! Hier is het een maatschap van vk's dus niet steeds dezelfde. Ik zit nu toch wel te overwegen om bij de gyn een medische indicatie aan te vragen en daar te blijven. Mede ook omdat ik een halfuur rijden bij een ZH vandaan woon. En om met 8 cm ontsluiting in de auto te stappen omdat iets misgaat.. no thanks! Bd81: Hopen dat ze werken!! Hier: Nou, alles wel goed eigenlijk. Blij dat het wat dooit en nu maar hopen dat de sneeuw niet meer terugkomt. Of liever gezegd; dat het gewoon heel snel lente wordt want ik ben die kou echt zoooo zat! Na oud en nieuw mag het van mij altijd wel afgelopen zijn met de winter. Heb trouwens zo'n zin in oliebollen, wil je niet weten... Hoe doen jullie oud en nieuw trouwens? Drinken jullie ook een glaasje champagne of sla je over? Ik ben er nog niet helemaal uit...
@vievlafete, ik heb weinig problemen met de vk praktijk hier, maar ik loop ook niet bij de gyn, dat scheelt denk ik wel. woon jij ook in emmeloord zelf of in een van de dorpen? wel k*t van het ziekenhuis hier he, staat een hartstikke groot ziekenhuis, word er weinig nog mee gedaan. ik ben van mijn zoontje in heerenveen bevallen, maar idd je wilt niet nog stuk in de auto als je weeen hebt... ohhh ja de lente, heeeerlijk kan niet wachten...ik zag op de whekamp dat er kortingen waren, willen eigenlijk eind maart naar de zon, zag ik daar toch een leuk[positie] jurkje en rokje....30euro in totaal kwijt....laat de zon maar komen!
@meid: oohh, hartje luisteren, dat lijkt me zo mooi. Ben benieuwd of bij mijn volgende afspraak in het ziekenhuis dat ook gedaan zal worden! Over dat ik naar de gyn moet vanwege overgewicht, dat had ik wel verwacht hoor. Net als dat ik onder medische indicatie moet bevallen in het ziekenhuis. Maar de VK is nogal vaag over wie de begeleiding doet, en geeft ook maar half informatie. (zo heb ik te horen gekregen dat ik op den duur naar een anesthesist moet om te kijken of die makkelijk een pijp in mijn keel kan inbrengen. Het hoe of waarom weet ik nog steeds niet en was op dat moment een beetje uit het veld geslagen door het idee van een pijp in mijn keel . Dit ga ik uiteraard wel even aan gyn vragen wanneer ik daar afspraak heb). @Ientje: Ik kijk erg uit naar het opknappen van de toekomstige babykamer, maar we zijn er nog niet echt aan begonnen. Zo eind januari gaan we aan de slag, maar we kijken er beide erg naar uit. Geen idee welke kleuren, hoe of wat we gaan doen.. Maar we zijn beiden crea genoeg! @vivelafete: Oliebollen, het water loopt me de mond in als ik er al aan denk. Ik heb er zo'n zin in! Maar ik hou me nog even in, donderdag of vrijdag pas kopen, anders komen ze op oudjaarsavond m'n oren uit Wat betreft champagne, ik heb een fles Hello Kitty champagne in de koelkast liggen, helemaal voor mij alleen (zal vast mierzoet zijn, kan ik die oliebollen een beetje lekker mee weg spoelen). Nee, voor mij geen alcohol, ik dronk al niet zoveel alcohol voor mijn zwangerschap, en sinds ik zwanger ben helemaal niet. Ik mis het niet om eerlijk te zijn. Maar dat is iets wat ieder voor zich moet weten.
Hoi allemaal, Hier een hele fijne kerst gehad. Heerlijk gegeten met allemaal lieve mensen, helaas alleen de tiramisu aan me voorbij laten gaan. Voelde toch niet goed om iets met alcohol te nemen, dus ook met oud en nieuw laat ik het staan. Ik vind dat ieder het voor zich moet weten ( met mate), maar zelf vind ik het makkelijker om het maar gewoon op 0% te houden. We hebben al een hoop leuke kleine kadootjes voor de baby gekregen, super leuk!! Morgen heb ik weer een echo, ben zo benieuwd hoe het gaat daar binnen. Ik voel inmiddels wel echt een harder bolletje in mijn buik ontstaan, en ik ben inmiddels ongeveer een kilo aangekomen ( maar dat zou ook zomaar aan de afgelopen dagen kunnen liggen ). Groetjes Pina
@ Tante wat erg. Wat zul je je leeg en verdrietig voelen. Heel veel sterkte, maar als je dit lees ben je al naar het ziekenhuis geweest denk ik. Hier ook even schrikken. We hebben vandaag de combinatietest gehad en de uitslag was niet echt goed. We hebben een kans van 1 op 27 dat we een Down kindje krijgen. Dit was echt heel erg schrikken en we gaan dan ook 17 jan. voor een vruchtwaterpunctie. Ik vind het echt heel eng, maar die onzekerheid is echt veel erger. Deze zwangerschap is niet echt een pretje tot nu toe. Al vanaf begin nov. heel erg misselijk en flauwvallen, bloedverlies en nu dit. Werd net wel door de verloskundige gebeld die me even een hart onder de riem wilde steken. Ze had een telefoontje gekregen van het ziekenhuis en wilde even zeggen dat ze haast nooit mee maakt dat de uitslag niet goed is. En ze is al een jaar of 65 dus heeft wel haar ervaringen. We wachten maar af...
oei dat is wel even schrikken dan! Wel lief dat de vk belt (zo'n verloskundige heb ik ook, zo'n schat!) Spannende tijden dan voor jullie. Ik duim dat het goed gaat hoor!
Hier ook al een buikje dat begint te groeien. Slaap normaal altijd op mijn buik, maar begint al beetje lastiger te worden, gaat nog makkelijk hoor maar voelt niet lekker. Wordt dus weer even aanpoten om lekkere slaaphouding te vinden.
@Bd, en, helpen de nieuwe medicijnen? @Supernova, kan me voorstellen dat je niet happy bent met je vk en de overdracht tussen vk en gyn. Enne, pijp in keel? Met bevallen? Dat klinkt eng! Is toch geen routine bij bijv. een keizersnee, mocht je die krijgen? Maar ja, ik ben ook maar een leek op dat gebied hoor.... zou er wel even achteraan gaan inderdaad! @Pina, die tiramisu laten staan snap ik. Ik drink ook geen alcohol, maar dat is geen probleem, dat drink ik sowieso niet veel. Ik zou echter de tiramisu eerder laten staan voor de rauwmelkse kaas die er in zit dan de alcohol. Zo had ik in een kerstgerecht wel iets gekookt waar een eetlepel sherry in zat, maar die is tegen de tijd dat je het serveert allang verdampt. Echter de zachte rauwmelkse kaas die erin moest, die heb ik bij de rest wel gedaan, en voor mij een bordje apart. Veel plezier met de echo vandaag, hoe laat heb je hem? @Droppie, jemig wat een nieuws! Wat zullen jullie geschrokken zijn! En dan nu nog 3 weken wachten... hoe ga je die tijd doorkomen. Lief van je vk dat ze even belde, al blijft het nu wel erg spannend. Overwegen jullie dan nu ook wat jullie eventueel zouden doen bij een negatieve uitslag na de punctie? En hoe lang moet je wachten op de uitslag na de punctie? Jeetje meid, ik schrik hier echt van. Heeeeeel veel sterkte en kom hier maar even de stress en spanning van je af schrijven. Hier verder alles normaal. Mannetje heeft erg ontstoken amandelen en zit aan de antibiotica, hij ligt al 2 dagen op de bank en voelt zich erg beroerd. Arme vent! Verder alles normaal. Vanmiddag lekker werken, daar heb ik zin, even iets anders dan zorgen, zorgen, zorgen...
medicijnen helpen wel iets. Van de week afspraak bij chineese geneeskunidge. Bekende van mij was daar geweest en hij had gezegd dat misselijkheid tijdens zwangerschap niet nodig was. Nou kom maar op, ik wil graag er van af!
@ droppie 123: Jeetje, dat is zeker flink schrikken. Veel sterkte! @ Bd81: ik ben ook een buikslaper en merk dat het nu gewoon niet meer gaat lukken. Heb op aanraden van mijn schoonzus bij de Lidl een zwangerschaps kussen gekocht (deze week daar voor 11,99). Eens kijken of ik daar wat aan heb! Misschien heb jij er ook wat aan. (weet nog niet of het werkt, vandaag pas gekocht) Gelukkig dat je medicijnen wel wat werken, ben benieuwd wat de chinees genees kundige voor je kan betekenen. Gister achter in de middag ben ik gebeld door een andere verloskundige van de praktijk waar ik zit. De assistente had een aantekening gemaakt over dat er slechte communicatie was geweest en nav dat belde ze mij op. Ik heb het met haar ook gehad over die pijp in m'n keel enzo, en dat ik het allemaal maar heel eng vind klinken en nooit eerder daarvan had gehoord. Ze was flink geschrokken dat de informatie zo was over gekomen, want dat had nooit gemogen. Het zit zo, ik moet waarschijnlijk even langs de anethesist om te bekijken hoeveel verdoving ik eventueel nodig zou hebben. Dus puur om een inschatting te maken voor het geval dat. Kijk, dat is al een ander verhaal! Niets geen pijp! Ik vond het erg fijn dat deze VK mij even had opgebeld en ik heb nog best lang aan de telefoon gezeten met haar! Ze was erg llief en begripvol, en ik heb met haar afgesproken dat als ik vragen heb (ook al ben ik bij de gyn) ik haar altijd kan bellen. Voel me nu een heel stuk beter!
hallo! ohhh droppie wat schrik ik van je nieuws.....wat erg.....en nu nog wachten tot je echt meer weet....zucht..... je hebt wel een hele fijne vk! in het ziekenhuis zijn ze vaak zo direct en professioneel. dan is het fijn dat je er met je vk even over kan hebben. heeeeeeeelllll veeeelllll sterkte! supernova, ohh dat klinkt idd al een stuk beter! bd81, ik hoop dat de chinese geneeskundig nog meer voor je kan betekenen. zo naar is dat misselijkheid ik ben er nu nagenoeg vanaf eigenlijk, alleen smorgens bij het opstaan sta ik een paar keer te braken[erg charmant] en de rest van de dag gaat goed! me eetlust is ook weer helemaal terug.....pas maar op snoepjes...hhahahah! groetjes meid
@ Droppie: jeetje meid dat is idd schrikken, pff jeetje. En nu? Nog meer testen en dingen om te kijken of het echt zo is of kan dat later pas? Poeh, weet eigenlijk niet zo goed wat te zeggen.. Maar denk aan je, en heel veel sterkte!
Dank jullie voor jullie lieve woorden. We gaan inderdaad over 3 weken, 17 jan. voor de vruchtwaterpunctie. Als het goed is krijgen we de uitslag dan met 2 dagen. We hadden echt een hele lieve vrouw in het ziekenhuis en ze vertelde dat ze het zelf ook had meegemaakt. Dus dat schept een band. Ze weet dus ook hoe het voelt en hoe de schrik door je lijf gaat bij dit nieuws. Ze vertelde wel gelijk dat het dus niet alleen 1:27 fout is, maar dan ook 26:27 goed. Dat we ons daar aan vast moesten houden. Deze test bestaat uit een gemiddelde van 3 testen. Je leeftijd, een bloedtest en een nekplooi meting. Ik ben 36 dus dan heb je je leeftijd al tegen. Mijn bloed was dus niet goed en dat maakte het helemaal een foute uitslag. Maar de nekplooi meting, dus wat ze uiteindelijk bij het kindje zelf hebben gemeten was weer heel erg goed. Ook het neusbeentje was al te zien hoorde ik later van de vk. Dit krijgen kindjes met Down vaak pas later tijdens de zwangerschap. Dit alles ziet er dus wel naar uit dat het kindje goed is, maar toch is de uitkomst van de test niet goed. We moeten dus maar afwachten. Gelukkig ben ik best rustig en maak ik pas paniek als het ook echt nodig is. En of we al nagedacht hebben over wat als.... We hebben voordat ik zwanger raakte afspraken gemaakt samen. Als het kindje niet gezond zou zijn, zouden we de zwangerschap niet uitdragen. ( en met niet gezond bedoel ik dan ook echt niet gezond he) Maar nu je er zo dicht bij ga komen??? Het is wel je kindje. Hoop dat we die beslissing niet hoeven te maken.
@ Droppie: o meid ik ga zoooo hard duimen dat het toch goed zit allemaal! En wat zij idd zei over die 26:27 goed, dat is natuurlijk zo! En dat de nekplooimeting goed was en het neusbeentje al te zien was, dat is natuurlijk allemaal hartstikke hoopvol. Ik hoop echt met heel mn hart dat jullie niet voor die verschrikkelijke keus hoeven komen te staan. In gedachten bij jullie! liefs
@Droppie, even illegaal vanaf werk, ik denk ook aan jullie en hoop ook echt dat de punctie een ander resultaat geeft. Gelukkig was de daadwerkelijke nekplooimeting dus in orde. Dat is iets om je aan vast te houden lijkt mij. Heel veel sterkte! Ik hou het even hierbij, ga snel weer verder werken!